abonnement Unibet Coolblue
pi_161048473
Hey, ze is ook solo tegenwoordig
pi_161049262
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 13:33 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ze pakken imo gewoon wat ze moeten pakken. De top van de line-up vind ik dit jaar meer dan prima, Disclosure had voor mij vervangen mogen worden voor iets (al is dat laatste album best ok). Muse is een enorm goede live band wat garantie is voor een top show. Dat je LCD Soundsystem misschien geen headliner vind kan ik me wel iets bij indenken. Maar ook dat is de tendens van de huidige muziekindustrie, en staat live wel goed bekend natuurlijk. Sígur Rós en The Last Shadow Pupets zijn imo puike subheadliners op de gehele poster gezien.

Dan heb je nog de categorie: Biffy Clyro, Foals, Sum 41, Wolfmother, Eagles Of Death Metal, De Staat, James Blake, Oscar & The Wolf, Jake Bugg wat in mijn optiek allemaal prima Alpha namen zijn. Dat is niet de tent waar je naar nieuwe dingen moet kijken. Maar de meeste staan live toch wel hun mannetje.

Op dance gebied vind ik ze ook wel redelijk goed bezig met kwaliteit namen als Paul Kalkbrenner, Tiga, Andy C, Rodhad, Recondite, Kaytranda, The Black Madonna, Noisia, Weval, Tale Of Us etc. En dan hebben we volgens mij nog weinige live acts te pakken die overdag zullen staan.

Wil je echt voor kwaliteit gaan dan hebben ze ook al zaken als Kamasi Washington, Anderson. Paak, Philip Glass Ensemble, M83, Travi$ Scott, Thee Oh Sees, Warpaint, Stuff. en The Kills staan.

Dan vind ik de balans ook nog goed uitgewerkt tussen de rock bands, hip hop acts, "feest" bands etc.
Ik geloof ook absoluut dat ze er een commercieel succes van aan het maken zijn, als directeur had ik het misschien ook niet anders gedaan. En ik heb geen idee wat er verder beschikbaar is. Voorgaande jaren lieten ze het daar heel erg op liggen, maar ik denk niet dat het 'em daar in zit dit jaar. Persoonlijk kan ik het zeker waarderen dat ze in tegenstelling tot een jaar of 5 terug met kutsmoesjes nu wel degelijk een paar hiphop-acts programmeren. Acts in de goede categorie als The Kills, Warpaint, Thee Oh Sees, etc. zijn ook mooi geboekt, maar allemaal al vaak genoeg gezien, dat ligt volledig aan mezelf. Hans Teeuwen kan ik ook waarderen, echt een ouderwetse Lowlands-actie.

Maar als die crap die je onder Alpha-namen schaart daadwerkelijk tegenwoordig Alpha-niveau is spreekt dat voor mij persoonlijk wel boekdelen over de lichting dit jaar. Daar zou ik alleen Wolfmother van meepakken voor old times' sake, en die laatste goede plaat is 10 jaar oud.

Vind zelfs LCD Soundsystem nog wel een headliner, hoor. Al is die aanstellerige split natuurlijk een grote grap, en het feit dat een jaartje of 5 er tussenuit in deze tijd al instant legende-status oplevert net zo. Zeker voor Lowlands heeft het weinig meerwaarde gezien ze er in hun priem genoeg keren stonden, en het niet is alsof er in de afgelopen jaren naar gehunkerd werd, maar dat kan ik verkeerd hebben. Er zijn acts die langer tussen albums hebben. Als ik dat even opzij zet: gewoon van gaan genieten, hoort thuis op Lowlands, en mag hele mooie spot krijgen door de staat van dienst.

Rest van de headliners zul je me niet vinden, wat mooi is aangezien ze er altijd wel iets propers tegenover zetten. Disclosure maand of 2 terug nog ergens zien headlinen bij gebrek aan beter, en dat zit gewoon goed in elkaar voor wat het is, en is wel beter dan die 'press play'-act van jaar of 2 geleden geworden. Al zakte het vanaf het midden tot de voorspelbare uitsmijter als een plofpudding in elkaar door gebrek aan materiaal. Als je in de eerste 30 minuten achter elkaar 'White Noise', 'F For You', 'Jaded', 'Magnets', 'Omen' (zaad-track, maar hit) er doorheen jast, weet je dat het een lange zit is om de headline-set vol te krijgen. Bij Muse komen we weer terug op het commercie-punt, laten we het gezellig gehouden, populaire act en trekt mensen, snap ik, goede zet.
pi_161049575
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 14:36 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

aangezien ze er altijd wel iets propers tegenover zetten.
Amai..
pi_161049635
Is 't al tijd voor de 'Wel of niet kuisen op LL' discussie?
pi_161050229
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 14:36 schreef Aisumasen het volgende:
Maar als die crap die je onder Alpha-namen schaart daadwerkelijk tegenwoordig Alpha-niveau is spreekt dat voor mij persoonlijk wel boekdelen over de lichting dit jaar. Daar zou ik alleen Wolfmother van meepakken voor old times' sake, en die laatste goede plaat is 10 jaar oud.
Tsja als je zaken als Biffy Clyro en Foals crap vind dan mag je dat vinden hoor. Maar dit zijn wel de namen van nu. Zijn zelfs in de UK gewoon headline materiaal. En als je een dagje hebt met Biffy Clyro - The Last Shadow Puppets - Muse om maar wat te noemen dan heb je toch prima einde in de Alpha die dag lijkt me. En met Foals - Sígur Rós - LCD soundsystem kan ik ook echt wel meeleven.

Maar goed dan gaan we toch weer op de "de spoeling" terugkomen. Er breekt gewoon niets noemenswaardig door wat je zo in de Alpha neer kan zetten. De laatste die dat gelukt is (en een succes was) was Stromae. En toen ben ik er ook niet heen geweest omdat ik het geen Alpha headliner vond.

Ik vind het in ieder geval dat ze dit jaar een heel realistische line-up neer hebben gezet. En als je niets hebt met Biffy Clyro of Foals (waar ik gok ik dit jaar ook niet heen ga) zijn er genoeg andere mooie opties te vinden.
pi_161050234
quote:
12s.gif Op woensdag 30 maart 2016 14:56 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Is 't al tijd voor de 'Wel of niet kuisen op LL' discussie?
Ja
pi_161050281
Aisumasen vindt Foals en Biffy wss wat te 'patatfestival'

Ik heb dat soort acts graag, want populair en trekt mensen weg uit mijn tenten.
  woensdag 30 maart 2016 @ 15:33:49 #83
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_161050392
quote:
6s.gif Op woensdag 30 maart 2016 15:27 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Aisumasen vindt Foals en Biffy wss wat te 'patatfestival'

Ik heb dat soort acts graag, want populair en trekt mensen weg uit mijn tenten.
Die gaan dan lekker met de stromae
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_161050486
quote:
6s.gif Op woensdag 30 maart 2016 15:27 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Aisumasen vindt Foals en Biffy wss wat te 'patatfestival'

Ik heb dat soort acts graag, want populair en trekt mensen weg uit mijn tenten.
Foals is toch wel een degelijke band hoor. Vind ik niet echt heel plat.

Biffy Clyro dan wel wat meer, maar waardeer toch behoorlijk wat nummer tof van ze, en live ook altijd naar behoren. Vorig jaar stond bijvoorbeeld De Jeugd van Tegenwoordig en Bastille ongeveer gelijk op dat affiche (wat ik nu gok) , dan heb ik toch duidelijk liever Biffy.
  woensdag 30 maart 2016 @ 15:40:22 #85
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_161050505


"HOT SANDWICHES!!"
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_161050630
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 15:24 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Tsja als je zaken als Biffy Clyro en Foals crap vind dan mag je dat vinden hoor. Maar dit zijn wel de namen van nu. Zijn zelfs in de UK gewoon headline materiaal. En als je een dagje hebt met Biffy Clyro - The Last Shadow Puppets - Muse om maar wat te noemen dan heb je toch prima einde in de Alpha die dag lijkt me. En met Foals - Sígur Rós - LCD soundsystem kan ik ook echt wel meeleven.

Maar goed dan gaan we toch weer op de "de spoeling" terugkomen. Er breekt gewoon niets noemenswaardig door wat je zo in de Alpha neer kan zetten. De laatste die dat gelukt is (en een succes was) was Stromae. En toen ben ik er ook niet heen geweest omdat ik het geen Alpha headliner vond.

Ik vind het in ieder geval dat ze dit jaar een heel realistische line-up neer hebben gezet. En als je niets hebt met Biffy Clyro of Foals (waar ik gok ik dit jaar ook niet heen ga) zijn er genoeg andere mooie opties te vinden.
Ja, maar in de UK is Kasabian ook een Glastonbury-headliner. En ja, Foals en Billy Clyro een Reading/Leeds-headliner, zag ik? Dus dat zegt vrij weinig, behalve dat Lowlands het qua meedoen met zulk "bij gebrek aan beter, het is elders ook groot"-namen het gewoon goed doet. Dat is allemaal petje af, maar zal mij niet naar die tent lokken.

Voor de rest zijn we het met elkaar eens, voor een keer zou ik ook niet kunnen zeggen wat ze dan wel moeten neer zetten, en uit hun perspectief zullen ze het goed voor elkaar hebben.

quote:
6s.gif Op woensdag 30 maart 2016 15:27 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Aisumasen vindt Foals en Biffy wss wat te 'patatfestival'

Ik heb dat soort acts graag, want populair en trekt mensen weg uit mijn tenten.
Haha, niet dat ik ga, maar ons nationale "fish and chips"-festival ;) heeft dit jaar een ongeëvenaarde headliner, dus daar hoor je mij niet over. Maar die 2 namen slaan toch ook geen deuk in een pakje boter op andere festivals in Nederland? Foals wéér eens doorheen moeten zitten begin dit jaar, zelfs Bloc Party - *crickets* - daarna was nog interessanter, dus dan weet je dat je door een dal in je festival gaat _O-.
  woensdag 30 maart 2016 @ 15:49:12 #87
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_161050635
"Alex Turner!!1"

"Wafel met nutella voor 9 euro!!1!1"
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_161050734
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 13:33 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Dan heb je nog de categorie: Biffy Clyro, Foals, Sum 41, Wolfmother, Eagles Of Death Metal, De Staat, James Blake, Oscar & The Wolf, Jake Bugg wat in mijn optiek allemaal prima Alpha namen zijn. Dat is niet de tent waar je naar nieuwe dingen moet kijken. Maar de meeste staan live toch wel hun mannetje.
Zou Oscar & The Wolf in 2 jaar uitgegroeid zijn van een zondagochtend in de Charlie naar Alpha-materiaal? Ik heb geen idee of ze daadwerkelijk populairder geworden zijn in de afgelopen twee jaar...
  woensdag 30 maart 2016 @ 15:58:07 #89
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_161050787
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 15:55 schreef Terrorking94 het volgende:

[..]

Zou Oscar & The Wolf in 2 jaar uitgegroeid zijn van een zondagochtend in de Charlie naar Alpha-materiaal? Ik heb geen idee of ze daadwerkelijk populairder geworden zijn in de afgelopen twee jaar...
Tja, ze speelden wel het Sportpaleis uit en dat werd te gek ontvangen volgens mij. Zou best kunnen, vroege spot in de Alpha ofzo. En anders Heineken toch wel
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_161050810
Pukkelpop sluiten ze zelfs af.

Oscar & The Wolf gaat gewoon Alpha staan gok ik. Waar ik best mee kan leven, vond het album best tof.
pi_161050829
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 15:58 schreef richolio het volgende:

[..]

Tja, ze speelden wel het Sportpaleis uit en dat werd te gek ontvangen volgens mij. Zou best kunnen, vroege spot in de Alpha ofzo. En anders Heineken toch wel
Er waren ook te veel mensen in de Charlie in 2014 bij hun, dus India hadden ze toen makkelijk kunnen staan. Heineken lijkt me realistisch, Alpha misschien iets too much. Ook al staan ze wel hoog op het affiche. Ik ga er sowieso heen dus ik hoop maar dat ze niet ergens kleins weg worden gezet :P
pi_161050857
Wat verwachten we van Nao? X-Ray?
pi_161051280
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 16:01 schreef Terrorking94 het volgende:
Wat verwachten we van Nao? X-Ray?
Jep X-Ray, en ga er maar vanuit dat Oscar & The Wolf echt in de Alpha staan
pi_161051645
dat is toch het probleem van alle festivals.
bands die op een "te groot" podium staan.
ieder jaar zijn er bands die in de alpha staan staan beter in de heineken zouden passen.
of in de heineken die in de india beter tot hun recht komen

dat probleem is op Pinkpop ook al jaren zo met main ,3fm en tent

eigenlijk zouden ze de Alpha pas rond 18,00 de 1e band moeten laten spelen
dus maar 3 per dag
pi_161051792
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 16:41 schreef kesselman het volgende:
dat is toch het probleem van alle festivals.
bands die op een "te groot" podium staan.
ieder jaar zijn er bands die in de alpha staan staan beter in de heineken zouden passen.
of in de heineken die in de india beter tot hun recht komen

dat probleem is op Pinkpop ook al jaren zo met main ,3fm en tent

eigenlijk zouden ze de Alpha pas rond 18,00 de 1e band moeten laten spelen
dus maar 3 per dag
Als dit daadwerkelijk zo'n groot probleem is, worden de groottes van de tenten toch aangepast lijkt me? Zoals vorig jaar gebeurde met de Alpha omdat het niet uitverkocht was.
  woensdag 30 maart 2016 @ 16:51:12 #96
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_161051858
tent aanpassen op laatste dag is lastig
  woensdag 30 maart 2016 @ 17:24:16 #97
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_161052474
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 15:59 schreef indiaantje89 het volgende:
Pukkelpop sluiten ze zelfs af.

Oscar & The Wolf gaat gewoon Alpha staan gok ik. Waar ik best mee kan leven, vond het album best tof.
Oh :o Doen ze goed.

En eens, ik vind ze erg tof, ga het wel even checken denk ik (mits niets anders leukers, en die kans is groot)
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_161052542
Yay al 9 mensen in de telegramgroep.
జ్ఞ‌ా
pi_161053246
The Kills! :) Die waren in 2011 ook goed!
Brian Fallon zou ik ook wel willen zien, nadat ik The Gaslight Anthem elke keer misgelopen ben, omdat er altijd net iets leukers tegelijkertijd speelde :P
De Staat is ook wel leuk als er niets tegenover staat en aan de beschrijving te zien is Highly Suspect wel iets voor mij!

Lowlands heeft al best veel namen bekend gemaakt, we zijn al over de helft, of niet? Ik hoop alleen nog maar dat Ghinzu komt, voor de rest ben ik wel tevreden.
  woensdag 30 maart 2016 @ 18:22:54 #100
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_161053753
Pfoe, ken weinig van de nieuwe lichting maar Noisia en Tiga zijn een leuke toevoeging. Tijd om die Spotifylijst aan te slingeren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')