abonnement Unibet Coolblue
pi_155994359
quote:
9s.gif Op vrijdag 11 september 2015 11:00 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Weddenschap verloren dat Jack zou huilen bij z'n laatste uitzending Studio Voetbal. Hij hield het droog.
Ah, jij had natuurlijk een toinnetje verwacht. Als Jack een emotieloze Pontius Pilatus kan neerzetten is het natuurlijk een peuleschil voor iemand van zijn kaliber om het droog te houden op zo'n moment.
  Moderator vrijdag 11 september 2015 @ 11:32:09 #52
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_155994505
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 september 2015 11:25 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Ah, jij had natuurlijk een toinnetje verwacht. Als Jack een emotieloze Pontius Pilatus kan neerzetten is het natuurlijk een peuleschil voor iemand van zijn kaliber om het droog te houden op zo'n moment.
Goed punt, die analyse was niet in me opgekomen. :{
pi_155995155
The Tame Impala is strong in this one. Maar dan andersom natuurlijk. Lekker nummertje.
Aldus.
pi_155996406
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 09:31 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Verrek die plaat moet ik ook heel nodig gaan checken! :o de vorige 2 vond ik vrij geweldig :D
Vind deze stiekem nog beter dan Blood Lust. Iets veelzijdiger, mist alleen wel een echte knaller, maar de rest van het album compenseert enorm, hele volle soudn en met de vocalen wordt lekker geëxperimenteerd. In Slow Death worden ze zelfs naar de achtergrond verwezen om een beetje te simuleren hoe het gaat als iemand zelf sterft.
pi_155996557
quote:
99s.gif Op vrijdag 11 september 2015 13:04 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Vind deze stiekem nog beter dan Blood Lust. Iets veelzijdiger, mist alleen wel een echte knaller, maar de rest van het album compenseert enorm, hele volle soudn en met de vocalen wordt lekker geëxperimenteerd. In Slow Death worden ze zelfs naar de achtergrond verwezen om een beetje te simuleren hoe het gaat als iemand zelf sterft.
Hij is tof inderdaad _O_ Op het eerste gehoor vind ik 'm leuker dan Mind Control, maar Blood Lust heeft nog wel een speciaal plekje bij mij :)
nee, jij dan!
pi_155997426
Stelt Calexico nog wat voor of is het vergane glorie? Binnenkort dreimal in Nederland.
pi_155997532
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 13:44 schreef MCH het volgende:
Stelt Calexico nog wat voor of is het vergane glorie? Binnenkort dreimal in Nederland.
Ze worden steeds beter, zeker live. Hun albums zijn zozo, maar live speelden ze vorig jaar een van de betere concerten die ik de afgelopen jaren heb gezien. Terwijl ik ze 5 jaar terug maar matig vond live.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator vrijdag 11 september 2015 @ 14:02:25 #58
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_155997928
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 september 2015 12:05 schreef Z het volgende:
The Tame Impala is strong in this one. Maar dan andersom natuurlijk. Lekker nummertje.
Goede bandnaam.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_155998760
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 21:11 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ik hou je op de hoogte :P
Godver :') Binnen een paar seconden na de mail zat ik op ticketswap, krijg ik echt te zien dat er iemand anders nu aan het afrekenen is. :'(
pi_155999812
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 14:32 schreef Tchock het volgende:

[..]

Godver :') Binnen een paar seconden na de mail zat ik op ticketswap, krijg ik echt te zien dat er iemand anders nu aan het afrekenen is. :'(
Haha yup, die melding heb ik een 100-tal keer gezien. Een keer, bij een Lowlands ticket van 140 euro ook nog, kwam de melding er niet op en ik dacht "fuck yeah" maar toen ik de betaalmethode selecteerde wel, dat was zuur :')
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_156001622
Ik snap eindelijk 'In The Backseat' van Arcade Fire. Funeral is toch al een tijdje een van mijn favoriete albums maar ik snapte nooit helemaal waarom ze moesten afsluiten met dat nummer, ik vond het wel goed maar niet op het niveau van de rest van het album. Nu wel O+

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2015 16:25:41 ]
pi_156001860
Phil Cook - bekend van Megafaun - heeft net zijn plaat online gegooid. Lekkere mix van country, folk en blues.
pi_156012355
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 september 2015 13:12 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Hij is tof inderdaad _O_ Op het eerste gehoor vind ik 'm leuker dan Mind Control, maar Blood Lust heeft nog wel een speciaal plekje bij mij :)
Blood Lust is ook echt een fenomenale plaat, maar toch iets eenzijdiger dan The Night Creeper. Laatstgenoemde vind ik echt erg veelzijdig en een duidelijke evolutie van de sound van Uncle Acid. Plaat heeft echt enorm te bieden, krijg er geen genoeg van en elke keer als ik luister ontdek ik nieuwe dingen.

Overigens donderdag naar Brand New in de Melkweg. _O_

The Devil and God are Raging Inside of Me _O_ Fenomenale plaat die heel dicht tegen Indie-muziek aan ligt.
pi_156013199
quote:
99s.gif Op vrijdag 11 september 2015 22:36 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Blood Lust is ook echt een fenomenale plaat, maar toch iets eenzijdiger dan The Night Creeper. Laatstgenoemde vind ik echt erg veelzijdig en een duidelijke evolutie van de sound van Uncle Acid. Plaat heeft echt enorm te bieden, krijg er geen genoeg van en elke keer als ik luister ontdek ik nieuwe dingen.

Overigens donderdag naar Brand New in de Melkweg. _O_

The Devil and God are Raging Inside of Me _O_ Fenomenale plaat die heel dicht tegen Indie-muziek aan ligt.
"heel dicht" :') In principe gewoon iets volwassenere 'emo' pop-punk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2015 23:05:36 ]
pi_156013418
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 23:04 schreef Trollscience het volgende:

[..]

"heel dicht" :') In principe gewoon iets volwassenere 'emo' pop-punk.
Doe je ze toch echt te kort mee, ik zeg een mix tussen de muziek van Sunny Day Real Estate en Indie Pop. Dat het niet je ding is, ok, maar om het zo af te doen is ook wel wat bekrompen.

Nu lekker Straight Outta Compton aan het luisteren, vooral door die filmrelease. Denk dat de laatste keer dat ik deze heb geluisterd wel 8 jaar geleden is. _O_
pi_156013471
quote:
99s.gif Op vrijdag 11 september 2015 23:11 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Doe je ze toch echt te kort mee, ik zeg een mix tussen de muziek van Sunny Day Real Estate en Indie Pop. Dat het niet je ding is, ok, maar om het zo af te doen is ook wel wat bekrompen.
Ik vind het een prima album, maar het is gewoon geen indie rock.
pi_156013542
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 23:12 schreef Trollscience het volgende:

[..]

Ik vind het een prima album, maar het is gewoon geen indie rock.
Indie Rock is erg breed natuurlijk he, maar laten we maar niet in die discussie vallen die in het verleden al te vaak gevoerd is. :P Staat niet voor niks in de OP. Ik vind het er heel dicht tegenaan liggen en blijkbaar ben ik niet de enige aan de RYM genre labels te zien, maar laten we maar over muziek zelf discussieren ipv labels. :D
pi_156013636
quote:
99s.gif Op vrijdag 11 september 2015 23:15 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Staat niet voor niks in de OP.
Net zoals Bitches Brew, wat een heerlijke indie rock-klassieker is dat toch.
pi_156013700
quote:
Het begrip indie is natuurlijk wat wazig, maar dat mag geen excuus zijn voor enorme zeurpartijen over wat nou wel indie en wat nou niet indie is. Dat is dan ook helemaal NIET de bedoeling. Als je toch per sé een definitie wil, AllMusic Guide heeft een redelijk uitgebreide op hun site staan.

Bedoelde dit natuurlijk, niet die albumchart. Die heb ik gemaakt en daarvan pretendeer ik niet dat het allemaal Indie is, maar meer gewoon essentiële albums in de Indie-hoek en eromheen die je wel geluisterd moet hebben om hier alle discussies te kunnen volgen. :P

Moet zelf trouwens ook nog die specifieke PJ Harvey en Peter Adams nog, al is die laatste half een grapje natuurlijk.
pi_156013738
Hey die plaat van Fresku is best aardig. :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_156013772
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 september 2015 23:20 schreef Norrage het volgende:
Hey die plaat van Fresku is best aardig. :)
Moet ik eigenlijk ook nog luisteren, Fresku altijd wel gewaardeerd, al sinds ik klein was en altijd Gino Pietermaai nadeed. :D
  Moderator vrijdag 11 september 2015 @ 23:33:11 #72
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_156016193
Luister nu trouwens nogmaals naar The Devil and God Are Raging Inside of Me, met lyrics en context van de geniale heldensite (rap)genius.com _O_ Dan komt die nog zoveel harder aan he.

Moet dat echt vaker doen met albums.

[ Bericht 7% gewijzigd door Kerftminister op 12-09-2015 00:49:54 ]
pi_156019328
Zijn er gisteren nog andere mensen naar Mark Kozelek/Sun Kil Moon geweest? Het was - op een drummer uit het publiek na - een solo show. Het publiek was gelukkig erg stil en respectvol, waardoor Mark goed in zijn vel zat. Hij nam zelfs een verzoekje aan.

Prachtnummers als Alesund, I Watched The Film... en I Can't Live Without My Mothers Love werden afgewisseld met a capella uitvoeringen van een kerstliedje, Richard Ramirez en Micheline, waarbij hij soms de tanden uit zijn mond schreeuwde.

Ik vond het een erg bijzonder optreden, vooral omdat Mark vrij onvoorspelbaar is, maar er door de goede sfeer veel grappige, soms wat aandoenlijke momenten ontstonden. En we zijn geen 1 keer voor hillbillies uitgescholden, top-avond!
pi_156019356
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2015 10:11 schreef On het volgende:
En we zijn geen 1 keer voor hillbillies uitgescholden, top-avond!
:') :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')