Je moet idd wel weten wat je ongeveer zou moeten kunnen trappen. Vervolgens zet je gewoon een doel en gedurende de test merk je wel of dat al dan niet haalbaar is. Is het te zwaar, dan ga je wat minder vermogen trappen en vice versa.quote:Op donderdag 7 juli 2016 10:05 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Hoe bepaal je dan dat je zo hard en constant mogelijk 1uur fietst? Neem aan dat dit de eerste keren gewoon uitproberen is, aangezien je niet weet wanneer je instort of het maximale uit het uur haalt.
Onwijs hilarisch op een mooie zaterdagmiddag door de duinen.quote:Op donderdag 7 juli 2016 10:11 schreef ratatat het volgende:
[..]
Maar een test van een uur is voor 95%+ van de fietsers gewoonweg niet realistisch.
De eerste keer dat je dit probeert stort je misschien na een half uur helemaal in, en weet je dat je te hard fietst. De tweede keer haal je de 45 minuten. De derde keer lukt het misschien om precies een uur te fietsen én te weten dat er ook echt niet meer in zat.quote:Op donderdag 7 juli 2016 10:05 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Hoe bepaal je dan dat je zo hard en constant mogelijk 1uur fietst? Neem aan dat dit de eerste keren gewoon uitproberen is, aangezien je niet weet wanneer je instort of het maximale uit het uur haalt.
Hoe dunner je band, hoe eerder je lekrijd. En hoe minder grip.quote:Op donderdag 7 juli 2016 10:18 schreef Flipmoehoe het volgende:
@Muzas en Ratatat, Tnx! qua kilometers is het dus zo gek nog niet. Vind het ook wel een fijn bandje verder. Nog maar 1x lek mee gereden ook.
Bandjes omwisselen zou je dus niet adviseren
Voordat je de eerste keer test heb je al wat ritjes gedaan met je powermeter. De programma's berekenen dan ongeveer een FTP. Dit is niet precies, maar qua gevoel weet je ook wel snel waar je FTP ongeveer zal liggen. Dan ga je om en nabij dat punt starten (eerst beter iets eronder) en merk je na 10min wel of je dat 20min gaat volhouden.quote:Op donderdag 7 juli 2016 10:05 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Hoe bepaal je dan dat je zo hard en constant mogelijk 1uur fietst? Neem aan dat dit de eerste keren gewoon uitproberen is, aangezien je niet weet wanneer je instort of het maximale uit het uur haalt.
Je kan ook een trainingskoersje rijden en je goed voorin uitsloven. Of een cross in de winter dat is ook net 1 uur. In wedstrijdverband kan ik zwz veel harder & dieper dan wanneer ik alleen op een dijk rijd of in de polder.quote:Op donderdag 7 juli 2016 10:56 schreef Patroon het volgende:
[..]
Voordat je de eerste keer test heb je al wat ritjes gedaan met je powermeter. De programma's berekenen dan ongeveer een FTP. Dit is niet precies, maar qua gevoel weet je ook wel snel waar je FTP ongeveer zal liggen. Dan ga je om en nabij dat punt starten (eerst beter iets eronder) en merk je na 10min wel of je dat 20min gaat volhouden.
Mijn laatste test zou ik starten op 275-280, maar voelde al snel dat ik steeds rond 295 kon vasthouden. Zelfs na 10minuten lukte dat goed en toen geleidelijk verhoogd naar 305w. Uiteindelijk op 298w uitgekomen. Het is dus een kwestie van trial and error. Maar idd je gaat dat geen uur lang doen. Als je het goed doet heb je de laatste paar minuten buikpijn van de inspanning.
FFWD nog steeds goedkoper bij Van-Bon #Canyonafwachtenquote:Op donderdag 7 juli 2016 10:08 schreef kanovinnie het volgende:
http://us2.campaign-archi(...)89c5829&e=2fb54dd0d2
Featherbikes heeft ook een hoop wielsets in de aanbieding
beter lijnbaan dan kan je ook meteen stuurvaardigheid trainenquote:Op donderdag 7 juli 2016 11:15 schreef muzas het volgende:
Is dat geen leuk idee voor een meet kaas? maximaaltesten op de coolsingel
Alleen het voorwielquote:Op donderdag 7 juli 2016 11:23 schreef kanovinnie het volgende:
https://www.merlincycles.(...)heel-sale-89876.html
Dit is ook wel een goeie deal
Scherp, beetje onduidelijke advertentie.quote:
quote:Maar tussen die ex-demo / ex-display van evans staan vaak wel mooie koopjes. Nadeel is alleen dat er vaak maar 6 maanden garantie op wordt gegeven.
quote:Full ENVE FIVE Year Manufacturer’s Warranty and Lifetime Crash Replacement on these Ex-Demo Wheels.
ENVE met Chris Kingquote:
http://www.cyclingnews.co(...)-cervelo-s5-gallery/quote:
Mijn mavic-trauma triltquote:Op donderdag 7 juli 2016 12:38 schreef MarcoD het volgende:
Die Chris king naven hebben trouwens wel periodiek onderhoud nodig en er is speciaal gereedschap voor nodig dus door vakman laten doen..
En de afdaling en beklimming van de Koopgoot als toetje zeker? Of is dat ding inmiddels al volgestort met beton? Realiseer me nu hoelang het geleden is dat ik in het centrum van Rotterdam geweest ben.quote:Op donderdag 7 juli 2016 11:22 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
beter lijnbaan dan kan je ook meteen stuurvaardigheid trainen
Die stuurbocht loopt wel heel erg naar buiten.quote:Op donderdag 7 juli 2016 12:32 schreef poiuytr het volgende:
[..]
http://www.cyclingnews.co(...)-cervelo-s5-gallery/
Hier rijdt Cav ook op in de Tour Normaal ben ik niet echt fan van alles zwart maar dit is wel zeer chique.
Koopgoot Kansloze bak is dat inderdaad.quote:Op donderdag 7 juli 2016 12:56 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En de afdaling en beklimming van de Koopgoot als toetje zeker? Of is dat ding inmiddels al volgestort met beton? Realiseer me nu hoelang het geleden is dat ik in het centrum van Rotterdam geweest ben.
Gaat niet werken. Je houdt dan te vaak je benen stil. Teveel variatie in vermogen. Ik haal bij zo'n test een gem hoger vermogen over 20min dan in een koers.quote:Op donderdag 7 juli 2016 11:13 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je kan ook een trainingskoersje rijden en je goed voorin uitsloven. Of een cross in de winter dat is ook net 1 uur. In wedstrijdverband kan ik zwz veel harder & dieper dan wanneer ik alleen op een dijk rijd of in de polder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |