abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 30 december 2015 @ 16:24:30 #251
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_158676031
quote:
12s.gif Op woensdag 30 december 2015 16:20 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Er zijn partijen met een zo mogelijk nog zwakkere onderhandelingspositie.
ZARA verkoopt de kleding eerder dan dat de leveranciers uitbetaald krijgen.
Ik weet het, maar dat betekend niet dat je als leverancier slim bezig bent.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 30 december 2015 @ 16:25:56 #252
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_158676100
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 16:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik weet het, maar dat betekend niet dat je als leverancier slim bezig bent.
Zeker niet. Als consument met iDeal ook niet, maar de banken en bedrijven zijn er blij mee.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 30 december 2015 @ 16:29:18 #253
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_158676262
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 16:14 schreef KingRadler het volgende:

[..]

er zit een kern van waarheid in, morgen is het officieel. (onder voorbehoud)
Hmm.. schiet me nu ineens te binnen dat ik verhalen heb gehoord dat mensen moesten wachten met het aanmelden van hun niet ontvangen webshop artikelen als ze donderdag nog niks hadden ontvangen. Als ze nog in de fase van surseance van betaling zitten weet ik dat je de curator mag vragen het artikel nog te leveren en anders de koopovereenkomst te ontbinden.

Als ze failliet zijn, veranderen de spelregels. Stel dat die mensen allemaal braaf vrijdag hun niet ontvangen artikelen melden via de website.. zitten ze dan in een slechtere positie?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_158676821
quote:
99s.gif Op woensdag 30 december 2015 09:52 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat wanneer verschillende winkels dezelfde spullen verkopen, je natuurlijk naar de goedkoopste gaat. Of de gemakkelijkste, qua tijd en (parkeer)kosten. Voor mij een samenvatting van het 'V&D probleem': Alles wat ze verkopen is ergens anders gemakkelijker verkrijgbaar of gewoon goedkoper.

De V&D is sowieso de moeilijkst bereikbare winkel in elke stad. Ze zitten vrijwel altijd in het hartje van de stad, het verst weg van elke, toch al peperdure, parkeergarage, er is zelfs met de fiets niet door de voetgangerszone te komen, en je kunt dan ook niks meenemen, je moet je naar de 4e etage worstelen voor een, ja voor wát eigenlijk? Een jas, een trui? Wat een gedoe, die bestel ik wel online.
Heb al eerder gezegd dat ik misschien ouderwets ben, maar online kleding bestellen vind ik echt verre van ideaal. Als je iets 'nieuws' (dus merk/model waar je je maat nog niet van weet) bestelt blijft het dus een gok hoe 't valt qua maat en ook bv. de kleur kan vertekenen op beeldscherm. Dan moet je ook maar net thuis zijn als het bezorgd wordt, vervolgens moet je gegarandeerd dingen terug sturen (inpakken, retourformulieren en naar 'postkantoor') als je meerdere maten had besteld én op je geld wachten (kan ook best een flink bedrag zijn als je flinkt geshopt hebt en alles in twee/drie maten hebt besteld) en die retourzendingen zijn ook nog eens niet bij alle webshops gratis. Over gedoe gesproken...
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  woensdag 30 december 2015 @ 16:45:41 #255
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_158677072
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 16:40 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Heb al eerder gezegd dat ik misschien ouderwets ben, maar online kleding bestellen vind ik echt verre van ideaal. Als je iets 'nieuws' (dus merk/model waar je je maat nog niet van weet) bestelt blijft het dus een gok hoe 't valt qua maat en ook bv. de kleur kan vertekenen op beeldscherm. Dan moet je ook maar net thuis zijn als het bezorgd wordt, vervolgens moet je gegarandeerd dingen terug sturen (inpakken, retourformulieren en naar 'postkantoor') als je meerdere maten had besteld én op je geld wachten (kan ook best een flink bedrag zijn als je flinkt geshopt hebt en alles in twee/drie maten hebt besteld) en die retourzendingen zijn ook nog eens niet bij alle webshops gratis. Over gedoe gesproken...
Ik vind het ideaal. Niet naar de stad hoeven, moeten kijken bij verschillende winkels en moeten ze ook maar net jouw maat hebben. Thuis kan ik ook rustig kijken of het past bij de andere kledingstukken. Bezorgen kan tegenwoordig in blokken en anders zijn er vast wel buren. Bij retouren moet je soms naar het postkantoor ja, maar zijn er ook mogelijkheden om het op te laten halen en betalen bij retourzendingen heb ik nog nooit meegemaakt. Over gemak gesproken
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  woensdag 30 december 2015 @ 16:59:20 #256
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_158677732
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 16:40 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Heb al eerder gezegd dat ik misschien ouderwets ben, maar online kleding bestellen vind ik echt verre van ideaal. Als je iets 'nieuws' (dus merk/model waar je je maat nog niet van weet) bestelt blijft het dus een gok hoe 't valt qua maat en ook bv. de kleur kan vertekenen op beeldscherm.
Je kan meerdere kleuren en maten bestellen en wat je niet nodig hebt terugsturen.

quote:
Dan moet je ook maar net thuis zijn als het bezorgd wordt,
Je kan het laten bezorgen bij de buren, bij een AH, bij een postagentschap in de buurt, bij een Kiala punt of natuurlijk op je werk. Soms kan je het ook 's avonds laten bezorgen.
quote:
vervolgens moet je gegarandeerd dingen terug sturen (inpakken, retourformulieren en naar 'postkantoor') als je meerdere maten had besteld
Is nog altijd minder moeite dan jas aan, naar de auto (of ov/fiets), in de auto (in ov/op fiets), auto/fiets parkeren, naar winkel lopen, naar nog een winkel lopen, naar nog een winkel lopen, naar nog een winkel lopen, weer terug naar die eerste winkel lopen, wachten bij het pashokje, erachterkomen dat je maat er niet is, andere winkel zoeken, tussen de rekken door zeulen met alle zooi die je in de voorgaande winkels hebt gekocht. Aan het eind tot de conclusie komen dat dat ene truitje toch niet zo leuk is, dus weer naar winkel nummer 4... En dan moet je nog terug naar huis ook... Om er dan thuis achter te komen dat die broek toch niet bij dat overhemd staat en je dus weer terug kan met de auto of het ov...

Had ik al verteld dat ze het tegenwoordig ook weer bij je komen halen?
quote:
én op je geld wachten (kan ook best een flink bedrag zijn als je flinkt geshopt hebt en alles in twee/drie maten hebt besteld) en die retourzendingen zijn ook nog eens niet bij alle webshops gratis. Over gedoe gesproken...
Daarom ook de optie "betalen met acceptgiro" aanvinken. Dan betaal je gegarandeerd alleen het gene wat je ook echt afneemt.

Op maandag bestellen, dinsdagavond ontvangen, woensdagavond passen, donderdagavond retouren op laten halen en vrijdag- en zaterdagavond schitteren in je nieuwe kleren op de dansvloer zonder dat je op vrijdagavond en zaterdagmiddag uren tijd verspild hebt aan nutteloze dingen als in de auto of ov zitten, wachten bij de kassa, wachten bij de pashokjes en het zoeken naar de juiste maat.
So we just called him Fred
pi_158677965
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 16:59 schreef FredvZ het volgende:

Op maandag bestellen, dinsdagavond ontvangen, woensdagavond passen, donderdagavond retouren op laten halen en vrijdag- en zaterdagavond schitteren in je nieuwe kleren op de dansvloer zonder dat je op vrijdagavond en zaterdagmiddag uren tijd verspild hebt aan nutteloze dingen als in de auto of ov zitten, wachten bij de kassa, wachten bij de pashokjes en het zoeken naar de juiste maat.
Wachten bij de kassa en pashokjes, als ik zo de verhalen hier lees koopt er bijna niemand meer in een kledingzaak dus zouden er ook geen rijen meer kunnen zijn. :)

Voordeel van fysieke winkels blijft dat je dingen meteen kan meenemen ipv 1 week van te voren al alles te moeten gaan regelen.
  woensdag 30 december 2015 @ 17:06:18 #258
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_158678057
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 16:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je op krediet leverde aan V&D was je sowieso niet goed snik
Dat was voor veel leveranciers de enige mogelijkheid om hun producten bij V&D aan de man te brengen.
So we just called him Fred
pi_158678061
Kleding en schoenen online vin dik een ramp! Dus graag in een gewone winkel O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 30 december 2015 @ 17:08:31 #260
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_158678164
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 17:04 schreef Basp1 het volgende:
Voordeel van fysieke winkels blijft dat je dingen meteen kan meenemen ipv 1 week van te voren al alles te moeten gaan regelen.
1 week? 1 dag bedoel je :)
Maar dat blijft iets waar fysieke winkels inderdaad het voorlopig nog op kunnen winnen, als je iets direct nodig hebt, kan je het direct meenemen.

Daar zal in de toekomst wel prijsdifferentiatie op ontstaan: online producten worden goedkoper, terwijl hetzelde product in de winkel duurder zal zijn.
So we just called him Fred
  woensdag 30 december 2015 @ 17:35:25 #261
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_158679411
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 17:08 schreef FredvZ het volgende:

[..]

1 week? 1 dag bedoel je :)
Maar dat blijft iets waar fysieke winkels inderdaad het voorlopig nog op kunnen winnen, als je iets direct nodig hebt, kan je het direct meenemen.

Daar zal in de toekomst wel prijsdifferentiatie op ontstaan: online producten worden goedkoper, terwijl hetzelde product in de winkel duurder zal zijn.
Ligt aan het product. Natuurlijk kunnen sommige bulkproducten een stuk goedkoper online, of nicheproducten, maar kleine en goedkope producten met lage of juist hele hoge marges, die zijn online weer moeilijker. Niet voor niets hebben Primark en Action geen online-winkel; de retouren zouden de marges aan gort schieten. De verzendkosten om iets binnen één uur te leveren zijn absurd.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_158680331
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 16:59 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Je kan meerdere kleuren en maten bestellen en wat je niet nodig hebt terugsturen.

[..]

Je kan het laten bezorgen bij de buren, bij een AH, bij een postagentschap in de buurt, bij een Kiala punt of natuurlijk op je werk. Soms kan je het ook 's avonds laten bezorgen.

[..]

Is nog altijd minder moeite dan jas aan, naar de auto (of ov/fiets), in de auto (in ov/op fiets), auto/fiets parkeren, naar winkel lopen, naar nog een winkel lopen, naar nog een winkel lopen, naar nog een winkel lopen, weer terug naar die eerste winkel lopen, wachten bij het pashokje, erachterkomen dat je maat er niet is, andere winkel zoeken, tussen de rekken door zeulen met alle zooi die je in de voorgaande winkels hebt gekocht. Aan het eind tot de conclusie komen dat dat ene truitje toch niet zo leuk is, dus weer naar winkel nummer 4... En dan moet je nog terug naar huis ook... Om er dan thuis achter te komen dat die broek toch niet bij dat overhemd staat en je dus weer terug kan met de auto of het ov...

Had ik al verteld dat ze het tegenwoordig ook weer bij je komen halen?

[..]

Daarom ook de optie "betalen met acceptgiro" aanvinken. Dan betaal je gegarandeerd alleen het gene wat je ook echt afneemt.

Op maandag bestellen, dinsdagavond ontvangen, woensdagavond passen, donderdagavond retouren op laten halen en vrijdag- en zaterdagavond schitteren in je nieuwe kleren op de dansvloer zonder dat je op vrijdagavond en zaterdagmiddag uren tijd verspild hebt aan nutteloze dingen als in de auto of ov zitten, wachten bij de kassa, wachten bij de pashokjes en het zoeken naar de juiste maat.
Tja, je brengt het aardig, maar ik blijf 't toch verre van ideaal vinden. Tuurlijk zijn er voordelen (meer keuze, altijd open, soms scherpe prijzen), maar om het negatief te stellen is het imho een beetje 'lood om oud ijzer'.
Bovendien bieden niet alle webshop acceptgiro betaling aan en halen niet alle webshops retouren op. Bij o.a. Stylepit 'mag' je ook gewoon dokken voor de retourzending.
En als je bij AH, postagentschap of Kiala punt laat bezorgen moet je nog steeds:
quote:
...jas aan, naar de auto (of ov/fiets), in de auto (in ov/op fiets), auto/fiets parkeren, naar winkel lopen,...
en
quote:
En dan moet je nog terug naar huis ook
En bij buren heb je 't probleem dat ze niet altijd thuis zijn als je 's avonds daar je pakje op gaat halen.
Je offline winkel-ervaring is ook wel erg met de nadruk op het negatieve beschreven :P

Voor veel dingen is (vind ik) online heel handig, hardware bv: bij een SSD heb je niks te maken met kleur en maat. Maar voor kleding en schoenen kan ik niet bepaald zeggen dat online hét ideale systeem is. Heb natuurlijk wel eens wat besteld, maar vaak na passen in fysieke winkel of later geruild in een fysieke vestiging, of zulke koopjes ("laatste maat, van ¤150 voor ¤30!!"), dat ik dacht: ik gok 't er maar op.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  woensdag 30 december 2015 @ 18:03:18 #263
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_158680474
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 17:58 schreef Loohcs het volgende:

Voor veel dingen is (vind ik) online heel handig, hardware bv: bij een SSD heb je niks te maken met kleur en maat. Maar bij kleding en schoenen kan ik niet bepaald zeggen dat online hét ideale systeem is. Heb natuurlijk wel eens wat besteld, maar vaak na passen in fysieke winkel of later geruild in een fysieke vestiging, of zulke koopjes ("laatste maat, van ¤150 voor ¤30!!"), dat ik dacht: ik gok 't er maar op.
Eén van de meest prettige systemen is gratis ophalen, direct passen en evt. ruilen in een fysieke winkel.
Laatst twee paar schoenen gehaald in de Bijenkorf, online besteld, gepast op de mannenafdeling, maar uiteindelijk toch omgeruild voor een andere maat die ik direct mee naar huis kreeg. Heeft de winkel wat aan en heb ik wat aan.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 30 december 2015 @ 19:01:54 #264
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_158682292
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 16:40 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Heb al eerder gezegd dat ik misschien ouderwets ben, maar online kleding bestellen vind ik echt verre van ideaal. Als je iets 'nieuws' (dus merk/model waar je je maat nog niet van weet) bestelt blijft het dus een gok hoe 't valt qua maat en ook bv. de kleur kan vertekenen op beeldscherm. Dan moet je ook maar net thuis zijn als het bezorgd wordt, vervolgens moet je gegarandeerd dingen terug sturen (inpakken, retourformulieren en naar 'postkantoor') als je meerdere maten had besteld én op je geld wachten (kan ook best een flink bedrag zijn als je flinkt geshopt hebt en alles in twee/drie maten hebt besteld) en die retourzendingen zijn ook nog eens niet bij alle webshops gratis. Over gedoe gesproken...
Heeft niets met ouderwets te maken, postorderbedrijven waren er al in de 19e eeuw.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 30 december 2015 @ 19:03:25 #265
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_158682340
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 17:06 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat was voor veel leveranciers de enige mogelijkheid om hun producten bij V&D aan de man te brengen.
Als ondernemer wil je geld verdienen, niet V&D beleveren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_158682529
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 16:10 schreef KingRadler het volgende:
Faillissement aangevraagd voor V&D

[..]

Telegraaf toch, bericht met een korreltje zout nemen
@DFT heeft dat bericht teruggetrokken.
  woensdag 30 december 2015 @ 20:00:24 #267
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_158684379
quote:
5s.gif Op woensdag 30 december 2015 11:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, het zijn liefdadigheidsinstellingen. Wut? :?
Mooi hè, banken zijn instituten die zonder enig risico, geld maken uit schulden met geld wat ze niet hebben waarbij rekeninghouders door de staat worden gedekt tot ¤100.000.
Wanneer een onderneming zo zou werken is het een staatsbedrijf, gaat het failliet en/of wordt het wegens fraude voor de rechter gesleept.

De ouderwetse gedachte dat de bank geld uitleent van wat spaarders inleggen is een sprookje.

Een bank kan nu (ongedekt en wettelijk toegestaan) tot ruim 30 keer z'n eigen (spaar)vermogen uitlenen. Door allerlei trucs, kan geleend vermogen van de bank vervolgens ook worden bestempeld als EV.
Bankl1 heeft ¤35K in de spaarkas en leent dat 30x=¤1M ongedekt uit aan bank2 die daarmee dus ¤29M als water mag uitlenen aan bank3 die dus ¤841M als lucht mag uitlenen waarmee dus (ongedekte) waarde is gecreëerd. Dat bedrag kan met rente worden uitgeleend aan consumenten/hypotheken die DIE (¤841M) waarde wel in werkelijkheid moeten terugbetalen. Wanneer een paar consumenten niet betalen, zal die oninbare schuld - wat dan echt geld is - dus (duizelingwekkend) doorwerken waardoor bank1 zo maar failliet kan gaan omdat die de spaarder (van ¤35K, echt geld) niet kan terugbetalen.

Wanneer ieder z'n geld zou komen halen zouden maar de 4 van 100 schuldeisers hun geld terug krijgen. De staat (d.w.z belasting betaler) is hierbij gedwongen om de inleg tot 100.000 te garanderen. Een eigenaar met meer geld is bij het failliet gaan, simpelweg z'n geld kwijt.

Doe mij zo'n bedrijf die mag verkopen wat ze niet hebben en ik wordt schat hemeltje slapend rijk. Wanneer ik dat zou doen, zou ik gelijk worden opgesloten vanwege piramide (Ponzi)-fraude.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 30-12-2015 20:45:29 (dts) ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 30 december 2015 @ 20:05:12 #268
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_158684604
Banken lopen geen risico? LOL
En over Ponzi fraude gesproken, de AOW is het grootste Ponzibedrog allertijden
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_158684760
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 14:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Als je dit schrijft kan niemand je toch meer serieus nemen?
En waarom niet, je snapt wat een curator doet?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_158684870
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 20:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Banken lopen geen risico? LOL
En over Ponzi fraude gesproken, de AOW is het grootste Ponzibedrog allertijden
Dit dus, en dan die mensen die roepen dat kinderbijslag terecht is, want die moeten voor je zorgen :') :') :')
Trouwen Piet, jij als halve Duitsers hoe sta jij voor het feit dat een bedrijf op tijd surseancie moet aanvragen, omdat anders de bestuurders persoonlijk aansprakelijk zijn? Ik vind dat persoonlijk een hele mooie wetgeving.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 30 december 2015 @ 20:17:11 #271
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_158685188
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 11:33 schreef Pnothy72 het volgende:

[..]

En is dat een onterecht beeld? Dat is juist precies wat er m.i. aan de hand is. En daarnaast natuurlijk een directie die heeft zitten slapen en dachten rustig in hun luie stoel salaris en bonussen te kunnen opstrijken, want V&D maakt toch wel winst en er is toch wel een investeringsmaatschappij bij betrokken.
Ja dat is onterecht omdat het niet meer gaat om het product, bedrijf, de toegevoegde waarde, het consumentenbelang, werknemers etc.etc. maar puur om cijfers op de balans waarbij het geen reet uitmaakt hoe die cijfers gemaakt worden zolang ze maar dik zwart zijn.

De zittende V&D directie(s) heeft niet zitten slapen maar actief meegedaan aan dit spel, daarmee over de rug van hen die werkelijk belang bij hebben. Degene die thuis in onzekerheid zitten zijn zij die ontslagen worden, hun spullen niet hebben, hun geld niet (terug)krijgen, de staat die uitkeringen moet verstrekken etc.etc.

De Hedge-funds als onderdeel van het financiële circus hebben dit scenario al lang en breed ingeschat, die toekomst bepaald en hun winst genomen. Voordeel (voor diezelfde capital investors) is dat de boedel goedkoop (terug)gekocht kan worden voor nieuwe spelers - die zo nog afhankelijker - naar het wereldwijde prijzencircus geloodst worden.

Vraag je maar 's af :?
1) Hoe het kan zijn dat een bedrijf wat eerst alles (zelf) eigendom had, nu ineens niets meer (in te brengen) heeft. ?
2) Waarom kan wel V&D failliet gaan en niet Sun Capital als financieel eigenaar ?

V&D is uitgebeend door slagers :7 heet dat in plat Nederlands. Iemand heeft z'n ogen gesloten en dat zijn niet de betrokken werknemers noch de vernieuwers aldaar die wel wilden veranderen maar dat simpelweg niet konden/mochten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 30 december 2015 @ 20:23:10 #272
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_158685525
quote:
99s.gif Op woensdag 30 december 2015 12:29 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Maar het gaat er nu juist om dat die producten wel op voorraad waren. Het distributie-centrum puilde toch uit met een week of 6 voorraad? :?

Je kunt reeds bestelde én betaalde producten natuurlijk niet via een ander kanaal aan een ander gaan verkopen.
Je kan heel goed zaken in een webwinkel verkopen die je (nog) niet hebt..... been there (helaas).
Dat is ook de reden waarom je (en ik iig) bij grotere bedragen alleen nog werk met boter bij de vis.

Je kan je ook afvragen waarom V&D voorraden heeft die ze nog niet hebben betaald en vanwege surseance/faillissement mogelijk niet zullen gaan betalen. Het systeem is zo doortrapt dat eerst de preferente schuldeisers (w.o. banken) betaald worden en de leverancier dus als laatst staan.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  † In Memoriam † woensdag 30 december 2015 @ 20:26:53 #273
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_158685727
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 20:23 schreef Vallon het volgende:
Je kan heel goed zaken in een webwinkel verkopen die je (nog) niet hebt..... been there (helaas).
Uiteraard, maar dat is niet wat ik zeg.

Ik bedoel dat er fysiek voorraad in het magazijn ligt die online besteld en betaald is, maar niet uitgeleverd mag of kan worden. En de klanten krijgen ook niet hun geld terug.
Díe voorraad kun je dan toch niet alsnog via de winkel gaan verkopen?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  woensdag 30 december 2015 @ 20:32:13 #274
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_158686048
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 19:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als ondernemer wil je geld verdienen, niet V&D beleveren.
Wanneer je serieus zaken wil doen zal je daarin of mee moeten gaan of lijdzaam aan de kant verpieteren.

Ik kan je een voorbeeld geven dat ik 120 dagen op mijn geld moet wachten vanaf het moment dat mijn factuur (na 60 dagen kasje-muur controle) is geaccepteerd. Ondertussen moet ik al wel de BTW voorschieten. Daar ben/was ik dan snel klaar mee, dan maar geen werk of kiezen voor (prijzige) factoring. Helaas springen anderen wel willoos in dat gat waardoor ik daar niets meer kan/mag zoeken. Wanneer je binnen 2 weken je geld wil hebben (na een zaaklevering) wordt er in wat grotere bedrijven erg raar gekeken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 30 december 2015 @ 20:40:41 #275
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_158686578
quote:
99s.gif Op woensdag 30 december 2015 20:26 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Uiteraard, maar dat is niet wat ik zeg.

Ik bedoel dat er fysiek voorraad in het magazijn ligt die online besteld en betaald is, maar niet uitgeleverd mag of kan worden. En de klanten krijgen ook niet hun geld terug.
Díe voorraad kun je dan toch niet alsnog via de winkel gaan verkopen?
Wat ik zei, zolang op dat product niet aan mij is overgedragen of feitelijk mijn naam heeft, is dat (zelfs als het er niet is) prima (opnieuw) te verkopen aan een ander. Gebeurd vaak, wanneer er een betere prijs kan worden gemaakt. Dat dit riekt naar oplichting, is duidelijk.

Het wordt wat anders wanneer het reeds aantoonbaar mijn eigendom is, denk aan kentekens/serienummers, dan staat het daar geparkeerd wachtend op uitlevering. Wordt het dan toch verkocht aan een ander, is dat diefstal.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')