Had het niet beter kunnen verwoordenquote:Op zaterdag 9 april 2016 23:13 schreef Geerd het volgende:
Ook dat vroege schakelen van je is niet al te best, je motor moet veel meer werken dus wordt warmer.
Vergelijk het met in een hoge versnelling langzaam fietsen, dat vind je niet fijn, kost je ook meer energie in dit geval brandstof.
Een hoger toerental (denk aan hoe snel je benen op en neer gaan met fietsen bij een bepaalde snelheid vind je zelf ook fijner
Wat is voor mij precies het voordeel van een diesel?quote:
Ga koerierswerk doen, dan haal je het er makkelijk uit.quote:Op zaterdag 9 april 2016 23:16 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Wat is voor mij precies het voordeel van een diesel?
Wegenbelasting van mijn 790 kilo wegende benzine Twingo is 56 euro per kwartaal.
Op diesel word dit 156 euro per kwartaal (Dus eventjes 52 euro per maand t.o.v 18 die ik nu betaal)
Brandstof, 1,41 per liter voor benzine. 1,15 voor Diesel. scheelt zeg maar 25 cent per liter, dat is op een volle tank van 40 liter dus 10 euro)
Zuinigheid. Ik heb een gemiddeld verbruik van 1:16,1 Berekend over +- 6000 kilometer nu. Dat doet de gemiddelde diesel van die periode (1998) Ook. Dus waar is dan mijn voordeel precies?
Een diesel rijd je dan ook als je ekt km's vreet niet beetje toeren in je twingoquote:Op zaterdag 9 april 2016 23:16 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Wat is voor mij precies het voordeel van een diesel?
Wegenbelasting van mijn 790 kilo wegende benzine Twingo is 56 euro per kwartaal.
Op diesel word dit 156 euro per kwartaal (Dus eventjes 52 euro per maand t.o.v 18 die ik nu betaal)
Brandstof, 1,41 per liter voor benzine. 1,15 voor Diesel. scheelt zeg maar 25 cent per liter, dat is op een volle tank van 40 liter dus 10 euro)
Zuinigheid. Ik heb een gemiddeld verbruik van 1:16,1 Berekend over +- 6000 kilometer nu. Dat doet de gemiddelde diesel van die periode (1998) Ook. Dus waar is dan mijn voordeel precies?
Hoezo haal je het er dan makkelijk uit? Je komt alsnog maar even ver op een tank, maar betaald je wel scheel aan wegenbelasting, oke, je tankt 10 euro per tank beurt goedkoper, maar verder..quote:Op zaterdag 9 april 2016 23:17 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Ga koerierswerk doen, dan haal je het er makkelijk uit.
Ik heb in 5 maanden tijd bijna 7000 kilometer gereden met die Twingo manquote:Op zaterdag 9 april 2016 23:17 schreef Geerd het volgende:
[..]
Een diesel rijd je dan ook als je ekt km's vreet niet beetje toeren in je twingo
Simterklaas bedoelde het ook niet serieu s
Als je lekker veel kunt gaan rijden voor ze maak je heel gemakkelijk betaalde kilometers!quote:Op zaterdag 9 april 2016 23:18 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Hoezo haal je het er dan makkelijk uit? Je komt alsnog maar even ver op een tank, maar betaald je wel scheel aan wegenbelasting, oke, je tankt 10 euro per tank beurt goedkoper, maar verder..
Of mis ik hier iets?
Waarom rijden vrachtwagens op diesel en taxies?quote:Op zaterdag 9 april 2016 23:18 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Hoezo haal je het er dan makkelijk uit? Je komt alsnog maar even ver op een tank, maar betaald je wel scheel aan wegenbelasting, oke, je tankt 10 euro per tank beurt goedkoper, maar verder..
Of mis ik hier iets?
Omdat zij niet rollen zoals braddie doetquote:Op zaterdag 9 april 2016 23:19 schreef Geerd het volgende:
[..]
Waarom rijden vrachtwagens op diesel en taxies?
Dat is toch niks manquote:Op zaterdag 9 april 2016 23:18 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Ik heb in 5 maanden tijd bijna 7000 kilometer gereden met die Twingo man
Omdat ze tussen de 80,000 en 200,000 kilometer per jaar rijdenquote:Op zaterdag 9 april 2016 23:19 schreef Geerd het volgende:
[..]
Waarom rijden vrachtwagens op diesel en taxies?
quote:Op zaterdag 9 april 2016 23:19 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Omdat zij niet rollen zoals braddie doet
Daarom zei ik ook als je ekt km vreet dan heb je voordeel.quote:Op zaterdag 9 april 2016 23:20 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Omdat ze tussen de 80,000 en 200,000 kilometer per jaar rijden
Volgens mij heb je als particulier geen fuck aan diesel als je gemiddeld 25-30k per jaar rijd. Ben je alleen maar duurder uit
Begin maar eens met 6 tot 10 uur per dag, 4 tot 6 dagen in de week te koerieren. Dan kom je zelfs met een twingo makkelijk in diesel terrein!quote:
Nicequote:Op zaterdag 9 april 2016 23:22 schreef DerRabbit het volgende:
Nu nog maar 8 posts en dan hebben wij hem vol geblaft
En je verneukt de countdown, maar het is je vergeven als je effe nieuw fust gaat aanslaan!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |