Zal wel niet veel uit gaan komen lijkt mequote:Op donderdag 26 november 2015 11:44 schreef Zorro het volgende:
We zijn er nog niet...
http://www.auto-motor-und(...)sicher-10260416.html
quote:
Max P3quote:Op donderdag 26 november 2015 11:44 schreef Zorro het volgende:
We zijn er nog niet...
http://www.auto-motor-und(...)sicher-10260416.html
Mijn duits komt niet verder dan een paar jaar middelbare school. Hebben ze het hier alleen over het diskwalificeren van Vettel en Hamilton of daarbij ook alle Ferrari dan wel Mercedes rijders (al dan niet incl klanten teams)quote:Op donderdag 26 november 2015 11:44 schreef Zorro het volgende:
We zijn er nog niet...
http://www.auto-motor-und(...)sicher-10260416.html
Dus als een rijder een illegale motor blijkt te hebben gebruikt, is hij voor het hele 2015 seizoen alsnog geschorst, en vervallen dus alle resultaten...inclusief een eventuele titel uiteraardquote:Sollte einer der Motoren nicht den Regeln entsprechen, würde der entsprechende Fahrer für die gesamte Saison disqualifiziert.
Zoals het er staat geldt het alleen voor Vettel en Hamilton, maar het lijkt me dat als de motor van bijvoorbeeld Hamilton niet goed is er verder gekeken zal worden.quote:Op donderdag 26 november 2015 12:41 schreef opreis het volgende:
[..]
Mijn duits komt niet verder dan een paar jaar middelbare school. Hebben ze het hier alleen over het diskwalificeren van Vettel en Hamilton of daarbij ook alle Ferrari dan wel Mercedes rijders (al dan niet incl klanten teams)
quote:Hamilton titel slechts in twee weken veilig
De FIA wil begin december te openen, de Formule 1-motoren van Mercedes en Ferrari met een controle controle. Als de experts in staat zijn om inbreuken te herkennen dreigt daaropvolgende diskwalificatie. Zelfs de wereldtitel aan Lewis Hamilton is nog niet zeker.
Officieel, Lewis Hamilton sinds 25 oktober Formule 1 wereldkampioen van het seizoen 2015. Maar de World Association heeft een kleine hindernis gebouwd voor het bevestigen van de derde WK-titel van de Engelsman. De FIA technici willen openen in de eerste week van december 2 motoren, om te controleren of ze voldoen.
Het gaat om elk één motor van Lewis Hamilton en Sebastian Vettel. In Hamilton, de motor moet worden ontmanteld, met wie hij in Austin is uitgegroeid tot wereldkampioen. Bij het hag eenheid voorzien waarmee de huisarts Singapore gewonnen. Eventueel kan een lopende motor, moet een van de twee overwinning in Abu Dhabi.
Diskwalificatie voor illegale motor-trucs
De FIA moet de motor de controle op de winterstop te beëindigen, omdat de motoren zijn niet beschikbaar tijdens het seizoen. De teams hebben oudere motoren nog steeds in gebruik. Ze komen meestal in het vrijdag de praktijk in de auto. Bezorgdheid dat er is geknoeid met later op de drive units, moet het bestuursorgaan niet. De motoren verzegeld blijven ook na afloop van hun leven.
Vanwege de complexiteit van de techniek, duurt 3 dagen, totdat de motor wordt gedemonteerd en grondig gecontroleerd. De voorschriften in dit opzicht kent geen genade. Indien een van de motoren niet aan de regels van de juiste driver zou worden gediskwalificeerd voor het hele seizoen.
Dit kan de FIA/FOM niet laten gebeuren denk ik Lewis voor het hele seizoen laten diskwalificeren.quote:Op donderdag 26 november 2015 13:14 schreef Geralt het volgende:
Ik neem aan dat dat allemaal in de regels staat en dat daar dan ook in staat welke motor ze moeten laten onderzoeken (die waarmee hij wereldkampioen werd) dus ik neem aan dat als er al gesjoemeld is met de motoren dat men dat zeker niet gedaan heeft met de motor in de weekenden waar hij de titel kon pakken.
Storm in een glas water dit; ik geloof niet zo in een dikke DSQ eerlijk gezegd.
Och, Michael Schumacher is in 1997 uit de uitslagen geschrapt omdat hij Jacques Villeneuve in de laatste race van het seizoen van de baan probeerde te rijden. Dus het is wel eens gebeurd.quote:Op donderdag 26 november 2015 13:22 schreef Beach het volgende:
[..]
Dit kan de FIA/FOM niet laten gebeuren denk ik Lewis voor het hele seizoen laten diskwalificeren.
Je bent toch pas officieel kampioen na het seizoen toch, zodra je de schaal ophaalt op het FIA gala..?quote:
Schumacher was geen kampioen dan is het toch met makkelijker schorsen.quote:Op donderdag 26 november 2015 13:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Och, Michael Schumacher is in 1997 uit de uitslagen geschrapt omdat hij Jacques Villeneuve in de laatste race van het seizoen van de baan probeerde te rijden. Dus het is wel eens gebeurd.
Vreemd is dan wel dat ze in 1994 het van de baan af rijden van Damon Hill door Schumacher onbestraft hebben gelaten.
Dus dan zou Hamilton, als hij (bijvoorbeeld) een ongeluk zou krijgen waardoor hij de schaal niet op het FIA gala in ontvangst kan nemen, geen kampioen zijn?quote:Op donderdag 26 november 2015 17:13 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Je bent toch pas officieel kampioen na het seizoen toch, zodra je de schaal ophaalt op het FIA gala..?
Na de dood van Jochen Rindt (Nog steeds de enige postume F1 kampioen) zijn de regels veranderd. Als Hamilton een fataal ongeluk zou krijgen in Abu Dhabi is Rosberg dan dus kampioen.quote:Op donderdag 26 november 2015 17:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dus dan zou Hamilton, als hij (bijvoorbeeld) een ongeluk zou krijgen waardoor hij de schaal niet op het FIA gala in ontvangst kan nemen, geen kampioen zijn?
Dat lijkt me niet.
Zo staat het in de regels:quote:Op donderdag 26 november 2015 18:44 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Na de dood van Jochen Rindt (Nog steeds de enige postume F1 kampioen) zijn de regels veranderd. Als Hamilton een fataal ongeluk zou krijgen in Abu Dhabi is Rosberg dan dus kampioen.
Er staat niet specifiek bij wat er gebeurd als een coureur niet aanwezig is maar het lijkt me dat de FIA dat naar eigen inzien kan invullen. Stel Hamilton verongelukt in Abu Dhabi en enkele dagen vergeet Rosberg links en rechts te kijken bij het oversteken, dan krijgt Vettel het kampioenschap automatisch.quote:6.6 The drivers finishing first, second and third in the Championship must be present at the annual
FIA Prize Giving ceremony.
Hill was er nog niet langs, Villeneuve wel. En je ziet ook dat Schumacher eerst nog terugtrekt en dan alsnog instuurt en tegen de sidepod klapt van Villeneuve.quote:Op donderdag 26 november 2015 13:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Och, Michael Schumacher is in 1997 uit de uitslagen geschrapt omdat hij Jacques Villeneuve in de laatste race van het seizoen van de baan probeerde te rijden. Dus het is wel eens gebeurd.
Vreemd is dan wel dat ze in 1994 het van de baan af rijden van Damon Hill door Schumacher onbestraft hebben gelaten.
Lijkt me niet dat ze het kampioenschap aan iemand anders geven. Die regel is er alleen maar om te zorgen dat er iemand is op het gala om de bekers aan uit te reiken.quote:Op donderdag 26 november 2015 19:04 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Zo staat het in de regels:
[..]
Er staat niet specifiek bij wat er gebeurd als een coureur niet aanwezig is maar het lijkt me dat de FIA dat naar eigen inzien kan invullen. Stel Hamilton verongelukt in Abu Dhabi en enkele dagen vergeet Rosberg links en rechts te kijken bij het oversteken, dan krijgt Vettel het kampioenschap automatisch.
Natuurlijk geen realistisch scenario maar wat dan? Zo laten ze niet echt een positieve indruk achter, lijkt me als coureur ook dat je dan het idee hebt dat je het niet echt verdiend hebt. Misschien weigert Vettel wel.. "Dan geven we 'm wel aan Kimi/Bottas"
dat was dan ook de fout van Hillquote:Op donderdag 26 november 2015 13:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Och, Michael Schumacher is in 1997 uit de uitslagen geschrapt omdat hij Jacques Villeneuve in de laatste race van het seizoen van de baan probeerde te rijden. Dus het is wel eens gebeurd.
Vreemd is dan wel dat ze in 1994 het van de baan af rijden van Damon Hill door Schumacher onbestraft hebben gelaten.
Dat staat in de regels zodat de FIA niet compleet voor lul staat met een kampioen die niet opkomt draven op dat gala. Dat staat er echt niet om wanneer Hamilton zondag verongelukt hem de titel te ontnemen.quote:Op donderdag 26 november 2015 19:04 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Zo staat het in de regels:
[..]
Er staat niet specifiek bij wat er gebeurd als een coureur niet aanwezig is maar het lijkt me dat de FIA dat naar eigen inzien kan invullen. Stel Hamilton verongelukt in Abu Dhabi en enkele dagen vergeet Rosberg links en rechts te kijken bij het oversteken, dan krijgt Vettel het kampioenschap automatisch.
Natuurlijk geen realistisch scenario maar wat dan? Zo laten ze niet echt een positieve indruk achter, lijkt me als coureur ook dat je dan het idee hebt dat je het niet echt verdiend hebt. Misschien weigert Vettel wel.. "Dan geven we 'm wel aan Kimi/Bottas"
Hij had beter kunnen wachten.quote:Op donderdag 26 november 2015 22:55 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat was dan ook de fout van Hill
Vreemd, had in Brazilië het idee dat het een prima motor was alleen de baan lag Ric. niet en die banden blunder was niet echt handig.quote:Op donderdag 26 november 2015 16:25 schreef Rossdale het volgende:
http://www.skysports.com/(...)ine-for-abu-dhabi-gp
Ricciardo rijdt deze race weer met een oude motor ipv de geupgrade Renault-unit
Flinke klap in het gezicht van Renault
De motor was qua topsnelheid bijvoorbeeld trager dan de oude. Al moet wel gezegd worden dat Ricciardo niet het hele pakket gebruikte, want Renault heeft nog een nieuwe turbo op de plank liggen en het zou best kunnen dat de nieuwe turbo samen met de nieuwe verbrandingsmotor betere prestaties levert dan het oude pakket of een combi van oud en nieuwquote:Op vrijdag 27 november 2015 09:07 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Vreemd, had in Brazilië het idee dat het een prima motor was alleen de baan lag Ric. niet en die banden blunder was niet echt handig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |