Ik weet het, maar dat betekend niet dat je als leverancier slim bezig bent.quote:Op woensdag 30 december 2015 16:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Er zijn partijen met een zo mogelijk nog zwakkere onderhandelingspositie.
ZARA verkoopt de kleding eerder dan dat de leveranciers uitbetaald krijgen.
Zeker niet. Als consument met iDeal ook niet, maar de banken en bedrijven zijn er blij mee.quote:Op woensdag 30 december 2015 16:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik weet het, maar dat betekend niet dat je als leverancier slim bezig bent.
Hmm.. schiet me nu ineens te binnen dat ik verhalen heb gehoord dat mensen moesten wachten met het aanmelden van hun niet ontvangen webshop artikelen als ze donderdag nog niks hadden ontvangen. Als ze nog in de fase van surseance van betaling zitten weet ik dat je de curator mag vragen het artikel nog te leveren en anders de koopovereenkomst te ontbinden.quote:Op woensdag 30 december 2015 16:14 schreef KingRadler het volgende:
[..]
er zit een kern van waarheid in, morgen is het officieel. (onder voorbehoud)
Heb al eerder gezegd dat ik misschien ouderwets ben, maar online kleding bestellen vind ik echt verre van ideaal. Als je iets 'nieuws' (dus merk/model waar je je maat nog niet van weet) bestelt blijft het dus een gok hoe 't valt qua maat en ook bv. de kleur kan vertekenen op beeldscherm. Dan moet je ook maar net thuis zijn als het bezorgd wordt, vervolgens moet je gegarandeerd dingen terug sturen (inpakken, retourformulieren en naar 'postkantoor') als je meerdere maten had besteld én op je geld wachten (kan ook best een flink bedrag zijn als je flinkt geshopt hebt en alles in twee/drie maten hebt besteld) en die retourzendingen zijn ook nog eens niet bij alle webshops gratis. Over gedoe gesproken...quote:Op woensdag 30 december 2015 09:52 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat wanneer verschillende winkels dezelfde spullen verkopen, je natuurlijk naar de goedkoopste gaat. Of de gemakkelijkste, qua tijd en (parkeer)kosten. Voor mij een samenvatting van het 'V&D probleem': Alles wat ze verkopen is ergens anders gemakkelijker verkrijgbaar of gewoon goedkoper.
De V&D is sowieso de moeilijkst bereikbare winkel in elke stad. Ze zitten vrijwel altijd in het hartje van de stad, het verst weg van elke, toch al peperdure, parkeergarage, er is zelfs met de fiets niet door de voetgangerszone te komen, en je kunt dan ook niks meenemen, je moet je naar de 4e etage worstelen voor een, ja voor wát eigenlijk? Een jas, een trui? Wat een gedoe, die bestel ik wel online.
Ik vind het ideaal. Niet naar de stad hoeven, moeten kijken bij verschillende winkels en moeten ze ook maar net jouw maat hebben. Thuis kan ik ook rustig kijken of het past bij de andere kledingstukken. Bezorgen kan tegenwoordig in blokken en anders zijn er vast wel buren. Bij retouren moet je soms naar het postkantoor ja, maar zijn er ook mogelijkheden om het op te laten halen en betalen bij retourzendingen heb ik nog nooit meegemaakt. Over gemak gesprokenquote:Op woensdag 30 december 2015 16:40 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Heb al eerder gezegd dat ik misschien ouderwets ben, maar online kleding bestellen vind ik echt verre van ideaal. Als je iets 'nieuws' (dus merk/model waar je je maat nog niet van weet) bestelt blijft het dus een gok hoe 't valt qua maat en ook bv. de kleur kan vertekenen op beeldscherm. Dan moet je ook maar net thuis zijn als het bezorgd wordt, vervolgens moet je gegarandeerd dingen terug sturen (inpakken, retourformulieren en naar 'postkantoor') als je meerdere maten had besteld én op je geld wachten (kan ook best een flink bedrag zijn als je flinkt geshopt hebt en alles in twee/drie maten hebt besteld) en die retourzendingen zijn ook nog eens niet bij alle webshops gratis. Over gedoe gesproken...
Je kan meerdere kleuren en maten bestellen en wat je niet nodig hebt terugsturen.quote:Op woensdag 30 december 2015 16:40 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Heb al eerder gezegd dat ik misschien ouderwets ben, maar online kleding bestellen vind ik echt verre van ideaal. Als je iets 'nieuws' (dus merk/model waar je je maat nog niet van weet) bestelt blijft het dus een gok hoe 't valt qua maat en ook bv. de kleur kan vertekenen op beeldscherm.
Je kan het laten bezorgen bij de buren, bij een AH, bij een postagentschap in de buurt, bij een Kiala punt of natuurlijk op je werk. Soms kan je het ook 's avonds laten bezorgen.quote:Dan moet je ook maar net thuis zijn als het bezorgd wordt,
Is nog altijd minder moeite dan jas aan, naar de auto (of ov/fiets), in de auto (in ov/op fiets), auto/fiets parkeren, naar winkel lopen, naar nog een winkel lopen, naar nog een winkel lopen, naar nog een winkel lopen, weer terug naar die eerste winkel lopen, wachten bij het pashokje, erachterkomen dat je maat er niet is, andere winkel zoeken, tussen de rekken door zeulen met alle zooi die je in de voorgaande winkels hebt gekocht. Aan het eind tot de conclusie komen dat dat ene truitje toch niet zo leuk is, dus weer naar winkel nummer 4... En dan moet je nog terug naar huis ook... Om er dan thuis achter te komen dat die broek toch niet bij dat overhemd staat en je dus weer terug kan met de auto of het ov...quote:vervolgens moet je gegarandeerd dingen terug sturen (inpakken, retourformulieren en naar 'postkantoor') als je meerdere maten had besteld
Daarom ook de optie "betalen met acceptgiro" aanvinken. Dan betaal je gegarandeerd alleen het gene wat je ook echt afneemt.quote:én op je geld wachten (kan ook best een flink bedrag zijn als je flinkt geshopt hebt en alles in twee/drie maten hebt besteld) en die retourzendingen zijn ook nog eens niet bij alle webshops gratis. Over gedoe gesproken...
Wachten bij de kassa en pashokjes, als ik zo de verhalen hier lees koopt er bijna niemand meer in een kledingzaak dus zouden er ook geen rijen meer kunnen zijn.quote:Op woensdag 30 december 2015 16:59 schreef FredvZ het volgende:
Op maandag bestellen, dinsdagavond ontvangen, woensdagavond passen, donderdagavond retouren op laten halen en vrijdag- en zaterdagavond schitteren in je nieuwe kleren op de dansvloer zonder dat je op vrijdagavond en zaterdagmiddag uren tijd verspild hebt aan nutteloze dingen als in de auto of ov zitten, wachten bij de kassa, wachten bij de pashokjes en het zoeken naar de juiste maat.
Dat was voor veel leveranciers de enige mogelijkheid om hun producten bij V&D aan de man te brengen.quote:Op woensdag 30 december 2015 16:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je op krediet leverde aan V&D was je sowieso niet goed snik
1 week? 1 dag bedoel jequote:Op woensdag 30 december 2015 17:04 schreef Basp1 het volgende:
Voordeel van fysieke winkels blijft dat je dingen meteen kan meenemen ipv 1 week van te voren al alles te moeten gaan regelen.
Ligt aan het product. Natuurlijk kunnen sommige bulkproducten een stuk goedkoper online, of nicheproducten, maar kleine en goedkope producten met lage of juist hele hoge marges, die zijn online weer moeilijker. Niet voor niets hebben Primark en Action geen online-winkel; de retouren zouden de marges aan gort schieten. De verzendkosten om iets binnen één uur te leveren zijn absurd.quote:Op woensdag 30 december 2015 17:08 schreef FredvZ het volgende:
[..]
1 week? 1 dag bedoel je
Maar dat blijft iets waar fysieke winkels inderdaad het voorlopig nog op kunnen winnen, als je iets direct nodig hebt, kan je het direct meenemen.
Daar zal in de toekomst wel prijsdifferentiatie op ontstaan: online producten worden goedkoper, terwijl hetzelde product in de winkel duurder zal zijn.
Tja, je brengt het aardig, maar ik blijf 't toch verre van ideaal vinden. Tuurlijk zijn er voordelen (meer keuze, altijd open, soms scherpe prijzen), maar om het negatief te stellen is het imho een beetje 'lood om oud ijzer'.quote:Op woensdag 30 december 2015 16:59 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je kan meerdere kleuren en maten bestellen en wat je niet nodig hebt terugsturen.
[..]
Je kan het laten bezorgen bij de buren, bij een AH, bij een postagentschap in de buurt, bij een Kiala punt of natuurlijk op je werk. Soms kan je het ook 's avonds laten bezorgen.
[..]
Is nog altijd minder moeite dan jas aan, naar de auto (of ov/fiets), in de auto (in ov/op fiets), auto/fiets parkeren, naar winkel lopen, naar nog een winkel lopen, naar nog een winkel lopen, naar nog een winkel lopen, weer terug naar die eerste winkel lopen, wachten bij het pashokje, erachterkomen dat je maat er niet is, andere winkel zoeken, tussen de rekken door zeulen met alle zooi die je in de voorgaande winkels hebt gekocht. Aan het eind tot de conclusie komen dat dat ene truitje toch niet zo leuk is, dus weer naar winkel nummer 4... En dan moet je nog terug naar huis ook... Om er dan thuis achter te komen dat die broek toch niet bij dat overhemd staat en je dus weer terug kan met de auto of het ov...
Had ik al verteld dat ze het tegenwoordig ook weer bij je komen halen?
[..]
Daarom ook de optie "betalen met acceptgiro" aanvinken. Dan betaal je gegarandeerd alleen het gene wat je ook echt afneemt.
Op maandag bestellen, dinsdagavond ontvangen, woensdagavond passen, donderdagavond retouren op laten halen en vrijdag- en zaterdagavond schitteren in je nieuwe kleren op de dansvloer zonder dat je op vrijdagavond en zaterdagmiddag uren tijd verspild hebt aan nutteloze dingen als in de auto of ov zitten, wachten bij de kassa, wachten bij de pashokjes en het zoeken naar de juiste maat.
enquote:...jas aan, naar de auto (of ov/fiets), in de auto (in ov/op fiets), auto/fiets parkeren, naar winkel lopen,...
En bij buren heb je 't probleem dat ze niet altijd thuis zijn als je 's avonds daar je pakje op gaat halen.quote:En dan moet je nog terug naar huis ook
Eén van de meest prettige systemen is gratis ophalen, direct passen en evt. ruilen in een fysieke winkel.quote:Op woensdag 30 december 2015 17:58 schreef Loohcs het volgende:
Voor veel dingen is (vind ik) online heel handig, hardware bv: bij een SSD heb je niks te maken met kleur en maat. Maar bij kleding en schoenen kan ik niet bepaald zeggen dat online hét ideale systeem is. Heb natuurlijk wel eens wat besteld, maar vaak na passen in fysieke winkel of later geruild in een fysieke vestiging, of zulke koopjes ("laatste maat, van ¤150 voor ¤30!!"), dat ik dacht: ik gok 't er maar op.
Heeft niets met ouderwets te maken, postorderbedrijven waren er al in de 19e eeuw.quote:Op woensdag 30 december 2015 16:40 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Heb al eerder gezegd dat ik misschien ouderwets ben, maar online kleding bestellen vind ik echt verre van ideaal. Als je iets 'nieuws' (dus merk/model waar je je maat nog niet van weet) bestelt blijft het dus een gok hoe 't valt qua maat en ook bv. de kleur kan vertekenen op beeldscherm. Dan moet je ook maar net thuis zijn als het bezorgd wordt, vervolgens moet je gegarandeerd dingen terug sturen (inpakken, retourformulieren en naar 'postkantoor') als je meerdere maten had besteld én op je geld wachten (kan ook best een flink bedrag zijn als je flinkt geshopt hebt en alles in twee/drie maten hebt besteld) en die retourzendingen zijn ook nog eens niet bij alle webshops gratis. Over gedoe gesproken...
Als ondernemer wil je geld verdienen, niet V&D beleveren.quote:Op woensdag 30 december 2015 17:06 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat was voor veel leveranciers de enige mogelijkheid om hun producten bij V&D aan de man te brengen.
@DFT heeft dat bericht teruggetrokken.quote:Op woensdag 30 december 2015 16:10 schreef KingRadler het volgende:
Faillissement aangevraagd voor V&D
[..]
Telegraaf toch, bericht met een korreltje zout nemen
Mooi hè, banken zijn instituten die zonder enig risico, geld maken uit schulden met geld wat ze niet hebben waarbij rekeninghouders door de staat worden gedekt tot ¤100.000.quote:Op woensdag 30 december 2015 11:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, het zijn liefdadigheidsinstellingen. Wut?
En waarom niet, je snapt wat een curator doet?quote:Op woensdag 30 december 2015 14:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als je dit schrijft kan niemand je toch meer serieus nemen?
Dit dus, en dan die mensen die roepen dat kinderbijslag terecht is, want die moeten voor je zorgenquote:Op woensdag 30 december 2015 20:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Banken lopen geen risico? LOL
En over Ponzi fraude gesproken, de AOW is het grootste Ponzibedrog allertijden
Ja dat is onterecht omdat het niet meer gaat om het product, bedrijf, de toegevoegde waarde, het consumentenbelang, werknemers etc.etc. maar puur om cijfers op de balans waarbij het geen reet uitmaakt hoe die cijfers gemaakt worden zolang ze maar dik zwart zijn.quote:Op woensdag 30 december 2015 11:33 schreef Pnothy72 het volgende:
[..]
En is dat een onterecht beeld? Dat is juist precies wat er m.i. aan de hand is. En daarnaast natuurlijk een directie die heeft zitten slapen en dachten rustig in hun luie stoel salaris en bonussen te kunnen opstrijken, want V&D maakt toch wel winst en er is toch wel een investeringsmaatschappij bij betrokken.
Je kan heel goed zaken in een webwinkel verkopen die je (nog) niet hebt..... been there (helaas).quote:Op woensdag 30 december 2015 12:29 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Maar het gaat er nu juist om dat die producten wel op voorraad waren. Het distributie-centrum puilde toch uit met een week of 6 voorraad?
Je kunt reeds bestelde én betaalde producten natuurlijk niet via een ander kanaal aan een ander gaan verkopen.
Uiteraard, maar dat is niet wat ik zeg.quote:Op woensdag 30 december 2015 20:23 schreef Vallon het volgende:
Je kan heel goed zaken in een webwinkel verkopen die je (nog) niet hebt..... been there (helaas).
Wanneer je serieus zaken wil doen zal je daarin of mee moeten gaan of lijdzaam aan de kant verpieteren.quote:Op woensdag 30 december 2015 19:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als ondernemer wil je geld verdienen, niet V&D beleveren.
Wat ik zei, zolang op dat product niet aan mij is overgedragen of feitelijk mijn naam heeft, is dat (zelfs als het er niet is) prima (opnieuw) te verkopen aan een ander. Gebeurd vaak, wanneer er een betere prijs kan worden gemaakt. Dat dit riekt naar oplichting, is duidelijk.quote:Op woensdag 30 december 2015 20:26 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Uiteraard, maar dat is niet wat ik zeg.
Ik bedoel dat er fysiek voorraad in het magazijn ligt die online besteld en betaald is, maar niet uitgeleverd mag of kan worden. En de klanten krijgen ook niet hun geld terug.
Díe voorraad kun je dan toch niet alsnog via de winkel gaan verkopen?
quote:Op woensdag 30 december 2015 20:48 schreef Cynix ® het volgende:
Ok, duidelijk. Ik doe mee met PietVerdriet en noem dit oplichting.
Idd, Banken lopen geen risico, laat staan zoals bedrijven cq. kleine ondernemers dat doen.quote:Op woensdag 30 december 2015 20:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Banken lopen geen risico? LOL
En over Ponzi fraude gesproken, de AOW is het grootste Ponzibedrog allertijden
Drogdenenen.quote:Op woensdag 30 december 2015 21:07 schreef Soho het volgende:
V&D levert de bestellingen in de webshop op dit moment niet, omdat de bezorgdiensten (DHL, DPD) niet meer rijden. Beide bedrijven hebben nog een flinke smak geld tegoed van V&D. Als er weer wat geld is binnen gekomen kan het zo zijn dat de bewindvoerders besluiten om deze openstaande rekeningen te voldoen. In dat geval kunnen de bestellingen alsnog geleverd worden.
De artikelen die nu in de winkel verkocht worden zijn dus niet de reeds bestelde en betaalde producten uit de webshop. Het is voor V&D wel belangrijk om deze artikel in de winkel te verkopen, om de kans te vergroten dat de klanten uiteindelijk hun bestellingen geleverd krijgen.
V&D heeft hier overigens geen invloed op. De bewindvoerders bepalen de spelregels (giftcards, wel/niet retouren) en beslissen welke rekeningen er betaald worden.
Ik ook, net zoals bestuurders/CEO persoonlijk aansprakelijk gesteld wordt en zelfs vervolgd als het bedrijf bv door achterstallig onderhoud een ongeluk veroorzaakt.quote:Op woensdag 30 december 2015 20:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dit dus, en dan die mensen die roepen dat kinderbijslag terecht is, want die moeten voor je zorgen
Trouwen Piet, jij als halve Duitsers hoe sta jij voor het feit dat een bedrijf op tijd surseancie moet aanvragen, omdat anders de bestuurders persoonlijk aansprakelijk zijn? Ik vind dat persoonlijk een hele mooie wetgeving.
Het is best simpel. Mensen met een tegoedbon, of een uitstaande bestelling zijn feitelijk mensen die een vordering op V&D hebben. Zodoende zitten ze in hetzelfde schuitje als andere partijen met een vordering, zij het dat bepaalde partijen (Belastingdienst, banken onder bepaalde voorwaarden) voorrang krijgen. Deze consumenten zullen dus net als alle andere schuldeisers af moeten wachten wat er straks aan bezittingen is en of er nog iets te halen valt. Nu wel bestellingen uitleveren, of tegoedbonnen aannemen, zou betekenen dat je de ene schuldeiser voorrang geeft op de andere en dat is niet zuiver.quote:Op woensdag 30 december 2015 21:52 schreef Vallon het volgende:
[..]
Drogdenenen.
Er staat V&D niets in de weg om die bestelde en reeds betaalde producten dan te mee te geven in hun vrachtauto en zo laten afhalen in hun filialen.
Idem voor cadeau/giftcards waar stevig misbruik is gemaakt van kleine lettertjes. Dat zal de bonnenmarkt nog wel gaan merken.
quote:De twee bewindvoerders van V&D besluiten pas in de loop van januari of een doorstart mogelijk is. Het plan om deze week al de belangrijkste drie tot vijf toekomstopties voor het noodlijdende warenhuis op een rij te zetten, is uitgesteld. Dat vertellen ingewijden aan het AD.
De bewindvoerders hebben momenteel hun handen vol om alle vorderingen van schuldeisers in kaart te brengen. Een peloton van accountants spit op het V&D-hoofdkantoor in Amsterdam-Zuid de boeken minutieus door, vertelt een medewerker met kennis van zaken. ,,Ze proberen de kluwen tussen V&D en La Place te ontwarren, zodat duidelijk is wie bij een eventueel faillissement straks als eerste wordt betaald."
Het uitstel betekent niet noodzakerlijkerwijs dat een faillissement eveneens later volgt. Het bankroet van V&D kan ieder moment worden uitgesproken. Een bericht in De Telegraaf dat de bewindvoerders gistermiddag al faillissement hadden aangevraagd klopt echter niet. ,,Een hoax," stelt V&D-woordvoerder Edwin van Wijk desgevraagd.
Hij bevestigt dat de bewindvoerders voorlopig niet voldoende aan de toekomstscenario's zijn toegekomen. Tientallen partijen zouden interesse hebben getoond voor delen van V&D en/of La place. Bron:AD
Volgens mij praatten we langs elkaar heen, maar zijn we het wel met elkaar eens. Wat jij hierboven schrijft bedoelde ik in ieder geval ook, ook al heb je het opgeschreven als een tegenreactiequote:Op woensdag 30 december 2015 20:17 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ja dat is onterecht omdat het niet meer gaat om het product, bedrijf, de toegevoegde waarde, het consumentenbelang, werknemers etc.etc. maar puur om cijfers op de balans waarbij het geen reet uitmaakt hoe die cijfers gemaakt worden zolang ze maar dik zwart zijn.
De zittende V&D directie(s) heeft niet zitten slapen maar actief meegedaan aan dit spel, daarmee over de rug van hen die werkelijk belang bij hebben. Degene die thuis in onzekerheid zitten zijn zij die ontslagen worden, hun spullen niet hebben, hun geld niet (terug)krijgen, de staat die uitkeringen moet verstrekken etc.etc.
De Hedge-funds als onderdeel van het financiële circus hebben dit scenario al lang en breed ingeschat, die toekomst bepaald en hun winst genomen. Voordeel (voor diezelfde capital investors) is dat de boedel goedkoop (terug)gekocht kan worden voor nieuwe spelers - die zo nog afhankelijker - naar het wereldwijde prijzencircus geloodst worden.
Vraag je maar 's af
1) Hoe het kan zijn dat een bedrijf wat eerst alles (zelf) eigendom had, nu ineens niets meer (in te brengen) heeft. ?
2) Waarom kan wel V&D failliet gaan en niet Sun Capital als financieel eigenaar ?
V&D is uitgebeend door slagers heet dat in plat Nederlands. Iemand heeft z'n ogen gesloten en dat zijn niet de betrokken werknemers noch de vernieuwers aldaar die wel wilden veranderen maar dat simpelweg niet konden/mochten.
Herkenbaar. Altijd grappig dat een bedrijf niet met één druk op de knop 'weet' wie z'n schuldeisers zijn en hoeveel ze wanneer nog betaald moeten krijgen....quote:Op donderdag 31 december 2015 08:10 schreef KingRadler het volgende:
De bewindvoerders hebben momenteel hun handen vol om alle vorderingen van schuldeisers in kaart te brengen. Een peloton van accountants spit op het V&D-hoofdkantoor in Amsterdam-Zuid de boeken minutieus door,
Yep, we zitten idd op dezelfde lijn. Soz.quote:Op donderdag 31 december 2015 11:13 schreef Pnothy72 het volgende:
[..]
Volgens mij praatten we langs elkaar heen, maar zijn we het wel met elkaar eens. Wat jij hierboven schrijft bedoelde ik in ieder geval ook, ook al heb je het opgeschreven als een tegenreactie
Wie betaalt die accountants nu eigenlijkquote:Op donderdag 31 december 2015 08:10 schreef KingRadler het volgende:
Een peloton van accountants spit op het V&D-hoofdkantoor in Amsterdam-Zuid de boeken minutieus door, vertelt een medewerker met kennis van zaken. ,,Ze proberen de kluwen tussen V&D en La Place te ontwarren, zodat duidelijk is wie bij een eventueel faillissement straks als eerste wordt betaald."
De bewindvoerder / curator.quote:Op donderdag 31 december 2015 12:22 schreef Pnothy72 het volgende:
[..]
Wie betaalt die accountants nu eigenlijk
quote:De Amerikaanse eigenaar van warenhuisketen V&D, Sun Capital, wilde nog een bijdrage van 85 miljoen euro van de verhuurders zodat uitstel van betaling kon worden voorkomen.
Dit schrijft Het Financiële Dagblad donderdag op basis van een verslag van de laatste commissarissenvergadering.
Afgelopen jaar stond voor V&D al in het teken van het verlagen van de huur bij veel panden. Er werd met een groot aandeel verhuurders een akkoord gesloten over lagere huur, maar deze moest dus nog verder omlaag.
De extra bijdrage moest de tegenvallende verkopen van V&D in de laatste maanden compenseren.
De commissarissen van V&D overtuigden Sun Capital ervan dat het een slecht plan was. Een nieuwe eis voor een bijdrage zou "verwoestende consequenties" gevolgen hebben voor de relaties van V&D met pandeigenaren en andere bedrijven.
Enkele commissarissen dreigden met opstappen als Sun Capital niet zou instemmen met de surseance.
quote:De Amsterdamse rechtbank heeft V&D vanmiddag failliet verklaard. De 62 winkels en restaurants van de warenhuisketen blijven voorlopig nog wel open, maar door het faillissement verliezen de ruim 10.000 werknemers van de noodlijdende warenhuisketen hun baan.
Het is nog onduidelijk hoeveel van hen uiteindelijk aan de slag kunnen blijven. Curatoren Kees van de Meent en Hanneke de Coninck spreken nog steeds met potentiële kopers over een doorstart, waarbij delen van V&D kunnen blijven bestaan. Het UWV betaalt vanaf morgen het salaris van het personeel.
Zie het nergens staanquote:
Nu jaquote:
Hoe kom je daar bij?quote:Op donderdag 31 december 2015 15:41 schreef Infection het volgende:
En zoals gewoonlijk maken ze weer een doorstart en gaan ze vrolijk verder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |