abonnement Unibet Coolblue
  maandag 6 juni 2016 @ 11:18:35 #101
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_162783836
Ik ben het volledig met Mart eens, wat de voorkeuren mbt de tennisers betreft. Daar moet ik dan weer mee zien te leven.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_162784229
quote:
7s.gif Op maandag 6 juni 2016 11:15 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ja wat een kutartikel inderdaad. :')
wat een warrig onsamenhangend verhaal :') #DeMart had waarschijnlijk 2 flessen wijn achter de kiezen tijdens het schrijven.
pi_162784245
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 11:16 schreef Marcoss het volgende:
Ach, gewoon wat algemene dingetjes waarin de meeste lezers zich wel zullen herkennen.. Denk dat Mart hier maximaal 3 minuutjes mee bezig is geweest :P
Lekker factuurtje van een paar honderd euro schrijven
pi_162784286
Demart maakt de Federer haters weer helemaal MAD _O_
  Forum Admin / PR maandag 6 juni 2016 @ 11:46:07 #105
436595 crew  Sked
Zonnestraal
pi_162784613
quote:
9s.gif Op maandag 6 juni 2016 11:31 schreef luckass het volgende:

[..]

Lekker factuurtje van een paar honderd euro schrijven
Zal 1V ook een zorg zijn, genoeg lezers (die het nog serieus nemen ook :') )
  maandag 6 juni 2016 @ 11:50:55 #106
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_162784697
Denk dat er weinig mensen op die site kijken anders
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_162784720
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 11:32 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Demart maakt de Federer haters weer helemaal MAD _O_
:( :Y })
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_162785093
Scorito *O*
  maandag 6 juni 2016 @ 15:31:18 #109
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_162789440
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 09:55 schreef Parelhoofd het volgende:
Op zich wel een interessante discussie; was Federer vooral zo goed omdat hij een van de beste, zo niet de beste, tennissers ooit is of door het gebrek aan concurrentie in zijn hoogtijdagen?
Ik denk het laatste. Hij had niet heel veel tegenstand van 2004-2007.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_162790170
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 15:31 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ik denk het laatste. Hij had niet heel veel tegenstand van 2004-2007.
Federer is technisch echt heel erg goed hoor.
lekker faxen heel de dag echt genot
  maandag 6 juni 2016 @ 16:10:24 #111
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_162790560
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 15:56 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Federer is technisch echt heel erg goed hoor.
Dat is mijn tennissende neefje van 12 ook.
pi_162790741
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 15:31 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ik denk het laatste. Hij had niet heel veel tegenstand van 2004-2007.
Een kaliber Roddick bijvoorbeeld zou zonder de huidige top 4 (en toen Federer) gewoon op nummer 1 staan denk ik. De huidige top is gewoon exceptioneel goed. En Federer kwam iets eerder dan de andere 3. Overigens was Nadal al nummer 2 in 2005.
  maandag 6 juni 2016 @ 16:19:36 #113
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_162790819
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 15:56 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Federer is technisch echt heel erg goed hoor.
Ja, zeker, maar we kijken toch naar prestaties?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  maandag 6 juni 2016 @ 16:57:47 #114
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_162791804
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 16:16 schreef truedestiny het volgende:

[..]

Een kaliber Roddick bijvoorbeeld zou zonder de huidige top 4 (en toen Federer) gewoon op nummer 1 staan denk ik. De huidige top is gewoon exceptioneel goed. En Federer kwam iets eerder dan de andere 3. Overigens was Nadal al nummer 2 in 2005.
Roddick in zijn prime was niet constanter dan wawrinka in zijn prime (resultaten tegen top vier niet meegerekend).

En op deze leeftijd van wawrinka al helemaal niet
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_162793016
Ik heb ook het idee dat de top-4 van nu (Nadal/Djokovic/Murray en dus RF) sterker is dan de tegenstand die Federer had. Neemt niet weg dat ik denk dat een Federer in zijn prime nog steeds de nummer 1 zou zijn geweest. Misschien niet meer zo lang onafgebroken aan de top maar wel de beste.
Djokovic (de absolute nummer 1 van nu) doet heel veel erg goed maar hij heeft behoudens zijn uitstekende stamina weinig exceptionele eigenschappen. Niet de backhand van Wawrinka, de service van Roddick of de forehand van Nadal/RF, toch is hij de nummer 1. Eigenlijk verbaast me dat wel als je hem ziet spelen soms. Hij doet gewoon het minste fout lijkt het wel.
Vaak hoor je al verklaring voor de suprematie van Djokovic (en de andere 'grinders') dat het tennis trager is geworden. Hoewel ik het zelf natuurlijk niet kan ervaren (de gravelbaan in Oost-Groningen is weinig veranderd) merk ik dit wel aan de wedstrijden op televisie. Neem Wimbledon, serve and volley is zo goed als uitgestorven. Rally's worden langer en domineren vanaf de baseline lijkt de norm geworden te zijn. Niet dat dit meteen erg is (boooooring Pete anyone?!). Echter geeft dit natuurlijk wel het voordeel aan de verdedigende baseliners zoals Djokovic en Nadal.
Hoewel ik ook denk dat de manier van spelen gewoon aan het veranderen is. De jeugdige top van nu heeft allemaal met lichte sterke materialen leren tennissen (anders dan Sampras/Agassi en mss Federer) en heeft op zijn minst een Semi-Western forehand grip. Dit nodigt natuurlijk ook meer uit tot een verdedigend baseline spel en veel spin.
Dit laatste in combinatie met de tragere banen kon er wel eens voor zorgen dat de top steeds dichter bij elkaar komt te liggen. Hopelijk zorgt dit er niet voor dat het tennis saai begint te worden. Soms betrap ik mij erop, zoals in afgelopen RG finale, dat ik bij de zoveelste rally vanuit het achterveld even niet meer oplet. Terwijl ik het toch echt wel schitterend tennis vind...

Of het kwam door de rattenkop van Murray en kutmaniertjes van die Servier.

Hier nog een hele interessante video over Wimbledon -->
  maandag 6 juni 2016 @ 17:54:44 #116
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_162793182
quote:
7s.gif Op zondag 5 juni 2016 19:11 schreef Replicat het volgende:

[..]

Hmm.. Was Wimbledon niet aan haar opgedragen toen ze nog leefde?!

En anders gaat hij dat ongetwijfeld nog wel doen! Hij heeft zo'n beetje alles te danken aan z'n mentrix (wat een lief mensch was dat)
gefeliciteerd man ajde w/
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_162793453
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 09:55 schreef Parelhoofd het volgende:
Op zich wel een interessante discussie; was Federer vooral zo goed omdat hij een van de beste, zo niet de beste, tennissers ooit is of door het gebrek aan concurrentie in zijn hoogtijdagen?
Zeker interessant. Maar hoe vergelijk je? Je kunt ook zeggen dat de tegenstand anno 2015 / 2016 niet veel voorstelde, omdat Federer op een voor tennis zeer oude leeftijd, een half jaar geleden voor zijn blessures nog altijd best of the rest was na Djokovic.

Blijft toch altijd erg lastig dit soort discussies.
pi_162795687
quote:
10s.gif Op maandag 6 juni 2016 10:43 schreef borisz het volgende:
#DeMart over Federer, Nole eva. http://binnenland.eenvand(...)ndag_voorkeurspelers
Martosaurus _O_
pi_162796323
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 16:16 schreef truedestiny het volgende:

[..]

Een kaliber Roddick bijvoorbeeld zou zonder de huidige top 4 (en toen Federer) gewoon op nummer 1 staan denk ik. De huidige top is gewoon exceptioneel goed. En Federer kwam iets eerder dan de andere 3. Overigens was Nadal al nummer 2 in 2005.
En we hadden nog held Marat Safin O+
pi_162818493
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 18:07 schreef Spetie het volgende:

[..]

Zeker interessant. Maar hoe vergelijk je? Je kunt ook zeggen dat de tegenstand anno 2015 / 2016 niet veel voorstelde, omdat Federer op een voor tennis zeer oude leeftijd, een half jaar geleden voor zijn blessures nog altijd best of the rest was na Djokovic.

Blijft toch altijd erg lastig dit soort discussies.
In bovenstaand bericht geprobeerd kleine vergelijking te maken :*
Bijkomend vind ik dat de tegenstand van tegenwoordig het bijzonder vaak laat afweten. Gasten die nu constant zouden moeten pieken mochten ze écht goed zijn. Neem Nishikori/Murray/Wawrinka/Berdych/Raonic etc.. Misschien een of twee GS maar zo vaak toch weer onbegrijpelijk verliezen...
En dat doet Djokovic (en deden RF/Rafa) dan weer niet!
  dinsdag 7 juni 2016 @ 16:44:49 #121
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_162818966
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 19:28 schreef wimderon het volgende:

[..]

Martosaurus _O_
Ik ben terecht tegen Mart Smeets, zoals ik terecht tegen Djokovic ben. Hier heeft Mart echter een punt!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_162819668
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 16:10 schreef tja77 het volgende:

[..]

Dat is mijn tennissende neefje van 12 ook.
Hoe is het eigenlijk met Jan Silva? :D

bowa vroeg het zich ook al af SPT / Het topic voor Jan Silva - Federers volgende angstgegner
pi_162819773
Mart is een piemelzuiger.
  woensdag 8 juni 2016 @ 08:12:16 #124
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_162834059
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 17:48 schreef Parelhoofd het volgende:
Ik heb ook het idee dat de top-4 van nu (Nadal/Djokovic/Murray en dus RF) sterker is dan de tegenstand die Federer had. Neemt niet weg dat ik denk dat een Federer in zijn prime nog steeds de nummer 1 zou zijn geweest. Misschien niet meer zo lang onafgebroken aan de top maar wel de beste.
Djokovic (de absolute nummer 1 van nu) doet heel veel erg goed maar hij heeft behoudens zijn uitstekende stamina weinig exceptionele eigenschappen. Niet de backhand van Wawrinka, de service van Roddick of de forehand van Nadal/RF, toch is hij de nummer 1. Eigenlijk verbaast me dat wel als je hem ziet spelen soms. Hij doet gewoon het minste fout lijkt het wel.
Vaak hoor je al verklaring voor de suprematie van Djokovic (en de andere 'grinders') dat het tennis trager is geworden. Hoewel ik het zelf natuurlijk niet kan ervaren (de gravelbaan in Oost-Groningen is weinig veranderd) merk ik dit wel aan de wedstrijden op televisie. Neem Wimbledon, serve and volley is zo goed als uitgestorven. Rally's worden langer en domineren vanaf de baseline lijkt de norm geworden te zijn. Niet dat dit meteen erg is (boooooring Pete anyone?!). Echter geeft dit natuurlijk wel het voordeel aan de verdedigende baseliners zoals Djokovic en Nadal.
Hoewel ik ook denk dat de manier van spelen gewoon aan het veranderen is. De jeugdige top van nu heeft allemaal met lichte sterke materialen leren tennissen (anders dan Sampras/Agassi en mss Federer) en heeft op zijn minst een Semi-Western forehand grip. Dit nodigt natuurlijk ook meer uit tot een verdedigend baseline spel en veel spin.
Dit laatste in combinatie met de tragere banen kon er wel eens voor zorgen dat de top steeds dichter bij elkaar komt te liggen. Hopelijk zorgt dit er niet voor dat het tennis saai begint te worden. Soms betrap ik mij erop, zoals in afgelopen RG finale, dat ik bij de zoveelste rally vanuit het achterveld even niet meer oplet. Terwijl ik het toch echt wel schitterend tennis vind...

Of het kwam door de rattenkop van Murray en kutmaniertjes van die Servier.

Hier nog een hele interessante video over Wimbledon -->
Ik vind niet dat je Djokovic een verdedigende baseliner kunt noemen. Hij heeft een geweldig loopvermogen en de kwaliteiten om de moeilijkste ballen te halen en slaan, echter zal hij dat alleen doen wanneer hij onder druk komt te staan. Djokovic is een agressieve baseliner, die de ballen zo kort mogelijk na de stuit aanpakt. Hij probeert zijn tegenstander onder druk te zetten, en zelf het spel te bepalen. Daar is weinig verdedigends aan.

Hetzelfde geldt zo'n beetje voor Nadal, alleen neemt hij de ballen op een later moment (verder achter de baseline). Maar hij zal altijd trachten ZELF het spel te maken, druk te zetten en te spreiden. Dat is geen defensieve tactiek.

Beide spelers vertragen niet, en wachten niet op de fout van de tegenstander. Ze proberen wel bij de tegenstander een fout af te dwingen. Maar doen dit door snelheid, agressie en spreiding in hun spel.

Het spel an sich is verandert, en baselinespel mag eigenlijk niet meer als defensief gezien worden. Bij serve volley ga je de punten echt halen, je probeert het punt op een snelle manier af te dwingen. Maar vandaag de dag is zelfmoord. Tuurlijk is het verfrissend als je een Stephanek serve volley ziet spelen. Echter wanneer het halve circuit dit op regelmatige basis zou doen, verveel je jezelf te pletter.
pi_162838484
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2016 08:12 schreef tja77 het volgende:

[..]

Hetzelfde geldt zo'n beetje voor Nadal, alleen neemt hij de ballen op een later moment (verder achter de baseline). Maar hij zal altijd trachten ZELF het spel te maken, druk te zetten en te spreiden. Dat is geen defensieve tactiek.

Beide spelers vertragen niet, en wachten niet op de fout van de tegenstander. Ze proberen wel bij de tegenstander een fout af te dwingen. Maar doen dit door snelheid, agressie en spreiding in hun spel.

Het spel an sich is verandert, en baselinespel mag eigenlijk niet meer als defensief gezien worden. Bij serve volley ga je de punten echt halen, je probeert het punt op een snelle manier af te dwingen. Maar vandaag de dag is zelfmoord. Tuurlijk is het verfrissend als je een Stephanek serve volley ziet spelen. Echter wanneer het halve circuit dit op regelmatige basis zou doen, verveel je jezelf te pletter.
Een met je eerste stukje over Novak, maar Nadal vind ik toch echt wel een verdedigende tennisser, zeker in de grote finales na 2009-2010. 'Zelf het spel maken' vind ik een beetje een dooddoener.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')