abonnement Unibet Coolblue
pi_161576277
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 11:09 schreef Lemming22 het volgende:

[..]

Bij hockey werkt het ook. En in 99 van de 100 beslissingen accepteren de spelers die beslissing zonder morren. Waarom zou dat in het voetbal niet kunnen? Het grootste probleem is dat het in het voetbal algemeen geaccepteerd is dat alle spelers als verwende kinderen hun frustratie bij de scheidsrechter komen uiten als het ze even niet zint. Dan ontstaat er ruimte voor discussie die er helemaal niet moet zijn. Zeker niet als een videoref beelden vanuit 5 verschillende standpunten, in herhaling en slowmotion kan bekijken. Ga er maar vanuit dat die het beter ziet dan alle 22 man+scheidsrechter op het veld.
Ik zeg ook niet dat voetballers het niet kunnen accepteren, maar dat je zelfs met gebruik van videobeelden nog te maken krijgt met foute beslissingen. Vergelijken met hockey is zinloos, een volledig andere sport met hele andere regels. Nagenoeg contactloos.
  woensdag 20 april 2016 @ 15:31:50 #202
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_161576293
Natuurlijk moeten er in het voetbal ook videorefs komen zoals dat in het hockey ook al jaren is. Het is te achterlijk voor woorden dat er in de grootste sport ter wereld nog op het oordeel van 1 of 2 mensen wordt vertrouwd die geen herhaling tot hun beschikking hebben. Dat heeft ook niets met 'charme van het spel' te maken. Het is gewoon volslagen willekeur.

En dan zal het best dat over een heel seizoen het zichzelf allemaal rechttrekt, of dat een club als Ajax veel vaker benadeeld wordt dan een ander. Het maakt me allemaal geen drol uit wie er uiteindelijk het meest bij gebaat is, het gaat om het principe dat het te zot voor woorden is dat de sport voetbal zo vreselijk achteraan hobbelt.
pi_161576329
Badder is back _O_
  woensdag 20 april 2016 @ 15:33:10 #204
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_161576332
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 15:30 schreef Fargo het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat voetballers het niet kunnen accepteren, maar dat je zelfs met gebruik van videobeelden nog te maken krijgt met foute beslissingen. Vergelijken met hockey is zinloos, een volledig andere sport met hele andere regels. Nagenoeg contactloos.
Wat heeft de contactloosheid er nou weer mee te maken? Natuurlijk is de vergelijking met hockey hartstikke goed. Situaties als een bal op de voet zijn minimaal zo moeilijk te beoordelen als een tackle wel of niet op de bal.
pi_161576398
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 15:28 schreef Fargo het volgende:

[..]

Jezus Christus, jij bent de afgelopen weken echt wel uitgegroeid tot de allergrootste Calimero hier in dit topic. Volgens mij verloor Heerenveen toen omdat het nota bene voordeliger was voor hen zelf. Die hadden toen echt niet de intentie om PSV te naaien.
:W

Ik noem het realisme. Ik verwacht vanavond niks.
Land of the free. Home of the brave.
pi_161576434
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 15:31 schreef BadderHaring het volgende:
Natuurlijk moeten er in het voetbal ook videorefs komen zoals dat in het hockey ook al jaren is. Het is te achterlijk voor woorden dat er in de grootste sport ter wereld nog op het oordeel van 1 of 2 mensen wordt vertrouwd die geen herhaling tot hun beschikking hebben. Dat heeft ook niets met 'charme van het spel' te maken. Het is gewoon volslagen willekeur.

En dan zal het best dat over een heel seizoen het zichzelf allemaal rechttrekt, of dat een club als Ajax veel vaker benadeeld wordt dan een ander. Het maakt me allemaal geen drol uit wie er uiteindelijk het meest bij gebaat is, het gaat om het principe dat het te zot voor woorden is dat de sport voetbal zo vreselijk achteraan hobbelt.
Niet te geloven idd, zo langzaam als het gaat. Dan ga je vanzelf denken dat er 'andere belangen' in het spel zijn...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 20 april 2016 @ 15:42:01 #207
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_161576574
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 15:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Niet te geloven idd, zo langzaam als het gaat. Dan ga je vanzelf denken dat er 'andere belangen' in het spel zijn...
Nou ja, er zijn voorbeelden genoeg waarbij op grote toernooien de topploegen door matige beslissingen doorgaan en anderen afvallen. Ik ben niet zo van het complotdenken, maar één scheidsrechter is makkelijker zo ver te krijgen dat hij de boel beïnvloed dan een videoref.

Een scheids kan zich altijd nog verschuilen achter dat hij er niet goed voor stond. Maar na de beschikking te hebben over herhalingen nog een verkeerd besluit nemen is moeilijker te verbergen.

Ik weet alleen niet of het echt zo ver gaat, maar met de FIFA van de laatste decennia sta ik nergens meer van te kijken.
pi_161576780
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 15:42 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Nou ja, er zijn voorbeelden genoeg waarbij op grote toernooien de topploegen door matige beslissingen doorgaan en anderen afvallen. Ik ben niet zo van het complotdenken, maar één scheidsrechter is makkelijker zo ver te krijgen dat hij de boel beïnvloed dan een videoref.

Een scheids kan zich altijd nog verschuilen achter dat hij er niet goed voor stond. Maar na de beschikking te hebben over herhalingen nog een verkeerd besluit nemen is moeilijker te verbergen.

Ik weet alleen niet of het echt zo ver gaat, maar met de FIFA van de laatste decennia sta ik nergens meer van te kijken.
Ik wil niet zo ver gaan om van uitgebreide omkopingspraktijken te spreken of totaal gefixte toernooien maar je creëert een schijn ervan door niet alle technische middelen te gebruiken om wantoestanden uit te sluiten.

En idd, de 'charme' heb ik er nog nooit van in kunnen zien als mijn ploeg aan de verkeerde kant van de beslissing stond. Tussen ploegen waar ik geen voorkeur voor heb kan ik er nog wel eens om gniffelen, dat dan weer wel.

Overigens denk ik dat de voetbalbonden van weleer mínstens zo corrupt waren als die van tegenwoordig. Nu ligt alles door (social) media onder een ontzettend vergrootglas. In de jaren 50 was het toch wel wat makkelijker om dingen onder de pet te houden lijkt me.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_161576796
Het zijn me daar toch een stel fossielen, bij de bonden.

Hoe lang heeft het wel niet geduurd voordat de terugspeelbal op de keeper werd afgeschaft? Zo heeft Nederland nog eens het EK gewonnen, door bij een voorsprong de bal terug naar van Breukelen te spelen, die 'm dan weer in z'n handen hield.

Spelbederf.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_161578833
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 15:50 schreef Lyrebird het volgende:
Het zijn me daar toch een stel fossielen, bij de bonden.

Hoe lang heeft het wel niet geduurd voordat de terugspeelbal op de keeper werd afgeschaft? Zo heeft Nederland nog eens het EK gewonnen, door bij een voorsprong de bal terug naar van Breukelen te spelen, die 'm dan weer in z'n handen hield.

Spelbederf.
De spelregels worden niet bepaald door de bonden, maar door de IFAB, en dat zijn inderdaad fossielen.

https://en.wikipedia.org/(...)ll_Association_Board


Achterlijk instituut is dat.

Wales, Noord-Ierland en Schotland kunnen bijvoorbeeld een regelwijziging tegenhouden, zelfs als alle andere bonden op aarde vóór zijn.
  woensdag 20 april 2016 @ 17:31:13 #211
79837 Lemming22
Rik Elfrink maakt ons kampioen
pi_161579007
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 15:30 schreef Fargo het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat voetballers het niet kunnen accepteren, maar dat je zelfs met gebruik van videobeelden nog te maken krijgt met foute beslissingen. Vergelijken met hockey is zinloos, een volledig andere sport met hele andere regels. Nagenoeg contactloos.
Maar het aantal foutieve beslissingen wordt wel drastisch verlaagd ten opzichte van een situatie zonder videoref. Daar heb ik die 10 zeer discutabele momenten per seizoen wel voor over. Al die vele andere nu twijfelachtige of verkeerd ingeschatte momenten kunnen met videobeelden wel netjes bekeken en voldoende reglementair onderbouwd worden.

Foutloos wordt het nooit want het blijft mensenwerk. Maar dat is wat mij betreft geen reden om het dan maar nooit in te voeren.
pi_161579455
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 17:20 schreef Tchock het volgende:

[..]

De spelregels worden niet bepaald door de bonden, maar door de IFAB, en dat zijn inderdaad fossielen.

https://en.wikipedia.org/(...)ll_Association_Board

Achterlijk instituut is dat.

Wales, Noord-Ierland en Schotland kunnen bijvoorbeeld een regelwijziging tegenhouden, zelfs als alle andere bonden op aarde vóór zijn.
Lijkt me onwaarschijnlijk, dat instituut snapt ook wel dat hun gezag afhangt van steun onder de bonden. Als alle of vrijwel alle bonden het gehad hebben met de IFAB dan is de kans groot dat ze gewoon zeggen: "We erkennen jullie zeggenschap niet meer en gaan zelf de spelregels maken, doei!". Dus die kiezen echt wel eieren voor hun geld in zo'n situatie. Kunnen ze lekker hun luizebaantje houden :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_161579803
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 17:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Lijkt me onwaarschijnlijk, dat instituut snapt ook wel dat hun gezag afhangt van steun onder de bonden. Als alle of vrijwel alle bonden het gehad hebben met de IFAB dan is de kans groot dat ze gewoon zeggen: "We erkennen jullie zeggenschap niet meer en gaan zelf de spelregels maken, doei!". Dus die kiezen echt wel eieren voor hun geld in zo'n situatie. Kunnen ze lekker hun luizebaantje houden :P
De fifa gaat ze echt niet afvallen hoor, zijn allemaal vriendjes. En de bonden vallen de fifa niet af al wordt het hele bestuur vervolgd om corruptie.
pi_161584287
Narsingh was gisteren wel weer bezig zeg, geen man voorbij gekomen...
  woensdag 20 april 2016 @ 20:41:11 #215
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_161584320
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 20:40 schreef TehRocks het volgende:
Narsingh was gisteren wel weer bezig zeg, geen man voorbij gekomen...
1e helft alle gevaar over rechts....
pi_161584444
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 20:41 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

1e helft alle gevaar over rechts....
Ja dat eerste kwartiertje ging alles goed, voor de rest was de eerste helft niet zo heel geweldig toch? Lag trouwens ook meer aan Vitesse dat extreem zwak die eerste periode.
pi_161586723
Jullie hoeven het niet zelf te doen. Utrecht en Heerenveen doen het voor jullie. Gefeliciteerd hè.
pi_161586771
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 21:37 schreef DenXD het volgende:
Jullie hoeven het niet zelf te doen. Utrecht en Heerenveen doen het voor jullie. Gefeliciteerd hè.
Ben er nog niet van overtuigd dat Ajax punten gaat laten liggen, maar ik houd hoop.
  woensdag 20 april 2016 @ 21:39:45 #219
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_161586812
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 21:37 schreef DenXD het volgende:
Jullie hoeven het niet zelf te doen. Utrecht en Heerenveen doen het voor jullie. Gefeliciteerd hè.
Goede jinx poging.
pi_161587834
Ajax weer een onterechte penalty :') Ben helemaal klaar met dit seizoen.
Land of the free. Home of the brave.
  woensdag 20 april 2016 @ 22:01:45 #221
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_161587871
En klaar. Godverdomme
pi_161587901
Hoe laat kan ik live de aangifte op Omroep Brabant bekijken?
pi_161588031
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 22:01 schreef Scarface88 het volgende:
Ajax weer een onterechte penalty :') Ben helemaal klaar met dit seizoen.
Hij moet gewoon met zijn klauwen van die bal afblijven.
pi_161588061
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 22:01 schreef Scarface88 het volgende:
Ajax weer een onterechte penalty :') Ben helemaal klaar met dit seizoen.
Sinds wanneer is hands in de 16 geen penalty... _O-
pi_161588114
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 22:05 schreef DenXD het volgende:

[..]

Sinds wanneer is hands in de 16 geen penalty... _O-
Aangeschoten, hij houdt zn armen langs zijn lichaam. Ga toch weg :') Dan kun je er 10 per wedstrijd geven.
Land of the free. Home of the brave.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')