twitter:Andre_Lotterer twitterde op zondag 19-06-2016 om 15:34:53 Omg. I though we had a bad day @24hoursoflemans but what happened to Toyota was just saddest thing I ever saw. Win was yours @Toyota_Hybrid reageer retweet
Aan dat knopje heb ik ook gedacht. Maar ik kan het me eigenlijk niet voorstellen.quote:Op zondag 19 juni 2016 15:35 schreef Sinister-D- het volgende:
Wat zou het zuur zijn als blijk dat Kaz een verkeerd knopje omgezet zou hebben verwacht harakiri.
ik denk dat iedereen, behalve de #2 dan, wel vindt dat Toyota de morele winnaar van de wedstrijd is. Je bent er alleen zo weinig mee, want die naam komt niet op de bekerquote:Op zondag 19 juni 2016 15:36 schreef M90 het volgende:twitter:Andre_Lotterer twitterde op zondag 19-06-2016 om 15:34:53 Omg. I though we had a bad day @24hoursoflemans but what happened to Toyota was just saddest thing I ever saw. Win was yours @Toyota_Hybrid reageer retweet
Zelfs zij hoor. Genoeg ongeloof gezien in die garage.quote:Op zondag 19 juni 2016 15:46 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
ik denk dat iedereen, behalve de #2 dan, wel vindt dat Toyota de morele winnaar van de wedstrijd is. Je bent er alleen zo weinig mee, want die naam komt niet op de beker
Ook Porsche zal dat hebben, maar racen blijft racen. To finish first first you have to finish.quote:Op zondag 19 juni 2016 15:46 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
ik denk dat iedereen, behalve de #2 dan, wel vindt dat Toyota de morele winnaar van de wedstrijd is. Je bent er alleen zo weinig mee, want die naam komt niet op de beker
Prima beslissing.quote:Op zondag 19 juni 2016 15:58 schreef M90 het volgende:
In de officiële classification lijkt de #82 de 2e plaats te behouden ondanks dat ze niet die stop/go hebben gedaan
Toyota heeft dus ervaring met dit soort drama...quote:The seemingly terminal blow to title rival Tommi Mäkinen's chances was his retirement on the first day of the final event of the year, the Rally Great Britain, which gave the initiative to Sainz, who now only had to finish fourth in order to ensure the title. However, just 300 metres from the finish of the very last stage, he too was forced to retire from the needed fourth place with a mechanical problem. As a result, both Sainz and Toyota gifted their respective titles to rivals Mäkinen and Mitsubishi Ralliart.
Veel plezierquote:Op zondag 19 juni 2016 16:33 schreef PierreTT het volgende:
Nou, dat was het dan. Ik ga verder genieten van mijn vakantie
Iedereen bedankt voor het geven van de updates in dit topic, scheelde voor mij erg veel (traag) opzoekwerk
Laatste bocht bij de indy 500 een paar jaar terug was ook zo'n moment. Al was dat wel een fout van de driver maar goed. Blijft pijnlijk zulke dingen.quote:Op zondag 19 juni 2016 16:10 schreef TargaFlorio het volgende:
Daarstraks vroegen we ons af of er in het verleden dit soort drama vaker is voorgekomen. Op een ander forum las ik WK rally in 1998:
[..]
Toyota heeft dus ervaring met dit soort drama...
twitter:Porsche twitterde op zondag 19-06-2016 om 18:48:31 Competed together for 24 hours. Head to head for 24 hours. Gained our respect forever. #LEMANS24 https://t.co/9NVoLVNaax reageer retweet
twitter:Porsche twitterde op zondag 19-06-2016 om 18:48:31 Competed together for 24 hours. Head to head for 24 hours. Gained our respect forever. #LEMANS24 https://t.co/9NVoLVNaax reageer retweet
twitter:MBrundleF1 twitterde op zondag 19-06-2016 om 15:23:44 Cruel beyond belief. So sorry for each and every one of you, that was your race. 😢 https://t.co/xIK7T24VBs reageer retweet
twitter:dsceditor twitterde op zondag 19-06-2016 om 17:19:36 Turbo failure at root of @Toyota_Hybrid drama #LeMans24 https://t.co/3jyNQ37zIF https://t.co/qiNhKrqeJ1 reageer retweet
twitter:audisport twitterde op zondag 19-06-2016 om 15:39:45 This makes it 18 podiums in a row for Audi at Le Mans – but Toyota would have deserved this win! #WEC #LeMans24 #LeagueofPerformance reageer retweet
twitter:antdavidson twitterde op zondag 19-06-2016 om 15:28:05 I'm proud of my team @Toyota_Hybrid and my team mates for putting up such a fight. We almost had it, but congrats to @Porsche_Team reageer retweet
twitter:AMR_Official twitterde op zondag 19-06-2016 om 15:21:10 .@Toyota_Hybrid We take our hats off to you. Your performance today was truly admirable.From all @AMR_Official reageer retweet
twitter:Toyota_Hybrid twitterde op zondag 19-06-2016 om 19:20:59 It hardly sinks in, but it happened. We lost the #LeMans24 win on the penultimate lap. https://t.co/O51T7naaTu https://t.co/TKwlQfKgRA reageer retweet
Dan had hij sowieso verloren. Een reset op de baan was nog mogelijk.quote:Op zondag 19 juni 2016 21:51 schreef beantherio het volgende:
Stom trouwens dat Nakajima niet de pits in reed. Hij wist dat de auto het aan het begeven was en had de kans.
yup. Dan had ie maar paar meter hoeven rijden ipv heel rondjequote:Op zondag 19 juni 2016 22:08 schreef Nattekat het volgende:
Hij had die reset beter voor de finishlijn kunnen doen.
en drie meter erachter staan wel?quote:Op zondag 19 juni 2016 22:21 schreef Fir3fly het volgende:
Nee, wachten bij de finishlijn is expliciet verboden.
Wat?quote:
Maar de plaats waar hij dat deed is irrelevant.quote:
Als hij 100m terug op de rem had getrapt voor die reset, was hij tweede geworden. Nogal relevant.quote:Op zondag 19 juni 2016 22:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar de plaats waar hij dat deed is irrelevant.
Nope. Minimale rondetijd is 6 minuten en wachten bij de finishlijn is verboden.quote:Op zondag 19 juni 2016 22:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als hij 100m terug op de rem had getrapt voor die reset, was hij tweede geworden.
Dat eerste is onzin en dat tweede gaat niet echt op als je auto er mee uit scheidt.quote:Op zondag 19 juni 2016 22:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nope. Minimale rondetijd is 6 minuten en wachten bij de finishlijn is verboden.
Ga maar lekker slapen jochie want je lult alleen maar onzin .quote:Op zondag 19 juni 2016 22:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat eerste is onzin en dat tweede gaat niet echt op als je auto er mee uit scheidt.
Leuk als je crasht en 10 minuten bezig bent met het repareren van de wagen. Dan is het einde wedstrijd. Dit is de meest onzinnige regel die ik ken.quote:Op zondag 19 juni 2016 22:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nope. Minimale rondetijd is 6 minuten en wachten bij de finishlijn is verboden.
Niet als je daarna gewoon de pits in gaat. De regel geldt alleen als je op de baan bent.quote:Op zondag 19 juni 2016 23:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Leuk als je crasht en 10 minuten bezig bent met het repareren van de wagen. Dan is het einde wedstrijd. Dit is de meest onzinnige regel die ik ken.
