abonnement Unibet Coolblue
pi_160025606
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 20:23 schreef LXIV het volgende:
Tja, maar short zitten (en zeker op de index) is toch een gok in je nadeel. Doe je het kort dan is he ongeveer 50-50, maar hoe langer je short blijft, hoe ongunstiger de verhouding voor je gaat vallen.
Waarom? Ik gok er op dat de verwachtingswaarde "door de tijd wordt opgefroten"en dat ik die als winst kan incasseren. Verder kies ik de optie-afloopdatum altijd ná de dividenduitkering (indien van toepassing).
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 18 februari 2016 @ 20:35:20 #177
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_160025686
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 20:33 schreef blomke het volgende:

[..]

Waarom? Ik gok er op dat de verwachtingswaarde "door de tijd wordt opgefroten"en dat ik die als winst kan incasseren. Verder kies ik de optie-afloopdatum altijd ná de dividenduitkering (indien van toepassing).
Oh, wacht. Short op calls. Ok, dat is anders.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 18 februari 2016 @ 21:40:05 #178
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_160027779
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 20:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

Denk ook dat de AEX de komende tijd tussen de 400 en 440 zal dralen, met een voorkeur voor het bovenste deel. Rente is en blijft toch heel laag en er was niet echt een economische reden voor de terugval van de AEX afgelopen weken, vooral angst.
Als we langdurig onder de 1 pct rente blijven dan zijn aandelen als unilever of akzo nog altijd interessant geprijsd voor de LT-belegger.
Geen economische reden voor de terugval van de AEX? Je kunt het beter omdraaien, er is geen economische reden voor een opleving van de AEX.

21 New Numbers That Show That The Global Economy Is Absolutely Imploding

By Michael Snyder, on February 16th, 2016

Earth-At-Night-Public-Domain-460x306.jpg

After a series of stunning declines through the month of January and the first half of February, global financial markets seem to have found a patch of relative stability at least for the moment. But that does not mean that the crisis is over. On the contrary, all of the hard economic numbers that are coming in from around the world tell us that the global economy is coming apart at the seams. This is especially true when you look at global trade numbers. The amount of stuff that is being bought, sold and shipped around the planet is falling precipitously. So don’t be fooled if stocks go up one day or down the next. The truth is that we are in the early chapters of a brand new economic meltdown, and I believe that all of the signs indicate that it will continue to get worse in the months ahead. The following are 21 new numbers that show that the global economy is absolutely imploding…

#1 Chinese exports fell by 11.2 percent year over year in January.

#2 Chinese imports were even worse in January. On a year over year basis, they declined a whopping 18.8 percent.

#3 It may be hard to believe, but Chinese imports have now plunged for 15 months in a row.

#4 In India, exports were down 13.6 percent on a year over year basis in January.

#5 In Japan, exports declined 8 percent in December on a year over year basis, while imports plummeted 18 percent.

#6 For the sixth time in six years, Japanese GDP growth has gone negative.

#7 In the United States, exports were down 7 percent on a year over year basis in December.

#8 U.S. factory orders have fallen for 14 months in a row.

#9 The Restaurant Performance Index in the United States has dropped to the lowest level that we have seen since 2008.

#10 This month the Baltic Dry Index fell below 300 for the first time ever.

#11 It is now cheaper to rent a 1,100 foot merchant vessel than it is to rent a Ferrari.

#12 Orders for Class 8 trucks in the United States dropped by 48 percent on a year over year basis in January.

#13 Due to a lack of demand for trucks, Daimler just laid off 1,250 U.S. workers.

#14 Even though Saudi Arabia and Russia have agreed to freeze oil production at current levels, the price of U.S. oil has still fallen below 30 dollars a barrel.

#15 It is being reported that 35 percent of all oil and gas companies around the world are at risk of falling into bankruptcy.

#16 According to CNN, 67 oil and gas companies in the United States filed for bankruptcy during 2015.

#17 The number of job cuts in the United States skyrocketed 218 percent during the month of January according to Challenger, Gray & Christmas.

#18 All over America, retail stores are shutting down at a stunning pace. The following list of store closures comes from one of my previous articles…

-Wal-Mart is closing 269 stores, including 154 inside the United States.

-K-Mart is closing down more than two dozen stores over the next several months.

-J.C. Penney will be permanently shutting down 47 more stores after closing a total of 40 stores in 2015.

-Macy’s has decided that it needs to shutter 36 stores and lay off approximately 2,500 employees.

-The Gap is in the process of closing 175 stores in North America.

-Aeropostale is in the process of closing 84 stores all across America.

-Finish Line has announced that 150 stores will be shutting down over the next few years.

-Sears has shut down about 600 stores over the past year or so, but sales at the stores that remain open continue to fall precipitously.

#19 The price of gold is enjoying its best quarterly performance in 30 years.

#20 Global stocks have fallen into bear market territory, which means that about one-fifth of all global stock market wealth has already been wiped out.

#21 Unfortunately for global central banks, they have pretty much run out of ammunition. Since March 2008, central banks have cut interest rates 637 times and they have purchased a staggering 12.3 trillion dollars worth of assets. There is not much more that they can do, and now the next great crisis is upon us.

Without any outside influences, the global economy and the global financial system will continue to rapidly fall apart.

But if we do have a major “black swan event” take place, that could cause the bottom to fall out at any moment.

In particular, I am deeply concerned about the possibility that World War III could be sparked in the Middle East. In an article that I published earlier today entitled “Turkey Is Asking The United States To Take Part In A Ground Invasion Of Syria“, I included a quote from Turkish Foreign Minister Mevlut Cavusoglu that reveals just how eager Turkey and Saudi Arabia are for war to begin…

http://theeconomiccollaps(...)absolutely-imploding
Feyenoord!
pi_160028330
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:40 schreef Japie77 het volgende:
21 New Numbers That Show That The Global Economy Is Absolutely Imploding
Het zijn nare lijstjes. Lastig te weerleggen als je daar al behoefte aan zou hebben. Veel FUD...

Ik vind dat je het niet op deze manier moet doen omdat het m.i. wat "BNW" overkomt.
We weten niet of het zo is omdat het ondoenlijk is om die 21 "fact's" na te gaan trekken en dan is het ook nog eens lastig om te bepalen wat de invloed op het 1 en ander is.
Ik wantrouw het principe van "fact-overloading" wat zo'n lijstje probeert te doen.

En je kon ook cherrypicken in de tijd dat het enorm goed ging. Zo'n lijstje is altijd te publiceren.
Ik zou daar als ik jou was niet teveel in mee gaan want dat is een bodemloze put.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bart2002 op 18-02-2016 22:00:16 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 18 februari 2016 @ 22:13:51 #180
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_160029008



Je kan altijd tig redenen geven om niet te investeren.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  donderdag 18 februari 2016 @ 22:19:37 #181
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_160029212
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:13 schreef monkyyy het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Je kan altijd tig redenen geven om niet te investeren.
Markets climb best a wall of worry.

Afgelopen 15 jaar trouwens wel de langste bearmarket/laagste koerswinst ever.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_160030623
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:13 schreef monkyyy het volgende:
om niet te investeren
Hij doelt daar niet zozeer op dacht ik.
Hij probeert aan te geven waarom het niet zo goed gaat met de wereld in het algemeen.
Ik heb daar wel respect voor.

Investeren blijft altijd een dingetje van "geld over". En het is natuurlijk wel waar dat een steeds grotere groep dat niet heeft en dezelfde kleine groep datzelfde verschijnsel steeds meer heeft.
Dat is een verontrustende ontwikkeling.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 11:15:13 #183
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_160037575
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:54 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het zijn nare lijstjes. Lastig te weerleggen als je daar al behoefte aan zou hebben. Veel FUD...

Ik vind dat je het niet op deze manier moet doen omdat het m.i. wat "BNW" overkomt.
We weten niet of het zo is omdat het ondoenlijk is om die 21 "fact's" na te gaan trekken en dan is het ook nog eens lastig om te bepalen wat de invloed op het 1 en ander is.
Ik wantrouw het principe van "fact-overloading" wat zo'n lijstje probeert te doen.

En je kon ook cherrypicken in de tijd dat het enorm goed ging. Zo'n lijstje is altijd te publiceren.
Ik zou daar als ik jou was niet teveel in mee gaan want dat is een bodemloze put.
Heb je gelijk in hoor. Maar ik probeer even aan te geven dat ik het een hele onwerkelijke situatie vind op het moment. Ik denk dat de beurzen helemaal niks meer met de reeele economie te maken hebben. Als je kijkt hoe de wereld ervoor staat ivm schulden, faillisementen (alleen de laatste paar maanden al V&D, Scapino etc), kloof tussen rijk en arm (drama's in Spanje, Griekenland etc) dan kun je toch moeilijk vinden dat er geen economische reden bestaat voor de beurs om omlaag te gaan. Hij zou eigenlijk ergens tussen de 0 en de 100 moeten staan.
Feyenoord!
pi_160037985
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 11:15 schreef Japie77 het volgende:
Heb je gelijk in hoor. Maar ik probeer even aan te geven dat ik het een hele onwerkelijke situatie vind op het moment. Ik denk dat de beurzen helemaal niks meer met de reeele economie te maken hebben. Als je kijkt hoe de wereld ervoor staat ivm schulden, faillisementen (alleen de laatste paar maanden al V&D, Scapino etc), kloof tussen rijk en arm (drama's in Spanje, Griekenland etc) dan kun je toch moeilijk vinden dat er geen economische reden bestaat voor de beurs om omlaag te gaan. Hij zou eigenlijk ergens tussen de 0 en de 100 moeten staan.
Houd toch op. Meestal is de beurs een indicator van wat komen gaat, dan een reflectie van hetgeen is gebeurd. Kortom, je kan de beurs amper voorspellen; meestal kan je kort meeliften op een ritje omhog/omlaag naar presentatie van jaarcijfers (zie Wessanen vandaag) rekening houdend met een rebounce na een paar dagen in tegengestelde richting.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 12:57:04 #185
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_160039366
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 11:37 schreef blomke het volgende:

[..]

Houd toch op. Meestal is de beurs een indicator van wat komen gaat, dan een reflectie van hetgeen is gebeurd. Kortom, je kan de beurs amper voorspellen; meestal kan je kort meeliften op een ritje omhog/omlaag naar presentatie van jaarcijfers (zie Wessanen vandaag) rekening houdend met een rebounce na een paar dagen in tegengestelde richting.
Jij vind het niet raar dat de beurs zo hoog staat ondanks alle economische ellende?
Feyenoord!
pi_160039512
Hier in NL valt de economische ellende toch wel mee? Steeds meer mensen vinden werk de laatste tijd. Dat er ook bedrijven failliet gaan zal altijd zo blijven, dit is ook gewoon gezonde concurrentie.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 14:21:42 #187
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_160041270
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 12:57 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Jij vind het niet raar dat de beurs zo hoog staat ondanks alle economische ellende?
Staat de beurs dan zo hoog? Ze staat op het niveau van 1998. Dat is bijna 20 jaar geleden! En is er dan zoveel echte ellende? Ik zie veel dingen juist aantrekken.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_160041375
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 12:57 schreef Japie77 het volgende:

Jij vind het niet raar dat de beurs zo hoog staat ondanks alle economische ellende?
Ik vind dat de beurs laag staat gezien de potentiële economische groei. Er zijn altijd wel negatieve en positieve factoren te vinden; 't is maar net wat er in je straatje past.

Maar ik ben het wel met je eens dat er politieke instabiliteit dreigt. Ik zie de zaken in het M.O. escaleren: IS, AQ (en dergelijke), de burgeroorlog in Syrië en als gevolg de grote stroom mensen die deze kant op komen: ik zie het als een bedreiging van onze vrijheden, normen&waarden en bovenal democratische verworvenheden. Ik begrijp niet dat de wereldpolitiek niet harder stelling neemt tegen ondemocratische krachten die trachten "het westen" (ik reken de V.S. en een democratisch deel van Azië daar ook even bij) te ondermijnen. Ik zie in die stromingen uit het M.O. een veel groter gevaar dan een V&D of één of andere schoenenzaak die omvalt. In die gebouwen kunnen weer studentenkamers o.i.d. in gemaakt worden; goed voor de bouw en voor studenten.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 19-02-2016 14:39:52 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 14:41:38 #189
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_160041672
Blijkbaar leven er nog steeds heel veel mensen in een andere wereld als mijn wereld. Sinds 2008 zijn de centrale banken van de wereld en de overheden bezig om het systeem draaiende te houden. Hiervoor hebben ze van alles en nog wat geprobeerd, vooral het pompen van enorme maar dan ook enorme hoeveelheden geld in de economie. Alle experts vertellen je dat dit systeem totaal niet houdbaar is en dat er nu maatregelen zijn genomen om het draaiende te houden die totaal tegen de natuur van het kapitalisme ingaan en nog nooit eerder zijn gebruikt. Dit leidt er alleen toe dat de klap word uitgesteld.

Dus je kunt inderdaad je ogen dicht doen en geloven wat de overheid je vertelt dat het allemaal rozegeur en maneschijn is maar dat is je reinste Bullshit. Zeker als je ook gaat kijken naar de situaties in landen als Griekenland, Spanje, Portugal. Neem daarbij het failliet gaan van die enorme winkelketens in Nederland, je ziet trouwens ook steeds meer leegstand in winkelcentra, de kloof tussen rijk en arm die steeds groter wordt etc etc.
Feyenoord!
  vrijdag 19 februari 2016 @ 14:46:36 #190
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_160041783
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 13:03 schreef lolnoob123 het volgende:
Hier in NL valt de economische ellende toch wel mee? Steeds meer mensen vinden werk de laatste tijd. Dat er ook bedrijven failliet gaan zal altijd zo blijven, dit is ook gewoon gezonde concurrentie.
Je kunt Nederland niet meer los zien van de rest van de wereld.
Feyenoord!
pi_160041880
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 14:41 schreef Japie77 het volgende:
Zeker als je ook gaat kijken naar de situaties in landen als Griekenland, Spanje, Portugal. Neem daarbij het failliet gaan van die enorme winkelketens in Nederland, je ziet trouwens ook steeds meer leegstand in winkelcentra, de kloof tussen rijk en arm die steeds groter wordt etc etc.
De situatie in Griekenland e.d. is vooral te wijten aan overheden die óf het geld over de balk smeten, of de zaak oplichtten door bepaalde overheidsuitgaven buiten de begroting te houden. En dat Grieken al met pensioen konden gaan op een leeftijd dat wij amper op 50% pensioenopbouw hadden, was inderdaad een gotspé. Maar ik denk dat die landen aan het begin van een opbouwperiode staan (en er zal veel gesnoeid en bezuinigd moeten worden) en mee kunnen gaan in "de vaart der volkeren". Daarentegen zie ik in landen als Egypte, Marokko en andere islamitische staten de ene na de andere marionettenregering komen en gaan, terwijl in essentie de cultuur en de economie stagneren in de Middeleeuwse toestanden.

En nogmaals die leegstand van winkels: ik zie dat eerder als een verandering van het koopgedrag van consumenten dan als een economisch omen. Ging je vroeger schoenen kopen door eerst 3 á 4 winkels af te sjouwen, tegenwoordig en toekomstig vindt bezorging van een schoenendoos m.b.v. een drone plaats. Nog milieuvriendelijker ook.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 15:14:22 #192
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_160042463
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 14:50 schreef blomke het volgende:

[..]

De situatie in Griekenland e.d. is vooral te wijten aan overheden die óf het geld over de balk smeten, of de zaak oplichtten door bepaalde overheidsuitgaven buiten de begroting te houden. En dat Grieken al met pensioen konden gaan op een leeftijd dat wij amper op 50% pensioenopbouw hadden, was inderdaad een gotspé. Maar ik denk dat die landen aan het begin van een opbouwperiode staan (en er zal veel gesnoeid en bezuinigd moeten worden) en mee kunnen gaan in "de vaart der volkeren". Daarentegen zie ik in landen als Egypte, Marokko en andere islamitische staten de ene na de andere marionettenregering komen en gaan, terwijl in essentie de cultuur en de economie stagneren in de Middeleeuwse toestanden.

En nogmaals die leegstand van winkels: ik zie dat eerder als een verandering van het koopgedrag van consumenten dan als een economisch omen. Ging je vroeger schoenen kopen door eerst 3 á 4 winkels af te sjouwen, tegenwoordig en toekomstig vindt bezorging van een schoenendoos m.b.v. een drone plaats. Nog milieuvriendelijker ook.
Heb jij de crisis in 2008 gemist? En de maatregelen die daarna zijn gekomen? De enorme hoeveelheden geld die zijn geprint om de boel draaiende te houden? Dat is de katalysator van alle ellende in Griekenland, Spanje etc.
Feyenoord!
pi_160042693
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 15:14 schreef Japie77 het volgende:
Heb jij de crisis in 2008 gemist? En de maatregelen die daarna zijn gekomen? De enorme hoeveelheden geld die zijn geprint om de boel draaiende te houden? Dat is de katalysator van alle ellende in Griekenland, Spanje etc.
Ik denk dat je oorzaak en gevolg omdraait.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 15:29:27 #194
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_160042801
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 15:25 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik denk dat je oorzaak en gevolg omdraait.
Ik weet wel zeker van niet. Dat er van alles mis was en is in die landen lijkt me duidelijk. Maar toen we in een boom zaten had je daar geen last van. Nu het economisch stukken minder is gegaan de laatste jaren komen dat soort problemen juist aan de oppervlakte. Logisch.
Feyenoord!
pi_160052361
In mijn ogen zijn de problemen in Griekenland in essentie ontstaan toen zij de Euro kregen en daardoor rete-groedkoop zichzelf in de schulden konden steken. Daarna flink op de pof geleefd en een ondhoudbare schuldenberg gecreeerd. Verder is het wat mij betreft vooral het falende beleid aan de kant van de trojka die ervoor zorgt dat het lijden voor de Grieken alsmaar groter wordt. Er is gewoon simpelweg een herstructering van de schulden nodig. simpel als dat.

Ik deel daarnaast wel de analyse van Japie77 dat ik voorlopig geen positieve trend in de aandelenkoersen voorzie. Sterker nog, de kans is wat mij betreft erg groot dat er moeilijke tijden om ons staan te wachten. Centrale bankiers zijn na de crisis tot uitersten gegaan en hebben met onbeproefde methoden geprobeerd het allemaal bij elkaar te houden en de economie aan te jagen. Kwantitatieve verruiming en zero interest rates, of zelfs negatieve rates, zijn op termijn niet houdbaar. Zeker nu het in de reeele economie begint te keren en er steeds meer tekenen zijn van krimp wordt wat mij betreft de kans steeds groter dat het een keer flink mis gaat op de beurzen. Mocht het allemaal nog worden uitgerekt met verdere kwantitatieve verruiming en meer negatievere interest rates, dan zal het wellicht nog een tijdje duren voordat de klap komt. Maar zoals ik het zie is er geen ontkomen aan dat er een flinke correctie zal plaatsvinden op de beurzen wereldwijd.
  zondag 28 februari 2016 @ 12:01:35 #196
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_160279872
Ik heb sinds kort een neefje erbij *O* en zat te denken om een broker account voor hem te openen en er maandelijks een klein bedrag op te storten (paar tientjes in de maand kan ik wel missen) en er aandelen mee te kopen (niets speciaals gewoon een index fonds,VTI of SPY ofzo). En hem er toegang toe te geven op z'n 18e voor z'n studie. Heb het er vluchtig met de ouders over gehad en ze waren natuurlijk voorstander van.

Aangezien het om pietluttige bedragjes per transactie gaat moet het maar via degiro heb ik bedacht, omdat de kosten daar het laagst zijn en je ook (binnenkort) fracties van aandelen kan kopen.

De kortste weg lijkt me dat de ouders een account op naam van hun kind een account bij de giro openen en dan mijn bankrekeningnummer eraan linken. En als mijn bankrekening er niet aangelinkt kan worden, maak ik maandelijks het geld wel over naar de ouders en zij storten het dan.

Iemand toevallig ervaring met zoiets en hierop wil inhaken?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_160316809
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 12:01 schreef monkyyy het volgende:
De kortste weg lijkt me dat de ouders een account op naam van hun kind een account bij de giro openen en dan mijn bankrekeningnummer eraan linken.
Ik ben niet bekend met Degiro, maar bij mijn brokers kan dat laatste niet. Je cash positie kan alleen aangevuld worden vanaf een bankrekening op dezelfde naam als de broker rekening. Een maatregel tegen witwaspraktijken vermoed ik ?

Via ouders zal misschien wel te regelen zijn, maar je moet er dan van op aan dat die het daadwerkelijk elke keer doorsturen.

Verder geen ervaring hiermee, maar je doet een gift. Ik zou nagaan hoe ik dit fiscaal het handigste kan regelen.
pi_160316958
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 12:01 schreef monkyyy het volgende:
Ik heb sinds kort een neefje erbij *O* en zat te denken om een broker account voor hem te openen en er maandelijks een klein bedrag op te storten (paar tientjes in de maand kan ik wel missen) en er aandelen mee te kopen (niets speciaals gewoon een index fonds,VTI of SPY ofzo). En hem er toegang toe te geven op z'n 18e voor z'n studie. Heb het er vluchtig met de ouders over gehad en ze waren natuurlijk voorstander van.

Aangezien het om pietluttige bedragjes per transactie gaat moet het maar via degiro heb ik bedacht, omdat de kosten daar het laagst zijn en je ook (binnenkort) fracties van aandelen kan kopen.

De kortste weg lijkt me dat de ouders een account op naam van hun kind een account bij de giro openen en dan mijn bankrekeningnummer eraan linken. En als mijn bankrekening er niet aangelinkt kan worden, maak ik maandelijks het geld wel over naar de ouders en zij storten het dan.

Iemand toevallig ervaring met zoiets en hierop wil inhaken?
Gefeliciteerd!
Zelf heb ik er geen ervaring mee maar ben wel benieuwd of zoiets mogelijk is dus als je meer weet, kan je het hier dan terug posten?
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  maandag 29 februari 2016 @ 21:58:38 #199
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_160327141
Topdag vandaag. Hopelijk het voorzichtige begin van het herstel van olie.

Anderen die de oliebodem en aanverwante aandelen hebben gekocht?

Het ergste zal nu toch wel achter de rug zijn?
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_160328282
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 21:58 schreef VeX- het volgende:
Het ergste zal nu toch wel achter de rug zijn?
Geen idee. Het grootste gevaar is dat de storage capaciteit opraakt en er letterlijk geen plek meer is excess olie te storen. Dan gaan we nog een heftige crash krijgen. Iran is ook nog capaciteit aan het ophogen.

Anyway, lange termijn kan olie alleen omhoog, ben al tijdje op een pullback aan het wachten om meer exposure te kopen, maar die is nog niet gekomen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')