Kan ik niet bij jullie komen werken?quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 22:30 schreef Associaal het volgende:
01: Bedrijfstak: Maritime(onderhoud van voortstuwing)
02: Functie: Service engineer
03: Opleiding: Mbo4
04: Leeftijd: 27
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 24 + 13 ADV
07: 13e maand: nee, winstuitkering.
08: Bruto maand salaris: 2900
09: Netto maand salaris: 2000?
Netto verschilt maandelijks enorm kwa overuren, karweivergoedingen, scheidingsgeld e.d. 3 weken weg zal +- 4100 netto zijn.
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: 9
12: Goodies: laptop, telefoon, pool auto
13: Tevreden?: ja, zie veel van de wereld en het alleen op karwei gaan is leuk, samenwerken met de lokale bevolking maakt het uitdagend.
Als je veel overuren wilt maken dan kan dat..quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 22:41 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Kan ik niet bij jullie komen werken?
Geen idee bij welk bedrijf Associaal precies werkt, maar ik werk zelf offshore en daar komen veel servicemonteurs van Pon Power/Caterpillar voor onderhoud aan de motoren.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 22:41 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Kan ik niet bij jullie komen werken?
Ik heb wel eens bij PON gesolliciteerd, kon direct aan de bakquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 23:32 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Geen idee bij welk bedrijf Associaal precies werkt, maar ik werk zelf offshore en daar komen veel servicemonteurs van Pon Power/Caterpillar voor onderhoud aan de motoren.
Die jongens komen voor een automonteursalaris hun bed niet uit, ook niet als ze gewoon op land werken.
Nee, ik vond het bedrijf op dat moment niet bij mij passenquote:Op woensdag 14 oktober 2015 19:49 schreef bluemoon23 het volgende:
Heb je het nog over salaris gehad bij Pon Power dan ?
Je draagt natuurlijk ook zelf het risico. Maar alsnog natuurlijk mooi.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 13:50 schreef Sharpeyed het volgende:
01: Bedrijfstak: Transport
02: Functie: Vrachtwagenchauffeur (ZZP'er)
03: Opleiding: geen
04: Leeftijd: 25
05: Aantal uren per week: 65
06: Aantal vakantiedagen: 20
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 7300
09: Netto maand salaris: 4500
10: Overuren betaald: Ja;)
11: Werkervaring: 7
12: Goodies: geen
13: Tevreden?: Ja heerlijk werk, en makkelijk geld verdienen. De meeste mensen doen altijd minderwaardig als ik zeg dat ik vrachtwagenchauffeur ben totdat we het over het salaris hebben
Mooi salaris hoor, maar vergeet niet dat je ongeveer 1,7 werkweek per week maakt. Als ik het omreken naar mijn 38-urige werkweek kom je op 4200 bruto, nog steeds mooi natuurlijk, maar dit salaris krijg je wel omdat je heel veel werkt en niet omdat het een goed uurloon is. (en je bruto netto verhouding is aan de hoge kant, maar dat kan door meerdere factoren komen)quote:Op donderdag 15 oktober 2015 13:50 schreef Sharpeyed het volgende:
01: Bedrijfstak: Transport
02: Functie: Vrachtwagenchauffeur (ZZP'er)
03: Opleiding: geen
04: Leeftijd: 25
05: Aantal uren per week: 65
06: Aantal vakantiedagen: 20
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 7300
09: Netto maand salaris: 4500
10: Overuren betaald: Ja;)
11: Werkervaring: 7
12: Goodies: geen
13: Tevreden?: Ja heerlijk werk, en makkelijk geld verdienen. De meeste mensen doen altijd minderwaardig als ik zeg dat ik vrachtwagenchauffeur ben totdat we het over het salaris hebben
Maar als je het omrekent naar 40 uur per week blijf er nog maar een kleine 2800 euro per maand over. Hoe denk je erover dat je zoveel uur moet maken om aan dat salaris te komen en dus weinig vrije tijd over hebt?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 13:50 schreef Sharpeyed het volgende:
01: Bedrijfstak: Transport
02: Functie: Vrachtwagenchauffeur (ZZP'er)
03: Opleiding: geen
04: Leeftijd: 25
05: Aantal uren per week: 65
06: Aantal vakantiedagen: 20
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 7300
09: Netto maand salaris: 4500
10: Overuren betaald: Ja;)
11: Werkervaring: 7
12: Goodies: geen
13: Tevreden?: Ja heerlijk werk, en makkelijk geld verdienen. De meeste mensen doen altijd minderwaardig als ik zeg dat ik vrachtwagenchauffeur ben totdat we het over het salaris hebben
Tot nu toe vind ik het geen probleem, ik ben nog jong en in het weekend heb ik genoeg vrije tijd. Maar nu het nog kan wil ik de komende jaren dit aantal uur gewoon blijven werken. Als ik wil kan ik ook naar 40 uur in de week en heb ik alsnog een bovengemiddeld nettoloon. Dat is de vrijheid die je hebt als ZZP'erquote:Op donderdag 15 oktober 2015 14:32 schreef QuietEyes het volgende:
[..]
Maar als je het omrekent naar 40 uur per week blijf er nog maar een kleine 2800 euro per maand over. Hoe denk je erover dat je zoveel uur moet maken om aan dat salaris te komen en dus weinig vrije tijd over hebt?
Als je er geen probleem mee hebt is het natuurlijk een ideale situatie om lekker flink geld te kunnen verdienen en weinig tijd hebt om het op te makenquote:Op donderdag 15 oktober 2015 14:43 schreef Sharpeyed het volgende:
[..]
Tot nu toe vind ik het geen probleem, ik ben nog jong en in het weekend heb ik genoeg vrije tijd. Maar nu het nog kan wil ik de komende jaren dit aantal uur gewoon blijven werken. Als ik wil kan ik ook naar 40 uur in de week en heb ik alsnog een bovengemiddeld nettoloon. Dat is de vrijheid die je hebt als ZZP'er
Pensioen regel ik zelf wel door verstandig met geld om te gaan. Arbeidsongeschiktheidsverzekeringen heb ik ook niet wat wel een redelijk groot risico is natuurlijk en een vrachtwagen heb ik niet want ik verhuur mezelf aan bedrijven die zelf vrachtwagens hebbenquote:Op donderdag 15 oktober 2015 14:18 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Je draagt natuurlijk ook zelf het risico. Maar alsnog natuurlijk mooi.
Wat ben je kwijt aan pensioen, arbeidsongeschiktheidsverzekeringen en je vrachtwagen?
Aha, hard sparen dusquote:Op donderdag 15 oktober 2015 14:54 schreef Sharpeyed het volgende:
[..]
Pensioen regel ik zelf wel door verstandig met geld om te gaan. Arbeidsongeschiktheidsverzekeringen heb ik ook niet wat wel een redelijk groot risico is natuurlijk en een vrachtwagen heb ik niet want ik verhuur mezelf aan bedrijven die zelf vrachtwagens hebben
Die keuzes begrijp ik, alleen vertekent dat de hoogte van je "loon" nogal natuurlijk. Evengoed niks mis mee.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 14:54 schreef Sharpeyed het volgende:
[..]
Pensioen regel ik zelf wel door verstandig met geld om te gaan. Arbeidsongeschiktheidsverzekeringen heb ik ook niet wat wel een redelijk groot risico is natuurlijk en een vrachtwagen heb ik niet want ik verhuur mezelf aan bedrijven die zelf vrachtwagens hebben
Dat klopt het is natuurlijk geen vast loon en het kan ook voorkomen dat er niet genoeg werk is om aan dit aantal uren te komen. Maar gelukkig is daar nog nooit sprake van geweestquote:Op donderdag 15 oktober 2015 14:57 schreef DonJames het volgende:
[..]
Die keuzes begrijp ik, alleen vertekent dat de hoogte van je "loon" nogal natuurlijk. Evengoed niks mis mee.
Wow, nooit verwacht bij een vrachtwagenchauffeur inderdaad. Wel veel uren en weinig vrije dagen. Maar omgerekend naar 40 uur nog altijd prima betaaldquote:Op donderdag 15 oktober 2015 13:50 schreef Sharpeyed het volgende:
01: Bedrijfstak: Transport
02: Functie: Vrachtwagenchauffeur (ZZP'er)
03: Opleiding: geen
04: Leeftijd: 25
05: Aantal uren per week: 65
06: Aantal vakantiedagen: 20
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 7300
09: Netto maand salaris: 4500
10: Overuren betaald: Ja;)
11: Werkervaring: 7
12: Goodies: geen
13: Tevreden?: Ja heerlijk werk, en makkelijk geld verdienen. De meeste mensen doen altijd minderwaardig als ik zeg dat ik vrachtwagenchauffeur ben totdat we het over het salaris hebben
Ik weet niet of je dat zou eenvoudig terug kan rekenen naar 40 uur. Maar 2800 euro is nog altijd goed betaald natuurlijk. Als daar nog kosten voor de vrachtwagen, arbeidsongeschiktheidsverzekering en pensioen vanaf moeten is het niet zo'n vetpot meer volgens mij.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 14:32 schreef QuietEyes het volgende:
[..]
Maar als je het omrekent naar 40 uur per week blijf er nog maar een kleine 2800 euro per maand over. Hoe denk je erover dat je zoveel uur moet maken om aan dat salaris te komen en dus weinig vrije tijd over hebt?
ahaquote:Op donderdag 15 oktober 2015 14:54 schreef Sharpeyed het volgende:
[..]
Pensioen regel ik zelf wel door verstandig met geld om te gaan. Arbeidsongeschiktheidsverzekeringen heb ik ook niet wat wel een redelijk groot risico is natuurlijk en een vrachtwagen heb ik niet want ik verhuur mezelf aan bedrijven die zelf vrachtwagens hebben
2450 bruto en 3500 netto?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 16:23 schreef vaginabeheerder het volgende:
01: Bedrijfstak: logistiek
02: Functie: vrachtwagenchauffeur adr
03: Opleiding: vmbo automonteur
04: Leeftijd: 25
05: Aantal uren per week: ongeveer 65
06: Aantal vakantiedagen: 27
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 2450 zonder overuren
09: Netto maand salaris: gemiddeld 3500 met overuren en toeslagen
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: heel veel
12: Goodies: auto van de zaak
13: Tevreden?: goede werkgever en leuk werk maar te weinig thuis.
Ik ben op zoek naar wat anders maar dan moet ik te veel salaris inleveren.
Aha!quote:03: Opleiding: vmbo automonteur
Er staat toch duidelijk dat het bruto loon zonder overuren en toeslagen is en het netto loon met overuren en toeslagen.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 19:58 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
2450 bruto en 3500 netto?
[..]
Aha!
En jij nog minder opleiding?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 19:58 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
2450 bruto en 3500 netto?
[..]
Aha!
Aparte constructie.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 20:22 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Er staat toch duidelijk dat het bruto loon zonder overuren en toeslagen is en het netto loon met overuren en toeslagen.
Prima loon inderdaad.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 19:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wow, nooit verwacht bij een vrachtwagenchauffeur inderdaad. Wel veel uren en weinig vrije dagen. Maar omgerekend naar 40 uur nog altijd prima betaald
Dat komt doordat een deel van de overuren en toeslagen belast worden en een ander deel weer niet.quote:
Dat doen ze ook maar aangezien er steeds meer word gecontroleerd door de overheid en vervoerders ook liever gespecialiseerd personeel hebben nemen ze liever Nederlandse chauffeurs aan.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 20:30 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Prima loon inderdaad.
Vraag me af waarom Polen en Roemenen dat niet voor 25% van zijn salaris doen.
Wel negatief voor de concurrentiepositie van Nederlandse vervoersbedrijven, is het niet?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 20:35 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Dat doen ze ook maar aangezien er steeds meer word gecontroleerd door de overheid en vervoerders ook liever gespecialiseerd personeel hebben nemen ze liever Nederlandse chauffeurs aan.
Voor de verre buitenlandse ritten worden wel vaak polen e.d gebruikt.
Ja klopt er zijn ook veel bedrijven failliet gegaan.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 20:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wel negatief voor de concurrentiepositie van Nederlandse vervoersbedrijven, is het niet?
Kan me niet voorstellen dat een ton per jaar aan loonkosten voor een chauffeur niet zwaar op de marge drukt.
Niet dat ik het jou niet gun, natuurlijk.
Ik doe het je niet na.
Precies. Tevens geef je aan ZZP'er te zijn, dus arbeidsongeschiktheid en pensioen is allemaal voor eigen rekening, wat het moeilijk vergelijken maakt met "veilige" loonslaven (zoals ondergetekende).quote:Op donderdag 15 oktober 2015 20:53 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Ja klopt er zijn ook veel bedrijven failliet gegaan.
Ik ben gestopt met de verre ritten omdat ik steeds minder ging verdienen, mijn werkgevers hadden ook geen keus want die moesten concurreren met de oost Europese landen.
Ik ook niet.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 20:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wel negatief voor de concurrentiepositie van Nederlandse vervoersbedrijven, is het niet?
Kan me niet voorstellen dat een ton per jaar aan loonkosten voor een chauffeur niet zwaar op de marge drukt.
Niet dat ik het jou niet gun, natuurlijk.
Ik doe het je niet na.
Ik ben geen ZZP'erquote:Op donderdag 15 oktober 2015 20:58 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Precies. Tevens geef je aan ZZP'er te zijn, dus arbeidsongeschiktheid en pensioen is allemaal voor eigen rekening, wat het moeilijk vergelijken maakt met "veilige" loonslaven (zoals ondergetekende).
Excuus, ik verwisselde u voor Sharpeyed.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 21:27 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Ik ben geen ZZP'er
Ik ben gewoon in loondienst.
Een aantal vrienden van mij zijn ZZP'er maar die hebben vaak problemen met factureren die te laat betaald worden enzo.
Netto scheelt het ook dusdanig weinig dat ik liever in loondienst blijf.
Dat vermoeden had ik alquote:Op donderdag 15 oktober 2015 21:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Excuus, ik verwisselde u voor Sharpeyed.
Dat is erg prettig inderdaad. Anderzijds is het ook wel erg gunstig zo. Haal er een potje pensioenpremie vanaf, de reiskostenvergoeding die je ergens anders wel krijgt, vakantiegeld en een eventuele 13e maand, en dan is het netto al een stuk minder. Nog steeds prima, maar zo lucratief als het in eerste instantie lijkt, is het toch niet helemaal (plus tijdens je vakantie geen inkomen).quote:Op donderdag 15 oktober 2015 14:43 schreef Sharpeyed het volgende:
[..]
Tot nu toe vind ik het geen probleem, ik ben nog jong en in het weekend heb ik genoeg vrije tijd. Maar nu het nog kan wil ik de komende jaren dit aantal uur gewoon blijven werken. Als ik wil kan ik ook naar 40 uur in de week en heb ik alsnog een bovengemiddeld nettoloon. Dat is de vrijheid die je hebt als ZZP'er
Het uurloon van een vrachtwagenchauffeur die als ZZP'er werkt ligt rond de 28 euro ex btw.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 22:11 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat is erg prettig inderdaad. Anderzijds is het ook wel erg gunstig zo. Haal er een potje pensioenpremie vanaf, de reiskostenvergoeding die je ergens anders wel krijgt, vakantiegeld en een eventuele 13e maand, en dan is het netto al een stuk minder. Nog steeds prima, maar zo lucratief als het in eerste instantie lijkt, is het toch niet helemaal (plus tijdens je vakantie geen inkomen).
Die mannen zijn gewoon nodigquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 01:13 schreef johnson555 het volgende:
Is vrachtwagenchauffeur zijn in de mode ofso?
Er zijn ook vrouwen die vrachtwagen rijdenquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 08:10 schreef waspoedertje het volgende:
[..]
