Als je je auto wilt zien branden moet je dat zeker doen, anders gewoon netjes amp stekker aanknijpen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 18:22 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Kan ik er ook een kroonklem voor in de plaats doen? Betreft de koplamp van een auto.
Heb hier nog zo'n 6 delige klem zitten, maar heb er eigenlijk dus maar 2 nodig. Kan je daar in snijden?
Bij Brakeparts.co.uk kosten de Budweg klauwen voor 49 pond en de klauwen achter 51 pond. Met 10 pond verzenden zit je dan rond de 260 Euro.quote:Op maandag 1 februari 2016 10:49 schreef vincm het volgende:
Mijn auto (Toyota Corolla 2004) begon een tijd geleden te piepen op lage snelheid, zodra de auto warmgereden was. Heel irritant bij bijvoorbeeld file of ander langzaam rijdend verkeer in de stad.
Garage 1 heeft gezegd dat het aan de remblokjes (voorkant auto) lag die niet helemaal gelijk versleten aan de buitenkant, en heeft de buitenste randjes schuin afgeschuurd. Ik was blij, want dat was een simpele ingreep. Nog geen twee weken later merkte ik op dat het probleem nog niet verholpen was, dus nu naar grage 2 (Toyota dealer) dezelfde vraag neergelegd, want hij moest er toch zijn voor een wintercheck, nieuwe banden etc. Zij meldden slecht nieuws: de remklauwen aan de voorkant konden niet goed klemmen/bewegen (?!) en hebben dus verminderde remkracht. Die moeten eigenlijk vervangen worden. De piep komt van de remklauwen achter, daar is iets niet goed gangbaar (zuigers?). Twee opties: gangbaar maken (200 euro) met het risico dat dan blijkt dat ze alsnog vervangen moeten worden (+ 375 euro), of meteen vervangen voor 375 euro. Ohja, en die aan de voorkant moeten dus ook vervangen worden (+ 375 euro).
Nu is 750 euro voor het vervangen van 2 sets remklauwen behoorlijk veel vergeleken met de waarde van de auto. Veiligheid voorop, maar iets zegt me dat het wel heel makkelijk is om te zeggen dat ze maar vervangen moeten worden. Is dit redelijk?
tl;dr: De vraag die ik uiteindelijk wil stellen, is of dit redelijke prijzen zijn (375 euro per set remklauwen, dus materiaal en arbeid, dus 750 voor 4 nieuwe remklauwen) en of dit uberhaupt een redelijk verhaal is of dat ik bang gemaakt wordt.
Thanks! Hoelang duurt het ongeveer voor een garage om dat dan te monteren? Dan vraag ik wat uurtariefjes op in de buurt.quote:Op maandag 1 februari 2016 14:19 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
Bij Brakeparts.co.uk kosten de Budweg klauwen voor 49 pond en de klauwen achter 51 pond. Met 10 pond verzenden zit je dan rond de 260 Euro.
Via Ebay Duitsland is een set TRW te bestellen voor ongeveer hetzelfde bedrag (80 / 60 euro)
Voordeeel van de Engelse site is de enorme hoeveelheid klein materiaal die ze voeren. Ik zou gelijk een set geleidepennen meebestellen.
Ligt eraan hoe makkelijk je de leidingen en slangen los krijgt. Maar jij denkt dat een garage alleen uurtarief rekent als jij met eigen onderdelen aan komt?quote:Op maandag 1 februari 2016 14:27 schreef vincm het volgende:
[..]
Thanks! Hoelang duurt het ongeveer voor een garage om dat dan te monteren? Dan vraag ik wat uurtariefjes op in de buurt.
Dit beantwoordt mijn vraag thanks. Ik laat hem dus eerst keuren, als dat eenmaal in orde is gaat de andere set er op en dan uitlijnen. Stuur staat hoe dan ook scheef dus het moet gebeuren.quote:Op maandag 1 februari 2016 17:16 schreef Piet__Piraat het volgende:
Scheve uitlijning of slijtage is geen afkeurpunt, tenzij er iets in de draagarmen/fusee niet goed zit, maar dan is dat het afkeurpunt en niet de band an sich.
quote:Op maandag 1 februari 2016 17:10 schreef Chunees het volgende:
wat is een Golf 2.0 GTI DSG met 179000 km uit 2005 en 254 pk waard?
¤450 + wat de gek er voor geeftquote:Op maandag 1 februari 2016 17:10 schreef Chunees het volgende:
wat is een Golf 2.0 GTI DSG met 179000 km uit 2005 en 254 pk waard?
Fout dacht ikquote:Op maandag 1 februari 2016 17:16 schreef Piet__Piraat het volgende:
Scheve uitlijning of slijtage is geen afkeurpunt, tenzij er iets in de draagarmen/fusee niet goed zit, maar dan is dat het afkeurpunt en niet de band an sich.
Dat zou wel erg simpel zijn hè.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:10 schreef Chunees het volgende:
hoe meer pk, des te hoger de waarde toch?
Ik denk dat je als particulier met 9k intens gelukkig mag zijn. 180k is niet niks, komen wat dure vervangingsdelen aan (remmen bijv). Sluitende onderhoudshistorie en nette staat kunnen je helpen, maar er staat er 'bosjes' te koop (stuk of 100 op gaspedaal tot 10k). Dus ik zou eerder rekenen op 7 à 7.5k. Als ze bij bedrijven al met garantie en minder km's voor 9k staan, ga je als particulier niet zomaar dat bedrag vangen, tenzij je echt iets bijzonders hebt. Je kunt het wel vragen, maar na een beetje handjeklap komt het toch anders uit.quote:Op maandag 1 februari 2016 19:44 schreef derLudolf het volgende:
Maar ¤9000 - ¤9500 lijkt mij redelijk?
Zo moeilijk is toch niet op Autoscout te kijken?
Geen idee hoeveel marge garages erop pakten. Ik heb ze voor die km stand en jaartal wel voor 10.5-11 te koop zien staan dood vandaar wat mijn schatting van 9k.quote:Op woensdag 3 februari 2016 23:54 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat zou wel erg simpel zijn hè.
[..]
Ik denk dat je als particulier met 9k intens gelukkig mag zijn. 180k is niet niks, komen wat dure vervangingsdelen aan (remmen bijv). Sluitende onderhoudshistorie en nette staat kunnen je helpen, maar er staat er 'bosjes' te koop (stuk of 100 op gaspedaal tot 10k). Dus ik zou eerder rekenen op 7 à 7.5k. Als ze bij bedrijven al met garantie en minder km's voor 9k staan, ga je als particulier niet zomaar dat bedrag vangen, tenzij je echt iets bijzonders hebt. Je kunt het wel vragen, maar na een beetje handjeklap komt het toch anders uit.
Neem je remblokken gelijk meequote:Op maandag 8 februari 2016 20:51 schreef xaban06 het volgende:
Ik wil mijn remschijven binnenkort vervangen. Nooit eerder gedaan.
Ik denk:
Velg eraf, remklauw eraf, 1 bout wat de schijf op zijn plek houd er af. En dan nieuwe schijf erop.
Komt daar nog wat bij komen? Moet je iets met de nieuwe schijven doen, ontvetten oid?
Blokken zijn nog niet heel lang geleden gedaan, dus zou het zonde om ze weer te gaan vervangen.quote:Op maandag 8 februari 2016 21:11 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Neem je remblokken gelijk mee
Goede Een volgorde.
Moeren/bouten van je wiel een slag losdraaien
Auto opkrikken, brug
Wielen ervan
Remklauw eraf door middel van Inbus of bouten ( check wel even of je toevallig geen inbus 7 nodig hebt voor je remklauw)
Remklauw ophangen aan je veerpoot zodat er geen stress op je remkabel staat.
(Misschien bracket voor remklauw losmaken)
Remschijf eraf halen, kan eventueel vast zitten met een schroefje/inbus
Stofhoes van je remklauw goed schoonmaken.
Zuiger van je remklauw terugduwen met een lijmklem o.i.d.
Nieuwe schijven monteren
Klauw en blokken goed terug monteren met keramisch vet en kopervet op de juiste plekken.
Wielen weer terug monteren
Wielen vastzetten met een momentsleutel.
Voor je gaat rijden eerst even je rempedaal een paar keer intrappen. Zo zet je je zuiger weer tegen je remblokken aan.
Kijk van tevoren even wat Jijbuis filmpjes, daar leer je een boel van...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |