twitter:Andre_Lotterer twitterde op zondag 19-06-2016 om 15:34:53 Omg. I though we had a bad day @24hoursoflemans but what happened to Toyota was just saddest thing I ever saw. Win was yours @Toyota_Hybrid reageer retweet
Aan dat knopje heb ik ook gedacht. Maar ik kan het me eigenlijk niet voorstellen.quote:Op zondag 19 juni 2016 15:35 schreef Sinister-D- het volgende:
Wat zou het zuur zijn als blijk dat Kaz een verkeerd knopje omgezet zou hebben verwacht harakiri.
ik denk dat iedereen, behalve de #2 dan, wel vindt dat Toyota de morele winnaar van de wedstrijd is. Je bent er alleen zo weinig mee, want die naam komt niet op de bekerquote:Op zondag 19 juni 2016 15:36 schreef M90 het volgende:twitter:Andre_Lotterer twitterde op zondag 19-06-2016 om 15:34:53 Omg. I though we had a bad day @24hoursoflemans but what happened to Toyota was just saddest thing I ever saw. Win was yours @Toyota_Hybrid reageer retweet
Zelfs zij hoor. Genoeg ongeloof gezien in die garage.quote:Op zondag 19 juni 2016 15:46 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
ik denk dat iedereen, behalve de #2 dan, wel vindt dat Toyota de morele winnaar van de wedstrijd is. Je bent er alleen zo weinig mee, want die naam komt niet op de beker
Ook Porsche zal dat hebben, maar racen blijft racen. To finish first first you have to finish.quote:Op zondag 19 juni 2016 15:46 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
ik denk dat iedereen, behalve de #2 dan, wel vindt dat Toyota de morele winnaar van de wedstrijd is. Je bent er alleen zo weinig mee, want die naam komt niet op de beker
Prima beslissing.quote:Op zondag 19 juni 2016 15:58 schreef M90 het volgende:
In de officiële classification lijkt de #82 de 2e plaats te behouden ondanks dat ze niet die stop/go hebben gedaan
Toyota heeft dus ervaring met dit soort drama...quote:The seemingly terminal blow to title rival Tommi Mäkinen's chances was his retirement on the first day of the final event of the year, the Rally Great Britain, which gave the initiative to Sainz, who now only had to finish fourth in order to ensure the title. However, just 300 metres from the finish of the very last stage, he too was forced to retire from the needed fourth place with a mechanical problem. As a result, both Sainz and Toyota gifted their respective titles to rivals Mäkinen and Mitsubishi Ralliart.
Veel plezierquote:Op zondag 19 juni 2016 16:33 schreef PierreTT het volgende:
Nou, dat was het dan. Ik ga verder genieten van mijn vakantie
Iedereen bedankt voor het geven van de updates in dit topic, scheelde voor mij erg veel (traag) opzoekwerk
Laatste bocht bij de indy 500 een paar jaar terug was ook zo'n moment. Al was dat wel een fout van de driver maar goed. Blijft pijnlijk zulke dingen.quote:Op zondag 19 juni 2016 16:10 schreef TargaFlorio het volgende:
Daarstraks vroegen we ons af of er in het verleden dit soort drama vaker is voorgekomen. Op een ander forum las ik WK rally in 1998:
[..]
Toyota heeft dus ervaring met dit soort drama...
twitter:Porsche twitterde op zondag 19-06-2016 om 18:48:31 Competed together for 24 hours. Head to head for 24 hours. Gained our respect forever. #LEMANS24 https://t.co/9NVoLVNaax reageer retweet
twitter:Porsche twitterde op zondag 19-06-2016 om 18:48:31 Competed together for 24 hours. Head to head for 24 hours. Gained our respect forever. #LEMANS24 https://t.co/9NVoLVNaax reageer retweet
twitter:MBrundleF1 twitterde op zondag 19-06-2016 om 15:23:44 Cruel beyond belief. So sorry for each and every one of you, that was your race. 😢 https://t.co/xIK7T24VBs reageer retweet
twitter:dsceditor twitterde op zondag 19-06-2016 om 17:19:36 Turbo failure at root of @Toyota_Hybrid drama #LeMans24 https://t.co/3jyNQ37zIF https://t.co/qiNhKrqeJ1 reageer retweet
twitter:audisport twitterde op zondag 19-06-2016 om 15:39:45 This makes it 18 podiums in a row for Audi at Le Mans – but Toyota would have deserved this win! #WEC #LeMans24 #LeagueofPerformance reageer retweet
twitter:antdavidson twitterde op zondag 19-06-2016 om 15:28:05 I'm proud of my team @Toyota_Hybrid and my team mates for putting up such a fight. We almost had it, but congrats to @Porsche_Team reageer retweet
twitter:AMR_Official twitterde op zondag 19-06-2016 om 15:21:10 .@Toyota_Hybrid We take our hats off to you. Your performance today was truly admirable.From all @AMR_Official reageer retweet
twitter:Toyota_Hybrid twitterde op zondag 19-06-2016 om 19:20:59 It hardly sinks in, but it happened. We lost the #LeMans24 win on the penultimate lap. https://t.co/O51T7naaTu https://t.co/TKwlQfKgRA reageer retweet
Dan had hij sowieso verloren. Een reset op de baan was nog mogelijk.quote:Op zondag 19 juni 2016 21:51 schreef beantherio het volgende:
Stom trouwens dat Nakajima niet de pits in reed. Hij wist dat de auto het aan het begeven was en had de kans.
yup. Dan had ie maar paar meter hoeven rijden ipv heel rondjequote:Op zondag 19 juni 2016 22:08 schreef Nattekat het volgende:
Hij had die reset beter voor de finishlijn kunnen doen.
en drie meter erachter staan wel?quote:Op zondag 19 juni 2016 22:21 schreef Fir3fly het volgende:
Nee, wachten bij de finishlijn is expliciet verboden.
Wat?quote:
Maar de plaats waar hij dat deed is irrelevant.quote:
Als hij 100m terug op de rem had getrapt voor die reset, was hij tweede geworden. Nogal relevant.quote:Op zondag 19 juni 2016 22:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar de plaats waar hij dat deed is irrelevant.
Nope. Minimale rondetijd is 6 minuten en wachten bij de finishlijn is verboden.quote:Op zondag 19 juni 2016 22:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als hij 100m terug op de rem had getrapt voor die reset, was hij tweede geworden.
Dat eerste is onzin en dat tweede gaat niet echt op als je auto er mee uit scheidt.quote:Op zondag 19 juni 2016 22:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nope. Minimale rondetijd is 6 minuten en wachten bij de finishlijn is verboden.
Ga maar lekker slapen jochie want je lult alleen maar onzin .quote:Op zondag 19 juni 2016 22:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat eerste is onzin en dat tweede gaat niet echt op als je auto er mee uit scheidt.
Leuk als je crasht en 10 minuten bezig bent met het repareren van de wagen. Dan is het einde wedstrijd. Dit is de meest onzinnige regel die ik ken.quote:Op zondag 19 juni 2016 22:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nope. Minimale rondetijd is 6 minuten en wachten bij de finishlijn is verboden.
Niet als je daarna gewoon de pits in gaat. De regel geldt alleen als je op de baan bent.quote:Op zondag 19 juni 2016 23:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Leuk als je crasht en 10 minuten bezig bent met het repareren van de wagen. Dan is het einde wedstrijd. Dit is de meest onzinnige regel die ik ken.
Met de snelheid die hij verloor had hij kunnen weten dat het sowieso een verloren zaak was. Dan hadden ze nog een 2e podiumplek kunnen pakken.quote:
Wat te denken van de Australische snelwandelaarster die tijdens de Olympische Spelen in Australië een metertje of 200 voor de finish van de 20 kilometer gediskwalificeerd wordt bij het binnenlopen van het stadion..dat staat in dat rijtje toch wel boven dit hoorquote:Op zondag 19 juni 2016 15:00 schreef beantherio het volgende:
Is dit de meest pijnlijke nederlaag in de autosport ooit? Ik kan even niet snel iets vergelijkbaars bedenken.
quote:Op maandag 20 juni 2016 09:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat te denken van de Australische snelwandelaarster die tijdens de Olympische Spelen in Australië een metertje of 200 voor de finish van de 20 kilometer gediskwalificeerd wordt bij het binnenlopen van het stadion..dat staat in dat rijtje toch wel boven dit hoor
quote:nederlaag in de autosport
Stond er ook gewoon best wel duidelijkquote:
Die regel zou dus niet moeten gelden voor de laatste ronde, want dan is het onzin dat je nog de pit in gaat.quote:Op maandag 20 juni 2016 08:49 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Niet als je daarna gewoon de pits in gaat. De regel geldt alleen als je op de baan bent.
Juist alleen voor de laatste ronde. Je moet onder eigen kracht over de startlijn komen na de winnaar en die ronde mag niet langer zijn dan 6 minuten. Wachten op de startlijn is verboden.quote:Op maandag 20 juni 2016 13:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die regel zou dus niet moeten gelden voor de laatste ronde, want dan is het onzin dat je nog de pit in gaat.
Die 6 minuten vind ik dus een onzinnige regel. Die Toyota had gewoon als tweede geklasseerd moeten worden omdat hij op eigen kracht over de startlijn is gekomen. Als het een half uur eerder was gebeurd, was hij gewoon als tweede of derde geklasseerd. Dat het in de laatste ronde gebeurd zou niet uit moeten maken.quote:Op maandag 20 juni 2016 14:04 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Juist alleen voor de laatste ronde. Je moet onder eigen kracht over de startlijn komen na de winnaar en die ronde mag niet langer zijn dan 6 minuten. Wachten op de startlijn is verboden.
Als je de pits ingaat ben je dus sowieso niet gekwalificeerd.
Nou niet dus. Je moet op eigen kracht over de finish komen.quote:Op maandag 20 juni 2016 15:21 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die 6 minuten vind ik dus een onzinnige regel. Die Toyota had gewoon als tweede geklasseerd moeten worden omdat hij op eigen kracht over de startlijn is gekomen. Als het een half uur eerder was gebeurd, was hij gewoon als tweede of derde geklasseerd.
Volgens mij heb ik te weinig geslapen die nacht.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:36 schreef PierreTT het volgende:
[ afbeelding ] Top 15 voor reeks "24 Heures du Mans/WEC" van 18-06-2016 t/m 19-06-2016
nr / aantal posts / gebruiker
01 563 Nattekat
02 355 heywoodu
03 221 M90
04 219 Sinister-D-
05 179 Fir3fly
06 139 PierreTT
07 135 Geralt
08 131 TargaFlorio
09 130 Peterselieman
10 093 THEFXR
11 058 Van_Poppel
12 049 Fer
13 047 Woods
13 047 RAVW
15 032 franklop
dat weet ik wel zekerquote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik te weinig geslapen die nacht.
Ga je gangquote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:22 schreef Fer het volgende:
Iemand screenshots van die 4 Jappen bij Toyota nadat Porsche die laatste pitstop maakte en nadat Nakajima meldde dat hij geen power meer had.
Daar lijkt het wel opquote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik te weinig geslapen die nacht.
Het is gewoon onmogelijk om geen medelijden te hebben met Toyotaquote:
quote:“Car #5 suffered a technical defect on a connector on the air line between the turbo charger and the intercooler, causing a loss of turbo charger control,” said the spokesman.
“The team attempted to modify the control settings to restore power and this was eventually achieved, allowing the car to complete the final lap.
"However, it was achieved too late to complete that lap within the required six minutes [leading to the car's exclusion from the results].”
Ai. Helaas te laat, maar zoals hierboven al werd gezegd was het geen rare beslissing om niet de pits in te gaan.quote:Op donderdag 23 juni 2016 11:32 schreef sasquatsch het volgende:
De reden van het defect van de Toyota is bekend.
[..]
Leuk ja. Wist niet dat ze al 40 was .quote:
Niet kunnen kijken, net even die stream snel bekeken en er is inderdaad een goed gevecht gaandequote:Op zondag 24 juli 2016 17:43 schreef Fir3fly het volgende:
Zeer spannende race tot nu toe, na 4 en een half uur lijkt de #1 Porsche op de overwinning af te stevenen. Gevecht om de tweede plaats is losgebarsten.
Lijkt op de huidige LMP1 die onder de drukpers heeft gelegenquote:Op maandag 25 juli 2016 11:50 schreef sasquatsch het volgende:
De LMP1 wagen van de toekomst.
[ afbeelding ]
Beetje zinloos dit soort plaatjes. Wat heeft iemand hier nou aan?quote:Op maandag 25 juli 2016 11:50 schreef sasquatsch het volgende:
De LMP1 wagen van de toekomst.
[ afbeelding ]
Door deze topic kick gaat iemand mad worden...quote:Op vrijdag 29 juli 2016 17:16 schreef Nattekat het volgende:
Blancplain 24h van Spa kwalificatie gaat beginnen
Morgenmiddag begint de race
Zo heuglijk vind ik het niet, 2019 is eigenlijk een jaar te laat.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 21:20 schreef Sinister-D- het volgende:
Kom dan op zijn minst met heugelijk nieuws Vuurvli3g
http://www.motorsport-tot(...)ommt-2019-in-die-wec
Wat? Ik hoorde juist een gerucht dat het 2018 werd dus daarom enigszins teleurgesteld. Verder niets.quote:
dan heb je dus "gewoon" Blancpain...quote:
Ik vind dan ook dat die twee klasses samen moeten gaan.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 13:22 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
dan heb je dus "gewoon" Blancpain...
Ik zie liever meer variëteit.
Dat gaat niet gebeuren.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 14:01 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik vind dan ook dat die twee klasses samen moeten gaan.
Weet ik.quote:
10 LMP1 fabrikanten is niet realistisch. Ik denk dat 4 met ieder 3 wagens ideaal is.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 14:06 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Weet ik.
Maar goed, wat meer variatie binnen het WEC-veld lijkt me super. Stel je voor: 10 LMP1-constructeurs, 10 LMP2-teams en 10 GT-constructeurs. LMP-klasses 2 auto's per constructeur; GT 3.
Beetje lastig plaatje, maar het geeft weer waar een LMP1 auto qua bodywork aan moet voldoen. Volgens mij zijn de gekleurde 'dozen' gebieden waar het design aan strakke regelgeving moet voldoen. Je ziet ook de BHH (Big Honking Holes) boven de wielen en de shark fin.twitter:LMPone twitterde op zondag 28-08-2016 om 19:23:08 If you ever wonder why the cars look the way they are - visual of the technical regulations (body work) LMP1 #WEC https://t.co/rbp11UIup7 reageer retweet
Min of meer, in ieder geval. Goed nieuws voor volgend jaar:quote:
Gratis? Nice. Helaas te ver weg voor mij maar ELMS is best tof.quote:Op donderdag 15 september 2016 11:10 schreef Sinister-D- het volgende:
Misschien interessant, niet WEC maar wel deelnemers van de 24LM
Volgende week (23-25sep) ELMS op Francorchamps, en de entree is gratis het hele weekend incl. de 4h durende race op zondag
dat staat toch op de website van het circuit zelfquote:Op donderdag 15 september 2016 11:13 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Gratis? Nice. Helaas te ver weg voor mij maar ELMS is best tof.
twitter:GvanderGarde twitterde op dinsdag 20-09-2016 om 12:17:43 Finish @FIAWEC season in style! Driving the last races of the season for @PatronESM/@TeamJagonyaAyam. Let's go!6⃣⏱ https://t.co/usS46JgRg2 reageer retweet
Die is het belangrijkste in dit verhaal...¤¤¤quote:Op woensdag 21 september 2016 12:36 schreef Sinister-D- het volgende:
En Sean Geleal maar die 2 zijn Siamees.
quote:2017 ELMS Calendar
28-29 March Official Test Monza
14-15 April 4 Hours of Silverstone Silverstone Circuit United Kingdom
12-14 May 4 Hours of Monza, Monza, Italy
21-23 July July 4 Hours of Red Bull Ring, Spielberg, Austria
25-27 August 4 Hours of Le Castellet, Circuit Paul Ricard, France
22-24 September 4 Hours of Spa, Circuit de Spa-Francorchamps, Belgium
20-22 October, 4 Hours of Portimao, Algarve Circuit, Portugal
http://www.fiawec.com/en/(...)-from-2018_4434.htmlquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 21:20 schreef Sinister-D- het volgende:
Kom dan op zijn minst met heugelijk nieuws Vuurvli3g
http://www.motorsport-tot(...)ommt-2019-in-die-wec
BMW in de GT klasse
Naast het feit dat de 24 uur van Le Mans clasht met de F1 race in Azerbeidzjan is een groter probleem dat de race op de Nurburgring clasht met de Formule E race in New York. Er rijden coureurs in beide kampioenschappen, die dus nu een keuze moeten maken voor een van beide races (waarbij de Formule E dat weekend twee races heeft).quote:Confirmed 2017 FIA WEC Calendar
24/25 March The WEC Prologue, Monza (Italy)
16 April 6 Hours of Silverstone (UK)
06 May WEC 6 Hours of Spa-Francorchamps (Belgium)
17/18 June Le Mans 24 Hours (France)
16 July 6 Hours of Nürburgring (Germany)
03 September 6 Hours of Mexico (Mexico)
16 September 6 Hours of Circuit of the Americas (USA)
15 October 6 Hours of Fuji (Japan)
05 November 6 Hours of Shanghai (China)
18 November 6 Hours of Bahrain (Bahrain)
quote:Rebellion Racing, four time winners of the FIA World Endurance Championship Trophy for Private LMP1 Teams (and current leaders of this year’s Championship) will be putting their participation in the LMP1 category on hold after the conclusion of the 2016 season and will move to the new look LMP2 class for 2017.
The announcement marks a considerable shift from Rebellion’s earlier statement that they team intended to return to the LMP1 Privateer grid in 2017 developing a new LMP1 L car for next season. With those plans now put on hold, ByKolles are the only team confirmed for next season in the sub-class.
Rebellion’s statement reads:
Rebellion Racing first raced in LMP1 in 2009, running a single Lola chassis powered by an Aston Martin V12 engine. In 2010, Rebellion Racing ran two LMP1 cars, with the Lola chassis powered by Judd’s 5.5L V10 engines. Between 2011 and 2014, the team formed a close partnership with Toyota Motorsport GmbH and using the normally aspirated 3.4L V8 Toyota engine, Rebellion Racing achieved many successes including finishing in fourth place overall at Le Mans in 2012 and again in 2014.
With a change of Technical Regulations at the start of 2014 when the LMP1 class moved to a fuel-flow restricted formula, Rebellion Racing in association with ORECA built their own LMP1 cars, the Rebellion R-Ones. The Rebellion R-One cars were initially powered by the Toyota V8 that had served the team so well and then in 2015, as the team strived for even more performance, the Rebellion R-One cars were re-engineered to use the V6 twin turbo engine from AER.
That fourth place overall finish at Le Mans in the 24 Hour race in 2014 showed that the Rebellion R-One privateer cars could mix with the Manufacturer hybrid cars. Since 2014, Manufacturer development has significantly pushed the boundaries of LMP1 and, after having been the main flag bearer for the privateer entrants in the category for the past seven seasons, Rebellion Racing will next year move to the new style LMP2.
It is an exciting time for LMP2 as new specification cars, which will be eligible to race in all the top sportscar championships around the world, are currently being unveiled by the chassis suppliers. The pace of these new LMP2 cars is forecast to be significantly quicker than the current cars and with high levels of competition between the teams and the cars, the challenge is very attractive to Rebellion Racing, we are looking forward to this new adventure.
Missing from the (very carefully worded) statement are two key details – The choice of chassis, with several teams still weighing up the potential strengths and weaknesses of the four available options, and the details of the Championship, or Championships, that the team will race in.
With the team having enjoyed considerable success in North America in recent years, back to back Petit Le Mans wins in 2012 and 2013 a major team cv highlight, it would be absolutely no surprise to see Rebellion’s 2017 programme feature some of the IMSA enduros as well as a programme designed to cement their continued appearance in the Le Mans 24 Hours.
DSC expects there to be a two car entry posted for the 2017 Le Mans 24 Hours by the Swiss flagged, UK based team.
quote:LE MANS 24 HOURS AND FIA WEC TO BE BROADCAST ON EUROSPORT FOR NEXT FOUR YEARS
Eurosport has signed a long-term deal to present live coverage of the FIA World Endurance Championship and the 24 Hours of Le Mans, negotiated by Infront Sports & Media, the exclusive media rights partner of The Automobile Club de l’Ouest (ACO) and FIA World Endurance Championship (WEC).
The agreement will see Eurosport offer live race action throughout Europe and the Asia Pacific region over the next four years up to and including 2020.
Eurosport has been a long standing rights holder of the 24 Hours of Le Mans, offering motorsport fans live coverage, behind-the-scenes footage and track-side interviews. Under the new agreement, the broadcaster will continue to offer full coverage of the 24 Hours of Le Mans as well as live coverage from each of the remaining eight rounds of the WEC.
Live race coverage will continue to be available across multiple platforms, including Eurosport channels and Eurosport Player - the live and on-demand digital platform which will also offer a range of additional content, such as on-board camera feeds.
Peter Hutton, Chief Executive of Eurosport said: “Motorsport fans are some of the most committed you can find, so we are delighted to extend our agreement to show the legendary 24 Hours of Le Mansand the world’s best endurance races to continue to fuel their passion for the sport. We look forward to more of this unique series over the next four years, available to fans at home and on-the-go across Eurosport’s platforms.”
Pierre Fillon, President of the Automobile Club de l’Ouest said: “We’re very happy about the renewal of our partnership with Eurosport for Le Mans 24 Hours for the next four years. We’re delighted that this agreement also guarantees continued coverage of the FIA World Endurance Championship. We’re very focused on developing TV coverage of the Le Mans 24 Hours and the FIA WEC, and we gave an undertaking to our partners to achieve this. This new agreement confirms our determination. It will strengthen our positioning and result in the enhanced broadcasting of our world championship events and the flagship race, the Le Mans 24 Hours, across Europe and Asia-Pacific.”
Gérard Neveu, CEO of the FIA WEC added: “The announcement regarding Eurosport’s continued coverage of the World Endurance Championship is very good news indeed for all motorsport fans, and especially those of endurance racing. The channel’s extensive reach covers many international borders and, by showing live the excitement and non-stop action of our WEC races around the globe, it entertains millions and puts a spotlight on us which will also bring new fans through our doors, both physically and virtually.”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |