abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 13 mei 2016 @ 01:16:54 #226
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_162143220
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 01:15 schreef Greys het volgende:

[..]

De wansmaak van de doorsnee Nederlandse bevolking. Hoop dat ze/we nooit meer mogen stemmen.
Als je de gemiddelde uitslagen van de Nederlandse televoting (en jury uitslagen eigenlijk ook) er op naslaat is de Nederlandse smaak er niet een waar je blij mee mag zijn. Dan moeten we inderdaad vooral niet het publiek gaan vragen iemand aan te wijzen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_162143260
Vind het eigenlijk wel jammer dat we de punten van het publiek natuurlijk pas na de uitzending te horen krijgen (per land zeg maar). Vind dat veel boeiender om te horen dan de mening van vijf juryleden.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 01:20:28 #228
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_162143294
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 01:16 schreef Jane het volgende:

[..]

[..]

O+

Ik ga echt heel teleurgesteld zijn als we die 12 punten uit de UK niet binnenhalen. Al die Britten zijn zo positief!
Ja, ze scheppen wel een beetje verwachtingen zo. :D
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_162143295
Het feit dat Letland en Litouwen dit jaar redelijk sterke inzendingen hebben, is wellicht nadelig voor Douwe. Misschien dat de 12 punten van Estland nu wel naar Letland gaan.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 01:21:24 #230
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_162143316
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 01:14 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Dat is ook zoiets. We hebben als Nederland de keuze voor het Songfestival te veel overgelaten aan mensen als Carlo Boszhard, Gordon, Tatjana ¦imić die zelf onderdeel waren van dat circusbeeld.
Dat is de ene helft van het probleem wat er jarenlang was ja. De andere helft is dat men het nooit nodig vond om een fatsoenlijk product neer te zetten.

- De Toppers heb ik al genoemd.
- De 3 J's. Prima nummer, ze kunnen goed zingen. Maar qua optreden ging het echt helemaal nergens over.
- Joan Franka. Redelijk nummer, het refrein was denk ik zelfs voldoende aanstekelijk. Het helpt dan al niet echt dat ze niet zuiver zong en als een bang hertje in de koplampen keek. Maar de presentatie van dat nummer was misschien nog wel belangrijker dan die andere twee.
- Anouk. Een halfbakken oplossing. De eindklassering verbloemt dat het qua presentatie ook niet helemaal je van het was. Het was niet slecht, maar had m.i. een stuk beter gekund.

En zo zijn er nog veel meer voorbeelden te noemen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 01:23:48 #231
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_162143370
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 01:18 schreef Em31 het volgende:
Vind het eigenlijk wel jammer dat we de punten van het publiek natuurlijk pas na de uitzending te horen krijgen (per land zeg maar). Vind dat veel boeiender om te horen dan de mening van vijf juryleden.
Litouwen is live wat tegenvallend, dus denk ik dat ze niet zo heel hoog gaan scoren. Verder is het bij de Baltische landen helemaal geen uitgemaakte zaak dat ze op die twee buurlanden gaan stemmen. Hooguit dat ze wel nog voor Rusland vallen, omdat er wel veel Russen wonen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 01:24:12 #232
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_162143383
Anouks act had beter gekund, maar toch kan ik haar weinig kwalijk nemen, want zonder haar hadden we nu nog steeds derderangs kermisartiesten gestuurd.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_162143401
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 01:18 schreef Em31 het volgende:
Vind het eigenlijk wel jammer dat we de punten van het publiek natuurlijk pas na de uitzending te horen krijgen (per land zeg maar). Vind dat veel boeiender om te horen dan de mening van vijf juryleden.
Helemaal mee eens! Aan de andere kant kunnen we nu ook de eerlijkheid en objectiviteit van de jury's controleren wanneer de punten worden voorgelezen per land.
pi_162143415
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 01:21 schreef Redefine het volgende:
De 3 J's. Prima nummer, ze kunnen goed zingen. Maar qua optreden ging het echt helemaal nergens over.
Het was best wel knettervals, dat goed zingen heb ik niet gehoord in ieder geval :'(
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 01:21 schreef Redefine het volgende:
Joan Franka. Redelijk nummer, het refrein was denk ik zelfs voldoende aanstekelijk. Het helpt dan al niet echt dat ze niet zuiver zong en als een bang hertje in de koplampen keek. Maar de presentatie van dat nummer was misschien nog wel belangrijker dan die andere twee.
Zelfde verhaal, vals inderdaad. En te ingetogen, niet bezig met het publiek.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 01:21 schreef Redefine het volgende:
Anouk. Een halfbakken oplossing. De eindklassering verbloemt dat het qua presentatie ook niet helemaal je van het was. Het was niet slecht, maar had m.i. een stuk beter gekund.
Als Anouk met een rockende killerhit was gekomen à la Nobody's Wife/Girl, had ze met gemak gewonnen.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 01:26:57 #235
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_162143438
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 01:24 schreef Jane het volgende:
Anouks act had beter gekund, maar toch kan ik haar weinig kwalijk nemen, want zonder haar hadden we nu nog steeds derderangs kermisartiesten gestuurd.
Ik neem Anouk ook niets kwalijk. De act wordt grotendeels toch wel door het team eromheen bedacht. De artiest heeft altijd wel inspraak (zag je vorig jaar dat het ook teveel kan zijn :')), maar uiteindelijk hebben anderen toch ook heel veel invloed op de presentatie.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 13 mei 2016 @ 01:28:53 #236
163650 Greys
pi_162143475
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 01:21 schreef Redefine het volgende:

[..]

Dat is de ene helft van het probleem wat er jarenlang was ja. De andere helft is dat men het nooit nodig vond om een fatsoenlijk product neer te zetten.

De 3 J's. Prima nummer, ze kunnen goed zingen. Maar qua optreden ging het echt helemaal nergens over.
Ik vraag me tot op de dag af wie toen heeft bedacht dat zij in foute mafia-pakken moesten gaan staan springen en dansen. Dat doen ze normaal nóóit... Waarom nu dan wel.
Ze hadden gewoon zoals ze altijd doen moeten zijn. Rustig en zichzelf in onopvallende kleding. En het nummer had Weelderig Waardeloos moeten worden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_162143489
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 01:10 schreef Em31 het volgende:
Metro bespreekt de mogelijke winnaars en begint met Nederland w/

http://metro.co.uk/2016/0(...)ion-victory-5878667/
Dit is was ik ff nodig had :D
~The present is all there is~
pi_162143507
Is trouwens al voorbij gekomen dat Douwe op nummer 1 staat in de Armeense iTunes-lijst? *O*
pi_162143509
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 01:16 schreef Jane het volgende:

[..]

[..]

O+

Ik ga echt heel teleurgesteld zijn als we die 12 punten uit de UK niet binnenhalen. Al die Britten zijn zo positief!
Ja dit. Ik heb het gevoel dat ze ons een beetje aan het hypen zijn. Dinsdag al media aandacht. Vandaag BBC4 en nu dit artikel.
~The present is all there is~
  vrijdag 13 mei 2016 @ 01:31:20 #240
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_162143511
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 01:25 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Het was best wel knettervals, dat goed zingen heb ik niet gehoord in ieder geval :'(

[..]

Zelfde verhaal, vals inderdaad. En te ingetogen, niet bezig met het publiek.

[..]

Als Anouk met een rockende killerhit was gekomen à la Nobody's Wife/Girl, had ze met gemak gewonnen.
Eigenlijk zou het best kunnen dat de 3 J's toch vals waren, maar kan ik mij niet zo goed herinneren. Luister ook alleen de studioversie nog weleens.

Bij Joan Franka ging er/was zo'n beetje alles fout wat er fout kon gaan :{

Wat Anouk betreft, Birds vond ik toen als nummer niet zo. En luister ik nog steeds zelden of nooit. Ik was toen echt heel teleurgesteld dat ze zo'n 'suf' nummer ging doen. Ik verwachtte juist ook een rocknummer. Wat overigens niet betekend dat Birds geen goed nummer is, ik vind het zelf alleen niets.

Met TCL had ik dat vervolgens weer, alleen iets minder sterk. Het nummer past wel heel erg bij Ilse. Maar ik had met Waylon erbij op iets heel anders gerekend. Dat viel toen wel heel erg tegen -O- Uiteindelijk ben ik het nummer wel behoorlijk gaan waarderen. Maar puur muzikaal gezien staat het niet in all time top ESF nummers.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 01:31:51 #241
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_162143520
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 01:21 schreef Redefine het volgende:
- Anouk. Een halfbakken oplossing. De eindklassering verbloemt dat het qua presentatie ook niet helemaal je van het was. Het was niet slecht, maar had m.i. een stuk beter gekund.
Denk dat je bij Anouk niet veel meer had kunnen doen dan misschien een andere achtergrond.

Je had van haar bijvoorbeeld nooit zo'n goed geregisseerd plaatje kunnen maken als TCL. Daar had ze zich alleen maar erg ongemakkelijk in gevoeld, ook dat straalt dan door op de kijker. Dat had zomaar een veel lagere score kunnen worden.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 01:32:21 #242
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_162143530
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 01:28 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik vraag me tot op de dag af wie toen heeft bedacht dat zij in foute mafia-pakken moesten gaan staan springen en dansen. Dat doen ze normaal nóóit... Waarom nu dan wel.
Ze hadden gewoon zoals ze altijd doen moeten zijn. Rustig en zichzelf in onopvallende kleding. En het nummer had Weelderig Waardeloos moeten worden.
En dan nog die achtergrondzangeres die het nodig vond om opeens de aandacht op zich te gaan vestigen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_162143548
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 01:31 schreef Redefine het volgende:
Eigenlijk zou het best kunnen dat de 3 J's toch vals waren, maar kan ik mij niet zo goed herinneren. Luister ook alleen de studioversie nog weleens.
Ik schrok al, heb ik naar de verkeerde versie geluisterd, want in mijn beleving was het niet om aan te horen zo slecht, zeg maar de Azerbaijan van dit jaar.
Correctie: het was nog erger dan ik dacht :o
pi_162143557
Het lag in die jaren ook niet alleen aan de act of de zang, de liedjes van de jaren voor Anouk waren van hetzelfde niveau als Walk Along. Je kan ermee de finale halen, maar dan moet de rest kloppen en dat deed het niet.

Bij de Loekz-versie van Shalalie merk je het ergst dat we jaren naar het oostblok keken en ons lied (en act) erop aanpasten. Dankzij Anouk focussen we ons vooral op onszelf en proberen we het oostblok niet meer te paaien om ons punten te geven. Het oostblok geeft ons meer punten met goede liedjes, dan wanneer we een balkanbeat in het nummer verwerken.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 01:36:00 #245
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_162143573
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 01:28 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik vraag me tot op de dag af wie toen heeft bedacht dat zij in foute mafia-pakken moesten gaan staan springen en dansen. Dat doen ze normaal nóóit... Waarom nu dan wel.
Ze hadden gewoon zoals ze altijd doen moeten zijn. Rustig en zichzelf in onopvallende kleding. En het nummer had Weelderig Waardeloos moeten worden.
En hoe ze in de bus daarheen zich ineens bedachten dat het misschien ook wel een idee was om iets met dat LEDscherm te doen. ^O^
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 01:36:34 #246
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_162143576
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 01:31 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Denk dat je bij Anouk niet veel meer had kunnen doen dan misschien een andere achtergrond.

Je had van haar bijvoorbeeld nooit zo'n goed geregisseerd plaatje kunnen maken als TCL. Daar had ze zich alleen maar erg ongemakkelijk in gevoeld, ook dat straalt dan door op de kijker. Dat had zomaar een veel lagere score kunnen worden.
Bij Birds viel die achtergrond heel raar weg, doordat ze op het kleine voorpodiumpje stond. Dat paste niet helemaal goed bij elkaar. En ook de backing vocals werden niet echt goed verwerkt. Die hadden of helemaal uit beeld moeten blijven of beter betrokken kunnen worden. Wat betreft de achtergrond hadden ze haar denk ik beter op het grote podium kunnen zetten. Dan hadden ze makkelijker kunnen matchen met de visuals.

Het zijn geen hele grote punten, maar als ik kijk naar CATS of Slow Down dan lijkt het visueel wat beter aan te sluiten.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_162143599
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 01:34 schreef BillDauterive het volgende:
Bij de Loekz-versie van Shalalie merk je het ergst dat we jaren naar het oostblok keken en ons lied (en act) erop aanpasten.
Was Loekz maar gekozen, Vader Abraham schreef eerst een slecht lied en koos vervolgens een knullige artiest.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 01:39:33 #248
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_162143619
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 01:36 schreef Redefine het volgende:

[..]

Bij Birds viel die achtergrond heel raar weg, doordat ze op het kleine voorpodiumpje stond. Dat paste niet helemaal goed bij elkaar. En ook de backing vocals werden niet echt goed verwerkt. Die hadden of helemaal uit beeld moeten blijven of beter betrokken kunnen worden. Wat betreft de achtergrond hadden ze haar denk ik beter op het grote podium kunnen zetten. Dan hadden ze makkelijker kunnen matchen met de visuals.

Het zijn geen hele grote punten, maar als ik kijk naar CATS of Slow Down dan lijkt het visueel wat beter aan te sluiten.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Juist op dat kleine podium in het publiek vond ik haar erg goed tot haar recht komen. Dat de achtergrond daardoor wat wegviel heb ik niet eens gemerkt, ik vond hem alleen wat aan de saaie kant.

Die backings uit beeld kan ik me dan wel weer in vinden, die stonden nu een beetje awkward in de schaduw. We zijn er wel, maar we mogen niet gezien worden.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_162143620
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 01:36 schreef Redefine het volgende:
Die hadden of helemaal uit beeld moeten blijven
Dat was nog best een opgave geweest ;)
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 13 mei 2016 @ 01:41:34 #250
163650 Greys
pi_162143641
KOM OP MET DE VOLGORDE IK HEB HET NIET MEER :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')