abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 17 februari 2016 @ 23:54:31 #201
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_160008089
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:53 schreef W00fer het volgende:

[..]

Kijk de reportages maar eens die gaan over de groeiende afvalberg op de wereld. O.a. 3DOC is recent nog in landen geweest waar ze opgescheept worden met de electronica en het witgoed van de westerse wereld.

Ga voor de grap eens kijken bij een kledingbank voor de sociaal zwakkeren. Daar zie je kleding voorbij komen die nog hagelnieuw is maar de kopers zijn er alweer op uitgekeken.
Mazzel dat we hier wonen dan :D
Haters everywhere but I don't really care.
pi_160008111
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:53 schreef matthijst het volgende:

[..]

Aha, maar nuttige dingen kan je dus niet online kopen?
Tenminste, jij lijkt er maar vanuit te gaan dat iedereen die hier zegt online te kopen dingen koopt om ofwel 3x aan te doen, of omdat het goedkoop is....

De combinatie van nuttige dingen online bestellen is nog niet bekend bij je?
Zeker wel, maar dan nog koop ik het meestal in een winkel omdat ik het dan kan uitproberen en de lokale economie er ook nog wat aan heeft. Vooraf uitproberen is en zal belangrijk blijven. Ik wil zien wat ik koop. Net als met vakanties, online zien die foto's er schitterend uit maar als je op de plaats van bestemming komt kun je gelijk Rob Geus bellen van Red mijn Vakantie :')
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160008154
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:54 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ik koop ook alleen de dingen die ik nodig heb. Ik besteed me tijd liever aan ontspanning dan dat ik door een warenhuis moet struinen om vervolgens een keuze te moeten maken uit het aanwezige deel van het assortiment. Terwijl ik online uit het complete assortiment kan kiezen zonder tijd en geld te verspillen.
Je moet niks. Je kan ook orienteren via een foldertje wat gratis in de bus valt tijdens het kakken en dan naar een filiaal bellen of het in maat X op voorraad is en dan langsgaan, het in 2 minuten passen, afrekenen en naar huis. Heb je het nog veel sneller dan online het kan leveren :)

Veel mensen wonen toch tegenwoordig in steden, op de fiets of met het OV kom je nog eens ergens ipv tussen je bed en je kantoor heen en weer te struinen.
Friettent dikke Willie, met Willie
  woensdag 17 februari 2016 @ 23:59:13 #204
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160008223
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:56 schreef W00fer het volgende:
Je moet niks. Je kan ook orienteren via een foldertje wat gratis in de bus valt tijdens het kakken en dan naar een filiaal bellen of het in maat X op voorraad is en dan langsgaan, het in 2 minuten passen, afrekenen en naar huis. Heb je het nog veel sneller dan online het kan leveren :)
Dat wordt problematisch:
Ik heb een nee-nee-sticker. Een van mijn steentjes om de afvalberg te verkleinen ;)
En op de momenten dat ik zou kunnen bellen is de winkel al weer dicht en moet ik wachten tot koopavond of zaterdag.
So we just called him Fred
pi_160008249
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:59 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat wordt problematisch:
Ik heb een nee-nee-sticker. Een van mijn steentjes om de afvalberg te verkleinen ;)
En op de momenten dat ik zou kunnen bellen is de winkel al weer dicht en moet ik wachten tot koopavond of zaterdag.
Iedereen heeft toch pauze op zijn werk waarin ze toch alleen maar zitten te Facebooken :')
Friettent dikke Willie, met Willie
  donderdag 18 februari 2016 @ 00:00:27 #206
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160008253
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:56 schreef W00fer het volgende:
Veel mensen wonen toch tegenwoordig in steden, op de fiets of met het OV kom je nog eens ergens ipv tussen je bed en je kantoor heen en weer te struinen.
Ik reis elke dag met het OV naar mijn werk en wandel daarbij op een dag 4x20 minuten tussen huis en station en station en werk.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 00:00 schreef W00fer het volgende:

[..]

Iedereen heeft toch pauze op zijn werk waarin ze toch alleen maar zitten te Facebooken :')
In mijn pauze maak ik een wandeling om te socializen met mijn collega's.
So we just called him Fred
pi_160008299
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 00:00 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ik reis elke dag met het OV naar mijn werk en wandel daarbij op een dag 4x20 minuten tussen huis en station en station en werk.
Nou dan kom je praktisch langs alle winkels, het station zit vaak op kruipafstand van een kledingzaak.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160008405
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:54 schreef matthijst het volgende:

[..]

Mazzel dat we hier wonen dan :D
Ik hoop dat je dat als grapje bedoelde...
Anders is het namelijk behoorlijk triest dat je er niks om lijkt te geven waar het blijft.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160008414
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:50 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ik heb mijn buren anders nog nooit horen klagen en ik denk dat ze de afgelopen 7 jaar meer dan 500 pakketten in ontvangst hebben mogen nemen.
Heb je al die dingen ook echt nodig gehad? Ik kan me niet voorstellen dat ik 500 aankopen heb gedaan in de laatste 7 jaar.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160008477
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:55 schreef W00fer het volgende:

[..]

Zeker wel, maar dan nog koop ik het meestal in een winkel omdat ik het dan kan uitproberen en de lokale economie er ook nog wat aan heeft. Vooraf uitproberen is en zal belangrijk blijven. Ik wil zien wat ik koop. Net als met vakanties, online zien die foto's er schitterend uit maar als je op de plaats van bestemming komt kun je gelijk Rob Geus bellen van Red mijn Vakantie :')
Jij probeert je vakantiebestemmingen vooraf uit? :?
  donderdag 18 februari 2016 @ 00:11:46 #211
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160008479
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 00:02 schreef W00fer het volgende:
Nou dan kom je praktisch langs alle winkels, het station zit vaak op kruipafstand van een kledingzaak.
Ik kom langs alle winkels van Gouda. 's Morgens zijn ze nog gesloten en tegen de tijd dat ik naar huis ga zijn ze al weer dicht. Al zou ik iets in een fysieke winkel willen kopen, dan wordt me dat door die winkeliers onmogelijk gemaakt. Alleen op koopavond, zaterdag en soms een zondag kan ik bij ze terecht. En aangezien ik me tijd liever aan andere dingen besteed dan in winkels rond te lopen, koop ik liever alles online.

Als je het leuk vindt om een fysieke winkel te bezoeken moet je het vooral doen, maar als je van gemakkelijk winkelen houdt dan ben in je imho online beter af.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 00:08 schreef W00fer het volgende:
Heb je al die dingen ook echt nodig gehad? Ik kan me niet voorstellen dat ik 500 aankopen heb gedaan in de laatste 7 jaar.
Allemaal dingen die ik anders in een winkel had gekocht idd.
Ik moet toegeven sommige dingen zijn luxe, zoals een nieuw tablet. Maar andere dingen waren broodnodig, zoals een nieuwe koelkast en wasmachine.

Maar volgens mij gaat het hier niet of mensen dingen kopen die ze niet nodig hebben, het gaat er om dat er steeds meer online wordt gekocht en dat winkels steeds minder fysiek verkopen (en daarom op de fles gaan).
So we just called him Fred
  donderdag 18 februari 2016 @ 00:13:36 #212
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160008514
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:55 schreef W00fer het volgende:
Net als met vakanties, online zien die foto's er schitterend uit maar als je op de plaats van bestemming komt kun je gelijk Rob Geus bellen van Red mijn Vakantie :')
Online kan je wel meer research doen naar je vakantie, in een reisbureau krijg je diezelfde plaatjes en praatjes voor je kiezen, zonder dat je referentiemateriaal kan raadplegen.
So we just called him Fred
pi_160008541
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:17 schreef FredvZ het volgende:
Ik bedenk me nu eindelijk wat ik aan de V&D ga missen: hun huismerkkoffers.

Niet vanwege de kwaliteit, maar omdat ze daar hele lelijke koffers verkochten. Waarom ik een lelijke koffer wil? Die koopt niemand, dus heb je nooit het probleem dat iemand met dezelfde koffer zich vergist en jouw koffer meeneemt van de bagageband.
Gisteren wilde ik een fotolijstje kopen, eentje die past bij mijn overige lijstjes. Gewoon rechthoekig met een witte of zwarte lijst. Nergens te vinden, toen miste ik de V&D al.
pi_160008571
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 00:13 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Online kan je wel meer research doen naar je vakantie, in een reisbureau krijg je diezelfde plaatjes en praatjes voor je kiezen, zonder dat je referentiemateriaal kan raadplegen.
Is niet helemaal waar. Op internet staat ook veel bullshit en dat kan niet altijd op tegen de ervaring van een reisbureaumedewerker. Ja die kan je ook wat proberen aan te smeren natuurlijk maar je bent zelf de persoon die de knip trekt.

Misschien gaat m'n mening ooit nog wel eens veranderen. Maar zo lang ik het niet van te voren kan uitproberen zal ik het gros van de dingen die ik koop offline zijn.

Bijvoorbeeld supermarkten denk ik dat dat straks hard gaat. Een pak melk blijft een pak melk en een wc rol elke week hetzelfde. Als dat gratis geleverd kan worden zoals Picnic juich ik dat wel toe. Het gaat mij puur om kleding, electronica, schoenen, boeken en tijdschriften en andere tastbare producten die je personaliseert die offline beschikbaar moeten blijven.

Ik koop wel een gedeelte online wat nergens te krijgen is omdat allerlei hipsterketens de steden verzieken met eenheidsworst. Overal zit een mega H&M met dezelfde smakeloze rommel. Kwaliteitszaakjes met een uniek assortiment zijn er nauwelijks meer. Als je iets wilt wat de massa niet heeft wordt het lastig.

Met shoppen ben ik er nog even uit, in plaats van op mijn zoldertje te zitten.

[ Bericht 5% gewijzigd door W00fer op 18-02-2016 00:24:22 ]
Friettent dikke Willie, met Willie
  donderdag 18 februari 2016 @ 00:29:13 #215
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160008720
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 00:16 schreef W00fer het volgende:
Is niet helemaal waar. Op internet staat ook veel bullshit en dat kan niet altijd op tegen de ervaring van een reisbureaumedewerker. Ja die kan je ook wat proberen aan te smeren natuurlijk maar je bent zelf de persoon die de knip trekt.
Imho beginnen de meeste klachten in de reisbranche tegenwoordig met "Die aardige mevrouw van het reisbureau vertelde...". Helaas hebben veel medewerkers van reisbureau's tegenwoordig helemaal niet meer de mogelijkheid om ervaring op te doen, dus die lezen net zo hard de teksten voor die ook op internet staan en gokken bij de helft van de vragen maar op "ja", zodat je die reis maar boekt.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 00:16 schreef W00fer het volgende:
Bijvoorbeeld supermarkten denk ik dat dat straks hard gaat. Een pak melk blijft een pak melk en een wc rol elke week hetzelfde. Als dat gratis geleverd kan worden zoals Picnic juich ik dat wel toe.
De AH bezorgt tegenwoordig ook al. Ook 's avonds. Maar dat is iets wat ik voor etenswaar niet zo snel zou doen. Eten heeft de nare eigenschap te bederven en bij het fysiek doen van de boodschappen heb je daar zelf invloed op. Als je het laat bezorgen is het maar afwachten.
Ik verwacht dat online boodschappen doen bij de supermarkt pas aanslaat als je zelf kan kiezen of je een pak melk wilt hebben dat op moment van levering nog 1,2,3,4,5 of 7 dagen houdbaar is bijvoorbeeld.
quote:
Het gaat mij puur om kleding, electronica, schoenen, boeken en tijdschriften en andere tastbare producten die je personaliseert die offline beschikbaar moeten blijven.
Dat is denk ik ook een verandering van mind-set. Als je bij de juiste winkel koopt zijn je kosten (in geld en energie) en risico's lager als je online koopt. Je moet het meer zien dat bijvoorbeeld Wehkamp, H&M, Bol.com etc tijdelijk een hele kleine winkel bij jouw thuis openen, waarvan jij het assortiment en de openingstijden mag bepalen. Na het sluiten wordt de winkel weer opgeheven, komt de eigenaar de spullen weer ophalen en betaal jij de spullen die je wilt kopen.
quote:
Met shoppen ben ik er nog even uit, in plaats van op mijn zoldertje te zitten.
Tja, dat is idd iets wat online shoppen niet kan vervangen.
So we just called him Fred
pi_160008751
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 00:16 schreef W00fer het volgende:
Is niet helemaal waar. Op internet staat ook veel bullshit en dat kan niet altijd op tegen de ervaring van een reisbureaumedewerker. Ja die kan je ook wat proberen aan te smeren natuurlijk maar je bent zelf de persoon die de knip trekt.

Misschien gaat m'n mening ooit nog wel eens veranderen. Maar zo lang ik het niet van te voren kan uitproberen zal ik het gros van de dingen die ik koop offline zijn.
Ik snap je hele voorbeeld niet, dus nogmaals de vraag: hoe probeer jij van tevoren je vakanties uit? :?
pi_160008815
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 00:29 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Imho beginnen de meeste klachten in de reisbranche tegenwoordig met "Die aardige mevrouw van het reisbureau vertelde...". Helaas hebben veel medewerkers van reisbureau's tegenwoordig helemaal niet meer de mogelijkheid om ervaring op te doen, dus die lezen net zo hard de teksten voor die ook op internet staan en gokken bij de helft van de vragen maar op "ja", zodat je die reis maar boekt.

[..]

De AH bezorgt tegenwoordig ook al. Ook 's avonds. Maar dat is iets wat ik voor etenswaar niet zo snel zou doen. Eten heeft de nare eigenschap te bederven en bij het fysiek doen van de boodschappen heb je daar zelf invloed op. Als je het laat bezorgen is het maar afwachten.
Ik verwacht dat online boodschappen doen bij de supermarkt pas aanslaat als je zelf kan kiezen of je een pak melk wilt hebben dat op moment van levering nog 1,2,3,4,5 of 7 dagen houdbaar is bijvoorbeeld.

[..]

Dat is denk ik ook een verandering van mind-set. Als je bij de juiste winkel koopt zijn je kosten (in geld en energie) en risico's lager als je online koopt. Je moet het meer zien dat bijvoorbeeld Wehkamp, H&M, Bol.com etc tijdelijk een hele kleine winkel bij jouw thuis openen, waarvan jij het assortiment en de openingstijden mag bepalen. Na het sluiten wordt de winkel weer opgeheven, komt de eigenaar de spullen weer ophalen en betaal jij de spullen die je wilt kopen.

[..]

Tja, dat is idd iets wat online shoppen niet kan vervangen.
Dat wat jij met eten hebt heb ik nou precies met kleding. Zelf invloed willen hebben.
En anders bestel je de houdbare etenswaren online en de verse producten koop je ergens waar je er invloed op hebt. De prijsbewuste shopper koopt bij meerdere bedrijven verspreid. Vroeger gingen mensen met een stapeltje folders 3 supermarkten af tegenwoordig kun je op je smartphone alles checken en zijn er veel meer supermarkten die allemaal met elkaar concurreren.

Eten kopen is overigens een repetitieve bezigheid, elke week weer hetzelfde ge-emmer. Terwijl je met kleding in een zaak kan kijken of iets leuk bij elkaar past of niet. Of ga je 5 kleuren stropdassen bestellen en 3 kleuren overhemden om te kijken wat bij wat kan?

[ Bericht 5% gewijzigd door W00fer op 18-02-2016 00:40:47 ]
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160008842
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 00:29 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Imho beginnen de meeste klachten in de reisbranche tegenwoordig met "Die aardige mevrouw van het reisbureau vertelde...". Helaas hebben veel medewerkers van reisbureau's tegenwoordig helemaal niet meer de mogelijkheid om ervaring op te doen, dus die lezen net zo hard de teksten voor die ook op internet staan en gokken bij de helft van de vragen maar op "ja", zodat je die reis maar boekt.

[..]

De AH bezorgt tegenwoordig ook al. Ook 's avonds. Maar dat is iets wat ik voor etenswaar niet zo snel zou doen. Eten heeft de nare eigenschap te bederven en bij het fysiek doen van de boodschappen heb je daar zelf invloed op. Als je het laat bezorgen is het maar afwachten.
Ik verwacht dat online boodschappen doen bij de supermarkt pas aanslaat als je zelf kan kiezen of je een pak melk wilt hebben dat op moment van levering nog 1,2,3,4,5 of 7 dagen houdbaar is bijvoorbeeld.

[..]

Dat is denk ik ook een verandering van mind-set. Als je bij de juiste winkel koopt zijn je kosten (in geld en energie) en risico's lager als je online koopt. Je moet het meer zien dat bijvoorbeeld Wehkamp, H&M, Bol.com etc tijdelijk een hele kleine winkel bij jouw thuis openen, waarvan jij het assortiment en de openingstijden mag bepalen. Na het sluiten wordt de winkel weer opgeheven, komt de eigenaar de spullen weer ophalen en betaal jij de spullen die je wilt kopen.

[..]

Tja, dat is idd iets wat online shoppen niet kan vervangen.
Bol.com is overigens verre van goedkoop. Als je dan toch de online schraper wilt uithangen en voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten koop dan niet bij Bol. Met een beetje goed zoeken kun je het ergens anders krijgen voor minder. Ik geloof dat ik 1 of 2 keer wat van Bol gekocht heb wat nergens anders te krijgen was maar verder niet.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160008987
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 00:35 schreef W00fer het volgende:
Vroeger gingen mensen met een stapeltje folders 3 supermarkten af tegenwoordig kun je op je smartphone alles checken en zijn er veel meer supermarkten die allemaal met elkaar concurreren.
Mensen die daar de hele dag de tijd voor hebben ja. Normale mensen laden eens per week de auto vol bij de AH.
pi_160009012
quote:
7s.gif Op donderdag 18 februari 2016 00:48 schreef k_man het volgende:

[..]

Mensen die daar de hele dag de tijd voor hebben ja. Normale mensen laden eens per week de auto vol bij de AH.
Je moest eens weten hoeveel volk er de tijd voor heeft om elke dag ibood, pepper, groupon en andere aanbiedingswebsites en foldertjes in de gaten te houden. Er zijn mensen die leven op kortingen, vooral de reisgekkies en cosmeticaverslaafden. Uit de eerste categorie ken ik er een paar, die pluizen nachtenlang het internet af naar dealtjes om naar een apenland te vliegen.
Friettent dikke Willie, met Willie
  donderdag 18 februari 2016 @ 01:13:16 #221
1234 HiZ
Istanbullu
pi_160009180
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 00:07 schreef W00fer het volgende:

[..]

Ik hoop dat je dat als grapje bedoelde...
Anders is het namelijk behoorlijk triest dat je er niks om lijkt te geven waar het blijft.
Het is toch in zo'n recycle winkel terecht gekomen? Wat een gejengel zeg.
pi_160009378
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 01:13 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het is toch in zo'n recycle winkel terecht gekomen? Wat een gejengel zeg.
Lees jij ooit wel eens de krant en/of kijk je reportages. Waar denk je dat die recyclewinkels het laten? Er is een levendige handel in andermans ellende maar mensen aan het einde van de lijn profiteren er niet van. Uiteindelijk komt in het in landen zoals Nigeria waar de vuilberg steeds groter wordt.

Uit het artikel van DFT Avond, wat besproken werd bij Late Night:

quote:
Vastgoedadviseur Gijs Bessem, die de eigenaren van tien V&D-panden vertegenwoordigt, is naar eigen zeggen druk bezig om alle partijen weer aan tafel te krijgen om alsnog een doorstart te realiseren. ,,Het is momenteel een heel klein beetje realistisch dat er een doorstart komt. Ik probeer nu vooral een gat te dichten.

Het is de vraag of Roland Kahn nog wel wil, de meeste verhuurders zijn in ieder geval positief."
Vastgoedspecialist Cushman & Wakefield, die onder meer de belangen van ASR vertegenwoordigt, wil niet aangeven of ze gehoor geeft aan de oproep van Bessem. ,,We beraden ons nu over de volgende stap en verder doen we geen mededelingen", aldus een woordvoerder.
ONGEWIS
De herrijzenis uit de dood is nog ongewis. Ondernemer Kahn, die de afgelopen decennia groot werd met winkelketens als Coolcat, America Today en MS Mode, reageert vooralsnog niet. Toch klinkt in de wandelgangen op het hoofdkantoor nog geen resoluut nee. Kahn zou er kapot van zijn dat de poging strandde. ,,Ineens, nu alles uit elkaar geklapt is en er één maand aan een doorstart is getrokken, willen de vastgoedeigenaren een handreiking doen", zegt een bron bij de onderhandelingen.
Bij Cool Investments zijn ze tot de conclusie gekomen dat de onroerendgoedbazen niet als één collectief de onderhandelingen in gingen, maar ieder voor zich. ,,We hebben met moederbedrijf Cool Investments presentaties gegeven, informatie gedeeld", zo zegt de ingewijde bij de gesprekken. ,,Alles hebben de pandbazen van ons gekregen, maar ze lieten allemaal hun eigen kleine belang prevaleren. Dan passeer je op een gegeven moment een point van no return en stel je je weer in op andere, lopende dingen. De vastgoedeigenaren hebben meer dan genoeg kansen gehad."

KOUDE WAARHEID
Dat nu de koude waarheid is doorgedrongen tot de vastgoedeigenaren, die voorlopig met lege handen staan, vindt men lastig te verteren bij Cool Investments. ,,Of het te laat is? Wij denken nu van wel. Er is een knop omgezet en dan is het moeilijk om terug te keren. Dit is een beetje laat, zo niet te laat."
Gaandeweg lees ik toch een ander beeld dan dat er her en der geschetst wordt.

-Geld was een probleem. ING wilde dat er meer ingelegd werd. Maarja geef ING eens ongelijk. Eerst staatssteun van 10 miljard en nu voor een paar honderd miljoen een lening die misschien over 2 jaar klapt.
-Pandeigenaren waren een probleem qua huurprijzen. Al snap ik best dat je niet vorig jaar 30% gaat inleveren en nu weer 50 procent. Van de andere kant staat het straks leeg en dat is pas écht een probleem. Leegstand is voor iedereen slecht.
-Concept was nog niet duidelijk genoeg ontwikkeld.

E.e.a. zal ook te maken hebben met tijdsdruk natuurlijk

Analyse Ronny Rosenbaum over de reddingspoging

quote:
Ronny Rosenbaum is een van de meest succesvolle vastgoedondernemers van Nederland, met een geschat vermogen van dik ¤1 miljard. Ook hij speelde een rolletje bij de gefaalde reddingsoperatie van V&D, als zijnde eigenaar van panden in Zaandam en Gouda. En ook al zat de Amsterdammer niet fysiek aan tafel, een heldere analyse van waar het mis ging heeft hij zeker.

'Kijk, er was gewoon geen contreet plan. Ik vraag me ook af hoe Roland Kahn V&D precies wilde gaan runnen. Was hij van plan om zijn eigen ketens, zoals MS Mode, te laten lijden onder deze redding?', begint hij het relaas. 'En de bank wilde meer zekerheden. Die waren er niet. Ik heb een bedrag gehoord van ¤75 miljoen, maar zeker weet ik het niet.'

'Wie is Gijs Bessem?'

Desgevraagd zegt Rosenbaum geen vertrouwen meer te hebben in een mogelijk goede afloop, waar door sommige partijen nog op gezinspeeld wordt. Zo riep Gijs Bessem, vertegenwoordiger van vier vastgoedeigenaren, dinsdag in Nieuwsuur partijen op om opnieuw om tafel te gaan. De verschillen zouden namelijk helemaal niet zo groot zijn.

Rosenbaum kan hier niet veel mee: 'Wie is Gijs Bessem? Dat is een makelaar, die stopt er zelf geen euro in! En wat betekent het dat partijen 'dicht bij elkaar' zouden zitten? Hebben we het dan over ¤10 miljoen? Nee, ik denk dat het een afgesloten verhaal is. Ik volg de grote pensioenfondsen, en die besloten ook niet mee te doen.'


[ Bericht 31% gewijzigd door W00fer op 18-02-2016 02:32:32 ]
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160009470
Op basis van de berichten die nu naar buiten komen, krijg ik sterk de indruk dat ze te vroeg de stekker eruit hebben getrokken, Als ze iets meer moeite hadden gedaan en één keer vaker adem hadden gehaald, was het misschien wél gelukt om V&D of grote onderdelen van het bedrijf te redden.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 18 februari 2016 @ 02:55:15 #224
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_160009479
quote:
15s.gif Op donderdag 18 februari 2016 02:47 schreef Elfletterig het volgende:
Op basis van de berichten die nu naar buiten komen, krijg ik sterk de indruk dat ze te vroeg de stekker eruit hebben getrokken, Als ze iets meer moeite hadden gedaan en één keer vaker adem hadden gehaald, was het misschien wél gelukt om V&D of grote onderdelen van het bedrijf te redden.
Die indruk heb ik ook.

Los daarvan vind ik dat we best DLD haar voorbeeld mogen volgen door sprinkhaanfondsen als Sun Capital te verbieden. We zien keer op keer wat er van komt. Nu is er een oerhollands bedrijf met duizenden werknemers kaput gemacht, voor korte termijnwinst van wat Amerikanen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_160009507
quote:
7s.gif Op donderdag 18 februari 2016 02:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Die indruk heb ik ook.

Los daarvan vind ik dat we best DLD haar voorbeeld mogen volgen door sprinkhaanfondsen als Sun Capital te verbieden. We zien keer op keer wat er van komt. Nu is er een oerhollands bedrijf met duizenden werknemers kaput gemacht, voor korte termijnwinst van wat Amerikanen.
Komt allemaal door concurrentievoordelen. Nederland haalt met een gunstig belastingclimaat (0% belasting op intellectueel eigendom, daarom zit bijv U2 aan de Keizersgracht) veel trustfondsen binnen. Starbucks laat grote bedragen door Nederland vloeien.

De overheid denkt mooi man, maar denkt te weinig aan eigen markt protectionisme. In plaats daarvan is men met een TTIP bezig wat de deur open zet voor Amerikaanse bedrijven om hier hun producten tegen andere voorwaarden en keuringen te verkopen.

Pensioenfondsen stapten in de sprinkhanen zoals Sun Capital en zijn veel geld kwijt.

Overigens bericht Quote opnieuw over de kwestie

quote:
Je voelt aan wat er gaat gebeuren. Om M&S te redden (nul klanten ten tijde van deze reportage) wil Kahn de hele handel naar V&D verplaatsen. Alleen in de wiskunde leidt min X min tot een plus. In de retail werkt dat niet. Lam & blind en zwak & vergrijsd samenvoegen levert geen betere winkel op, maar een aanstaande ramp. Dat is uitstel van de gang naar de curator. Bedrijvendokters in witte jassen doen hun best om zoveel mogelijk banen te redden op de korte termijn.

Dat is een nobel streven, maar als je dan een weggestuurde toiletjuf van La Place op Radio 1 hoort tetteren - ze wil vooral graag de groeten doen - besef je dat het tijd wordt voor euthanasie. Stop met de Hollandsche gekruidenier en zorg dat die koopgoten weer allure krijgen. Zorg dat werknemers trots zijn op hun winkel. Stop met gesoebat over CAO’s en winkeltijden en maak het winkelpersoneel verantwoordelijk. Zorg dat medewerkers willen winkelen in de zaak waar ze zelf achter de kassa staan.

Richard Baker, de baas van Hudson’s Bay heeft er enige ervaring mee. De Amerikaanse retail- en vastgoedgoeroe snapt dat het middensegment met zijn treurige aanbiedingentactiek nooit enige liefde bij de klanten en werknemers zal opwekken. Baker voltooide een hotelopleiding op Ivy League-niveau en ging in zijn puberjaren niet voetballen, maar pandjes kijken met zijn vader en ’s avonds cateren voor zijn schoolvrienden. Voor Kahn is dit een vastgoedtransactie om zijn andere ketens te redden, voor Hudson's Bay, dat ook op panden aast, een poging om een stap in de toekomst te zetten.


[ Bericht 0% gewijzigd door W00fer op 18-02-2016 03:11:26 ]
Friettent dikke Willie, met Willie
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')