abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † woensdag 27 januari 2016 @ 16:23:04 #51
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_159441110
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 13:51 schreef Metalfreak het volgende:
Ja, valt me ook wel eens op. Nu ben ik misschien nog van het andere uiterste, mijn vriendin en ik verdienen allebei ruim boven modaal en letten op aanbiedingen alsof we in de bijstand zitten :') Maar ik ben me wel heel bewust van de kosten van alles, ook al heb ik het geld wél. Maar van alleen maar spullen kopen en geld uitgeven word je ook niet gelukkig.

Het valt me wel vaker op dat mensen die het geld NIET hebben graag zich luxer willen voordoen dan ze zijn (dure vakanties naar 4-sterren resorts, dikke auto, een huis met een tophypotheek) en dat mensen die WEL geld hebben minder waarde hechten aan luxe zaken (backpackreizen, eenvoudige auto, fatsoenlijk maar niet te groot huis).

Nu ben ik zelf wel aan het sparen voor een leuke auto, maar die koop ik ook pas als de prijs onder een voor mij acceptabel niveau is gezakt ;)
Helemaal mee eens. En hier ongeveer hetzelfde. Allebei een fatsoenlijk salaris, maar toch altijd uit op koopjes en niks 'patserigs' hier in huis of op de oprit.

Nou ja, in de garage wel, één kleine zonde mag. ;)

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  woensdag 27 januari 2016 @ 16:32:34 #52
3542 Gia
User under construction
pi_159441399
quote:
99s.gif Op woensdag 27 januari 2016 13:02 schreef Cynix ® het volgende:
Want hoewel meestal minimaal een van de twee werkeloos of arbeidsongeschikt is, stammen hun schulden vaak al uit een eerdere periode, toen dat nog niet aan de orde was.
Nou, je kunt ook arbeidsongeschikt zijn en gewoon wel met geld om kunnen gaan, hoor.
  † In Memoriam † woensdag 27 januari 2016 @ 16:35:38 #53
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_159441494
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 16:32 schreef Gia het volgende:
Nou, je kunt ook arbeidsongeschikt zijn en gewoon wel met geld om kunnen gaan, hoor.
Natuurlijk. Dat bedoel ik juist ook. Het zit iedereen wel eens tegen, maar lang niet iedereen komt daardoor in de problemen.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  woensdag 27 januari 2016 @ 16:35:39 #54
3542 Gia
User under construction
pi_159441495
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 16:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

eh.. nee...
Sommigen wel. Is inderdaad handig op vakantie, maar dat is de creditcard van de bank ook.
Wij hebben er verder geen en ook niet nodig.

Er zijn ook mensen die gebruiken het hele krediet en schaffen dan gewoon nog een andere creditcard aan, voor nieuwe kleren of een etentje met de kinderen. En dan, alsof je rijk bent, met de card zwaaien naar de ober als je af wil rekenen.

Ik hoef dat allemaal niet.
  woensdag 27 januari 2016 @ 16:36:26 #55
3542 Gia
User under construction
pi_159441520
quote:
99s.gif Op woensdag 27 januari 2016 16:23 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. En hier ongeveer hetzelfde. Allebei een fatsoenlijk salaris, maar toch altijd uit op koopjes en niks 'patserigs' hier in huis of op de oprit.

Nou ja, in de garage wel, één kleine zonde mag. ;)

[ afbeelding ]
Mooi!
pi_159441528
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 16:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Sommigen wel. Is inderdaad handig op vakantie, maar dat is de creditcard van de bank ook.
Wij hebben er verder geen en ook niet nodig.

Er zijn ook mensen die gebruiken het hele krediet en schaffen dan gewoon nog een andere creditcard aan, voor nieuwe kleren of een etentje met de kinderen. En dan, alsof je rijk bent, met de card zwaaien naar de ober als je af wil rekenen.

Ik hoef dat allemaal niet.
O ik heb ook een cc van de bank.
Tap tap tap
  † In Memoriam † woensdag 27 januari 2016 @ 16:38:16 #57
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_159441583
Ik een VISA-card via de ANWB. Alleen bedoeld voor noodgevallen.
En een van de bank ook trouwens, die ik nooit gebruik.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  woensdag 27 januari 2016 @ 16:38:36 #58
3542 Gia
User under construction
pi_159441592
quote:
99s.gif Op woensdag 27 januari 2016 16:35 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Natuurlijk. Dat bedoel ik juist ook. Het zit iedereen wel eens tegen, maar lang niet iedereen komt daardoor in de problemen.
Ik zeg altijd maar zo: Je moet niet hoger willen schijten dan je kont staat.

Wij zijn altijd spaarzaam geweest en dat betaalt zich nu uit. Als onze gezondheid het toelaat kunnen wij uitkijken naar een goede oude dag. En daar ben ik best trots op.
  woensdag 27 januari 2016 @ 16:39:25 #59
3542 Gia
User under construction
pi_159441619
quote:
99s.gif Op woensdag 27 januari 2016 16:38 schreef Cynix ® het volgende:
Ik een VISA-card via de ANWB. Alleen bedoeld voor noodgevallen.
En een van de bank ook trouwens, die ik nooit gebruik.
Nee, wij gebruiken die ook eigenlijk nooit. Je kunt toch gewoon pinnen!
pi_159441664
Nou, schouderklopjes voor iedereen.
Tap tap tap
pi_159442138
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 16:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Sommigen wel. Is inderdaad handig op vakantie, maar dat is de creditcard van de bank ook.
Wij hebben er verder geen en ook niet nodig.

Er zijn ook mensen die gebruiken het hele krediet en schaffen dan gewoon nog een andere creditcard aan, voor nieuwe kleren of een etentje met de kinderen. En dan, alsof je rijk bent, met de card zwaaien naar de ober als je af wil rekenen.

Ik hoef dat allemaal niet.
Internetaankopen (ongeveer 90% van mijn aankopen buiten huishoudgeld om) en deze zijn ook standaard verzekerd bij verzending en alle aankopen zijn verzekerd voor 180 dagen inclusief als je het zelf laat vallen en het is stuk.

Winkels hebben afschuwelijke ouderwetse openingstijden, zeer beperkte keuze en ik moet bij de kassa altijd wachten. Doe mij maar liever internet met een creditcard.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 27 januari 2016 @ 17:01:49 #62
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_159442245
quote:
99s.gif Op woensdag 27 januari 2016 16:23 schreef Cynix ® het volgende:


Helemaal mee eens. En hier ongeveer hetzelfde. Allebei een fatsoenlijk salaris, maar toch altijd uit op koopjes en niks 'patserigs' hier in huis of op de oprit.

Nou ja, in de garage wel, één kleine zonde mag. ;)

[ afbeelding ]
Stoer man😉
  woensdag 27 januari 2016 @ 17:02:49 #63
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_159442271
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 16:32 schreef Gia het volgende:


Nou, je kunt ook arbeidsongeschikt zijn en gewoon wel met geld om kunnen gaan, hoor.
Dit.
  woensdag 27 januari 2016 @ 17:35:56 #64
3542 Gia
User under construction
pi_159443248
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 16:58 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Internetaankopen (ongeveer 90% van mijn aankopen buiten huishoudgeld om) en deze zijn ook standaard verzekerd bij verzending en alle aankopen zijn verzekerd voor 180 dagen inclusief als je het zelf laat vallen en het is stuk.

Winkels hebben afschuwelijke ouderwetse openingstijden, zeer beperkte keuze en ik moet bij de kassa altijd wachten. Doe mij maar liever internet met een creditcard.
Ik doe internet met iDeal. Gewoon via de bank.
pi_159443271
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2016 17:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik doe internet met iDeal. Gewoon via de bank.
Dan mis je alleen de verzekeringen en verder is het identiek als je al een creditcard heb.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_159443913
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2016 17:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik doe internet met iDeal. Gewoon via de bank.
Ik wilde er eerst ook niet aan want huuu schulden en niet meteen betalen en er rekening mee houden en gat in m'n hand en huuuu.
Nou, ik ben hartstikke blij met dat ding op vakantie. Ik had ook zo'n prepaid ding van het GWK, maar die kon ik alleen bij het GWK opladen. Die nam ik dan mee naar de VS en de cc gebruikte ik bij noodgevallen (zoals die keer dat ik van m'n stokje ging en onderzocht moest worden). Nu gebruik ik hem vooral voor iTunes, m'n Kindle en unblock-us en voor online aankopen bij winkels die ik niet ken :P Voor de verzekering.
En dan heb ik het over aankopen van een paar tientjes.
Het is gewoon zo ontzettend makkelijk.
Tap tap tap
pi_159444320
quote:
99s.gif Op woensdag 27 januari 2016 16:23 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. En hier ongeveer hetzelfde. Allebei een fatsoenlijk salaris, maar toch altijd uit op koopjes en niks 'patserigs' hier in huis of op de oprit.

Nou ja, in de garage wel, één kleine zonde mag. ;)

[ afbeelding ]
Wat een beauty :7
  † In Memoriam † woensdag 27 januari 2016 @ 18:18:20 #68
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_159444467
Thnx! :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  woensdag 27 januari 2016 @ 18:42:19 #69
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_159445029
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2016 17:35 schreef Gia het volgende:


Ik doe internet met iDeal. Gewoon via de bank.
Bij mij geen Credit Card maar iDeal ik vind het erg fijn en makkelijk via de bank. Bedoel internet met iDeal !
pi_159446906
quote:
7s.gif Op woensdag 27 januari 2016 18:42 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Bij mij geen Credit Card maar iDeal ik vind het erg fijn en makkelijk via de bank. Bedoel internet met iDeal !
Het is ook heel makkelijk, net zoals met een CC betaling en een extra verzekering erbij
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 27 januari 2016 @ 19:33:36 #71
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_159446952
quote:
99s.gif Op woensdag 27 januari 2016 16:23 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. En hier ongeveer hetzelfde. Allebei een fatsoenlijk salaris, maar toch altijd uit op koopjes en niks 'patserigs' hier in huis of op de oprit.

Nou ja, in de garage wel, één kleine zonde mag. ;)

[ afbeelding ]
Nice! Hier hetzelfde, heb wel een premium merk auto, maar die is inmiddels al bijna 17 jaar oud... Wonen nu een jaar in dit huis, maar hebben nog steeds geen klok aan de muur hangen :P

quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 16:39 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, wij gebruiken die ook eigenlijk nooit. Je kunt toch gewoon pinnen!
Laat me raden: jij gaat nooit buiten Europa op vakantie? Een huurauto, ter plekke hotels boeken, een niet geaccepteerde pinpas, allemaal dingen waarbij een cc onmisbaar is.
Don't let my username fool you...
pi_159447607
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2016 11:29 schreef Gia het volgende:

[..]
Lenen tegen hoge rentes moeten mensen nooit doen. Hieronder valt naar mijn mening ook de vusacards e.d. Die heb je alleen nodig als je geld tekort komt, anders kun je gewoon met je bankcard betalen, toch?
Mijn Visa heeft mij al enorm veel wachttijd bespaard bij tolpoortjes in het buitenland, waar je meestal niet met je bankpas kunt betalen. De rij voor contant betalen is meestal véél langer dan de rij voor creditcard houders (in tijd gemeten).

Daarnaast is een creditcard erg makkelijk bij webshop bestellingen die je in het buitenland plaatst, in mijn geval onderdelen voor mijn oldtimer die in ons land moeilijk verkrijgbaar zijn.
Ook voor reserveringen van bijvoorbeeld hotels voor de vakantie is een creditcard bijna noodzakelijk.
pi_159447814
Dat je alleen een creditcard nodig zou hebben als je geld tekort komt is inderdaad wel wat kort door de bocht. Het is gewoon een betaalmiddel en heeft niets te maken met het al dan niet tekort komen van geld. Zoals hierboven al een paar keer is geschreven is het erg handig bij bijvoorbeeld aankopen op internet, omdat je aankopen bijvoorbeeld standaard zijn verzekerd en je het bedrag gewoon terug kunt vorderen mocht je aankoop niet geleverd worden. Je bent een stuk beter beschermd dan wanneer je met iDeal betaalt. Daarnaast is een creditcard vrijwel onmisbaar als je bijv. naar Amerika gaat en, ik noem maar wat, een hotel wilt boeken of een auto wilt huren. Het is daar weer een beetje het tegenovergestelde van hier qua mentaliteit, niemand kijkt je raar aan als je een doosje Tic Tacs afrekent met een CC :P

Ik heb er zelf één van de bank en alles wat ik met dat ding betaal wordt gewoon maandelijks van mijn betaalrekening afgeschreven. Ik betaal daarom ook geen rente. Als ik met dat ding geld uit zou geven dat ik niet heb zou het vrij snel afgelopen zijn :o
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  † In Memoriam † woensdag 27 januari 2016 @ 20:30:38 #74
43556 miss_dynastie
pi_159448793
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 13:51 schreef Metalfreak het volgende:
Ja, valt me ook wel eens op. Nu ben ik misschien nog van het andere uiterste, mijn vriendin en ik verdienen allebei ruim boven modaal en letten op aanbiedingen alsof we in de bijstand zitten :') Maar ik ben me wel heel bewust van de kosten van alles, ook al heb ik het geld wél. Maar van alleen maar spullen kopen en geld uitgeven word je ook niet gelukkig.

Het valt me wel vaker op dat mensen die het geld NIET hebben graag zich luxer willen voordoen dan ze zijn (dure vakanties naar 4-sterren resorts, dikke auto, een huis met een tophypotheek) en dat mensen die WEL geld hebben minder waarde hechten aan luxe zaken (backpackreizen, eenvoudige auto, fatsoenlijk maar niet te groot huis).

Nu ben ik zelf wel aan het sparen voor een leuke auto, maar die koop ik ook pas als de prijs onder een voor mij acceptabel niveau is gezakt ;)
Ik vind het heerlijk om niet teveel te betalen voor dingen. Heb geen moeite met geld uitgeven, maar ik voel me serieus heel fijn als ik door de supermarkt loop en dingen met kortingssticker scoor :P

quote:
99s.gif Op woensdag 27 januari 2016 16:19 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ja, onzin-dingen dus. Vooral als je het niet kunt betalen.
Die cola-machine kostte in het gebruik iets van 50 euro per week of zo? 8)7 8)7 8)7
En da's niet eens lekkere cola ook nog 'es :')

quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2016 17:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik doe internet met iDeal. Gewoon via de bank.
En hoe makkelijk haal je daarmee je geld terug als er niet geleverd wordt? Dan ging ik nog eerder voor PayPal...
pi_159462502
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 13:51 schreef Metalfreak het volgende:
Ja, valt me ook wel eens op. Nu ben ik misschien nog van het andere uiterste, mijn vriendin en ik verdienen allebei ruim boven modaal en letten op aanbiedingen alsof we in de bijstand zitten :') Maar ik ben me wel heel bewust van de kosten van alles, ook al heb ik het geld wél. Maar van alleen maar spullen kopen en geld uitgeven word je ook niet gelukkig.
Als je je echt bewust bent van de kosten van alles, dan zou je ook moeten weten dat aanbiedingen voor iemand in de bijstand zelden interessant zijn. Het gaat namelijk vrijwel altijd om A of B merken en dan is de aanbieding heel vaak nog duurder dan het eigen merk...
Daarnaast gaan aanbiedingen vaak over zaken die je niet nodig hebt en stimuleren ze dus tot impuls aankopen.
Als ik al een aanbieding zie van iets dat ik normaliter ook gebruik... dan vergelijk ik het altijd met de eigen merk producten en 9 van de 10 keer is dat eigen merk dus toch goedkoper.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')