Als je er geen probleem mee hebt is het natuurlijk een ideale situatie om lekker flink geld te kunnen verdienen en weinig tijd hebt om het op te makenquote:Op donderdag 15 oktober 2015 14:43 schreef Sharpeyed het volgende:
[..]
Tot nu toe vind ik het geen probleem, ik ben nog jong en in het weekend heb ik genoeg vrije tijd. Maar nu het nog kan wil ik de komende jaren dit aantal uur gewoon blijven werken. Als ik wil kan ik ook naar 40 uur in de week en heb ik alsnog een bovengemiddeld nettoloon. Dat is de vrijheid die je hebt als ZZP'er
Pensioen regel ik zelf wel door verstandig met geld om te gaan. Arbeidsongeschiktheidsverzekeringen heb ik ook niet wat wel een redelijk groot risico is natuurlijk en een vrachtwagen heb ik niet want ik verhuur mezelf aan bedrijven die zelf vrachtwagens hebbenquote:Op donderdag 15 oktober 2015 14:18 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Je draagt natuurlijk ook zelf het risico. Maar alsnog natuurlijk mooi.
Wat ben je kwijt aan pensioen, arbeidsongeschiktheidsverzekeringen en je vrachtwagen?
Aha, hard sparen dusquote:Op donderdag 15 oktober 2015 14:54 schreef Sharpeyed het volgende:
[..]
Pensioen regel ik zelf wel door verstandig met geld om te gaan. Arbeidsongeschiktheidsverzekeringen heb ik ook niet wat wel een redelijk groot risico is natuurlijk en een vrachtwagen heb ik niet want ik verhuur mezelf aan bedrijven die zelf vrachtwagens hebben
Die keuzes begrijp ik, alleen vertekent dat de hoogte van je "loon" nogal natuurlijk. Evengoed niks mis mee.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 14:54 schreef Sharpeyed het volgende:
[..]
Pensioen regel ik zelf wel door verstandig met geld om te gaan. Arbeidsongeschiktheidsverzekeringen heb ik ook niet wat wel een redelijk groot risico is natuurlijk en een vrachtwagen heb ik niet want ik verhuur mezelf aan bedrijven die zelf vrachtwagens hebben
Dat klopt het is natuurlijk geen vast loon en het kan ook voorkomen dat er niet genoeg werk is om aan dit aantal uren te komen. Maar gelukkig is daar nog nooit sprake van geweestquote:Op donderdag 15 oktober 2015 14:57 schreef DonJames het volgende:
[..]
Die keuzes begrijp ik, alleen vertekent dat de hoogte van je "loon" nogal natuurlijk. Evengoed niks mis mee.
Wow, nooit verwacht bij een vrachtwagenchauffeur inderdaad. Wel veel uren en weinig vrije dagen. Maar omgerekend naar 40 uur nog altijd prima betaaldquote:Op donderdag 15 oktober 2015 13:50 schreef Sharpeyed het volgende:
01: Bedrijfstak: Transport
02: Functie: Vrachtwagenchauffeur (ZZP'er)
03: Opleiding: geen
04: Leeftijd: 25
05: Aantal uren per week: 65
06: Aantal vakantiedagen: 20
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 7300
09: Netto maand salaris: 4500
10: Overuren betaald: Ja;)
11: Werkervaring: 7
12: Goodies: geen
13: Tevreden?: Ja heerlijk werk, en makkelijk geld verdienen. De meeste mensen doen altijd minderwaardig als ik zeg dat ik vrachtwagenchauffeur ben totdat we het over het salaris hebben
Ik weet niet of je dat zou eenvoudig terug kan rekenen naar 40 uur. Maar 2800 euro is nog altijd goed betaald natuurlijk. Als daar nog kosten voor de vrachtwagen, arbeidsongeschiktheidsverzekering en pensioen vanaf moeten is het niet zo'n vetpot meer volgens mij.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 14:32 schreef QuietEyes het volgende:
[..]
Maar als je het omrekent naar 40 uur per week blijf er nog maar een kleine 2800 euro per maand over. Hoe denk je erover dat je zoveel uur moet maken om aan dat salaris te komen en dus weinig vrije tijd over hebt?
ahaquote:Op donderdag 15 oktober 2015 14:54 schreef Sharpeyed het volgende:
[..]
Pensioen regel ik zelf wel door verstandig met geld om te gaan. Arbeidsongeschiktheidsverzekeringen heb ik ook niet wat wel een redelijk groot risico is natuurlijk en een vrachtwagen heb ik niet want ik verhuur mezelf aan bedrijven die zelf vrachtwagens hebben
2450 bruto en 3500 netto?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 16:23 schreef vaginabeheerder het volgende:
01: Bedrijfstak: logistiek
02: Functie: vrachtwagenchauffeur adr
03: Opleiding: vmbo automonteur
04: Leeftijd: 25
05: Aantal uren per week: ongeveer 65
06: Aantal vakantiedagen: 27
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 2450 zonder overuren
09: Netto maand salaris: gemiddeld 3500 met overuren en toeslagen
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: heel veel
12: Goodies: auto van de zaak
13: Tevreden?: goede werkgever en leuk werk maar te weinig thuis.
Ik ben op zoek naar wat anders maar dan moet ik te veel salaris inleveren.
Aha!quote:03: Opleiding: vmbo automonteur
Er staat toch duidelijk dat het bruto loon zonder overuren en toeslagen is en het netto loon met overuren en toeslagen.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 19:58 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
2450 bruto en 3500 netto?
[..]
Aha!
En jij nog minder opleiding?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 19:58 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
2450 bruto en 3500 netto?
[..]
Aha!
Aparte constructie.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 20:22 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Er staat toch duidelijk dat het bruto loon zonder overuren en toeslagen is en het netto loon met overuren en toeslagen.
Prima loon inderdaad.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 19:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wow, nooit verwacht bij een vrachtwagenchauffeur inderdaad. Wel veel uren en weinig vrije dagen. Maar omgerekend naar 40 uur nog altijd prima betaald
Dat komt doordat een deel van de overuren en toeslagen belast worden en een ander deel weer niet.quote:
Dat doen ze ook maar aangezien er steeds meer word gecontroleerd door de overheid en vervoerders ook liever gespecialiseerd personeel hebben nemen ze liever Nederlandse chauffeurs aan.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 20:30 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Prima loon inderdaad.
Vraag me af waarom Polen en Roemenen dat niet voor 25% van zijn salaris doen.
Wel negatief voor de concurrentiepositie van Nederlandse vervoersbedrijven, is het niet?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 20:35 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Dat doen ze ook maar aangezien er steeds meer word gecontroleerd door de overheid en vervoerders ook liever gespecialiseerd personeel hebben nemen ze liever Nederlandse chauffeurs aan.
Voor de verre buitenlandse ritten worden wel vaak polen e.d gebruikt.
Ja klopt er zijn ook veel bedrijven failliet gegaan.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 20:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wel negatief voor de concurrentiepositie van Nederlandse vervoersbedrijven, is het niet?
Kan me niet voorstellen dat een ton per jaar aan loonkosten voor een chauffeur niet zwaar op de marge drukt.
Niet dat ik het jou niet gun, natuurlijk.
Ik doe het je niet na.
Precies. Tevens geef je aan ZZP'er te zijn, dus arbeidsongeschiktheid en pensioen is allemaal voor eigen rekening, wat het moeilijk vergelijken maakt met "veilige" loonslaven (zoals ondergetekende).quote:Op donderdag 15 oktober 2015 20:53 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Ja klopt er zijn ook veel bedrijven failliet gegaan.
Ik ben gestopt met de verre ritten omdat ik steeds minder ging verdienen, mijn werkgevers hadden ook geen keus want die moesten concurreren met de oost Europese landen.
Ik ook niet.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 20:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wel negatief voor de concurrentiepositie van Nederlandse vervoersbedrijven, is het niet?
Kan me niet voorstellen dat een ton per jaar aan loonkosten voor een chauffeur niet zwaar op de marge drukt.
Niet dat ik het jou niet gun, natuurlijk.
Ik doe het je niet na.
Ik ben geen ZZP'erquote:Op donderdag 15 oktober 2015 20:58 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Precies. Tevens geef je aan ZZP'er te zijn, dus arbeidsongeschiktheid en pensioen is allemaal voor eigen rekening, wat het moeilijk vergelijken maakt met "veilige" loonslaven (zoals ondergetekende).
Excuus, ik verwisselde u voor Sharpeyed.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 21:27 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Ik ben geen ZZP'er
Ik ben gewoon in loondienst.
Een aantal vrienden van mij zijn ZZP'er maar die hebben vaak problemen met factureren die te laat betaald worden enzo.
Netto scheelt het ook dusdanig weinig dat ik liever in loondienst blijf.
Dat vermoeden had ik alquote:Op donderdag 15 oktober 2015 21:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Excuus, ik verwisselde u voor Sharpeyed.
Dat is erg prettig inderdaad. Anderzijds is het ook wel erg gunstig zo. Haal er een potje pensioenpremie vanaf, de reiskostenvergoeding die je ergens anders wel krijgt, vakantiegeld en een eventuele 13e maand, en dan is het netto al een stuk minder. Nog steeds prima, maar zo lucratief als het in eerste instantie lijkt, is het toch niet helemaal (plus tijdens je vakantie geen inkomen).quote:Op donderdag 15 oktober 2015 14:43 schreef Sharpeyed het volgende:
[..]
Tot nu toe vind ik het geen probleem, ik ben nog jong en in het weekend heb ik genoeg vrije tijd. Maar nu het nog kan wil ik de komende jaren dit aantal uur gewoon blijven werken. Als ik wil kan ik ook naar 40 uur in de week en heb ik alsnog een bovengemiddeld nettoloon. Dat is de vrijheid die je hebt als ZZP'er
Het uurloon van een vrachtwagenchauffeur die als ZZP'er werkt ligt rond de 28 euro ex btw.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 22:11 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat is erg prettig inderdaad. Anderzijds is het ook wel erg gunstig zo. Haal er een potje pensioenpremie vanaf, de reiskostenvergoeding die je ergens anders wel krijgt, vakantiegeld en een eventuele 13e maand, en dan is het netto al een stuk minder. Nog steeds prima, maar zo lucratief als het in eerste instantie lijkt, is het toch niet helemaal (plus tijdens je vakantie geen inkomen).
Die mannen zijn gewoon nodigquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 01:13 schreef johnson555 het volgende:
Is vrachtwagenchauffeur zijn in de mode ofso?
Er zijn ook vrouwen die vrachtwagen rijdenquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 08:10 schreef waspoedertje het volgende:
[..]
Die mannen zijn gewoon nodig
Er rijden ook zat vrachtwagens rond
Zijn ook maar mensen en vaak arme drommels.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 20:53 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Ja klopt er zijn ook veel bedrijven failliet gegaan.
Ik ben gestopt met de verre ritten omdat ik steeds minder ging verdienen, mijn werkgevers hadden ook geen keus want die moesten concurreren met de oost Europese landen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |