Same here.quote:Op zondag 25 oktober 2015 13:44 schreef Eiwitshake het volgende:
Dit wordt echt een episch spel.
Ik kijk uit naar de maandagen vanwege de DD's!
Zoals het een Paradox game betaamdquote:Op woensdag 28 oktober 2015 18:49 schreef Eiwitshake het volgende:
Ik ben echt benieuwd wat ze precies met al die policies bedoelen.
Het gaat iig allemaal dieper dan ik had verwacht en daar ben ik erg blij om.
Ja dat klopt, zeker als je naar Victoria 2 kijkt.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 20:12 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
[..]
Zoals het een Paradox game betaamd
Ik heb EU IV zelf ook, echter ik kom er niet in...quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 17:59 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Ja dat klopt, zeker als je naar Victoria 2 kijkt.
Bij EU IV vond ik dat toch helaas wel meevallen ondanks dat het wel een van mijn favoriete spellen van dit moment is.
Nieuwste DD zojuist online!!quote:Op dinsdag 24 november 2015 11:36 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik ben ook erg benieuwd naar dit spel en volg de DD's ook wekelijks.
Thanks, ga ik 'm morgen rustig lezen.quote:Op maandag 11 januari 2016 17:11 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
[..]
Nieuwste DD zojuist online!!
https://forum.paradoxplaz(...)olony-events.901906/quote:Op maandag 11 januari 2016 17:52 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Thanks, ga ik 'm morgen rustig lezen.
Fantastisch.quote:Op maandag 11 januari 2016 17:54 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
[..]
https://forum.paradoxplaz(...)olony-events.901906/
Hier is de link
Dat is al snel.quote:
Dan heb je nu een streefdatum waarop het geheel af dient te zijn.quote:Op woensdag 16 maart 2016 13:12 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
Ik zit midden in een verbouwing.
Krijg pas 2 mei de sleutels. Dus idd hard werken.quote:Op woensdag 16 maart 2016 14:24 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dan heb je nu een streefdatum waarop het geheel af dient te zijn.
Ja, dat wordt dan flink aanpoten. 24/7 doorgaan, zullen je buren vast ook wel waarderen.quote:Op woensdag 16 maart 2016 14:53 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
[..]
Krijg pas 2 mei de sleutels. Dus idd hard werken.
Gewoon lekker onfatsoenlijk 24/7 doorgaan. Goed voor de gezelligheid.quote:Op woensdag 16 maart 2016 14:55 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ja, dat wordt dan flink aanpoten. 24/7 doorgaan, zullen je buren vast ook wel waarderen.
Anders nodig je de hele buurt gelijk uit. Heb je dat ook gelijk gehad.quote:Op woensdag 16 maart 2016 14:57 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
[..]
Gewoon lekker onfatsoenlijk 24/7 doorgaan. Goed voor de gezelligheid.
Dat eindequote:
Nog een paar nachtjes slapen.quote:Op maandag 21 maart 2016 16:32 schreef Doler12 het volgende:
Het is natuurlijk altijd afwachten of de hype terecht is, maar dit kan een pareltje worden in space 4x. Het kan zeker Distant Worlds overtreffen.
Tof! Dat spel kon ik nog niet. Dit weekend maar even spelen denk ik.quote:Op donderdag 5 mei 2016 12:05 schreef Cherna het volgende:
Ik heb de hele serie gevolgd van Blorg die de game netjes uitlegd. Maar ik zal hem niet kopen. Combat en shipdesign is te sumier. Bovendien ben ik nog lang niet klaar met Polaris Sector die mij uitstekend bevalt. Maar ik kan me voorstellen wanneer je combat en shipdesign niet zo belangrijk vind en meer op het politieke deel valt zit je met Stellaris goed wat ik zo gezien heb.
list=PLqRhPbyFDQWiWmLRwlEDOgU6B54nEP-os
Maandag komt Stellaris pas uit.quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:56 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Tof! Dat spel kon ik nog niet. Dit weekend maar even spelen denk ik.
Eerst maar even de mechanics leren dacht ik xD Maar wie wet in de toekomst. Had gehoopt hem al binnen te kunnen halen, maar helaas.quote:Op maandag 9 mei 2016 08:09 schreef Typisch het volgende:
Vanavond rond 6en kunnen we los. Mensen al zin om vanavond gelijk een multiplayr game te proberen? Eventueel met headset e.d.?
Geweldig! Erg veel diepgang! Voordat ik uberhaupt een tweede kolonie kon stichten op een andere leefbare planeet heb ik al een tiental levensvormen ontdekt in allerlei vormen en maten. Een soort kwallen die zonder doel door het heelal heen zweven. (ze onderzoeken geeft weer een science boost bijvoorbeeld). Primitieve levensvormen op planeten (je kan bijvoorbeeld wezens tegenkomen die in de steentijd zitten, of in het informatie tijdperk zoals wij zelf nu) en gewoon volledige space civs met enorme vloten en super geavanceerde tech.quote:
Onderzoek ook de wapens, het is redelijk scissor / rock / paper dus even proben met 1, andere schepen refitten en aanvallen. Scheelt nieuwe schepen bouwen.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:37 schreef Odaiba het volgende:
Heb 2 orbital outpost van moeten afbeken om m'n influence weer in de plus te krijgen. Heb nu alles weer positief staan en mijn home planet tiles even flink geupgrade. Heb nog niet veel military power, dus had een flinke floot (18 corvettes) nodig om die space amoebe uit een stelsen te vernietigen. Uiteindelijk heb ik er 3 verloren, 6 heb ik nu in een spacedock gestuurd voor upgrades, de rest was al geupgrade met betere warp drive en hull plating.
So far still good
[ afbeelding ]
Je kunt er inderdaad weinig mee, maar het geeft geloof ik een boost aan je society research.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 23:50 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
Ik heb binnen de grenzen van mijn rijk een planeet die bevolkt is met primitieve reptielen. Echter ik kan er helemaal niets mee. Ik heb wel een observatiepost geplaatst maar verder kan ik niets. Iemand een ideetje?
Ja, vind ik ook en denk ook dat je gelijk hebt. PAradox kennende breiden ze de rest uit met DLC's en dat is in dit geval, een hele nieuwe game, niet heel vreemd. Ik vind sommige dingen nu al lastig te begrijpen. Verder is het een top game indd. Ik faal altijd in handel, ze willen helemaal niks xDquote:Op woensdag 11 mei 2016 00:40 schreef Eiwitshake het volgende:
Het is echt een vet spel inderdaad!
Ik ben er erg over te spreken. Echter vind ik dat ze de diplomatie (voor Paradox z'n doen) wel erg marginaal hebben uitgewerkt, ik ben daar niet echt tevreden over. Ook raak ik soms even het overzicht kwijt. Al vermoed ik dat dergelijke zaken in komende DLC's wel verder uitgediept worden.
Ik zat er ook aan te denken om opnieuw te gaan, maar ik heb mijn rijk aardig goed hervormd vind ik zelf. Ik had echt een shit influence, waardoor ik niemand kon inhuren. Ik heb 2 outposts moeten slopen en mijn alliantie met mijn buren moeten opzeggen wat ze niet leuk vonden. Nu ben ik van -1 influence naar +5 gegaan en gaat het beter met mijn rijk dan ooit. Toch voorzie ik nog wel wat grote problemen in de toekomst.quote:Voor de rest is het echt een vet spel wat zeker een hoge her-speelbaarheid heeft.
Ben nu met mijn tweede ronde bezig aangezien het mijn eerste spel niet heel erg lekker verliep en ik onherstelbare fouten had gemaakt
Oh ik ben al 2 keer opnieuw begonnen. Das eigenlijk de helft van deze game, de zooi verkloten en de volgende keer beter doen. Of inderdaad proberen te leven met je keuzes. Hoe bagger die ook warenquote:Op woensdag 11 mei 2016 13:33 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Je kunt er inderdaad weinig mee, maar het geeft geloof ik een boost aan je society research.
[..]
Ja, vind ik ook en denk ook dat je gelijk hebt. PAradox kennende breiden ze de rest uit met DLC's en dat is in dit geval, een hele nieuwe game, niet heel vreemd. Ik vind sommige dingen nu al lastig te begrijpen. Verder is het een top game indd. Ik faal altijd in handel, ze willen helemaal niks xD
[..]
Ik zat er ook aan te denken om opnieuw te gaan, maar ik heb mijn rijk aardig goed hervormd vind ik zelf. Ik had echt een shit influence, waardoor ik niemand kon inhuren. Ik heb 2 outposts moeten slopen en mijn alliantie met mijn buren moeten opzeggen wat ze niet leuk vonden. Nu ben ik van -1 influence naar +5 gegaan en gaat het beter met mijn rijk dan ooit. Toch voorzie ik nog wel wat grote problemen in de toekomst.
Ik heb ook veel star charts geruild met andere rassen, dus ik heb al een groot deel van de map overzichtelijk. Ik plaats vandaag nog wel even een screenshot.
Heb verder de tijd niet gehad om verder te spelen, maar dat komt morgen wel goed.quote:Op woensdag 11 mei 2016 12:12 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik heb het spel gisteravond aangeschaft, en omdat ik eigenlijk nauwelijks bekend ben met dit soort games (heb CK en EU bijv nooit gespeeld) is het een impulsaankoop van 40 euro. De interface is nogal even wennen en ik raak het overzicht kwijt, maar heb er erg veel zin in om me flink in deze game te verdiepen
Je hebt iets van 8 standaard rassen/facties waar je uit kan kiezen, maar elk ras is behoorlijk naar eigen smaak te editten, van uiterlijk tot politiek... kan niet wachten op een Mass Effect-mod zodat ik het heelal over kan nemen met de Turian Empire, met Garrus Vakarian aan het hoofd
Hou ons op de hoogte van je speelsessies altijd leuk om te lezen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 00:51 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Oh kut, er was al een topic
Crosspostje van het topic dat ik eergister heb gemaakt:
[..]
Heb verder de tijd niet gehad om verder te spelen, maar dat komt morgen wel goed.
Je kan ze langzaam op technologisch niveau van jezelf brengen en ze dan in je bij je rijk betrekken of tot slaven maken, dacht ik. Ook zijn er verschillende manieren beschikbaar om ze te bestuderen (als in passief of agressief, met alle gevolgen van dien).quote:Op woensdag 11 mei 2016 13:33 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Je kunt er inderdaad weinig mee, maar het geeft geloof ik een boost aan je society research.
Ook niet als ze een vrij positief idee van je hebben? In de eerste game wilde iedereen oorlog, nu ben ik bijna zover dat ik een federatie ga vormen met mijn (vriendelijke) buren. Zij willen wel van alles ruilen, hoewel ze gierig zijn met de minerals.quote:Ja, vind ik ook en denk ook dat je gelijk hebt. PAradox kennende breiden ze de rest uit met DLC's en dat is in dit geval, een hele nieuwe game, niet heel vreemd. Ik vind sommige dingen nu al lastig te begrijpen. Verder is het een top game indd. Ik faal altijd in handel, ze willen helemaal niks xD
Typisch, neger Wat was er nou precies met je pc aan de hand?quote:Op donderdag 12 mei 2016 13:23 schreef Typisch het volgende:
PC doet het weer. Dus we mogen weer verder vanavond.
SSD had het gewoon begeven en de traagheid van mijn HDD trok ik niet. Dus SSDtje gekocht en Windows 7 er op geknald, loopt weer als een zonnetje.quote:Op donderdag 12 mei 2016 13:30 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Typisch, neger Wat was er nou precies met je pc aan de hand?
Genottelijk achtergrondverhaalquote:Op donderdag 12 mei 2016 17:34 schreef Typisch het volgende:
Ben begonnen met een schimmel genaamd de Vool. We staan bekend als de Vool Hive.
We houden van aliens, zijn pacifisten en materelaiseten en komen van een planeet die vooral bekend staat om zijn woestenij en hitte. Door de beperkte resources zijn we al vroeg samen gaan werken, van elkaar gaan houden en hebben we geleerd vooral goed om te gaan met onze grondstoffen.
Mede daardoor zijn we zwak in gevechten, nomaden en planten wij ons snel voort. Nu de thuisplaneet onder controle is zijn we ook in staat ontzettend oud te worden. Onder leiding van onze overlord Grodsuun gaan wij de sterren onderzoeken opzoek naar bondgenoten, mooie stukken land en meer van zulks.
Oke nu spelen doei.
Dan doe je iets niet goed. Wat is je FTL-techniek?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 01:40 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Toch beetje zonde dat ik niet meer dan Sol, Alpha Centauri en Barnard's Star kan verkennen... m'n twee science ships, twee construction ships en drie corvette fleets hebben geen hol te doen en alle planeten waar je dingen kan halen zijn al geregeld...
Heb na het vastleggen van twee allianties verder kunnen gaan. Ik speel met warp drive Er was een rebellion aan de gang, maar die heb ik af kunnen slachten omdat ik 3 squads van 3 corvettes op alpha centauri af stuurde. Ik ben inmiddels met 2 aliens geallieerd en versterk de grenzen omdat één soort alien nogal de pik op me heeft.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 02:04 schreef Typisch het volgende:
[..]
Dan doe je iets niet goed. Wat is je FTL-techniek?
Je kunt met warp drive overal heen waar je wil joh. Niet maar een paar planeetjes in de buurt.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 04:33 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Heb na het vastleggen van twee allianties verder kunnen gaan. Ik speel met warp drive Er was een rebellion aan de gang, maar die heb ik af kunnen slachten omdat ik 3 squads van 3 corvettes op alpha centauri af stuurde. Ik ben inmiddels met 2 aliens geallieerd en versterk de grenzen omdat één soort alien nogal de pik op me heeft.
En godverdehoerekak het is alweer half vijf... daarnet was het nog half twee
Al het andere stond nog op Unknown en de pijltjes waren grijs, kon er niks mee.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:23 schreef Typisch het volgende:
[..]
Je kunt met warp drive overal heen waar je wil joh. Niet maar een paar planeetjes in de buurt.
Op klikken en dan "survey system" aanklikken. Je kan zover als je maar wilt.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:45 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Al het andere stond nog op Unknown en de pijltjes waren grijs, kon er niks mee.
Verdeurie Ik wist wel dat survey system kon doen, maar alleen in systems die al bereikbaar waren, oftewel waar je met het groene pijltje op de rand van je eigen system naartoe kon klikken. Ik start eens opquote:Op vrijdag 13 mei 2016 19:46 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
[..]
Op klikken en dan "survey system" aanklikken. Je kan zover als je maar wilt.
Geen overbodige luxe om even wat gameplay te kijken van Quill18.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 19:49 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Verdeurie Ik wist wel dat survey system kon doen, maar alleen in systems die al bereikbaar waren, oftewel waar je met het groene pijltje op de rand van je eigen system naartoe kon klikken. Ik start eens op
Heb ik ontdekt jaquote:Op vrijdag 13 mei 2016 19:53 schreef Typisch het volgende:
[..]
Geen overbodige luxe om even wat gameplay te kijken van Quill18.
http://steamcommunity.com(...)82792517&searchtext=quote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:59 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
En toen stond m'n invloed op +0, er komt dus niks meer bij
Gaaf Meteen even kijken of ze de Turians er ook al tussen hebben gezet!quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:05 schreef Typisch het volgende:
[..]
http://steamcommunity.com(...)82792517&searchtext=
Check deze, misschien wat voor jou? Je kunt het altijd instellen als 100% spawn, dus zelfs als je hem niet speelt zit het ras in ieder geval in de game.
Voor invloed moet je eventjes wat rivalen aanmerken.
Wat ook helpt is korte verkiezingsperiodes. Nieuwe leiders beloven nieuwe dingen en als jij die waarmaakt kun je aardig snel wat influence verdienen.
Ik heb ook de Daleks uit Dr. Who gedownload.
Ze zijn bezig met een full conversionmod.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:10 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Gaaf Meteen even kijken of ze de Turians er ook al tussen hebben gezet!
14.gifquote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:11 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ze zijn bezig met een full conversionmod.
Asari zijn tot nu toe de enige, maar ik denk dat je over een maand of 5 wel flink wat leuke rassen kunt vinden.
Maar scans en anomalies zijn toch vooral science-gericht?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 01:04 schreef ems. het volgende:
Ik heb sowieso wel gemerkt dat het voordelig is om early game al snel voor een groot leger te gaan. Helpt bij scannen en anomalies en zelfs als je oorlogzuchtige dudes tegenkomt zullen ze meestal wat terughoudender zijn als ze zien dat je aan ze gewaagd bent.
Ik doelde op het veilig houden van je science ships tegen aliens, pirates en dus andere racesquote:Op zaterdag 14 mei 2016 01:05 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Maar scans en anomalies zijn toch vooral science-gericht?
Hoe kun jij 1 miljoen jaar oud worden?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 01:06 schreef Typisch het volgende:
[ afbeelding ]
Net mijn eerste volk geļnfiltreerd, regering overgenomen en daarna onderdeel van mijn rijk gemaakt. Ze zijn rapid breeders en hun leiders zijn onsterfelijk, ben benieuwd hoe dit uit gaat pakken.
[ afbeelding ]
Ze zijn nog niet echt tevreden, maar dat komt hopelijk vanzelf. Heb nu al 4 (inclusief robots) rassen in mijn domein.
Dat zijn zij. Is een trait die je kunt kiezen.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 05:06 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Hoe kun jij 1 miljoen jaar oud worden?
Nee joh. Je planeten anders inrichten (energy, food overvloedkan weg zodra ze bijna uitgegroeid zijn). Even in de min lopen is niet erg.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 05:58 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Godsamme alweer bijna 6u Door mijn acceptatie van slavernij heb ik alleen maar negatieve banden met de buren en heb een hele reeks aan research- en mining stations moeten slopen omdat de energy output dik in de min was... gewoon 3 systemen leeg moeten maken omdat ik anders een tekort aan energy zou hebben, da's best schandalig
Nee het is wie de meeste torps kan spammen wint, Point defense is goed maar je kunt zohard spammen dat het gewoon niet grappig meer is.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 12:45 schreef ems. het volgende:
Ik hoop wel dat ze, eventueel met een uitbreiding, de combat iets strategischer gaan maken dan "het grootste getal wint". De combat in ck en eu was ook niet altijd bijster spannend maar dit is wel heel erg droog.
Er zit nog maar weinig vlees op de botten ja. Begin is leuk, maar het begint inderdaad snel in te zaken in de mid-game. Diplomatie is slecht uitgevoerd. Oorlog in de ruimte draait alleen om wie de grootse doomstack heeft. Als de AI gewonnen heeft in de ruimte, stuurt hij vaak geen grondtroepen om planeten te veroveren. Ook heb je micromanagement hell. Dan heb je ook nog sectors, maar de AI bouwt geen infrastructuur en spaceports. Daar moet verbetering inkomenquote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:10 schreef Odaiba het volgende:
Wat ik merk is dat in het begin van de game alles erg leuk is om te doen. Je begint je eerste home stelsel te ontdekken, vervolgens ga je je buurstelsel ontdekken, je planeet tiles upgraden, je komt je je eerste alien ras tegen, je gaat wat primitieve aliens bestuderen, je bouwt wat mining station, je begint je eerste colonie op te zetten, je onderzoekt vreemde wezens in de ruimte, je bouwt je fleet uit, je valt die amoeba's aan om het stelsel veilig te stellen. Met al deze taken ben je wel even wat jaartjes zoet in de game en voor je er erg in hebt merk je dat zowat de hele galaxy al is opgevuld en je er diplomatiek niet uit komt met die gasten, waardoor je er een beetje alleen voor komt te staan. Iedereen is verruit superieur aan mij, dus ik ben niets waard maar ben ook geen bedreiging voor velen.
Wat ik dus eigenlijk wil zeggen is dat de game mid-game aardig begint in te zakken. Al die leuke opties in het begin zijn verdwenen of doen er niet meer toe.
Ik speel nog steeds mijn eerste potje, en ben van plan die nog wel even door te zetten. Daarna zal ik nog een ander potje spelen en probeer ik het iets anders aan te pakken. Als het dan weer dezelfde kant op gaat, dan weet ik niet of Stellaris wel echt de game voor mij is. DLC bieden dan misschien nog hoop op verbetering.
Wat is jullie ervaring tot nu toe?
Je moet assault troepen produceren in de 3e tab van de planeet. Deze kun je dan de ruimte in sturen om andere planeten aan te vallen. Alleen is 1 corvette al genoeg om die transports te slopen dus je weet waar het heen gaat.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 23:21 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
De Turian Hierarchy-mod bestaat en ik testte die even uit in een Tiny ring galaxy. Had ik niet moeten doen, want als buren had ik twee pacifisten die het me verboden om door hun terrein te cruisen. Kon bijna niks meer omdat er geen goeie planeten in de buurt zaten om te koloniseren
Tevens heb ik nog nergens de optie gezien om grondtroepen in te kunnen zetten, terwijl een vazal van me, een stel debielen die ik technologisch vooruitgeholpen heb, dat een uurtje later al wel voor mekaar kregen dankzij een troop transport ship.
Mee eens. Verder is er ook bar weinig te doen met de planeten die je koloniseert. De basis ligt er nu, dus ze zullen nog even flink aan de slag moeten om het een blijvend succes te maken.quote:Op zondag 15 mei 2016 04:52 schreef SuperHarregarre het volgende:
Maar dat van de early game is altijd wel een probleem met Paradox spellen op zich. Vooral de eerste keer is het erg tof omdat alle events nieuw zijn. Bij elke playthrough komt dan echter steeds meer herhaling. En late game blijft altijd lastig bij dit soort spellen omdat je op een gegeven moment bijna onoverwinnelijk kunt zijn als ze geen events triggeren zoals met de Unbidden.
Ergens vind ik het wel jammer dat het spel nu net uit is en we al uitkijken naar DLC.
Persoonlijk denk ik dat het gebrek aan interactie met de AI een groter probleem is. Als er dan toch een DLC moet komen hoop ik op een trade/diplomacy DLC.
Ik ben inmiddels wel gecharmeerd van de manier waarop gevechten beslecht worden in Stellaris. Je bepaalt niet hoe individuele gevechten verlopen, maar je bepaalt door middel van de bewapening en samenstelling van je vloot en waar en wanneer je strijd geeft wel de militaire doctrine van jouw soort ruimtewezens.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 12:45 schreef ems. het volgende:
Ik hoop wel dat ze, eventueel met een uitbreiding, de combat iets strategischer gaan maken dan "het grootste getal wint". De combat in ck en eu was ook niet altijd bijster spannend maar dit is wel heel erg droog.
Vassals? Misschien heb je nog geen informatie over bepaalde sterrenstelsels van je buren dat ziet er dan ook een beetje anders uit?quote:Op woensdag 18 mei 2016 10:20 schreef Odaiba het volgende:
Misschien weten jullie het.
Waarom zie je soms 2 kleuren binnen een grens van een ander volk?
Ik vind het nog steeds niet duidelijk, maar heb er verder ook geen last vanquote:Op woensdag 18 mei 2016 10:52 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Vassals? Misschien heb je nog geen informatie over bepaalde sterrenstelsels van je buren dat ziet er dan ook een beetje anders uit?
Dan gaat het dus blijkbaar toch niet zo goed.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 02:47 schreef Friday12 het volgende:
Telkens als ik goed ga.. Is het ineens oorlog met iemand die 4x zo sterk is
Dat is nog wel redelijk goed te doen toch? De AI is best wel achterlijk.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 02:47 schreef Friday12 het volgende:
Telkens als ik goed ga.. Is het ineens oorlog met iemand die 4x zo sterk is
2k military power -> 2x 5k komt er aan...quote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:58 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Dat is nog wel redelijk goed te doen toch? De AI is best wel achterlijk.
Ik ben juist wel fan van sectors.. Gooi er af en toe wat minerals en gold tegen aan en ze specialiseren zich echt super prima. Research sectors werken goed, en zorgt dat je op je core planeten kan focussen op minerals en gold. Alleen jammer dat je alsnog handmatig je spaceports moet upgraden.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 16:23 schreef SuperHarregarre het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik de sectors nogal irritant,
Twee verschillende empires hebben planeten daar.quote:Op woensdag 18 mei 2016 10:20 schreef Odaiba het volgende:
Misschien weten jullie het.
Waarom zie je soms 2 kleuren binnen een grens van een ander volk?
Bedanktquote:Op vrijdag 20 mei 2016 22:54 schreef Krediax het volgende:
[..]
Twee verschillende empires hebben planeten daar.
Bijvoorbeeld empire A heeft planeet 1 en 2.
Empire B veroverd planeet 2
Delen nu dat stelsel en heb je dus twee kleuren.
Of als je primitives uplift (via observasion station) dan worden zijn ook een space ras en jouw vassal. Als dat in een stelsel is waar jij al een een planeet hebt dan krijg je dus ook twee kleuren.
Ik was net in war met iemand... Van equivelant power... komt er nog eentje stoer doen en ben ik er met 2 aan het vechtenquote:Op zondag 22 mei 2016 04:46 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
En toen werd me de oorlog verklaard door een avian race en ben ik alle military kwijt
Ik speel nu met wormholes, vermaak me kostelijk. Helemaal na de research waarmee je de range van je jumpgates upgraded; *PATS* ineens een vloot van een paar K ergens achter de linies van de vijand. *surprise motherfucker*quote:Op zondag 22 mei 2016 01:00 schreef BurnaBoy het volgende:
Ik wil nog wel eens een hyperlane only game spelen. Maar geen tijd ervoor. Miss morgen, maar ben niet echt hoopvol.
Hyperlane vs warp is irritant. Vooral in het begin lastig om je fleets de vijand te laten krijgen. Meestal is het gewoon wie de meeste spaceports sloopt en vervolgens het eerst opgeeft omdat geen resources.
Vooral tegen AI werkt dat heel goed.
Dit is hoe de mijne eruit zietquote:Op woensdag 25 mei 2016 14:05 schreef Typisch het volgende:
[ afbeelding ]
Langzaam maar zeker slok ik iedereen op bij mij in de buurt. Ik geef men eerst de kans via liberaten om mij te joinen. Als ze dan geen vazal willen worden is het na de peace periode klaar en neem ik hun planeten over.
Nu alleen hopen dat de Fallen Empire (dat paarse rondje ) niet boos wordt. Ze zijn xenofoben dus de kans is wel aanwezig.
Jij bent ook al ver in de tijd. Wel matige sience en mineral output voor zo ver in de game.quote:Op woensdag 25 mei 2016 15:06 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Dit is hoe de mijne eruit ziet
Ik ben nu langzaam maar zeker die zwarte rechts van mij aan het overnemen... Alleen is die schijtbak een federation in gegaan alleen zijn ze allemaal pathetic met hun power tegenover mij. Maar bij elkaar zijn ze dus best sterk.. Even mijn fleet maxen en dan ram ik ze allemaal kapot!
[ afbeelding ]
Ja dat is die paarse rechts van me Maar als ik die aanval word ik geslooptquote:Op woensdag 25 mei 2016 15:09 schreef Typisch het volgende:
[..]
Jij bent ook al ver in de tijd. Wel matige sience en mineral output voor zo ver in de game.
Is er geen Fallen Empire bij jou?
Je kan de sectoren meer aan jou laten geven he.quote:Op woensdag 25 mei 2016 15:15 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ja dat is die paarse rechts van me Maar als ik die aanval word ik gesloopt
De research is echt minimaal op het moment dus tja.. En mijn ships etc kosten ook mineral he
Vind het wel jammer dat je niets uit de sector storage kan halen eentje zit al jaren vol met minerals
Ze geven max nuquote:Op woensdag 25 mei 2016 15:21 schreef Typisch het volgende:
[..]
Je kan de sectoren meer aan jou laten geven he.
Dan doe je iets niet goed.quote:Op woensdag 25 mei 2016 15:31 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik ben nog geen enkele keer aan het sectortijdperk toe gekomen aangezien ik elke keer gesloopt word wanneer ik 3 of 4 planeten bezit
Dat is nog zacht uitgedruktquote:
Ik heb met de Turians nu een genetisch gemodifceerd Kroganleger. What could go wrong?quote:
Helemaal niks! De Rachni moeten nou eenmaal uitgeroeid worden!quote:Op woensdag 25 mei 2016 16:13 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ik heb met de Turians nu een genetisch gemodifceerd Kroganleger. What could go wrong?
Gebruik je ook een mod voor je aantal core planets? Ik zie dat je er aardig wat kan hebben.quote:Op donderdag 26 mei 2016 01:26 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik las een paar uur geleden weer eens iets over de film Iron Sky en dacht "verrek! Ik ga een Galactic Nazi Empire maken!", dus ik kijk in de workshop en wat zie ik? Duitse namen voor personen, planeten en schepen... en de swastika als symbool
Without further adieu:
[ afbeelding ]
Yup, heb hier en daar wat modjes toegevoegd, waaronder eentje die je +2 core worlds geeft, ofzo... en de politiek geeft me nog eens +2.quote:Op donderdag 26 mei 2016 14:11 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Gebruik je ook een mod voor je aantal core planets? Ik zie dat je er aardig wat kan hebben.
linkje van de mod...quote:Op donderdag 26 mei 2016 14:53 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Yup, heb hier en daar wat modjes toegevoegd, waaronder eentje die je +2 core worlds geeft, ofzo... en de politiek geeft me nog eens +2.
edit: die +2 is maar een onderdeel van de mod.
Ah, het heet dus toch gewoon "planet cap raised" en knalt je cap van 5 naar 10quote:
Heb zoiets gevonden. Nu max 12 planeten. Prima!quote:Op donderdag 26 mei 2016 16:02 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ah, het heet dus toch gewoon "planet cap raised" en knalt je cap van 5 naar 10
Zo sterk mogelijke defence bouwen.quote:Op donderdag 26 mei 2016 17:07 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Zo, de Sovereign Andigonj zijn verslagen en worden geļntegreerd in m'n Nazi Empire
De end-game mafklappers zijn het universum binnengedrongen en maken het leven van de Salarians zuur... aangezien die lui een heel eind weg zitten (met een hoop empires ertussen) is er voor mij geen mogelijkheid om ze aan te vallen en zie de AI dat ook niet doen... hoe kan ik me er in de toekomst tegen weren als ik niet door andere terreinen mag cruisen?
Zo'n 24- of 25-tile world?quote:Op donderdag 26 mei 2016 18:38 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
Ik heb zo'n Gaia wereld ontdekt en nu bezig met kolonisatie. Wat een ruimte op de planeet.
je hoeft toch niet 24/7 te boren manquote:Op woensdag 16 maart 2016 14:55 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ja, dat wordt dan flink aanpoten. 24/7 doorgaan, zullen je buren vast ook wel waarderen.
Bij voldoende happiness krijgen ze een joyful productiebonus.quote:Op donderdag 26 mei 2016 20:30 schreef GlenSpey het volgende:
Heb je eigenlijk iets aan de 'adaptive' trait als je een potje speelt waarin het niet per se om happyness draait? (Adaptive = 10% meer habitability op alle planeten). Want gezien habitability niet veel meer dan een happyness cap is en de base happyness zo rond de 60% ligt heb je niet zo heel veel aan planeten met een habitability van 90 of meer %, lijkt mij...
Weet ik, vandaar ook mijn vraag of je iets aan extra habitability hebt als je géén happyness game speelt (en je dus niet boven de 80% happyness uit gaat komen)quote:Op donderdag 26 mei 2016 22:21 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Bij voldoende happiness krijgen ze een joyful productiebonus.
Oh, sorry. Denk niet dat je er in dat geval veel aan hebt. Al heb ik zelf Adaptive nog niet gebruikt. Ik ga eerder voor Industrious.quote:Op donderdag 26 mei 2016 22:22 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Weet ik, vandaar ook mijn vraag of je iets aan extra habitability hebt als je géén happyness game speelt (en je dus niet boven de 80% happyness uit gaat komen)
quote:Op vrijdag 27 mei 2016 01:05 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Wajoo, de Dabbax Stellar Coalition heeft een fallen empire verslagen
Ik zou weleens willen weten welke tech ze allemaal hebben gevonden Dat moet echt een enorme boost zijn, hoop dat ik uiteindelijk over een paar honderd jaar de grootste ben en het hele universum het Horst Wessel-lied zingt!quote:
Volgens mij is er ook een bug met betrekking tot de scourge. En wees blij dat ze ver weg zitten. Ik kreeg ze vlak bij mij en een Fallen Empire die ik gelijktijdig ontdekte besloot dat het ook een goed moment was om mij aan te vallen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 20:29 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Het valt me trouwens op dat de scourge niet verder oprukt. De Salarians zijn al een tijdje veroordeeld tot 3 planeten die in puin liggen en verder gebeurt er niks.
quote:Op zaterdag 28 mei 2016 22:54 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Volgens mij is er ook een bug met betrekking tot de scourge. En wees blij dat ze ver weg zitten. Ik kreeg ze vlak bij mij en een Fallen Empire die ik gelijktijdig ontdekte besloot dat het ook een goed moment was om mij aan te vallen.
Het ergste/meest irritante daaraan was dat de scourge vlak naast die Fallen Empire zat. En de FE deed dus echt zo goed als niets m.b.t tot die scourge.quote:
Nee, iedere gekoloniseerde planeet telt mee in het aantal zelf te besturen planeten. Ga je over je max heen, kost dat klauwen vol met energie. Dus meer sectoren maken :-)quote:Op zaterdag 28 mei 2016 23:47 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Hoe zit het trouwens precies met core worlds? Ik heb er 19 van de max 16 die ik efficiėnt kan hebben. Wordt een colony een core planet zodra je er iets beters dan een planetary administration op zet? Als dat de oplossing is ga ik hier en daar wat van die krengen slopen en opnieuw neerzetten zodat ik op de 16 blijf hangen, want zelfs een klotecolony van 8 tiles (maar rijk aan grondstoffen) wordt nu als core world geteld
Ja, dat zuigt echt. Als je echter je wargoals goed heb gesteld, maakt dat dan weer geen bal uit.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 23:55 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Wat ik ook zuur vind: ik ging met m'n vazallen een alliance aanvallen (2 enemies) en direct tijdens/na elke bombardment gingen de assault troops van m'n vazallen het eerst naar beneden, zodat niet ik maar zij die planeet controleren
En om deze nog even te quoten:quote:
In de nieuwste patch brengen ze wel verbeteringen aan in de sector AI.quote:Op zondag 29 mei 2016 12:43 schreef BurnaBoy het volgende:
Oh ik heb zo'n mod waardoor sectoren niet meer nodig zijn. Ik micromanage wel.
Sectoren zijn gewoon te dom.
Klik op Empire (F2) en dan het tabblad Planets. Rechtsboven staat dan Create new sector. Via dat tabblad kan je ook je sectoren uitbreiden.quote:Op zondag 29 mei 2016 13:08 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik heb nog steeds nergens de optie gezien om sectoren te maken, maar door wat ik her en der lees heeft het nauwelijks nut Ik micromanage het zelf ook wel.
[..]
Met 60 planeten is het micro managen wel een crime hoorquote:Op zondag 29 mei 2016 13:08 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik heb nog steeds nergens de optie gezien om sectoren te maken, maar door wat ik her en der lees heeft het nauwelijks nut Ik micromanage het zelf ook wel.
Och, ik kijk af en toe op de planeten of er upgrades voor bepaalde gebouwen zijn en verder moeten ze zich maar redden.quote:Op zondag 29 mei 2016 14:30 schreef Cinderella_Man het volgende:
[..]
Met 60 planeten is het micro managen wel een crime hoor
quote:Op zondag 29 mei 2016 14:49 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Och, ik kijk af en toe op de planeten of er upgrades voor bepaalde gebouwen zijn en verder moeten ze zich maar redden.
Vanzelfsprekend. Altijd een kwestie van tijd voordat de dlc cyclus begint bij paradox gamesquote:
super huge ass map maken met maar 1 tegenspeler.quote:Op vrijdag 16 september 2016 15:07 schreef jogy het volgende:
Nog best moeilijk . Ik wil gewoon ook de optie om easy te kunnen spelen zodat ik een beetje rustig uit kan vogelen over hoe alles werkt .
Dat valt nog best tegen Ik dacht dat ik in het begin enorm tof bezig was met m'n vloot en kolonieėn enzo, tot ik ineens gigantisch voor m'n bek geslagen werd door de tegenstanderquote:Op vrijdag 16 september 2016 15:12 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
super huge ass map maken met maar 1 tegenspeler.
easy does it!
Ik ook niet, maar ik wacht dan ook op de 1.3 patch. Lijkt aardig wat verbeteringen te hebben en al je save games van voor patch 1.3 werken niet meer. Dus had ook weinig zin om een hele nieuwe game op te starten.quote:Op donderdag 29 september 2016 08:01 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Echt al een hele tijd niet meer gespeeld.
Dat is wel een behoorlijke naaistreek.quote:Op donderdag 29 september 2016 18:48 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar ik wacht dan ook op de 1.3 patch. Lijkt aardig wat verbeteringen te hebben en al je save games van voor patch 1.3 werken niet meer. Dus had ook weinig zin om een hele nieuwe game op te starten.
Er wijzigen behoorlijk wat dingen. Er komen onder meer twee nieuwe type planeten bij. De rol van je schepen wijzigt ook behoorlijk. Fallen Empires kunnen weer actief worden.quote:Op donderdag 29 september 2016 18:50 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Dat is wel een behoorlijke naaistreek.
Oh, dan wacht ik nog even.quote:Op donderdag 29 september 2016 18:48 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar ik wacht dan ook op de 1.3 patch. Lijkt aardig wat verbeteringen te hebben en al je save games van voor patch 1.3 werken niet meer. Dus had ook weinig zin om een hele nieuwe game op te starten.
Klinkt goed.quote:Op donderdag 29 september 2016 18:55 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Er wijzigen behoorlijk wat dingen. Er komen onder meer twee nieuwe type planeten bij. De rol van je schepen wijzigt ook behoorlijk. Fallen Empires kunnen weer actief worden.
Zie ook alle dev diaries vanaf 8 augustus: https://forum.paradoxplaz(...)iary-archive.882950/
Wanneer komt de Heinlein patch eigenlijk ?quote:Op donderdag 29 september 2016 19:31 schreef ElmarO het volgende:
Stream waar ze wat van de nieuwe patch laten zien: https://www.twitch.tv/paradoxinteractive/v/92028246
Ik geloof dat het de bedoeling is deze maand.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 11:45 schreef Cinderella_Man het volgende:
[..]
Wanneer komt de Heinlein patch eigenlijk ?
Bij diplomacy kan je elkaars macht vergelijken. Waaronder fleetpower of size een van de twee. Dus bij our fleet size is superior to theirs. Ik vermoed dat de AI het dus ook op zo eenzelfde manier doet.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 11:55 schreef BarryOSeven het volgende:
Volgens mij cheat de AI had een navy van 27 schepen. Had een beetje een fout gemaakt want had per ongeluk een veel te sterke enemy aangevallen waardoor er nog 6 schepen overbleven.
Vervolgens out of the blue verklaart mijn buurman mij de oorlog en valt mijn empire binnen. Maar hij kan helemaal niet weten dat mijn leger verzwakt was...
Is er een research waardoor je de navy sterkte van een ander kunt zien of is de AI gewoon simpelweg aan het vals spelen?
Moet je meedoen.quote:Op maandag 3 april 2017 19:24 schreef jogy het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar de DLC maar het spel heeft me niet lang vast kunnen houden. Ff verdiepen.
quote:Op dinsdag 4 april 2017 19:09 schreef jogy het volgende:
Sorry . Maar ik ben met dit soort spellen niet zo van het online spelen. Ooit een keer met civilization gedaan en ik word nog wel eens huilend wakker van schaamte.
Coop is wel leuk hoor, ga je het spel een stuk beter van begrijpen. Iedereen is expert op net wat andere gebiedenquote:Op dinsdag 4 april 2017 19:09 schreef jogy het volgende:
Sorry . Maar ik ben met dit soort spellen niet zo van het online spelen. Ooit een keer met civilization gedaan en ik word nog wel eens huilend wakker van schaamte.
Stellaris draait primair om single player.quote:Op vrijdag 7 april 2017 12:22 schreef heywoodu het volgende:
Dit klinkt wel gaaf
Heeft het een degelijke singleplayer?
Oh, mooiquote:Op vrijdag 7 april 2017 12:31 schreef STING het volgende:
[..]
Stellaris draait primair om single player.
Multiplayer zelf nooit geprobeerd.
Dit is geen RTS, dit is Grand Strategy. Dat betekent pauzeren wanneer je maar wil.quote:Op zaterdag 29 april 2017 22:05 schreef Nelvalhil het volgende:
Hoe zit het met de learningcurve? Ben zeer degelijk in Starcraft 2 / Starcraft Brood War. Maar eigenlijk geen zin meer om helemaal weer aan een zeer uitgebreide, moeilijke RTS-game te beginnen.
quote:Op maandag 8 januari 2018 08:06 schreef STING het volgende:
Bij mij wel
Zit met smart op 2.0 te wachten, die het hele spel gaat omgooien
Ter aanrader, deze 'reviews' van de recente dev diaries:
22 feb. komt de DLC uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |