Ik snap je punt totaal niet, als je als radio-dj het verschil tussen trance en house niet weet heb je wat mij betreft weinig op de radio te zoeken.quote:Op woensdag 23 december 2015 18:17 schreef jackson het volgende:
[..]
Mensen weten ook niet wat een koppeling van een auto doet maar rijden er wel in... Je kunt mij als autoliefhebber niet vergelijken met iemand die er maar instapt en het allemaal wel gelooft ondanks dat hij 70.000km per jaar rijdt. Dat is voor een DJ op de radio wel hetzelfde, hij gebruikt muziek voor zijn werk maar zal niet van alles evenveel weten.
Grap is bij beide situaties dat het niets uitmaakt. Die man kan prima 70.000km per jaar rijden in zijn handbak en de DJ doet het geweldig op de radio. De menigte is namelijk niet geïnteresseerd in die tranceplaat of de werking van een koppeling.
Bedoel ook meer de kwaliteit. Tiësto had het gevoel dat ie over the hill was met z'n trance en wilde zich vernieuwen en dat is een sterk punt, maar hij vergeet erbij dat ie z'n kwaliteit heeft ingeleverd door het Hardwell hoekje in te gaan. Nu staat iedere puber met z'n handjes omhoog bij Tiësto. In onze tijd was dat anders, de mensen die hem kenden van de radio tracks (flight, lethal, enzo) konden niets met z'n sets en bleven dan ook lekker thuis. Nu pakt ie de mic en zegt ie doodleuk ff hardstyle te gaan draaien. Voor mij volstrekt onbegrijpelijk en ik zal dat ook nooit begrijpen. Dit is wat skihut djs doen, niet de grote Tiesto.quote:Op woensdag 23 december 2015 18:12 schreef jackson het volgende:
[..]
Ik vrees dat je ook je persoonlijke smaak laat doorschijnen omdat je het vergelijkt met een Joris Voorn. Begrijp het zelf overigens volledig want dat is ook meer mijn smaak.
Tiesto is één van de rijkste en doet nog steeds mee, dus het kan hand in hand gaan... Veel geld en langdurig succes.
Bagger maken en veel succes hebben voelt als het verkopen van je ziel aan de duivel. Zoals ik eerder zei, denk dat veel artiesten dit niet zo zien. Het is denk ook lastig geloven dat je bagger maakt als 40.000man uit hun plaat gaan. Vraag is dan ook of het bagger is?
Radio-djs zijn hierin niet gespecialiseerd, dat bedoelt hij.quote:Op woensdag 23 december 2015 18:41 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Ik snap je punt totaal niet, als je als radio-dj het verschil tussen trance en house niet weet heb je wat mij betreft weinig op de radio te zoeken.
En wist de grote menigte maar eens het verschil tussen house en trance, dan zou het waarschijnlijk weer een stuk populairder worden.
Is dat zo? Hij verkocht toch ook volle stadions met pure trance in 2003 en 2004? Daar zat toch ook wel een wat algemener publiek tussen?quote:Op woensdag 23 december 2015 18:50 schreef Xantra het volgende:
[..]
Bedoel ook meer de kwaliteit. Tiësto had het gevoel dat ie over the hill was met z'n trance en wilde zich vernieuwen en dat is een sterk punt, maar hij vergeet erbij dat ie z'n kwaliteit heeft ingeleverd door het Hardwell hoekje in te gaan. Nu staat iedere puber met z'n handjes omhoog bij Tiësto. In onze tijd was dat anders, de mensen die hem kenden van de radio tracks (flight, lethal, enzo) konden niets met z'n sets en bleven dan ook lekker thuis.
Opzich heb je gelijk, maar het zou leuker zijn als het tenminste weer even ter sprake komt, want mensen weten tegenwoordig echt al nauwelijks meer wat trance inhoudt. En dat vind ik jammer.quote:Op woensdag 23 december 2015 18:54 schreef Xantra het volgende:
[..]
Radio-djs zijn hierin niet gespecialiseerd, dat bedoelt hij.
Die djs weten meer van popmuziek.
Hmm, ik ben juist opgegroeid met zijn oude radiotracks, daardoor ook zijn sets gaan beluisteren en zodoende het genre gaan waarderen Was helaas alleen veel te jong om naar die grote feesten te gaan, dus moest het maar doen met de opnames op TMFquote:Op woensdag 23 december 2015 18:50 schreef Xantra het volgende:
[..]
In onze tijd was dat anders, de mensen die hem kenden van de radio tracks (flight, lethal, enzo) konden niets met z'n sets en bleven dan ook lekker thuis.
ja 2003/2004 enzo, maar 4 jaar later zie je echt wel in z'n sets dat ie zoekende was naar vernieuwing voor zichzelf. Begon toen al wel vrij snel te beuken weet ik nog op die ISOS HMH feestjes. Volgens mij was ik rond 2009/10 (kan ook eerder geweets zijn) klaar met hem, niet veel later maakte hij toen de switch.quote:Op woensdag 23 december 2015 18:55 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Is dat zo? Hij verkocht toch ook volle stadions met pure trance in 2003 en 2004? Daar zat toch ook wel een wat algemener publiek tussen?
Ja man, kansloze missie.quote:Op woensdag 23 december 2015 18:56 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Opzich heb je gelijk, maar het zou leuker zijn als het tenminste weer even ter sprake komt, want mensen weten tegenwoordig echt al nauwelijks meer wat trance inhoudt. En dat vind ik jammer.
Wat Xantra zegt... Leek me logisch.quote:Op woensdag 23 december 2015 18:41 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Ik snap je punt totaal niet, als je als radio-dj het verschil tussen trance en house niet weet heb je wat mij betreft weinig op de radio te zoeken.
En wist de grote menigte maar eens het verschil tussen house en trance, dan zou het waarschijnlijk weer een stuk populairder worden.
Het grote gedeelte van de mensen, die mensen die gewoon een muziekje luisteren op de radio en verder wel prima vinden en geen verdere interesse erin hebben.quote:Op woensdag 23 december 2015 20:15 schreef MAHL het volgende:
[..]
Hmm, ik ben juist opgegroeid met zijn oude radiotracks, daardoor ook zijn sets gaan beluisteren en zodoende het genre gaan waarderen Was helaas alleen veel te jong om naar die grote feesten te gaan, dus moest het maar doen met de opnames op TMF
Daarna een tijdje helemaal niets meer qua elektronisch geluisterd, tot een jaar of vijf/zes terug. Meteen weer helemaal verliefd geworden op de klanken
Herkenbaar ja. Het caleidoscope-album betekende de kentering dacht ik, dat was al niet echt trance meer.quote:Op woensdag 23 december 2015 20:17 schreef Xantra het volgende:
[..]
ja 2003/2004 enzo, maar 4 jaar later zie je echt wel in z'n sets dat ie zoekende was naar vernieuwing voor zichzelf. Begon toen al wel vrij snel te beuken weet ik nog op die ISOS HMH feestjes. Volgens mij was ik rond 2009/10 (kan ook eerder geweets zijn) klaar met hem, niet veel later maakte hij toen de switch.
Aan de ene kant heb je daarin gelijk en is het opzich een kwestie van smaak. Aan de andere kant kán ik me gewoon niet voorstellen dat mensen trance geen mooie muziek vinden en al die bigroom-zooi wel. Het heeft ook ontzettend met vooroordelen te maken. Als je al een muziekvoorkeur hebt, dan ga je muziek die eigenlijk beter is niet zomaar accepteren maar zet je je in eerste instantie af. En dat heeft echt niet alleen met smaak te maken.quote:Ja man, kansloze missie.
Vroeger maakte ik me er ook druk om hoor
Dat is dus echt hetzelfde als Jackson tegen mij gaat uitleggen waarom die auto beter is dan die andere auto. Kansloos, want daar ligt m'n interesse niet dus gaat ene oor in en andere uit.
Zoals Xantra zegt, kansloos om het daar met die mensen over te hebben... Maakt ook niet uit verder natuurlijk, maar je wil graag dat die mensen hetzelfde ervaren als jij. Waarschijnlijk omdat je het echt geweldig vindt en je deze mensen daarin mee wil nemen. Tenminste, dat heb ik nog wel eens. Naarmate ik ouder word merk ik wel dat de behoefte afneemt om het mensen bij te brengen. Ze moeten er toch zelf voor openstaan.quote:Op woensdag 23 december 2015 20:49 schreef Maartenfr12 het volgende:
Vrienden van mij reageren heel verschillend op trance. Ik heb vrienden die het veel meer zijn gaan luisteren en beseffen dat het eigenlijk heel emotionele muziek is, ik heb ook vrienden die er heel minachtend over doen.
True, dat is de reden inderdaad. Ik zou andere mensen ook graag die ervaring gunnen en het is ook ervaring die je graag met andere mensen wilt delen. Misschien ook wel omdat ik trance-muziek in bepaalde mate 'spiritueel' vind. Klinkt heel zweverig, maar ik vind dat je het leven er puurder door gaat beleven ofzo.quote:Op woensdag 23 december 2015 21:43 schreef jackson het volgende:
[..]
Zoals Xantra zegt, kansloos om het daar met die mensen over te hebben... Maakt ook niet uit verder natuurlijk, maar je wil graag dat die mensen hetzelfde ervaren als jij. Waarschijnlijk omdat je het echt geweldig vindt en je deze mensen daarin mee wil nemen.
Heb je ook wel gelijk in.quote:Tenminste, dat heb ik nog wel eens. Naarmate ik ouder word merk ik wel dat de behoefte afneemt om het mensen bij te brengen. Ze moeten er toch zelf voor openstaan.
Dit had ik een paar maanden terug op Bali, wel met andere muziek dan trance maar het was echt bizar ook. Wat een avond was dat, jammer dat er weinig publiek in die zaal was maar die dame draaide de dikste kneiters. Kwam binnen met de Joris Voorn remix van beachball .quote:Op woensdag 23 december 2015 21:59 schreef Maartenfr12 het volgende:
Misschien ook wel omdat ik trance-muziek in bepaalde mate 'spiritueel' vind. Klinkt heel zweverig, maar ik vind dat je het leven er puurder door gaat beleven ofzo.
Meeste Trance DJ's zijn ook niet meer de jongste meer (zie maar aan Paul van Dyk, JOC, Aly & Fila, Markus Schulz, Solarstone, Signum, A&B, Kyau & Albert, Rank 1, Cosmic Gate etc)quote:Op woensdag 23 december 2015 18:50 schreef Xantra het volgende:
[..]
En daarom gebruikte ik Voorn even, ook omdat hij bekend is, maar die staat sinds het begin van z'n cariere bekend om z'n kwaliteit. Trouwens ook best veel grote djs in de tech/house scene zijn allemaal wat ouder dan de edm-jochies. Zegt ook best veel.
Heb je gelijk in, maar bedoel meer de nieuwkomers, in edm zijn die vooral erg jong, in tech/house zijn ze veelal 30+ merk ik de laatste tijd.quote:Op woensdag 23 december 2015 22:31 schreef needakill het volgende:
[..]
Meeste Trance DJ's zijn ook niet meer de jongste meer (zie maar aan Paul van Dyk, JOC, Aly & Fila, Markus Schulz, Solarstone, Signum, A&B, Kyau & Albert, Rank 1, Cosmic Gate etc)
De nieuwe jongens in trance (zoals ilan Bluestone, Fisherman & Hawkings, Protoculture, Alexander Popov, Andrew Rayel etc) maken nummers die gewoon weg net niet goed zijn om echt memorable te zijn. Deze jongens remixen vaak klassiekers, omdat de oude garde deze tak van trance gewoon weg niet tof vinden
Dat laatste ook weer niet hoor. Ook zat nieuwkomers die toch wel uitstekende en tijdloze tracks maken, bijv Darren Porter, Standerwick, Allen & Envy, Ahmed Romel, Allen Watts, Craig Connelly, om maar een paar namen te noemen (maar dat is ook maar weer mijn mening natuurlijk ).quote:Op woensdag 23 december 2015 22:31 schreef needakill het volgende:
[..]
Meeste Trance DJ's zijn ook niet meer de jongste meer (zie maar aan Paul van Dyk, JOC, Aly & Fila, Markus Schulz, Solarstone, Signum, A&B, Kyau & Albert, Rank 1, Cosmic Gate etc)
De nieuwe jongens in trance (zoals ilan Bluestone, Fisherman & Hawkings, Protoculture, Alexander Popov, Andrew Rayel etc) maken nummers die gewoon weg net niet goed zijn om echt memorable te zijn. Deze jongens remixen vaak klassiekers, omdat de oude garde deze tak van trance gewoon weg niet tof vinden
quote:
Ja of hij draait gewoon wat hij op dat moment leuk vindt. Ik snap hem wel want ik vind zelf ook trance op dit moment meestal niks. En voor het geld hoeft hij het allang niet meer te doen. Vroeger hoorde je in elke aflevering van ASOT wel een paar nieuwe goede platen. Tegenwoordig hoor je er misschien 5 per jaar. Zat pas naar deze 6 uur durende set te luisteren:quote:Op woensdag 23 december 2015 18:50 schreef Xantra het volgende:
Bedoel ook meer de kwaliteit. Tiësto had het gevoel dat ie over the hill was met z'n trance en wilde zich vernieuwen en dat is een sterk punt, maar hij vergeet erbij dat ie z'n kwaliteit heeft ingeleverd door het Hardwell hoekje in te gaan. Nu staat iedere puber met z'n handjes omhoog bij Tiësto. In onze tijd was dat anders, de mensen die hem kenden van de radio tracks (flight, lethal, enzo) konden niets met z'n sets en bleven dan ook lekker thuis. Nu pakt ie de mic en zegt ie doodleuk ff hardstyle te gaan draaien. Voor mij volstrekt onbegrijpelijk en ik zal dat ook nooit begrijpen. Dit is wat skihut djs doen, niet de grote Tiesto.
Ik heb ook weinig meer met trance, maar dat betekent niet dat ik van aidsmuziek ben gaan houden.quote:Op donderdag 24 december 2015 14:43 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Ja of hij draait gewoon wat hij op dat moment leuk vindt. Ik snap hem wel want ik vind zelf ook trance op dit moment meestal niks. En voor het geld hoeft hij het allang niet meer te doen. Vroeger hoorde je in elke aflevering van ASOT wel een paar nieuwe goede platen. Tegenwoordig hoor je er misschien 5 per jaar. Zat pas naar deze 6 uur durende set te luisteren:
Er zijn overal ter wereld nog steeds geweldige trance-dj's gelukkig. Ik ben zelf een groot fan van Haris C, niet al te bekend, maar man wat maakt die man geweldige platen. Weet niet of je deze weleens gehoord hebt?quote:Op donderdag 24 december 2015 12:04 schreef MAHL het volgende:
[..]
Dat laatste ook weer niet hoor. Ook zat nieuwkomers die toch wel uitstekende en tijdloze tracks maken, bijv Darren Porter, Standerwick, Allen & Envy, Ahmed Romel, Allen Watts, Craig Connelly, om maar een paar namen te noemen (maar dat is ook maar weer mijn mening natuurlijk ).
Kende hem nog niet, klinkt goed inderdaadquote:Op donderdag 24 december 2015 15:17 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Er zijn overal ter wereld nog steeds geweldige trance-dj's gelukkig. Ik ben zelf een groot fan van Haris C, niet al te bekend, maar man wat maakt die man geweldige platen. Weet niet of je deze weleens gehoord hebt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |