abonnement Unibet Coolblue
pi_159978491
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:43 schreef Andromache het volgende:
alw een horecagelegenheid aan het frequenteren, het oude Pothuys
Wat is frequenteren? Ga je daar vaak heen? :?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 16 februari 2016 @ 22:27:05 #152
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_159978628
Er geregeld heen gaan, tot nu toe eens in de 2,5 jaar :') :D
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_159980501
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 20:04 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Bedoel je niet Polman's Huis?
Zit op de Oudegracht, net voorbij (de enige echte) Tivoli (nu Kytopia).
  dinsdag 16 februari 2016 @ 23:34:30 #154
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_159980831
Ja was gezellig DW457! En we hebben behoefte aan een Utrecht-meet, animo??
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  woensdag 17 februari 2016 @ 15:29:21 #155
414827 Wave103
It's not pop music
pi_159992392
Staat die jaarbeursstalling trouwens nog steeds zo snel vol 's ochtends? Tot hoe laat kan je er gemakkelijk je fiets kwijt tegenwoordig?
  woensdag 17 februari 2016 @ 15:35:20 #156
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_159992504
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 15:29 schreef Wave103 het volgende:
Staat die jaarbeursstalling trouwens nog steeds zo snel vol 's ochtends? Tot hoe laat kan je er gemakkelijk je fiets kwijt tegenwoordig?
Ik heb nog niet meegemaakt dat hij daadwerkelijk helemaal vol was. Vanaf een uur of 8 moet je wel minstens naar de tweede verdieping.
pi_159993349
Toch ben ik wel blij dat er nog een grote stalling daar bij komt, 3200 plaatsen, naast de Rabobrug, met aansluiting op Forum West.

http://www.duic.nl/nieuws(...)k-aan-3-200-fietsen/
For great justice!
  woensdag 17 februari 2016 @ 16:24:01 #158
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_159993681
quote:
14s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:13 schreef Q. het volgende:
Toch ben ik wel blij dat er nog een grote stalling daar bij komt, 3200 plaatsen, naast de Rabobrug, met aansluiting op Forum West.

http://www.duic.nl/nieuws(...)k-aan-3-200-fietsen/
Nou die perrontrappen nog en dan kan je tenminste fatsoenlijk snel naar het station.
pi_160179752
Volgende week naar een huis kijken in Tuindorp, ben benieuwd of die buurt wat is. Zou het liefst in Oudwijk blijven maar hier kan ik niet iets krijgen van 115m2 met een tuin en een carport.
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
pi_160180455
Hallo,

Ik verhuis wellicht binnenkort richting Utrecht. Heeft iemand tips met het vinden van betaalbare huurruimte? Locatie is niet belangrijk, zo lang ik maar binnen 30 minuten in Utrecht ben. Utrecht zelf is ook een optie maar zie dat daar veel instanties tussen zitten, die waarschijnlijk niet allemaal even goed zijn. Derhalve vraag ik mij af of mensen die in eenzelfde situatie hebben gezeten hun ervaringen kunnen delen.

Edit: huurtoeslag is niet nodig. Huur idealiter tot ~850 euro kaal dus daarmee zit je wel redelijk. Heb geen zin om er zelf een vloer in te leggen omdat ik er waarschijnlijk maar een jaar in ga zitten voordat ik iets koop. Verder >60m2 en idealiter 3 of 4 kamers.

[ Bericht 24% gewijzigd door Klokov op 24-02-2016 20:34:15 ]
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_160180854
quote:
2s.gif Op woensdag 24 februari 2016 17:42 schreef Klokov het volgende:
Hallo,

Ik verhuis wellicht binnenkort richting Utrecht. Heeft iemand tips met het vinden van betaalbare huurruimte? Locatie is niet belangrijk, zo lang ik maar binnen 30 minuten in Utrecht ben. Utrecht zelf is ook een optie maar zie dat daar veel instanties tussen zitten, die waarschijnlijk niet allemaal even goed zijn. Derhalve vraag ik mij af of mensen die in eenzelfde situatie hebben gezeten hun ervaringen kunnen delen.
Dat hangt heel erg af van jouw situatie, wat je als betaalbaar ziet, of je recht hebt op huurtoeslag, wat je eisen aan de woonruimte zijn, etc. Dankzij huurtoeslag heb ik een tweekamerappartement op 10 minuten fietsen van het centrum voor minder dan 600 euro per maand inclusief (ga er per volgende week uit). Op pararius staan de goedkoopste appartementen, is mijn ervaring.

Buiten Utrecht gaan jonge mensen vooral in Hilversum of Amersfoort wonen, wat oudere mensen meer in De Bilt, Bunnik, Zeist etc., is mijn ongeïnformeerde opvatting, maar daar weet ik niet veel van.
pi_160184893
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 18:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat hangt heel erg af van jouw situatie, wat je als betaalbaar ziet, of je recht hebt op huurtoeslag, wat je eisen aan de woonruimte zijn, etc. Dankzij huurtoeslag heb ik een tweekamerappartement op 10 minuten fietsen van het centrum voor minder dan 600 euro per maand inclusief (ga er per volgende week uit). Op pararius staan de goedkoopste appartementen, is mijn ervaring.

Buiten Utrecht gaan jonge mensen vooral in Hilversum of Amersfoort wonen, wat oudere mensen meer in De Bilt, Bunnik, Zeist etc., is mijn ongeïnformeerde opvatting, maar daar weet ik niet veel van.
Eerdere post ge-edit. Woon nu samen en ben dat ook van plan in Utrecht, of omgeving, door te zetten. Huurtoeslag is wellicht dit jaar nog van toepassing maar zonder red ik het ook wel. Parasius heb ik nog niet gekeken, zal er straks even doorheen.

Weet iemand hoe het wonen is in Ijsselstijn, Nieuwegein, Maarssen, Houten, et cetera?
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_160185987
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 17:08 schreef Miauw_Zedong het volgende:
Volgende week naar een huis kijken in Tuindorp, ben benieuwd of die buurt wat is. Zou het liefst in Oudwijk blijven maar hier kan ik niet iets krijgen van 115m2 met een tuin en een carport.
omdat het er gewoonweg niet is? Tuindorp lijkt me duurder dan oudwijk.

Het is en leuke kindvriendelijke buurt maar wel wat slaperiger dan oudwijk. Ik ben er opgegroeid en heb er een ontzettend fijne jeugd gehad. Zelf woon ik nu in Tuinwijk (overkant van de kardinaal de jongweg) en dat is net wat meer stadser voor mijn gevoel. Maar tuindorp lukt ons financieel niet hoor, anders had ik er misschien wel voor gekozen :)
pi_160186785
quote:
2s.gif Op woensdag 24 februari 2016 20:39 schreef Klokov het volgende:

[..]

Eerdere post ge-edit. Woon nu samen en ben dat ook van plan in Utrecht, of omgeving, door te zetten. Huurtoeslag is wellicht dit jaar nog van toepassing maar zonder red ik het ook wel. Parasius heb ik nog niet gekeken, zal er straks even doorheen.

Weet iemand hoe het wonen is in Ijsselstijn, Nieuwegein, Maarssen, Houten, et cetera?
Wij wonen in Vreeswijk, het oude stukje van Nieuwegein, helemaal onderin bij de lek. Dat is mooi, want net mini-utrecht met een kanaal, ophaalbruggen en sluisjes. De rest van Nieuwegein is geen aanrader... Wel alle faciliteiten bij de hand, groot winkelcentrum, de tram naar utrecht is handig. Helaas wel lelijke jaren 70-wijken.

IJsselstein is ook wel leuk, het oude centrum is mooi maar de wijken eromheen zijn wat saai. Wel goed bereikbaar met de tram.

Houten is mooi, ruim, maar wel wat slaperig, een echt forenzendorp. Veel groen, parkjes. Dichtste bij utrecht van alle opties.

Maarssen ken ik niet goed, maar ook daar is het oude centrum mooi, met de vecht erdoorheen, en de wijken misschien wat minder? Maarssen lijkt me wel wat sjiek ook.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_160186883
quote:
2s.gif Op woensdag 24 februari 2016 20:39 schreef Klokov het volgende:

[..]

Eerdere post ge-edit. Woon nu samen en ben dat ook van plan in Utrecht, of omgeving, door te zetten. Huurtoeslag is wellicht dit jaar nog van toepassing maar zonder red ik het ook wel. Parasius heb ik nog niet gekeken, zal er straks even doorheen.

Weet iemand hoe het wonen is in Ijsselstijn, Nieuwegein, Maarssen, Houten, et cetera?
Voor 850 excl. ga je niet meer dan 60 krijgen in Utrecht nee, de max is dan wel 50 m2 (misschien met uitzondering van Leidsche Rijn). Ik heb met een beetje geluk iets voor 850 excl. van 45 m2 + een tuintje weten te bemachtigen.
pi_160188390
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 21:05 schreef zatoichi het volgende:

[..]

omdat het er gewoonweg niet is? Tuindorp lijkt me duurder dan oudwijk.

Het is en leuke kindvriendelijke buurt maar wel wat slaperiger dan oudwijk. Ik ben er opgegroeid en heb er een ontzettend fijne jeugd gehad. Zelf woon ik nu in Tuinwijk (overkant van de kardinaal de jongweg) en dat is net wat meer stadser voor mijn gevoel. Maar tuindorp lukt ons financieel niet hoor, anders had ik er misschien wel voor gekozen :)
Je hebt hier niet echt gezinswoningen die aan die eisen voldoen en niet sowieso niet betaalbaar, de run op huizen gaat belachelijk hard hier.
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
pi_160188765
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 22:00 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Je hebt hier niet echt gezinswoningen die aan die eisen voldoen en niet sowieso niet betaalbaar, de run op huizen gaat belachelijk hard hier.
overal rondom de binnenstad. Alles boven de 100m2 stijgt enorm. Ik heb vorig jaar mijn huis gekocht en ben er blij mee dat ik het toen heb gedaan. Al heb ik minder voor mijn vorige woning gekregen dan dat ik nu had kunnen krijgen.

Succes met de jacht. Tuindorp is en mooie wijk maar wel echt anders dan oudwijk.
pi_160189062
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 22:08 schreef zatoichi het volgende:

[..]

overal rondom de binnenstad. Alles boven de 100m2 stijgt enorm. Ik heb vorig jaar mijn huis gekocht en ben er blij mee dat ik het toen heb gedaan. Al heb ik minder voor mijn vorige woning gekregen dan dat ik nu had kunnen krijgen.

Succes met de jacht. Tuindorp is en mooie wijk maar wel echt anders dan oudwijk.
Als het huis bevalt nemen we hem, we hebben als eerste de keus dus dat scheelt. En wat rustiger dan Oudwijk vind ik ook wel prima. Zit ook lekker dicht bij station Overvecht.
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
pi_160203987
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 21:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Voor 850 excl. ga je niet meer dan 60 krijgen in Utrecht nee, de max is dan wel 50 m2 (misschien met uitzondering van Leidsche Rijn). Ik heb met een beetje geluk iets voor 850 excl. van 45 m2 + een tuintje weten te bemachtigen.
Voor 900 ex heb ik een huis van 125m2 met tuin en eigen parkeerplek,op een kwartier van centrum Utrecht :7
pi_160204127
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 15:00 schreef Piles het volgende:

[..]

Voor 900 ex heb ik een huis van 125m2 met tuin en eigen parkeerplek,op een kwartier van centrum Utrecht :7
Meh...
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
  donderdag 25 februari 2016 @ 15:09:05 #171
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_160204172
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 21:24 schreef Gripper het volgende:

[..]
IJsselstein is ook wel leuk, het oude centrum is mooi maar de wijken eromheen zijn wat saai. Wel goed bereikbaar met de tram.
Heel leuk, voldoende te doen, in mijn beleving wel relatief weinig mensen tussen de 18 en 40 (of ik doe iets verkeerd; hoe dan ook, wil hier nu weg), op de grens van groen en stedelijk. Maar neem echt niet de tram, de bus is veel sneller op CS.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_160204260
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 15:09 schreef Andromache het volgende:

[..]

Heel leuk, voldoende te doen, in mijn beleving wel relatief weinig mensen tussen de 18 en 40 (of ik doe iets verkeerd; hoe dan ook, wil hier nu weg), op de grens van groen en stedelijk. Maar neem echt niet de tram, de bus is veel sneller op CS.
Een soort mini-Amersfoort. :7
For great justice!
pi_160204534
Pffff al m'n teamgenoten verhuizen naar Amersfoort, Vleuten of Hilversum...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_160204544
quote:
15s.gif Op donderdag 25 februari 2016 15:24 schreef Nielsch het volgende:
Pffff al m'n teamgenoten verhuizen naar Amersfoort, Vleuten of Hilversum...
Met dat soort vrienden heb je geen vijanden meer nodig.
For great justice!
pi_160204728
quote:
14s.gif Op donderdag 25 februari 2016 15:25 schreef Q. het volgende:

[..]

Met dat soort vrienden heb je geen vijanden meer nodig.
straks heb ik geen vrienden meer in utrecht... :{

okee zover is het nog lang niet, maar ooit komt vast die dag dat ik niet meer regelmatig naar de kroeg ga en wat gaat me dan nog tegenhouden om niet naar de suburbs te vertrekken? :?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')