Met de huidige zit ik gemiddeld rond 13l/100kmquote:Op woensdag 4 november 2015 04:33 schreef Mano_ het volgende:
Wat een zuinig gedoe hier, ik spring een gat in de lucht als ik eens minder dan 10l/100km haal
Nee hoor, die rijden dan ook echt niet zuinig, maar richting 9L/100km.quote:Op woensdag 4 november 2015 07:42 schreef derLudolf het volgende:
Volgens mij kun je met die hoeveelheden benzine ook een leuke 1.8 of 2L turbo rijden
Dat is best veel voor een Corsa eigenlijkquote:Op woensdag 4 november 2015 07:42 schreef derLudolf het volgende:
Met die slome Corsa haal ik met moeite 7L/100km (als in 115 op de snelweg, superlang uit laten rollen voor stoplichten) op lange stukken. Op korte stukken is 7.7L ook vrij gebruikelijk.
Volgens mij kun je met die hoeveelheden benzine ook een leuke 1.8 of 2L turbo rijden
Zelf? of laten doen? Zelf kost hooguit 100¤, blokken 40¤, en APK 2 tientjesquote:Op dinsdag 3 november 2015 20:24 schreef Goddelijker het volgende:
Laatste tijd een grote beurt gegeven, APK en nieuwe remblokken
Dure auto-maanden geweest, in verhouding.
Diesel is gemaakt voor in je auwtow, frituurolie is om mishandelde aardappel verder in te mishandelen.quote:Op dinsdag 3 november 2015 20:29 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Diesel, frituurolie.. wat is het verschil?
Ja, die boze blikken ken ik
Ik ook, maar ik wil altijd weten wat 'de ijk' is, om te bepalen hoe 'hard' rijden rendabel is in verhouding tot het verbruik zeg maar.. de meeste auto's hebben een bepaald punt waar ze ineens echt meer gaan zuipen in verhouding, en daar wil je net onder zitten..quote:Op dinsdag 3 november 2015 21:09 schreef Goddelijker het volgende:
Zuinig rijden... Kan best leuk zijn, om te kijken hoe zuinig je kan rijden. Maar na paar dagen ga ik mijzelf vervelen en trap dan toch weer een keer het gas in.
Mjah, en hoeveel kilometer rijd je per jaar? Met 75k per jaar is verbruik wel degelijk een dingetje Heb ook anderhalf jaar met de 300ZX op en neer gereden, en dat deed ook 1 op 10 als ik rustig deed, maar dat kostte dan dus 200 - 225¤ brandstof per week. Nu op diezol bij 1 op 15 ofzo kost het me nog geen 100¤.quote:Op woensdag 4 november 2015 04:33 schreef Mano_ het volgende:
Wat een zuinig gedoe hier, ik spring een gat in de lucht als ik eens minder dan 10l/100km haal
Wat is diezol?quote:Op woensdag 4 november 2015 18:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mjah, en hoeveel kilometer rijd je per jaar? Met 75k per jaar is verbruik wel degelijk een dingetje Heb ook anderhalf jaar met de 300ZX op en neer gereden, en dat deed ook 1 op 10 als ik rustig deed, maar dat kostte dan dus 200 - 225¤ brandstof per week. Nu op diezol bij 1 op 15 ofzo kost het me nog geen 100¤.
Wisselt een beetje, afhankelijk van welk project ik heb, maar zo tussen de 20 en 30k/jaar. Is te overzien dus. Gemiddeld zit ik op 1:9 (11L/100km) aan de pomp, mijn auto snapt dat ik dat niet real-time wil zien op een schermpjequote:Op woensdag 4 november 2015 18:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mjah, en hoeveel kilometer rijd je per jaar? Met 75k per jaar is verbruik wel degelijk een dingetje Heb ook anderhalf jaar met de 300ZX op en neer gereden, en dat deed ook 1 op 10 als ik rustig deed, maar dat kostte dan dus 200 - 225¤ brandstof per week. Nu op diezol bij 1 op 15 ofzo kost het me nog geen 100¤.
Een soort reezidu/bij/restproduckdt wat overblijft na het kraken en de grofdestillatie van crude. Komt ongeveer op een metertje of 12 tot 20 uit de destillatiekolom. En je diezolvoertuig rijdt er prima opquote:
Brandstof voor landbouwvoertuigenquote:
Je bobo's en M&M's worden er ook mee naar de Jumbo gebrachtquote:
Apart dat die producent dan wel een V6 op benzine bouwt, maar geen dikke diesel. Wat rijd je dan?quote:Op woensdag 4 november 2015 18:44 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Wisselt een beetje, afhankelijk van welk project ik heb, maar zo tussen de 20 en 30k/jaar. Is te overzien dus. Gemiddeld zit ik op 1:9 (11L/100km) aan de pomp, mijn auto snapt dat ik dat niet real-time wil zien op een schermpje
Diesel zou voor mij ook voordeliger zijn, maar de auto die ik wil rijden (en nu dus rij) heeft een 2.0 4-pitter als sterkste diesel.. Dan maar meer kwijt zijn en een V6 benzine rijden
Gas is wel een optie, maar inbouwen kost dik 2,5k en de auto heeft nu ruim 270k op de teller. Dagwaarde is ongeveer gelijk aan de inbouwkosten
Een Peugeot 406 Coupe. De 407 Coupe heeft een 3.0 V6 biturbo diesel, maar die vind ik lang niet zo mooi als de 406.quote:Op woensdag 4 november 2015 18:51 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Apart dat die producent dan wel een V6 op benzine bouwt, maar geen dikke diesel. Wat rijd je dan?
Mooie kar, jammer dat die fransen niet zo geweldig zijn met auto's bouwenquote:Op woensdag 4 november 2015 19:04 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Een Peugeot 406 Coupe. De 407 Coupe heeft een 3.0 V6 biturbo diesel, maar die vind ik lang niet zo mooi als de 406.
Goeie shit. Benzine is eigenlijk voor grasmaaiersquote:
De Coupé is in Italië gebouwd. Niet noodzakelijk beter, maar in ieder geval geen last van krokante veerschotelsquote:Op woensdag 4 november 2015 20:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mooie kar, jammer dat die fransen niet zo geweldig zijn met auto's bouwen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |