abonnement Unibet Coolblue
pi_156852052
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 14:43 schreef Sharpeyed het volgende:

[..]

Tot nu toe vind ik het geen probleem, ik ben nog jong en in het weekend heb ik genoeg vrije tijd. Maar nu het nog kan wil ik de komende jaren dit aantal uur gewoon blijven werken. Als ik wil kan ik ook naar 40 uur in de week en heb ik alsnog een bovengemiddeld nettoloon. Dat is de vrijheid die je hebt als ZZP'er
Als je er geen probleem mee hebt is het natuurlijk een ideale situatie om lekker flink geld te kunnen verdienen en weinig tijd hebt om het op te maken :P
pi_156852121
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 14:18 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Je draagt natuurlijk ook zelf het risico. Maar alsnog natuurlijk mooi.

Wat ben je kwijt aan pensioen, arbeidsongeschiktheidsverzekeringen en je vrachtwagen?
Pensioen regel ik zelf wel door verstandig met geld om te gaan. Arbeidsongeschiktheidsverzekeringen heb ik ook niet wat wel een redelijk groot risico is natuurlijk en een vrachtwagen heb ik niet want ik verhuur mezelf aan bedrijven die zelf vrachtwagens hebben
pi_156852138
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 14:54 schreef Sharpeyed het volgende:

[..]

Pensioen regel ik zelf wel door verstandig met geld om te gaan. Arbeidsongeschiktheidsverzekeringen heb ik ook niet wat wel een redelijk groot risico is natuurlijk en een vrachtwagen heb ik niet want ik verhuur mezelf aan bedrijven die zelf vrachtwagens hebben
Aha, hard sparen dus ;)
Whatever...
pi_156852186
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 14:54 schreef Sharpeyed het volgende:

[..]

Pensioen regel ik zelf wel door verstandig met geld om te gaan. Arbeidsongeschiktheidsverzekeringen heb ik ook niet wat wel een redelijk groot risico is natuurlijk en een vrachtwagen heb ik niet want ik verhuur mezelf aan bedrijven die zelf vrachtwagens hebben
Die keuzes begrijp ik, alleen vertekent dat de hoogte van je "loon" nogal natuurlijk. Evengoed niks mis mee.
pi_156852246
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 14:57 schreef DonJames het volgende:

[..]

Die keuzes begrijp ik, alleen vertekent dat de hoogte van je "loon" nogal natuurlijk. Evengoed niks mis mee.
Dat klopt het is natuurlijk geen vast loon en het kan ook voorkomen dat er niet genoeg werk is om aan dit aantal uren te komen. Maar gelukkig is daar nog nooit sprake van geweest
pi_156853821
01: Bedrijfstak: logistiek
02: Functie: vrachtwagenchauffeur adr
03: Opleiding: vmbo automonteur
04: Leeftijd: 25
05: Aantal uren per week: ongeveer 65
06: Aantal vakantiedagen: 27
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 2450 zonder overuren
09: Netto maand salaris: gemiddeld 3500 met overuren en toeslagen
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: heel veel
12: Goodies: auto van de zaak :P
13: Tevreden?: goede werkgever en leuk werk maar te weinig thuis.
Ik ben op zoek naar wat anders maar dan moet ik te veel salaris inleveren.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 19:19:06 #247
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156857356
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 23:19 schreef eriksd het volgende:

[..]

Efficient maar erg kneuterig :{
Effectief bedoel je denk ik. Maar vooral nogal kneuterig :{
  donderdag 15 oktober 2015 @ 19:21:51 #248
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156857425
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 13:50 schreef Sharpeyed het volgende:
01: Bedrijfstak: Transport
02: Functie: Vrachtwagenchauffeur (ZZP'er)
03: Opleiding: geen
04: Leeftijd: 25
05: Aantal uren per week: 65
06: Aantal vakantiedagen: 20
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 7300
09: Netto maand salaris: 4500
10: Overuren betaald: Ja;)
11: Werkervaring: 7
12: Goodies: geen
13: Tevreden?: Ja heerlijk werk, en makkelijk geld verdienen. De meeste mensen doen altijd minderwaardig als ik zeg dat ik vrachtwagenchauffeur ben totdat we het over het salaris hebben
Wow, nooit verwacht bij een vrachtwagenchauffeur inderdaad. Wel veel uren en weinig vrije dagen. Maar omgerekend naar 40 uur nog altijd prima betaald ^O^
  donderdag 15 oktober 2015 @ 19:25:08 #249
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156857520
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 14:32 schreef QuietEyes het volgende:

[..]

Maar als je het omrekent naar 40 uur per week blijf er nog maar een kleine 2800 euro per maand over. Hoe denk je erover dat je zoveel uur moet maken om aan dat salaris te komen en dus weinig vrije tijd over hebt?
Ik weet niet of je dat zou eenvoudig terug kan rekenen naar 40 uur. Maar 2800 euro is nog altijd goed betaald natuurlijk. Als daar nog kosten voor de vrachtwagen, arbeidsongeschiktheidsverzekering en pensioen vanaf moeten is het niet zo'n vetpot meer volgens mij.

edit:

quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 14:54 schreef Sharpeyed het volgende:

[..]

Pensioen regel ik zelf wel door verstandig met geld om te gaan. Arbeidsongeschiktheidsverzekeringen heb ik ook niet wat wel een redelijk groot risico is natuurlijk en een vrachtwagen heb ik niet want ik verhuur mezelf aan bedrijven die zelf vrachtwagens hebben
aha :P
pi_156858548
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 16:23 schreef vaginabeheerder het volgende:
01: Bedrijfstak: logistiek
02: Functie: vrachtwagenchauffeur adr
03: Opleiding: vmbo automonteur
04: Leeftijd: 25
05: Aantal uren per week: ongeveer 65
06: Aantal vakantiedagen: 27
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 2450 zonder overuren
09: Netto maand salaris: gemiddeld 3500 met overuren en toeslagen
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: heel veel
12: Goodies: auto van de zaak :P
13: Tevreden?: goede werkgever en leuk werk maar te weinig thuis.
Ik ben op zoek naar wat anders maar dan moet ik te veel salaris inleveren.
2450 bruto en 3500 netto?

quote:
03: Opleiding: vmbo automonteur
Aha!
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_156859108
quote:
12s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 19:58 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

2450 bruto en 3500 netto?

[..]

Aha!
Er staat toch duidelijk dat het bruto loon zonder overuren en toeslagen is en het netto loon met overuren en toeslagen.
pi_156859254
quote:
12s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 19:58 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

2450 bruto en 3500 netto?

[..]

Aha!
En jij nog minder opleiding?

2400 bruto zonder overuren.
3500 euro netto met overuren.
pi_156859255
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 20:22 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Er staat toch duidelijk dat het bruto loon zonder overuren en toeslagen is en het netto loon met overuren en toeslagen.
Aparte constructie.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  donderdag 15 oktober 2015 @ 20:30:59 #254
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_156859303
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 19:21 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wow, nooit verwacht bij een vrachtwagenchauffeur inderdaad. Wel veel uren en weinig vrije dagen. Maar omgerekend naar 40 uur nog altijd prima betaald ^O^
Prima loon inderdaad.
Vraag me af waarom Polen en Roemenen dat niet voor 25% van zijn salaris doen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_156859347
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 20:29 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Aparte constructie.
Dat komt doordat een deel van de overuren en toeslagen belast worden en een ander deel weer niet.
Maar aangezien jij al moeite hebt met begrijpend lezen ga ik het niet uitleggen.
pi_156859462
quote:
14s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 20:30 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Prima loon inderdaad.
Vraag me af waarom Polen en Roemenen dat niet voor 25% van zijn salaris doen.
Dat doen ze ook maar aangezien er steeds meer word gecontroleerd door de overheid en vervoerders ook liever gespecialiseerd personeel hebben nemen ze liever Nederlandse chauffeurs aan.
Voor de verre buitenlandse ritten worden wel vaak polen e.d gebruikt.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 20:43:48 #257
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_156859701
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 20:35 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Dat doen ze ook maar aangezien er steeds meer word gecontroleerd door de overheid en vervoerders ook liever gespecialiseerd personeel hebben nemen ze liever Nederlandse chauffeurs aan.
Voor de verre buitenlandse ritten worden wel vaak polen e.d gebruikt.
Wel negatief voor de concurrentiepositie van Nederlandse vervoersbedrijven, is het niet?
Kan me niet voorstellen dat een ton per jaar aan loonkosten voor een chauffeur niet zwaar op de marge drukt.

Niet dat ik het jou niet gun, natuurlijk.
Ik doe het je niet na.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_156860038
quote:
14s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 20:43 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Wel negatief voor de concurrentiepositie van Nederlandse vervoersbedrijven, is het niet?
Kan me niet voorstellen dat een ton per jaar aan loonkosten voor een chauffeur niet zwaar op de marge drukt.

Niet dat ik het jou niet gun, natuurlijk.
Ik doe het je niet na.
Ja klopt er zijn ook veel bedrijven failliet gegaan.
Ik ben gestopt met de verre ritten omdat ik steeds minder ging verdienen, mijn werkgevers hadden ook geen keus want die moesten concurreren met de oost Europese landen.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 20:58:54 #259
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_156860205
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 20:53 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Ja klopt er zijn ook veel bedrijven failliet gegaan.
Ik ben gestopt met de verre ritten omdat ik steeds minder ging verdienen, mijn werkgevers hadden ook geen keus want die moesten concurreren met de oost Europese landen.
Precies. Tevens geef je aan ZZP'er te zijn, dus arbeidsongeschiktheid en pensioen is allemaal voor eigen rekening, wat het moeilijk vergelijken maakt met "veilige" loonslaven (zoals ondergetekende).
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_156860351
quote:
14s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 20:43 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Wel negatief voor de concurrentiepositie van Nederlandse vervoersbedrijven, is het niet?
Kan me niet voorstellen dat een ton per jaar aan loonkosten voor een chauffeur niet zwaar op de marge drukt.

Niet dat ik het jou niet gun, natuurlijk.
Ik doe het je niet na.
Ik ook niet. ;)
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_156861241
quote:
14s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 20:58 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Precies. Tevens geef je aan ZZP'er te zijn, dus arbeidsongeschiktheid en pensioen is allemaal voor eigen rekening, wat het moeilijk vergelijken maakt met "veilige" loonslaven (zoals ondergetekende).
Ik ben geen ZZP'er
Ik ben gewoon in loondienst.
Een aantal vrienden van mij zijn ZZP'er maar die hebben vaak problemen met factureren die te laat betaald worden enzo.
Netto scheelt het ook dusdanig weinig dat ik liever in loondienst blijf.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 21:41:34 #262
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_156861884
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 21:27 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Ik ben geen ZZP'er
Ik ben gewoon in loondienst.
Een aantal vrienden van mij zijn ZZP'er maar die hebben vaak problemen met factureren die te laat betaald worden enzo.
Netto scheelt het ook dusdanig weinig dat ik liever in loondienst blijf.
Excuus, ik verwisselde u voor Sharpeyed.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_156862130
quote:
11s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 21:41 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Excuus, ik verwisselde u voor Sharpeyed.
Dat vermoeden had ik al :P
pi_156863350
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 14:43 schreef Sharpeyed het volgende:

[..]

Tot nu toe vind ik het geen probleem, ik ben nog jong en in het weekend heb ik genoeg vrije tijd. Maar nu het nog kan wil ik de komende jaren dit aantal uur gewoon blijven werken. Als ik wil kan ik ook naar 40 uur in de week en heb ik alsnog een bovengemiddeld nettoloon. Dat is de vrijheid die je hebt als ZZP'er
Dat is erg prettig inderdaad. Anderzijds is het ook wel erg gunstig zo. Haal er een potje pensioenpremie vanaf, de reiskostenvergoeding die je ergens anders wel krijgt, vakantiegeld en een eventuele 13e maand, en dan is het netto al een stuk minder. Nog steeds prima, maar zo lucratief als het in eerste instantie lijkt, is het toch niet helemaal (plus tijdens je vakantie geen inkomen).
Schip ahoy!
pi_156863663
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 22:11 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Dat is erg prettig inderdaad. Anderzijds is het ook wel erg gunstig zo. Haal er een potje pensioenpremie vanaf, de reiskostenvergoeding die je ergens anders wel krijgt, vakantiegeld en een eventuele 13e maand, en dan is het netto al een stuk minder. Nog steeds prima, maar zo lucratief als het in eerste instantie lijkt, is het toch niet helemaal (plus tijdens je vakantie geen inkomen).
Het uurloon van een vrachtwagenchauffeur die als ZZP'er werkt ligt rond de 28 euro ex btw.
Ik werk als vrachtwagenchauffeur in 1 van de hoogste loonschalen(hoger word bijna nergens betaald) en mijn bruto uurloon is 14,70 euro.
Dan heb je een beetje een idee wat de verschillen zijn.
pi_156864040
Poeh, dat scheelt binnen die branche toch behoorlijk dan. Dan is ZZP'en wel interessant, mits je facturatie e.d. op orde is. Anders ben je veel tijd kwijt met randzaken en als dat nog bovenop de 65 uur moet, gaat je privéleven er behoorlijk onder lijden denk ik.
Schip ahoy!
pi_156867930
Is vrachtwagenchauffeur zijn in de mode ofso?
Zie!
pi_156869367
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 01:13 schreef johnson555 het volgende:
Is vrachtwagenchauffeur zijn in de mode ofso?
Die mannen zijn gewoon nodig
Er rijden ook zat vrachtwagens rond
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 22:02:52 #269
416965 Ozoo
Better when bad......
pi_156886475
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 08:10 schreef waspoedertje het volgende:

[..]

Die mannen zijn gewoon nodig
Er rijden ook zat vrachtwagens rond
Er zijn ook vrouwen die vrachtwagen rijden :P
Ik vind dat gaaf (voor het binnenland dan).

Over 5 jaar zijn de vrachtwagens zelf sturend, geen chauffeur meer nodig. www.volkskrant.nl/tech/-trucks-kunnen-over-5-jaar-onbemand-de-weg-op~a3762465/

Ik heb deze gereden, Mercedes 1632 NG.
echt hard werken bij 40 ton gewicht en een tering herrie in de cabine.

Ik zou wel graag de nieuwste Mercedes Actros mp4 willen besturen.


Of toch de voorganger van de 1632 NG, de 1632 LPS met een V10 zonder turbo:

En hier die oude van binnen:

En hier 3 generaties op een rij:

Zwaar beroep, vroeger vanwege de mindere kwaliteit van het materiaal en tegenwoordig vanwege alle moderne gemakken (stress) van het leven die je meeneemt in de cabine. :')
Common knowledge but important nonetheless.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 22:35:44 #270
416965 Ozoo
Better when bad......
pi_156887776
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 20:53 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Ja klopt er zijn ook veel bedrijven failliet gegaan.
Ik ben gestopt met de verre ritten omdat ik steeds minder ging verdienen, mijn werkgevers hadden ook geen keus want die moesten concurreren met de oost Europese landen.
Zijn ook maar mensen en vaak arme drommels.
Common knowledge but important nonetheless.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')