Het werkt op elkaar in. Die dingen gaan aan, mensen gaan vol in de rem waardoor mensen daarachter ook afremmen etc. Uiteindelijk loopt de weg vol. Er is geen enkele reden te bedenken om bij elke op en afrit iedereen te dwingen terug te gaan naar 50 en zodra je er voorbij bent weer vol gas te laten geven.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 22:58 schreef JDude het volgende:
[..]
Daar is geen trajectcontrole noch 80/100 met rode rand kermis. Die wegen zitten gewoon overvol waardoor de filedetectie aanslaat. Dat is een gevolg van te veel verkeer, geen oorzaak.
Nee dat behoeft geen uitleg, het is meer een dagelijkse ergernis. En het knellen word voor zeker 75% juist veroorzaakt door die borden. Maar goed, ik ga binnenkort verhuizen en dan ben ik er van verlost.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 23:03 schreef JDude het volgende:
*70* en *50* zijn een volledig geautomatiseerd proces dat reageert op de snelheid van het verkeer. Als iedereen doorrijdt gebeurt er niks. Dat het juist bij opritten gaat knellen behoeft geen uitleg hoop ik.
Je moet wel een heel eind opkrassen uit de randstad wil je van die dagelijkse ellende af zijn. Kom er de laatste tijd weer vrij regelmatig, en ik snap niet dat ik daar 20+ jaar heb rondgereden zonder iemand te vermoorden. En ik weet ook meteen weer waarom ik ook al weer motor reed. Wat een ellendequote:Op zaterdag 11 juni 2016 23:06 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nee dat behoeft geen uitleg, het is meer een dagelijkse ergernis. En het knellen word voor zeker 75% juist veroorzaakt door die borden. Maar goed, ik ga binnenkort verhuizen en dan ben ik er van verlost.
Je mist 1 categorie... Mensen die geen haast hebben en vinden dat alles en iedereen zich maar naar hun moet schikken, waar iedereen de aso is behalve zij. Je weet wel, van die mensen die, als zij nog 150 meter van een vrachtwagen af zitten en jij minder dan 10 meter van hun achterbumper, maar dan al op de linkerrijstrook, persé naar links moeten, terwijl zij 95 rijden en jij 130. Die vervolgens nog grootlicht naar jou gaan knipperen omdat je niet spontaan oploste toen zij hun toverstafje aan gooide. Die net zo lang onnodig links blijven hangen met 100 (op een 130 weg), totdat jij als achterligger maar naar rechts gaat, dan kunnen ze opeens wel naar rechts. Uiteraard zonder knipperlicht. En die gas bij gaan geven als je naast ze zit om vervolgens boos te worden als ze zichzelf klemrijden op hun voorganger.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 18:01 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Je ziet tegenwoordig dat de verkeersdeelnemers steeds vaker in 2 categorieën vallen: mensen die kennelijk altijd vreselijke haast hebben en mensen die eigenlijk te bang zijn om te rijden. Als je een tijdje achter iemand rijdt die voor alles en niets op zijn rem trapt, wordt je daar knap geïrriteerd van en dan kan ik me voorstellen dat je met een lichtsignaal je ongenoegen laat blijken. Binnen de bebouwde kom rijden dit soort mensen een kruispunt op, gaan dan vol in de remmen, waarschijnlijk om een straatnaam te kunnen lezen of zo, om vervolgens weer door te rijden, en dat soms 3-4 kruispunten achter elkaar.
Heb je helemaal gelijk in. Zelf rij ik meestal rustig maar geef ik vaak gas bij als ik inhaal, zeker als ik in mijn spiegels iemand aan zie komen die meer haast heeft dan mij.quote:Op zondag 12 juni 2016 00:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je mist 1 categorie... Mensen die geen haast hebben en vinden dat alles en iedereen zich maar naar hun moet schikken, waar iedereen de aso is behalve zij. Je weet wel, van die mensen die, als zij nog 150 meter van een vrachtwagen af zitten en jij minder dan 10 meter van hun achterbumper, maar dan al op de linkerrijstrook, persé naar links moeten, terwijl zij 95 rijden en jij 130. Die vervolgens nog grootlicht naar jou gaan knipperen omdat je niet spontaan oploste toen zij hun toverstafje aan gooide. Die net zo lang onnodig links blijven hangen met 100 (op een 130 weg), totdat jij als achterligger maar naar rechts gaat, dan kunnen ze opeens wel naar rechts. Uiteraard zonder knipperlicht. En die gas bij gaan geven als je naast ze zit om vervolgens boos te worden als ze zichzelf klemrijden op hun voorganger.
Als jij je hier aan stoorde dan zat je dus te dicht op je voorganger.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 08:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
goh, je begrijpt het dus toch wèl.
Het rotte in voertuigen is dat je je voorganger niet effe kunt bellen of appen om hem duidelijk te maken dat zijn rijgedrag strontvervelend is, en dus zul je op een andere manier moeten communiceren. Dit was imo de duidelijkste manier om hem te vertellen dat hij nogal mongolisch reed.
Grapje zeker? Ik stoor me al aan dat soort remfiguren als ik er een halve kilometer achter rij. Je gaat pas remmen als je het echt niet meer gaat redden met gas loslaten. Bovendien heb je, als je in de randstad rijdt en je dus sowieso allemaal dichter op elkaar zit, echt last van dit soort onconstante figuren, omdat je zelf op zo'n moment niet kan gokken of hij/zij wel/niet hard remt. Dus rem je zelf ook, auto achter je ook, die allemaal daarachter ook, bam spookfile.quote:Op zondag 12 juni 2016 09:36 schreef MCH het volgende:
[..]
Als jij je hier aan stoorde dan zat je dus te dicht op je voorganger.
Als je 100 meter achter iemand rijdt, is het ook irritant als die om de haverklap de rem aantikt.quote:Op zondag 12 juni 2016 09:36 schreef MCH het volgende:
[..]
Als jij je hier aan stoorde dan zat je dus te dicht op je voorganger.
Dan zou ik je rijbewijs maar eens heroverwegen als je niet kunt inschatten hoe hard iemand remt. Nogmaals, dan zit je er te dicht op.quote:Op zondag 12 juni 2016 10:01 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Grapje zeker? Ik stoor me al aan dat soort remfiguren als ik er een halve kilometer achter rij. Je gaat pas remmen als je het echt niet meer gaat redden met gas loslaten. Bovendien heb je, als je in de randstad rijdt en je dus sowieso allemaal dichter op elkaar zit, echt last van dit soort onconstante figuren, omdat je zelf op zo'n moment niet kan gokken of hij/zij wel/niet hard remt. Dus rem je zelf ook, auto achter je ook, die allemaal daarachter ook, bam spookfile.
Ik geef SD groot gelijk. als je je gas los kan laten, blijf je met je verdomde poot van de rem af.
Bullshit. Ga eens 50k per jaar rijden in ochtend- en avondspits in de randstad. Dan piep je wel anders.quote:Op zondag 12 juni 2016 10:02 schreef MCH het volgende:
[..]
Dan zou ik je rijbewijs maar eens heroverwegen als je niet kunt inschatten hoe hard iemand remt. Nogmaals, dan zit je er te dicht op.
Nou misschien moet je dan niet zo piepen en gewoon doorrijden. Als je sowieso al weet dat het eigenlijk onveilig is en dat het niet anders kan. Waar je al om kan zeuren zeg.quote:Op zondag 12 juni 2016 10:03 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Bullshit. Ga eens 50k per jaar rijden in ochtend- en avondspits in de randstad. Dan piep je wel anders.
Dagelijks op de A4 ook dit ja. Bloedirritant.quote:Op zondag 12 juni 2016 10:03 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Bullshit. Ga eens 50k per jaar rijden in ochtend- en avondspits in de randstad. Dan piep je wel anders.
ik weet niet in welk donker gat jij je hoofd hebt zitten, maar het zal er wel beroerd ruiken.quote:Op zondag 12 juni 2016 10:07 schreef MCH het volgende:
[..]
Nou misschien moet je dan niet zo piepen en gewoon doorrijden. Als je sowieso al weet dat het eigenlijk onveilig is en dat het niet anders kan. Waar je al om kan zeuren zeg.
Hey wat leuk dat je ook nog even reageert.quote:Op zondag 12 juni 2016 12:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik weet niet in welk donker gat jij je hoofd hebt zitten, maar het zal er wel beroerd ruiken.
Dat soort mensen moeten hun rijbewijs eens heroverwegen... Laatst ook eentje, die had 150 meter de rem ingedrukt... In een fucking 30 zone. Ik reed erachter en met mijn gas los werd het gat alleen maar groter. Pas de laatste paar meter, dat er daadwerkelijk afgeslagen moest worden, verminderde de snelheid van dat voertuig.quote:Op zondag 12 juni 2016 10:02 schreef MCH het volgende:
[..]
Dan zou ik je rijbewijs maar eens heroverwegen als je niet kunt inschatten hoe hard iemand remt. Nogmaals, dan zit je er te dicht op.
Als alle mensjes in Nederland met een rijbewijs gewoon alleen het rempedaal beroeren waar het echt niet anders kan, dan kan ik (en met mij ook iedereen achter mij) gewoon anticiperend, grotendeels op de CC met af en toe gas los, door de spits tuffen en hoef ik me er niet meer aan te ergeren.quote:Op zondag 12 juni 2016 10:07 schreef MCH het volgende:
[..]
Nou misschien moet je dan niet zo piepen en gewoon doorrijden. Als je sowieso al weet dat het eigenlijk onveilig is en dat het niet anders kan. Waar je al om kan zeuren zeg.
Hou op, schei uit... de A15 . Helaas rijd ik daar elke dag in de spits.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 22:46 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Op de A27 en de A15 staan ze ook standaard aan op de meest ongelegen momenten en tijden. Het veroorzaakt een hoop ellende en helpt totaal niets in het verkeer.
Ah, den typische 60 rijder in zijn natuurlijke habitat... rond de 60 jaar oud en rijden rond de 60 km/h, waar dan ook.quote:Op maandag 13 juni 2016 13:56 schreef DrMarten het volgende:
Net een tijd achter een stel gepensioneerden met een fietsenrek achterop gezeten
55/60 op een 80km weg. Vervolgens 65 op een 50km weg en daarna nog voor de invoegstrook goed en wel begonnen was de knipper naar links uit en met 70 in willen voegen tussen verkeer dat met 130 aan komt razen. Toppertje
Yep ik voel je pijn, ik rij er ook vrijwel dagelijksquote:Op zondag 12 juni 2016 22:31 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Hou op, schei uit... de A15 . Helaas rijd ik daar elke dag in de spits.
Met die ellendige tweebaansweg en vrachtwagens die elkaar zo nodig in de spits moeten inhalen.
Vandaag een staaltje collectieve hufterigheid richting een vrachtwagen die wilde invoegen op de A1. De drie auto's achter hem op de invoegstrook voegden collectief in en reden het gat dicht, zodat de vrachtwagen er niet op kon.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 17:35 schreef Baas_bas het volgende:
Sowieso gewoon weer alle mensen die geen rekening houden met grote voertuigen
...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |