abonnement Unibet Coolblue
pi_166761610
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 19:53 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Sinds ik Le Mans ging volgen was ik al "tegen" Audi eigenlijk, omdat ik het zo saai vond dat ze altijd wonnen (net zoals ik "tegen" Schumacher was) :P

Raar zal het zeker zijn ja..alleen Porsche vs Toyota dus nog?
Vanwege de dominantie was ik ook altijd "tegen" Audi maar ik heb wel groot respect voor ze gehad. Ik zal ze wel missen.

Ik had gehoopt dat BMW in zou stappen maar die hebben gekozen voor GTE klasse.
De enige fabrikant die interesse heeft is Peugeot. Maar zolang de kosten zo hoog blijven zullen die wel niet instappen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 19 november 2016 @ 20:01:22 #177
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166761660
Prachtig einde van een tijdperk zo.

En Mark Webber niet te vergeten, die ook zijn helm aan de wilgen hangt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_166761786
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 20:01 schreef Nattekat het volgende:
Prachtig einde van een tijdperk zo.

En Mark Webber niet te vergeten, die ook zijn helm aan de wilgen hangt.
En afscheid van Ullrich.
pi_166761831
Mooi dit respect van de andere teams.
  dinsdag 22 november 2016 @ 21:43:49 #180
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_166835196
Flinke wissels gaande bij Porsche, vreemd dat daarbij nieuw gekroonde kampioenen en Le Mans winnaars Lieb en Dumas op de schopstoel zitten.....

quote:

Lieb dropped from Porsche LMP1 line-up for 2017


Newly-crowned FIA World Endurance champion Marc Lieb will not be part of Porsche’s LMP1 line-up in 2017, sources have confirmed to Motorsport.com.

The German driver, along with his teammates in the #2 919 Hybrid, Romain Dumas and Neel Jani took the WEC drivers’ title on Saturday with a sixth-place finish in the season finale at Bahrain.

However, it is understood that Lieb has been informed by his employers that he will not be returning to defend his title with Porsche in 2017.

When asked about his future by Motorsport.com in Bahrain, Lieb refused to comment.

Nick Tandy and Andre Lotterer will both join the Weissach marque’s LMP1 roster next season, with Mark Webber’s retirement having already opened up one vacancy in the team. Jani, Timo Bernhard and Brendon Hartley are all expected to stay.

It remains to be seen whether Lieb, a works Porsche driver since 2003, will be offered a return to the manufacturer's GT ranks.

Dumas also vulnerable

There could yet be a further change in the Porsche LMP1 line-up in 2017, with Dumas also still believed to be in danger of losing his seat.

Were the Frenchman to lose out, 2015 Le Mans 24 Hours winner Earl Bamber remains the leading candidate to take his place, although it remains to be seen how Porsche would arrange its crews in such a scenario.

Dumas insisted he still has a valid contract, but did not specify he would be back in an LMP1 car next year, only saying he will have "something to do."

“We will see what will happen,” he told Motorsport.com in Bahrain. “I have two years left on my contract [with Porsche], so I will see what I will do.

"I will have something to do. I’m 39 next month, I won quite a lot of things, so I don’t have big problems right now.”

Meanwhile. Speaking to Motorsport.com last weekend in Macau, Bamber said he had not yet been told whether he would be given the chance of a full-time LMP1 seat, but admitted it was his goal.

"I'm in if they want me,” said the New Zealander. “If they don't want me, they don't want me.

“Sure, I want to try and get back in the [LMP1] car. I won Le Mans in 2015, so it’s a big goal for me. But it's up to them if they put me in or not."
Bron: http://www.motorsport.com(...)-up-for-2017-852529/
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  dinsdag 22 november 2016 @ 22:02:08 #181
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166835787
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 21:43 schreef Sinister-D- het volgende:
Flinke wissels gaande bij Porsche, vreemd dat daarbij nieuw gekroonde kampioenen en Le Mans winnaars Lieb en Dumas op de schopstoel zitten.....

[..]

Bron: http://www.motorsport.com(...)-up-for-2017-852529/
Motorsport.com is niet echt betrouwbaar, maar die geruchten gaan wel al langer ja.

Lieb en Dumas zijn wel de zwakke schakel bij Porsche, Lotterer gaat daar waarschijnlijk heen als vervanger. En wellicht Alonso dus in 2018 :).
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_166845142
Met het stoppen van Audi komen natuurlijk wel rijders vrij. Niet gek dat anderen ze proberen binnen te halen.
pi_167084730
http://www.motorsport.com(...)ber-for-2017-856515/

Porsche confirms Lotterer, Tandy, Bamber for 2017

Vanthoor, Werner join GT stable

Lietz, Christensen, Makowiecki named in WEC GTE Pro line-up
  zondag 4 december 2016 @ 00:06:18 #184
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_167087231
Eerste wat mij (persoonlijk) opvalt: slimme zet van Vanthoor. LMP1 was voor zover ik weet zijn doel als Audi rijder, en aangezien dat dat stuk gelopen is.... Dan is Porsche wel de beste keus om via de GT's tot het LMP1 veld te komen.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_167088654
Vrij schrijnend dat er vrij veel coureurs heel terecht richting WEC willen, maar dat er eigenlijk maar twee serieuze LMP1-teams zijn. Er horen daar toch zeker vijf verschillende fabrikanten in de top te zitten.
pi_167092098
In GTE en LMP2 is ook een boterham te verdienen.
pi_167093371
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 12:39 schreef TargaFlorio het volgende:
In GTE en LMP2 is ook een boterham te verdienen.
Ja, maar de topklasse zou toch minstens redelijk gevuld meten zijn.

Misschien toch maar weer terug naar een format met homologatie.
  woensdag 7 december 2016 @ 14:42:27 #188
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_167167210
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 13:29 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, maar de topklasse zou toch minstens redelijk gevuld meten zijn.

Misschien toch maar weer terug naar een format met homologatie.
Hoezo terug?

De nieuwe Ligier LMP2 mét nieuwe Gibson motor voor 2017:
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_167170833
quote:
5s.gif Op woensdag 7 december 2016 14:42 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hoezo terug?

Ik denk dat Jigzoz bedoelt een homologatie waarbij fabrikanten een minimaal aantal auto's moet bouwen. B.v. 6 stuks, waarbij ze zelf 2 of 3 auto's runnen en de overige door klanten.
  woensdag 7 december 2016 @ 18:31:35 #190
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_167171520
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 17:58 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Ik denk dat Jigzoz bedoelt een homologatie waarbij fabrikanten een minimaal aantal auto's moet bouwen. B.v. 6 stuks, waarbij ze zelf 2 of 3 auto's runnen en de overige door klanten.
Snap ik, maar dat is nooit zo geweest dus ik snapte de 'terug' niet helemaal.

Overigens moeten de huidige LMP1 wagens al gehomologeerd worden, omdat er maar twee ( :{ ) aero-versies mogen zijn.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_167171588
quote:
7s.gif Op woensdag 7 december 2016 18:31 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Snap ik, maar dat is nooit zo geweest dus ik snapte de 'terug' niet helemaal.

Overigens moeten de huidige LMP1 wagens al gehomologeerd worden, omdat er maar twee ( :{ ) aero-versies mogen zijn.
Bovendien is huidige LMP1 voor privateers veel te duur.
In de tijd van Audi R8 zou zoiets misschien gewerkt hebben.
  woensdag 7 december 2016 @ 18:45:25 #192
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_167171786
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 18:34 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Bovendien is huidige LMP1 voor privateers veel te duur.
In de tijd van Audi R8 zou zoiets misschien gewerkt hebben.
De kans bestaat wel:
quote:
1: Audi Are Prepared To Allow The 2016 R18s To Be Run By Privateers

Source: Autocar

VW Group Motorsport boss Wolfgang Durheimer told Autocar’s Jim Holder that the 2016 Audi R18s, run by now defunct factory team Audi Sport Team Joest, would be available for privateer teams to run if they can raise sufficient budget.

Durheimer confirmed that there had been interest in the cars, presumed at this point to involve Team Joest, but urged caution over hopes for a deal to race the cars.

“These cars are on a different level technologically to anything else racing today, including F1,” he said. “They are not cars that a privateer can just operate, but we are very willing to co-operate with any team that has the expertise and budget to race them.”
http://www.dailysportscar(...)an-italian-lmp3.html
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 15 december 2016 @ 15:59:46 #193
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_167345549
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 15 december 2016 @ 18:22:21 #194
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_167348638
:D _O_ Nice__!!!
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_167348933
Mooi.
pi_167349735
Nice!

Mooi detail ook met het kenteken van de tractor :D

[ Bericht 94% gewijzigd door franklop op 15-12-2016 19:47:57 ]
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_167350284
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 17:58 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Ik denk dat Jigzoz bedoelt een homologatie waarbij fabrikanten een minimaal aantal auto's moet bouwen. B.v. 6 stuks, waarbij ze zelf 2 of 3 auto's runnen en de overige door klanten.
Ik bedoel toen onder andere de McLaren F1 GTR reed.
pi_167350551
Hoe dan ook: ipv de LMP1 een soort GT1. Racewagens gebaseerd op onder andere de Porsche 918, LaFerrari, Koenigsegg, Pagani, Aventador, P1, enzovoort.
  donderdag 15 december 2016 @ 20:12:29 #199
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_167351500
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 19:35 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik bedoel toen onder andere de McLaren F1 GTR reed.
Dat was nooit echt de bedoeling, maar het zou best weer voor kunnen komen in de toekomst.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_167505289
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')