Ik was het gehakt al bijna vergetenquote:
Uitrollen in zijn vrij, of in de versnelling heeft weinig invloed op het verbruik, zolang je geen gas geeft (en 50 in z'n 5 is ook niet het beste idee)quote:
Ik rij nooit 50 in z`n 5 met deze auto, trekt 'ie amper.quote:Op zaterdag 9 april 2016 23:03 schreef noodgang het volgende:
[..]
Uitrollen in zijn vrij, of in de versnelling heeft weinig invloed op het verbruik, zolang je geen gas geeft (en 50 in z'n 5 is ook niet het beste idee)
De meeste ja. Laat mij lekker vloggen, dat zijn in feite toch ook gewoon hersenschetenquote:Op zaterdag 9 april 2016 23:04 schreef DerRabbit het volgende:
Krijgen we nu alle hersenscheten van braddie in youtube vorm
Wanneer je je koppeling intrapt en in zijn vrij zet, draait je motor stationair en verbruik je meer benzine juist.quote:
Ik heb er geen commentaar op, vind het harstikke mooi wat je doet en je moet het zeker ook blijven voortzetten. Het was meer een oprechte vraag, want als je alles hier blijft droppen hoef ik je youtube kanaal niet meer te checken maar kan ik gewoon hier blijven kijken voor updates!quote:Op zaterdag 9 april 2016 23:05 schreef MrBradge het volgende:
[..]
De meeste ja. Laat mij lekker vloggen, dat zijn in feite toch ook gewoon hersenscheten
Kijk naar die Enzo Knol, die post elke dag +- 20 minuten aan hersenscheten en daar kijken mensen ook naar. Dan vind ik nog dat ik het netjes doe met m`n 1 a 2 minuten vlogjes
Ben het aan't leren G
quote:Op zaterdag 9 april 2016 23:06 schreef Simterklaas het volgende:
Gaat deze nou gewoon nog vol komen vandaag?
30 in z'n 3 is vaak idd goed te doen! Als je in een 30 zone in de 2e versnelling blijft zit je vaak wel hoog in de toerenquote:Op zaterdag 9 april 2016 23:04 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Ik rij nooit 50 in z`n 5 met deze auto, trekt 'ie amper.
Ik schakel vaak
Naar 2 bij 15-25
Naar 3 bij 35-50
Naar 4 bij 60-70
Naar 5 80-100
Af en toe wil ik bij 30 wel in z`n 3 zitten of bij 45 in z`n 5 of 60 in z`n 5, want dat kan wel. MAar lager dan dat niet.
Als bazen aan de zuip gaan gaan de fusten leeg komen en de topics vol raken!quote:
Serieus? Dat m`n wielen dan geen "Contact" Meer zouden hebben wist ik niet. Hoe zit dat precies? Omdat er dan minder wrijving is of hoe moet ik dit zien?quote:Op zaterdag 9 april 2016 23:06 schreef Geerd het volgende:
[..]
Wanneer je je koppeling intrapt en in zijn vrij zet, draait je motor stationair en verbruik je meer benzine juist.
Ook hebben je wielen geen "contact" meer met het asfalt omdat de aandrijving weg is, is niet handig.
Oude tijden herlevenquote:Op zaterdag 9 april 2016 23:08 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Als bazen aan de zuip gaan gaan de fusten leeg komen en de topics vol raken!
Ooh op die manier. Ik zal hier niet alles droppen. Dus blijf vooral m`n kanaal checken, en gooi ff een subscribeje!quote:Op zaterdag 9 april 2016 23:06 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Ik heb er geen commentaar op, vind het harstikke mooi wat je doet en je moet het zeker ook blijven voortzetten. Het was meer een oprechte vraag, want als je alles hier blijft droppen hoef ik je youtube kanaal niet meer te checken maar kan ik gewoon hier blijven kijken voor updates!
Precies, ik schakel vaak bij 30 naar z`n 3 in een 30 zone, anders gaat'ie zo jengelenquote:Op zaterdag 9 april 2016 23:07 schreef noodgang het volgende:
[..]
30 in z'n 3 is vaak idd goed te doen! Als je in een 30 zone in de 2e versnelling blijft zit je vaak wel hoog in de toeren
Een 4-takt motor gebruikt meer in stationair dan als je hem laat uitrollen. Moet je maar effe wikipedia gaan checken over hoe een 4-takt werkt!quote:Op zaterdag 9 april 2016 23:08 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Serieus? Dat m`n wielen dan geen "Contact" Meer zouden hebben wist ik niet. Hoe zit dat precies? Omdat er dan minder wrijving is of hoe moet ik dit zien?
quote:Op zaterdag 9 april 2016 23:09 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Ooh op die manier. Ik zal hier niet alles droppen. Dus blijf vooral m`n kanaal checken, en gooi ff een subscribeje!
Je wielen hebben wel contact met het asfalt, je aandrijving echter niet. Je kunt ook niet reageren door extra gas te geven of te remmen op de motor in zn vrijquote:Op zaterdag 9 april 2016 23:08 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Serieus? Dat m`n wielen dan geen "Contact" Meer zouden hebben wist ik niet. Hoe zit dat precies? Omdat er dan minder wrijving is of hoe moet ik dit zien?
Kijk dat wist ik niet. Dan laat ik het intrappen van de koppeling daarvoor maar achterwegen.quote:Op zaterdag 9 april 2016 23:10 schreef noodgang het volgende:
[..]
Je wielen hebben wel contact met het asfalt, je aandrijving echter niet. Je kunt ook niet reageren door extra gas te geven of te remmen op de motor in zn vrij
Had het niet beter kunnen verwoordenquote:Op zaterdag 9 april 2016 23:13 schreef Geerd het volgende:
Ook dat vroege schakelen van je is niet al te best, je motor moet veel meer werken dus wordt warmer.
Vergelijk het met in een hoge versnelling langzaam fietsen, dat vind je niet fijn, kost je ook meer energie in dit geval brandstof.
Een hoger toerental (denk aan hoe snel je benen op en neer gaan met fietsen bij een bepaalde snelheid vind je zelf ook fijner
Wat is voor mij precies het voordeel van een diesel?quote:
Ga koerierswerk doen, dan haal je het er makkelijk uit.quote:Op zaterdag 9 april 2016 23:16 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Wat is voor mij precies het voordeel van een diesel?
Wegenbelasting van mijn 790 kilo wegende benzine Twingo is 56 euro per kwartaal.
Op diesel word dit 156 euro per kwartaal (Dus eventjes 52 euro per maand t.o.v 18 die ik nu betaal)
Brandstof, 1,41 per liter voor benzine. 1,15 voor Diesel. scheelt zeg maar 25 cent per liter, dat is op een volle tank van 40 liter dus 10 euro)
Zuinigheid. Ik heb een gemiddeld verbruik van 1:16,1 Berekend over +- 6000 kilometer nu. Dat doet de gemiddelde diesel van die periode (1998) Ook. Dus waar is dan mijn voordeel precies?
Een diesel rijd je dan ook als je ekt km's vreet niet beetje toeren in je twingoquote:Op zaterdag 9 april 2016 23:16 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Wat is voor mij precies het voordeel van een diesel?
Wegenbelasting van mijn 790 kilo wegende benzine Twingo is 56 euro per kwartaal.
Op diesel word dit 156 euro per kwartaal (Dus eventjes 52 euro per maand t.o.v 18 die ik nu betaal)
Brandstof, 1,41 per liter voor benzine. 1,15 voor Diesel. scheelt zeg maar 25 cent per liter, dat is op een volle tank van 40 liter dus 10 euro)
Zuinigheid. Ik heb een gemiddeld verbruik van 1:16,1 Berekend over +- 6000 kilometer nu. Dat doet de gemiddelde diesel van die periode (1998) Ook. Dus waar is dan mijn voordeel precies?
Hoezo haal je het er dan makkelijk uit? Je komt alsnog maar even ver op een tank, maar betaald je wel scheel aan wegenbelasting, oke, je tankt 10 euro per tank beurt goedkoper, maar verder..quote:Op zaterdag 9 april 2016 23:17 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Ga koerierswerk doen, dan haal je het er makkelijk uit.
Ik heb in 5 maanden tijd bijna 7000 kilometer gereden met die Twingo manquote:Op zaterdag 9 april 2016 23:17 schreef Geerd het volgende:
[..]
Een diesel rijd je dan ook als je ekt km's vreet niet beetje toeren in je twingo
Simterklaas bedoelde het ook niet serieu s
Als je lekker veel kunt gaan rijden voor ze maak je heel gemakkelijk betaalde kilometers!quote:Op zaterdag 9 april 2016 23:18 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Hoezo haal je het er dan makkelijk uit? Je komt alsnog maar even ver op een tank, maar betaald je wel scheel aan wegenbelasting, oke, je tankt 10 euro per tank beurt goedkoper, maar verder..
Of mis ik hier iets?
Waarom rijden vrachtwagens op diesel en taxies?quote:Op zaterdag 9 april 2016 23:18 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Hoezo haal je het er dan makkelijk uit? Je komt alsnog maar even ver op een tank, maar betaald je wel scheel aan wegenbelasting, oke, je tankt 10 euro per tank beurt goedkoper, maar verder..
Of mis ik hier iets?
Omdat zij niet rollen zoals braddie doetquote:Op zaterdag 9 april 2016 23:19 schreef Geerd het volgende:
[..]
Waarom rijden vrachtwagens op diesel en taxies?
Dat is toch niks manquote:Op zaterdag 9 april 2016 23:18 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Ik heb in 5 maanden tijd bijna 7000 kilometer gereden met die Twingo man
Omdat ze tussen de 80,000 en 200,000 kilometer per jaar rijdenquote:Op zaterdag 9 april 2016 23:19 schreef Geerd het volgende:
[..]
Waarom rijden vrachtwagens op diesel en taxies?
quote:Op zaterdag 9 april 2016 23:19 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Omdat zij niet rollen zoals braddie doet
Daarom zei ik ook als je ekt km vreet dan heb je voordeel.quote:Op zaterdag 9 april 2016 23:20 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Omdat ze tussen de 80,000 en 200,000 kilometer per jaar rijden
Volgens mij heb je als particulier geen fuck aan diesel als je gemiddeld 25-30k per jaar rijd. Ben je alleen maar duurder uit
Begin maar eens met 6 tot 10 uur per dag, 4 tot 6 dagen in de week te koerieren. Dan kom je zelfs met een twingo makkelijk in diesel terrein!quote:
Nicequote:Op zaterdag 9 april 2016 23:22 schreef DerRabbit het volgende:
Nu nog maar 8 posts en dan hebben wij hem vol geblaft
En je verneukt de countdown, maar het is je vergeven als je effe nieuw fust gaat aanslaan!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |