abonnement Unibet Coolblue
pi_158544049
Electric love: BMW i3 (video + volledig artikel + fotogalerij)



We kunnen veel van BMW zeggen, maar niet dat ze in het verleden blijven hangen. Met de aftocht van de fameuze 6-in-lijn motor en vóór- in plaats van achterwielaandrijving in de compacte modellen, sneuvelen flink wat heilige huisjes. En daar blijft het niet bij! Met het BMW i. programma zetten de Duitsers op geheel eigen wijze in op elektrische auto’s. Is dit een sprong te ver voor het merk dat rijden met plezier vereenzelvigd heeft? Wij gingen op stap met de BMW i3 REX.

Love at first drive?
Geheel onverwacht kunnen we de hamvraag van dit verhaal alleen maar met Ja beantwoorden. BMW heeft met de i3 niet alleen een hele fijne auto op de weg gezet, het merk bewijst ook dat elektrisch rijden meer kan zijn dan alleen vervoer van A naar B. Dat zit grotendeels in het futuristische uiterlijk en het smaakvolle interieur. Elektrisch rijden is nog altijd bijzonder en dat thema heeft BMW op overtuigende wijze doorgevoerd in het hele concept. Let wel: De i3 is een geslaagde auto voor in de stad en daar omheen. Voor lange (vakantie)ritten is een ‘ouderwetse’ benzine- of dieselslurper nog altijd een must have.



We love
• Voelt speciaal
• Range extender
• Zeer makkelijk te rijden
• Mooi interieur

We hate
• Oplaadtijd (bij normale stopcontacten)

Wil je het hele artikel lezen? Check het samen met de uitgebreide fotogalerij op loveatfirstdrive.nl! Uiteraard horen we ook graag wat jij van deze auto vindt!

Niet alleen zijn we gek op auto's en rijden, we vinden het ook ontzettend leuk om te schrijven en video's te maken. We doen alles zelf: van filmen tot monteren en van schrijven tot de eindredactie. We hebben geen uitgebreid filmteam achter ons staan of camera's van duizenden euro's, we houden het simpel en toegankelijk. Deze review is geplaatst met toestemming van FOK! forum.

Wouter & Laurens Honselaar

Check ook onze andere reviews op FOK!:
Renault Clio R.S.
Volvo V40 D2
MINI John Cooper Works
Peugeot RCZ-R
Jaguar F-type
Jeep Renegade
Range Rover Hybrid
Renault Twingo
Jaguar XKR-S Convertible
Ford Fiësta ST
BMW M3 & M4

[ Bericht 4% gewijzigd door Anne op 27-12-2015 12:20:16 ]
pi_158544093
Het front doet mij denken aan de nieuwe Twingo :@
pi_158544105
-verkeerd-
pi_158544212
Wat een oerlelijk ding
pi_158544542
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2015 17:00 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Het front doet mij denken aan de nieuwe Twingo :@
Een Twingo en een Multipla gemixt :X

Alsof een Multipla een Twingo verkracht heeft en het kind door een BMW-gezinnetje geadopteerd is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_158545175
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2015 17:00 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Het front doet mij denken aan de nieuwe Twingo :@
Hmmm klein beetje inderdaad! Maar de i3 is wel een stuk agressiever.

pi_158545269
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 17:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Een Twingo en een Multipla gemixt :X

Alsof een Multipla een Twingo verkracht heeft en het kind door een BMW-gezinnetje geadopteerd is.
Dat dus.

BMW wat doe je o|O
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  zaterdag 26 december 2015 @ 17:56:08 #8
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_158545317
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 december 2015 17:54 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Dat dus.

BMW wat doe je o|O
Dat.

Onbegrijpelijk.
Elite merk BMW... RIP
pi_158545367
Nog wat meer foto's:






Zo vind ik de voorkant juist op een zwijntje lijken ;)
  zaterdag 26 december 2015 @ 18:02:24 #10
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_158545447
Omg dat interieur... Blokkendoos


We love : interieur ...
Nigga u serious ?? }:|
pi_158545494
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2015 18:02 schreef mitchelll0181 het volgende:
Omg dat interieur... Blokkendoos

We love : interieur ...
Nigga u serious ??
Nigga zeggen, u serious?! Ik ben gewoon blank..
Interieur is erg mooi en goed afgewerkt. Onze website is een blog en het is dus een mening. Niet iedereen hoeft die te delen he ;)
  zaterdag 26 december 2015 @ 18:06:44 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158545522
Heeft de bestuurdersstoel een geheugenfunctie trouwens?
Want met zo'n stadsautootje dat door het hele gezin gebruikt wordt voor de kleine ritjes lijkt me dat wel een vereiste.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_158545555
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 18:06 schreef Leandra het volgende:
Heeft de bestuurdersstoel een geheugenfunctie trouwens?
Want met zo'n stadsautootje dat door het hele gezin gebruikt wordt voor de kleine ritjes lijkt me dat wel een vereiste.
Misschien is dat een optie, maar deze had dat niet. Alleen snap niet waarom expliciet dit stadsautootje door het hele gezin wordt gebruikt? Ik zie ook geen elektrisch verstelbare stoelen in een Aygo, wat ook een stadsauto is bijvoorbeeld.
  zaterdag 26 december 2015 @ 18:12:59 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158545604
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 18:09 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Misschien is dat een optie, maar deze had dat niet. Alleen snap niet waarom expliciet dit stadsautootje door het hele gezin wordt gebruikt? Ik zie ook geen elektrisch verstelbare stoelen in een Aygo, wat ook een stadsauto is bijvoorbeeld.
Omdat hij elektrisch is.
Een Aygo zie ik hier niet zo snel voor de deur staan, dat blijft gewoon een boodschappenkarretje, zo'n elektrisch ding zie ik veel eerder gebeuren, want die kun je makkelijker voor de kleine ritjes pakken.

Laat ik het zo stellen: de keuze fiets of auto naar de stad wordt een andere als er zo'n elektrisch ding onder m'n carport (met zonnepanelen 8-) ) staat, en niet alleen voor mij.
Het zou bij ons thuis een autootje zijn dat veel meer door beiden gebruikt wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 26 december 2015 @ 18:13:16 #15
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_158545607
Omdat geen enkele andere doelgroep dit gebakkie zou kopen :D
pi_158545625
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 18:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Omdat hij elektrisch is.
Een Aygo zie ik hier niet zo snel voor de deur staan, dat blijft gewoon een boodschappenkarretje, zo'n elektrisch ding zie ik veel eerder gebeuren, want die kun je makkelijker voor de kleine ritjes pakken.

Laat ik het zo stellen: de keuze fiets of auto naar de stad wordt een andere als er zo'n elektrisch ding onder m'n carport (met zonnepanelen 8-) ) staat.
Ah zo, maar het gaat puur om de kosten. Zal straks eens kijken voor je of ik het kan vinden. Overigens is de i3 wel gigantisch duur hoor, voor wat je er voor krijgt. Dat zal ik nog even bij de minpunten krijgen. Nieuwe techniek is dat over het algemeen helaas.

Dit rijdt een stuk leuker dan de fiets, dat zeker! ;)
pi_158545704
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 18:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Omdat hij elektrisch is.
Een Aygo zie ik hier niet zo snel voor de deur staan, dat blijft gewoon een boodschappenkarretje, zo'n elektrisch ding zie ik veel eerder gebeuren, want die kun je makkelijker voor de kleine ritjes pakken.

Laat ik het zo stellen: de keuze fiets of auto naar de stad wordt een andere als er zo'n elektrisch ding onder m'n carport (met zonnepanelen 8-) ) staat, en niet alleen voor mij.
Het zou bij ons thuis een autootje zijn dat veel meer door beiden gebruikt wordt.
Kan het zo gauw niet vinden of dit een optie is. De configurator werkt op dit moment niet en kwam hem zo gauw niet tegen in de optielijst :D
Misschien toch maar met de hand verstellen? ;)
pi_158545709
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 18:13 schreef mitchelll0181 het volgende:
Omdat geen enkele andere doelgroep dit gebakkie zou kopen :D
Over welke doelgroep heb je het nu?
pi_158546247
Dat interieur vind ik er op de foto's echt verschrikkelijk uit zien. Heel druk dash, veel te veel lijnen, vakjes en hoeken. 'Gelukkig' hoef ik nooit over zo'n i3 te twijfelen.
Het uiterlijk vind ik ook niet wat, moest meteen aan de Multipla denken en da's geen compliment.

Ook mooi om te zien hoe groot die i3 eigenlijk is:

Gewoon de breedte van een E39 5-serie.
Schip ahoy!
  zaterdag 26 december 2015 @ 19:09:40 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158546375
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 18:19 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Kan het zo gauw niet vinden of dit een optie is. De configurator werkt op dit moment niet en kwam hem zo gauw niet tegen in de optielijst :D
Misschien toch maar met de hand verstellen? ;)
Neuh, met de hand gaat 'm niet meer worden, we hebben nu in beide auto's geheugen in de bestuurdersstoel, en als je dat gewend bent wil je niet meer zonder.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 26 december 2015 @ 19:44:21 #21
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_158547108
Het is de autobouwers dus toch gelukt iets nog lelijkers dan de :r Multivla :r te maken. Dan zou ik nog eerder in een Fransoos gaan rijden :r
pi_158547150
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 19:00 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat interieur vind ik er op de foto's echt verschrikkelijk uit zien. Heel druk dash, veel te veel lijnen, vakjes en hoeken. 'Gelukkig' hoef ik nooit over zo'n i3 te twijfelen.
Het uiterlijk vind ik ook niet wat, moest meteen aan de Multipla denken en da's geen compliment.

Ook mooi om te zien hoe groot die i3 eigenlijk is:
[ afbeelding ]
Gewoon de breedte van een E39 5-serie.
Ik vind het interieur juist mooi, weer eens wat anders en juist mooi rustig met dat hout. Hij is inderdaad vrij groot, maar als je de huidige 5-serie (f10) naast een e39 net zie je ook een verschil. Alle auto's groeien, vanwege de steeds hogere veiligheidseisen etc. Goed te zien als je alle generaties van een bepaald model naast elkaar zet.

quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2015 19:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Neuh, met de hand gaat 'm niet meer worden, we hebben nu in beide auto's geheugen in de bestuurdersstoel, en als je dat gewend bent wil je niet meer zonder.
I know, heeft mijn oude bak uit 1994 ook ;) Maar ik rijd er voornamelijk in. Het is in ieder geval niet iets waar ik een auto voor zou laten staan.
  zaterdag 26 december 2015 @ 20:01:42 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158547555
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 19:46 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
I know, heeft mijn oude bak uit 1994 ook ;) Maar ik rijd er voornamelijk in. Het is in ieder geval niet iets waar ik een auto voor zou laten staan.
Bij ons is de ene een cabrio, dus die is alleen voor de leuk.
De andere is echt de gebruiksauto, en we rijden er beiden regelmatig in, dus ja, het is gewoon wel heel erg prettig als je niet iedere keer weer de stoel en spiegels helemaal hoeft in te stellen.

Maar goed, dat is (als je de auto allebei gebruikt) net zoiets als een vaatwasser, je weet pas dat je het niet meer kwijt wilt als je er een gehad hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 26 december 2015 @ 20:11:13 #24
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_158547833
1170 kg voor de lichtste versie vind ik niet slecht. 0ngeveer 100 kg meer dan een El Cheapo versie van de Mini.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_158551544
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 20:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Bij ons is de ene een cabrio, dus die is alleen voor de leuk.
De andere is echt de gebruiksauto, en we rijden er beiden regelmatig in, dus ja, het is gewoon wel heel erg prettig als je niet iedere keer weer de stoel en spiegels helemaal hoeft in te stellen.

Maar goed, dat is (als je de auto allebei gebruikt) net zoiets als een vaatwasser, je weet pas dat je het niet meer kwijt wilt als je er een gehad hebt.
Da's waar, het is sowieso een fijne optie hoor! Was van de week het leder aan het reinigen en had de leuning helemaal achterover. Daarna 1 druk op de knop en hij stond weer goed ;)

quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2015 20:11 schreef Hyperdude het volgende:
1170 kg voor de lichtste versie vind ik niet slecht. 0ngeveer 100 kg meer dan een El Cheapo versie van de Mini.
Klopt! En door de gebruikte materialen is hij dus ook zo duur :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')