abonnement Unibet Coolblue
pi_162923021
Geen goud wel 20 minuten wachten omdat door een ongeluk de weg was afgesloten. Nu heerlijk op het comfortabele hotelbed de nudist uithangen..

Oh en ik had de laatste 50 km last van buitjes en in de laatste 5 een hoosbui waardoor er 3cm water op de weg stond, goed nat dus. Verder wel erg lekker gereden, twee keer lek waardoor ik m'n goede groepjes kwijtraakte

9.12 tov 9.02 in 2013. Had zonder het wachten wel goud gehad en sneller gereden als in 2013

Oh en sinds sport communication is overgenomen (door Belgen volgens mij) is de ravitaillering stukken beter!

https://www.strava.com/activities/606036271

[ Bericht 17% gewijzigd door MarcoD op 11-06-2016 19:33:28 ]
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  zaterdag 11 juni 2016 @ 19:32:11 #27
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_162923314
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 19:23 schreef MarcoD het volgende:
Geen goud wel 20 minuten wachten omdat door een ongeluk de weg was afgesloten. Nu heerlijk op het comfortabele hotelbed de nudist uithangen..

Oh en ik had de laatste 50 km last van buitjes en in de laatste 5 een hoosbui waardoor er 3cm water op de weg stond, goed nat dus. Verder wel erg lekker gereden, twee keer lek waardoor ik m'n goede groepjes kwijtraakte

9.12 tov 9.02 in 2013. Had zonder het wachten wel goud gehad en sneller gereden als in 2013

Oh en sinds sport communication is overgenomen (door Belgen volgens mij) is de ravitaillering stukken beter!
^O^
.
pi_162923370
Goed gefietst mannen!
pi_162923669
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 19:23 schreef MarcoD het volgende:
20 minuten wachten omdat door een ongeluk de weg was afgesloten.
20 minuten herstellen bedoel je :6 ;)

Goed gedaan meneer! ^O^
pi_162924995
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 19:42 schreef muzas het volgende:

[..]

20 minuten herstellen bedoel je :6 ;)

Goed gedaan meneer! ^O^
Bibberen in de kou
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  zaterdag 11 juni 2016 @ 20:39:19 #31
62913 Blik
The one and Only!
pi_162925695
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 18:07 schreef Gripper het volgende:
Ik ben weer binnen, gedoucht, droog en opgewarmd. Wat een dag zeg, de hele dag regen en laaghangende bewolking. Op de grote ballons zat je telkens in de mist. Gevaarlijke natte afdalingen, ergens nog een zwaar ongeluk gezien met twee compleet verwrongen fietsen.. En het blijft toch een lange en zware cyclo.
Ook nog wat positiefs naast al dat gemauw? Zeker: m'n tijd uit 2013 met een uur verbeterd ondanks zware omstandigheden!
7:54 en 123e in m'n leeftijdscategorie, 274 overall. Dik tevreden :)

https://www.strava.com/activities/605838516

Oksel en Marco ook nog ff gespot :)
Respect! Goed gedaan!
  zaterdag 11 juni 2016 @ 20:40:16 #32
62913 Blik
The one and Only!
pi_162925728
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 19:23 schreef MarcoD het volgende:
Geen goud wel 20 minuten wachten omdat door een ongeluk de weg was afgesloten. Nu heerlijk op het comfortabele hotelbed de nudist uithangen..

Oh en ik had de laatste 50 km last van buitjes en in de laatste 5 een hoosbui waardoor er 3cm water op de weg stond, goed nat dus. Verder wel erg lekker gereden, twee keer lek waardoor ik m'n goede groepjes kwijtraakte

9.12 tov 9.02 in 2013. Had zonder het wachten wel goud gehad en sneller gereden als in 2013

Oh en sinds sport communication is overgenomen (door Belgen volgens mij) is de ravitaillering stukken beter!

https://www.strava.com/activities/606036271
Ook netjes! Respect!
pi_162927013
Goed gedaan mannen! Respect!
pi_162927153
Ben momenteel een beetje aan het orienteren op zadelpennen. Nu snap ik dat je op moet letten dat je de eentje hebt met ongeveer de juiste setback en correcte diameter. Maar maakt het verder nog een donder uit welke zadelpen je hebt? Is er verschil (in comfort etc.) merkbaar tussen de zadelpennen? Of kan je gewoon het beste eentje halen die je het best vind smoelen.
  zaterdag 11 juni 2016 @ 21:31:53 #35
545 dop
:copyright: dop
pi_162927830
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 21:16 schreef ratatat het volgende:
Ben momenteel een beetje aan het orienteren op zadelpennen. Nu snap ik dat je op moet letten dat je de eentje hebt met ongeveer de juiste setback en correcte diameter. Maar maakt het verder nog een donder uit welke zadelpen je hebt? Is er verschil (in comfort etc.) merkbaar tussen de zadelpennen? Of kan je gewoon het beste eentje halen die je het best vind smoelen.
Er zijn veel verschillende systemen om je zadel rail te klemmen, en er zijn ook nog wat afwijkende maten en vormen in zadelrail. (95% van de zadels gebruikt standaard systeem).
Verder kan een zadelrail van carbon vragen om een specifiek klem systeem, een carbon rail is kwetsbaarder als het om puntbelasting gaat.

Comfort zit hem hooguit in de afstel mogelijkheden, of je moet een verende pen zoeken, maar dat is geen porum op een racefiets.

Kort gezegd als lengte, en setback kloppen kan je geen buil vallen
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zondag 12 juni 2016 @ 07:29:15 #36
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_162936006
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 21:12 schreef Tommeke het volgende:
Goed gedaan mannen! Respect!
Ja ^O^
  zondag 12 juni 2016 @ 07:29:49 #37
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_162936007
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 21:16 schreef ratatat het volgende:
Ben momenteel een beetje aan het orienteren op zadelpennen. Nu snap ik dat je op moet letten dat je de eentje hebt met ongeveer de juiste setback en correcte diameter. Maar maakt het verder nog een donder uit welke zadelpen je hebt? Is er verschil (in comfort etc.) merkbaar tussen de zadelpennen? Of kan je gewoon het beste eentje halen die je het best vind smoelen.
Ja dat maakt imo wel meer uit. Er zijn verschillende 1 bout bevestiging systemen en verschillende systemen met 2 bout bevestiging. Vind zelf die met 2 bouten in de lengte het prettigst met afstellen van de zadelstand(punt iets omhoog of juist iets naar beneden). Sommige renners wippen ook continue op hun zadel, en 1 bout kan ooit een x daardoor breken, heb dat zelf een paar keer gezien bij team mates met vallen tot gevolg.

Vering in een zadelpen wil je imo helemaal niet op een racefiets. Een ieder mag daar een andere mening op hebben uiteraard.

Verder is het ontwerp van de kop ook belangrijk, als je een mooie fiets hebt wil je daar ook graag een elegant ontworpen zadelpen op en niet een of ander lomp geval. Althans, ik wel.

Verder vind ik het zelf ook het mooist als de zadelpen bij de stuurnok past en de stuurbocht. Dus al die 3 allemaal Ritchey/Deda/3T of wat dan ook. Enne goedkoop is duurkoop.
pi_162936621
Dat laatste wat kaas zegt is belangrijk. Het moet allemaal een geheel zijn! Een carbon ben heeft wat meer flex en is in theorie wat comfortabeler.

Ik heb op m'n racefiets een aero zadelpen. Die geeft klappen wel iets meer door dan de ronde pen van m'n oude fiets. Op m'n crosser had ik een carbon pen van 3T die ik wat te hard heb aangedraaid, met als gevolg dat ie gebroken is.

Daar zit nu zo'n Specialized C-GR geval in. Die is merkbaar comfortabeler. Op m'n crosser wel fijn.
  zondag 12 juni 2016 @ 09:32:49 #39
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_162936680
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 07:29 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja dat maakt imo wel meer uit. Er zijn verschillende 1 bout bevestiging systemen en verschillende systemen met 2 bout bevestiging. Vind zelf die met 2 bouten in de lengte het prettigst met afstellen van de zadelstand(punt iets omhoog of juist iets naar beneden). Sommige renners wippen ook continue op hun zadel, en 1 bout kan ooit een x daardoor breken, heb dat zelf een paar keer gezien bij team mates met vallen tot gevolg.

Vering in een zadelpen wil je imo helemaal niet op een racefiets. Een ieder mag daar een andere mening op hebben uiteraard.

Verder is het ontwerp van de kop ook belangrijk, als je een mooie fiets hebt wil je daar ook graag een elegant ontworpen zadelpen op en niet een of ander lomp geval. Althans, ik wel.

Verder vind ik het zelf ook het mooist als de zadelpen bij de stuurnok past en de stuurbocht. Dus al die 3 allemaal Ritchey/Deda/3T of wat dan ook. Enne goedkoop is duurkoop.
^O^
Helemaal mee eens. En dan heeft een pen met twee bouten ook nog eens de voordelen van een glad ipv gekarteld oppervlak, dus veel beter af te stellen. Ook zijn dat geen speciale bouten itt die met één bout, dus breekt er ooit eens een, geen echte ramp.

Windstil nu, en geprepareerd voor een tweede 100 km toerke van het seizoen. Ben weg .......
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_162940005
Gister met jongetjes van mijn werk een rondje Rode route gereden op de atb.. 10 jaar geleden voor laatst op atb gezeten, maar erg leuk. Single track route door Zeister bos..

En gister avond op Eurosport hele tijd reportages over de topcompetitie zitten kijken. Ook erg van genoten..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_162942977
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 12:23 schreef the_critic het volgende:
Gister met jongetjes van mijn werk een rondje Rode route gereden op de atb.. 10 jaar geleden voor laatst op atb gezeten, maar erg leuk. Single track route door Zeister bos..

En gister avond op Eurosport hele tijd reportages over de topcompetitie zitten kijken. Ook erg van genoten..
Ja die filmpjes van de Topcompetitie zijn leuk he!
Maar ik kan 't mis hebben...
  Moderator zondag 12 juni 2016 @ 14:38:08 #42
155227 crew  Guppy
dus
pi_162943157
Op tijd voor de buien binnen en 30km gefietst. Het ging lekker en deze afstand gaat me inmiddels redelijk goed af, dus binnenkort verder uitbouwen :)

Er waren niet veel fietsers op de weg, veel minder als anders. Zouden veel mensen zich hebben laten weerhouden door de weersverwachtingen?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_162943266
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 14:38 schreef Guppyfriend het volgende:
Er waren niet veel fietsers op de weg, veel minder als anders. Zouden veel mensen zich hebben laten weerhouden door de weersverwachtingen?
Denk 't, zelfs de duinen waren heerlijk rustig
pi_162944031
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 14:31 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja die filmpjes van de Topcompetitie zijn leuk he!
Ik zapte er toevallig langs. Erg leuk om te zien. Mooi dat ze daar aandacht aan geven.
pi_162944115
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 12:23 schreef the_critic het volgende:
Gister met jongetjes van mijn werk een rondje Rode route gereden op de atb.. 10 jaar geleden voor laatst op atb gezeten, maar erg leuk. Single track route door Zeister bos..

En gister avond op Eurosport hele tijd reportages over de topcompetitie zitten kijken. Ook erg van genoten..
Die routes bij jullie daar schijnen sowieso top te zijn. Aankomende zomer eens allemaal aan elkaar plakken.
pi_162944379
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 14:31 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja die filmpjes van de Topcompetitie zijn leuk he!
Ja super leuk. Zou meteen weer willen wedstrijd rijden... Helaas en een utopie :-(
everyone's a critic...
even you ! !
pi_162944405
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 15:11 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Die routes bij jullie daar schijnen sowieso top te zijn. Aankomende zomer eens allemaal aan elkaar plakken.
Draaien, keren.. Erg leuk. Veel leuker dan atb'en in mijn herinnering was..
everyone's a critic...
even you ! !
  zondag 12 juni 2016 @ 15:38:09 #48
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_162944930
Waarom heb ik dit altijd?

Sta ik me vrijdag uit de naad te werken om die fiets weer helemaal te laten shinen. Zelfs alle tandjes van de kettingbladen en cassette tot bloedens toe staan te ontvetten en alle schakels van de ketting met een pijperagger schoongemaakt, ja echt brandschoon dus, mot ik vandaag 40 kilometer door de zeikregen naar huis fietsen. :r

Maar wel lekker 95 km weggetrapt!
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_162945229
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 15:38 schreef buzz1291 het volgende:
Waarom heb ik dit altijd?

Sta ik me vrijdag uit de naad te werken om die fiets weer helemaal te laten shinen. Zelfs alle tandjes van de kettingbladen en cassette tot bloedens toe staan te ontvetten en alle schakels van de ketting met een pijperagger schoongemaakt, ja echt brandschoon dus, mot ik vandaag 40 kilometer door de zeikregen naar huis fietsen. :r

Maar wel lekker 95 km weggetrapt!
Je kiest van alle mooie dagen de afgelopen weken ook wel een van de kutste dagen uit om te gaan fietsen :')
  zondag 12 juni 2016 @ 16:37:41 #50
545 dop
:copyright: dop
pi_162946726
beter timen op buienradar

hier tot 13:30 prima fiets weer. klein rondje 80km.
en tijdritje in parkeergrage bij de rotterdamse dakendagen
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')