Die mannen zijn gewoon nodig
Er rijden ook zat vrachtwagens rond
Zijn ook maar mensen en vaak arme drommels.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 20:53 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Ja klopt er zijn ook veel bedrijven failliet gegaan.
Ik ben gestopt met de verre ritten omdat ik steeds minder ging verdienen, mijn werkgevers hadden ook geen keus want die moesten concurreren met de oost Europese landen.
Als ik die onderbouwing lees i.c.m. leeftijd dan zou die baas niet in lachen moeten uitbarsten. Maar dat hangt ook een beetje van de branche af.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:55 schreef Sunri5e het volgende:
Een vraag van een vriend van mij. De situatie is als volgt:
Leeftijd: 28 jaar
Opleiding: HBO in de richting waar hij nu een baan in heeft
Werkervaring: 3,5 jaar waarvan 10 maanden in de sector waar hij nu in werkt.
Salaris: 2300 euro bruto + maandelijks een bonus van zo'n gemiddeld 500 euro.
Goodies: Leaseauto van de zaak
Pensioen: geen
Opleidingen: worden vergoed door de werkgever
En hij heet enorm veel vrijheid.
Nu is het zo dat hij voor deze baan had hij werkte in een andere branche waar hij goed presteerde. Hij had toen een loon van 3200 euro bruto + leaseauto en pensioensregeling. Hij heeft dus flink ingeleverd op zijn basisloon maar dat had hij er 10 maanden geleden voor over om in de branche te gaan werken wat hij altijd heeft willen doen. Nu is het zo dat hij volgende maand een gesprek aan wilt gaan om zijn contract te verlengen. Hij presteert prima en naar verwachting zal hij een vast contract krijgen. Nu is hij heel tevreden over bijna alle arbeidsvoorwaarden behalve zijn basisloon. Hij wil daarom in gaan zetten op een loonsverhoging van 2300 naar 2800 euro. Dat is een vrij grote stap maar is deze ook realistisch? Zijn werkzaamheden zijn in de afgelopen maanden hetzelfde gebleven en in dit bedrijf waar 5 man werken. Nu is het wel zo dat als zijn baas op vakantie gaat hij het hele bedrijf runt en zijn collega's aanstuurt. Dit gaat hem allemaal moeiteloos af en dat ziet de baas ook. Dus zijn vraag is of een loonstijging van 2300 naar 2800 euro realistisch is?
Dat weet hij zeker. Zijn huidige baas vroeg tijdens het sollicitatiegesprek wat hij toen der tijd bij zijn andere werkgever verdiende. Dat heeft hij toen verteld.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:58 schreef MatiCe het volgende:
[..]
Als ik die onderbouwing lees i.c.m. leeftijd dan zou die baas niet in lachen moeten uitbarsten. Maar dat hangt ook een beetje van de branche af.
Vragen kan altijd, het is geen verdubbeling ofzo en die baas weet vast dat hij een aardige stap naar beneden heeft gemaakt.
2800 kan mi wel vragen ja.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 18:01 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dat weet hij zeker. Zijn huidige baas vroeg tijdens het sollicitatiegesprek wat hij toen der tijd bij zijn andere werkgever verdiende. Dat heeft hij toen verteld.
Zou hij dat er uiteindelijk met een goede onderbouwing uit moeten kunnen krijgen? Of zal hij dan nog hoger moeten gaan zitten om wat speelgeld te hebben?quote:
In welke branche werkt deze persoon? Dat lijkt me niet geheel onbelangrijk.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:55 schreef Sunri5e het volgende:
Een vraag van een vriend van mij. De situatie is als volgt:
Leeftijd: 28 jaar
Opleiding: HBO in de richting waar hij nu een baan in heeft
Werkervaring: 3,5 jaar waarvan 10 maanden in de sector waar hij nu in werkt.
Salaris: 2300 euro bruto + maandelijks een bonus van zo'n gemiddeld 500 euro.
Goodies: Leaseauto van de zaak
Pensioen: geen
Opleidingen: worden vergoed door de werkgever
En hij heet enorm veel vrijheid.
Nu is het zo dat hij voor deze baan had hij werkte in een andere branche waar hij goed presteerde. Hij had toen een loon van 3200 euro bruto + leaseauto en pensioensregeling. Hij heeft dus flink ingeleverd op zijn basisloon maar dat had hij er 10 maanden geleden voor over om in de branche te gaan werken wat hij altijd heeft willen doen. Nu is het zo dat hij volgende maand een gesprek aan wilt gaan om zijn contract te verlengen. Hij presteert prima en naar verwachting zal hij een vast contract krijgen. Nu is hij heel tevreden over bijna alle arbeidsvoorwaarden behalve zijn basisloon. Hij wil daarom in gaan zetten op een loonsverhoging van 2300 naar 2800 euro. Dat is een vrij grote stap maar is deze ook realistisch? Zijn werkzaamheden zijn in de afgelopen maanden hetzelfde gebleven en in dit bedrijf waar 5 man werken. Nu is het wel zo dat als zijn baas op vakantie gaat hij het hele bedrijf runt en zijn collega's aanstuurt. Dit gaat hem allemaal moeiteloos af en dat ziet de baas ook. Dus zijn vraag is of een loonstijging van 2300 naar 2800 euro realistisch is?
De bonus is prestatie gebonden. Echter beoordeeld zijn baas niet of hij de bonus wel of niet krijgt maar dat doet hij zelf door een deal rond te maken. Gemiddeld sluit hij 2 deals per maand en krijgt voor een deal 250 euro. De ene maand heeft hij er 0 en de andere maand 4. Over het algemeen ligt zijn bonus op de 500 euro gemiddeld door het hele jaar heen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 18:39 schreef GSbrder het volgende:
Is de bonus prestatieafhankelijk? Een bonus van 6k per jaar lijkt in elk geval op een aardige prestatiecultuur. Ik zou dan ook, bij het goede presteren, inzetten op die bonus vast als maandloon erbij.
2800 lijkt me dan ook niet irreeel.
Commercieel medewerker die voor de helft binnen en voor de helft buiten het kantoor werkt.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 18:34 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
In welke branche werkt deze persoon? Dat lijkt me niet geheel onbelangrijk.
Nee, ik zou zeggen: gemiddeld is mijn bonus het afgelopen jaar 500 p/maand, dat wil ik als vast salaris erbij voor onder andere de aansturing van collega's. Bonus is toch wel wat minder aantrekkelijk als je een huisje wil kopen of werkloos wordt, dan vast salaris. Wel zou ik, als het usance is in zijn branche (sales/auto's?) die bonus blijven aanhouden, of desnoods halveren. Gaat hij 500 zeker omhoog en in bonus max 250 omlaag.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 19:02 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
De bonus is prestatie gebonden. Echter beoordeeld zijn baas niet of hij de bonus wel of niet krijgt maar dat doet hij zelf door een deal rond te maken. Gemiddeld sluit hij 2 deals per maand en krijgt voor een deal 250 euro. De ene maand heeft hij er 0 en de andere maand 4. Over het algemeen ligt zijn bonus op de 500 euro gemiddeld door het hele jaar heen.
Maar jij zou dus zeggen: Geef mij 2800 euro en laat de bonus achterwegen? Dan gaat hij (buiten een zeker maandelijks inkomen) er niet veel op vooruit.
Dus 500 euro in de maand erbij + behoud van de bonus?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 19:04 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, ik zou zeggen: gemiddeld is mijn bonus het afgelopen jaar 500 p/maand, dat wil ik als vast salaris erbij voor onder andere de aansturing van collega's. Bonus is toch wel wat minder aantrekkelijk als je een huisje wil kopen of werkloos wordt, dan vast salaris.
Ja.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 19:05 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dus 500 euro in de maand erbij + behoud van de bonus?
Ligt aan de onderhandeltechnieken van de baas en wat voor iemand hijzelf is.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 19:11 schreef Sunri5e het volgende:
Bedankt voor jullie inbreng! Voor hem was de vraag of die stap niet een te grote is.
Wat lijkt jullie verstandig? Gewoon direct 2800 euro op tafel gooien en dit gewoon goed onderbouwen. Of nog wat hoger in de boom gaan zitten om dan nog wat speelgeld te hebben?
Geen bijtelling op je auto?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 10:44 schreef bondage het volgende:
01: Bedrijfstak: ICT
02: Functie: Applicatieontwikkelaar
03: Opleiding: MBO4, aangevuld met extra certificaten
04: Leeftijd: 31
05: Aantal uren per week: 37
06: Aantal vakantiedagen: 20
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: 3370,15
09: Netto maand salaris: 2351,46
10: Overuren betaald: nee, omgezet in verlofuren
11: Werkervaring: 5 jaar
12: Goodies: laptop en telefoon van de zaak. Business Card welke ik ook privé mag gebruiken.
13: Tevreden?: ja
Bruto/netto verhouding komt vast door pensioen, of niet?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 14:54 schreef Blik het volgende:
Heb er weer een kleine verhoging bij van 1% wegens CAO-verhoging.
01: Bedrijfstak: Media
02: Functie: Procurement
03: Opleiding: WO
04: Leeftijd: 31
05: Aantal uren per week: 36
06: Aantal vakantiedagen: 27
07: 13e maand: Nee, wel bonus van max 10%. Vorig jaar 8% ontvangen.
08: Bruto maand salaris: 5368
09: Netto maand salaris: 3286
10: Overuren betaald: nee, maar maak ze ook niet
11: Werkervaring: 7 jaar
12: Goodies: iPhone, iPad, lease-auto (gebruik ik alleen zakelijk op het moment), magazines van de zaak,personeelskorting op magazines,
13: Tevreden?: yep
Ja, is zo'n 250 bruto inlegquote:Op woensdag 21 oktober 2015 15:36 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Bruto/netto verhouding komt vast door pensioen, of niet?
Oh dat valt nog mee eigenlijk. Ik betaal geloof ik boven 300 met minder bruto. Wil graag minder betalen maar ja, zit er aan vast.quote:
Wat is het überhaupt?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 16:19 schreef Debsterr het volgende:
01: Bedrijfstak: Facilitair Management
02: Functie: Facility Coördinator
03: Opleiding: MBO4 Detailhandel
04: Leeftijd: 27
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 30
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: ¤ 2.735,-
09: Netto maand salaris: ¤ 1.946,99 (incl. pensioen aftrek en fitness plan inhouding)
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 5 jaar bij dit bedrijf, bijna 3 jaar in huidige functie.
12: Goodies: iPhone 6 van het werk, auto maar die mag ik niet privé rijden, laptop, flexibele werktijden en werkplek.
13: Tevreden?: Ja hoor, niets te klagen. Zou wel willen dat ik mijn auto ook privé kon rijden.
Wat moet ik me voorstellen bij procurement in de media? Aankoop van rekwisieten? PR?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 14:54 schreef Blik het volgende:
Heb er weer een kleine verhoging bij van 1% wegens CAO-verhoging.
01: Bedrijfstak: Media
02: Functie: Procurement
03: Opleiding: WO
04: Leeftijd: 31
05: Aantal uren per week: 36
06: Aantal vakantiedagen: 27
07: 13e maand: Nee, wel bonus van max 10%. Vorig jaar 8% ontvangen.
08: Bruto maand salaris: 5368
09: Netto maand salaris: 3286
10: Overuren betaald: nee, maar maak ze ook niet
11: Werkervaring: 7 jaar
12: Goodies: iPhone, iPad, lease-auto (gebruik ik alleen zakelijk op het moment), magazines van de zaak,personeelskorting op magazines,
13: Tevreden?: yep
Procurement is gewoon Engels voor inkoop, dus alles wat nodig is om magazines, tv-shows, websites, webshops te maken, te voorzien van content en te onderhouden. Plus natuurlijk alle randzaken die daarbij komen zoals gebouwen, lease-auto's, inhuur van personeel via derden, IT-zaken, etc.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 13:14 schreef Skv het volgende:
[..]
Wat moet ik me voorstellen bij procurement in de media? Aankoop van rekwisieten? PR?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |