Het is echt een kwestie van gewicht aanvoelen.quote:Op woensdag 21 september 2016 12:40 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik ben bijna 2 meter en weeg 100kg, maar als mijn motor van 180kg valt, hou ik hem ook niet hoor
Dat schakelen enzo, dat kan je heel snel onder de knie hebben. Maar je moet vooral gewoon lekker op je eigen tempo gaan
Ah oké, had niet door dat je dat bedoelde. Dat is in het begin wel wennen ja, wat ik meestal deed met die BMW was hem tegen mijn heup/bovenbeen laten steunen, een motor die naar je toe hangt is te houden, kiept hij van je af dan is het over en uit.quote:Op woensdag 21 september 2016 12:57 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ja bij normaal gebruik gaat het prima. Maar als je hem niet helemaal lekker pakt, wordt het al gauw zwaar natuurlijk. Ik pakte hem bijvoorbeeld uit de paddockstand en hij ging toen al bijna (tegenwoordig zet ik eerst de standaard uit als ik hem uit de stand haal). Het is handelbaar gewicht, maar als je moet het wel 'handig' aanpakken
Haha bijna gezakt op het makkelijkste onderdeel.quote:Op woensdag 21 september 2016 13:46 schreef Verbodsbord het volgende:
Vandaag AVB gehad in Heerhugowaard. Ik moest doen:
- Uitwijkoefening
- Stopproef
- Noodstop
- Halve draai
- Snelle slalom
- Langzame slalom
- Lopend achteruit parkeren
Alle oefeningen gingen in één keer goed, behalve het parkeren. Eerste keer gewoon te vroeg gedraaid waardoor ik half op de pion stond, tweede keer vergeten dat ik ook het vak weer uit moest lopen. Ik zat alweer op de motor (gelukkig nog zonder te starten) toen de examinator aangaf dat het toch echt de bedoeling was om ook weer het vak uit te lopen . Gelukkig deed ie daar verder niet moeilijk over, dus geslaagd!
Helaas 22 november de eerste mogelijkheid om AVD te doen
Dit idd. Ik kan echt netaan met mijn tenen bij de grond, moest dus even ervaren dat dat voldoende is.quote:Op woensdag 21 september 2016 12:55 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Maar jij hebt wel benen die lang genoeg zijn om je motor op te kunnen vangen voor die een te grote hoek maakt waardoor dat vallen niet meer te vermijden is. Ik ben 1,90m en weeg 116 kg maar mijn vorige BMW K100RS met een 265 kg "nat" gewicht had ik toch echt wel onder controle. Het is meer het idee dat de motor zo zwaar is dat je hem niet zou kunnen houden, maar een gezond been kan een verbazingwekkende kracht leveren.
Dat red ik dus niet met die zware. Moet hem echt in evenwicht houden, anders wordt het echt een gevecht om hem niet te ver over te laten hellen.quote:Op woensdag 21 september 2016 13:05 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Ah oké, had niet door dat je dat bedoelde. Dat is in het begin wel wennen ja, wat ik meestal deed met die BMW was hem tegen mijn heup/bovenbeen laten steunen, een motor die naar je toe hangt is te houden, kiept hij van je af dan is het over en uit.
Haha ja precies, de examinator kon er ook wel om lachen om die reden Dankje!quote:Op woensdag 21 september 2016 13:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Haha bijna gezakt op het makkelijkste onderdeel.
En gefeliciteerd natuurlijk. Balen dat je nog 2 maanden moet wachten.
Dus eigenlijk doe ik er verstandig aan, om een schakelbrommer van marktplaats te halen, en daar alvast een beetje mee te oefenen?quote:Op woensdag 21 september 2016 12:33 schreef erodome het volgende:
Nee, volgens mij geen correlatie.
Wel of je al (schakel) brommer hebt gereden of andere gemotoriseerde 2 wielers.
Nee. Beter steek je geld in eigen kleding (met name helm en handschoenen)quote:Op woensdag 21 september 2016 18:46 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dus eigenlijk doe ik er verstandig aan, om een schakelbrommer van marktplaats te halen, en daar alvast een beetje mee te oefenen?
Gezien de prijs van lessen, is het misschien wel interessant als je daardoor minder lessen nodig hebt. Zeker als je de schakelbrommer daarna weer kan verkopen.
Daarmee leer ik toch niet rijden? Door handschoenen haal ik toch niet sneller mijn rijbewijs?quote:Op woensdag 21 september 2016 19:09 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Nee. Beter steek je geld in eigen kleding (met name helm en handschoenen)
dat schakelen is echt niet moeilijk. 1x beneden. De rest omhoog.quote:Op woensdag 21 september 2016 19:14 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Daarmee leer ik toch niet rijden? Door handschoenen haal ik toch niet sneller mijn rijbewijs?
Nee, maar leer je ook niet het weggedrag van een tweewieler? En zijn alle lesmotoren zo zwaar? Het verschil tussen een forse schakelbrommer, en een heel lichte motor is toch nihil?quote:Op woensdag 21 september 2016 19:39 schreef spierbal het volgende:
[..]
dat schakelen is echt niet moeilijk. 1x beneden. De rest omhoog.
Mijn eerste les leerde ik schakelen en deed ik al kleine slalom, noodstop en uitwijkoefeningen en ik mocht al terug rijden naar de rijschool.
Dan leer je je die onzin aan op een schakelbrommer om vervolgens weer opnieuw het gevoel te krijgen op een ding wat meer dan 200kg weegt.
Als je kan meteen voor A gaan. Scheelt je een hoop tijd, geld, en geeft je een stuk meer vrijheid als je een motor wil kopen, omdat je niet tegengehouden wordt door die vervelende regels.quote:Op woensdag 21 september 2016 20:03 schreef Hamzoef het volgende:
Moet ik trouwens gelijk voor A rijbewijs gaan, of is A2 beter?
Maar is A2 niet makkelijker te halen?quote:Op woensdag 21 september 2016 20:19 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Als je kan meteen voor A gaan. Scheelt je een hoop tijd, geld, en geeft je een stuk meer vrijheid als je een motor wil kopen, omdat je niet tegengehouden wordt door die vervelende regels.
Nee. En ervaring op een schakelbrommer kan zelfs tegenwerken als je dingen verkeerd aanleert. Ik zou het afradenquote:Op woensdag 21 september 2016 20:47 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Maar is A2 niet makkelijker te halen?
A en A2 zijn precies hetzelfde, alleen is A2 op een lichtere motor. Dit maakt het niet automatisch makkelijker volgens mij, dus gewoon lekker voor A gaan.quote:Op woensdag 21 september 2016 20:47 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Maar is A2 niet makkelijker te halen?
En stel nou dat ik geen interesse heb om voor een motor te gaan, maar puur en alleen maar een motorscooter zou willen sturen. Met automaat.quote:Op woensdag 21 september 2016 20:19 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Als je kan meteen voor A gaan. Scheelt je een hoop tijd, geld, en geeft je een stuk meer vrijheid als je een motor wil kopen, omdat je niet tegengehouden wordt door die vervelende regels.
Precies dat vraag ik me ook af.quote:Op woensdag 21 september 2016 21:10 schreef Geralt het volgende:
[..]
En stel nou dat ik geen interesse heb om voor een motor te gaan, maar puur en alleen maar een motorscooter zou willen sturen. Met automaat.
Moet je dan lessen op een motor met automaat of op een scooter met automaat en welk rijbewijs moet je dan precies hebben?
Het is alleen een vermogenskwestie.quote:Op woensdag 21 september 2016 21:10 schreef Geralt het volgende:
[..]
En stel nou dat ik geen interesse heb om voor een motor te gaan, maar puur en alleen maar een motorscooter zou willen sturen. Met automaat.
Moet je dan lessen op een motor met automaat of op een scooter met automaat en welk rijbewijs moet je dan precies hebben?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |