abonnement Unibet Coolblue
pi_156270230




Game of Thrones is een televisieserie van HBO, gebaseerd op de boekenserie A Song of Ice and Fire/Een Lied van IJs en Vuur van George RR Martin. Het eerste seizoen is in 2011 uitgezonden, seizoen 2 van 1 april t/m 3 juni 2012, seizoen 3 van 31 maart t/m 9 juni 2013 en we zijn net begonnen met seizoen 4.

De boekenserie beslaat in totaal een pagina of 4000 en richt zich in eerste instantie op twee families, de Starks en de Lannisters, die flink met elkaar in de clinch liggen over een koninkrijk. Parallel daaraan wordt het verhaal verteld van Daenerys Targaryen, de dochter van de afgezette koning. Gaande de seizoenen/boeken komen er steeds meer families in het spel betrokken zoals de Greyjoys, Tyrells en Baratheons. De boeken zitten vol met drama, verraad, oorlog en wat vooral heel sterk aan de boeken is, is dat de karakters heel menselijk zijn vol met goede en slechte eigenschappen.







Mei 2014 - Khaleesi ©



De serie zelf: Game of Thrones (TV Series 2011– ) - IMDb
David Benioff, schrijver/producer, bekend van oa X-Men Origins: Wolverine, Kite Runner, Troy, 25th Hour (schrijver van het boek): David Benioff - IMDb
George RR Martin zelf is ook betrokken: George R.R. Martin - IMDb

SPOILER: Wallpapers door Splodgenessabounds
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Handige links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.





LET OP: Verwijzingen naar de boeken mogen alleen geplaatst worden wanneer dit achtergrondinformatie is over gebeurtenissen die (vermoedelijk) al gebeurd zijn. Ook fake spoilers worden hier niet op prijs gesteld. Verpest dit topic dus niet voor anderen. Voor de rest geldt hetzelfde als voor heel het TV forum: zodra het is uitgezonden, mag er over gepraat worden.
mag het weten
pi_156270392
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 14:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik vond seizoen 1 ook het mooist, maar is dat niet ook omdat het het eerste seizoen is en alles nieuw is? Wat maakte seizoen 1 beter dan andere seizoenen?
Ik denk dat dat zeker meespeelt in mijn beleving van dat seizoen :Y maar vond in seizoen 1 ook wel een paar van de meest toffe personages zitten (Ned, Robert, Viserys) en vond dat seizoen het minst fragmentarisch van alle seizoenen.

Dat vind ik namelijk nog wel het grootste algemene minpunt van GoT. Zo onwijs veel personages en verhaallijnen en daardoor steeds maar van die hele kleine stukjes per onderdeel. Dat was in het eerste deel nog niet zo en wat mij betreft dus een flink pluspunt.
Tails tell tales
pi_156270412
*ondanks aangepaste vormgeving alsnog nog de mist in met quote/edit*
Tails tell tales
pi_156270428
Voor mij staan seizoen 1 en 4 op gedeelde eerste plaats. Seizoenen 2/3 werkten opgestarte verhaallijnen uit van het eerste seizoen. En ik verwacht dat seizoenen 5 en 6 opgestarte verhaallijnen uitwerken van seizoen 4.

Waarom dan toch die regen aan Emmy Awards? Zie het als een oeuvreprijs. In het begin was het nog allemaal onbekend maakt onbemind. Op den duur pikt het wereldje van films en series het op. En dan krijg je de erkenning van al die jaren ondanks dat je inderdaad een slechter seizoen hebt gedraaid imo.

Tuurlijk zaten er een paar noemenswaardige gebeurtenissen in, fragmenten die we zullen blijven onthouden. Maar overall vond ik het vijfde seizoen gelijk aan seizoen 2/3. Niks mis mee, maar toch heb ik seizoen 1/4 als favoriet.
mag het weten
pi_156270530
quote:
6s.gif Op maandag 21 september 2015 14:17 schreef H.FR het volgende:

[..]

Zou het niet ook komen doordat je er dan nog blanco in staat en in de loop van een seizoen al in je hoofd vooruit gaat lopen op seizoen 2, waardoor dingen die conflicteren met wat er in je hoofd had moeten gebeuren ervoor zorgen dat je het minder succesvol vind?
Ik had de boeken gelezen dus nee :P

Verder zijn emmy's en dergelijke prijzen irrelevant.
Conscience do cost.
pi_156270702
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 14:44 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik had de boeken gelezen dus nee :P

Verder zijn emmy's en dergelijke prijzen irrelevant.
Dan is het niet echt relevant inderdaad.
En die prijzen zijn gewoon wegens een opeenstapeling van successen, echt niet alleen voor het seizoen waar het zogenaamd om draait.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_156270734
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 14:39 schreef Joosie200 het volgende:
Voor mij staan seizoen 1 en 4 op gedeelde eerste plaats. Seizoenen 2/3 werkten opgestarte verhaallijnen uit van het eerste seizoen. En ik verwacht dat seizoenen 5 en 6 opgestarte verhaallijnen uitwerken van seizoen 4.

Waarom dan toch die regen aan Emmy Awards? Zie het als een oeuvreprijs. In het begin was het nog allemaal onbekend maakt onbemind. Op den duur pikt het wereldje van films en series het op. En dan krijg je de erkenning van al die jaren ondanks dat je inderdaad een slechter seizoen hebt gedraaid imo.

Tuurlijk zaten er een paar noemenswaardige gebeurtenissen in, fragmenten die we zullen blijven onthouden. Maar overall vond ik het vijfde seizoen gelijk aan seizoen 2/3. Niks mis mee, maar toch heb ik seizoen 1/4 als favoriet.
Ik denk dat het zowel een oeuvreprijs is als toch echt ook wel een prijs voor dit seizoen. Ik weet dat in deze reeks velen negatief over seizoen 5 zijn, maar ook op bijvoorbeeld IMDb krijgen best veel afleveringen van seizoen 5 een heel hoog cijfer. Aflevering 8 (Hardhome) staat op dit moment zelfs helemaal bovenaan, dus als beste aflevering ooit.

Zoals ik al schreef, ik vond het zelf juist ook wel één van de beste seizoenen en verder heb ik IRL eigenlijk ook niet zo veel negatieve geluiden over dit seizoen gehoord. Ik vond een paar afleveringen echt buitengewoon sterk en ben ervan overtuigd dat die prijzen daar ook wel mee te maken hebben.
Tails tell tales
pi_156270844
Seizoen 4 vond ik het beste!

Vooral de monologen van Tyrion en de dialogen van Tyrion/Jaime/Oberynn.

Beste doden, mooiste gevechten. ^O^
pi_156271457
Als ik zo met nattevingerwerk naar de "episodes rates" op IMDb kijk is het overigens wel seizoen 4 > 5 en ik moet er eerlijkheidshalve ook bij vermelden dat de sléchtste aflevering ooit óók voor rekening van 5 komt (5.6 Unbowed, Unbent, Unbroken). Maar goed, dat is wat ik zelf ook wel een beetje van seizoen 5 vond. Een paar flinke pieken, maar zeker ook wel wat dalen...
Tails tell tales
pi_156271584
Eigenlijk speciaal voor ems. dit, deze info! :+
Tails tell tales
  maandag 21 september 2015 @ 15:46:43 #11
22273 Dizer
Save the beard!
pi_156271997
De eerste 2 afleveringen, misschien 3 van s5 waren moeizaam te volgen omdat ik steeds in slaap viel. Met name Tyrion & Varys waren erg saaaaaaai. Maar daarna werd het allemaal veel beter. Een van de beste seizoenen juist.
Friends don't let friends remain beardless...
pi_156272623
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 13:37 schreef PBateman1978 het volgende:
3 > 1 > 4 > 2 >>>>>>>>> 5

Als je het mij vraagt.
Vond de Sparrows en Faceless Men in S5 echt te snel teveel invloed hebben en die Sandsnakes in Dorne waren ook tenenkrommend.

Maar uiteindelijk een kwestie van smaak natuurlijk. :P
Ja, dit natuurlijk.

Sowieso is Jon (samen met Tyrion, die ik dit keer dan juist weer niet goed uit de verf vond komen) één van mijn meest favoriete personages. Zijn rol was dit seizoen vrij prominent en dat beviel me uitstekend. Ook het einde van dit seizoen heeft daardoor wel (extra) veel indruk op mij gemaakt...
Tails tell tales
  maandag 21 september 2015 @ 16:25:28 #13
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_156273005
Dat ze GoT uitgerekend in het zwakste seizoen met zoveel prijzen overladen. :')

De Emmys zijn een grap.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_156275638
Leuk dat Carice ook op het podium stond bij de Emmy Awards.
pi_156282728
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_156300194
mag het weten
  dinsdag 22 september 2015 @ 17:58:34 #17
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_156301187
Ik denk dat het er meer mee te maken had dat de competitie dit jaar net wat minder hevig was als voorgaande jaren. Beetje het perfecte jaar om GoT te laten winnen, want overall gezien (over alle seizoenen) verdienen ze het onwijs veel. Persoonlijk vind ik dat ze het ook verdienen voor alleen seizoen 5, maar dat is een persoonlijke mening uiteraard.

Dat gezegd hebbende..de Emmy's vind ik erg leuk om naar uit te kijken, maar eigenlijk is het ergens niks voor mij. De meeste series die genomineerd worden kijk ik niet eens en de series waarvan ik vind dat ze verdienen te winnen of genomineerd te worden...winnen niet, of worden niet genomineerd.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_156317426


Stannis ftw _O_
  woensdag 23 september 2015 @ 12:13:26 #19
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_156318264
Deze al voorbij gekomen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_156318693
ONZ / Help mij een nieuw SSID kiezen

quote:
6s.gif Op woensdag 23 september 2015 11:06 schreef Loveless85 het volgende:
Hallo mede-FOK!kers

Als ware zolderkamerautist ga ik binnenkort het netwerk in huis op de zolderkamer weer eens opnieuw inrichten, en ik ben momenteel in een discussie beland over de schijtlollige naam die het WiFi netwerk moet krijgen na deze upgrade.

Help mij hier kiezen:

Poll: Welk SSID moet Loveless85 gebruiken
Winternet is Coming
Admiraal de Router
Anders, nl.
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier

Sluiting van de stembussen is over 48 uur: Vrijdag 25 september 11:00
Voor echte GoT fans een makkelijke keuze toch? :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_156319386
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 12:13 schreef avotar het volgende:
Deze al voorbij gekomen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een wall of text, sodeknetters. Geen idee in hoeverre het afwijkt van het restant uit de boeken wat nog niet in de serie zat. Maar het klinkt goed.
mag het weten
pi_156319449
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 15:46 schreef Dizer het volgende:
Met name Tyrion & Varys waren erg saaaaaaai.
Neger alsjeblieft.
Conscience do cost.
pi_156319721
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 12:35 schreef tombolafan het volgende:
ONZ / Help mij een nieuw SSID kiezen

[..]

Voor echte GoT fans een makkelijke keuze toch? :D
Wats met jou }:|
pi_156319785
Ja tl;dr.
Iemand een samenvatting? :7
  woensdag 23 september 2015 @ 13:58:38 #25
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_156320532
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:29 schreef Poesopstokje het volgende:
Ja tl;dr.
Iemand een samenvatting? :7
SPOILER: Epic
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_156320627
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:58 schreef avotar het volgende:

[..]

SPOILER: Epic
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O_ Held!

Op het eerste na vind ik het best een mooie voorspelling/theorie.

Maart duurt nog zo lang.. en het boek waarschijnlijk nóg langer ;(
  Moderator woensdag 23 september 2015 @ 14:26:19 #27
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_156321323
Ik geloof het niet, het zijn een beetje dingen die door veel mensen verwacht worden.
pi_156321401
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:26 schreef Momo... het volgende:
Ik geloof het niet, het zijn een beetje dingen die door veel mensen verwacht worden.
Daarom is het ook een theorie. Er staat maar 1 boekfeitje in.
pi_156332425
mag het weten
pi_156336932
Lena Heady O+
pi_156337763
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 11:26 schreef Poesopstokje het volgende:

Stannis ftw _O_
nee dus :%
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_156341128
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_156406435
Nog meer vermoedelijke spoilers:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_156406906
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 20:50 schreef Monolith het volgende:
Nog meer vermoedelijke spoilers:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fuck yeah *O*

Ik kijk zo uit naar seizoen 6 nu hè. Zoveel cliffhangers in het vorig seizoen..
pi_156418796
Spoiler foto;

http://9gag.com/gag/avLRdVn

(Met opzet niet in spoiler ivm topicgallery)

Comment in de reacties;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 45% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2015 15:13:43 ]
pi_156442184
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 12:36 schreef Poesopstokje het volgende:
Spoiler foto;

http://9gag.com/gag/avLRdVn

(Met opzet niet in spoiler ivm topicgallery)

Comment in de reacties;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_156443103
quote:
99s.gif Op maandag 28 september 2015 07:02 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yess! *O*
pi_156460023
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_156483335
danygonebad twitterde op dinsdag 29-09-2015 om 21:29:24 Oh the good old days when they only wanted steak and not entire cattle #GameOfThrones http://t.co/NM5jMqEuvY reageer retweet


Good ol' days O+
mag het weten
pi_156499791
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_156499831
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 16:17 schreef Ooku het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O_
pi_156502139
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 16:17 schreef Ooku het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_156502760
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 18:06 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_156511246
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 18:06 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de boeken zijn Jon, Rob, Sansa e.d. ook veel jonger dan nu. Sean Bean valt dus best nog te gebruiken in een flashback. Wat CGI hier en daar, haren verven en even naar de sportschool toe.
pi_156516341
En dan te bedenken dat King Robert zo'n goddelijk lijf had :D
Dat kunnen ze niet CGI-en :')
  donderdag 1 oktober 2015 @ 07:26:22 #46
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_156516394
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 20:50 schreef Monolith het volgende:
Nog meer vermoedelijke spoilers:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je die niet ziet aankomen :')
pi_156516744
Pedro Pascal speelt ook in Narcos _O_
Flesje bier
pi_156518133
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 08:15 schreef Gezicht het volgende:
Pedro Pascal speelt ook in Narcos _O_
Ah, daar kende ik hem dus van!
pi_156518370
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 10:21 schreef Droathoah het volgende:

[..]

Ah, daar kende ik hem dus van!
Hoe kun je Oberyn Martell in godsnaam zo snel vergeten? Wat mij betreft een van de vetste characters van de serie.
Sowieso een puike acteur.
Flesje bier
pi_156519007
quote:
11s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 10:35 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Hoe kun je Oberyn Martell in godsnaam zo snel vergeten? Wat mij betreft een van de vetste characters van de serie.
Sowieso een puike acteur.
in het laatste got shot was hij redelijk onherkenbaar, misschien ligt het daaraan :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')