Met de snelheid die hij verloor had hij kunnen weten dat het sowieso een verloren zaak was. Dan hadden ze nog een 2e podiumplek kunnen pakken.quote:
Wat te denken van de Australische snelwandelaarster die tijdens de Olympische Spelen in Australië een metertje of 200 voor de finish van de 20 kilometer gediskwalificeerd wordt bij het binnenlopen van het stadion..dat staat in dat rijtje toch wel boven dit hoorquote:Op zondag 19 juni 2016 15:00 schreef beantherio het volgende:
Is dit de meest pijnlijke nederlaag in de autosport ooit? Ik kan even niet snel iets vergelijkbaars bedenken.
quote:Op maandag 20 juni 2016 09:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat te denken van de Australische snelwandelaarster die tijdens de Olympische Spelen in Australië een metertje of 200 voor de finish van de 20 kilometer gediskwalificeerd wordt bij het binnenlopen van het stadion..dat staat in dat rijtje toch wel boven dit hoor
quote:nederlaag in de autosport
Stond er ook gewoon best wel duidelijkquote:
Die regel zou dus niet moeten gelden voor de laatste ronde, want dan is het onzin dat je nog de pit in gaat.quote:Op maandag 20 juni 2016 08:49 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Niet als je daarna gewoon de pits in gaat. De regel geldt alleen als je op de baan bent.
Juist alleen voor de laatste ronde. Je moet onder eigen kracht over de startlijn komen na de winnaar en die ronde mag niet langer zijn dan 6 minuten. Wachten op de startlijn is verboden.quote:Op maandag 20 juni 2016 13:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die regel zou dus niet moeten gelden voor de laatste ronde, want dan is het onzin dat je nog de pit in gaat.
Die 6 minuten vind ik dus een onzinnige regel. Die Toyota had gewoon als tweede geklasseerd moeten worden omdat hij op eigen kracht over de startlijn is gekomen. Als het een half uur eerder was gebeurd, was hij gewoon als tweede of derde geklasseerd. Dat het in de laatste ronde gebeurd zou niet uit moeten maken.quote:Op maandag 20 juni 2016 14:04 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Juist alleen voor de laatste ronde. Je moet onder eigen kracht over de startlijn komen na de winnaar en die ronde mag niet langer zijn dan 6 minuten. Wachten op de startlijn is verboden.
Als je de pits ingaat ben je dus sowieso niet gekwalificeerd.
Nou niet dus. Je moet op eigen kracht over de finish komen.quote:Op maandag 20 juni 2016 15:21 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die 6 minuten vind ik dus een onzinnige regel. Die Toyota had gewoon als tweede geklasseerd moeten worden omdat hij op eigen kracht over de startlijn is gekomen. Als het een half uur eerder was gebeurd, was hij gewoon als tweede of derde geklasseerd.
Volgens mij heb ik te weinig geslapen die nacht.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:36 schreef PierreTT het volgende:
[ afbeelding ] Top 15 voor reeks "24 Heures du Mans/WEC" van 18-06-2016 t/m 19-06-2016
nr / aantal posts / gebruiker
01 563 Nattekat
02 355 heywoodu
03 221 M90
04 219 Sinister-D-
05 179 Fir3fly
06 139 PierreTT
07 135 Geralt
08 131 TargaFlorio
09 130 Peterselieman
10 093 THEFXR
11 058 Van_Poppel
12 049 Fer
13 047 Woods
13 047 RAVW
15 032 franklop
dat weet ik wel zekerquote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik te weinig geslapen die nacht.
Ga je gangquote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:22 schreef Fer het volgende:
Iemand screenshots van die 4 Jappen bij Toyota nadat Porsche die laatste pitstop maakte en nadat Nakajima meldde dat hij geen power meer had.
Daar lijkt het wel opquote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik te weinig geslapen die nacht.
Het is gewoon onmogelijk om geen medelijden te hebben met Toyotaquote:
quote:“Car #5 suffered a technical defect on a connector on the air line between the turbo charger and the intercooler, causing a loss of turbo charger control,” said the spokesman.
“The team attempted to modify the control settings to restore power and this was eventually achieved, allowing the car to complete the final lap.
