abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 28 april 2016 @ 14:00:52 #151
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_161774861
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 13:55 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

ik heb nog wat aan de post toegevoegd
Duidelijk, maar daarmee is ook gezegd dat (welke dan ook) platform niet opkomt voor de investeerders, dan blijft de discussie ; wie is de belangenbehartiger voor de investeerder?
pi_161775056
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 14:00 schreef xzaz het volgende:

[..]

Duidelijk, maar daarmee is ook gezegd dat (welke dan ook) platform niet opkomt voor de investeerders, dan blijft de discussie ; wie is de belangenbehartiger voor de investeerder?
Dat ben je op dit moment nog zelf, al dan niet met hulp van de AFM, je rechtsbijstandsverzekeraar (als je vermogen gedekt is) en dit forum.
pi_161776329
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wilde bijna reageren dat wel meer zaken mij "redelijk en vanzelfsprekend" lijken, maar dat dit bij KoM geen garantie is dat het ook daadwerkelijk zo wordt uitgevoerd. Zoals het vastleggen van zekerheden. Toch maar niet gedaan.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_161776523
Wat vinden jullie van de definitie van winst volgens funding circle? :?

Winst = elke ontvangen betaling van aflossing en rente.

Welke kosten betaal ik als investeerder?
U kunt u helemaal gratis als investeerder registreren en uw geld in de eerste kredietprojecten investeren. U betaalt pas als u al winst boekt: we berekenen u een tarief van 1% op elke ontvangen betaling. Een voorbeeld: Het maandelijkse totaalbedrag van alle aflossings- en rentebetalingen van uw investering is ¤ 1000. Er wordt ¤ 990 rechtstreeks op uw rekening overgemaakt; de servicekosten van ¤ 10 worden ingehouden.

Hoe krijg ik mijn winst?
Elke maand maken we de aflossings- en rentebetalingen van al uw investeringen over op uw privébankrekening.
  donderdag 28 april 2016 @ 15:34:57 #155
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_161776827
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 13:40 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Daar heb je wel gelijk in als we bij de curator zaten.
Maar hier is de situatie toch wat anders en is er geen executie veiling. D&B is de koper en deze verkoopt naar ik aanneem deze winkel weer voor rond 57K aan de nieuwe franchise nemer winst 32k.
Ja dat is dan net het geluk van de franchiser. Als je buurman jou huis koopt ben je ook beter af.
Maar misschien is dat ook een beetje ons geluk zodat we geen procedure hoeven te starten. Aan de andere kant, NRDZ je bent natuurlijk vrij om meer te bieden voor de inventaris.
Tot nooit .......
pi_161776895
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 15:17 schreef djh77 het volgende:
Wat vinden jullie van de definitie van winst volgens funding circle? :?

Winst = elke ontvangen betaling van aflossing en rente.

Welke kosten betaal ik als investeerder?
U kunt u helemaal gratis als investeerder registreren en uw geld in de eerste kredietprojecten investeren. U betaalt pas als u al winst boekt: we berekenen u een tarief van 1% op elke ontvangen betaling. Een voorbeeld: Het maandelijkse totaalbedrag van alle aflossings- en rentebetalingen van uw investering is ¤ 1000. Er wordt ¤ 990 rechtstreeks op uw rekening overgemaakt; de servicekosten van ¤ 10 worden ingehouden.

Hoe krijg ik mijn winst?
Elke maand maken we de aflossings- en rentebetalingen van al uw investeringen over op uw privébankrekening.
Wacht, stel dat ik 100 euro investeer over 5 jaar en daar krijg ik 16 euro winst op. Elke maand krijg ik 1,93 terug en zij trekken daar dus 0,019 cent vanaf. 0,019*60= 1,16 over de hele looptijd, valt op zich nog mee vergeleken met gve.
pi_161776999
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 13:40 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Daar heb je wel gelijk in als we bij de curator zaten.
Maar hier is de situatie toch wat anders en is er geen executie veiling. D&B is de koper en deze verkoopt naar ik aanneem deze winkel weer voor rond 57K aan de nieuwe franchise nemer winst 32k. Incasseert weer ruim 10k inschrijfgeld + de jaarlijkse fee. De nieuwe FR nemer moet daarnaast vermoedelijk geld lenen en KOM (of Collin) schrijft de Fee van de lening op.
De winnaar is hier denk ik D&B en eventueel KOM als deze de nieuwe lening mag doen.
De verliezers zijn de uitbater en de investeerders.

Overigens heb je gelijk dat het lastig is om achteraf voor voor een verlies van minder dan 10% een procedure op te starten. Dat zullen alle partijen die bij deze oplossing betrokken waren ook wel in hun achterhoofd hebben gehouden.
Daarom is het ook jammer dat de investeerders belangen niet aan tafel hebben gezeten!
Zit je aan tafel, dan heb je een stem, en had mogelijk dit verlies voor de investeerders kunnen worden voorkomen.

Hoe worden in dit plaatje, die overige 50K aan crediteuren tevreden gesteld?
Als D&B (de grootste) crediteur is hiervan, moet zij hierop verlies nemen. Kans is groot dat dit ook rond de 32K is, dus dan is de transactie voor D&B uiteindelijk neutraal.
Ik zie niet zo eerlijk gezegd dat D&B hier positief uitspringt, nog los van de imago schade.

Ik zou me het volgende kunnen voorstellen:
D&B neemt tegen taxatiewaarde (stel 50K) de inventaris over. Zij heeft zelf nog te vorderen een x-bedrag, deze wordt verrekend. Aan overige externe crediteuren wordt een y-bedrag gegund. Het restant, 50K min x min y is die 25K die aan de KOM-investeerders wordt betaald.
Dus eigenlijk betalen de KOM-investeerders de afschrijving op de inventaris plus de schikking aan de externe crediteuren.
Pecunia non olet
pi_161777442
quote:
Wat vinden jullie van de definitie van winst volgens funding circle? :?

Winst = elke ontvangen betaling van aflossing en rente.

Welke kosten betaal ik als investeerder?
U kunt u helemaal gratis als investeerder registreren en uw geld in de eerste kredietprojecten investeren. U betaalt pas als u al winst boekt: we berekenen u een tarief van 1% op elke ontvangen betaling. Een voorbeeld: Het maandelijkse totaalbedrag van alle aflossings- en rentebetalingen van uw investering is ¤ 1000. Er wordt ¤ 990 rechtstreeks op uw rekening overgemaakt; de servicekosten van ¤ 10 worden ingehouden.

Hoe krijg ik mijn winst?
Elke maand maken we de aflossings- en rentebetalingen van al uw investeringen over op uw privébankrekening.
Welke versie van de FNC site bekijk jij? Ik zie staan:

Welke kosten vraagt Funding Circle van mij?

U kunt zich binnen enkele minuten bij ons registeren als investeerder en uw persoonlijke investeerdersaccount maken. De registratie is natuurlijk gratis. U betaalt pas als u al terugbetalingen ontvangt: we berekenen u een tarief van 1,0 procentpunt op de rentevoet die het bedrijf betaalt. Een voorbeeld: U investeert in een kredietproject van Kredietklasse B met een aangegeven rentevoet van 6,77% per jaar. Na aftrek van de servicekosten voor de bemiddelingsdiensten van Funding Circle bedraagt uw beleggingsrendement 5,77%.
Hoe krijg ik mijn betalingen?

Elke maand maken we de aflossings- en rentebetalingen van uw hele portfolio over op uw privébankrekening.
pi_161777454
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 15:42 schreef obligataire het volgende:

[..]

Hoe worden in dit plaatje, die overige 50K aan crediteuren tevreden gesteld?

Als D&B (de grootste) crediteur is hiervan, moet zij hierop verlies nemen. Kans is groot dat dit ook rond de 32K is, dus dan is de transactie voor D&B uiteindelijk neutraal.
Ik zie niet zo eerlijk gezegd dat D&B hier positief uitspringt, nog los van de imago schade.

Ik zou me het volgende kunnen voorstellen:
D&B neemt tegen taxatiewaarde (stel 50K) de inventaris over. Zij heeft zelf nog te vorderen een x-bedrag, deze wordt verrekend. Aan overige externe crediteuren wordt een y-bedrag gegund. Het restant, 50K min x min y is die 25K die aan de KOM-investeerders wordt betaald.
Dus eigenlijk betalen de KOM-investeerders de afschrijving op de inventaris plus de schikking aan de externe crediteuren.
Ik verwacht dat D&B 99% van de 50k 'andere'schuldeiser is.

Deze zal naast dit aanbod waarschijnlijk een aanbod aan de leningnemer gedaan hebben om die 50k deels te betalen. waardoor ze waarschijnlijk meer overhouden dan als het naar de curator zou gaan.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_161777550
Er zijn vast nog wel wat meer crediteuren, denk aan leveranciers, G/W/L. Er zijn altijd wel wat handelsschulden. Ik vermoed dat die allemaal een bepaald percentage meekrijgen, tegen de belofte dat ze aan de opvolgende ondernemer mogen blijven leveren.
Pecunia non olet
pi_161778192
CollinCrowdfund twitterde op donderdag 28-04-2016 om 14:27:46 Samenwerking Rabobank met Collin is een feit! Vandaag de kaderovereenkomst ondertekend. Lees hier het persbericht: https://t.co/QY5e9LZsAu reageer retweet
pi_161778505
quote:
2s.gif Op donderdag 28 april 2016 15:08 schreef papernote het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wilde bijna reageren dat wel meer zaken mij "redelijk en vanzelfsprekend" lijken, maar dat dit bij KoM geen garantie is dat het ook daadwerkelijk zo wordt uitgevoerd. Zoals het vastleggen van zekerheden. Toch maar niet gedaan.
Wat? Zegt KOM dat weging naar rato al eerder zonder bezwaar is toegepast? Dat is dus niet waar!

Ik heb bij een vorig project daar ernstig bezwaar tegen gemaakt omdat dit niet in de voorwaarden staat vermeld.
De casus was anders omdat het project op een andere voet verder ging en de looptijd werd verlengd Ik was het daar niet mee eens ik wilde dat de termijnen die nog betaald konden worden gewoon betaald zouden worden en vervolgens de restschuld verhalen op de eigenaar van de zaak. (het ging maar om een kleine lening met korte looptijd) Maar uiteindelijk toch akkoord gegaan omdat ik een mooie persoonlijke garantie kreeg vanuit KOM als uiteindelijk het project toch fout zou aflopen, waardoor voor mij het risico eigenlijk helemaal wegviel. Overigens had ik maar het minimale bedrag geinvesteerd,
pi_161778746
@iw84t: begrijp ik goed dat KOM afzonderlijke garanties aan individuele investeerders afgeeft????
pi_161778754
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 16:35 schreef djh77 het volgende:
CollinCrowdfund twitterde op donderdag 28-04-2016 om 14:27:46 Samenwerking Rabobank met Collin is een feit! Vandaag de kaderovereenkomst ondertekend. Lees hier het persbericht: https://t.co/QY5e9LZsAu reageer retweet
Een slechte ontwikkeling dat stapelen samen met banken. De zekerheden naar de bank en het risico naar de crowd.
pi_161778761
Ik wilde eigenlijk zeggen: "dat doet de deur dicht". Maar die was al dicht ;)
pi_161778808
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 16:57 schreef bleyenburg het volgende:
@iw84t: begrijp ik goed dat KOM afzonderlijke garanties aan individuele investeerders afgeeft????
Ja, hier is mijn interesse ook wel gewekt…..
pi_161778887
ga jij KOM er een mailtje over sturen, Horsemen?
of doe ik dat?
pi_161778923
kan iw84t mij daar wat meer over vertellen?
eventueel in spoiler of in dm?
  donderdag 28 april 2016 @ 17:09:04 #169
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_161779023
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 15:42 schreef obligataire het volgende:
D&B neemt tegen taxatiewaarde (stel 50K) de inventaris over.
Ik denk niet dat inventaris van 57K nog nog 50K waard is.
Ik ben bang dat de eerder genoemde 25k ook de taxatiewaarde is.

De 57k gaat uit van nieuwe apparatuur, zelf uitgezocht onder volledige garantie en vrijwillig aangekocht. Nu met je het onder druk verkopen. Dat scheeld zo 50% van de waarde hoor.
Tot nooit .......
pi_161779116
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 17:03 schreef bleyenburg het volgende:
ga jij KOM er een mailtje over sturen, Horsemen?
of doe ik dat?
Ik zou even wachten op de reactie van @iw84t, maar als jij het wil doen graag.
pi_161779420
Ben nieuwsgierig hoe dit zit met KOM, als we voortaan bijzondere arrangementen af kunnen spreken wordt het interessant een FOk! investeerders belangen club te vormen :D
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_161779472
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 17:09 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ik denk niet dat inventaris van 57K nog nog 50K waard is.
Ik ben bang dat de eerder genoemde 25k ook de taxatiewaarde is.

De 57k gaat uit van nieuwe apparatuur, zelf uitgezocht onder volledige garantie en vrijwillig aangekocht. Nu met je het onder druk verkopen. Dat scheeld zo 50% van de waarde hoor.
Bij openbare verkoop wel, maar dit is onderhands. D&B heeft belang bij een vlotte doorstart en ziet denk ik graag dat de inventaris bij elkaar blijft zodat de nieuwe exploitant direct van start kan en de klant er weinig van merkt.
Pecunia non olet
pi_161779602
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 16:02 schreef BillieCF het volgende:

[..]

Welke versie van de FNC site bekijk jij? Ik zie staan:

Welke kosten vraagt Funding Circle van mij?

U kunt zich binnen enkele minuten bij ons registeren als investeerder en uw persoonlijke investeerdersaccount maken. De registratie is natuurlijk gratis. U betaalt pas als u al terugbetalingen ontvangt: we berekenen u een tarief van 1,0 procentpunt op de rentevoet die het bedrijf betaalt. Een voorbeeld: U investeert in een kredietproject van Kredietklasse B met een aangegeven rentevoet van 6,77% per jaar. Na aftrek van de servicekosten voor de bemiddelingsdiensten van Funding Circle bedraagt uw beleggingsrendement 5,77%.
Hoe krijg ik mijn betalingen?

Elke maand maken we de aflossings- en rentebetalingen van uw hele portfolio over op uw privébankrekening.
Dit staat inconsequent op de site. Hier heb ik al eerder over gemaild, maar ze snappen het zelf niet helemaal. Ondertussen heb ik de ervaring dat er echt maar 1% van de rente afgedragen wordt.

je draagt dus elke maand een stukje minder af, aangezien je elke maand minder rente ontvangt.
pi_161779605
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 17:31 schreef obligataire het volgende:

[..]

Bij openbare verkoop wel, maar dit is onderhands. D&B heeft belang bij een vlotte doorstart en ziet denk ik graag dat de inventaris bij elkaar blijft zodat de nieuwe exploitant direct van start kan en de klant er weinig van merkt.
Wat verse bloemen op tafel, een keer naar de Sligro en men kan van start met behoud van klantenkring.
Pecunia non olet
pi_161779665
nieuw bericht van GvE. Project
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
failliet... klasse 3, 250K, 18/60 maanden betaald...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')