abonnement Unibet Coolblue
pi_160688310


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!





Salaristabel:



De Emolumententabel







Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC = Teamcoach
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
BSK = BesturingsStructuurKeten



Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers



Mensen die hier vaak langskomen

Peterselieman, werkzaam in het noorden des lands
ErwinRommel, Erwin, oud-collega
Selestha, oud-collega
Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal
KatrienDuck, voorbereidster
Deezertje
ophaling10
4EverBlackEyed
VixenFromHell
Yreal
dud0r, teamcoach
Sebastiaan92
gelestipjes
Kramerica-Industries
Dale__Cooper
Rafierafie
MissionPhailed
Herfstblad
gridjuh
ikwilookevenwatzeggen
posje
V__L_N
DeVliegendeHollander
Houdjemond
Stacking
Thomas-sama
Pietertje71

Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_160688321
Wie de laatste post in een topic plaatst, moet een nieuwe openen! o|O
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_160689426
Heb het overleefd! Drie wijken met stempassen, Hennes zooi en andere meuk weggewerkt.

Nog een tas kwijt ook en daar kwam ik pas tijdens de loop achter natuurlijk. Dus weer terug naar het depot. Stond ergens verkeerd in de stellingen. Ach had ik natuurlijk meteen kunnen zien dat er een tas ontbrak..

TC reed ook rond om te kijken of alles goed ging met de stempassen.

Tien over twaalf begonnen en om vijf over half zes had ik de laatste envelop er in zitten.

Gelukkig had manlief gekookt en kon ik lekker meteen aan tafel.

Nu pootjes omhoog en aan de koffie!

Twee uur uitloop over drie wijken. Hopelijk krijgt de TC geen hartverzakking.

:P
  dinsdag 15 maart 2016 @ 20:47:04 #4
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160693286
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 18:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wie de laatste post in een topic plaatst, moet een nieuwe openen! o|O
Vorige keer ging mij dat ook niet goed af...sorry :@

Zie nu pas de topictitel -O- :{ ;( :'(
Ik moet nu een beurt overslaan bij de kaartclub :|W
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160693985
Ik zie het nu ook. Hahahaha. Arme Pietertje! :Y
  dinsdag 15 maart 2016 @ 21:02:05 #6
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160694033
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:01 schreef Globetrottertje het volgende:
Heb het overleefd! Drie wijken met stempassen, Hennes zooi en andere meuk weggewerkt.

Nog een tas kwijt ook en daar kwam ik pas tijdens de loop achter natuurlijk. Dus weer terug naar het depot. Stond ergens verkeerd in de stellingen. Ach had ik natuurlijk meteen kunnen zien dat er een tas ontbrak..

TC reed ook rond om te kijken of alles goed ging met de stempassen.

Tien over twaalf begonnen en om vijf over half zes had ik de laatste envelop er in zitten.

Gelukkig had manlief gekookt en kon ik lekker meteen aan tafel.

Nu pootjes omhoog en aan de koffie!

Twee uur uitloop over drie wijken. Hopelijk krijgt de TC geen hartverzakking.

:P
Lange dag :o
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  dinsdag 15 maart 2016 @ 21:03:22 #7
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160694101
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 21:01 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik zie het nu ook. Hahahaha. Arme Pietertje! :Y
Ik zal er echt wakker van liggen ;(
:+
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160695250
Hallo

Ik ben er nog, en al langer dan drie maanden vol gehouden dus mijn kleding pakket binnen. Nu hoor ik er echt bij. *O*
Alleen de jas moet nog komen, was niet op voorraad. Maar had vorige maand op depot al een jas van het haakje afgehaald, die hesjes werken niet.

Vandaag eerste dagje mee gelopen gereden als scooter bezorger, zodat ze mij straks als reserve hebben voor de scooterwijken. Ondanks dat ik zelf met mijn eigen scooter al aan de 500km per maand weet te komen viel het best wel een beetje tegen. Toch een gewicht waar je op moet letten met het bochten werk. Maar alles zonder kleerscheuren overleeft. ^O^
pi_160702595
Er staat nu ineens weer wel hah bij komende donderdag, maar ook nog steeds bij vorige donderdag. Mijn wijk heeft 6 tassen hah. Het zijn 4 soorten, en het totaalgewicht (ik neem aan dat dit per tas is, en niet per bundel) is ruim 12 kg.

Op zaterdag staat er geen hah bij. Het zou kunnen. Soms hebben we alleen AH op zaterdag, en wellicht dat die komt te vervallen omdat we donderdag ook al reclame van Ah hebben. Aan de andere kant: afgelopen zaterdag stond er ook geen hah op het rooster, en toen had ik er toch 3 (Ah, de Gamma die zogenaamd naar VSP zou gaan, en Veronica).

Dus je weet hier nooit waar je aan toe bent.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  dinsdag 15 maart 2016 @ 23:49:23 #10
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_160703019
Hier staan er op mijn werk 6 hah op donderdag. Maar ik vermoed een foutje. Op het rooster op het depot staan er donderdag 2 en zaterdag 4. Dus denk dat dat beter klopt.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  woensdag 16 maart 2016 @ 05:49:03 #11
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160705933
Mogguh vriendjes en vriendinnetjes :)
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 21:25 schreef jantje_precies het volgende:
Hallo

Ik ben er nog, en al langer dan drie maanden vol gehouden dus mijn kleding pakket binnen. Nu hoor ik er echt bij. *O*
Alleen de jas moet nog komen, was niet op voorraad. Maar had vorige maand op depot al een jas van het haakje afgehaald, die hesjes werken niet.

Vandaag eerste dagje mee gelopen gereden als scooter bezorger, zodat ze mij straks als reserve hebben voor de scooterwijken. Ondanks dat ik zelf met mijn eigen scooter al aan de 500km per maand weet te komen viel het best wel een beetje tegen. Toch een gewicht waar je op moet letten met het bochten werk. Maar alles zonder kleerscheuren overleeft. ^O^
Mede daarom zijn er wat valpartijen en uitglijdertjes geweest/gaande. Vooral bij slecht weer.
Gewoon goed laden en houdt het gewicht het langste vast aan de kant van de zijstandaard(die regel geldt wel weer aan welke scooter je hebt/hoe lang de standaard is(bij de NEOS was het weer net andersom namelijk ;) ), dus even kijken wat ie doet)), en als je die hebt, gebruik de 'remklem'.
Dat op de middenbok zetten wat zo wordt geopperd tijdens de cursus is een lachertje.
Idem aankicken met die plaat net boven de kickstarter(lig ook weer aan het model.
Ik heb het model met een brede tassenhouder achter. je merkt dat die net wat instabieler zijn dan de modellen waarbij de platen dichter tegen de scooterkont aanzitten).
Als je niet goed oplet met je voeten 'een beetje mee steppen als je wegrijdt', hopelijk begrijp je wat ik er mee bedoel ;), je met je hak van de voet/achillespees tegen die traanplaten komt ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 23:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Er staat nu ineens weer wel hah bij komende donderdag, maar ook nog steeds bij vorige donderdag. Mijn wijk heeft 6 tassen hah. Het zijn 4 soorten, en het totaalgewicht (ik neem aan dat dit per tas is, en niet per bundel) is ruim 12 kg.

Op zaterdag staat er geen hah bij. Het zou kunnen. Soms hebben we alleen AH op zaterdag, en wellicht dat die komt te vervallen omdat we donderdag ook al reclame van Ah hebben. Aan de andere kant: afgelopen zaterdag stond er ook geen hah op het rooster, en toen had ik er toch 3 (Ah, de Gamma die zogenaamd naar VSP zou gaan, en Veronica).

Dus je weet hier nooit waar je aan toe bent.
Hier op donderdag 3 HAH met een gewicht van bijna 7kg, en op zaterdag staat er (nog) niets bij.
'Vreemd' dat de GAMMA er nogsteeds bijzit. Die zit hier in het SPOTTA-pakket.
Het zal wel regionaal zijn.
Nou eigenlijk dus niet vreemd gezien er wel meer dingen binnen PostNL botsen qua landelijk, regionaal of per VBG/VBL regeltje/beleid etc..

[ Bericht 12% gewijzigd door Pietertje71 op 16-03-2016 05:55:27 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160707375
Bij ons staat er vaak "Intergamma" bij het hah op zaterdag, maar uiteindelijk zit het er nooit bij.. Ook zo raar..
  woensdag 16 maart 2016 @ 10:13:15 #13
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160708758
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 05:49 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh vriendjes en vriendinnetjes :)

[..]

Mede daarom zijn er wat valpartijen en uitglijdertjes geweest/gaande. Vooral bij slecht weer.
Gewoon goed laden en houdt het gewicht het langste vast aan de kant van de zijstandaard(die regel geldt wel weer aan welke scooter je hebt/hoe lang de standaard is(bij de NEOS was het weer net andersom namelijk ;) ), dus even kijken wat ie doet)), en als je die hebt, gebruik de 'remklem'.
Dat op de middenbok zetten wat zo wordt geopperd tijdens de cursus is een lachertje.
Idem aankicken met die plaat net boven de kickstarter(lig ook weer aan het model.
Ik heb het model met een brede tassenhouder achter. je merkt dat die net wat instabieler zijn dan de modellen waarbij de platen dichter tegen de scooterkont aanzitten).
Als je niet goed oplet met je voeten 'een beetje mee steppen als je wegrijdt', hopelijk begrijp je wat ik er mee bedoel ;), je met je hak van de voet/achillespees tegen die traanplaten komt ;)
Ik had 1 bochtje waar ik iets te enthousiast in reed en weg voelde slippen, gelijk gecorrigeerd en door gereden. Wist gelijk hoe ver ik kon, en dat was dus te ver. :Y
Ik rij met een Piaggo, alleen de zijstandaard is te lang, scooter staat te recht dus valt met post er op om. Gisteren ook gewoon alleen mee gereden en gekeken, zodat ik kon blijven zitten. Heb vandaag de standaard laten aanpassen en hopelijk gaat het morgen goed. Elke keer op de middenbok zetten is niet bevorderlijk voor mijn rug denk.
En heb jij iets van een cursus gehad? Ik kreeg de scooter in mijn handen geduwd en een vriendelijk succes van de tc.
Volgende week ook gelijk even beter kennismaken met de scooterboer voor de 1000km beurt.
pi_160710562
Hier staat bij zaterdag bij beide wijken 1 tas, maar er staat geen gewicht bij. Op donderdag geen dienst, dus dat kan ik niet zien ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_160710706
Morgen o.a. een mooi groen links wijkje. Op een dag als morgen erg fijn om te lopen, gezien het feit dat 9 op de 10 mensen daar een sticker op de deur heeft ^O^
pi_160713425
Nou lekker dan, morgen hier stempassen EN AH paasspecial :r

[ Bericht 43% gewijzigd door Thomas-sama op 16-03-2016 14:12:41 ]
pi_160713781
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 12:07 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Morgen o.a. een mooi groen links wijkje. Op een dag als morgen erg fijn om te lopen, gezien het feit dat 9 op de 10 mensen daar een sticker op de deur heeft ^O^
dat had ik ook, maar ik ben toch ineens van die wijk afgehaald. Kan dat nou eigenlijk zomaar? Het rooster moet je niet voor niets bevestigen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dale__Cooper op 16-03-2016 14:33:46 ]
pi_160713878
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 14:03 schreef Thomas-sama het volgende:
Nou lekker dan, morgen hier stempassen EN AH paasspecial :r
OUCH! :X
  woensdag 16 maart 2016 @ 14:26:02 #20
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160713918
Prima ietwat vreemd daldagje als in op sommige plekken/straten/boerderijen waar altijd post is, helemaal niets.
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 10:46 schreef jantje_precies het volgende:

[..]

Ik had 1 bochtje waar ik iets te enthousiast in reed en weg voelde slippen, gelijk gecorrigeerd en door gereden. Wist gelijk hoe ver ik kon, en dat was dus te ver. :Y
Ik rij met een Piaggo, alleen de zijstandaard is te lang, scooter staat te recht dus valt met post er op om. Gisteren ook gewoon alleen mee gereden en gekeken, zodat ik kon blijven zitten. Heb vandaag de standaard laten aanpassen en hopelijk gaat het morgen goed. Elke keer op de middenbok zetten is niet bevorderlijk voor mijn rug denk.
En heb jij iets van een cursus gehad? Ik kreeg de scooter in mijn handen geduwd en een vriendelijk succes van de tc.
Volgende week ook gelijk even beter kennismaken met de scooterboer voor de 1000km beurt.
Ja omdat wij de eerste lichting waren werd voor het oog een cursus gegeven(wel fijn na al tig jara mijn motorrijbewijs te hebben en enkele jaren ana motorcross te hebben gedaan( @Kramerica: nee ik gebruik dat ding niet om te crossen. Al die vreemde mankementen berusten op pure toeval.... :P ). Zelfs een scootervaardigheidspasje gekregen :D
Blijkbaar is het dus een eenmalig? iets geweest om de scooterbezorger zomaar op pad te sturen zonder enige rijvaardigheidscursus.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 16 maart 2016 @ 14:27:05 #21
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160713944
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 14:20 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

dat had ik ook, maar ik ben toch ineens van die wijk afgehaald. Kan dat nou eigenlijk zomaar? De rooster moet je niet voor niets bevestigen.
Ja dat kan...blijkt nu wel ;)
Ik ben blij dat ik een vaste wijk heb ^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160713945
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2016 14:24 schreef Globetrottertje het volgende:

[..]

OUCH! :X
Lekkere planning ook, debielen.
pi_160714479
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 14:26 schreef Pietertje71 het volgende:
Prima ietwat vreemd daldagje als in op sommige plekken/straten/boerderijen waar altijd post is, helemaal niets.
Dit inderdaad. En voor plekken waar nooit iets is, opeens wel post.
De rest van de post zal er morgen nog wel tussen worden geduwd :)
  woensdag 16 maart 2016 @ 14:56:22 #24
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160714578
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 14:51 schreef bikkie het volgende:

[..]

Dit inderdaad. En voor plekken waar nooit iets is, opeens wel post.
De rest van de post zal er morgen nog wel tussen worden geduwd :)
:Y
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160715307
Heb al 4 tassen hah thuis staan. Kan ik morgen lekker vroeg beginnen met hah weglopen. Zal veel rugpijn schelen. Voordeel van de flats is dat er veel stickers zijn. 's ochtends 2 rondjes hah lopen, 's middags 2 rondjes post lopen.
Nadelen:
extra lopen
mensen die zeggen, oh wat is de post al vroeg vandaag. (nee, die komt vanmiddag pas)

Voordelen:
minder/geen rugpijn
sneller lopen
extra lopen
niet 3x totaal terug fietsen naar depot
  woensdag 16 maart 2016 @ 16:21:05 #26
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_160716097
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  woensdag 16 maart 2016 @ 20:19:10 #27
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160721099
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 15:34 schreef swimmie86 het volgende:
Heb al 4 tassen hah thuis staan. Kan ik morgen lekker vroeg beginnen met hah weglopen. Zal veel rugpijn schelen. Voordeel van de flats is dat er veel stickers zijn. 's ochtends 2 rondjes hah lopen, 's middags 2 rondjes post lopen.
Nadelen:
extra lopen
mensen die zeggen, oh wat is de post al vroeg vandaag. (nee, die komt vanmiddag pas)

Voordelen:
minder/geen rugpijn
sneller lopen
extra lopen
niet 3x totaal terug fietsen naar depot
Goed bekeken ^O^

Mijn collega die normaliter 1 tas HAH heeft, heeft er morgen 5.
Ikzelf heb er 2 per wijk. Dat betekent dus per wijk(3) allemaal apart bezorgen(incl post) = meer tijd. Dat zijn weer extra flappen muntjes aan het eind van de maand :')

Ach het is morgen mooi weer 8-) ^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 16 maart 2016 @ 20:23:35 #28
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160721228
quote:

Van de overheid moet PostNL ervoor zorgen dat het versturen en ontvangen van post voor iedereen in Nederland toegankelijk en betaalbaar blijft.

Dat is en blijft het ook. Alleen moet die 'iedereen' er wel dieper voor in de buidel tasten en de andere rekeningen even opzij leggen :P
Tja, prioriteiten stellen ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160726625
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 20:19 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Goed bekeken ^O^

Mijn collega die normaliter 1 tas HAH heeft, heeft er morgen 5.
Ikzelf heb er 2 per wijk. Dat betekent dus per wijk(3) allemaal apart bezorgen(incl post) = meer tijd. Dat zijn weer extra flappen muntjes aan het eind van de maand :')

Ach het is morgen mooi weer 8-) ^O^
Ik was vanmorgen echt blij toen ik de hah zag staan.
Zag op het andere depot al een wijk staan die normaal op donderdag 4/5 tassen post heeft. Daar stonden al 5 tassen hah voor.
Moet zeggen, in de vierde tas zat een bundeltje van 8 boekjes, meer niet. Scheelt toch weer een volle tas ;).
Heb alleen de appiespecial al in de bus liggen. Kon net niet zien welke collega het was. Als het diegene is die ik denk dan snap ik het van de ene kant wel dat hij het nu al wegloopt. Heeft morgen twee zware wijken. Maar van de andere kant vind ik het ook niet kunnen.
Had vanmiddag ook wel een ronde ermee willen lopen.
pi_160727802
Loop je die hah echt in je eigen tijd weg?
pi_160728809
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 22:39 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

Ik was vanmorgen echt blij toen ik de hah zag staan.
Zag op het andere depot al een wijk staan die normaal op donderdag 4/5 tassen post heeft. Daar stonden al 5 tassen hah voor.
Moet zeggen, in de vierde tas zat een bundeltje van 8 boekjes, meer niet. Scheelt toch weer een volle tas ;).
Heb alleen de appiespecial al in de bus liggen. Kon net niet zien welke collega het was. Als het diegene is die ik denk dan snap ik het van de ene kant wel dat hij het nu al wegloopt. Heeft morgen twee zware wijken. Maar van de andere kant vind ik het ook niet kunnen.
Had vanmiddag ook wel een ronde ermee willen lopen.
Hier e-mail van TL gekregen dat de paasspecial absoluut niet op woensdag bezorgd mag worden :')
pi_160730405
Wij hebben hier een gekleurd papier dat lekker opvalt op het depot hangen dat de special alleen op donderdag bezorgd mag worden.

*anders zwaait er wat*
  donderdag 17 maart 2016 @ 06:48:32 #33
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160730408
Mogguh :)

Hetzelfde als dat je de HAH op vrijdag krijgt om zaterdag te bezorgen.
Op vrijdag heb je minder post, dus al zou je, in eigen tijd, die HAH alvast brengen om zaterdag een uurtje of wat eerder klaar te zijn. Je hebt op vrijdag meer plek voor de HAH, scheelt bijladen.
Ik zeg niet dat het gebeurt, maar het zou kunnen.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  donderdag 17 maart 2016 @ 06:49:46 #34
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160730415
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 06:47 schreef Globetrottertje het volgende:
Wij hebben hier een gekleurd papier dat lekker opvalt op het depot hangen dat de special alleen op donderdag bezorgd mag worden.

*anders zwaait er wat*
Jullie hebben dat affiche dus ook. En daaronder een foto van een Herna in lederpakje met zweep.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160730475
:P

Ik heb twee wijken vandaag. Mijn eigen wijken en drie tassen hah per wijk. Ik zag ze gisteren al staan. Nou het zijn drie halve tassen. Met enig proppen had het er in een of twee gekund. En de dikte van die dingen valt mee.

Het wordt mooi weer vandaag. 8-)
  donderdag 17 maart 2016 @ 08:38:57 #36
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160731115
Vanmorgen stond ik op, maar mijn motivatie bleef liggen.
[meleesrecherche] Maar die had ik al snel weer opgepakt :D[/meeleesrecherche]
Dan weet je dat alvast.

[ Bericht 51% gewijzigd door Pietertje71 op 17-03-2016 08:59:52 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160731176
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2016 23:10 schreef bikkie het volgende:
Loop je die hah echt in je eigen tijd weg?
Ik denk dat uiteindelijk de totaaltijd niet ver boven de totaaltijd uitkomt als ik alles tegelijk zou doen.
Zonder hah loop ik een stuk sneller, stuk minder gedoe, hoef niet terug naar depot te fietsen.
Laatste keer dat ik de appiespecial eerder heb weggelopen was mijn totaaltijd over 2 rondes ongeveer 10 minuten meer dan ik erover zou moeten doen. Vind ik niet heel schokkend. Heb ik er wel voor over.
  donderdag 17 maart 2016 @ 09:07:16 #38
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160731422
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 08:45 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

Ik denk dat uiteindelijk de totaaltijd niet ver boven de totaaltijd uitkomt als ik alles tegelijk zou doen.
Zonder hah loop ik een stuk sneller, stuk minder gedoe, hoef niet terug naar depot te fietsen.
Laatste keer dat ik de appiespecial eerder heb weggelopen was mijn totaaltijd over 2 rondes ongeveer 10 minuten meer dan ik erover zou moeten doen. Vind ik niet heel schokkend. Heb ik er wel voor over.
Ik vind het wel een eenvoudig en doeltreffend idee :D
Je doet in principe niets verkeerds lijkt mij.
Het is wel zo dat je je totaaltijd een beetje moet schatten, maar als je je eigen wijk kent, weet je die tijd wel.
Als ik dit zou moeten doen met de scooter, zou ik 2-3uur boven de tijd zitten.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  donderdag 17 maart 2016 @ 09:48:06 #39
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160732012
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 maart 2016 @ 09:51:52 #40
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160732064
quote:
Blijf staan of ik scan je helemaal kapot :?
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 17 maart 2016 @ 09:57:08 #41
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160732147
quote:
10s.gif Op donderdag 17 maart 2016 09:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Blijf staan of ik scan je helemaal kapot :?
Nee, maar hij is wel leuk :P ^O^ _O-
Iets voor jou 'beruchte' wijk Peterselieman ;)
Leg dat wapen neer!

Maar het is een sca...

HET IS EEN KANON!!! schiet!!
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 maart 2016 @ 10:01:33 #42
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160732219
Ik heb geen vaste wijk, dus ik weet niet welke er berucht zou moeten zijn :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160740219
Zo, de boel, inclusief de Appie zitten er weer in.

Toen ik de plustijd even in mijnwerk zette, zag ik dat mijn totaaltijd veranderd was. Nu blijk ik zaterdag twee andere wijken te lopen. Niet mijn eigen wijken, maar wel twee hele fijne. Een met vooral flats (lekker gemakkelijk) en eentje die een half uur te ruim staat. :P

Dankjewel Sinterklaas! ;)

Was wel handig geweest als ik even een mailtje had gekregen. Als ik niet toevallig had moeten plussen, had ik het niet gezien. Dan was het zaterdag van... "Hey jij daar! Wat doe jij daar met MIJN tassen??!!??" :(

Zou niet voor het eerst zijn... _O-
pi_160740658
stempassen en de AH folder, drukke dag dus.
  donderdag 17 maart 2016 @ 16:54:17 #45
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160741180
Hier is ook de looptijd achteraf aangepast.
Grappig dat er net zoveel post is als op een zaterdag en dan met de AH-special er bij en er 20 minuten minder voor staat. Ja dikke veter!
Ik heb er 45 minuten langer over gedaan dan de voor vandaag opgelegde looptijd. Ook leuk dat je dikke bundels hebt dus constant die AH-specials aan het bijpakken bent.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160741187
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 15:59 schreef Globetrottertje het volgende:
Zo, de boel, inclusief de Appie zitten er weer in.

Was wel handig geweest als ik even een mailtje had gekregen. Als ik niet toevallig had moeten plussen, had ik het niet gezien. Dan was het zaterdag van... "Hey jij daar! Wat doe jij daar met MIJN tassen??!!??" :(

Zou niet voor het eerst zijn... _O-
Zo iets had ik vandaag. Ik liep wat wijkjes om enkele mensen te ontlasten. Echter hadden ze aan één iemand niet verteld dat hij wat minder wijken dan normaal liep. Die was ook dan ook wat verbaasd dat ik één van zijn wijken uit het rek pakte :P
  donderdag 17 maart 2016 @ 16:57:18 #47
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160741239
Maar wat en lekker weertje vandaag zeg. Net te koud om zonder jas te rijden, maar de 2de jas kon wel uit :)
Ik zag al genoeg korte broeken, shirtjes en zelfs slippers.
Overigens waren de wilde boeren dochters/medewerksters aldaar ook zomers gekleed, dus ja dan wil je natuurlijk alles over het bedrijf weten.... ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160741609
Drukke boel vandaag met het hah. De informatie op Mijn Rooster bleek overigens niet te kloppen, het waren maar 2 soorten hah ipv 4. Bovendien hadden ze ergens een rekenfout gemaakt, want bijna iedereen had veel te veel hah gekregen. Van de 6 tassen die ik had, kon er 1 zo weer terug op de container, en aan het eind van de dag stond er alweer bijna een complete container met overschot hah op het depot.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_160741932
Hier ook stempassen en het AH paas-geval. Goed geregeld! :N
pi_160741935
Pffffffff ik heb het overleefd. 3 wijken met 9 tassen HAH en 9 oranje tassen. :{
pi_160742493
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 16:57 schreef Pietertje71 het volgende:
Maar wat en lekker weertje vandaag zeg. Net te koud om zonder jas te rijden, maar de 2de jas kon wel uit :)
Ik zag al genoeg korte broeken, shirtjes en zelfs slippers.
Overigens waren de wilde boeren dochters/medewerksters aldaar ook zomers gekleed, dus ja dan wil je natuurlijk alles over het bedrijf weten.... ;)
Ja, geen wonder dat je er dan 45 minuten langer over doet!
  donderdag 17 maart 2016 @ 18:12:59 #52
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160742554
O en overigens had ik 2 tassen hah per wijk, maar in elke 2e tas zat een klein bundeltje die met gemak in de andere tas kon.
En dan de posttassen (weer)tot over de nok toe vol..
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160742593
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 18:12 schreef Pietertje71 het volgende:
O en overigens had ik 2 tassen hah per wijk, maar in elke 2e tas zat een klein bundeltje die met gemak in de andere tas kon.
En dan de posttassen (weer)tot over de nok toe vol..
dat was volgens mij bij alle wijken zo, heel vreemd, allemaal een aantal zware tassen en dan nog 1 tas waarbij je het idee had dat er gewoon niks in zat of zo
  donderdag 17 maart 2016 @ 18:20:45 #54
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160742718
Wellicht maximale gewicht aan hah per tas ofzo?
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  donderdag 17 maart 2016 @ 18:22:22 #55
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160742754
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 18:10 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ja, geen wonder dat je er dan 45 minuten langer over doet!
Voor goede kwaliteit moet je tijd nemen. Ik liep al vooruit op de vandaag bezorgde propaganda ' jaarplan voorbereiden en bezorgen ' :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  donderdag 17 maart 2016 @ 18:23:40 #56
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160742785
In 1 keer goed voor de klant, verbinding met elkaar en vernieuwend in beweging ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160743079
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 17:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Drukke boel vandaag met het hah. De informatie op Mijn Rooster bleek overigens niet te kloppen, het waren maar 2 soorten hah ipv 4. Bovendien hadden ze ergens een rekenfout gemaakt, want bijna iedereen had veel te veel hah gekregen. Van de 6 tassen die ik had, kon er 1 zo weer terug op de container, en aan het eind van de dag stond er alweer bijna een complete container met overschot hah op het depot.
Had ook een keer zo'n situatie. Wat bleek, bij sommige bundels zaten er zogenaamd 4 soorten in, maar er stond dan bijvoorbeeld Gamma, AH, Gamma, AH. Dan heb je dus al snel veel te veel folders aangezien je dan maar de "helft" van het setje gebruikt.
pi_160743148
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 18:23 schreef Pietertje71 het volgende:
In 1 keer goed voor de klant, verbinding met elkaar en vernieuwend in beweging ;)
En weer een enorme smak uitgegeven aan een of andere Multilul BV die voor ons deze holle frasen heeft bedacht.

Ook gaan er "DNA-sessies" georganiseerd worden, waarin we gezamenlijk verbeterpunten gaan benoemen voor de samenwerking. Want we zijn natuurlijk 1 PostNL, en als zodanig een hechte club mensen met hetzelfde DNA.

Wat dan wel weer grappig is dat het management er zelf destijds voor heeft gekozen om deze hechte club mensen uit elkaar te trekken. Eerst mochten de postbezorgers niet meer op de vestiging komen. Vervolgens kwamen er aparte TC's voor Voorbereiden en Bezorgen. Toen moesten de depotritten en Autowijken ook weer in een apart bedrijfsonderdeel worden ondergebracht, ook weer met een eigen TC. En nu zijn ze verbaasd dat er geen wij-gevoel meer is, en dat iedereen zodra er iets mis gaat naar elkaar staat te wijzen. :N
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  donderdag 17 maart 2016 @ 18:42:00 #59
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_160743170
Hier hadden ze op mijnwerk gewoon de hah van donderdag en zaterdag samen op donderdag gegooid. En die tassen hah mogen niet voller. Dit is het maximale gewicht wat vrouwen mogen tillen :)

DNA overleg was hier gisteren en vandaag. Ik was niet echt geboeid en ben dus ook niet gegaan :o Kom eerst maar met iets concreets. Ik wil best brainstormen, maar beetje stom filmpjes kijken en bedrijfsfilosofieën uitkauwen kan alle dagen al... Daar wordt het niet beter van.

Het gerucht gaat dat we morgen hier stempassen hebben. Niks over gehoord via de officiële weg. Maar zal mij benieuwen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_160743310
Mijn moeder had ook gehoord dat hier morgen stempassen komen, maar die kwamen de laatste paar keer met Sandd. Zal me benieuwen, maar ik ben zelf niet ingepland :P

Zie die datum idd op de site vd gemeente staan nu ook.

Zou dat wel een enorme naaistreek vinden trouwens als die dingen ergens wel via PostNL op een daldag komen :X

En wel verdorie. Ik moet nog heel erg veel verlof opmaken, dat ook een paar keer benadrukt.. en dan krijg ik volgende week in totaal 2u15 verlof :') ja op die manier ben ik straks een heleboel verlofuren gewoon kwijt.

[ Bericht 17% gewijzigd door VixenFromHell op 17-03-2016 19:16:47 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_160744162
Kunnen oud collega's op MijnPostNL? Ik ben gestopt bij de post maar moet nog aangifte doen, zou wel handig zijn als ik bij mijn salarisspecificaties kon.
pi_160744188
En nu pakt mijnwerk de meertijd weer eens niet. De extra tijd staat er al niet bij, dus je moet plussen en dat doe je dan, maar na een aantal keer proberen en uren wachten staat het er nog steeds niet bij.

Ja dan hoeft je TC ook geen tijd erbij goed te keuren he? :(

En als je mailt naar de admi om de tijd er dan maar bij te zetten krijg je geen reactie.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 maart 2016 @ 19:25:38 #63
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160744296
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 19:21 schreef Rekitcy het volgende:
Kunnen oud collega's op MijnPostNL? Ik ben gestopt bij de post maar moet nog aangifte doen, zou wel handig zijn als ik bij mijn salarisspecificaties kon.
Helaas. Zodra je uit dienst treedt kun je er niet meer bij.

Ik raad jou aan om de HRSSC te bellen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160744443
quote:
14s.gif Op donderdag 17 maart 2016 19:25 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Helaas. Zodra je uit dienst treedt kun je er niet meer bij.

Ik raad jou aan om de HRSSC te bellen
Dank je voor je reactie. Heeft iemand contact gegevens voor HR?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 maart 2016 @ 19:35:34 #65
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160744601
quote:
17s.gif Op donderdag 17 maart 2016 19:30 schreef Rekitcy het volgende:

[..]

Dank je voor je reactie. Heeft iemand contact gegevens voor HR?
Zie DM
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160746277
Iedereen is wel weer heel erg blij met PostNL! :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 maart 2016 @ 20:35:55 #67
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160746555
Altijd :s)
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 17 maart 2016 @ 20:38:53 #68
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160746634
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 19:22 schreef Globetrottertje het volgende:
En nu pakt mijnwerk de meertijd weer eens niet. De extra tijd staat er al niet bij, dus je moet plussen en dat doe je dan, maar na een aantal keer proberen en uren wachten staat het er nog steeds niet bij.

Ja dan hoeft je TC ook geen tijd erbij goed te keuren he? :(

En als je mailt naar de admi om de tijd er dan maar bij te zetten krijg je geen reactie.
Echt ongelooflijk hoe dit beleid regionaal? verschilt.
Via Mijnwplussen/minnen wordt afgekeurd en moet je eind van de week via mail naar je TC sturen. Mijn TC zegt dat dit landelijk is/wordt. Toen ik dit opperde dat dit niet zo is, en met meer dingen die per regio verschillend zijn, gaf deze aan dat de rest achterloopt.... Arrogantie ten top, want even later gaf hij aan dat het zijn manier van werken is omdat dit efficiënter zou zijn.
Ook hier krijg ik geen of volledig antwoord meer van Admi. Maar dan gaat het om openstaande verlofuren.
Uren gaan via TC, en nu dus een nieuwe regeling dat als er iets mis is met de post, je de Admi moet bellen ipc de TC omdat dit te veel administratieve rompslomp is voor de TC. Grappige is dat toen ik hem en keer belde, hij geen tijd had om mij te woord te staan omdat hij aan het postbezorgen is.....de ironie.
Overigens werkt de oude TC nog volgens de ons kent en weet ons- methode. De methode die zoals Kramerica al aangaf, men eerst kapot aan het maken is, en nu probeert te lijmen met mooie praat.
Deze TC is niet van de viavia zoals het nu gaat met al die tussenpersonen, maar gewoon rechtstreeks. Enige TC waar ik en meerderen met mij, respect voor hebben, maar omdat deze zakelijkmenselijk is, door bruineridders aan de kant wordt geschoven, die liever elkaars kunt kussen om er zelf beter van te worden over de ruggen van de pbz.

Zo even frustratie kwijt ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160746899
Hier willen ze niks meer per mail, en bellen alleen via admie centrum.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_160749631
Vanmiddag lekker zonder jas gelopen. En zonder hah ging het weer lekker. Hah was vanmorgen zo weggelopen.

Kijk ik op het rooster voor volgende week sta ik vrijdag op 3 wijken terwijl ik netjes heb gevraagd er rekening mee te houden dat ik net die vrijdag maar 1 wijk kan doen wegens een afspraak die ik niet kan en wil verzetten.
En zaterdag sta ik ook op terwijl ik goedgekeurd verlof heb. Is het net geen 3 hele maanden goed gegaan met de planning.
Daarnaast ook weer de dinsdag en donderdag extra zonder ook maar iets te vragen.
Vorige maand liep ik precies contracturen want de rest hadden ze nodig voor collega's. Nu blijkbaar niet meer, want in de laatste weken loop ik ruim 2/3x zoveel.
Ik word gewoon gedwongen om alles op maandag te doen, want de rest van de week moet ik 24/7 beschikbaar zijn.
Heb direct een zeer nette mail naar de admi gestuurd. Maar grrrrr, wat zou ik toch graag typen wat ik al een hele tijd wil zeggen.
pi_160750008
Ach jongens, één blik op je salarisstrook en je bent weer helemaal gelukkig ;)
(totaal 5 euro loonsverhoging, herrekend vanaf januari!)
Daar kan je nog eens van uit de band springen ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door zombo op 17-03-2016 22:28:37 ]
pi_160750166
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 18:22 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Voor goede kwaliteit moet je tijd nemen. Ik liep al vooruit op de vandaag bezorgde propaganda ' jaarplan voorbereiden en bezorgen ' :P
Heb je dat regeltje "het moet goedkoper" gemist dan? :P
pi_160750981
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 20:46 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier willen ze niks meer per mail, en bellen alleen via admie centrum.
Hier mag je over zulke dingen wel mailen. Maar vervolgens gebeurd er dan niks.
Dus dan ga je bellen, sta je een half uur in de wacht en vervolgens is diegene die je moet hebben er niet of in gesprek. Vervanger weet helemaal niks. Als ze in gesprek is wordt de belofte gedaan dat ze later die dag terug bellen.
En dat gebeurd vervolgens weer niet.
Ik word er zo moe van.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 maart 2016 @ 22:44:00 #74
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160751034
Gewoon de TC persoonlijk lastig vallen :7
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160752417
quote:
14s.gif Op donderdag 17 maart 2016 22:44 schreef Peterselieman het volgende:
Gewoon de TC persoonlijk lastig vallen :7
Dat gaat hier op dit moment een beetje moeilijk. Maar als ik hem mail krijg ik ook altijd antwoord.
Behalve toen hij in het ziekenhuis op de hartbewaking lag.
Kan wel via de depothouder via de tc.
Eerst morgen een eventueel antwoord afwachten.
pi_160752519
quote:
Mini-abonnement als dank voor de samenwerking

We mogen de komende vijf jaar weer alle tijdschriften en pakketten voor Sanoma bezorgen. Dat is mede te danken aan jullie inzet. Om de vernieuwde samenwerking te vieren, bieden we alle PostNL’ers een mini-abonnement aan op een tijdschrift.

Hoe vraag je het mini-abonnement aan?

Ga voor 1 mei 2016 naar de speciale pagina en vul daar jouw unieke code in. Gebruik hiervoor de code die je vindt op de flyer bij de Dichtbij van 19 maart. Kies vervolgens welk tijdschrift je wilt ontvangen. Je kunt kiezen uit AutoWeek, Donald Duck, Flair, Libelle, Margriet, Tina of Viva. Je ontvangt twee nummers, daarna stopt het abonnement automatisch.
^O^
pi_160753088
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 14:26 schreef Pietertje71 het volgende:
Ja omdat wij de eerste lichting waren werd voor het oog een cursus gegeven(wel fijn na al tig jara mijn motorrijbewijs te hebben en enkele jaren ana motorcross te hebben gedaan( @Kramerica: nee ik gebruik dat ding niet om te crossen. Al die vreemde mankementen berusten op pure toeval.... :P ). Zelfs een scootervaardigheidspasje gekregen :D
Blijkbaar is het dus een eenmalig? iets geweest om de scooterbezorger zomaar op pad te sturen zonder enige rijvaardigheidscursus.
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 20:38 schreef Pietertje71 het volgende:
Echt ongelooflijk hoe dit beleid regionaal? verschilt.
Via Mijnwplussen/minnen wordt afgekeurd en moet je eind van de week via mail naar je TC sturen. Mijn TC zegt dat dit landelijk is/wordt. Toen ik dit opperde dat dit niet zo is, en met meer dingen die per regio verschillend zijn, gaf deze aan dat de rest achterloopt.... Arrogantie ten top,
De verschillen zijn er zeker...

Vorig jaar heb ik mijn rijbewijs gehaald (hoe heb ik 20 jaar zonder gekund) en rij sindsdien op zo'n PostNL gebakje rond...
Hoezo inwerken of rijvaardigheidscursus? Dus ben ik maar relaxed gaan rondrijden en heb in de loop van de tijd (zonder schade gelukkig) de grenzen van belading en snelheid ontdekt.

Nu is de grap dat ik naar een ander gebied ga en daar is het weer standaard om een rijvaardigheidscursus te geven + week scooterroute "droogrijden" (zonder post).
Verder zitten er verschillen in werkwijze, verantwoordelijkheden TL/Admi, communicatie en werkelijk elk ander aspect wat je maar kan bedenken.

Overigens ben ik niet eens verbaasd over verschillen, ergens diep verstopt zit er nog PTT DNA* in het hele bedrijf ;)

* Een zeer decentrale manier van werken die per rayon/regio sterk kan verschillen en waar zowel PostNL als KPN al sinds de splitsing van af proberen te komen..
  vrijdag 18 maart 2016 @ 05:47:14 #78
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160754368
Mogguh :)

Klopt madeleine-b: dat 'droogrijden' heb ik ook gehad. een week lang de route rijden met een de route voor je neus en de zaterdag voor het eerst alleen de HAH brengen. Daarna de dinsdag er op beginnen. O en 5 minuten met een pbz mee lopen.
Idem voor het autobedrijf.
Sommigen rijden een week mee. Anderen net een dag of geen eens want 'je hebt uitleg gekregen' en de filmpjes op academy zijn toch ook duidelijk!? ....
Zo ver ik weet zij er om die 'goede begeleiding' maar ook om dat er toch verkeerd tegen aan wordt gekeken, enkele scooterrijders en chauffeurs bij het autobedrijf er mee gestopt.

Sfeer in het autobedrijf is ook niet denderend heb ik begrepen ivm het niet kunnen halen van je contracturen en deze dus ook niet worden uitbetaald, maar wel parttimers aannemen(die door vaste/fulltime chauffeurs worden weggekeken).

quote:
14s.gif Op donderdag 17 maart 2016 22:44 schreef Peterselieman het volgende:
Gewoon de TC persoonlijk lastig vallen :7
Moet ik helemaal naar Heerenveen toe. Kom je niet binnen zonder pasje(die ik niet heb), en het is niet hetzelfde als de regel dat de TC je op elk moment van de dag kan 'lastig vallen'. Als pbz moet je daar een afspraak voor maken ;) :P
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 22:15 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Heb je dat regeltje "het moet goedkoper" gemist dan? :P
Stond volgens mij in dezelfde regels als 'Cultuurindex(samenwerk en klantgericht)omhoog.
Ik las het blijkbaar op een andere manier O-)
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 22:42 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

Hier mag je over zulke dingen wel mailen. Maar vervolgens gebeurd er dan niks.
Dus dan ga je bellen, sta je een half uur in de wacht en vervolgens is diegene die je moet hebben er niet of in gesprek. Vervanger weet helemaal niks. Als ze in gesprek is wordt de belofte gedaan dat ze later die dag terug bellen.
En dat gebeurd vervolgens weer niet.
Ik word er zo moe van.
Herkenbaar.
Bel je en dan vragen ze nog een keer: welke route!?...ehmmmmmm
Weet ik niks van, mijn collega is er niet/in gesprek.
Gewoon melding doen via MijnWerk fo BelMijTerug. Ja en dan net wordne gebeld als ik op de scooter aan het wildeboerendochteren werk ben. Dan weer terug bellen...en het cirkeltje is rond ;)
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 23:34 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

Dat gaat hier op dit moment een beetje moeilijk. Maar als ik hem mail krijg ik ook altijd antwoord.
.
Ja wat dat betreft is mijn TC redelijk rap met mail/whatsapp beantwoorden.
Ik ben niet van het bellen, want duurt mij te lang, buiten moet je een rustig plekje opzoeken(uit de wind, geen verkeer, geen hooizolders e.d..). Mijn TC eiste dat ik bel. Ik bel alleen als er 'nood' is.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  vrijdag 18 maart 2016 @ 06:04:13 #79
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160754389
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 23:37 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

^O^
Wie het kleine niet eert...
Ach iig weer 2 blaadjes er bij.
Code staat in de Dichtbij van 19maart als ik het goed heb.
Dus deze keer bewaren :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160754422
Goedemorgen allemaal!

Ik kreeg net bericht terug dat ik het straks nog eens moet proberen. Was weer eens storing. Haha Toevallig als je moet plussen. ;) Zeker overbelast.

En net mailtje met salarisspecificatie. Zo gauw even kijken.

Hartstikke goed dat Sanoma terug is. Ik heb in mijn wijken (met schotelantennes) elke week maar een paar Duckies, een of twee Libelles en Margrieten. Daar mag wel wat bij. Al denk ik niet dat deze medelanders de Flair enzo zullen lezen. Maar je weet nooit. We hebben ook wijken bij ons op het depot waar veel gelezen wordt. Toen ik daar in de buurt nog via Postservice in de ouderenflat bezorgde... nou.. die lui waren echt overal op geabonneerd. Mijn Postnl collega die die wijk en die flat heeft, heeft alleen voor die flat al twee tassen. Die krijgt het apenzuur als daar Sanoma bijkomt.


:P :P :P :P
pi_160754428
Maar ik ben erg blij dat we alle bladen van Sanoma mogen gaan bezorgen.

We moeten er nog voor zorgen dat de Plus Magazine ook bij ons komt. Weg bij Sandd.. hup naar Postnl.

Veel ouderen lezen hem..

Leuk ook dat we een code krijgen voor twee bladen. Een Duckie hebben we al en Margriet of Libelle moet ik niet, maar misschien wil mijn man wel een sportblad of autoblad. Eens kijken wat er tussen zit.
  vrijdag 18 maart 2016 @ 07:51:16 #82
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160754725
Klanten kunnen digitaal een postzegelcode aanvragen voor als ze post willen versturen en geen postzegel in huis hebben. Klanten kunnen deze postzegelcode nu ook gebruiken voor zendingen tot 2 kg binnen Nederland.
Je zal de postzegelcode dus meer in je bestelling gaan tegenkomen.


Ik vind het wel handig.
Hopelijk hebben mensen ook een goede weegschaal ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160755304
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 06:29 schreef Globetrottertje het volgende:
Maar ik ben erg blij dat we alle bladen van Sanoma mogen gaan bezorgen.

We moeten er nog voor zorgen dat de Plus Magazine ook bij ons komt. Weg bij Sandd.. hup naar Postnl.

Veel ouderen lezen hem..

Leuk ook dat we een code krijgen voor twee bladen. Een Duckie hebben we al en Margriet of Libelle moet ik niet, maar misschien wil mijn man wel een sportblad of autoblad. Eens kijken wat er tussen zit.
We bezorgen nu toch ook al alle bladen van Sanoma? Of zitten er ook een paar bij Sandd, dan?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_160755437
Ik denk dat ik verkeerd gelezen heb. We bezorgen ze blijkbaar al allemaal en mogen het de komende vijf jaar weer doen. :o

Ik heb er zelf maar weinig van. Een of twee in totaal.
  vrijdag 18 maart 2016 @ 10:05:37 #85
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160756113
Voor volgende week staat er voor donderdag ook HAH(bankgiroloterij) en een mail er achter aan dat de tijden zijn aangepast.
Wellicht nu wel haalbaar want er staat dezelfde tijd voor als met de AH-paasspecial, en daar zat ik ook ruim overheen.
Ivm anders rijden en laden zat ik op 25minuten meertijd t.o.v. een zaterdag met HAH.
Ik snap werkelijk niet hoe ze minder kunnen berekenen dan op een (zater)dag waar met HAH al ruim 4 uur staat en dit net haalbaar is, en met de AH-special er 20 minuten onder gaan zitten.
Nu ook met de bankgiroloterij(okee, die is wat makkelijker te laden), maar de posthoeveelheid blijft op donderdag en ook op dinsdga gelijk met die van zaterdag.
Ohnee wacht, de postvolume is gedaald...volgens de propaganda.
Klopt, daar hebben we ook de aangepaste tijden voor gekregen, maar die blijft niet dalen wanneer het PostNL uitkomt.
Affijn, meertijd wordt gewoon netjes betaald dus daar kan ik niets over zeggen ;)

Tegenover die mooie dag van gisteren staat er voor vandaag een druiligere dag. Het miezert :{
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  vrijdag 18 maart 2016 @ 10:06:48 #86
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160756133
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 09:18 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik denk dat ik verkeerd gelezen heb. We bezorgen ze blijkbaar al allemaal en mogen het de komende vijf jaar weer doen. :o

Ik heb er zelf maar weinig van. Een of twee in totaal.
Er waren op het PostNL-forum ook een aantal bij die dachten dat 'wij' een nieuwe klant hadden en 'weer' de bladen gingen bezorgen, dus ach.. Kan gebeuren :)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  vrijdag 18 maart 2016 @ 13:42:30 #87
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160760483
Als jij vlak voor Pasen een bericht in je tas of SMK-bak hebt van de paashaas, lever die dan in bij je teamleider. Je krijgt dan een grote chocolade paashaas. Ook als je het bericht niet vindt, krijg je een cadeautje want er is een zakje met paaseitjes voor iedereen. Met dank voor jullie inzet tijdens de winter.
Dus we krijgen paaseitjes om onze inzet tijdens de winter? :')
Begrijp mij niet verkeerd hoor. Ik vind het leuk dat we paaseitjes krijgen. Tenminste als de paaseitjes in de tas zitten en niet per ongeluk ergens zijn vergeten zoals in de winterperiode wel eens gebeurt met een 'candybar', maar de reden is gewoon Pasen en niet om de inzet in de winter lijkt mij ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160761175
Hm... nou had ik al het idee dat ze hier niet meer willen communiceren via de mail, al hebben ze dat niet expliciet aangegeven. En nou hebben ze vorige week instructies gegeven mbt fouten in de voorbereiden doorgeven via meldingen op mijn werk, maar voor de rest hebben ze niets gezegd. Maar op mijn mail over het inplannen van wat meer verlofuren dan maar 2u15, is dus niet gereageerd. Zou zoiets ook via meldingen moeten/kunnen? :? Paar weken terug werd op de mail over een nieuwe bak voor op de fiets ook al niet gereageerd.... -O- ik zie nu wel een optie over hulpmiddelen, maar er is hier dus nooit gezegd dat we zulke dingen daar aan moeten vragen. Lekker duidelijk :')

Als ze dat niet meer via de mail behandelen, dan moeten ze dat imo wel duidelijk aangeven richting ons. Kan natuurlijk wel dat dat ooit via een algemeen bericht van PostNL ergens aangegeven is, maar iig niet vanuit onze eigen leidinggevende en/of administratiemedewerker :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_160761598
Tjongejonge, een berichtje over stempassen of zware paasboekjes kan er niet af, maar je wordt aan alle kanten bestookt met belangrijke informatie over een paar paaseitjes. 🐤

Vixen, vragen over vakantie zou ik melden via Overige en dan Persoonlijke planning.
  vrijdag 18 maart 2016 @ 14:50:04 #90
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160761909
Communicatie en betrokkenheid ten top. Staat zoals altijd mooier op papier dan in de realiteit.
En met het op papier zetten, wil men nog het laatste restje redden.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160762723
hier donderdag ook weer HAH.
  vrijdag 18 maart 2016 @ 16:01:53 #92
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_160763253
Stempassen. :( Zonder melding dus :(
Dat zijn dus 35 minuten overwerk voor vandaag. Gisteren al 25 minuten, dinsdag 15 minuten. Voor morgen staat er al 15 minuten extra op het rooster. Deze week dus minimaal 1,5 meer werken dan normaal. Maar daar zie ik natuurlijk niks van terug omdat ze de rest van de weken niet genoeg werk hebben. -O-

Leuk die paashazen. Maar geef dan gewoon iedereen wat. Of zijn sommige mensen ineens meer waard dan andere?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_160764376
Als je hier op een andere dag hah hebt dan de zaterdag dan staat er niet eens een aangepaste tijd bij. Bij ons in Arnhem niet. Gewoon de tijd dat je normaal die dag zou hebben. Je moet dus plussen, maar net op die dagen werkt het plussen niet. Moet je weer mailen om het er door TC of Admi bij te laten zetten. En dan hopen dat het alsnog goedgekeurd wordt.
pi_160764944
Stelletje grappenmakers weer, onze TC's. Krijg net de laatste nieuwbrief binnen met de tekst:

quote:
Medio april is er weer werkoverleg. Hou alvast een gaatje vrij in je agenda.
:')
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_160765364
Vandaag een drukke dal dag achter de rug, de lokale ondernemers vonden het nodig om vandaag geadresseerde reclame te sturen. :'( En dan natuurlijk ook steeds op de adressen zonder buiten brievenbus en dus door alle voortuinen kan wandelen of auto's die de oprit en brievenbus blokkeren en dat je bij de buren waar je geen post voor hebt zo bij de brievenbus kunt. :{ Op de 2 wijken die ik vrijdag loop normaal wel een 10 minuten speling per wijk, vandaag door moeten fietsen om er niet te lang over te doen.


En blij met de mini-abonnement van Sanoma, dat word de donald duck. Hoef ik 2 weken niet de achterkant te lezen waar de folie nog omheen zit, en kan ik er weer een keer zelf doorheen bladeren. *O*
pi_160765495
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 17:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Stelletje grappenmakers weer, onze TC's. Krijg net de laatste nieuwbrief binnen met de tekst:

[..]

:')
Zal het doorgeven aan de admi. Die beheert mijn agenda tegenwoordig.
pi_160765526
Als er donderdag die ***loterijreclame bijzit zal het wel veel vaker gaan zijn. Wat is er dan gebeurd met het incidenteel-op-donderdag-hah?
pi_160767485
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 16:53 schreef Globetrottertje het volgende:
Als je hier op een andere dag hah hebt dan de zaterdag dan staat er niet eens een aangepaste tijd bij. Bij ons in Arnhem niet. Gewoon de tijd dat je normaal die dag zou hebben. Je moet dus plussen, maar net op die dagen werkt het plussen niet. Moet je weer mailen om het er door TC of Admi bij te laten zetten. En dan hopen dat het alsnog goedgekeurd wordt.
Hier doen ze het soms wel, soms niet. Maar gezien ik als zaw niet op mijn werk kan, zie ik niet of ze het geboekt hebben. Dat kan ik pas een week later controleren als ik binnen naar de urenstaat kan kijken.

Hier volgende week een gemeentegids op donderdag. Ook weer lekker dik dus. Die loterij zal er dan op zaterdag wel bij zitten.
  vrijdag 18 maart 2016 @ 22:20:46 #99
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_160773735
Jaaaaaa, mijn vaste maandsalaris is met 2,99 omhoog gegaan.

*Party Hard* *O*
pi_160774340
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 14:30 schreef zombo het volgende:
Vixen, vragen over vakantie zou ik melden via Overige en dan Persoonlijke planning.
Ja, als er morgen geen reactie komt ga ik dat wel doen. Er moet wel echt wat verlof bij qua uren, anders krijg ik het niet op voor juli. Dat ze zelf niet nadenken daarover, ik heb het notabene bij mijn verlofaanvragen nog benoemd en ik krijg wel elke keer die 'dreig' brieven :')

De stempassen kwamen hier met Sandd, en had nog de juiste in de bus ook ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_160774665
Waar blijft mijn salarisstrook?
quote:
Datum waarop de specificatie beschikbaar is: Maart Vrijdag 18
quote:
Je ontvangt een e-mail zodra je salarisstrook beschikbaar is (uiterlijk om 23.00).
Nog niks binnen :N

maar ze hebben nog 4 minuten :Y
  zaterdag 19 maart 2016 @ 06:32:51 #102
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160779522
Mogguh.
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 14:30 schreef zombo het volgende:
Vixen, vragen over vakantie zou ik melden via Overige en dan Persoonlijke planning.
Maar het is toch van de gekke dat je via mail gewoonweg geen antwoord krijgt over je openstaand verlof?
Zo heb ik dus 3x verzocht om mijn verlofuren weg te schrijven, maar totaal geen antwoord op gehad.
Ik stuur een mail omdat ik op een bepaalde dag ovb stond qua verlof en in dat zelfde mailtje of mijn openstaande verlofuren bijgewerkt konden worden(aantal klopt niet) en of de ovb-verlof door gaat. Alleen een antwoord dat mijn verlof niet doorgaat!!??

Is dit nu de PostNL-manier om verlofuurtjes in te pikken!? Wat openstaande verlofuren mogen niet worden uitbetaald, maar als je gene kans krijgt deze op te nemen, ben je deze kwijt!
WTF!?
Maar ik zal eens via overige en persoonlijke planning het indienen.
=================
En ondertussen gedaan. Ik heb een vaste week doorgegeven(de week voor 1 juli 2016) en niet gevraagd maar gezegd dat ik die week vakantie opnemen omdat ik mijn vakantie-uren niet laat vervallen.
Ik ben benieuwd.
Want uitbetalen mag niet meer, maar men geeft je ook geen kans om deze op te nemen!?
PostNL zet je zo toch voor het blok!

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 17:41 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

Zal het doorgeven aan de admi. Die beheert mijn agenda tegenwoordig.
Ja dat was ook leuk als ik voor een voorval mijn TC bel en die zegt: "Jullie moeten voortaan de planning bellen".
Waar is de TC/TL voortaan dan wel voor?
Hebben ze taken er bij gekregen/afgestoten?

Hier is er soms ook een 'strijd' geweest wie er nu een informatief(zoals een bepaalde actie, extra HAH etc.) mailtje ging sturen. Dat kreeg/krijg je van zowel TC als AdMi!?
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 17:42 schreef swimmie86 het volgende:
Als er donderdag die ***loterijreclame bijzit zal het wel veel vaker gaan zijn. Wat is er dan gebeurd met het incidenteel-op-donderdag-hah?
Incidenteel niet dus ;)
Ik weet dat er gewoon weg veel pbz's zijn die niets (durven te ) zeggen qua meertijd en dus wel lopen op niet aangepaste tijden als er extra post/HAH is.
Dom!
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 19:09 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Hier doen ze het soms wel, soms niet. Maar gezien ik als zaw niet op mijn werk kan, zie ik niet of ze het geboekt hebben. Dat kan ik pas een week later controleren als ik binnen naar de urenstaat kan kijken.

De extra tijd doorgeven gaat hier dus via mail naar de TC. Deze moet het goedkeuren en dat ligt er aan of je daar een goede reden voor hebt.
De TC hier heeft aangegeven dat verkeersdrukte, weersomstandigheden etc. (?) geen reden zijn voor meertijd.
Ik heb (meerdere malen)aangegeven dat de tijden die er nu voor staan, gebaseerd zijn op als alles mee zit, en als hij het er niet mee eens is, ik gewoonweg ene oranje kaart in dien.
1 Keer gedaan en ben daarna ook door Den Haag opgebeld of de afwikkeling goed is verlopen en ik mijn tijd er bij heb gekregen. Dat was ook zo :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 22:20 schreef Zelva het volgende:
Jaaaaaa, mijn vaste maandsalaris is met 2,99 omhoog gegaan.

*Party Hard* *O*
*O* *O*

[ Bericht 2% gewijzigd door Pietertje71 op 19-03-2016 06:41:33 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zaterdag 19 maart 2016 @ 06:33:22 #103
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160779523
Qua voorval met mijn TC is er al wat gaande.
Kort samengevat: Ik heb knelpunten en mijn TC niet, dus ik ben het probleem en dit moet 'met respect' worden opgelost.
Ik heb daarvoor bedankt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 22:56 schreef jantje_precies het volgende:
Waar blijft mijn salarisstrook?

[..]

[..]

Nog niks binnen :N

maar ze hebben nog 4 minuten :Y
Hier ook geen mailtje, maar de salarisstrook stond deze ochtend wel online :D

[ Bericht 10% gewijzigd door Pietertje71 op 19-03-2016 07:45:11 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zaterdag 19 maart 2016 @ 09:53:42 #104
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160780867
Vanochtend het MZ-journaal eens uit de enveloppe gehaald.
Een geweldig motiverende voorplaat, de enquête om pbz's ana nieuw werk te helpen. Leidinggevenden die zich niet gehoord voelen en uitbreiding van de commercie in het oog springen.

De APP met zorgpunten, en de proef(die naar mijn en velen mening al gedoemd was om te mislukken) om met een auto waarbij het stuur aan de rechterkant zit mislukt is, OR die met de leidinggevenden om tafel gaat zitten omdat door de druk zij ook niet meer weten wat er speelt(volgens mij zijn velen hier zelf het probleem hier in, en niet de werkdruk), alsmede de oproep om deel te nemen aan de OR om als speelbal van hogerhand 'gehoord' te worden.

En allemaal weer mooi praat om de betrokkenheid en communicatie die zijzelf de laatste jaren kapot hebben gemaakt, weer te lijmen door vertrouwelijk over te komen, waarbij de cursus 'pappen en nathouden' totaal geen vruchten afwerpt.

Kom er maar in bedrijfsrecherche, want het moge duidelijk zijn dat praten over vertrouwen, respect en communicatie onderling lijnrecht tegenover de werkelijkheid staat!
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160781860
Ik heb blijkbaar toch iets te vroeg gezeurd, heb nu reactie :D
Als zij wat willen dan reageren ze stukken sneller ;) maar misschien moest dit wel overlegd worden oid.

Mooi nog 9 uurtjes erbij *O*
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_160783455
Godsamme, echt 9/10 keer als ik op een fout word aangesproken is het die Sandd bezorger geweest. :')
pi_160784785
Lekker dan.
Vandaag bijna alles lopend kunnen doen :{
Een buurtbewoner was zo aardig om mijn achterband weer op te pompen, maar na een paar stappen was ie alweer leeg ;(

Zit nou met 2 fietsen met een lekke band :') :'(
pi_160788474
5 hele euro's salarisverhoging :+
  zaterdag 19 maart 2016 @ 18:18:49 #109
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_160789226
Hier ook. Zou eigenlijk wel een enorm feest willen geven. Komen jullie ook? Drank zelf mee nemen, ik stel voor iedereen 2 chippies beschikbaar *O*
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  zaterdag 19 maart 2016 @ 18:18:54 #110
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160789227
Rustige piekdag.
Alles op het gemakje gedaan. Motivatie lag nog steeds onder de wol ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zaterdag 19 maart 2016 @ 18:19:34 #111
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160789240
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 17:29 schreef Thomas-sama het volgende:
5 hele euro's salarisverhoging :+
Per uur!!?? :o ^O^ :@ :{ :') ;( :'(

:P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160792124
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 18:18 schreef V__L_N het volgende:
Hier ook. Zou eigenlijk wel een enorm feest willen geven. Komen jullie ook? Drank zelf mee nemen, ik stel voor iedereen 2 chippies beschikbaar *O*
Gelukkig hebben we de buit $$ drie maanden kunnen sparen, wie wat bewaart....
  zaterdag 19 maart 2016 @ 20:33:26 #113
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_160792715
Ik had 18 euro meer. Dus delen door drie is 6 Euro loonsverhoging!! *O*

Ik trakteer!

c_/

Vandaag wel wat calamiteiten. Werd gebeld door admi tijdens loop dat mijn wijk verdwenen was op depot. Ja ik had ze allebei tegelijk meegenomen.
Nee niet die wijken, moest een andere zijn. Oeps? Nee toch niet. Ik had de juiste mee. Maar er moest toch iets van mij staan. Nou ja ik moest toch terug naar het depot omdat ik zo'n 60 stuks hah tekort kwam.
Kwam ik op het depot. Stond er wel een wijk, maar die was echt niet voor mij. Depothoudster zei van wel. Egnie! Gelukkig kwam de collega die hem moest lopen er net aan. Ik haar nog maar even het appje uitleggen waarop ze kan zien wie wat loopt en waar die dag. *zucht*
Gelukkig was er nog iemand met hah teveel dus ik kon het ontbrekende meenemen en de ronde afmaken.

Oja die wijk die de andere collega ging lopen waarvan ze dacht dat ik hem zou doen was ineens weg zei ze en toen stond hij er ineens weer. Nou ja ik snapte er niets van, maar ik had hetjuiste mee. Haha
  zaterdag 19 maart 2016 @ 21:07:06 #114
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160794072
Bermudadepot? :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zaterdag 19 maart 2016 @ 21:17:38 #115
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_160794493
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 21:07 schreef Pietertje71 het volgende:
Bermudadepot? :P
Meer iets voor de X-Files.

Of ze kon niet lezen.

Of...




})

[ Bericht 0% gewijzigd door Globetrottertje op 19-03-2016 21:23:48 ]
pi_160796717
Hebben jullie al je mini-tijdschriften abo al aangevraagd ? :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 19 maart 2016 @ 22:35:09 #117
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160796942
nog niet. Ga er later deze week eens naar kijken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160797112
Nope, wel laatst zo'n mini abo gehad en toen heb ik de Donald Duck gekozen. En nog niet eens gelezen :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zaterdag 19 maart 2016 @ 22:47:53 #119
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_160797258
Ja, de Tina voor de jongste. De Donald Duck hebben we al en mijn man wilde geen Autoweek. In de damesbladen ben ik niet geinteresseerd dus toen heb ik de jongste dochter gevraagd wat ze van de Tina vond. Nou dat vond ze wel wat. :)

Ik vond het wel een leuke geste.
  zondag 20 maart 2016 @ 06:14:36 #120
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160801593
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 21:17 schreef Globetrottertje het volgende:

[..]

Meer iets voor de X-Files.

Of ze kon niet lezen.

Of...


[ afbeelding ]

})
:P
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 22:27 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Hebben jullie al je mini-tijdschriften abo al aangevraagd ? :')
Nee, maar wilde ik net doen.
Maar eigenlijk zit er niets bij wat van onze gading is.
De jongste is onlangs lid geworden van de TINA en DD is niet haar ding. De oudste kids lezen dit soort bladen niet(meer), en de vrouwenbladen spreken mijn vrouw niet aan. Autoweek is niet echt mijn ding(autoweek Klassiek weer wel :) ), maar omdat ik een gegeven tijdschriftenbon niet verloren wil laten gaan, dan maar voor AUTOWEEK gekozen ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160803317
Ik heb gekozen voor de Flair en de Viva, vond het wel een grappig gebaar :)
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_160803325
Op dit moment moeten de voorbereiders hun namen op de labels schrijven, dat was bij ons eerder al het geval en toen zijn ze er mee opgehouden en nu moet het weer.

Beetje kleuterschool dit, maar oke.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 20 maart 2016 @ 09:24:10 #123
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160803345
quote:
15s.gif Op zondag 20 maart 2016 09:21 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Op dit moment moeten de voorbereiders hun namen op de labels schrijven, dat was bij ons eerder al het geval en toen zijn ze er mee opgehouden en nu moet het weer.

Beetje kleuterschool dit, maar oke.
Het levert altijd wel een paar grapjassen op die er maar wat neer zetten
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 20 maart 2016 @ 09:27:18 #124
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160803372
O, en ik dacht altijd dat de voorbereiders iets met MARVEL te maken hadden....niet dus :|W
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zondag 20 maart 2016 @ 09:35:46 #125
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_160803459
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 06:32 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh.

Waar is de TC/TL voortaan dan wel voor?
Hebben ze taken er bij gekregen/afgestoten?
Dat is bij ons niet anders. De TC mag/wil eigenlijk nergens meer over gebeld worden, of gemaild. Alles moet via Mijn Werk en/of de Admi.

Vwb je laatste vraag: Toevallig stond er deze keer een interview met een TC in het propagandablaadje, die mopperde over alle taken die hij er bij had gekregen, die vroeger door de HR-medewerker werden gedaan (contacten met bedrijfsarts, langdurig zieken, wet Poortwachter, etc). Over al het werk wat hij al tijden NIET meer hoeft te doen (planning, urenadministratie, afhandelen van calamiteiten) hield íe wijselijk z'n mond. Dat een TC tegenwoordig allerlei werk van HR moet doen vind ik wel een beetje zorgwekkend, want daar zijn ze helemaal niet voor opgeleid. Veel TC's hier zijn gewoon postbodes die zichzelf hebben opgewerkt, en soms alleen Mavo hebben. En nu zitten ze taken te doen die op z'n minst MBO, en misschien wel HBO-denkniveau vragen. Dat is wellicht ook de oorzaak van situaties zoals met Pietertje's TC die allerlei idiote uitspraken gaat doen omtrent ziekteverzuim. Blijkbaar is het werk van een TC een stuk ingewikkelder geworden, en zijn sommige TC's hier gewoon qua intelligentie niet meer tegen opgewassen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zondag 20 maart 2016 @ 09:36:54 #126
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_160803470
Iemand nog dat stukje gelezen over die klagende klant die alle verkeerd bezorgde post zo in de schredder gooide? Wat een halve gare, want zo dupeer je toch mensen die er ook niks aan kunnen doen! :(
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport zondag 20 maart 2016 @ 09:39:19 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160803500
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 09:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Iemand nog dat stukje gelezen over die klagende klant die alle verkeerd bezorgde post zo in de schredder gooide? Wat een halve gare, want zo dupeer je toch mensen die er ook niks aan kunnen doen! :(
nog niet gelezen, maar zou zoiets niet strafbaar kunnen zijn?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160803598
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 09:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
avo hebben. En nu zitten ze taken te doen die op z'n minst MBO, en misschien wel HBO-denkniveau vragen. Dat is wellicht ook de oorzaak
Ik vind het raar dat de TL taken krijgt van de HR adviseur
Wat doet de HR adviseur dan ? :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_160803607
quote:
10s.gif Op zondag 20 maart 2016 09:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het levert altijd wel een paar grapjassen op die er maar wat neer zetten
Ik kan ineens mijn naam in het Arabisch schrijven O-)
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_160803615
Nee, maar even serieus.
Het valt altijd te herleiden wie welke wijk heeft gedaan.
Behalve als er 5 man op 1 wijk heeft gezeten, dan wordt het wat lastig.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 20 maart 2016 @ 09:49:45 #131
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160803652
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 09:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat is bij ons niet anders. De TC mag/wil eigenlijk nergens meer over gebeld worden, of gemaild. Alles moet via Mijn Werk en/of de Admi.

Vwb je laatste vraag: Toevallig stond er deze keer een interview met een TC in het propagandablaadje, die mopperde over alle taken die hij er bij had gekregen, die vroeger door de HR-medewerker werden gedaan (contacten met bedrijfsarts, langdurig zieken, wet Poortwachter, etc). Over al het werk wat hij al tijden NIET meer hoeft te doen (planning, urenadministratie, afhandelen van calamiteiten) hield íe wijselijk z'n mond. Dat een TC tegenwoordig allerlei werk van HR moet doen vind ik wel een beetje zorgwekkend, want daar zijn ze helemaal niet voor opgeleid. Veel TC's hier zijn gewoon postbodes die zichzelf hebben opgewerkt, en soms alleen Mavo hebben. En nu zitten ze taken te doen die op z'n minst MBO, en misschien wel HBO-denkniveau vragen. Dat is wellicht ook de oorzaak van situaties zoals met Pietertje's TC die allerlei idiote uitspraken gaat doen omtrent ziekteverzuim. Blijkbaar is het werk van een TC een stuk ingewikkelder geworden, en zijn sommige TC's hier gewoon qua intelligentie niet meer tegen opgewassen.
^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  Redactie Frontpage / Sport zondag 20 maart 2016 @ 09:50:53 #132
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160803667
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 09:47 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Nee, maar even serieus.
Het valt altijd te herleiden wie welke wijk heeft gedaan.
Behalve als er 5 man op 1 wijk heeft gezeten, dan wordt het wat lastig.
of als je een wijkje hier, wijkje daar zet en dat de voorbereiders tijdens hun dienst telkens van kast wisselen omdat niet alle kasten bezet zijn.

Op daldagen is dat nog tien keer erger natuurlijk ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 20 maart 2016 @ 09:51:23 #133
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160803677
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 09:47 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Nee, maar even serieus.
Het valt altijd te herleiden wie welke wijk heeft gedaan.
Behalve als er 5 man op 1 wijk heeft gezeten, dan wordt het wat lastig.
Serieus!?
Wij zijn Ik ben hier altijd serineus!
;)

Ja dat kan ik mij nog herinneren dat je je naam moest opschrijven, ook als je iemand moest meehelpen die dan totaal in paniek raakte omdat er (Weer) een naam bij moest ;)

Overigens toen wij werden overgeplaatst van de gesloten inrichting naar de open inrichting ...ehm VBG bedoel ik :P in Heerenveen, dacht een andere voorbereider, omdat wij daar net kwamen, wij helemaal nieuw waren.
Ik moest diegene mee helpen en die begon mij alles uit te leggen hoe het werkte.
Affijn, op een toontje dat zelfs Jip & Janneke-taal in het niet viel.
Dus mij zo ook opgesteld.
diegene werd steeds zenuwachtiger..hahahaha.
Gaat naar de leidinggevende en geeft aan dat ik niet geschikt was voor deze baan :P
Ondertussen had ik de kast al voorbereidt.
Weer hier geen vrienden mee gemaakt :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160803877
quote:
14s.gif Op zondag 20 maart 2016 09:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

of als je een wijkje hier, wijkje daar zet en dat de voorbereiders tijdens hun dienst telkens van kast wisselen omdat niet alle kasten bezet zijn.

Op daldagen is dat nog tien keer erger natuurlijk ;)
Ik werk momenteel alleen nog maar op zaterdag, dus ik vraag me af of ze de moeite doen om de eventuele klachten te bewaren tot volgende week.
Ik verwacht van niet :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_160803885
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 09:51 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Serieus!?
Wij zijn Ik ben hier altijd serineus!
;)

Ja dat kan ik mij nog herinneren dat je je naam moest opschrijven, ook als je iemand moest meehelpen die dan totaal in paniek raakte omdat er (Weer) een naam bij moest ;)

Overigens toen wij werden overgeplaatst van de gesloten inrichting naar de open inrichting ...ehm VBG bedoel ik :P in Heerenveen, dacht een andere voorbereider, omdat wij daar net kwamen, wij helemaal nieuw waren.
Ik moest diegene mee helpen en die begon mij alles uit te leggen hoe het werkte.
Affijn, op een toontje dat zelfs Jip & Janneke-taal in het niet viel.
Dus mij zo ook opgesteld.
diegene werd steeds zenuwachtiger..hahahaha.
Gaat naar de leidinggevende en geeft aan dat ik niet geschikt was voor deze baan :P
Ondertussen had ik de kast al voorbereidt.
Weer hier geen vrienden mee gemaakt :P
:')

Sommige collega's..
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 20 maart 2016 @ 10:10:58 #136
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160803921
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 10:07 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik werk momenteel alleen nog maar op zaterdag, dus ik vraag me af of ze de moeite doen om de eventuele klachten te bewaren tot volgende week.
Ik verwacht van niet :')
Niet echt. Ik werk zelf ook alleen maar op zaterdagen. Hierdoor moet je wel een manusje van alles zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160803959
quote:
14s.gif Op zondag 20 maart 2016 10:10 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Niet echt. Ik werk zelf ook alleen maar op zaterdagen. Hierdoor moet je wel een manusje van alles zijn
Ik word heel vaak in verschillende wijken gezet.
Soms wel in 3 wijken per dag.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 20 maart 2016 @ 10:16:55 #138
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160804002
quote:
9s.gif Op zondag 20 maart 2016 10:13 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik word heel vaak in verschillende wijken gezet.
Soms wel in 3 wijken per dag.
ik moet altijd afwachten wat er die week nog open ligt. Dat kan een wijk zijn, maar vaak zijn het twee van rond de twee uurtjes. Of ik draai weer eens een voorbereiding, al dan niet met een wijkje erbij.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160804022
quote:
14s.gif Op zondag 20 maart 2016 10:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik moet altijd afwachten wat er die week nog open ligt. Dat kan een wijk zijn, maar vaak zijn het twee van rond de twee uurtjes. Of ik draai weer eens een voorbereiding, al dan niet met een wijkje erbij.
Toen ik nog zaterdagbesteller was met wijken heb ik wel aangegeven dat ik een vaste wijk wel prettig vind, met eventueel een bezem-wijkje erbij.
Want er was een tijd dat ik gewoon wekelijks andere wijken kreeg en dat loopt toch minder lekker.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 20 maart 2016 @ 10:23:19 #140
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160804079
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 10:18 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Toen ik nog zaterdagbesteller was met wijken heb ik wel aangegeven dat ik een vaste wijk wel prettig vind, met eventueel een bezem-wijkje erbij.
Want er was een tijd dat ik gewoon wekelijks andere wijken kreeg en dat loopt toch minder lekker.
true, al heb ik de meeste routes waar ik kom wel in de vingers en ken de lastige puntjes. Vaak kan ik zelfs ook nog wel aangeven waar een vreemde sticker op de bus zou moeten zitten. Er zijn echter ook nog een paar wijkjes die mij minder lekker af gaan. Die vergen meer tijd om ze lekker weg te kunnen lopen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 20 maart 2016 @ 10:50:35 #141
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160804549
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 10:08 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

:')

Sommige collega's..
En die werkte er net een week.
Zal nu wel TC oid zijn :')
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160805826
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 10:50 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

En die werkte er net een week.
Zal nu wel TC oid zijn :')
Wel lef hebben :D

Maar ik hielp ook eens een collega en die ging per straat aangeven welke wijk hij had gezet en welke wijk ik had gezet op het label.
Ik vind dat toch wel een klein beetje tegen het trieste aan.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_160806415
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 09:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Iemand nog dat stukje gelezen over die klagende klant die alle verkeerd bezorgde post zo in de schredder gooide? Wat een halve gare, want zo dupeer je toch mensen die er ook niks aan kunnen doen! :(
Hij kan er niks aan doen maar na 4 jaar en diverse keren contact opnemen kan ik me best voorstellen dat je er klaar mee bent.
  zondag 20 maart 2016 @ 13:01:29 #144
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_160806875
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 09:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Iemand nog dat stukje gelezen over die klagende klant die alle verkeerd bezorgde post zo in de schredder gooide? Wat een halve gare, want zo dupeer je toch mensen die er ook niks aan kunnen doen! :(
Waar kan ik dat stukje vinden?
pi_160806876
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 12:35 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Hij kan er niks aan doen maar na 4 jaar en diverse keren contact opnemen kan ik me best voorstellen dat je er klaar mee bent.
Maar toen er iemand van PostNL voor de deur stond had hij geen brieven bewaar die hij kon laten zien. Daardoor konden 'wij' niet zien of het onze post was die fout ging of die van Sandd.
  zondag 20 maart 2016 @ 13:31:50 #146
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_160807522
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 13:01 schreef Globetrottertje het volgende:

[..]

Waar kan ik dat stukje vinden?
In de meest recente Dichtbij.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zondag 20 maart 2016 @ 13:38:07 #147
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_160807670
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 13:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

In de meest recente Dichtbij.
Oeps! Ik zie het net. Op pagina 13.
Bedankt!

Ja er kan ook best post bij zitten van een ander bedrijf.
  zondag 20 maart 2016 @ 17:07:20 #148
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160813470
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 13:01 schreef ann3 het volgende:

[..]

Maar toen er iemand van PostNL voor de deur stond had hij geen brieven bewaar die hij kon laten zien. Daardoor konden 'wij' niet zien of het onze post was die fout ging of die van Sandd.
Idd. Idem als verkeerd bezorgde post zelf naar een ander adres brengen en de PostNL pbz er van beschuldigen deze verkeerd te hebben bezorgd. Zo zo vaak gebeurt, en als het werkelijk een keer is misgegaan door postnl(mij) al dat andere er bij halen zonder bewijs. Ook al wordt, soms, door Postnl webcare mij of TC, aangegeven dat juist die post niet door ons wordt gebracht. Overigens heeft mijn TC aangegeven dat ook al zijn wij niet de 'schuldige', wij als postnl zijnde vaak wel de schuld op ons nemen om zo 'klantvriendelijk' te zijn en wellicht zo de tegenpartij in een kwader daglicht te zetten(fout gebrachte post door de concurrentie in kaart brengen?) om zo een nieuwe klant te winnen?
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zondag 20 maart 2016 @ 17:23:58 #149
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160814006
Afgelopen zaterdag verlofaanvraag via overige persoonlijke meldingen gedaan.
Diezelfde dag bericht: gesloten.

Ja en wat nu?
Via mail krijg ik na herhaaldelijk verzoek om voor nog een week openstaande verlofuren weg te schrijven voor 1 juli 2016 totaal geen antwoord.
Nu maar weer via 'verlof aanvragen' gedaan.
Wat een gezeik zeg!!
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zondag 20 maart 2016 @ 18:39:07 #150
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_160816408
Vraagje, zijn we vrij met hemelvaartdag?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_160818841
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 18:39 schreef V__L_N het volgende:
Vraagje, zijn we vrij met hemelvaartdag?
ja
pi_160820385
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 18:39 schreef V__L_N het volgende:
Vraagje, zijn we vrij met hemelvaartdag?
dit jaar valt de dag zelfs tegelijk met bevrijdingsdag
  zondag 20 maart 2016 @ 20:59:44 #153
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_160820872
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 20:48 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

dit jaar valt de dag zelfs tegelijk met bevrijdingsdag
Echt? Raar.

Maar thanks.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  maandag 21 maart 2016 @ 05:34:24 #154
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160827734
Mogguh.

Dan zal de loterijpost/HAH er vrijdag wel bijzitten neem ik aan?
Bezorgschema HAH.

[ Bericht 21% gewijzigd door Pietertje71 op 21-03-2016 08:34:10 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  maandag 21 maart 2016 @ 07:16:35 #155
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_160827912
Ik zie bij ons wel 20 gram hah voor donderdag a.s. per wijk. Er komt iets van de bankgiroloterij. Moeten dan flodderfoldertjes zijn. Of doosjes lucht..
  maandag 21 maart 2016 @ 08:33:52 #156
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160828354
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 07:16 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik zie bij ons wel 20 gram hah voor donderdag a.s. per wijk. Er komt iets van de bankgiroloterij. Moeten dan flodderfoldertjes zijn. Of doosjes lucht..
Ik heb die dingen voor 2 van de 3 wijken die deze ontvangen.
20 Gram?
Net gekeken. Idd 20gram. Losse kleine ku*foldertjes blijkbaar.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  maandag 21 maart 2016 @ 09:30:40 #157
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_160828814
Misschien past het allemaal of voor een groot deel in het borstzakje van mijn jas.
pi_160829098
Die gaan direct in de shredder :Y
  maandag 21 maart 2016 @ 10:04:13 #159
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160829200
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 09:30 schreef Globetrottertje het volgende:
Misschien past het allemaal of voor een groot deel in het borstzakje van mijn jas.
_O-
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160831359
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 20:48 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

dit jaar valt de dag zelfs tegelijk met bevrijdingsdag
Wordt de vrijdag daarop dan een piekdag :?

Dan heb ik focking veel wijken..
pi_160831891
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 12:27 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

Wordt de vrijdag daarop dan een piekdag :?

Dan heb ik focking veel wijken..
jij hebt nu al een rooster van de week van 5 mei?
pi_160831994
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 12:57 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

jij hebt nu al een rooster van de week van 5 mei?
Ik heb 4 vaste wijken elke vrijdag.
pi_160832016
Oh is wel handig om te weten dat het dan de dag daarna (of er voor?) wel eens een piekdag kon zijn...
Hier houden ze er met mensen die standaard veel wijken hebben wel rekening mee. Maar voor mij is 2 wijken op zo'n dag al teveel ivm andere werkzaamheden eind vd middag :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_160837358
die woensdag wordt een piekdag.
pi_160838220
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 10:04 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

_O-
[ afbeelding ]
Bij sommige wijken zou ik willen dat ik zoiets tot mijn beschikking had :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_160846338
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 13:03 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

Ik heb 4 vaste wijken elke vrijdag.
ja, omdat het dan een daldag is. Maar als het een piekdag wordt zul je vast geen 4 wijken meer hebben. Maar volgens mij is de woensdag altijd een piekdag rond hemelvaart, niet de vrijdag.
pi_160848376
Afgelopen jaren was idd de woensdag voor hemelvaart een piekdag.
Jammer dat ze dat niet op vrijdag doen, dan heb ik vrij. :D
pi_160848403
Ben benieuwd of er donderdag hier ook hah bijzit. Staat niks van op het rooster.
Maar ook geen overzicht voor deze week gekregen. Normaal krijgen we dat elke week, behalve heel toevallig de week waarin die doosjes zaten.

Morgen de wijk bij mijn ouders lopen, zie ik die ook weer eens. :P
  dinsdag 22 maart 2016 @ 06:07:44 #169
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160849276
Mogguh :)
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 17:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Bij sommige wijken zou ik willen dat ik zoiets tot mijn beschikking had :')
Er is nog steeds een discussie gaande binnen PostNL om een (elektrische) trike aan te schaffen.
Een aanhangertje er achter zou voor ongemak/verkeersonveilige situaties kunnen zorgen, maar zo iets als het voorbeeld model(voor een bak,achter 2-3 bakken) is wel ter sprake gekomen.
Nu zijn er nogsteeds figuren bij die de scooter met (te)volle belading als crossmotor gebruiken en hierdoor ook uitglijders en (bijna) ongelukken maken.
Zo is er op zeker al 1 die langdurig thuis zit ivm een ongeval. Volgens een collega chauffeur en een ZZPer-pakketbezorger kan deze pbz-per-scooter al helemaal niet goed (be)laden en omgaan met de scooter gezien de rijstijl en meerdere glij/valpartijen die er zijn gebeurt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Pietertje71 op 22-03-2016 06:14:35 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  dinsdag 22 maart 2016 @ 14:33:08 #170
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160859528
Middag.
Na enkele drukke dinsdagen was het vandaag een normale dinsdag.
Lekker weertje overigens.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  dinsdag 22 maart 2016 @ 16:53:36 #171
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_160862688
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 06:07 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh :)

[..]

Er is nog steeds een discussie gaande binnen PostNL om een (elektrische) trike aan te schaffen.
Ik zie het niet gebeuren. Er wordt nu al geklaagd dat het hele gebeuren met die scooters te duur is. Zo'n Piaggio kost ongeveer 2500 euro. Een elektrische scooter kost al gauw meer dan 4000 euro. Een elektrische trike kost ongetwijfeld nog veel meer.

Vandaag de paaseitjes gehad. Nu ben ik op de hoogte van de spreekwoorden omtrent gegeven paarden, maar dit was nog niet eens een gegeven shetland-pony. Het waren 10 kleine eitjes, afgeteld en wel. Vorig jaar waren het er aanzienlijk meer. Wat een arremoe....
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_160863448
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 16:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Vandaag de paaseitjes gehad. Nu ben ik op de hoogte van de spreekwoorden omtrent gegeven paarden, maar dit was nog niet eens een gegeven shetland-pony. Het waren 10 kleine eitjes, afgeteld en wel. Vorig jaar waren het er aanzienlijk meer. Wat een arremoe....
De rest van het budget zit nu natuurlijk in die paashaas die je kunt winnen
  dinsdag 22 maart 2016 @ 17:26:12 #173
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_160863458
En hier zijn de eitjes niet gevonden. Grrr. Misschien heeft de paashaas ze te goed verstopt. Als het er maar tien zijn, dan zullen ze wel niet terug te vinden zijn.
pi_160863473
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 06:07 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh :)

[..]

Er is nog steeds een discussie gaande binnen PostNL om een (elektrische) trike aan te schaffen.
Een aanhangertje er achter zou voor ongemak/verkeersonveilige situaties kunnen zorgen, maar zo iets als het voorbeeld model(voor een bak,achter 2-3 bakken) is wel ter sprake gekomen.
Nu zijn er nogsteeds figuren bij die de scooter met (te)volle belading als crossmotor gebruiken en hierdoor ook uitglijders en (bijna) ongelukken maken.
Zo is er op zeker al 1 die langdurig thuis zit ivm een ongeval. Volgens een collega chauffeur en een ZZPer-pakketbezorger kan deze pbz-per-scooter al helemaal niet goed (be)laden en omgaan met de scooter gezien de rijstijl en meerdere glij/valpartijen die er zijn gebeurt.
Al zou het niet elektrisch zijn, dan zou ik het nog wel willen. Wellicht met eigen trapkracht, ook minder ongelukken?

Bij ons op de vestiging staat een fietskarretje.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 maart 2016 @ 17:29:14 #175
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160863516
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 17:25 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

De rest van het budget zit nu natuurlijk in die paashaas die je kunt winnen
ach, die winnaars zijn niet toevallig
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 22 maart 2016 @ 18:24:22 #176
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160864584
Vergeet niet dat wij de paaseitjes hebben te danken aan onze inzet in de winterperiode.....
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  dinsdag 22 maart 2016 @ 18:28:01 #177
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_160864669
Hallo lieve ex-collegaatjes :)

Ik lurk hier af en toe nog gezellig mee, maar vandaag had ik wel weer een post-gerelateerd aardigheidje. Ik had vorige maand mijn laatste loonstrook verwacht (Vakantiegeld + extra uren januari), maar tot mijn verbazing lag er net nog een op de mat. Blijkbaar is de berekening in januari niet helemaal goed gegaan want na een herrekening krijg ik meer dan aanvankelijk. Dus krijg ik deze maand 1,96 gestort op mn rekening. _O- Ik word ooit nog wel rijk van PostNL
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_160864894
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 17:29 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ach, die winnaars zijn niet toevallig
dat idee had ik inderdaad ook bij die valentijnsactie, volgens de teamcoach was het compleet random en hadden zij er niks mee te maken, maar ik geloof er niks van
  dinsdag 22 maart 2016 @ 18:50:34 #179
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160865337
Niet alles in ene keer verbrassen superkimmie!
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  dinsdag 22 maart 2016 @ 18:51:57 #180
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160865376
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 18:37 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

dat idee had ik inderdaad ook bij die valentijnsactie, volgens de teamcoach was het compleet random en hadden zij er niks mee te maken, maar ik geloof er niks van
Het vertrouwen in en om Postnl nadert het dieptepunt... ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160867722
Bericht dat we vrijdag extra hah van ICI Paris hebben.
Ik weet dat de klant betaald/dus bepaald, maar ik vind het gewoon niet kunnen dat zoiets op een daldag erbij zit. Er zijn collega's die 4 wijken hebben, als het dan echt hah is dan kunnen zij hun lol op.
Ik heb voor vrijdag al een grotere wijk dan mijn eigen, als ik die ook nog eens helemaal moet gaan lopen dan kan ik die afspraak van vrijdag alsnog gaan verzetten.
Af en toe krijg ik toch zo ontzettend de schijt van PostNL.
pi_160868927
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 19:54 schreef swimmie86 het volgende:
Bericht dat we vrijdag extra hah van ICI Paris hebben.
Ik weet dat de klant betaald/dus bepaald, maar ik vind het gewoon niet kunnen dat zoiets op een daldag erbij zit. Er zijn collega's die 4 wijken hebben, als het dan echt hah is dan kunnen zij hun lol op.
Ik heb voor vrijdag al een grotere wijk dan mijn eigen, als ik die ook nog eens helemaal moet gaan lopen dan kan ik die afspraak van vrijdag alsnog gaan verzetten.
Af en toe krijg ik toch zo ontzettend de schijt van PostNL.
Landelijk? :{

Hier geen bericht.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 20:30:07 #183
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160869060
Hier binnenkort een rondleiding op een VBL.
Onder het genot van een ontbijtje(zelf brood en drinken meenemen?) wordt de sessie: "klantvriendelijkheid" besproken.
Ongemotiveerd personeel zijn alleen maar klantvriendelijk omdat zijzelf nog plezier in het werk hebben en het werk zelf leuk maken. Niet omdat zij in dienst zijn van PostNL. Dat groepje zal er wel zijn, maar ik ken ze niet.
Betrokkenheid.
Zowel onder zowel pbz's als chauffeurs heerst het: ik werk en verder is de betrokkenheid meer persoonlijk(egoïstisch?) dan naar en voor het bedrijf.
TC's die hun werk te veel vinden en alleen maar aanwezig willen zijn als zij persoonlijk baat (met het oplossen van het probleem) hebben, ten koste van eigen en ander personeel. En klaarblijkelijk niet (willen) begrijpen dat zij hun door hun instelling ongemotiveerd personeel hebben/creëren.
De TC's die dat wel doen en hebben worden vaak (snel) aan de kant geschoven, want betrokkenheid op menselijke manier levert blijkbaar op papier weinig op.
Dat deze steeds kleiner worden groep leidinggevenden, respect, inzet en betrokkenheid krijgen en verdienen, zal hogerhand van PostNL een zorg zijn, want deze zijn ter druk bezig met andere psychologische spelletjes om zo het onderste uit het personeel tegen zo min mogelijke (on)kosten te persen.
Betrokkenheid bestaat meer en meer en alleen op papier en in mooi geprepareerde bijeenkomsten(overleg).

Men denkt met een paar centjes en minieme 'kadootjes' de werknemer te paaien, maar beseft niet dat de werknemer meer heeft aan een prettige werksfeer, dan aan al die schijnheilige beloningen.


Overigens ben ik niet aanwezig om bovenstaande en persoonlijke redenen.

Wellicht zouden meer collega's niet op dit soort uitnodigingen in gaan om zo te laten blijken het niet eens te zijn om dit soort bijeenkomsten om jou als medewerker te vragen hoe meer in te leveren voor meer klantvriendelijkheid.
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 19:54 schreef swimmie86 het volgende:
Bericht dat we vrijdag extra hah van ICI Paris hebben.
Ik weet dat de klant betaald/dus bepaald, maar ik vind het gewoon niet kunnen dat zoiets op een daldag erbij zit. Er zijn collega's die 4 wijken hebben, als het dan echt hah is dan kunnen zij hun lol op.
Ik heb voor vrijdag al een grotere wijk dan mijn eigen, als ik die ook nog eens helemaal moet gaan lopen dan kan ik die afspraak van vrijdag alsnog gaan verzetten.
Af en toe krijg ik toch zo ontzettend de schijt van PostNL.
Af en toe? :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160879494
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 19:54 schreef swimmie86 het volgende:
Bericht dat we vrijdag extra hah van ICI Paris hebben.
Een halve tas per wijk (dingetjes à 35 gram) betekent op een daldag haast dubbel volume, de losse pakjes niet meegerekend. Snap niet waarom ze dat er op zaterdag niet bij gooien, maar goed... met de uitloop van drie wijken kom ik wel weer de paasdagen door. ;)
pi_160879566
Gatsie, hier niet ver vandaan is een tas met een dode kat en kittens gevonden. Ik neem aan dat de in de krant getoonde tas al door meerderen is herkend.... binnentas van PostNL.
  woensdag 23 maart 2016 @ 08:53:08 #186
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160879961
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 08:05 schreef zombo het volgende:
Gatsie, hier niet ver vandaan is een tas met een dode kat en kittens gevonden. Ik neem aan dat de in de krant getoonde tas al door meerderen is herkend.... binnentas van PostNL.
Ik ga er van uit dat de moederpoes en kittens een natuurlijke dood hebben gevonden en er per toeval iemand(ex-werknemer of iemand die een (ex)werknemer kent, nog een oranje tas had staan en deze daar in heeft gelegd.
Mocht er opzet in het spel zijn door een werknemer, eerst PostNL-knokploeg er op af, daarna ontslag van de werknemer.

http://www.omroepgelderla(...)at-en-kittens-in-tas
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 23 maart 2016 @ 10:26:22 #187
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160881344
Even bladeren bij de 'concurrent'. :)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 23 maart 2016 @ 13:10:18 #188
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_160884581
Hier weer geen paaseitjes gezien. ;(

[ Bericht 2% gewijzigd door Globetrottertje op 23-03-2016 13:18:09 ]
  woensdag 23 maart 2016 @ 13:11:24 #189
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_160884609
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:26 schreef Pietertje71 het volgende:
Even bladeren bij de 'concurrent'. :)
hihi

Mijn mobiel loopt vast. Zeker geen Sanddfan. >:) :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Globetrottertje op 23-03-2016 13:17:32 ]
pi_160885237
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 08:05 schreef zombo het volgende:
Gatsie, hier niet ver vandaan is een tas met een dode kat en kittens gevonden. Ik neem aan dat de in de krant getoonde tas al door meerderen is herkend.... binnentas van PostNL.
Ik zag hem voorbij komen op facebook, bah :N
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_160885942
Ook paaseitjes gekregen. 1 zakje van 10 stuks :') :P
pi_160888039
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:26 schreef Pietertje71 het volgende:
Even bladeren bij de 'concurrent'. :)
Sandd is blijkbaar al vanaf 1 januari bezig met vijfdaagse bezorging. Ik heb er nog niks van gemerkt, hier. Maar als ik het verhaal goed begrijp, kun je je voor die overige 3 dagen apart opgeven, en gaat het dan om een soort daldagen, zonder grote mailings.

In elk geval zal de directie van PostNL, die al eerder aangaven op termijn de bezorging op woensdag en vrijdag helemaal te schrappen, zich nog wel even achter de oren krabben. PostNL kan het uit concurrentie-oogpunt natuurlijk niet maken om maar 3 dagen te bezorgenm als Sandd 5 dagen bezorgt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_160888365
Behalve als de daldagen eigenlijk niet meer lonend zijn, zoals de maandag vroeger. Schuif die dan maar naar Sandd, als die perse vijf dagen willen. 😎

(oeps, ik kreeg een 'illegale actie gedetecteerd', waarschijnlijk omdat ik cookies aan het verwijderen was)
pi_160899283
Heeft iedereen voor morgen weer HAH staan op het rooster? (vorige week donderdag was denk ik een eenmalige paas uitvoering?)

Ik snap het niet. Eerst hadden we dinsdag HAH, toen verdween dat omdat ze hun opdrachtgevers kwijt waren, en nu donderdag?

In onze regio hebben we op donderdag trouwens regelmatig stadskranten. Dat zijn kranten die in alle brievenbussen moeten, met of zonder sticker. Bizar veel, en een gigantisch gewicht. Hopelijk vallen die twee nooit samen.
pi_160899818
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 22:26 schreef sqdtnz het volgende:
Heeft iedereen voor morgen weer HAH staan op het rooster? (vorige week donderdag was denk ik een eenmalige paas uitvoering?)

Ik snap het niet. Eerst hadden we dinsdag HAH, toen verdween dat omdat ze hun opdrachtgevers kwijt waren, en nu donderdag?

In onze regio hebben we op donderdag trouwens regelmatig stadskranten. Dat zijn kranten die in alle brievenbussen moeten, met of zonder sticker. Bizar veel, en een gigantisch gewicht. Hopelijk vallen die twee nooit samen.
Ik heb morgen stadskrant. 3 wijken :{
pi_160902028
Zeker weten stadskrant? Ik zag vandaag nog geen grijze tassen liggen. En er staat op de site maar 2 tassen per wijk, meestal zijn het er bij stadskrant 4 bij mij.
  woensdag 23 maart 2016 @ 23:49:15 #197
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_160902079
Hier morgen ook stadskranten :)
Stadskranten worden niet verspreid in combinatie met hah. Dit is een harde afspraak. Toen ze nog elke 2 weken kwamen gebeurde het geregeld dat we daarom op vrijdag nog hah moesten lopen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_160902299
Hier zou er morgen ook HAH zijn en hier nooit een stadskrant.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 24 maart 2016 @ 06:34:34 #199
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160903524
Mogguh.

Sommige TC's die het gewoon niet in zich hebben om betrokken met hun onderdanen...te zijn, zijn nu opgelegd meer aanwezig.
Meer en meer beginnen de zinnen met 'ik begrijp', een standaard beginseltje wat managers tijdens de cursus krijgen te horen om daar mee te beginnen als een onderdaan zijn of haar verhaal (wil) doen om zo een gevoel van begrip te creëren. Woordspelingen in antwoorden (veelal geen concrete beloftes doen,ontwijkend antwoorden of de vraag van een onderdaan zo manipuleren dat er op een ander actueel onderwerp wordt overgegaan, zijn aan de orde van de dag).
Zo denkt de onderdaan,althans dat is de bedoeling, dat van bovenaf meer betrokkenheid is.
------------------------

Ik ben benieuwd van de hoeveelheid collega's, waarvan de meesten het ene lachertje vinden, naar de rondleiding gaan om tijdens een ontbijtje te bespreken hoe men meer betrokken...sorry, klantgerichter/vriendelijker gewerkt kan worden(in de praktijk betekent dit meer inzet voor minder tijd....vanuit de pbz natuurlijk).
Al jaren wordt er niet meer naar de pbz geluisterd naar wat de klant wil en meer naar onderzoeksbureaus en theoretische potlood/kontenlikkertjes die zelf een stapje hoger willen, dus waarom nu wel?
Oja, in het kader van 'betrokkenheid met het bedrijf'. Je weet wel, die je eerst uitkotst terugfluit omdat je een stem hebt.
Nu draait men het om door personeel die volgens PostNL geen voldoende betrokkenheid/inzet vertonen, die door het zelfde bedrijf die veel medewerkers als 'vuil' hebben behandeld en soms nog steeds, aan te pakken te motiveren om meer inzet en betrokkenheid te tonen op een manier waarbij je wederom met de rug tegen de muur wordt gezet.

Negatief? Ja idd, maar wel de realiteit(voor velen).
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160903981
Ja wij hebben de dingetjes van de bankgiroloterij.
pi_160904586
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 06:34 schreef Pietertje71 het volgende:

Oja, in het kader van 'betrokkenheid met het bedrijf'. Je weet wel, die je eerst uitkotst terugfluit omdat je een stem hebt.
Nu draait men het om door personeel die volgens PostNL geen voldoende betrokkenheid/inzet vertonen, die door het zelfde bedrijf die veel medewerkers als 'vuil' hebben behandeld en soms nog steeds, aan te pakken te motiveren om meer inzet en betrokkenheid te tonen op een manier waarbij je wederom met de rug tegen de muur wordt gezet.
Vergeet ook niet dat vanaf volgend jaar overal die SMX-en gaan draaien, waardoor in 1 klap het grootste massa-ontslag wat er tot dusver binnen PostNL heeft plaatsgevonden, doorgevoerd kan worden. Over een jaar is ongeveer 90% van alle postbodes, voorbereiders en zaterdagbestellers overcompleet. Dat werkt niet echt bevorderlijk voor de motivatie.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  donderdag 24 maart 2016 @ 09:36:02 #202
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160904751
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 09:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Vergeet ook niet dat vanaf volgend jaar overal die SMX-en gaan draaien, waardoor in 1 klap het grootste massa-ontslag wat er tot dusver binnen PostNL heeft plaatsgevonden, doorgevoerd kan worden. Over een jaar is ongeveer 90% van alle postbodes, voorbereiders en zaterdagbestellers overcompleet. Dat werkt niet echt bevorderlijk voor de motivatie.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  donderdag 24 maart 2016 @ 09:46:08 #203
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160904900
Hier wordt de post een 30tal minuten later geleverd.. Top!
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160910843
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 09:46 schreef Pietertje71 het volgende:
Hier wordt de post een 30tal minuten later geleverd.. Top!
Ach, wat is een half uur op een mensenleven!
  donderdag 24 maart 2016 @ 14:59:06 #205
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160911535
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 14:24 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ach, wat is een half uur op een mensenleven!
30 minuten ;)
Maar dit bleek niet te kloppen. Post werd op tijd geleverd dus ook in/op normale tijd de post kunnen bezorgen :)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160912011
Ging net weg bij de brievenbus waar ik mijn herstelpost in gekieperd had, gaat een auto die uit tegengestelde richting kwam vol in de remmen en begint te claxonneren. Dus ik keer om, en een wat oudere man stapt uit. "Was je de brievenbus aan het legen?" vroeg hij op een toon waarbij duidelijk werd dat hij dat niet echt dacht. Dus ik zeg dat ik mijn eigen post in de bus gooide. "Dat is niet de bedoeling!!!" zei hij toen en geloofde heel duidelijk niks van wat ik daarna probeerde uit te leggen. Toen hij er genoeg van had stapte hij weer in, riep houdoe en reed verder.
pi_160913134
Tssss. Wat een malloot. Ja ik merk het ook hoor dat mensen raar kijken als je met je Postnl klesing aan herstelpost in de bus doet. Laatst zei iemand er wat van. Ik heb het toen uitgelegd en de stickers laten zien en toen was het goed.

Nu ga ik heel opzichtig eigenlijk de herstelstickers schrijven bij de brievenbus en dan goed zichtbaar in de bus doen. Eigenlijk geen opmerkingen meer gehad. Maar men kijkt wel. :P

Ik zag gisteren op weg naar huis een brievenbus die niet midden op straat staat en niet zo opvalt. Misschien dat ik daar de boel in het vervolg in gooi. Ik kom er toch vlak langs.
pi_160913367
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 16:24 schreef Globetrottertje het volgende:
Nu ga ik heel opzichtig eigenlijk de herstelstickers schrijven bij de brievenbus en dan goed zichtbaar in de bus doen. Eigenlijk geen opmerkingen meer gehad. Maar men kijkt wel. :P
Dat is misschien wel een tip.
Achteraf had ik misschien eindelijk een keer eens zo'n visitekaartje kunnen afgeven. Dan had-ie het mooi bij de klantendienst kunnen navragen.
  donderdag 24 maart 2016 @ 16:54:07 #209
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_160913715
Ik dump dat spul altijd bij het plaatselijke postpunt in een bak. Zit in een supermarkt... Gegarandeerd dat mensen je raar aankijken en vragen stellen. Maar dan geef ik gewoon antwoord. Joh, het bedrijf wil het nu eenmaal zo. Dan doen we dat toch.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_160913957
Dat het er voor mensen vreemd uitziet kan ik nog wel begrijpen, maar dat zo'n idioot dan meteen beter denkt te weten hoe het wel of niet werkt. :')
  donderdag 24 maart 2016 @ 17:10:38 #211
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160914045
Het voorval mbt mijn TC en diens manager gaat verder.
Helaas heeft het voorval plaatsgevonden voor dat ik lid ben geworden van de vakbond, dus (op advies van de vakbond en ook collega's die al eerder (gemelde) voorvallen met de TC en diens manager hebben(gehad)))) rechtsbijstand ingeschakeld gezien ik totaal geen vertrouwen heb in de personen waar mee ik een gesprek moet voeren. Laat staan dat de vertrouwenspersoon van PostNL persoonlijke!! informatie heeft uitgewisseld met een manager wat ook wel het toppunt was.
Wordt vervolgd.
Lange adem hebben is een gegeven ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160914099
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 16:36 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Dat is misschien wel een tip.
Achteraf had ik misschien eindelijk een keer eens zo'n visitekaartje kunnen afgeven. Dan had-ie het mooi bij de klantendienst kunnen navragen.
Ja, gewoon netjes uitleggen hoe het werkt en als meneer het niet gelooft gewoon een visitekaartje van de klantenservice geven. Die hij waarschijnlijk toch niet gaat gebruiken, maar dan heb jij het in elk geval netjes afgehandeld.
  donderdag 24 maart 2016 @ 17:13:55 #213
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160914149
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 17:12 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Ja, gewoon netjes uitleggen hoe het werkt en als meneer het niet gelooft gewoon een visitekaartje van de klantenservice geven.
:Y En zelf ook even voor je eigen 'administratie' een melding van het voorval noteren :)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160914190
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 17:13 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

:Y En zelf ook even voor je eigen 'administratie' een melding van het voorval noteren :)
Goeie
pi_160914637
Die bemoeials denken hopelijk toch niet dat je naar 'Overige Postcodes' had moeten fietsen? 😩
pi_160914690
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 17:32 schreef zombo het volgende:
Die bemoeials denken hopelijk toch niet dat je naar 'Overige Postcodes' had moeten fietsen? 😩
Ik was dan ook wel op de bromfiets 8-)
pi_160914775
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 17:32 schreef zombo het volgende:
Die bemoeials denken hopelijk toch niet dat je naar 'Overige Postcodes' had moeten fietsen? 😩
Of naar Groningen terwijl je in Rotterdam staat. :') Of naar Engeland als het poststuk daar vandaan komt. :')
pi_160914820
Mijnwerk ligt eruit :')
pi_160914952
Lekkere communicatie weer. Eerst met die stempassen die we vorige week dinsdag hadden, en dat we de donderdag daarop dus een sms kregen met de tekst "vandaag hebben jullie stempassen", en nu dus weer met hah van de postcodeloterij. Dat stond niet op Mijn Rooster, en werd vandaag om 11.45 per sms doorgegeven. Toen iedereen dus al aan het lopen was.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_160915215
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 17:40 schreef Thomas-sama het volgende:
Mijnwerk ligt eruit :')
Yep. Net als je moet plussen door al die loterij-pakjes. Typisch... :N
pi_160915511
En het plussen pakte hij ook weer niet. Net als vorige week donderdag. Heel toevallig! :P
pi_160915515
Ah, doet het weer. Gelijk plusuren doorgegeven :P
  donderdag 24 maart 2016 @ 18:19:33 #223
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160915570
Ik had voor 2 van de 3 wijken de bankgiropaasei en de tijd die er voor stond was prima. Wellicht geleerd van de vorige keer om een ingelaste piekdag met HAH(pasen)bijna een uur korter dan een normale piekdag met HAH te geven.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  donderdag 24 maart 2016 @ 18:24:00 #224
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160915647
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 17:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Lekkere communicatie weer. Eerst met die stempassen die we vorige week dinsdag hadden, en dat we de donderdag daarop dus een sms kregen met de tekst "vandaag hebben jullie stempassen", en nu dus weer met hah van de postcodeloterij. Dat stond niet op Mijn Rooster, en werd vandaag om 11.45 per sms doorgegeven. Toen iedereen dus al aan het lopen was.

Geen email oid? Moet zeggen dat hier de communicatie omtrent de bankgiroloterij voor vandaag wel goed is gegaan. Is voorheen wel eens vaker misgegaan met wat mij bijblijft de raboreaders.

Wel zo prettig als je dus een dergelijke smsje krijgt wat je aan HAH krijgt tijdens je ronde Kramerica. Stuur dan niks!
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  donderdag 24 maart 2016 @ 18:26:24 #225
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160915683
ICI PARIS XL weer terug bij PostNL
24 maart 2016

De komende twee jaar bezorgen wij weer al het geadresseerde drukwerk voor ICI PARIS XL en Pour Vous..
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160916047
Zucht, het is weer eens nodig om bezwaar te maken. Volgende week een dagje ingepland in een postcodegebied waar ik nooit loop. Ik loop al jaren in gebied 23/24/25, en nu ben ik ineens ingepland in gebied 22. Ken in dat gebied echt helemaal niks :N
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_160916175
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 18:45 schreef VixenFromHell het volgende:
Zucht, het is weer eens nodig om bezwaar te maken. Volgende week een dagje ingepland in een postcodegebied waar ik nooit loop. Ik loop al jaren in gebied 23/24/25, en nu ben ik ineens ingepland in gebied 22. Ken in dat gebied echt helemaal niks :N
Staat dat zo maar op je rooster? Belachelijk zeg. Dat moeten ze toch eerst aan je vragen?
pi_160916533
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 18:52 schreef Hondsdraf het volgende:

[..]

Staat dat zo maar op je rooster? Belachelijk zeg. Dat moeten ze toch eerst aan je vragen?
Op het rooster zetten staat bij ons gelijk aan vragen. Bevestig je het rooster, dan stem je toe. Maak je bezwaar, dan stem je niet toe.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_160916730
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 18:45 schreef VixenFromHell het volgende:
Zucht, het is weer eens nodig om bezwaar te maken. Volgende week een dagje ingepland in een postcodegebied waar ik nooit loop. Ik loop al jaren in gebied 23/24/25, en nu ben ik ineens ingepland in gebied 22. Ken in dat gebied echt helemaal niks :N
Mij hebben ze ook wel eens gevraagd of ik in een ander dorp een wijk wou doen omdat ik 'm volgens het systeem wel eens gelopen heb, wat zeer zeker niet zo is. Dus misschien denken ze dat je daar bekend bent.
Maar hier is het gebruikelijk dat ze je bellen.
pi_160917214
Mja ik ben wel een invaller, maar loop dus al wel jaren in dezelfde gebieden. Is wel een nieuwe planner sinds januari, die dat misschien dan niet helemaal door heeft. De vorige keer dat ik bezwaar maakte ging het om een wijk binnen een gebied waar ik wel werk, maar dat was de enige wijk daar die ik net niet kende. Dat kwam neer op, kan niet anders :') dus ik hoop dat dit beter afloopt :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_160917239
Pittig dagje vandaag. Had rond de 800 gemeentegidsen als HAH. Toch goed voor bijna 100 kilo, en dan ook nog de post. Ook leuk om te bedenken dat er zeer weinig mensen zijn die die gmeentegids daadwerkelijk openslaan :{
pi_160918448
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 19:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Op het rooster zetten staat bij ons gelijk aan vragen. Bevestig je het rooster, dan stem je toe. Maak je bezwaar, dan stem je niet toe.
Hier niet hoor. Krijg altijd eerst een telefoontje of sms.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 00:36:10 #233
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_160925732
Mensen die vandaag de stadsdeelkranten hadden. Krijgen jullie die ook los? Dus zonder tas aangeleverd?
Wij wil. Sta je dus te tellen. 3 Pakjes van 100 voor jou, 4 voor jou. Ohja, hier 1 met met 50 stuks voor de .... Geweldig :')
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  vrijdag 25 maart 2016 @ 05:08:45 #234
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160926466
Mogguh.

Grappig is dat sommige scooterrijders nu worden aangesproken dat zij!? de onderhoudsbeurten niet hebben laten uitvoeren.
Ten eerste lijkt het mij dat planning(afdeling voertuigenpark) hier verantwoordelijk voor is gezien je telkens de kmstand moet doorgeven en zij ook de afspraak moeten maken gezien er niet altijd een leenscooter op voorhand is, soms de communicatie tussen dealer en pbz per scooter niet al te best is. Ik heb nu al 2 maal ruim! op tijd(logica is aantal kilometers per week/maand, optellen en dan al bij de kilometerstand uitkomen wanneer onderhoud moet worden uitgevoerd). doorgegeven in/om die week een onderhoud te willen plannen. 2Maal terugkoppeling: neem maar tegen die tijd contact op :W En dat is nog telkens misgegaan omdat er dan geen tijd/reservescooter was. :') En zoals ik heb begrepen blijven er dit soort naar mijn mening onnodige 'problemen' maar aan de orde van de dag.
Affijn, dat lijkt mij toch ook geen moeilijke opgave bij 'voertuigbeheer' ?
Leidinggevende wimpelen dit heel makkelijk af als in :los dat maar allemaal zelf op
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 20:23 schreef Hondsdraf het volgende:

[..]

Hier niet hoor. Krijg altijd eerst een telefoontje of sms.
Wederom: Landelijk beleid is TC/planner-afhankelijk. -O-
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 19:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Op het rooster zetten staat bij ons gelijk aan vragen. Bevestig je het rooster, dan stem je toe. Maak je bezwaar, dan stem je niet toe.
Doe beiden niet en...je hebt ook toegestemd.

[ Bericht 22% gewijzigd door Pietertje71 op 25-03-2016 07:22:59 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  vrijdag 25 maart 2016 @ 07:52:56 #235
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160926787
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 00:36 schreef V__L_N het volgende:
Mensen die vandaag de stadsdeelkranten hadden. Krijgen jullie die ook los? Dus zonder tas aangeleverd?
Wij wil. Sta je dus te tellen. 3 Pakjes van 100 voor jou, 4 voor jou. Ohja, hier 1 met met 50 stuks voor de .... Geweldig :')
:')
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160927091
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 00:36 schreef V__L_N het volgende:
Mensen die vandaag de stadsdeelkranten hadden. Krijgen jullie die ook los? Dus zonder tas aangeleverd?
Wij wil. Sta je dus te tellen. 3 Pakjes van 100 voor jou, 4 voor jou. Ohja, hier 1 met met 50 stuks voor de .... Geweldig :')
Kwartet 😊
  vrijdag 25 maart 2016 @ 08:40:47 #237
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160927102
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 08:39 schreef zombo het volgende:

[..]

Kwartet 😊
_O-
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 25 maart 2016 @ 09:54:31 #238
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160927952
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 00:36 schreef V__L_N het volgende:
Mensen die vandaag de stadsdeelkranten hadden. Krijgen jullie die ook los? Dus zonder tas aangeleverd?
Wij wil. Sta je dus te tellen. 3 Pakjes van 100 voor jou, 4 voor jou. Ohja, hier 1 met met 50 stuks voor de .... Geweldig :')
Minder dan tien jaar geleden ging het op kantoor nog echt zo. Dan kwamen de reclamefolders op pallets binnen en werden door de postbodes voor iedere wijk afgeteld en samengevoegd. Daar werden dan bundeltjes van gemaakt. Heb dat zelf ook nog wel een aantal malen gedaan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160928067
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 09:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Minder dan tien jaar geleden ging het op kantoor nog echt zo. Dan kwamen de reclamefolders op pallets binnen en werden door de postbodes voor iedere wijk afgeteld en samengevoegd. Daar werden dan bundeltjes van gemaakt. Heb dat zelf ook nog wel een aantal malen gedaan.
Mooie tijden. :)
Was wel makkelijk geld verdienen.
pi_160928185
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 10:04 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Mooie tijden. :)
Was wel makkelijk geld verdienen.
Totdat ze niet te halen normen gingen stellen voor het aantal setjes dat je per uur moest maken...
  vrijdag 25 maart 2016 @ 10:22:43 #241
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_160928307
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 09:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Minder dan tien jaar geleden ging het op kantoor nog echt zo. Dan kwamen de reclamefolders op pallets binnen en werden door de postbodes voor iedere wijk afgeteld en samengevoegd. Daar werden dan bundeltjes van gemaakt. Heb dat zelf ook nog wel een aantal malen gedaan.
En nog langer geleden werd het hah gewoon tussen de post gezet. Dan lag er bij elke kast een lijstje met welke adressen er een sticker hadden. Het was tamelijk tijdrovend in de voorbereiding, maar het liep heerlijk weg.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  vrijdag 25 maart 2016 @ 10:24:10 #242
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_160928326
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 10:14 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Totdat ze niet te halen normen gingen stellen voor het aantal setjes dat je per uur moest maken...
Goh, dat klinkt absoluut niet als PostNL. Ik herken me echt totaal niet in dit beeld. ;)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  vrijdag 25 maart 2016 @ 11:57:04 #243
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_160929744
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 09:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Minder dan tien jaar geleden ging het op kantoor nog echt zo. Dan kwamen de reclamefolders op pallets binnen en werden door de postbodes voor iedere wijk afgeteld en samengevoegd. Daar werden dan bundeltjes van gemaakt. Heb dat zelf ook nog wel een aantal malen gedaan.
Oude tijden herleven 8)7
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  vrijdag 25 maart 2016 @ 13:33:29 #244
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160931513
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaahh, mooi op tijd klaar met de ronde....en toen lag er nog een vergeten brievenbuspakketje achter in de bak...voor een ander dorp...voek! |:( :')
Ach, was maar 10 minuten en nog binnen de tijd ;)

Overigens is mijn TC professioneel bezig door niets tegen mij te zeggen/te negeren (Y)
Achja, nu die op zijn vingers is getikt(eigen schuld) weet ie nu ook dat die zich maar eens professioneler en minder dictatorisch moet opstellen.
Hopelijk volgen meer gemelde klachten over deze TC.
Laatste wat ik weet heeft een compleet team hem naar buiten gewerkt is de samenwerking in een pbz-team met hem opgezegd en hebben zij een andere TC gekregen.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160931853
quote:
Op het rooster zetten staat bij ons gelijk aan vragen. Bevestig je het rooster, dan stem je toe. Maak je bezwaar, dan stem je niet toe.
Hier wordt je officieel ook niet meer gebeld om te vragen of je extra wil lopen, maar worden de wijken in je rooster gezet. Bezwaar maken mag, maar liever niet ;)
(ingepland worden op een dag dat je verlof hebt is bijvoorbeeld wel een goede reden om wel bezwaar te maken).
pi_160932138
Nog 0,0 reactie op mijn bezwaar.. :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_160935307
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 00:36 schreef V__L_N het volgende:
Mensen die vandaag de stadsdeelkranten hadden. Krijgen jullie die ook los? Dus zonder tas aangeleverd?
Wij wil. Sta je dus te tellen. 3 Pakjes van 100 voor jou, 4 voor jou. Ohja, hier 1 met met 50 stuks voor de .... Geweldig :')
Wij krijgen 2 volle grijze tassen per wijk.
pi_160936096
Dat de volumes volgende week weer dalen, daar krijgen we dan weer wél uitgebreid bericht van 📉 (met vriendelijk verzoek om te minnen). De ICI viel reuze mee; halve tas per wijk?: mochten ze willen ;)
  vrijdag 25 maart 2016 @ 17:58:08 #249
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_160937375
Ja hahahaha ik zag het berichtje op mijnwerk net ook. En dat er heeeel kritisch naar plussen gekeken gaat worden vanaf week 13.. En dat we met zijn allen eerlijk moeten zijn wat betreft doorgeven van tijden. Hahahhaha. Want de volumes vanaf week 13 gaan dramatisch dalen.
Eerlijk he? Iets met een pot en een ketel en blablabla

:Y

En dan kijk ik eens naar de invalwijk van vandaag die naast mijn eigen wijken deed en dan zie ik heel veel bojna hah gemeentepost. Wijkie waar iets meer dan uur voor daldag voor staat doe jeineens in 2 1/2 uur. *shock*

[ Bericht 24% gewijzigd door Globetrottertje op 25-03-2016 18:05:31 ]
  vrijdag 25 maart 2016 @ 18:02:43 #250
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_160937468
Die hebben lef.. met die al veel te krappe tijden..

"Beste collega’s, Gezien de tegenvallende volumes in week 13 en naar verwachting ook de komende weken, verwachten wij van jullie dat jullie ook de minder gewerkte tijd doorgeven in het systeem. Daarnaast zullen eventuele claims met meer tijd zeer kritisch worden bekeken en afgekeurd worden mits er een gegronde reden ten grondslag aan ligt. Uitgangspunt blijft zoals altijd: Gewerkte tijd =betaalde tijd en betaalde tijd =gewerkte tijd. Wij hebben er het volste vertrouwen in dat jullie dit netjes zullen doen. Deze eerlijke wijze werkt tenslotte het prettigst voor ons allemaal! Hopende jullie middels dit bericht voldoende te hebben geïnformeerd, wensen wij jullie fijne Paasdagen! Met vriendelijke groet, MT bezorgen BG Arnhem "
pi_160938147
Grappig ja, het woord plus is, met alle volumeverrassingen van de afgelopen weken, nooit gevallen. Afijn, nu de stress om de paaseitjes nog: komen ze door de sortering en zo ja: hoeveel 😋
pi_160938963
"afgekeurd mits er een gegronde reden ten grondslag aan ligt" Typisch.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 19:12:56 #253
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160939143
Eerlijk plussen en minnen.
Kijk eens ook eens kritischer naar wijken waar de tijden nogsteeds te ruim/krap/niethaalbaar staan. En wijken waar de pbz letterlijk een loopje mee neemt. In mijn team zit er iig eentje die ruim een uur langer over de wijk doet dan de collega-invaller die dezelfde wijk doet. Maar omdat die het lieverdje van de TC is, wordt er niets over gezegd, en wordt de wijk gesplitst. Dat zal nu wel niet meer doorgaan. Ook voortrekkerij moet worden aangepakt. Ook de vrouw van de TC wordt aardig bevooroordeeld. Commentaar geven wordt niet geaccepteerd en gewaardeerd.

Overigens hier geen berichtje gehad, maar postnl mag zich weer eens diep schamen met vertrouwen!!!
Hoe vaak ik de laatste maanden op mijn rit ben gecontroleerd... Alle recht toe...maar puur om te proberen te pakken of ik wel eerlijk ben. Ik weet Dat mijn TC er op heeft gehamerd dat ik er veel te lang over doe, en hier in actie zal ondernemen. Is ook gebeurt, maar niets hard kunnen maken omdat ik gewoon mijn werk doe. Meertijd wordt met mintijd verrekend en dan nog een schop na. 1? Meerdere schoppen!!! . Hoe durven ze nog over vertrouwen en respect te spreken. Schandelijk!!!!
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  vrijdag 25 maart 2016 @ 19:20:00 #254
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160939297
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 19:06 schreef bmp80 het volgende:
"afgekeurd mits er een gegronde reden ten grondslag aan ligt" Typisch.
Als er een theoretische meertijd is berekend, wat is dan de gegronde reden? Er wordt nu al moelijk(er) gedaan om meertijd bij sommigen. Of juist die meertijd(in vele gevallen is dit dan de normale haalbare tijd) maken maar niets durven te zeggen uit angst!
Schofterig gedrag van PostNL wt wellicht is gebaseerd op een paar lamellen die er met de pet naar gooien.
Als ik meertijd om werkgerelateerde redenen wat ever dat ook moge zijn,heb, wil ik die betaald krijgen. En dat zal ook gaan gebeuren. Of worden oranje kaarten ook al bij voorbaat afgekeurd omdat de TC/planner al bij voorbaat gelijk heeft?
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160940285
Een overbuur van het depot had schade aan zijn auto en vermoedde dat deze door een wit 'PTT'-busje was veroorzaakt. Foto's gemaakt en met de gegevens laten doorzetten naar het autobedrijf. Nu hopen dat ik morgen niet in elkaar word gemept. 😱 Naam van iemand genoemd die gisteren mogelijk aanwezig was bij de aanlevering van de post, zodat die (voor of liever tegen) kan getuigen.

Vijf minuten (voor-)uitloop en laat maar vast 8 euro doorkomen voor het smartphonegebruik (zonder internetbundel). De App heb ik er trouwens meteen weer af gegooid.
pi_160940318
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 18:02 schreef Globetrottertje het volgende:
Daarnaast zullen eventuele claims met meer tijd zeer kritisch worden bekeken en afgekeurd worden mits er een gegronde reden ten grondslag aan ligt.
Wat, dus de claims worden afgekeurd als er een gegronde reden is? _O-
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_160940603
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 19:56 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Wat, dus de claims worden afgekeurd als er een gegronde reden is? _O-
Veelverwisselde woorden: mits en tenzij. Gratis en goed uitgelegd in 'Gewoon goed Nederlants' (PostNL Academy). Houd er trouwens rekening mee dat je TC telkens bericht krijgt van je afgeronde cursussen. De mijne wordt er al gek van :)
pi_160940669
Dat ja. De TC hier maakt overigens enorm veel d/t fouten en jou/jouw en dat soort ongein.... kan er echt niet tegen :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 25 maart 2016 @ 20:38:58 #259
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160941748
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 19:55 schreef zombo het volgende:

Vijf minuten (voor-)uitloop en laat maar vast 8 euro doorkomen voor het smartphonegebruik (zonder internetbundel). De App heb ik er trouwens meteen weer af gegooid.
Die APP vertoonde vorige week en deze dinsdag het euvel om tijdens de loop uit te vallen en weer op 00:00 te gaan staan. Doei app!
Ik heb mij deze hele week niet aangemeld middels app of bericht. Blijkbaar interesseert het niemand of ik nu wel of niet ben begonnen.
Mijn directe collega (geen smartphone) SMSt al een hele poos al niet meer.
Betrokkenheid...controle...etc... :')
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  vrijdag 25 maart 2016 @ 21:34:28 #260
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_160944411
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 18:02 schreef Globetrottertje het volgende:
Daarnaast zullen eventuele claims met meer tijd zeer kritisch worden bekeken en afgekeurd worden mits er een gegronde reden ten grondslag aan ligt.
Dus zolang je geen goede reden voor je uitloop hebt wordt het niet kritisch bekeken maar wel goedgekeurd? Ik heb heel hard nagedacht, en ik kan eigenlijk geen enkele slechte reden voor uitloop bedenken. Veel post? De brug stond open? De weg was opgebroken? Wijk slecht gesorteerd? Chauffeur te laat? Lekke band? Extreem weer? Looptijd sowieso onredelijk krap? Allemaal zeer goede en legitieme redenen.

Overigens is dat hele goedkeuren/afkeuren van meertijd al in strijd met gewerkte tijd = betaalde tijd. Dat houdt namelijk in dat geclaimde meertijd ALTIJD moet worden uitbetaald, tenzij je natuurlijk aantoonbaar de boel belazert.

Dat gelul over dalende volumes, daar ben ik ook een beetje klaar mee. De voorspelde volumedaling voor dit jaar is 12%, en dat is aanleiding geweest om per 1 januari tot 20% van de looptijden af te halen. Dat klopt natuurlijk al van geen kanten.

En ondertussen lees je alleen maar op Mijn Werk over klanten die terugkomen. Vandaag gelijk weer een mailing van ICI Paris, op een daldag nota bene, lekker spekglad plakspul in cellofaan, met veel foutsorteringen. En gisteren een geadresseerde hah-mailing van KPN, natuurlijk ook weer gericht aan de onvermijdelijke elektriciteitshuisjes, garageboxen en al 15 jaar geleden gesloopte woningen. Ik dacht dat onze nieuwe retoursticker KPN beter zou helpen om hun adressenbestand te actualiseren? Dat lukt blijkbaar nog niet echt.....

[ Bericht 7% gewijzigd door Kramerica-Industries op 25-03-2016 21:41:38 ]
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 25 maart 2016 @ 21:43:19 #261
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160944794
ik schrijf zulke dingen niet eens meer afzonderlijk af. Gewoon een stapeltje van maken, samenbinden en dan een sticker er overheen. Mag wel niet, maar aanpassen van de database gebeurt toch niet. Dan heeft het ook weinig zin om er te veel tijd in te steken ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160944976
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 21:43 schreef Peterselieman het volgende:
ik schrijf zulke dingen niet eens meer afzonderlijk af. Gewoon een stapeltje van maken, samenbinden en dan een sticker er overheen. Mag wel niet, maar aanpassen van de database gebeurt toch niet. Dan heeft het ook weinig zin om er te veel tijd in te steken ...
Bij de postbussen kreeg ik bij het nummer van KPN dan ook meestal van dit soort stapels terug. Kon je altijd zo in de postzak gooien. Groot voordeel t.o.v. van bijvoorbeeld Ziggo (met een net zo slechte administratie) waar je alles kon gaan uitsplitsen tussen twee verschillende nummers.

Bij beide stonden er overigens hele verhalen op diverse enveloppen, dat ze helemaal klaar waren met het ontvangen van post van de oude bewoners :P
  vrijdag 25 maart 2016 @ 21:49:15 #263
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_160945013
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 20:06 schreef zombo het volgende:

[..]

Houd er trouwens rekening mee dat je TC telkens bericht krijgt van je afgeronde cursussen. De mijne wordt er al gek van :)
Heb jij tijd voor al die onzin? Ik had nog even gekeken naar de cursus over Zelfkennis. Tijdsduur 2 uur stond er bij, dus ik dacht "laat maar zitten". Nou ja, ik heb in elk geval geleerd dat geduld niet een van mijn sterkste eigenschappen is.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 25 maart 2016 @ 21:53:32 #264
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160945199
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 21:48 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Bij de postbussen kreeg ik bij het nummer van KPN dan ook meestal van dit soort stapels terug. Kon je altijd zo in de postzak gooien. Groot voordeel t.o.v. van bijvoorbeeld Ziggo (met een net zo slechte administratie) waar je alles kon gaan uitsplitsen tussen twee verschillende nummers.

Bij beide stonden er overigens hele verhalen op diverse enveloppen, dat ze helemaal klaar waren met het ontvangen van post van de oude bewoners :P
ah ja, ken zoiets ook van de keren dat ik bij de postbussen heb gestaan. Had zo een paar blauwe bakken vol voor een ander landelijk opererend bedrijf. Allemaal retourtjes. Moest ze helaas wel uitsplitsen over twee postbusnummers. Toch vreemd, want dit bedrijf zou de administratie op orde moeten hebben :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160945309
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 21:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ah ja, ken zoiets ook van de keren dat ik bij de postbussen heb gestaan. Had zo een paar blauwe bakken vol voor een ander landelijk opererend bedrijf. Allemaal retourtjes. Moest ze helaas wel uitsplitsen over twee postbusnummers. Toch vreemd, want dit bedrijf zou de administratie op orde moeten hebben :+
Het record wat ik had bij Ziggo (nog voor de fusie) was ruim meer dan twee bakkenkarren geloof ik. Ze hadden er doordeweeks steeds geen tijd voor gehad. Sta je daar op zaterdag met een bakje of 60 :P De rest van de kast had iemand anders maar overgenomen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 25 maart 2016 @ 22:03:03 #266
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160945745
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 21:55 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Het record wat ik had bij Ziggo (nog voor de fusie) was ruim meer dan twee bakkenkarren geloof ik. Ze hadden er doordeweeks steeds geen tijd voor gehad. Sta je daar op zaterdag met een bakje of 60 :P De rest van de kast had iemand anders maar overgenomen.
_O- _O- _O-

Nee, zoveel drukte heb ik niet gehad bij de postbussen de paar keren dat ik er stond. Enige keer dat ik veel bakken in mijn uppie heb verwerkt was vorig jaar toen ik voor een team de Rabopakjes gevost heb. Gingen zeker 6 bakkenkarren met blauwe bakken doorheen, dus dat werd plafondwerk _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160946193
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 21:43 schreef Peterselieman het volgende:
ik schrijf zulke dingen niet eens meer afzonderlijk af. Gewoon een stapeltje van maken, samenbinden en dan een sticker er overheen. Mag wel niet, maar aanpassen van de database gebeurt toch niet. Dan heeft het ook weinig zin om er te veel tijd in te steken ...
En dan halen ze het bovenste, gestickerde stuk van de stapel en vind je de rest de volgende dag weer in je wijk.
Dat flikten ze laatst bij mij. }:|
  zaterdag 26 maart 2016 @ 05:38:20 #268
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160952758
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 21:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dus zolang je geen goede reden voor je uitloop hebt wordt het niet kritisch bekeken maar wel goedgekeurd? Ik heb heel hard nagedacht, en ik kan eigenlijk geen enkele slechte reden voor uitloop bedenken. Veel post? De brug stond open? De weg was opgebroken? Wijk slecht gesorteerd? Chauffeur te laat? Lekke band? Extreem weer? Looptijd sowieso onredelijk krap? Allemaal zeer goede en legitieme redenen.
Volgens mijn TC heeft elke reden een keerzijde:Zo heeft wind tegen op de terugweg wind mee, de brug open is op de terugweg weer dicht, chauffeur te laat is morgen te vroeg, slecht gesorteerde wijk morgen minder post in een goed gesorteerde wijk, looptijd krap= morgen minder post, extreem weer is morgen beter weer=sneller...Werkelijk waar gezegd!
Om die reden wil men de dagelijkse plus/minnen steeds meer gaan verrekenen met je uren per week...maand( <-zoals bij sommige chauffeurs al gebeurt)
quote:
Overigens is dat hele goedkeuren/afkeuren van meertijd al in strijd met gewerkte tijd = betaalde tijd. Dat houdt namelijk in dat geclaimde meertijd ALTIJD moet worden uitbetaald, tenzij je natuurlijk aantoonbaar de boel belazert.
Mee eens!
quote:
Dat gelul over dalende volumes, daar ben ik ook een beetje klaar mee. De voorspelde volumedaling voor dit jaar is 12%, en dat is aanleiding geweest om per 1 januari tot 20% van de looptijden af te halen. Dat klopt natuurlijk al van geen kanten.

En ondertussen lees je alleen maar op Mijn Werk over klanten die terugkomen. Vandaag gelijk weer een mailing van ICI Paris, op een daldag nota bene, lekker spekglad plakspul in cellofaan, met veel foutsorteringen. En gisteren een geadresseerde hah-mailing van KPN, natuurlijk ook weer gericht aan de onvermijdelijke elektriciteitshuisjes, garageboxen en al 15 jaar geleden gesloopte woningen. Ik dacht dat onze nieuwe retoursticker KPN beter zou helpen om hun adressenbestand te actualiseren? Dat lukt blijkbaar nog niet echt.....
:Y
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zaterdag 26 maart 2016 @ 05:40:02 #269
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160952763
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 21:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Heb jij tijd voor al die onzin? Ik had nog even gekeken naar de cursus over Zelfkennis. Tijdsduur 2 uur stond er bij, dus ik dacht "laat maar zitten". Nou ja, ik heb in elk geval geleerd dat geduld niet een van mijn sterkste eigenschappen is.
_O-
Ik ben gebleven bij de kasttest (even kijken wat het inhield) en chauffeur autobedrijf....en heb het daar bij gelaten.
Wat een flut 'cursusjes' :X
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160957914
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 05:38 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Volgens mijn TC heeft elke reden een keerzijde:Zo heeft wind tegen op de terugweg wind mee, de brug open is op de terugweg weer dicht, chauffeur te laat is morgen te vroeg, slecht gesorteerde wijk morgen minder post in een goed gesorteerde wijk, looptijd krap= morgen minder post, extreem weer is morgen beter weer=sneller...Werkelijk waar gezegd!
Dus stel dat ik vandaag onderweg een briefje van 10 euro verlies, maar dat ik morgen GEEN briefje van 10 euro verlies. Dan heft dat mekaar dus op, volgens jouw TC. Komt die man uit een ei, of zo?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zaterdag 26 maart 2016 @ 15:06:22 #271
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160958249
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zaterdag 26 maart 2016 @ 15:07:32 #272
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160958272
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 14:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dus stel dat ik vandaag onderweg een briefje van 10 euro verlies, maar dat ik morgen GEEN briefje van 10 euro verlies. Dan heft dat mekaar dus op, volgens jouw TC. Komt die man uit een ei, of zo?
En met een stalen gezicht dit sprookje vertellen hé!
Tegenspraak wordt niet geduld want hij heeft gelijk en jij bent dom.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zaterdag 26 maart 2016 @ 15:24:00 #273
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160958571
En a.s. Dinsdag moeten we wel de werkelijke looptijd melden via MijnWerk ivm de verwachte mindere Volume(die wij woensdag dan wellicht krijgen?). Vreemd want nu wordt door mijn TC afgeweken van de door hem.opgestelde regel om niet via MijnWerk te minnen/plussen, maar via een email naar hem.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160958627
Sprookjes bij PostNL, wat leuk :P

Hier nog altijd geen reactie op mijn bezwaar. Zie nu dat er ook nog eens depottaken bij zitten, afmelden denk ik want het is 5 minuten. Hebben ze kans dat het depot al voor 14.00 afgemeld gaat worden als ze dit doorzetten, want ik heb ook nog ander werk en ga niet af zitten wachten of iedereen klaar is. Hier willen ze nog wel zeggen, fiets om 4 uur nog maar even terug, als het depot nog niet leeg was bij de eerste melding :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_160958706
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 15:24 schreef Pietertje71 het volgende:
En a.s. Dinsdag moeten we wel de werkelijke looptijd melden via MijnWerk ivm de verwachte mindere Volume(die wij woensdag dan wellicht krijgen?).
Dat is dan ook in strijd met zijn eigen logica. "Is het dinsdag rustig? Dan is het woensdag druk"..
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_160959099
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 15:27 schreef VixenFromHell het volgende:
Sprookjes bij PostNL, wat leuk :P

Hier nog altijd geen reactie op mijn bezwaar. Zie nu dat er ook nog eens depottaken bij zitten, afmelden denk ik want het is 5 minuten. Hebben ze kans dat het depot al voor 14.00 afgemeld gaat worden als ze dit doorzetten, want ik heb ook nog ander werk en ga niet af zitten wachten of iedereen klaar is. Hier willen ze nog wel zeggen, fiets om 4 uur nog maar even terug, als het depot nog niet leeg was bij de eerste melding :')
Waarom bel je niet gewoon dat je die wijk niet wil doen? :)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 maart 2016 @ 16:12:25 #277
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160959431
Vandaag was een makje, op een deel van de gezette post na dan. In wijk 1 vond een voorbereider het leuk om de boekjes met de open kant naar boven te zetten. In wijk 2 waren bundels samengevoegd, alleen natuurlijk precies de verkeerde, zodat de logica ontbrak en je na elk gelopen rondje nog een stapel post in je handen had voor het volgende rondje :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160960242
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 16:12 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag was een makje, op een deel van de gezette post na dan. In wijk 1 vond een voorbereider het leuk om de boekjes met de open kant naar boven te zetten. In wijk 2 waren bundels samengevoegd, alleen natuurlijk precies de verkeerde, zodat de logica ontbrak en je na elk gelopen rondje nog een stapel post in je handen had voor het volgende rondje :')
Bundel 1 straat A+B en bundel 2 straat B+C zeker? Dat gebeurd hier echt te vaak.

Veel mensen vrij/ziek vandaag ,en zo lekker wat uurtjes kunnen maken :)
  zaterdag 26 maart 2016 @ 17:10:37 #279
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160960415
Hier ook een vrije dag. Maar niet wetende ten tijde van de verlofplanning dat het dit weekend pasen is. Deel mantelzorg en familiebezoek.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zaterdag 26 maart 2016 @ 17:14:51 #280
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160960487
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 15:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat is dan ook in strijd met zijn eigen logica. "Is het dinsdag rustig? Dan is het woensdag druk"..
Jij begrijpt het. Maar owee als je dit oppert. Dat gaat tegen zijn gezag in.
Ik wacht even tot woensdag om die opmerking als terugkoppeling op dat emailtje. Idem als dat wij nu wel via MijnWerk meer/➖ tijd moeten doorgeven. Hij spreekt zich steeds vaker zo tegen, en als je hem er op wijst, probeert ie het zo te draaien dat jij het verkeerd hebt begrepen, ook al heb je bewijs. .... Muhahahahaaa ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160960653
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 15:55 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Waarom bel je niet gewoon dat je die wijk niet wil doen? :)
Dat had gekund ja, dan had ik nu wel meer duidelijkheid. Maar zij willen alles via Mijn Werk...
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_160960734
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 15:07 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

En met een stalen gezicht dit sprookje vertellen hé!
Tegenspraak wordt niet geduld want hij heeft gelijk en jij bent dom.
Krijgt hij een bonus ofso voor het uitknijpen van pbz's? :')
pi_160960835
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 14:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

volgens jouw TC. Komt die man uit een ei, of zo?
ja die chocolade eieren(10 stuks) :)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 maart 2016 @ 17:36:30 #284
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160960860
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 16:59 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Bundel 1 straat A+B en bundel 2 straat B+C zeker? Dat gebeurd hier echt te vaak.

Met name binnen straten onlogica. Wijkje had ook maar vier straten ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160960877
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 21:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

.

Dat gelul over dalende volumes, daar ben ik ook een beetje klaar mee. De voorspelde volumedaling voor dit jaar is 12%, en dat is aanleiding geweest om per 1 januari tot 20% van de looptijden af te halen. Dat klopt natuurlijk al van geen kanten.

En ondertussen lees je alleen maar op Mijn Werk over klanten die terugkomen.
ben het helemaal met je eens
pi_160961048
Ik kan me ook niet voorstellen dat die percentages nog kloppen sinds de loterijen weer erbij zitten, denk dat die in absolute zin wel een paar procent toevoegen.

Hier ook het verzoek om dinsdag te minnen wegens Pasen. Lijkt mij toch het daardoor indirect op woensdag drukken wordt. Eerst die dag maar eens afwachten.
pi_160961898
Nadeel van een paar dagen vrij is dat het daarna telkens regent van de klachten :(, ja ook nu ik een paar vervangers goed heb ingewerkt op de wijk.
Handig is dat ik precies kan zeggen waar een als vermist opgegeven poststuk mogelijk bezorgd kan zijn; ja daar waar die meestal gesorteerd zit: een straat 5 km verderop (al 10x gemeld). Voordeel van steeds dezelfde sorteerfouten is dat je weet waar je zoeken moet, als je bv een tv-gids mist. ;)

Maar goed, anderen valt het niet op, ondanks dat er al vaker klachten zijn geweest, op dezelfde adressen. En ik ben echt niet te beroerd om iets bij de één op te halen en alsnog bij de ander te bezorgen, kom er tenslotte toch langs en die tv-gids kan voor de paasdagen toch maar mooi op de mat liggen, dat soort klantvriendelijk geneuzel....

Maar vandaag was ik het zat, die klachtendiarree elke keer ook, over dingen waar ik part noch deel aan heb (gehad). Ze mogen elkaar allemaal de schuld geven en afschuiven, maar IK ga het niet meer oplossen, als het 300% zeker niet mijn fout is geweest. Zolang ik ervoor opdraai voelt niemand zich geroepen het beter te doen.

Fijne paasdagen, enorme stress maar de eieren zijn binnen (nog niet geteld).
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 maart 2016 @ 19:12:42 #288
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160962606
je kunt tot tien tellen, zombo ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160962669
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 19:12 schreef Peterselieman het volgende:
je kunt tot tien tellen, zombo ;)
Yep, toch iets nuttigs geleerd op de Acedemy 😏
  zaterdag 26 maart 2016 @ 19:19:52 #290
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_160962724
Wat een heerlijk dagje. Alleen huis--aan-huis. Ze waren vergeten de post op te laden op de vestiging. Daar kwamen ze natuurlijk pas om half 6 achter... Nadat alle depots al gecheckt en gedubbel checkt waren o|O

Collega is nu de post aan het lopen. Wijk van 2 uur als ie alleen post heeft...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_160964133
Hoe kun je daar nou om 17.30 pas achter komen?
  zaterdag 26 maart 2016 @ 22:13:51 #292
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_160967140
Tja, dat vragen meer mensen zich af...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_160967380
Dus er was voor het hele dorp of stadsdeel geen post en niemand trekt aan de bel? Ik snap 'm niet geloof ik...
Hoe kunnen ze daar om 17.30 nou pas achterkomen. :?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 maart 2016 @ 22:23:43 #294
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160967442
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 19:16 schreef zombo het volgende:

[..]

Yep, toch iets nuttigs geleerd op de Acedemy 😏
ik had het over de paaseitjes :+
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 maart 2016 @ 22:25:01 #295
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160967480
oh ja, bundelbriefjes :r

bij wijken die ik loop mogen ze wel achterwege blijven
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160967725
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 22:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik had het over de paaseitjes :+
Ik telde r u s t i g tot tien en het waren er... twintig :)!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 maart 2016 @ 23:32:07 #297
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160969193
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 22:32 schreef zombo het volgende:

[..]

Ik telde r u s t i g tot tien en het waren er... twintig :)!
mazzelaar. Ik moet het doen met 10 eitjes. 6 melk, 1 puur, 1 hazelnoot en 2 wit
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 26 maart 2016 @ 23:57:21 #298
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_160969609
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 22:21 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Dus er was voor het hele dorp of stadsdeel geen post en niemand trekt aan de bel? Ik snap 'm niet geloof ik...
Hoe kunnen ze daar om 17.30 nou pas achterkomen. :?
Nee 1 wijk... Dus die werd als vermist opgegeven. Geen depothouder, chauffeur enz melde dat ie gevonden was. Dus ging tc opzoek. Vond niks en na een dag zoeken bleek ie gewoon nog op de vestiging te staan. Hadden ze daar met hun neus gekeken.

Niet ingewikkeld toch? Gewoon dom.
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 23:32 schreef Peterselieman het volgende:
mazzelaar. Ik moet het doen met 10 eitjes. 6 melk, 1 puur, 1 hazelnoot en 2 wit
Heb je al geproeft? Ik helemaal blij met me zakje vol witte, en melk... Geen witte gevonden, alleen de kleurtjes papier om de eitjes waren anders.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 maart 2016 @ 00:03:45 #299
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160969698
nee. ben nog niet verder gekomen dan tot tien tellen en kijken welke kleur papiertjes er om de eitjes zaten :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160970680
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 23:57 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Nee 1 wijk... Dus die werd als vermist opgegeven. Geen depothouder, chauffeur enz melde dat ie gevonden was. Dus ging tc opzoek. Vond niks en na een dag zoeken bleek ie gewoon nog op de vestiging te staan. Hadden ze daar met hun neus gekeken.

Niet ingewikkeld toch? Gewoon dom.
Aha. Dan nog is het knap inderdaad. :')
  zondag 27 maart 2016 @ 10:24:42 #301
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_160972763
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 01:29 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Aha. Dan nog is het knap inderdaad. :')
Zo'n prestatie is het niet hoor. Als je ziet wat voor puinhoop het op zo'n vestiging is. Bij elk team ligt de vloer bezaaid met oranje tassen die weer gevuld zijn met andere oranje tassen of met elastieken. Als daar nog een tas post tussen ligt (of 2) valt dat niet zo snel op, zeker als de voorbereider vergeten is er een label op te doen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')