"However, it was achieved too late to complete that lap within the required six minutes [leading to the car's exclusion from the results].”
Ai. Helaas te laat, maar zoals hierboven al werd gezegd was het geen rare beslissing om niet de pits in te gaan.quote:Op donderdag 23 juni 2016 11:32 schreef sasquatsch het volgende:
De reden van het defect van de Toyota is bekend.
[..]
Leuk ja. Wist niet dat ze al 40 was .quote:
Niet kunnen kijken, net even die stream snel bekeken en er is inderdaad een goed gevecht gaandequote:Op zondag 24 juli 2016 17:43 schreef Fir3fly het volgende:
Zeer spannende race tot nu toe, na 4 en een half uur lijkt de #1 Porsche op de overwinning af te stevenen. Gevecht om de tweede plaats is losgebarsten.
Lijkt op de huidige LMP1 die onder de drukpers heeft gelegenquote:Op maandag 25 juli 2016 11:50 schreef sasquatsch het volgende:
De LMP1 wagen van de toekomst.
[ afbeelding ]
Beetje zinloos dit soort plaatjes. Wat heeft iemand hier nou aan?quote:Op maandag 25 juli 2016 11:50 schreef sasquatsch het volgende:
De LMP1 wagen van de toekomst.
[ afbeelding ]
Door deze topic kick gaat iemand mad worden...quote:Op vrijdag 29 juli 2016 17:16 schreef Nattekat het volgende:
Blancplain 24h van Spa kwalificatie gaat beginnen
Morgenmiddag begint de race
Zo heuglijk vind ik het niet, 2019 is eigenlijk een jaar te laat.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 21:20 schreef Sinister-D- het volgende:
Kom dan op zijn minst met heugelijk nieuws Vuurvli3g
http://www.motorsport-tot(...)ommt-2019-in-die-wec
Wat? Ik hoorde juist een gerucht dat het 2018 werd dus daarom enigszins teleurgesteld. Verder niets.quote:
dan heb je dus "gewoon" Blancpain...quote:
Ik vind dan ook dat die twee klasses samen moeten gaan.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 13:22 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
dan heb je dus "gewoon" Blancpain...
Ik zie liever meer variëteit.
Dat gaat niet gebeuren.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 14:01 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik vind dan ook dat die twee klasses samen moeten gaan.
Weet ik.quote:
10 LMP1 fabrikanten is niet realistisch. Ik denk dat 4 met ieder 3 wagens ideaal is.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 14:06 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Weet ik.
Maar goed, wat meer variatie binnen het WEC-veld lijkt me super. Stel je voor: 10 LMP1-constructeurs, 10 LMP2-teams en 10 GT-constructeurs. LMP-klasses 2 auto's per constructeur; GT 3.
Beetje lastig plaatje, maar het geeft weer waar een LMP1 auto qua bodywork aan moet voldoen. Volgens mij zijn de gekleurde 'dozen' gebieden waar het design aan strakke regelgeving moet voldoen. Je ziet ook de BHH (Big Honking Holes) boven de wielen en de shark fin.twitter:LMPone twitterde op zondag 28-08-2016 om 19:23:08 If you ever wonder why the cars look the way they are - visual of the technical regulations (body work) LMP1 #WEC https://t.co/rbp11UIup7 reageer retweet
Min of meer, in ieder geval. Goed nieuws voor volgend jaar:quote:
Gratis? Nice. Helaas te ver weg voor mij maar ELMS is best tof.quote:Op donderdag 15 september 2016 11:10 schreef Sinister-D- het volgende:
Misschien interessant, niet WEC maar wel deelnemers van de 24LM
Volgende week (23-25sep) ELMS op Francorchamps, en de entree is gratis het hele weekend incl. de 4h durende race op zondag
dat staat toch op de website van het circuit zelfquote:Op donderdag 15 september 2016 11:13 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Gratis? Nice. Helaas te ver weg voor mij maar ELMS is best tof.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |