abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  woensdag 17 februari 2016 @ 23:13:12 #126
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_160006780
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:08 schreef W00fer het volgende:
Prijs is niet alles. Ik blijf het roepen. Er is meer dan alleen prijs. Als iets kapot is mag je het weer terug gaan sturen met de kans op transportschade.
Prijs en gemak. Voorheen moest je wel naar de winkel als je iets snel wilt hebben. Nu kun je het online bestellen en dan heb je het dezelfde avond in huis.
Komt bij dat winkels steeds vaker niet hebben wat je online simpel kunt bestellen.
En die verrekte parkeerkosten: 5 euro is niks....
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 17 februari 2016 @ 23:13:28 #127
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160006792
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:07 schreef W00fer het volgende:

[..]

Experience marketing is zeker wel iets waar je wat mee kunt, sterker nog de pretparken draaien er miljardenomzetten op. Beleving kun je zeker wel wat mee.
Je zegt het goed, voor een belevenis ga je naar een pretpark. Als je iets praktisch wil hebben zoals een koffer, een broodmes, een tas of een dekbedovertrek dan wil je gewoon dat ding hebben zonder gedoe voor een goede prijs.
Vroeger ging voor een ervaring naar een warenhuis. Maar tegenwoordig heeft een consument daar geen tijd voor, die staat liever in een pretpark op zaterdag, de miljardenomzet aldaar te spekken.
So we just called him Fred
pi_160006844
Kahn is vast een prima man en vader, maar als zakenman moet je toch veel concreter je verhaal presenteren dan hij dat deed.
pi_160006846
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:13 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Je zegt het goed, voor een belevenis ga je naar een pretpark. Als je iets praktisch wil hebben zoals een koffer, een broodmes, een tas of een dekbedovertrek dan wil je gewoon dat ding hebben zonder gedoe voor een goede prijs.
Vroeger ging voor een ervaring naar een warenhuis. Maar tegenwoordig heeft een consument daar geen tijd voor, die staat liever in een pretpark op zaterdag, de miljardenomzet aldaar te spekken.
De pretparken hebben het de afgelopen jaren het ook niet zo fantastisch gedaan.
  woensdag 17 februari 2016 @ 23:15:59 #130
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160006883
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:13 schreef matthijst het volgende:

[..]

Prijs en gemak. Voorheen moest je wel naar de winkel als je iets snel wilt hebben. Nu kun je het online bestellen en dan heb je het dezelfde avond in huis.
Komt bij dat winkels steeds vaker niet hebben wat je online simpel kunt bestellen.
En die verrekte parkeerkosten: 5 euro is niks....
Daar kan je hier in de straat net 1,5 uur voor staan...
En dan zit je in het provinciestadje Gouda, met een gesloten IT's, Block, Paradigit, V&D, Klein, Steps, Schoenenreus en nog een zooitje winkels waar ik de naam niet eens meer van weet.
So we just called him Fred
pi_160006917
quote:
6s.gif Op woensdag 17 februari 2016 22:59 schreef k_man het volgende:

[..]

Weet je wat het is Roel, als ik jou nou steeds bij je voornaam noem Roel, dan denk jij: die man kent mij, die man heeft passie, hij houdt van mensen. Er waren allerlei goede ideen Roel, ze hebben daar met een heel team over bij elkaar gezeten. En dat zijn mensen met verstand van zaken Roel, dat zijn toppers.
:D.
  woensdag 17 februari 2016 @ 23:17:54 #132
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160006941
registreer om deze reclame te verbergen
Ik bedenk me nu eindelijk wat ik aan de V&D ga missen: hun huismerkkoffers.

Niet vanwege de kwaliteit, maar omdat ze daar hele lelijke koffers verkochten. Waarom ik een lelijke koffer wil? Die koopt niemand, dus heb je nooit het probleem dat iemand met dezelfde koffer zich vergist en jouw koffer meeneemt van de bagageband.
So we just called him Fred
  woensdag 17 februari 2016 @ 23:19:28 #133
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160006990
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De pretparken hebben het de afgelopen jaren het ook niet zo fantastisch gedaan.
Vorig jaar was dan ook een jaar met heel veel herfst, een tikketje lente en een paar verdwaalde zomerdagen. Maar dan nog deden die parken het beter dan de retail.
So we just called him Fred
pi_160006991
Het enige huismerk dat ik me nog kan herinneren is Vendomatic. Mams had zo'n naaimachine van de V&D.
  woensdag 17 februari 2016 @ 23:19:32 #135
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_160006992
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:17 schreef FredvZ het volgende:
Ik bedenk me nu eindelijk wat ik aan de V&D ga missen: hun huismerkkoffers.

Niet vanwege de kwaliteit, maar omdat ze daar hele lelijke koffers verkochten. Waarom ik een lelijke koffer wil? Die koopt niemand, dus heb je nooit het probleem dat iemand met dezelfde koffer zich vergist en jouw koffer meeneemt van de bagageband.
koop een lelijke kofferband :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_160007000
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:10 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Kans op transportschade heb je ook als je het naar de winkel moet brengen en na reparatie weer op moet halen.
Zeker, maar in de winkel kan ik direct een ander exemplaar uit het rek of magazijn trekken en huiswaards keren.
Friettent dikke Willie, met Willie
  woensdag 17 februari 2016 @ 23:19:59 #137
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160007006
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:19 schreef matthijst het volgende:

[..]

koop een lelijke kofferband :)
Die zit er ook nog om :D :')
So we just called him Fred
pi_160007031
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:09 schreef matthijst het volgende:

[..]

Vast, maar het is allemaal een zweverig verhaal.
Hoe vaak koop je een koffer? 1x per 2-3 jaar en dan wacht je niet op de hotdogmaand van Kahn.
Niet elk beroep is exact. Kijk naar festivals die verkopen ook voor grof geld een beleving, en steevast uitverkocht. Terwijl je een week later ook op Youtube kan zien in 4K kwaliteit.
Friettent dikke Willie, met Willie
  woensdag 17 februari 2016 @ 23:21:38 #139
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160007049
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:19 schreef W00fer het volgende:

[..]

Zeker, maar in de winkel kan ik direct een ander exemplaar uit het rek of magazijn trekken en huiswaards keren.
Dan moet je nog wel het geluk hebben dat hetzelfde exemplaar nog op voorraad is. In de tijd dat ik dingen nog in de winkel kocht was de voorraad meestal zo belabberd dat van het gene wat ik wilde hebben er maar 1 op voorraad was en als het stuk was moest het weer van een ander filiaal komen. Hoop gedoe en gereis.
So we just called him Fred
  woensdag 17 februari 2016 @ 23:21:50 #140
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_160007053
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:19 schreef W00fer het volgende:

[..]

Zeker, maar in de winkel kan ik direct een ander exemplaar uit het rek of magazijn trekken en huiswaards keren.
Daarom twee paar bestellen online :)
Doe ik altijd met schoenen...
Haters everywhere but I don't really care.
pi_160007058
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:11 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik heb de uitzending niet gezien, maar was Kahn dan van plan geweest om van V&D echt een experience-bedrijf te maken? Was die Amerikamaand alleen een voorbeeld daarvan?

Want anders... Ik kan me voorstellen dat ING geen groot miljoenenbedrag wil uitlenen alleen maar om in een warenhuis een hotdogmaand te organiseren.
Het is maar een slecht voorbeeld, onder zeer grote tijdsdruk snel in elkaar geflanst voor de TV. Dit soort marketing concepten kosten tijd om ontwikkeld te worden. Als Coca Cola volgende week ophoud met marketing is het einde van het jaar ook afgelopen....
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160007077
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:13 schreef matthijst het volgende:

[..]

Prijs en gemak. Voorheen moest je wel naar de winkel als je iets snel wilt hebben. Nu kun je het online bestellen en dan heb je het dezelfde avond in huis.
Komt bij dat winkels steeds vaker niet hebben wat je online simpel kunt bestellen.
En die verrekte parkeerkosten: 5 euro is niks....
Parkeerkosten wegen niet op tegen de extra tijd en verzendkosten die nodig zijn om iets te retourneren als het kapot aankomt of niet past of niet je smaak is.
Friettent dikke Willie, met Willie
  woensdag 17 februari 2016 @ 23:23:03 #143
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160007081
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:20 schreef W00fer het volgende:

[..]

Niet elk beroep is exact. Kijk naar festivals die verkopen ook voor grof geld een beleving, en steevast uitverkocht. Terwijl je een week later ook op Youtube kan zien in 4K kwaliteit.
Hoe zie jij een beleving in een warenhuis voor je?

De drie dwaze dagen is ook een belevenis, maar of je daar nou echt blij van wordt als dat 365 dwaze dagen worden?
So we just called him Fred
pi_160007088
RTL Late Night met Roland Kahn: http://www.gemistvoornmt.nl/a.aspx/1455744900/1
pi_160007113
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:13 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Je zegt het goed, voor een belevenis ga je naar een pretpark. Als je iets praktisch wil hebben zoals een koffer, een broodmes, een tas of een dekbedovertrek dan wil je gewoon dat ding hebben zonder gedoe voor een goede prijs.
Vroeger ging voor een ervaring naar een warenhuis. Maar tegenwoordig heeft een consument daar geen tijd voor, die staat liever in een pretpark op zaterdag, de miljardenomzet aldaar te spekken.
Als dat zo zou zijn dan zou de Bijenkorf niet zo goed draaien. Die draaien zeker ook op beleving. Kijk naar House of Pertijs in Breda welke sierraden verkoopt, een groot gedeelte van die aankoop is ook beleving.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160007182
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:21 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dan moet je nog wel het geluk hebben dat hetzelfde exemplaar nog op voorraad is. In de tijd dat ik dingen nog in de winkel kocht was de voorraad meestal zo belabberd dat van het gene wat ik wilde hebben er maar 1 op voorraad was en als het stuk was moest het weer van een ander filiaal komen. Hoop gedoe en gereis.
Dan heb je jaren onder een steen gezeten want je kunt tegenwoordig van elke winkel met goede click n brick integratie zien wat de winkelvoorraad is. Althans bij Paradigit (doorstart) en Bijenkorf wel, H&M en die andere hipsterzaken durf ik het niet van te zeggen maar ze zouden er beter aan doen van wel, en anders even een telefoontje plegen, belminuten zijn tegenwoordig haast gratis in een abo.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160007194
Het idee van beleving is i.i.g. niet nieuw. In 1992 schijnt er in Duitsland al een toonaangevend boek te zijn uitgegeven over 'de belevingsmaatschappij'.

En bijv. de Aldi is ook ingericht op de beleving. Het ziet er lullig en goedkoop uit en dat is ook precies de bedoeling.
pi_160007195
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:21 schreef matthijst het volgende:

[..]

Daarom twee paar bestellen online :)
Doe ik altijd met schoenen...
En het terugsturen van het tweede paar kost je geen tijd en geld?
Friettent dikke Willie, met Willie
  woensdag 17 februari 2016 @ 23:26:27 #149
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_160007207
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:22 schreef W00fer het volgende:
Parkeerkosten wegen niet op tegen de extra tijd en verzendkosten die nodig zijn om iets te retourneren als het kapot aankomt of niet past of niet je smaak is.
Dan woon je waarschijnlijk buitenaf :D
Heb hier twee postkantoortjes zitten waar ik elke week twee keer langs kom als ik boodschappen ga doen.

En niet alles is in de winkel te koop: zou bv. graag de plaatselijke Footlocker sponsoren maar die verkopen niet alles, dus dan maar online...
Haters everywhere but I don't really care.
pi_160007229
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:23 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Hoe zie jij een beleving in een warenhuis voor je?

De drie dwaze dagen is ook een belevenis, maar of je daar nou echt blij van wordt als dat 365 dwaze dagen worden?
Ga maar eens wat dingen lezen over experience marketing, je mond valt open van wat er mogelijk is en vooral van de omzetten die het genereert. Als je de goede bedrijven en mensen erop zet kan het groot worden.
Friettent dikke Willie, met Willie
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')