abonnement Unibet Coolblue
pi_156288358
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 01:28 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

En wat nou als dat onderzoek tot dezelfde (or close enough) conclusies komt?
Die kans is erg groot want alle data die nadat het onderzoek werd afgerond vrij is gegeven onder de FOIA wijst in die richting. Daar heeft Kean als ik goed heb nog een boek over geschreven: dat het achteraf bekeken allemaal nog erger was dan de commissie boven water wist te krijgen...

Maar daar gaat het personen als Japie niet om lijkt het, die willen gewoon dat een of andere inside job bewezen wordt.
Tja, dat zit er niet in.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 22 september 2015 @ 01:56:21 #277
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_156288415
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 01:28 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

En wat nou als dat onderzoek tot dezelfde (or close enough) conclusies komt?
Dat gaat het niet. Ze hebben nooit echt onderzoek gedaan naar het geld namelijk. Waarom zou er anders zo veel kritiek zijn van zelfs mensen die meegewerkt hebben aan het onderzoek?
Feyenoord!
  dinsdag 22 september 2015 @ 01:59:24 #278
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_156288430
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 01:40 schreef Wantie het volgende:

[..]

Citeer eens waar ik het officiele onderzoek verdedig..

[..]

Er is vrij veel propaganda uitgekomen, maar echt nieuw onderzoek... Neen.
Een nieuw onderzoek belicht alle kanten van de gebeurtenissen, niet alleen die kanten die zo goed bij het complot passen.
Mooi voorbeeld is dat interview met de CIA-agent die je postte. Meerdere malen geeft hij aan dat volgens hem de CIA niet achter de aanslagen kan zitten, dat er wel degelijk gekaapte vliegtuigen waren, etc.
Maar dat wordt volledig genegeerd.
Zelfde met de documentaire die ik gepost heb waarin familieleden en andere nabestaanden van de kapers worden geinterviewd: volledig genegeerd.

[..]

Nee, dat zegt niets.
Waar het om gaat is wat het oplevert.
Niets in dit geval. AE is geen stap dichterbij een nieuw onderzoek.. Er is geen enkele nieuwe informatie aan het licht gekomen.
Niets.

[..]

Je probeerde het goed te praten.
Maar je beweerde dat 50% van de bevolking achter een nieuw onderzoek staat..
Zo'n groot aantal laat zich niet wegmoffelen.

[..]

Je kunt het dus niet uitleggen..
Dus doe je net alsof die behoefte er niet is, terwijl ik die behoefte wel laat zien.

[..]

Dat onderzoek ging over hoe de VS het heeft verklood met betrekking tot het beschermen van Amerika tegen de aanvallen.
Niet over hoe gebouwen konden instorten, over wie achter de aanslagen zit, etc. etc.

[..]

Van mij mag er best een nieuw onderzoek komen. Daar gaat het niet om. Alleen komt er niet eerder een nieuw onderzoek als er echt een gegronde reden voor is. En die wordt niet gegeven. Het blijft bij abstracte bewoordingen zoals jij die gebruikt. Tja, dan kan je hoog of laag springen, maar dan komt er geen nieuw onderzoek.

Als ik wederom naar Nederland kijk: bij het onderzoek naar de schipholbrand heeft de onderzoeksraad voor veiigheid geen spaan heel gelaten van het optreden van de Nederlandse overheid bij die brand. Ministers zijn afgetreden vanwege de conclusies van het rapport.
Hoe reageerden nabestaanden? "wij blijven met vele onbeantwoorde vragen achter". Verder is er inmiddels twijfel over hoe de brand nu precies is ontstaan.

[..]

Van mij hoeft er geen nieuw onderzoek omdat de commissie ondanks alle tegenwerking etc. er toch in is geslaagd te benoemen waar de overheid de fout in ging en aanbevelingen te brengen om dat in de toekomst beter het hoofd te bieden. Die veranderingen zien we inmiddels bij NORAD, die voortaan zelf het luchtruim bespied ipv dat aan FAA over te laten, betere responsetijden bij vliegtuigen die van koers afwijken, het ontstaan van Homeland Security om de concurrentie tussen inlichtingendiensten te elimineren, etc.

Verder noemde jij die leden die zware kritiek uiten op hun eigen onderzoek eerder nog corrupt.
Dus wat dat betreft zit er totaal geen lijn in je redevoering.
En daardoor bouw je ook niet echt een sterke zaak op om de behoefte voor een nieuw onderzoek te motiveren.
Weer een enorme lap tekst. Maar het komt er dus op neer dat jij het officiele onderzoek prima vind en het officiele verhaal gelooft. Zeg dat dan gelijk. Voor iemand die zich heeft verdiept in 911 is het heeeeeeel raar dat je achter het officiele verhaal en onderzoek kan staan. Dat alleen al zegt genoeg over je motivatie. Die is namelijk niet zuiver.
Feyenoord!
pi_156288454
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 01:56 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dat gaat het niet. Ze hebben nooit echt onderzoek gedaan naar het geld namelijk.
[quote]
Dat houdt dus in dat er sprake kan zijn van voorkennis, maar ook van geen voorkennis.
Er is immers nooit echt onderzoek naar gedaan zeg je.
Hoezo denk je dan aan een bepaalde conclusie van een nieuw onderzoek?

[quote]
Waarom zou er anders zo veel kritiek zijn van zelfs mensen die meegewerkt hebben aan het onderzoek?
Elk onderzoek oogst veel kritiek, zoals ik met meerdere Nederlandse voorbeelden heb duidelijk gemaakt.
Heb je het boek van Kean gelezen?

Verder ga je telkens voorbij aan wat de commissie onderzocht heeft. Een nieuw onderzoek kan alleen maar concluderen dat de overheid meer of minder zwaar gefaald heeft bij het verhinderen van de aanslagen dan nu aan het licht is gekomen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_156288479
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 01:59 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Weer een enorme lap tekst.
Vind je dat vervelend?

quote:
Maar het komt er dus op neer dat jij het officiele onderzoek prima vind
Wat ik al eerder aangaf. Het officiele onderzoek heeft aan het licht weten te brengen waar de overheid mee de fout in is gegaan.
Ondanks alle frustraties en tegenwerking van diezelfde overheid.
Later is gebleken dat het allemaal nog veel erger was dan de commissie wist te achterhalen.
Ik zie daar geen reden om dat opnieuw verder te onderzoeken.

quote:
en het officiele verhaal gelooft
Tja, dat lijkt me duidelijk.

quote:
Voor iemand die zich heeft verdiept in 911 is het heeeeeeel raar dat je achter het officiele verhaal en onderzoek kan staan.
Nee hoor, enkel als iemand zich als jou gedraagt en alleen de krenten uit de pap vist kun je een alternatieve uitleg volhouden. Als je naar het totaalbeeld kijkt blijkt nergens uit dat het om een inside job gaat.
Vandaar ook dat je ondanks al je krenten niet een bepaalde alternatieve uitleg durft aan te hangen.

quote:
Dat alleen al zegt genoeg over je motivatie. Die is namelijk niet zuiver.
Nou, ik kan het je wel verklappen nu: ik ben eigenlijk onderdeel van het complot.

Maar dat blijft ons geheimpje, goed?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 22 september 2015 @ 02:20:21 #281
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_156288536
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 02:09 schreef Wantie het volgende:

[..]

Vind je dat vervelend?

[..]

Wat ik al eerder aangaf. Het officiele onderzoek heeft aan het licht weten te brengen waar de overheid mee de fout in is gegaan.
Ondanks alle frustraties en tegenwerking van diezelfde overheid.
Later is gebleken dat het allemaal nog veel erger was dan de commissie wist te achterhalen.
Ik zie daar geen reden om dat opnieuw verder te onderzoeken.

[..]

Tja, dat lijkt me duidelijk.

[..]

Nee hoor, enkel als iemand zich als jou gedraagt en alleen de krenten uit de pap vist kun je een alternatieve uitleg volhouden. Als je naar het totaalbeeld kijkt blijkt nergens uit dat het om een inside job gaat.
Vandaar ook dat je ondanks al je krenten niet een bepaalde alternatieve uitleg durft aan te hangen.

[..]

Nou, ik kan het je wel verklappen nu: ik ben eigenlijk onderdeel van het complot.

Maar dat blijft ons geheimpje, goed?
Het is nou eenmaal zo dat als je veel tekst nodig hebt om iets te zeggen of uit te leggen je meestal onzin praat. Net als politici. Die liegen ook heel vaak en gebruiken dan lappen tekst o, de leugens of onzin te verbergen.

En blijf lekker in het officiele verhaal geloven dan. Je bent voor mij in ieder geval niks meer dan een troll als je al die aanwijzingen mbt 911 af blijft doen en zo hard blijft vechten voor het officiele verhaal. Iedere malloot kan zien dat het officiele rapport voor geen meter deugt. ^O^

By the way ik hang geen alternatieve verklaring aan omdat ik niet hou van speculeren. Ik hou van keihard bewijs en feiten. Als jij dat nou ook eens zou doen, zou je het officiele verhaal gelijk in de prullenbak kunnen gooien. :)
Feyenoord!
pi_156289990
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 02:20 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Het is nou eenmaal zo dat als je veel tekst nodig hebt om iets te zeggen of uit te leggen je meestal onzin praat.
Jouw teksten worden steeds langer.dus daarmee geef je toe dat je alleen onzin praat....

quote:
Iedere malloot kan zien dat het officiele rapport voor geen meter deugt. ^O^
Dus ik ben geen malloot en jij wel..

Duidelijk....

quote:
[quote]By the way ik hang geen alternatieve verklaring aan omdat ik niet hou van speculeren. Ik hou van keihard bewijs en feiten.
Dus je geeft toe dat er geen enkel keihard bewijs of feit is die welk alternatief dan ook ondersteunt.
Grap in deze is wel dat je mij aanvalt omdat ik de officiele versie zou onderschrijven, maar dat je niemand met welke alternatieve versie dan ook aanvalt. Terwijl je impliceert dat die ook geen hard bewijs hebben.
Je bent dus nogal bevooroordeeld...

quote:
Als jij dat nou ook eens zou doen, zou je het officiele verhaal gelijk in de prullenbak kunnen gooien. :)
Want daar gaat het je om, dat het officiele verhaal de deur uit moet. Terwijl je geen enkel alternatief kunt aanwijzen dat plausibeler is dan de officiele uitleg van 911..
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 22 september 2015 @ 09:15:43 #283
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_156290029
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 23:03 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Denk jij dat het een leugen is?
Het officiële verhaal staat qua waarschijnlijkheid voor mij ergens bij de no-plane theorie en de reptillians.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_156290167
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 september 2015 09:15 schreef jogy het volgende:

[..]

Het officiële verhaal staat qua waarschijnlijkheid voor mij ergens bij de no-plane theorie en de reptillians.
Dat is interessant.
Kun je 1 punt aangeven uit de officiele uitleg die niet waarschijnlijker is dan bijv. reptillians?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 22 september 2015 @ 09:30:05 #285
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_156290260
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 09:24 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat is interessant.
Kun je 1 punt aangeven uit de officiele uitleg die niet waarschijnlijker is dan bijv. reptillians?
Alle toevalligheden bij elkaar waardoor de kapers en de vliegtuigen relatief onverstoord de torens in konden vliegen. En hoe leuk men het ook probeert te verklaren, het feit blijft nog steeds dat 2 vliegtuigen 3 gebouwen hebben neergehaald. Nog nooit gebeurt en daarna ook nooit meer gebeurd. Of als je het over de brand hebt in dat derde gebouw dan is er ooit wel een gebouw in elkaar gezakt door brand maar niet zo volledig en zo snel als dat. Dus er is niet één punt van het officiële verhaal wat maakt dat het bij mij zo laag op de ranglijsten komt te staan het is het totaalpakket van alle minder onwaarschijnlijke maar nog steeds ongeloofwaardige punten dat ervoor zorgt dat het daar terecht komt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 22 september 2015 @ 09:33:11 #286
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_156290323
Eigenlijk is het enige goede stukje denkvoer in dit topic het filmpje van Salvad0r. Wat er bij mij voor zorgt dat het mysterie van explosieven in de gebouwen mogelijk is opgelost.

Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_156290544
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 september 2015 09:30 schreef jogy het volgende:

[..]

Alle toevalligheden bij elkaar waardoor de kapers en de vliegtuigen relatief onverstoord de torens in konden vliegen.
Dus je kunt je niet voorstellen dat ook de Amerikaanse overheid een log apparaat is dat niet binnen een uur zich kan aanpassen aan een nieuwe situatie ;)

quote:
het feit blijft nog steeds dat 2 vliegtuigen 3 gebouwen hebben neergehaald.
Nou ja, 3: totaal zijn 10 gebouwen verwoest. 2 ervan zijn door vliegtuigen neergehaald, de rest is als gevolg van schade door de gebouwen die instortten.

quote:
Nog nooit gebeurt en daarna ook nooit meer gebeurd.
Gelukkig niet nee. Nooit eerder is er een 757 op volle snelheid in een wolkenkrabber gevlogen.

quote:
Of als je het over de brand hebt in dat derde gebouw dan is er ooit wel een gebouw in elkaar gezakt door brand maar niet zo volledig en zo snel als dat.
Tja, hoe snel is snel als de brandweer 3 uur eerder al concludeert dat het gebouw die middag zal gaan instorten, gebaseerd op de toestand waarin het gebouw zich verkeerde..

quote:
Dus er is niet één punt van het officiële verhaal wat maakt dat het bij mij zo laag op de ranglijsten komt te staan het is het totaalpakket van alle minder onwaarschijnlijke maar nog steeds ongeloofwaardige punten dat ervoor zorgt dat het daar terecht komt.
Op zich wel begrijpelijk. Niemand had zich ooit kunnen voorstellen dat een dergelijke aanslag mogelijk is.

Maar als we er van uit gaan dat de gebouwen moedwillig zijn opgeblazen. Wat is daar dan het motief voor? Ik begrijp bijv. niet waarom iemand, zij het de overheid of terroristen, de moeite zou nemen om gebouwen van de enorme omvang als de wtc-torens vol te stouwen met explosieven terwijl het 24/7 in gebruik was, er vervolgens een vliegtuig in te vliegen en op het moment dat de hele wereld naar je kijkt, ongezien opblaast zodat het net lijkt dat het gebouw instort vanwege de vliegtuigcrash en de brand die daar op volgde?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_156290627
De WTC torens moesten voor 2007 sowieso weg en mochten niet geimplodeerd worden. Wat ze uiteindelijk illegaal hebben gedaan. Google Thomas Scott Gordon maar...heb de link even niet nu...als je het al leest.
pi_156290697
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 01:59 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Weer een enorme lap tekst. Maar het komt er dus op neer dat jij het officiele onderzoek prima vind en het officiele verhaal gelooft. Zeg dat dan gelijk. Voor iemand die zich heeft verdiept in 911 is het heeeeeeel raar dat je achter het officiele verhaal en onderzoek kan staan. Dat alleen al zegt genoeg over je motivatie. Die is namelijk niet zuiver.
Tis toch schattig. :)
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_156290706
De conspiracy zit wat mij betreft niet in de aanslagen, maar meer wat er vooraf ging; had het voorkomen kunnen worden, of wou men het überhaupt voorkomen? Lastige daarin is; daar is niets over te vinden, en je moet een behoorlijke 'insider' zijn wil dat ooit hard gemaakt kunnen worden.
pi_156290855
Als je 'n baan in zo'n hoge gebouw hebt , ga je zeker heel zenuwachtig naar je werk elke dag als steel frame gebouwen zo makkelijk naar beneden vallen.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_156290922
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 september 2015 09:33 schreef jogy het volgende:
Eigenlijk is het enige goede stukje denkvoer in dit topic het filmpje van Salvad0r. Wat er bij mij voor zorgt dat het mysterie van explosieven in de gebouwen mogelijk is opgelost.

Mja, een groep studenten van een kunstacademie uit Israel die hun kunstroep Gelatin noemen, terwijl dat refereert aan een explosief en zij under cover in de twin tower zitten, een ruimte vol met zekeringhouders ( http://www.littelfuse.com(...)owr-busbar/bb18.aspx ), studenten die zich verdacht opstellen door kunstwerken huis aan huis te slijten aan medewerkers van de Drug Envorcement Administration....
Ik vind het geen sterke zaak.

Verder is de thermite theorie bedacht om juist de afwezigheid van bewijs voor explosieven te verklaren.
En gezien het aantal dozen met zekeringhouders in de toren moeten er duizenden en duizenden explosieven in de torens zijn verborgen....
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_156290972
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 09:49 schreef Xan21 het volgende:
De WTC torens moesten voor 2007 sowieso weg en mochten niet geimplodeerd worden. Wat ze uiteindelijk illegaal hebben gedaan. Google Thomas Scott Gordon maar...heb de link even niet nu...als je het al leest.
Dat is wel interessant, dat de torens voor 2007 weg moesten.
Immers, waarom verkoopt de Port Authority de lease aan Silverstein voor een periode van 99 jaar als de torens 6 jaar later gesloopt hadden moeten worden.

En waarom zou je zo'n enorme gebeurtenis als 911 in scene zetten om clandestien 2 wolkenkrabbers te slopen...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_156291066
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 10:00 schreef Tingo het volgende:
Als je 'n baan in zo'n hoge gebouw hebt , ga je zeker heel zenuwachtig naar je werk elke dag als steel frame gebouwen zo makkelijk naar beneden vallen.
Dat is ook een van de redenen waarom men liever niet wil geloven dat een gebouw kan instorten.
Maar deze ramp heeft mij nooit weerhouden om nog een winkelcentrum te betreden:
http://www.joostdevree.nl(...)ttp_reidin_pe_kr.jpg

Het is ook niet zo dat de twin towers opeens FLOEP! zijn ingestort. Dat is gebeurd nadat er een vliegtuig op volle snelheid in is gevlogen.
Tja, als zo'n vliegtuig op jouw woonwijk neerstort, dan is de kans op overleven niet veel groter dan wanneer je je in de twin tower bevond toen daar een vliegtuig in vloog...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 22 september 2015 @ 10:14:19 #295
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_156291199
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 09:45 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dus je kunt je niet voorstellen dat ook de Amerikaanse overheid een log apparaat is dat niet binnen een uur zich kan aanpassen aan een nieuwe situatie ;)

[..]

Nou ja, 3: totaal zijn 10 gebouwen verwoest. 2 ervan zijn door vliegtuigen neergehaald, de rest is als gevolg van schade door de gebouwen die instortten.

[..]

Gelukkig niet nee. Nooit eerder is er een 757 op volle snelheid in een wolkenkrabber gevlogen.

[..]

Tja, hoe snel is snel als de brandweer 3 uur eerder al concludeert dat het gebouw die middag zal gaan instorten, gebaseerd op de toestand waarin het gebouw zich verkeerde..

[..]

Op zich wel begrijpelijk. Niemand had zich ooit kunnen voorstellen dat een dergelijke aanslag mogelijk is.

Maar als we er van uit gaan dat de gebouwen moedwillig zijn opgeblazen. Wat is daar dan het motief voor? Ik begrijp bijv. niet waarom iemand, zij het de overheid of terroristen, de moeite zou nemen om gebouwen van de enorme omvang als de wtc-torens vol te stouwen met explosieven terwijl het 24/7 in gebruik was, er vervolgens een vliegtuig in te vliegen en op het moment dat de hele wereld naar je kijkt, ongezien opblaast zodat het net lijkt dat het gebouw instort vanwege de vliegtuigcrash en de brand die daar op volgde?
Daarom, kijk naar mijn daaropvolgende post of die van salvad0r met die youtube van maar een paar minuutjes.

Motief? Olie? Het aanwakkeren van een nieuwe grote angst met het wegvallen van de USSR zodat het plebs blijft denken dat het de overheden nodig heeft om beschermd te zijn? Kijk the power of nightmares anders eens voor een mogelijk motief. Heeft het militaire apparaat er iets mee van doen gehad om de verkopen te stimuleren? Het bankwezen? Genoeg mogelijke motieven.

Draai het eens om, welk motief zouden de kapers hebben gehad? Haat voor de eigen religie en of regio? Wilden ze graag all out oorlog met de VS en hun maatjes? Wie is er 14 jaar na dato beter van geworden?

Voor mij is de hele 11 september discussie al een dood paard, soms ga ik weer terug om eraan te ruiken en dan weet ik weer waarom ik ermee gestopt ben (persoonlijk hoor). Alleen omdat iemand het zich niet kan voorstellen maakt het niet perse onwaarschijnlijk, bijvoorbeeld explosieven in de gebouwen. Waarom zou het niet kunnen? Er is altijd onderhoud aan zo'n complex: Bijvoorbeeld deze http://911blogger.com/node/19889 (tot aan 11 september is men bezig geweest met onderhoud aan de gebouwen, genoeg kans om nare dingen erbij te proppen)

Argh, dit is net een oude korst, ik moet er ook niet aan krabben.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_156291231
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 09:53 schreef Scrummie het volgende:
De conspiracy zit wat mij betreft niet in de aanslagen, maar meer wat er vooraf ging; had het voorkomen kunnen worden, of wou men het überhaupt voorkomen? Lastige daarin is; daar is niets over te vinden, en je moet een behoorlijke 'insider' zijn wil dat ooit hard gemaakt kunnen worden.
nou, daarover is best wel informatie te vinden. Probleem is alleen dat dat op internet ondergesneeuwd is door al die fantastische complottheorieen met ruimtewapens, thermiet, hologrammen, etc, dat het bijzonder lastig is om terug te vinden.

Ben daar jaren geleden wel mee bezig geweest, heb alleen helaas geen links meer.
Waar het op neer kwam is dat de inlichtingendiensten elk wel een deel van het plot wisten, maar door onderlinge concurrentie de ander daar niet van op de hoogte hebben gesteld.

Bijv. de CIA wist dat bepaalde terroristen naar de VS waren gekomen, maar stelde de FBI niet op de hoogte omdat daardoor hun jarenlange werk om de groep te infiltreren in gevaar zou komen en bovendien de FBI met het resultaat zou weglopen..
Tegelijkertijd volgde de FBI andere terroristen die contact legden met Al Qaeda, maar daarover zweeg tegen de CIA, om dezelfde reden....
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 22 september 2015 @ 10:29:03 #297
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_156291550
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 10:03 schreef Wantie het volgende:

[..]

Mja, een groep studenten van een kunstacademie uit Israel die hun kunstroep Gelatin noemen, terwijl dat refereert aan een explosief en zij under cover in de twin tower zitten, een ruimte vol met zekeringhouders ( http://www.littelfuse.com(...)owr-busbar/bb18.aspx ), studenten die zich verdacht opstellen door kunstwerken huis aan huis te slijten aan medewerkers van de Drug Envorcement Administration....
Ik vind het geen sterke zaak.

Verder is de thermite theorie bedacht om juist de afwezigheid van bewijs voor explosieven te verklaren.
En gezien het aantal dozen met zekeringhouders in de toren moeten er duizenden en duizenden explosieven in de torens zijn verborgen....
Je hoeft het ook geen sterke zaak te vinden hoor. Het ligt helemaal aan wat je mening over de aanslagen is wil je het wel of niet aannemen als waarheid. Ik vind het wel aannemelijk omdat het hele verhaal al vanaf het begin vies ruikt wat mij betreft. Maakt ook niet heel veel uit verder. Eventueel heb ik een te grote fantasie of anders is jouw voorstellingsvermogen te klein. Het komt erop neer dat iedereen op basis van (des)informatie op het internet hun mening vormt. Feit blijft wel dat onderhoudsmedewerkers met heel wat weg kunnen komen zonder dat het opvalt. Het is bijna psychologie dat onderhoudsmedewerkers, schoonmakers en it'ers onzichtbaar kunnen zijn. (niet letterlijk natuurlijk).
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_156291635
quote:
17s.gif Op dinsdag 22 september 2015 10:14 schreef jogy het volgende:

[..]

[quote]Motief? Olie?
Zou kunnen, maar Afghanistan heeft geen olie, daarnaast is de schuld van de aanslagen gelegd op 15 Saoudis, 2 egyptenaren, een libanees en een kaper uit de Verenigde Arabische Emiraten.
En dat zijn juist 3 moslimlanden waar de VS goede banden mee heeft en niet zou aanvallen. In het 911 commissierapport zijn 28 pagina's gecensureerd. Volgens insiders is dat omdat daar de connectie met Saoudi Arabie te lezen staat.

quote:
Het aanwakkeren van een nieuwe grote angst met het wegvallen van de USSR zodat het plebs blijft denken dat het de overheden nodig heeft om beschermd te zijn?
Kan, maar gewoon at random gekaapte vliegtuigen laten neerstorten op steden zou dat effect ook hebben. Het plot wordt nogal complex als je er een hollywood-achtige film van wilt maken, waarbij allerlei effecten die in werkelijkheid onmogelijk zijn, zoals het binnenvliegen van de twin towers, of ze laten instorten als gevolg van brand en schade, worden bewerkstelligd.

quote:
Kijk the power of nightmares anders eens voor een mogelijk motief.
Heb ik gezien, en die wijst naar Al Qaeda als daders en laat ook zien hoe Al Qaeda is ontstaan en waarom ze op een gegeven moment het vizier op de VS hebben gericht.

quote:
Draai het eens om, welk motief zouden de kapers hebben gehad?
Nou, dat motief vertellen ze zelf in de videos die ik heb gepost.

quote:
Haat voor de eigen religie en of regio? Wilden ze graag all out oorlog met de VS en hun maatjes?
Haat jegens de VS en Israel vanwege de wijze waarop ze invloed uitoefenen op de Islamitische wereld.
Dat wordt ook uitgelicht in Power of Nightmares.

quote:
Wie is er 14 jaar na dato beter van geworden?
Nou, het is anders verlopen dan ze hadden verwacht, maar het kalifaat begint inmiddels wel vorm te krijgen.

quote:
Voor mij is de hele 11 september discussie al een dood paard, soms ga ik weer terug om eraan te ruiken en dan weet ik weer waarom ik ermee gestopt ben (persoonlijk hoor).
Feitelijk is de discussie ook dood. Hij draait telkens rond in hetzelfde cirkeltje.

quote:
Alleen omdat iemand het zich niet kan voorstellen maakt het niet perse onwaarschijnlijk
Maar daarop is wel de hele 911truth gebaseerd, op het ongeloof dat in de VS toestellen gekaapt kunnen worden, dat de kapers een boeing konden besturen en in een gebouw konden vliegen, dat NORAD er niet in slaagde om ze op tijd te onderscheppen, dat de gebouwen konden instorten....

quote:
bijvoorbeeld explosieven in de gebouwen. Waarom zou het niet kunnen?
Omdat volgens de theorie van 911truth alle weerstand uit het gebouw verwijderd moest worden. Dat betekent dat elke kolom op elke verdieping moest worden voorzien van explosieven of ander materiaal dat de kolommen zou doorsnijden.
Dat is nogal een onderneming. Als je naar Landmark Tower kijkt: 3 maanden voorbereidingstijd om het op te blazen. En dat is een leegstaand gebouw van 30 verdiepingen hoog.
De twin towers en wtc7 zijn bij elkaar geteld zeker 10 x zo groot.
En Landmark Tower stortte niet top-down in, dus minder explosieven nodig (volgens de complottheorie).
Dat maakt het wel erg onwaarschijnlijk.
Ook het motief is mij onduidelijk: waarom de gebouwen volledig opblazen? 4 vliegtuigen kapen en neerstorten op steden is in wezen voldoende om angst bij de bevolking in te boezemen zodat die instemmen met welke oorlog dan ook om dat in het vervolg te voorkomen.

quote:
Er is altijd onderhoud aan zo'n complex: Bijvoorbeeld deze http://911blogger.com/node/19889 (tot aan 11 september is men bezig geweest met onderhoud aan de gebouwen, genoeg kans om nare dingen erbij te proppen)
Ongetwijfeld, maar onderhoud wordt niet door 1 persoon of 1 bedrijf uitgevoerd.

[/quote]

Jarenlang explosieven plaatsen in de twintowers, en geen enkele werknemer die daar iets van dacht?

Het gaat er bij mij niet in....
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_156291987
quote:
17s.gif Op dinsdag 22 september 2015 10:14 schreef jogy het volgende:

[..]

Daarom, kijk naar mijn daaropvolgende post of die van salvad0r met die youtube van maar een paar minuutjes.

Motief? Olie? Het aanwakkeren van een nieuwe grote angst met het wegvallen van de USSR zodat het plebs blijft denken dat het de overheden nodig heeft om beschermd te zijn? Kijk the power of nightmares anders eens voor een mogelijk motief. Heeft het militaire apparaat er iets mee van doen gehad om de verkopen te stimuleren? Het bankwezen? Genoeg mogelijke motieven.

Draai het eens om, welk motief zouden de kapers hebben gehad? Haat voor de eigen religie en of regio? Wilden ze graag all out oorlog met de VS en hun maatjes? Wie is er 14 jaar na dato beter van geworden?

9/11 was niet de eerste terreur aanslag van deze organisatie, in de jaren 90 waren ze ook al actief en hun bedoelingen waren vrij duidelijk, aantonen dat de VS ook geraakt kon worden. Uit eigen ervaring weer ik dat airport security tot 9/11 een lachertje was in de VS en al helemaal op binnenlandse vluchten, haast te vergelijken met een busreis maken. Zelfs van Canada naar de VS stelde niks voor (Canada binnen komen vanuit Europa was vele malen lastiger vanwege de "gekke koeien ziekte")

Al Qaeda is natuurlijk ook niet gebaat bij stabiliteit in hun eigen regio, in stabiele samenlevingen is het veel lastiger zieltjes winnen.

De aanslag is zoals ze in South Park al zeiden (en die hebben altijd gelijk) gepleegd door "pissed of muslims" dat overheden en verschillende lobbygroepen daarna misbruik gemaakt hebben van deze aanslag is wel duidelijk, jammer dat complotters zich daar niet op willen richten.
  dinsdag 22 september 2015 @ 11:15:27 #300
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_156292471
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 10:50 schreef Chewie het volgende:

[..]

9/11 was niet de eerste terreur aanslag van deze organisatie, in de jaren 90 waren ze ook al actief en hun bedoelingen waren vrij duidelijk, aantonen dat de VS ook geraakt kon worden. Uit eigen ervaring weer ik dat airport security tot 9/11 een lachertje was in de VS en al helemaal op binnenlandse vluchten, haast te vergelijken met een busreis maken. Zelfs van Canada naar de VS stelde niks voor (Canada binnen komen vanuit Europa was vele malen lastiger vanwege de "gekke koeien ziekte")

Al Qaeda is natuurlijk ook niet gebaat bij stabiliteit in hun eigen regio, in stabiele samenlevingen is het veel lastiger zieltjes winnen.
Dan nog, ook in 2001 werd er rekening gehouden met een aanslag via vliegtuig en had de VS gevechtsvliegtuigen klaar staan voor dit soort zaken (hoofdzakelijk voor een vijandige invasie waarschijnlijk, daar niet van) maar toevallig was er een oefening bezig die voor verwarring zorgde waardoor men niet op tijd was met ingrijpen.

quote:
De aanslag is zoals ze in South Park al zeiden (en die hebben altijd gelijk) gepleegd door "pissed of muslims" dat overheden en verschillende lobbygroepen daarna misbruik gemaakt hebben van deze aanslag is wel duidelijk, jammer dat complotters zich daar niet op willen richten.
Kan hoor maar is wat mij betreft niet sluitend en heeft ook haken en ogen die niet aan elkaar geknoopt kunnen worden. Als het zo is dat de overheid van de VS totaal van niets wist dan hebben ze wel heel veel geluk gehad met de openbaring van Rumsfeld over de 2,3 biljoen missende dollars van de pentagon op 10 september. dat zou het schandaal van de 21ste eeuw moeten worden maar de torens gingen neer.
Te veel dingen die niet kloppen in veel verhalen en het officiële verhaal hoort daar ook bij, daar komt het voor mij op neer.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')