Handmatig uitzetten of met rem. Maar dan heb ik daar enkel ervaring met de wagen van mijn moeder mee moet ik bekennen en ik vind CC alleen een toevoeging als de weg nagenoeg leeg is omdat de rest van de weggebruikers niet voorspelbaar genoeg is.quote:Op zondag 30 augustus 2015 17:33 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Een automaat die de cc alleen uitschakelt met het rempedaal lijkt me vrij zeldzaam.
Ik fiets 99% van de tijd alleen. Of anders met m'n zus maar dat is sporadischquote:Op zondag 30 augustus 2015 18:30 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ook met z'n tweeën kunnen ze irritant zijn.
quote:Op zondag 30 augustus 2015 18:30 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ook met z'n tweeën kunnen ze irritant zijn.
Ooit een kudde schoolkinderen van links gehad, haaientanden en bordje voor hen, docent tien meter voor de klas uit, duikt doodleuk voor mijn fiets terwijl ik A-niet klein B-niet onzichtbaar en C-niet langzaam ben. Ook even getetterd dat ik toch echt van rechts kwam en alleen daarom al dubbel voorrang had in de situatie en dat hij als docent beter zou moeten weten.quote:Op zondag 9 augustus 2015 13:26 schreef Ridocar het volgende:
Ik liep gisteren op straat en hoorde achter mij een hoop geschreeuw. Even later fietste een wielrenner voorbij met naast zich (volgens mij) zijn zoon, beide in precies hetzelfde strakke rode pak. Wielrenner begon tegen de miniversie van hemzelf over wat hen net was overkomen, namelijk dat ze geen voorrang kregen. Pas toen ik naar de rotonde keek zag ik dat het om een oude vrouw op een fiets ging. Ze had blijkbaar geen voorrang gegeven en daarvan was de wielrenheld helemaal over de zeik geraakt. Ze leek ook behoorlijk van de kaart. Arme mevrouw.
Goed voorbeeld voor je zoon, vent. Die zal waarschijnlijk over tien jaar met dezelfde aggressiviteit rondfietsen. En voorrang neem je niet, die krijg je. En mocht dat een keertje niet zo zijn, get over it. Jankzak.
En mijn negatieve ervaring met een fietser is dat ik als voetganger wou oversteken over een zebrapad.quote:Op zondag 30 augustus 2015 18:35 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
[..]
Ooit een kudde schoolkinderen van links gehad, haaientanden en bordje voor hen, docent tien meter voor de klas uit, duikt doodleuk voor mijn fiets terwijl ik A-niet klein B-niet onzichtbaar en C-niet langzaam ben. Ook even getetterd dat ik toch echt van rechts kwam en alleen daarom al dubbel voorrang had in de situatie en dat hij als docent beter zou moeten weten.
Sorry, maar als vrachtwagen kun je eigenlijk niet zonder bijrijder als je veel in steden rijdt... Achteruit is voor elk voertuig lastig en elk voertuig is aansprakelijk. ALLES heeft namelijk voorrang in een dergelijke situatie.quote:Op zondag 30 augustus 2015 18:52 schreef Pap89 het volgende:
Fietsers zijn nog het gevaarlijkst.
Smalle straatjes in Amsterdam (bijvoorbeeld) met een vrachtauto achteruit?
Het is alsof serieus 50% echt heel graag dood wilt.
Meeste mensen snappen er ook geen kut meer van bij zebrapaden en rotondes. Dat ligt ook deels aan het feit dat elke rotonde weer anders aangelegd is, soms fietsers voorrang hebben en soms juist overig wegverkeer. Zebrapaden liggen soms volstrekt onlogisch en zelfs gevaarlijk (als iemand de hoek om komt zeilen maar technisch voorrang heeft wordt het toch spannend als dat niet goed te overzien is).quote:Op zondag 30 augustus 2015 18:39 schreef vannelle het volgende:
[..]
En mijn negatieve ervaring met een fietser is dat ik als voetganger wou oversteken over een zebrapad.
Fietster zag me maar stopte niet, nou....ik ook niet.
Ze reed me aan, viel bijna en riep heel verontwaardigd: "Dat deed je expres!!"
Mijn antwoord: "Ja, echt wel!"
Dat is maar 1 voorbeeld maar ik denk dat je over het algemeen gerust kunt stellen dat de meeste fietsers gewoon schijt aan de regels hebben.
Zo'n gebied heb je in Leeuwarden ook. Per rotonde verschilt het. Resultaat: niemand weet wat 'ie moet doen en iedereen rijdt dus door (want schijt aan de wereld).quote:Op zondag 30 augustus 2015 19:56 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Meeste mensen snappen er ook geen kut meer van bij zebrapaden en rotondes. Dat ligt ook deels aan het feit dat elke rotonde weer anders aangelegd is, soms fietsers voorrang hebben en soms juist overig wegverkeer.
Suicidaal of hersenen thuisgelaten (ivm gewichtsbesparing)?quote:Op zondag 30 augustus 2015 21:12 schreef Fer het volgende:
Ik zag net een wielrenner, hier in de bbk. Zonder licht, met eeen donker pak, zeker 40 over het fietspad. En iedere 30m een straat, waar ze dus rechtsaf slaan.
Zebrapad lijkt me toch niet al te moeilijk, dit was gewoon een domme eigenwijze kuttekop.quote:Op zondag 30 augustus 2015 19:56 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Meeste mensen snappen er ook geen kut meer van bij zebrapaden en rotondes. Dat ligt ook deels aan het feit dat elke rotonde weer anders aangelegd is, soms fietsers voorrang hebben en soms juist overig wegverkeer. Zebrapaden liggen soms volstrekt onlogisch en zelfs gevaarlijk (als iemand de hoek om komt zeilen maar technisch voorrang heeft wordt het toch spannend als dat niet goed te overzien is).
Er is zelfs een rotonde waar het per afslag verschiltquote:Op zondag 30 augustus 2015 23:22 schreef twiFight het volgende:
[..]
Zo'n gebied heb je in Leeuwarden ook. Per rotonde verschilt het. Resultaat: niemand weet wat 'ie moet doen en iedereen rijdt dus door (want schijt aan de wereld).
Een jaar of wat geleden, toen ik nog beton naar de bouwwerf bracht moest ik meerdere keren per week door Den Haag Centrum, over drie sporen trambaan, achteruit over een voetgangersgebied, terwijl kantoorvolk en winkelende moeders met hun kind in het fietszitje daar vlak langs liepen en fietsten. Het leek wel een morbide soort GTA met weinig intelligent voetvolk en trams die automatisch bellen als ze niet volgas door kunnen denderen.quote:Op zondag 30 augustus 2015 19:54 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Sorry, maar als vrachtwagen kun je eigenlijk niet zonder bijrijder als je veel in steden rijdt... Achteruit is voor elk voertuig lastig en elk voertuig is aansprakelijk. ALLES heeft namelijk voorrang in een dergelijke situatie.
Ik zit vlak naast de uitlaat, die maar weinig demping heeft. Mijn auto is een kitcar, en doordat het een compacte auto is komt alles dicht bij elkaar.quote:
Waarschijnlijk ook nog op een e-bike, am I right?quote:Op maandag 31 augustus 2015 01:09 schreef vannelle het volgende:
[..]
Zebrapad lijkt me toch niet al te moeilijk, dit was gewoon een domme eigenwijze kuttekop.
https://www.google.com/ma(...)7i13312!8i6656?hl=nlquote:Op dinsdag 1 september 2015 00:17 schreef TwisterNederland het volgende:
Er is zelfs een rotonde waar het per afslag verschilt
Zaterdag mag ik op Zolder spelen met een vergelijkbaar scheurijzerquote:Op dinsdag 1 september 2015 06:24 schreef eRKa het volgende:
[..]
Ik zit vlak naast de uitlaat, die maar weinig demping heeft. Mijn auto is een kitcar, en doordat het een compacte auto is komt alles dicht bij elkaar.
Oh ben jij dat!quote:Op dinsdag 1 september 2015 06:24 schreef eRKa het volgende:
[..]
Ik zit vlak naast de uitlaat, die maar weinig demping heeft. Mijn auto is een kitcar, en doordat het een compacte auto is komt alles dicht bij elkaar.
Mhhh, zo'n auto wil ik ook wel!quote:Op dinsdag 1 september 2015 06:24 schreef eRKa het volgende:
[..]
Ik zit vlak naast de uitlaat, die maar weinig demping heeft. Mijn auto is een kitcar, en doordat het een compacte auto is komt alles dicht bij elkaar.
Stop.quote:Op dinsdag 1 september 2015 00:30 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Een jaar of wat geleden, toen ik nog beton naar de bouwwerf bracht moest ik meerdere keren per week door Den Haag Centrum, over drie sporen trambaan, achteruit over een voetgangersgebied, terwijl kantoorvolk en winkelende moeders met hun kind in het fietszitje daar vlak langs liepen en fietsten. Het leek wel een morbide soort GTA met weinig intelligent voetvolk en trams die automatisch bellen als ze niet volgas door kunnen denderen.
Ze hebben dan ook het volste recht, ondanks dat het voor jou vervelend is.quote:Zelfs dan bedenk ik mij dat ik toch per uur word betaald. Ik wacht wel. Het is ook nooit gevaarlijk geweest, maar het asogedrag op de weg is zeker te vergelijken met wat er daar gebeurt. Men waant zich in een beschermde aura in godmode.
Klopt misschien prima, maar ze hebben absoluut geen besef hoe het is een vrachtwagen te besturen.quote:Op dinsdag 1 september 2015 10:00 schreef Skull-splitter het volgende:
Ze hebben dan ook het volste recht, ondanks dat het voor jou vervelend is.
Dat hoor je me ook niet ontkennen. Alleen zou het een hoop irritatie en gevaar voorkomen als een vrachtwagen chauffeur er niet alleen voor staat.quote:Op dinsdag 1 september 2015 10:08 schreef daNpy het volgende:
[..]
Klopt misschien prima, maar ze hebben absoluut geen besef hoe het is een vrachtwagen te besturen.
Dode hoek is zo gezien en iedereen maakt inschattingsfouten, zowel chauffeurs als fietsers.quote:Ik snap ook nooit hoe mensen onder een trailer kunnen fietsen. Dan is er toch al 14 meter vrachtwagen voor je onoplettende neus voorbij gegaan. Maar hey, het is wel de schuld van de vrachtwagen chauffeur _!
Geen van beide, alleen iemand die het hek open zet om mij het bouwterrein op te laten.quote:Op dinsdag 1 september 2015 10:00 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Stop.
Right.
There.
Allemaal voorrang gemiddeld gezien, dus iets van bijrijder/verkeersregelaar is een must.
Ik ga er ook niet anders van rijden, dat heb ik niet gezegd. Ja, ik moet voorrang verlenen, maar denken ergens recht op te hebben is niet hetzelfde als sociaal geaccepteerd gedrag. Vergelijk het met een auto die 50 rijdt op een provinciale weg met inhaalverbod. Formeel gezien staat de langzaamrijder in zijn recht, er bestaat niet zoiets als een minimumsnelheid. Misschien kan de auto niet eens sneller. Maar irritant is het wel als je erachter hangt.quote:[..]
Ze hebben dan ook het volste recht, ondanks dat het voor jou vervelend is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |