Shanghai is voor iets voor 100 euro minder ook al wel te doen hoor.quote:Op maandag 21 maart 2016 10:05 schreef Hi_flyer het volgende:
1. waarvandaan?
Amsterdam, Brussel, Frankfurt of Londen
2. wanneer?
heen +/- 25 juli, terug 8 augustus
3. waarnaartoe?
Guilin China
4. hoe?
Vliegen
5. op welke manier je wilt reizen?
Goedkoop, maar geen vlucht van 40 uur. Bij voorkeur enkele dagen acclimatiseren in een grote Chinese stad (Beijing, Shanghai, HK) en dan een binnenlandse vlucht naar Guilin.
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt. Naar Shanghai ongeacht vertrekvliegveld ongeveer 750 euro... Omdat ik dan ook nog een binnenlandse vlucht moet regelen, wordt het wel een prijzige ticket.
Vanaf Amsterdam kan je heen met Wowair en terug met norwegian voor 499. Qua directe vluchten wel echt een mooie prijs. 3 dagen later heb ik hem voor 450. https://www.expedia.nl/De(...)ultiDest&ccls=Coach& Met icelandairquote:Op maandag 21 maart 2016 22:31 schreef MaJo het volgende:
Waar vandaan? Liefst Amsterdam maar mag ook een luchthaven vlak over de grens zijn
Wanneer? 1 - 24 oktober (mag een paar dagen afwijken)
Waar naartoe? Heen naar Toronto en terug vanaf New York.
Hoe? Vliegen
Welke manier? Liefst zonder overstap want vliegangst. Als het echt veel scheelt is het wel een optie
Welke prijzen? Ik heb nu zelf bij Lufthansa tickets gevonden voor ¤ 540,- pp Volgens mij is dit al een ontzettend goede deal maar zou het nog goedkoper kunnen of moet ik als de wiedeweerga gaan boeken?
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 14:42 schreef datisnietwaar het volgende:
1. waarvandaan Alleen Amsterdam Schiphol.
2. wanneer Januari 2017 (kan heel januari voor ongeveer 2 weken lang)
3. waarnaartoe Jakarta, Indonesië.
4. hoe Vliegen
5. op welke manier Maakt me niet zoveel uit. Ik wil bij wijze van spreken best 10x overstappen als de prijs daardoor lager wordt
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt. 1100 euro op de site van KLM. Dit moet toch goedkoper kunnen?
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 14:42 schreef datisnietwaar het volgende:
1. waarvandaan Alleen Amsterdam Schiphol.
2. wanneer Januari 2017 (kan heel januari voor ongeveer 2 weken lang)
3. waarnaartoe Jakarta, Indonesië.
4. hoe Vliegen
5. op welke manier Maakt me niet zoveel uit. Ik wil bij wijze van spreken best 10x overstappen als de prijs daardoor lager wordt
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt. 1100 euro op de site van KLM. Dit moet toch goedkoper kunnen?
De turken gaan zo laag als 490quote:Op dinsdag 22 maart 2016 14:42 schreef datisnietwaar het volgende:
1. waarvandaan Alleen Amsterdam Schiphol.
2. wanneer Januari 2017 (kan heel januari voor ongeveer 2 weken lang)
3. waarnaartoe Jakarta, Indonesië.
4. hoe Vliegen
5. op welke manier Maakt me niet zoveel uit. Ik wil bij wijze van spreken best 10x overstappen als de prijs daardoor lager wordt
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt. 1100 euro op de site van KLM. Dit moet toch goedkoper kunnen?
Thanks! Spotgoedkoop inderdaad.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 17:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
[..]
[..]
De turken gaan zo laag als 490
http://www.momondo.nl/fli(...)1.Stops=1&s2.Stops=1
Voor ¤ 550 heb je een vlucht met veel betere overstap. Interessant.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 17:23 schreef Yreal het volgende:
De turken gaan zo laag als 490
http://www.momondo.nl/fli(...)1.Stops=1&s2.Stops=1
Ik vraag me echt af hoe dat uit kan voor ¤550. Dat is dus ¤275 voor 1 vlucht naar de andere kant van de wereld.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:19 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Voor ¤ 550 heb je een vlucht met veel betere overstap. Interessant.
nou brandstof kost volgens mij niet zo heel veel en ik denk dat de turken ook niet vies zijn van wat protectionisme.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:31 schreef datisnietwaar het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af hoe dat uit kan voor ¤550. Dat is dus ¤275 voor 1 vlucht naar de andere kant van de wereld.
Komen alle kosten voor brandstof, personeel, onderhoud, belastingen, kosten om te mogen landen etcetera nog bij op.
Maar goed, tof is het wel.
Thanks! Uiteindelijk toch voor de rechtstreekse vluchten met Lufthansa gekozen. 540 pp, goeie deal dacht ikquote:Op dinsdag 22 maart 2016 17:19 schreef Yreal het volgende:
[..]
Vanaf Amsterdam kan je heen met Wowair en terug met norwegian voor 499. Qua directe vluchten wel echt een mooie prijs. 3 dagen later heb ik hem voor 450. https://www.expedia.nl/De(...)ultiDest&ccls=Coach& Met icelandair
Dan doe je iets verkeerd.quote:Op woensdag 23 maart 2016 03:35 schreef Spanje het volgende:
Ik wil graag naar Bangkok in november. Nu vlieg ik veelal vanuit Spanje (hoe verrassend) of gewoon Amsterdam Schiphol. Maar ik zie alleen maar 'aanbiedingen' van 800 euro.
Weet iemand hoe ik dit goedkoper kan vinden?
Ik heb cheaptickets.nl al geprobeerd maar zelfs dan vind ik prijzen van boven de 800.
Vanaf Frankfurt dan?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 22:54 schreef MaJo het volgende:
[..]
Thanks! Uiteindelijk toch voor de rechtstreekse vluchten met Lufthansa gekozen. 540 pp, goeie deal dacht ik
United codeshare neem ik aan.quote:
Ik weet niet wat je daarmee bedoelt? Maar de heenvlucht wordt uitgevoerd door Air Canada en terug door Unitedquote:
Dit dus. Ik geloof niet dat er daadwerkelijk Lufthansa vliegtuigen zijn die AMS-Amerika doen. Lufthansa kon je dus gewoon de goedkoopste Star Alliance tickets verkopen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:26 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je daarmee bedoelt? Maar de heenvlucht wordt uitgevoerd door Air Canada en terug door United
Op die manier Mij maakt het verder niet zo uit wie de vlucht uitvoert, zolang het maar geen Aeroflot ofzo isquote:Op woensdag 23 maart 2016 13:42 schreef miro86 het volgende:
[..]
Dit dus. Ik geloof niet dat er daadwerkelijk Lufthansa vliegtuigen zijn die AMS-Amerika doen. Lufthansa kon je dus gewoon de goedkoopste Star Alliance tickets verkopen.
Er is niets mis met Aeroflot, vind ik. Vooral op de internationale routes.quote:Op woensdag 23 maart 2016 14:48 schreef MaJo het volgende:
[..]
Op die manier Mij maakt het verder niet zo uit wie de vlucht uitvoert, zolang het maar geen Aeroflot ofzo is
Is Air Canada een beetje goed? United heb ik prima ervaringen mee gehad 2 jaar terug
Aeroflot is inderdaad prima, zeker in vergelijking tot United. Die hebben geen beste reputatie.quote:Op woensdag 23 maart 2016 15:33 schreef miro86 het volgende:
[..]
Er is niets mis met Aeroflot, vind ik. Vooral op de internationale routes.
Kijk, Iberia, dat is pas slecht. Ze vliegen daar nog zonder IFE naar Zuid-Amerika. Dat is toch niet van deze tijd!
Nooit gevlogen met Air Canada. Vast vergelijkbaar met United.
AirCanada vond ik op die route verreweg het beste.quote:Op woensdag 23 maart 2016 14:48 schreef MaJo het volgende:
Is Air Canada een beetje goed? United heb ik prima ervaringen mee gehad 2 jaar terug
Zeker. Al ben ik persoonlijk een sucker voor norwegian.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 22:54 schreef MaJo het volgende:
[..]
Thanks! Uiteindelijk toch voor de rechtstreekse vluchten met Lufthansa gekozen. 540 pp, goeie deal dacht ik
Rond de 500 is prima mogelijk.quote:Op woensdag 23 maart 2016 03:35 schreef Spanje het volgende:
Ik wil graag naar Bangkok in november. Nu vlieg ik veelal vanuit Spanje (hoe verrassend) of gewoon Amsterdam Schiphol. Maar ik zie alleen maar 'aanbiedingen' van 800 euro.
Weet iemand hoe ik dit goedkoper kan vinden?
Ik heb cheaptickets.nl al geprobeerd maar zelfs dan vind ik prijzen van boven de 800.
Wat is er zo goed aan norwegian?quote:Op woensdag 23 maart 2016 23:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zeker. Al ben ik persoonlijk een sucker voor norwegian.
in flight entertainmentquote:
Gratis wifi. Zit altijd een beetje te appen aan mensen "weet je waar ik nu ben? ". Verder niet echt heel nuttig.quote:Op woensdag 23 maart 2016 23:38 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Wat is er zo goed aan norwegian?
Enige maatschappij die ik beter vind dan andere maatschappijen is KLM, eerlijk gezegd, maar vaak zijn die niet de goedkoopste optie. Oh en TAM, want die laten me 2 koffers meenemen naar brazilie ipv maar 1 zuinige koffer bij Lufthansa.
Tijdens mijn TAM vlucht werd er ook wifi aangeboden maar ik weet niet of het gratis is, niet eens naar gevraagd eigenlijk.quote:Op woensdag 23 maart 2016 23:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
Gratis wifi. Zit altijd een beetje te appen aan mensen "weet je waar ik nu ben? ". Verder niet echt heel nuttig.
Ik vind KLM juist flut. Emirates, Singapore, Qatar, Cathay - daar krijg je pas service.quote:Op woensdag 23 maart 2016 23:38 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Wat is er zo goed aan norwegian?
Enige maatschappij die ik beter vind dan andere maatschappijen is KLM, eerlijk gezegd, maar vaak zijn die niet de goedkoopste optie. Oh en TAM, want die laten me 2 koffers meenemen naar brazilie ipv maar 1 zuinige koffer bij Lufthansa.
Ik heb nog nooit met die gevlogen. Kan me zeker voorstellen dat een Emirates wel echt net effe wat beter is dan een KLM, ja, maar ik ben nog nooit die kant op gegaan, wil dat wel graag doenquote:Op donderdag 24 maart 2016 11:26 schreef miro86 het volgende:
[..]
Ik vind KLM juist flut. Emirates, Singapore, Qatar, Cathay - daar krijg je pas service.
In Europa vind ik BA net een klein stapje boven de rest.
Wat is er zo 'goed' aan dan, op die korte vluchten?quote:Op donderdag 24 maart 2016 12:56 schreef XL het volgende:
Ik vind eigenlijk KLM erg goed. Qua economy intercontinentaal gelijkwaardig aan Singapore/Cathay.
Daar kan BA wat mij betreft niet aan toppen. BA is wel op korte vluchten in Europa erg goed, die zijn zelfs beter dan de intercontinentale van BA. Wel heeft BA op Heathrow prachtige lounges voor Europese begrippen!
Zitafstand + Stoel + Snackquote:Op donderdag 24 maart 2016 13:10 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Wat is er zo 'goed' aan dan, op die korte vluchten?
Om eerlijk te zijn kijk ik vooral naar de prijs op korte europese vluchten, wat kan mij het nou verrotten of ik moet betalen voor mijn kleffe sandwich of niet, die 2 uur zijn toch zo om. Ik vlieg alleen niet-budget op weg naar een intercontinentale bestemming of als ik daarvan terug kom (vandaar nu dus Heathrow-Amsterdam met BA, want ik kom vanuit Brazilie aan op Heathrow).
Voor die 3 minuten die het kost van London Heathrow naar Amsterdam zouden ze me wat mij betreft een staanplek mogen geven joh. Ik ben niet van suiker. Ik heb nauwelijks de tijd om mijn kleffe sandwich op te eten op zo'n vlucht.quote:Op donderdag 24 maart 2016 13:19 schreef XL het volgende:
an op Heathrow).
Zitafstand + Stoel + Snack
Ben het eens dat het weinig uitmaakt binnen europa, maar het is wel gewoon beter dan bij sommige anderen. Ik vlieg binnen Europa ook budget, maar niet op secundaire vliegvelden of low cost carriers. Je kunt prima goedkoop vliegen bij de grote jongens.
TRV / Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #10quote:Op donderdag 24 maart 2016 17:14 schreef Mixende_match het volgende:
Iemand ervaring met xiamen airlines?
Thx!
Ik let op de prijs, maar niet ten koste van allesquote:Op donderdag 24 maart 2016 14:37 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Voor die 3 minuten die het kost van London Heathrow naar Amsterdam zouden ze me wat mij betreft een staanplek mogen geven joh. Ik ben niet van suiker. Ik heb nauwelijks de tijd om mijn kleffe sandwich op te eten op zo'n vlucht.
En je zegt dat je budget vliegt maar niet met budget airlines? Dan vlieg je dus niet budget hè. Dat je de goedkoopste uitzoekt op cheaptickets, ja ok maar dat betekent niet dat je budget vliegt. Budget is een heel vak apart,, en dan kun je niet om een ryan air of wizz air heen.
Volgens mij doe je dan wat de meeste mensen doen, behale de eckte eckte budgetvliegers (ticket voor 10 euro? daar gaan we heen !) en de zakenmensen (ben klant bij klm dus pak altijd klm ook al is het duur). Je moet sowieso altijd de reis 'op de grond' bij de prijs inrekenen en dan kun je er inderdaad op uitkomen dat de vlucht naar city of gatwick, ondanks de hogere ticketprijs, uiteindelijk een goedkopere reis oplevert.quote:Op donderdag 24 maart 2016 17:52 schreef XL het volgende:
[..]
Ik let op de prijs, maar niet ten koste van alles
Ik doe geen koopjesjagen inderdaad maar let wel op budget, ik zoek geen vluchten voor 10 euro retour en kijk daarna of ik met de bestemming tevreden ben. Ik wil ergens heen en zoek er dan een vlucht bij en die vlucht gaat naar een specifiek vliegveld. Als ik naar Londen Tower Bridge wil, dan vlieg ik op LCY of LGW omdat die een directe trein daar naartoe hebben. Via LHR, Luton, Stansted, Southend enzovoorts komt niet in me op. De extra reistijd incl. kosten op de grond zijn dan enorm. Aangezien ik voor mijn trips niet met de vlucht begin, maar met de datum/stad/hotel zijn de verschillen veel kleiner. Ik ben dus niet loyaal aan 1 maatschappij (hoewel ik voorkeuren heb).
Nu moet ik daarbovenop wel zeggen, dat ik de customer-service-loze maatschappijen ook als die de beste optie hebben en het scheelt maar een tientje ofzo wel zou mijden.
Niks mis met reizen omdat het een tientje is natuurlijk. Kom je nog eens op verdomd leuke plekken.quote:Op donderdag 24 maart 2016 20:44 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Volgens mij doe je dan wat de meeste mensen doen, behale de eckte eckte budgetvliegers (ticket voor 10 euro? daar gaan we heen !) en de zakenmensen (ben klant bij klm dus pak altijd klm ook al is het duur). Je moet sowieso altijd de reis 'op de grond' bij de prijs inrekenen en dan kun je er inderdaad op uitkomen dat de vlucht naar city of gatwick, ondanks de hogere ticketprijs, uiteindelijk een goedkopere reis oplevert.
Ik kan ook wel helemaal naar eindhoven gaan en dan naar london southend vliegen en dan weer helemaal naar london gaan, maar ik denk dat gewoon vanaf rotterdam naar city dan vaak goedkoepr uitvalt.
Ik denk dat je op een intercontinentale vlucht in economy class momenteel bij Turkish Airlines de beste service qua catering krijgt en het beste ife bij Emirates. Enige voordeel bij KLM is de directe vlucht, verder echt helemaal niets. Waarom oedereen Singapore Airlines zo roemt begrijp ik echt niet, behalve de eye candy dan. En Cathay, pas mee gevlogen. Niets te klagen maar ook niet heel bijzonder. Finnair heeft naar Azie de beste aansluitingen met een korte overstaptijd op een compact vliegveld, en ook nog eens het beste toestel ook, die A350. Maar dit alles is uiteraard een persoonlijke mening.quote:Op donderdag 24 maart 2016 11:26 schreef miro86 het volgende:
[..]
Ik vind KLM juist flut. Emirates, Singapore, Qatar, Cathay - daar krijg je pas service.
In Europa vind ik BA net een klein stapje boven de rest.
Over het algemeen wel ja, behalve dat de stoelen bij KLM krapper zijn en de pitch afstand kleiner. Daarnaast is het hoofdgerecht in de catering van beduidend mindere kwaliteit. Daar zouden ze eens een voorbeeld aan Delta moeten nemen waar chicken ook een echte filet is en niet een paar vage brokken, verscholen tussen de rijst en de groente. Verder is en blijft het ontegenzeggelijk the reliable airline. Niets op af te dingen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 12:56 schreef XL het volgende:
Ik vind eigenlijk KLM erg goed. Qua economy intercontinentaal gelijkwaardig aan Singapore/Cathay.
Vermoedelijk vliegen ze in de zomer een toeristenbestemming met het vliegtuig en komt het na het seizoen beschikbaar voor... Tja... Een minder toeristische bestemmingquote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:21 schreef sirdanilot het volgende:
https://wizzair.com/en-GB/about_us/news/wizzen396
Ah gevonden met wat zoekwerk. Het start echt toevallig pas op 25 september. Kans dat je dus de allereerste vlucht op die route meepakt
Raar dat ze niet vóór het zomerseizoen beginnen. Ozzietukker?
Toch is Georgië ook steeds meer toeristisch, Kutaisi ligt ook aan de kust. Maar ja minder bekend bij het grote publiek natuurlijk. Henk en ingrid willen naar cherso, niet naar Kutaisi want dat kennen ze niet.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:29 schreef XL het volgende:
[..]
Vermoedelijk vliegen ze in de zomer een toeristenbestemming met het vliegtuig en komt het na het seizoen beschikbaar voor... Tja... Een minder toeristische bestemming
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |