Was jij daarbij?quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 21:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hij heeft ook mensen op een kartcentrum mishandeld.
Zag die auto laatst op Discovery Channel (rat rod nog iets) vond het best ernstig wat voor uitlaat gassen daaruit kwam... meeste diesels doen een paar mg per km, maar die doet een paar gr/km ongefilterdquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 08:47 schreef Rossdale het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar 2015 motoren voor STR is natuurlijk gewoon heel erg slecht. In het begin van het seizoen zullen ze nog wel mee kunnen komen, maar daarna mag iedereen doorontwikkelen en is STR al snel helemaal nergens meer.
Dan liever een slechte renault met potentie, dan een redelijk goede ferrari zonder ontwikkeling maargoed.
quote:Red Bull will have Renault's upgraded engine available for this weekend's United States Grand Prix should the four-time world champion team choose to use it, Autosport has learned.
Renault had yet to dip into its allocation of 12 engine development tokens so far this season, but it is understood Renault has now used a "significant" amount of tokens, close to its full allowance.
The decision on whether or not to use the latest spec will be made jointly with Red Bull at Austin.
Any change will incur a grid penalty as Red Bull's Daniel Ricciardo and Daniil Kvyat have already exceeded their engine allocations.
Renault will make the previous spec, used in Russia, available should Red Bull decide against using the upgraded engine.
It is understood Renault's other customer Toro Rosso, which is close to a deal to use 2015-spec Ferrari engines next year, will not run the Renault upgrade at Austin.
The Renault updates are focused on the internal combustion engine (ICE), with some changes made to the turbo, all of which form part of the French manufacturer's preparations for 2016.
It is understood the Austin update has been validated, having completed a full cycle on the dyno to sign it off for reliability.
Renault will have a few tokens left following this update, however it is unlikely the French manufacturer will use the remainder of its allocation given only three races remain after Austin.
Regardless of whether Red Bull uses the new engine or not, Renault is pushing on with its development plans for next season as it looks to close the deficit to Mercedes and Ferrari.
It remains unclear whether Red Bull will use Renault power next season, with the two parties involved in talks as the former is currently without an engine supply for 2016.
Meanwhile, Renault is locked in talks with Lotus to make the Enstone-based team its works outfit next term.
Jammer jammer... had graag meer power + meer overtake actie van Max gezien xDquote:It is understood Renault's other customer Toro Rosso, which is close to a deal to use 2015-spec Ferrari engines next year, will not run the Renault upgrade at Austin.
Iedereen naar de bookmakers... Hamilton gaat sowieso punten scoren !! En dat in de week van BTTF !quote:Ook in Rusland kon Hamilton de pole niet veroveren. Die was opnieuw voor Rosberg. Tijdens de start probeerde Lewis zijn teamgenoot wel te passeren, maar het lukte net niet. Hamilton kreeg uiteindelijk toch de leiding in handen, toen Rosberg problemen kreeg met het gaspedaal en moest opgeven. Hamilton bouwde z'n voorsprong opnieuw uit en kon hierdoor in de volgende race in de VS zijn derde wereldtitel veiligstellen.
hij kon het, maar of hij het heeft gedaan....quote:Op maandag 19 oktober 2015 22:48 schreef Meike26 het volgende:
Zat even op de wikipedia van Lewis Hamilton te kijken, de Nederlandse versie.
Maar wat lees ik daar..
[..]
Iedereen naar de bookmakers... Hamilton gaat sowieso punten scoren !! En dat in de week van BTTF !
http://www.gpupdate.net/n(...)otoren-in-formule-1/quote:Als het aan Formule 1-baas Bernie Ecclestone ligt, wordt er zo snel mogelijk weer met V8-motoren gereden in de koningsklasse van de autosport. Volgens de 84-jarige Brit is een terugkeer naar deze krachtbron, waarmee eerder van 2006 tot en met 2013 werd geracet in de Formule 1, volgend jaar al mogelijk.
Met een dergelijke verandering moeten de teams wel akkoord gaan, wat gezien de enorme investeringen die in de ontwikkeling van de huidige V6-turbo zijn gedaan, niet waarschijnlijk lijkt. Ecclestone wil de teams er desnoods toe dwingen om terug te gaan naar de V8. "Ik denk niet dat we de teams om toestemming moeten vragen. Ik denk dat we het gewoon moeten doen en tegen de teams moeten zeggen dat ze maar een zaak moeten aanspannen als het hen niet bevalt", zegt Ecclestone in The Independent. "We zouden volgend jaar weer met V8-motoren kunnen rijden. Deze zijn heel snel te bouwen, dus ik denk dat we het moeten doen."
Een veelgehoorde klacht sinds de introductie van de V6 is dat deze motor te weinig lawaai maakt. Daarnaast zou het accent te veel op efficiėntie liggen, met als gevolg dat coureurs moeten letten op hun brandstofconsumptie.
Die man zegt nogal rare dingen de laatste tijdquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 20:30 schreef Rossdale het volgende:
Ja leuk, maar de motorfabrikanten wilden een V6 anders zouden ze uit de F1 stappen. Bernie kan zoveel willen
Dat kan wel zijn, maar op dit punt ben ik het met hem eens.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 20:36 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Die man zegt nogal rare dingen de laatste tijd
Oh ik ook wel hoor, maar de kans dat het gebeurt lijkt me nogal minimaal.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 20:40 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat kan wel zijn, maar op dit punt ben ik het met hem eens.
Als de lagere klasse een beter geluid heeft dan de koningsklasse dan MOET er iets gebeuren.
Ik ben voorstander van de V8 terug.
Alleen moeten alle teams het wel eens zijn met zo'n regelwijziging en dat zie ik niet gebeuren. En dwingen kan hij niet (zonder er wat tegenover te stellen), anders stappen ze naar de rechter, zoals Sauber en FI al naar de EU stapten,quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 20:52 schreef Fer het volgende:
Verbaas je niet als die oude seniele gek, gelijk krijgt straks.
Hij heeft nu twee teams (Redbull) wellicht wel drie als Renault vertrekt en Lotus zonder motor achterlaat. Een motorfabrikant (Cosworth) en een aanzienlijk deel van de fanbase achter zich. Verder rijkt zijn invloed achter de schermen ver.
Alleen als die midden in het seizoen plaats vind, of wanneer er een uitzondering op een regel toegelaten moet worden.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 23:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alleen moeten alle teams het wel eens zijn met zo'n regelwijziging en dat zie ik niet gebeuren. En dwingen kan hij niet (zonder er wat tegenover te stellen), anders stappen ze naar de rechter, zoals Sauber en FI al naar de EU stapten,
Dat is natuurlijk waar de schoen (voor Bernie) echt wringt. Hij kan van alles willen, maar hij is wel afhankelijk van wat de fabrikanten bereidt zijn te leveren... En op dit moment is dat een Hybrid v6.quote:Daarbij heeft Lotus voor zover ik weet nog steeds een contract met Mercedes, dat pas ontbonden wordt als het daadwerkelijk overgenomen wordt door Renault.
En Renault, Mercedes en Honda wilden zo'n motor. Die zie ik nog wel de F1 uitstappen als de V8 terugkomt. Dan is Bernie nog verder van huis, of hij moet ergens een leverancier hebben die aan alle teams wil leveren, waarbij de F1 gedegradeerd wordt tot spec klasse.
Ben het wel met hem eens dat er weer een onafhankelijke leverancier moet komen die aan elk team wil leveren.
Regelwijzigingen na 1 maart voor het volgende seizoen moeten door alle teams worden goedgekeurd. Daarvoor kan de FIA dat alleen.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 07:50 schreef TagForce het volgende:
[..]
Alleen als die midden in het seizoen plaats vind, of wanneer er een uitzondering op een regel toegelaten moet worden.
De regels voor het begin van het seizoen kunnen, in principe, alleen door de FIA bepaalt worden bij monde van de WMSC. Een normaal pad voor regelwijzigingen zou echter zijn: F1 Strategy Group (6 stemmen FIA, 6 stemmen FOM, 6 stemmen teams), F1 Commission (Iedereen 1 stem, waaronder: FIA, Teams, Tire Manufacturer, Engine Manufacturers, Fuel Supplier, etc), en daarna de WMSC (Bernie Ecclestone (FOM), en 23 FIA delegates).
[..]
Dat is natuurlijk waar de schoen (voor Bernie) echt wringt. Hij kan van alles willen, maar hij is wel afhankelijk van wat de fabrikanten bereidt zijn te leveren... En op dit moment is dat een Hybrid v6.
quote:The 2016 rules can only be changed after March 1 if there is unanimous support from all the teams entered in the championship - and such agreement is rarely possible in F1.
Mwaoh, ik kan mij nog wel een jaar herinneren dat de banden in het seizoen van compound samenstelling veranderde, daar waren teams als Ferrari op zijn zachts gezegd niet blij mee.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 08:24 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Regelwijzigingen na 1 maart voor het volgende seizoen moeten door alle teams worden goedgekeurd. Daarvoor kan de FIA dat alleen.
[..]
quote:Mercedes boss Toto Wolff explained: "In anticipation of Renault’s takeover of the Lotus F1 Team, we are pleased to announce Manor Marussia as a new customer of Mercedes-Benz."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |