abonnement Unibet Coolblue
pi_162684983
75,5 O+ gaat echt weer de goede kant op zomaar ineens :D en wel sinds ik het sporten weer op pak dus ;) Al geloof ik de 80/20 regel zeker ook wel :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 2 juni 2016 @ 08:32:30 #227
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162685019
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 08:15 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Mensen willen er ook gewoon niet aan dat het -mits je je hoofd mee krijgt- ook echt vrij "makkelijk" kan zijn.
Mensen willen volgens mij horen dat je door de diepste gaten van de hel moest met een spinazieblad tussen je kiezen zodat ze kunnen zeggen; "ik kan dat echt niet" of "dat lukt mij niet".

En dan gaan ze ook nog vragen "maar eet je nooit meer iets ongezonds dan", dus ik zeg dat ik die avond een pizzatje bestel. Dán zitten ze je helemaal aan te kijken met grote ogen :')
"Maar mijn diëtiste zegt...."
"Ja, ik moet ook op m'n suikers letten *doet zoetjes in koffie"
"Op mijn schema staan 's morgens 2 plakken brood, want dat móet je wel hebben"

Verdiep je er zelf eens in trut en laat me met rust met je "Diëtistes" wijsheden denk ik dan.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_162685037
quote:
10s.gif Op donderdag 2 juni 2016 08:32 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Mensen willen volgens mij horen dat je door de diepste gaten van de hel moest met een spinazieblad tussen je kiezen zodat ze kunnen zeggen; "ik kan dat echt niet" of "dat lukt mij niet".

En dan gaan ze ook nog vragen "maar eet je nooit meer iets ongezonds dan", dus ik zeg dat ik die avond een pizzatje bestel. Dán zitten ze je helemaal aan te kijken met grote ogen :')
"Maar mijn diëtiste zegt...."
"Ja, ik moet ook op m'n suikers letten *doet zoetjes in koffie"
"Op mijn schema staan 's morgens 2 plakken brood, want dat móet je wel hebben"

Verdiep je er zelf eens in trut en laat me met rust met je "Diëtistes" wijsheden denk ik dan.
Ik denk dat het idd vooral is: zelf denken het 'goed' te hebben gedaan maar gefaald. Dus dan kán het toch niet dat jij het op die manier wél lukt :o

Of zo iets ;)
  donderdag 2 juni 2016 @ 09:02:12 #229
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_162685384
Sporten helpt bij mij echt wel. Vorige maand qua eten niets veranderd maar wel meer gaan sporten. En ik ben het meeste afgevallen.

Vandaag stabiel en dat is goed. Hopelijk voel ik me morgen weer wat beter dan kan ik weer wat gaan doen.
  Moderator donderdag 2 juni 2016 @ 09:03:56 #230
382129 crew  Donna
pi_162685414
Ik sport niet zoveel, maar heb wel het idee dat het een beetje helpt.

Naakt staat de 71 weer op de weegschaal. Bijna 10 kwijt, nog 10 te gaan! *O*
pi_162685476
Ik was altijd stellig van het afvallen doe je door minder te eten. Vaak genoeg afgevallen door alleen mijn eten aan te passen. Maar ik merk wel dat beweging heel erg belangrijk is. Maarja, ik werk vanuit huis, dus op veel dagen kwam ik de deur niet eens uit. Dus ik kwam echt van 0.0 beweging.

Echt sporten doe ik nog steeds niet, maar de dagen dat ik een uurtje loop gaan eigenlijk juist veel beter. Het voelt niet als sporten, dus ik heb helemaal niet het gevoel om dan meer te gaan eten, ik ben wat tijd bezig waarin ik niet denk aan wat het volgende is dat ik mag eten en ik drink een stuk makkelijker genoeg water.

Voor vandaag weet ik nog niet wat ik vanavond eet. We gaan met m'n vriend z'n werk eten, maar het is nog onduidelijk hoe & wat. Ook had ik vanochtend even erg veel zin in een lekker broodje, dus dat heb ik ook gewoon gedaan. Tot het avondeten zit ik op 700 kcal, dus dat loopt wel los.

O: 1 boterham met slankie sambal smeerkaas, ham, en twee gebakken eieren.
L: kippensoep
T: magere yoghurt met rood fruit
D: ??
pi_162685498
Op een actieve dag en een rustige (weekend)dag kan 1500kcal verschil zitten in wat ik verbrand. Dus sporten/bewegen helpt mij echt wel bij afvallen :Y
  donderdag 2 juni 2016 @ 09:10:56 #233
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162685516
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 09:09 schreef Sarabi het volgende:
Op een actieve dag en een rustige (weekend)dag kan 1500kcal verschil zitten in wat ik verbrand. Dus sporten/bewegen helpt mij echt wel bij afvallen :Y
Hoe is dit gemeten? Dat is 2 uur intensief sporten ofzo?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_162685534
quote:
7s.gif Op donderdag 2 juni 2016 09:10 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Hoe is dit gemeten? Dat is 2 uur intensief sporten ofzo?
Uurtje sporten en 1,5 uur wandelen tegenover dagen waarbij ik 2000 stappen met moeite haal.
En tuurlijk is het niet op de kcal nauwkeurig, dat maakt ook geen verschil in wat ik probeer te zeggen ;)
pi_162685557
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 09:12 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Uurtje sporten en 1,5 uur wandelen tegenover dagen waarbij ik 2000 stappen met moeite haal.
En tuurlijk is het niet op de kcal nauwkeurig, dat maakt ook geen verschil in wat ik probeer te zeggen ;)
Plus dat de verbranding van bewegen categorisch overschat wordt volgens mij.. Een topsporter kan 1000+ verbranden met beweging op een dag, maar ik geloof er niets van dat wij recreatieve lui dan zomaar ff wegtikken.
  donderdag 2 juni 2016 @ 09:13:56 #236
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162685563
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 08:34 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ik denk dat het idd vooral is: zelf denken het 'goed' te hebben gedaan maar gefaald. Dus dan kán het toch niet dat jij het op die manier wél lukt :o

Of zo iets ;)
Ik heb natuurlijk m'n leven omgegooid en ben niet alleen op dieet gegaan. En toegegeven, het sporten slokt veel van m'n tijd op. Ik heb nu bijvoorbeeld al anderhalf jaar zelden aan m'n auto's geklust terwijl dat normaal vrijwel dagelijks was.

Denk dat daar het verschil zit, toewijding en opofferingen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_162685577
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 09:09 schreef Sarabi het volgende:
Op een actieve dag en een rustige (weekend)dag kan 1500kcal verschil zitten in wat ik verbrand. Dus sporten/bewegen helpt mij echt wel bij afvallen :Y
Ik weet nooit zo goed hoe serieus ik mijn fitbit moet nemen qua verbrande kcal. Laatst had ik een uur en twintig minuten gelopen en daar bijna 1000 kcal mee verbrand. Dat is toch veel te veel.
  donderdag 2 juni 2016 @ 09:15:17 #238
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162685584
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 09:12 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Uurtje sporten en 1,5 uur wandelen tegenover dagen waarbij ik 2000 stappen met moeite haal.
En tuurlijk is het niet op de kcal nauwkeurig, dat maakt ook geen verschil in wat ik probeer te zeggen ;)
Denk dat het ook verre van op de kcal nauwkeurig is (want 1500 is veeeeeeel), maar de uitkomst is inderdaad hetzelfde.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_162685591
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 09:13 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Plus dat de verbranding van bewegen categorisch overschat wordt volgens mij.. Een topsporter kan 1000+ verbranden met beweging op een dag, maar ik geloof er niets van dat wij recreatieve lui dan zomaar ff wegtikken.
Ow dat geloof ik ook :Y maar wel dat er een groot verschil zit in mijn actieve en heel veel mindere actieve dagen :D.
Maar nu ga ik de stad in :W tijd om nieuwe zomerkleren te kopen.
pi_162685598
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 09:15 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik weet nooit zo goed hoe serieus ik mijn fitbit moet nemen qua verbrande kcal. Laatst had ik een uur en twintig minuten gelopen en daar bijna 1000 kcal mee verbrand. Dat is toch veel te veel.
Fitbit pakt ook je bmr verbranding mee he.. Maar dan nog neem ik het met een flinke korrel zout :+ ga het iig niet met eten compenseren, behalve als ik daadwerkelijk heul erge trek heb gekregen er van.
  donderdag 2 juni 2016 @ 09:16:07 #241
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162685599
Veel plezier Sarabi! *O*
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_162685656
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 09:16 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Fitbit pakt ook je bmr verbranding mee he.. Maar dan nog neem ik het met een flinke korrel zout :+ ga het iig niet met eten compenseren, behalve als ik daadwerkelijk heul erge trek heb gekregen er van.
Ja, maar je kunt bij exercise ook zien hoeveel je met alleen die wandeling extra hebt verbrand. Maar ik geloof er gewoon helemaal niets van eigenlijk.
pi_162685693
quote:
14s.gif Op donderdag 2 juni 2016 09:19 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ja, maar je kunt bij exercise ook zien hoeveel je met alleen die wandeling extra hebt verbrand. Maar ik geloof er gewoon helemaal niets van eigenlijk.
:D neuh ik ook niet. Ik zie daar getallen die ik eerder tijdens een hike ergens in Schotland verwacht, wat gelijk staat aan een zeer flinke workout. Dat gevoel heb ik hier in NL iig niet na een wandeling ;)
Maar goed, alle beweging is gewoon mooi meegenomen en beter dan stil zitten ^O^
  donderdag 2 juni 2016 @ 09:27:21 #244
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_162685807
Fitbit zit hoog in zijn calorieën mpf klopt al wat beter. Maar goed eet er niet meer door.
  donderdag 2 juni 2016 @ 09:40:11 #245
373998 LadyOracle
Protagonist
pi_162685999
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 07:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, wetenschap kan wel roepen dat bewegen niets uitmaakt en ik heb heilig ontzag voor wetenschap, maar ik zie veel tegenargumenten als 'dat beetje dat je extra verbrandt dat eet je er zo weer aan'. Maar ik sport dagelijks, beweeg ook nog eens heel erg veel extra en ik eet het er niet weer aan, want ik hou alles zo precies mogelijk bij. En ik kan best veel eten en nog steeds afvallen en ik neem even voor het gemak aan dat dat oa door al dat sporten komt.

Misschien bedoelen ze die mensen die ze aanraden een half uurtje per dag te gaan wandelen. Of die 2x per week een half uurtje hardlopen en that's it. Of een uurtje tennissen.

Nee, mijn ervaring is dat sport en bewegen mij wel degelijk hebben geholpen met afvallen. Anekdotisch, ik weet, geen bewijs. Maar voor mij wel :P
Ja, ik denk dat je gelijk hebt. Ik zit gewoon op 5 tot 7 uur voluit sporten en dan nog veel fietsen/lopen erbij. Dat is wel wat anders en voor veel mensen ook niet echt haalbaar denk ik. Als je een half uur wandelt eet je dat er zo bij. Als ik zondagochtend voor twaalf uur 's middags al over de 2000 kcal verbrand heb, eet ik dat echt niet per ongeluk op.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
  donderdag 2 juni 2016 @ 09:45:46 #246
373998 LadyOracle
Protagonist
pi_162686104
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 09:16 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Fitbit pakt ook je bmr verbranding mee he.. Maar dan nog neem ik het met een flinke korrel zout :+ ga het iig niet met eten compenseren, behalve als ik daadwerkelijk heul erge trek heb gekregen er van.
Ik gebruik de gear HR en heb wel het idee dat die goed klopt. Toen ik een tijdje streng mijn eten afwoog en in Cronometer zette en 500 per dag onder verbruik volgens Fitbit ging zitten, kwam wat ik afviel vrijwel precies overeen met de 7000 kcal per kilo dus 2 kilo per maand.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_162686130
Ergens in dat artikel, wat dus eigenlijk de conclusies van allerlei verschillende onderzoeken doorneemt, staat ook dat er een uitzondering is voor "mensen voor wie sporten hun baan is".

Ik denk dat wanneer je meer dan een dagdeel (per dag) sport, je wel die kant op begint te gaan. Al is het ws nog een wereld van verschil met een topsporter.

En ik denk ook dat krachttraining weer een heel ander resultaat heeft dan enkel cardiodingen. Wat sommige krachttrainers wegstouwen op een dag, eet ik, bij wijze van spreken, in een week :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_162686210
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 09:15 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik weet nooit zo goed hoe serieus ik mijn fitbit moet nemen qua verbrande kcal. Laatst had ik een uur en twintig minuten gelopen en daar bijna 1000 kcal mee verbrand. Dat is toch veel te veel.
Ja, dat is veel te veel. Met een anderhalf uur hardlopen op normaal tempo red je dat misschien net.
Ja doei.
pi_162686253
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 09:50 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, dat is veel te veel. Met een anderhalf uur hardlopen op normaal tempo red je dat misschien net.
Ik denk dat je dan misschien op 600-700 uit komt hoor (uiteraard verschilt het pp en zo.. ). Uitgaande van recreatief hardlopen. We overschatten het volgens mij echt. :D
pi_162686294
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 09:27 schreef -Bubseltje- het volgende:
Fitbit zit hoog in zijn calorieën mpf klopt al wat beter. Maar goed eet er niet meer door.
Bedoel je mfp? Want dan zou ik niet weten waarom het daar eerder zou kloppen. Daar kan ik alleen de activiteit invullen en de minuten, de fitbit kijkt dan tenminste nog naar m'n hartslag. Gisteren twee keer precies hetzelfde stuk gelopen, toch zo'n 50 kcal verschil door een hogere hartslag.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')