abonnement Unibet Coolblue
pi_155406795
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.

Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
.... met gevoel voor drama....
pi_155407885
Het lijkt wel of ik de enige ben die voedingsbh's wel fijn vindt :D. Mijn eigen bh's hebben beugels en dan krijg ik mijn boob er niet over geflapt :'). Of dat nog wel, maar minimaal ruimte om goed aan te happen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_155408070
Ik heb ook voedingsbeha's nog. Ondanks dat ik niet eens meer zo vaak voed en al helemaal niet meer buiten omdat het jochie snel afgeleid is en ik dan voor Jan Doedel met een blote borst zit.
Die van Noppies van de Prenatal heb ik. Ga weer over op gewone als het een beetje standaard vaste maat is weer. Het varieert nog teveel en dan zijn deze wel ideaal nog.

En F knijpt ook, ik noem het aldoor liefkozend melken zoals een kitten het ook doet O+
Hij knijpt ook niet heel hard gelukkig.
pi_155410567
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 15:02 schreef Phaidra het volgende:
Het lijkt wel of ik de enige ben die voedingsbh's wel fijn vindt :D. Mijn eigen bh's hebben beugels en dan krijg ik mijn boob er niet over geflapt :'). Of dat nog wel, maar minimaal ruimte om goed aan te happen.
Dat aanhappen gaat hier dan meestal net. :D .
Ik vond voedingsbh's ook erg fijn, maar na een jaar voeden was ik het wel zat om mijn garderobe steeds af te stellen op het geven van bv. Een aangezien ik alleen nog thuis voed en ik dan ook gewoon een bh uit kan doen, heb ik voedingsbh's 'afgeschaft'. Het deed me wel goed, voelde alsof ik weer wat meer van mezelf ben. :o . ;) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_155410755
Ik draag ze nog steeds, vindt het makkelijk dan borsten uit een gewone bh vissen. Ook in het openbaar :)
Home is where the O+ is...
pi_155411893
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 15:02 schreef Phaidra het volgende:
Het lijkt wel of ik de enige ben die voedingsbh's wel fijn vindt :D. Mijn eigen bh's hebben beugels en dan krijg ik mijn boob er niet over geflapt :'). Of dat nog wel, maar minimaal ruimte om goed aan te happen.
+1

Ik heb alleen nooit geld uitgegeven aan een fatsoenlijk paar. Wel een voornemen voor komende keer :Y
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 18:02:04 #7
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_155412865
Ik heb altijd voedingsbh's gedragen. Ik vond het zonde om een gewone bh dan uit te lubberen.

Kleine update: gisteren is ze zonder morren naar bed gegaan terwijl ik haar over haae rug krabbelde/aaide
Vanochtend wel groot verdriet. Ik had met sportbh geslapen, dus ze kon er echt niet bij.
Na een kwartier is ze toch even bij me blijven knuffelen.

Dus toch wat verdriet, helaas. Ik hoop dat ze de nieuwe situatie snel accepteert.
Dan hebben we 5 jaar, 7 maanden en 2 weken gevoed. O+
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_155412947
Wow Davinia!
Het is logisch dat ze er moeite mee heeft. Ze heeft letterlijk haar hele leven lang bij je gedronken :Y
Sterkte bij het loslaten van dit laatste stukje :*
.... met gevoel voor drama....
pi_155413793
Ach Davinia, dat zal inderdaad wel even flink wennen zijn... Hopelijk accepteert ze het gauw en verdwijnt de echte behoefte dan ook.
  zondag 23 augustus 2015 @ 21:20:25 #10
149959 SQ
snelle trees
pi_155478907
het is inderdaad niet niks, davinia! Maar wat een periode joh _O_

Het lijkt er hier op dat ik de langvoedsters niet achterna ga. Ze wil niet echt meer drinken. Ze begint soms nog wel, maar laat vaak binnen een minuut los. Heel af en toe drinkt ze nog wel echt, maar da's misschien eens in de 2-3 dagen nu. En de frequentie is nu ook weg, ze is sowieso al geen drinker, maar ze probeert het niet meer. Ze vraagt niet meer. En ik kan het niet forceren.
Dus, ik denk dat de koek (melk) zo goed als op is. Ik vind het toch wel jammer, het was zo fijn en intiem. Ondanks dat het allemaal erg natuurlijk gaat nu. Maar ik heb er ruim tien maanden van genoten O+
disclaimer
  maandag 24 augustus 2015 @ 09:07:43 #11
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155489719
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 21:20 schreef Stormqueen het volgende:
het is inderdaad niet niks, davinia! Maar wat een periode joh _O_

Het lijkt er hier op dat ik de langvoedsters niet achterna ga. Ze wil niet echt meer drinken. Ze begint soms nog wel, maar laat vaak binnen een minuut los. Heel af en toe drinkt ze nog wel echt, maar da's misschien eens in de 2-3 dagen nu. En de frequentie is nu ook weg, ze is sowieso al geen drinker, maar ze probeert het niet meer. Ze vraagt niet meer. En ik kan het niet forceren.
Dus, ik denk dat de koek (melk) zo goed als op is. Ik vind het toch wel jammer, het was zo fijn en intiem. Ondanks dat het allemaal erg natuurlijk gaat nu. Maar ik heb er ruim tien maanden van genoten O+
Dat klinkt echt exact zoals het bij ons ging, alleen dat was dan met 7 maanden al. Jammer he :*. Ik mis het soms nog, en we zijn al ruim 4 maanden verder.
pi_155490173
Ik ga het ook missen denk ik. Waar ik in het begin nog dacht tot zo'n 6 maanden te doen, moet ik er nu niet aan denken. Het is nog zo'n fijn moment, dat ik haar laat beslissen wanneer het genoeg is geweest. Ze is nu 5,5 maand.
Buiten de deur voeden zal ik straks wel gaan beperken. Dat vind ik namelijk nog steeds stom.
Voedingsbh heb ik niet, ik lubber dus een gewone uit. Maar die zijn toch niet van topkwaliteit, al zitten ze wel perfect verder. Voor een volgende zal ik ze denk ik wel aanschaffen.
Ik had er een gekocht, maar die is te groot. Dus die zal ik eens op V&A gooien ofzo.
  maandag 24 augustus 2015 @ 11:11:32 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_155491556
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 09:07 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Dat klinkt echt exact zoals het bij ons ging, alleen dat was dan met 7 maanden al. Jammer he :*. Ik mis het soms nog, en we zijn al ruim 4 maanden verder.
Jup, ik vind het echt heel jammer ;(
Ik heb er wel een stukje over geschreven in haar boekje, om het gevoel vast te kunnen houden.
Had ik niet verwacht van mezelf!
disclaimer
pi_155493016
Hoe doen jullie het met het uitkoken van kolfspullen en flesjes? Ik lees dat het RIVM de vaatwasser voldoende vindt? (Na spoelen met koud water)
  maandag 24 augustus 2015 @ 12:22:01 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_155493079
ik heb kolfspullen altijd met de hand afgewassen (heet sop, naspoelen, steriliseren) maar ik was daar misschien te overdreven in. Maar vaatwasser voelde nooit schoon genoeg op de een of andere manier :')
disclaimer
pi_155493083
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 11:11 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Jup, ik vind het echt heel jammer ;(
Ik heb er wel een stukje over geschreven in haar boekje, om het gevoel vast te kunnen houden.
Had ik niet verwacht van mezelf!
Je zegt het alsof het iets ergs is ;)
Het is ook gewoon niet alleen maar voeding hè, het is ook knuffelen, contact hebben, troost, rust... Ik zou het ook nog niet willen missen. :)
  maandag 24 augustus 2015 @ 12:22:48 #17
149959 SQ
snelle trees
pi_155493106
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2015 12:22 schreef WupWup het volgende:

[..]

Je zegt het alsof het iets ergs is ;)
Het is ook gewoon niet alleen maar voeding hè, het is ook knuffelen, contact hebben, troost, rust... Ik zou het ook nog niet willen missen. :)
Zo bedoel ik het niet hoor. Ik had alleen niet verwacht dat ik er best veel moeite mee zou hebben.
disclaimer
  maandag 24 augustus 2015 @ 12:23:02 #18
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155493112
Ik doe het ook gewoon in de vaatwasser, kraamzorg zei dat heet water en afwasmiddel ook prima is.

Wat jammer SQ! Maar je hebt toch maar mooi 10 maanden gevoed! Heb je nog mooie foto's gemaakt van het voeden?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 24 augustus 2015 @ 12:25:01 #19
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155493157
Ik krijg tsr's op de raarste momenten. Als ik op de wc zit of als ik een boterham eet bijvoorbeeld. En niet echt als mijn kind huilt. 8)7
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_155493493
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 12:22 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb kolfspullen altijd met de hand afgewassen (heet sop, naspoelen, steriliseren) maar ik was daar misschien te overdreven in. Maar vaatwasser voelde nooit schoon genoeg op de een of andere manier :')
Haha, kan ik me wel iets bij voorstellen. Maar de luie huisvrouw in mij vindt dat nog best wel een gedoe :+
  maandag 24 augustus 2015 @ 12:37:42 #21
149959 SQ
snelle trees
pi_155493516
Nee, mooie foto's maken met een kind dat overal aandacht voor heeft behalve drinken is heel onmogelijk ;)

En ik word stiekem droevig omdat die vraag me nu zeker al dertig keer gesteld is ;( ik weet echt heus dat de bedoeling er achter goed is, maar voor mij voelt het een beetje nu alsof ik echt een verschrikkelijk gemis ga hebben en die foto's echt een ontzettende must zijn ;(
/ aanstellerige huilebalk
disclaimer
pi_155493596
Och SQ, je hebt waarschijnlijk wel foto's van haar aan de borst toen ze wat kleiner was? Die zijn misschien minder beladen dan een foto van de allerlaatste keer.
:*
  maandag 24 augustus 2015 @ 12:42:54 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_155493645
alleen foto's die ik zelf heb gemaakt, dus daar zie je mij verder niet op.
Ach ja, da's mijn eigen issue, misschien een les voor de volgende baby :)
disclaimer
  maandag 24 augustus 2015 @ 12:43:31 #24
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155493656
Oh, ik bedoelde niet per se nu, maar of he überhaupt foto's van get voeden hebt.
ik heb tot nu toe ook geen borstvoedingsfoto's, maar ik lees er altijd over hier in het topic of zie mensen foto's plaatsen. Zelf heb ik er niet echt behoefte aan. Misschien omdat ik het te vanzelfsprekend vind.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_155495938
AH jammer sq! Kan me voorstellen dat dat even slikken is maar wel mooi afgerond door haar zelf
R had laatst dat hij 1 kant niet wou ddrinken, ik dacht meteen oh jee hij wil geen melk meer van me. Kan me dat gevoel dus wel voorstellen.

Hier nog ongeveer 4x per dag, nu vaak ook in slaap vallen aan de borst en 's nachts soms weer eens een voeding. Hij drinkt dan goed dus toch honger denk ik. Als hij avondeten goed zou eten, zou dat schelen maar het blijft bij groente proeven, niet echt eten. ;(

Late reactie, post was niet verstuurd :')
pi_155496192
Jammer Stormqueen! Goed van het stukje schrijven om het gevoel vast te houden. (Legt het ook meer vast dan een foto misschien wel). En ruim 10 maanden, super toch. Had je dat van tevoren gedacht?
Drinkt ze al wat makkelijker water nu wel?
pi_155498584
Lijkt me lastig, SQ, als je er zelf eigenlijk nog niet helemaal aan toe was om het af te sluiten. Maar je kan terugkijken op een heel mooie periode! O+.

Hoe vaak drinken/dronken jullie negenmaanders nog? I drinkt nog zo'n 8 tot 10 keer per dag. Daarnaast eet hij ontbijt, lunch, een tussendoortje en avondeten, maar nog niet echt in denderende hoeveelheden. Ik had alleen wel verwacht dat de borstvoeding een beetje af zou gaan nemen, of was dat verkeerd gedacht?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 24 augustus 2015 @ 15:37:27 #28
149959 SQ
snelle trees
pi_155498666
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 15:35 schreef DevilsAndDust het volgende:
Lijkt me lastig, SQ, als je er zelf eigenlijk nog niet helemaal aan toe was om het af te sluiten. Maar je kan terugkijken op een heel mooie periode! O+.

Hoe vaak drinken/dronken jullie negenmaanders nog? I drinkt nog zo'n 8 tot 10 keer per dag. Daarnaast eet hij ontbijt, lunch, een tussendoortje en avondeten, maar nog niet echt in denderende hoeveelheden. Ik had alleen wel verwacht dat de borstvoeding een beetje af zou gaan nemen, of was dat verkeerd gedacht?
vier keer. Maar de mijne is volgens mij de uitzondering :')

En helio, ik zei eerst 6 maanden, toen een jaar. Ach, zijn we mooi in het midden uit gekomen ;)
disclaimer
  maandag 24 augustus 2015 @ 16:01:36 #29
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155499470
SQ :* je hebt mooi wel je meisje 10 maanden moedermelk gegeven! Een super start voor haar!
KuikenGuppy
  maandag 24 augustus 2015 @ 16:03:38 #30
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155499531
@DAD wij hebben belachelijk lang op 5-6 voedingen per dag gezeten, tot recent nog. Dus met 9 maanden ook.
KuikenGuppy
pi_155500127
SQ, ik snap dat het lastig is om afscheid te nemen. Ik hoop dat je mooie foto's hebt. Verder is het op zich fijn dat een kind zelf aangeeft wat het wil. Kennelijk heeft zij de geborgenheid en troost van de bv niet meer zo nodig . En dat is wel een heel mooi/gezond teken ook. Het is al een stukje loslaten. O+ . *; . :* .

DAD, rond die periode waren er overdag zo'n twee voedingen, maar 's nachts ook nog 1 of 2. Dus in totaal was het toen minimaal 3 voedingen per dag, en maximaal 5. Op vrije dagen wilde ze overdag wel eens vaker drinken, maar dat waren dan vaak maar korte momentjes.

Het verschilt gewoon erg per kind en ook wel per periode of fase. Ook het tempo waarop een kind bijvoeding in grotere hoeveelheden gaat verorberen. Bij I heeft dat ook vrij lang geduurd en bij L van Chanty bijv ook.

Nu ik lang vakantie heb gehad, wilde I ook weer vaker en langer aan de borst. Vooral 's ochtends. Lagen we vaak wel een half uur of drie kwartier nog in bed. *; . Maar nu ik weer aan het werk ga, lukt dat niet meer en daar went ze dan ook wel weer snel aan. Hoe doe jij dat op werkdagen?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 24 augustus 2015 @ 16:32:32 #32
149959 SQ
snelle trees
pi_155500320
quote:
2s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:25 schreef Franny_G het volgende:
SQ, ik snap dat het lastig is om afscheid te nemen. Ik hoop dat je mooie foto's hebt. Verder is het op zich fijn dat een kind zelf aangeeft wat het wil. Kennelijk heeft zij de geborgenheid en troost van de bv niet meer zo nodig . En dat is wel een heel mooi/gezond teken ook. Het is al een stukje loslaten. O+ . *; . :* .

Nu ga ik echt huilen hoor ;( :') ;(

Maar inderdaad. Het is goed dat ze het zelf aangeeft :Y
disclaimer
pi_155500555
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:32 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nu ga ik echt huilen hoor ;( :') ;(

Maar inderdaad. Het is goed dat ze het zelf aangeeft :Y
OMGHEBJEGEENFOTOOOOOO?! Dwangvoederen en een foto laten maken!
pi_155506809
DaD: hier 4-8 keer. Het was vanaf het begin tot ongeveer nu vrijwel altijd 7 keer, is pas sinds een week of twee minder, nu ze ook duidelijk meer eet. Zal bij jou en I vast ook gauw omslaan. Ze drinkt trouwens wel minder per keer (merk ik aan het kolven en aan de flessen die ze drinkt), misschien dat het in dat opzicht wel al minder is?

SQ, toch behoorlijk richting het jaar gegaan! En wat Franny zegt, fijn dat ze het zelf in ieder geval aan heeft gegeven.
  maandag 24 augustus 2015 @ 20:30:13 #35
149959 SQ
snelle trees
pi_155508592
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:38 schreef -Spring het volgende:

[..]

OMGHEBJEGEENFOTOOOOOO?! Dwangvoederen en een foto laten maken!
nou vooruit dan :{w



(Stiekem toch wel blij dat ze nog even tien seconden wilde meewerken :@ :D)
disclaimer
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 24 augustus 2015 @ 20:31:16 #36
147316 crew  DJMO
#trut
pi_155508652
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2015 20:30 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nou vooruit dan :{w

[ afbeelding ]

(Stiekem toch wel blij dat ze nog even tien seconden wilde meewerken :@ :D)
canvas worthy!! O+_!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_155508691
Mooi SQ! O+
pi_155508966
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 15:35 schreef DevilsAndDust het volgende:
Lijkt me lastig, SQ, als je er zelf eigenlijk nog niet helemaal aan toe was om het af te sluiten. Maar je kan terugkijken op een heel mooie periode! O+.

Hoe vaak drinken/dronken jullie negenmaanders nog? I drinkt nog zo'n 8 tot 10 keer per dag. Daarnaast eet hij ontbijt, lunch, een tussendoortje en avondeten, maar nog niet echt in denderende hoeveelheden. Ik had alleen wel verwacht dat de borstvoeding een beetje af zou gaan nemen, of was dat verkeerd gedacht?
Dat dacht ik ook, maar Sticker blijkt net zo dol op de borst als ik op tiramisutaart: you can never have enough! *O* Als ik het volledig aan hem laat zit hij echt nog op 12 voedingen per dag, we zitten nu op 6 a 8, afhankelijk van hoe vaak hij snachts komt. Hij is 27 maanden.
pi_155509377
Shit, mooie foto! Je bra past bij je muur <3
En wat ben je afgevallen in je gezicht! (verder vast ook, maar daar heb ik geen vergelijkingsmateriaal van :P)
pi_155509504
Prachtige foto SQ!

Over dat wassen van die flesjes.. Mijn kraamverzorgster was er heel stellig in dat alles gesteriliseerd MOEST worden, dus dat doe ik nu braaf.. (In de vaatwasser en dan in een speciale magnetronzak die ik heb gekocht, perfect voor deze luie huisvrouw dus :P)

Edit: mijn dochter drinkt ineens veel korter per drinksessie (van ongeveer 50 min naar krap een half uur). Ik moet er gewoon aan wennen :D
pi_155509545
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 20:37 schreef L-E het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook, maar Sticker blijkt net zo dol op de borst als ik op tiramisutaart: you can never have enough! *O* Als ik het volledig aan hem laat zit hij echt nog op 12 voedingen per dag, we zitten nu op 6 a 8, afhankelijk van hoe vaak hij snachts komt. Hij is 27 maanden.
Goed. Ik ga nog maar even niet uit van een vermindering in het aantal voedingen, I wordt er ook nog vooral heel blij van. :+.

SQ, schitterende foto! O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_155510340
Ohhh SQ O+ O+ O+
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_155510423
Heel mooi SQ!!
  maandag 24 augustus 2015 @ 21:15:28 #44
149959 SQ
snelle trees
pi_155510540
Thanks guys O+

Room, de bh is knalrood stiekem :')
disclaimer
pi_155510973
Wow SQ! Dat is een prachtige, stoere, stijlvolle herinnering <3

Davinia _O_ Wat fijn dat je zo'n lange periode borstvoeding kon en mocht geven :*
pi_155511344
SQ prachtig O+. Jammer dat het nu stopt voor jullie. Maar ik vind het heel fijn als het van het kind uit kan gaan. Ongeacht of dat met 10 of 30 maanden is :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_155511424
DaD, mijn oudste zat relatief snel op 5-7 voedingen, omdat hij echt alleen nog dronk voor en na zijn slaapjes. En 's nachts. Verder was er Te. Veel. Afleiding :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 24 augustus 2015 @ 21:43:33 #48
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_155511721
SQ wauw O+! En petje af hoor, je hebt het toch bijna een jaar kunnen doen!
pi_155512163
Mooooi, SQ. Dat handje. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_155512411
Heel mooi SQ!
pi_155512633
Inderdaad dat handje O+

[ Bericht 60% gewijzigd door Heliotrope op 25-08-2015 03:53:38 ]
  maandag 24 augustus 2015 @ 22:05:11 #53
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_155512766
Ohhhh skjoe wat mooi!

En wat zien jullie er goed uit!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_155516000
Sq, mooie foto O+
Goed gedaan die 10 maanden. Ik snap dat je emotioneel bent :*

Davien, mooie afsluiting. Hoe gaat het nu na een aantal dagen school?
pi_155516118
Wat een mooie foto SQ! O+ mooi dat je het zo hebt kunnen afsluiten. Zal vast dubbel zijn maar zij heeft het zelf bepaald O+
pi_155519175
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2015 20:30 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nou vooruit dan :{w

[ afbeelding ]

(Stiekem toch wel blij dat ze nog even tien seconden wilde meewerken :@ :D)
Is dit echt een 'snel, we moeten een foto maken nu het nog kan'-foto? Dat geloof ik niet! Echt supermooi!!
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 07:53:01 #58
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_155519432
Pfff, het kostte 33 mensen om je te overtuigen, maar dan heb je ook wat! :Y)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_155519511
Wat een mooie foto SQ! Jammer dat er nu een einde komt aan deze periode maar wel fijn dat M dit zelf heeft besloten.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:44:05 #60
149959 SQ
snelle trees
pi_155519860
Thanks voor de lieve reacties O+

Ik weet niet wat het is. Omgekeerde fokwet? Maar dit kind dat al dagen weigert te drinken heeft dus vanmorgen een kwartier rustig aan de borst gelegen :') _O-
disclaimer
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:45:09 #61
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155519872
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 08:44 schreef Stormqueen het volgende:
Thanks voor de lieve reacties O+

Ik weet niet wat het is. Omgekeerde fokwet? Maar dit kind dat al dagen weigert te drinken heeft dus vanmorgen een kwartier rustig aan de borst gelegen :') _O-
:D Trollbaby! Wat een práchtige foto van jullie!
pi_155520082
:D Maudje

Mooie foto SQ!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_155521668
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 08:44 schreef Stormqueen het volgende:
Thanks voor de lieve reacties O+

Ik weet niet wat het is. Omgekeerde fokwet? Maar dit kind dat al dagen weigert te drinken heeft dus vanmorgen een kwartier rustig aan de borst gelegen :') _O-
Haha :D

En wat een mooie foto O+
.... met gevoel voor drama....
pi_155521783
Wow SQ, wow O+ ik krijg er traanoogjes van, zwangere hormonendoos die ik ben :') wat is dit een prachtige foto! Die heerlijke rust die je uitstraalt en wat een liefde O+ jemig!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:59:31 #65
335643 faptist
Maakt fouten
pi_155542760
SQ
Wat pinquit zegt. Hier ook hormonale traanoogjes.
Prachtige foto. Straalt zo veel liefde uit. O+
Fijn dat het jullie nog even gelukt is om een kwartiertje samen te genieten.

Btw; bh's zitten perfeeeeeeeect. Super bedankt! *O*


Ik heb een vraag voor m'n collega's in het onderwijs.
Ik heb een heerlijk rooster.
Ma 08:50 tot 14:35
Di. 08:00 tot 16:25
Wo 09:40 tot 13:45
Do van 11:35 tot 14:35
Maar nu het kolven.
Op di heb ik aan m'n tussenuren genoeg, maar op alle andere dagen doe ik het tijdens m'n pauze.
Hoe kan ik mijn kolfrecht opnemen zonder te veel aan m'n rooster te sleutelen? Ik heb nu zo'n geluk met m'n uren.. Ik ben zo bang dat wanneer ik het ga vragen/voorstellen dat ik dan weer vanaf het eerste uur wordt ingeroosterd of toch nog het 9e uur moet draaien.
-ik kolf nu dus zonder 'kolfrecht'.. In m'n magazijn en maar hopen dat er niemand binnenkomt. Wanneer ik m'n kolfrecht zou gebruiken mag ik in een benauwd hok gaan zitten en de koelkast van de directrice gebruiken.. Totaaaaaal niet ongemakkelijk. Zeker niet wanneer ik terug denk aan de reactie van een collega vorig jaar toen hij de flesjes melk in de koeling zag staan.. "Oh.. Angela heeft niet zo'n goede dag vandaag he.. Maar anderhalf flesje " om vervolgens honend te lachen. ;(

En hoe houden jullie de melk koud? Snap ik het principe van een koeltas soms niet? (Bevroren element erin. Tasje dicht. In koelkast). Al m'n flesjes voelden wel koel, maar niet koud.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 23:21:31 #66
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155543607
Koeltas niet in de koelkast zetten :P die gebruik je alleen om de melk koel te houden tijdens transport.
KuikenGuppy
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 23:35:55 #67
149959 SQ
snelle trees
pi_155544071
Ik zette mijn koeltasje altijd in de koelkast, werkt prima?

En bedankt voor alle toffe reacties zeg O+ O+
disclaimer
  woensdag 26 augustus 2015 @ 07:32:46 #68
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155549017
Het ligt aan het tasje, sommige zijn zo gemaakt dat de kou er niet uit gaat maar ook niet in.
KuikenGuppy
pi_155549562
Oh.. Dat zou een reden kunnen zijn ja. Ik heb gewoon het koeltasje van medela.
Weet niet waar ik m'n flesjes anders in zou willen/kunnen bewaren.
Dit is zo heerlijk neutraal zwart. Zouden net zo goed m'n boterhammen in kunnen zitten.
pi_155549695
Ik gebruik een Coleman koeltas. Die is misschien wat duurder in aanschaf, maar aan het eind van de dag zijn de koelelementen nog steeds niet helemaal ontdooid.
Op kantoor staat een piepklein koelkastje, zo hoef ik de melk niet in gemeenschappelijke koelkast te zetten waar iedereen in kijkt.
pi_155549868
Wij hebben op het ene kantoor een aparte koelkast in de kolfkamer, op het andere kantoor niet en dan moest het in de gezamenlijke koelkast. Een collega heeft wel een gezegd dat hij dat "awkward" vond. Niet mijn probleem, dan moet hij maar bij de werkgever gaan klagen dat ik een aparte koelkast moet 8-) Overigens stond de melk daar in een papieren tasje, dus je zag er niks van. En dan eind van de dag in de koeltas mee naar huis.

SQ wat een mooie foto! Moet ik ook nog steeds doen, komt er nooit van.
pi_155550786
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 22:59 schreef faptist het volgende:
SQ
Wat pinquit zegt. Hier ook hormonale traanoogjes.
Prachtige foto. Straalt zo veel liefde uit. O+
Fijn dat het jullie nog even gelukt is om een kwartiertje samen te genieten.

Btw; bh's zitten perfeeeeeeeect. Super bedankt! *O*

Ik heb een vraag voor m'n collega's in het onderwijs.
Ik heb een heerlijk rooster.
Ma 08:50 tot 14:35
Di. 08:00 tot 16:25
Wo 09:40 tot 13:45
Do van 11:35 tot 14:35
Maar nu het kolven.
Op di heb ik aan m'n tussenuren genoeg, maar op alle andere dagen doe ik het tijdens m'n pauze.
Hoe kan ik mijn kolfrecht opnemen zonder te veel aan m'n rooster te sleutelen? Ik heb nu zo'n geluk met m'n uren.. Ik ben zo bang dat wanneer ik het ga vragen/voorstellen dat ik dan weer vanaf het eerste uur wordt ingeroosterd of toch nog het 9e uur moet draaien.
-ik kolf nu dus zonder 'kolfrecht'.. In m'n magazijn en maar hopen dat er niemand binnenkomt. Wanneer ik m'n kolfrecht zou gebruiken mag ik in een benauwd hok gaan zitten en de koelkast van de directrice gebruiken.. Totaaaaaal niet ongemakkelijk. Zeker niet wanneer ik terug denk aan de reactie van een collega vorig jaar toen hij de flesjes melk in de koeling zag staan.. "Oh.. Angela heeft niet zo'n goede dag vandaag he.. Maar anderhalf flesje " om vervolgens honend te lachen. ;(

En hoe houden jullie de melk koud? Snap ik het principe van een koeltas soms niet? (Bevroren element erin. Tasje dicht. In koelkast). Al m'n flesjes voelden wel koel, maar niet koud.
Ook als je in je eigen tijd kolft, kun je toch het 'kolfhok' gebruiken? Al klinkt je omschrijving daarvan niet heel aanlokkelijk.

Ik had na mijn verlof de grote luxe van toevallig heel goed geplaatste tussenuren. Als ik die niet had gehad, had ik van mijn DLG de les wel vijf minuten eerder mogen stoppen om te kunnen kolven en dan de volgende vijf minuten later beginnen. Uhuh, want in tien minuten kom ik een heel eind. :').

Nu I 9 maanden is en ik natuurlijk weer een nieuw rooster heb, kolf ik ook tijdens de lunchpauze.

Kun je niet gaan overleggen met je leidinggevende over hoe je her en der wat tijd kan winnen? Maar het is hoe dan ook niet echt een heel geschikt beroep om te kunnen kolven zonder dat je daar je eigen tijd aan kwijt bent... Al heeft Selvaria het volgens mij wel heel goed voor elkaar!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_155551331
Ik realiseer me meer en meer in wat voor luxepositie ik eigenlijk zit. :@

Ik heb aangegeven op welke momenten ik wil kolven en op die momenten nemen onderwijsassistenten mijn lessen over. Op de donderdag heb ik wel wat geschoven met de tijden zodat ik kan kolven in tussenuren en dus geen klassen achter hoef te laten. Dit is in principe waar je recht op hebt (!), maar ik snap wel dat het in het onderwijs lastig(er) is.

Ik vind het wel erg lastig dat er klassen zijn die op deze manier maar 20 minuten les van mij krijgen ipv de volle 50, ik kan het nog moeilijk loslaten.

Ik gebruik een koeltasje met koelelement en zo blijft de melk echt wel de hele dag koud. Ik zet het koeltasje overigens soms wel en soms niet in de koelkast, net hoe het uitkomt. Edit: ik gebruik ook het Medela tasje!

N. heeft trouwens een nieuw trucje, borstweigeren. -O- Ik heb hier al eerder gepost dat de melk 's avonds niet snel genoeg komt en ze dan helemaal over de rooie gaat, maar het gebeurde zojuist ook, terwijl ik melk zat had. }:| Ze heeft letterlijk 1 seconde geduld, compressie helpt niet. Ik vermoed dat het te maken heeft met dat ik weer aan het werk ben en ze die flesjes toch wel makkelijk vindt. :')

Zojuist een lk gebeld en die raadde me neusspray & tepelhoedjes (dan denkt ze dat ze een flesje in haar mond heeft, weghalen als de tsr opgewekt is) aan, wat een gedoe, terwijl het net echt lekker ging. -O-
pi_155551705
Alleen al het hebben van onderwijsassistenten is nogal luxe, geloof ik! Wat doen die buiten het overnemen van lessen van kolvende docenten?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_155551957
Assisteren in de praktijkruimten (we zijn een vmbo, ruimten variëren van bouwhal / economieplein / zorgafdeling / media&vormgeving ruimte) of op de AVO-lespleinen. We hebben het best goed voor elkaar eigenlijk. :)
  woensdag 26 augustus 2015 @ 10:47:33 #76
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_155551986
SQ wat een mooie foto O+ Jammer dat ze niet meer wil drinken maar je hebt het gewoon al super lang mogen doen en als zij tevreden is dan is dat toch helemaal O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_155556734
Wat zouden jullie doen? R is 10,5 maand, dronk flessen van 200 ml per keer met bv op opvang leeg. Maar sinds de zomervakantie niet meer. Op papadagen ook nauwelijks, 1 fles van 100 ml lukte vorige week. Heb vandaag 2 kleine flesjes meegegeven naar kdv, zo van probeerde maar. Maar hij drinkt er niet uit. Volgende keer helemaal geen fles meegeven of blijven doen? Wordt zo wel steeds weggegooid want het komt uit de vriezer (heb genoeg)
pi_155556899
Ik zit een beetje met hetzelfde Hilmo, maar dan met dien verstande dat I sowieso al niet meer dan 90 cc per keer dronk. Hij weigert bij de go zijn flesje 's ochtends nu. Ik blijf wel bv meegeven en dat biedt ze ook elke keer eerst aan, maar we hebben afgesproken dat ze er geen strijd van maakt. Als hij geen bv wil drinken, geeft ze hem water bij het eten.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  woensdag 26 augustus 2015 @ 13:37:46 #79
149959 SQ
snelle trees
pi_155557203
Ik zou alleen verse melk meegeven en dan wat hij niet drinkt invriezen voorlopig.
Maar wel blijven aanbieden, het kan zomaar omslaan natuurlijk! Drinkt hij wel andere dingen?

Mijn trololol baby heeft in de afgelopen 24 uur vier keer lang aan de borst gehangen. Vrijwillig. Dus. Als je bang bent dat de bv stopt, maak dan snel een laatste foto! :')
disclaimer
pi_155557331
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 15:35 schreef DevilsAndDust het volgende:
Lijkt me lastig, SQ, als je er zelf eigenlijk nog niet helemaal aan toe was om het af te sluiten. Maar je kan terugkijken op een heel mooie periode! O+.

Hoe vaak drinken/dronken jullie negenmaanders nog? I drinkt nog zo'n 8 tot 10 keer per dag. Daarnaast eet hij ontbijt, lunch, een tussendoortje en avondeten, maar nog niet echt in denderende hoeveelheden. Ik had alleen wel verwacht dat de borstvoeding een beetje af zou gaan nemen, of was dat verkeerd gedacht?
Beetje mosterd, maar Ellie is bijna 2 en haalt dit ook nog graag :D.
Home is where the O+ is...
pi_155558363
Ik begin zaterdag weer met werken en vroeg mij nog wat dingen af.
De kolfspullen was en kook ik uit na elk gebruik maar dat wordt op het werk een beetje lastig natuurlijk, hoe doen jullie dat?
Hoeveel tijd zijn jullie ongeveer tijd aan kolven en kolven jullie dan de borsten helemaal leeg of gewoon een bepaalde tijd? Of tot je bv een flesje vol hebt?
pi_155558592
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 14:13 schreef -ik86- het volgende:
Ik begin zaterdag weer met werken en vroeg mij nog wat dingen af.
De kolfspullen was en kook ik uit na elk gebruik maar dat wordt op het werk een beetje lastig natuurlijk, hoe doen jullie dat?
Hoeveel tijd zijn jullie ongeveer tijd aan kolven en kolven jullie dan de borsten helemaal leeg of gewoon een bepaalde tijd? Of tot je bv een flesje vol hebt?
Ik spoelde mijn kolfspullen na gebruik af onder de kraan, en wikkelde ze daarna in een hydrofiele luier. ' s Avonds thuis dan gewoon fatsoenlijk afwassen en steriliseren.
Hoe lang het kolven duurde verschilde nogal. Meestal had ik een bepaald doel voor ogen, een minimaal aantal cc. Soms haalde ik dat op mijn sloffen en kolfde daarna nog vrolijk door, soms ging het moeizamer en stopte ik bij dat doel.
.... met gevoel voor drama....
pi_155559765
Ik spoel het af na kolven. Deed normaal er een half uur over om te kolven. Nu kolf ik een kwartier want eigen tijd.

Hmm verse melk meegeven kan, maar dan kom ik niet door de vriezer voorraad heen. Ze warmen het op en gooien het daarna weg natuurlijk. Liever met oude melk dan nieuwe melk. Ach, blijven gewoon flesjes meegeven en had vandaag 150 ml in 2 flesjes meegegeven.

Water drinkt hij thuis flink maar op kdv niet heel veel, vertelden ze. Ik probeerde met rietje te leren ook. Hij zweet zo ongelofelijk veel, drinken is wel belangrijk. Thuis nog niks anders dan water geïntroduceerd. Heb wel hipp thee klaarliggen en rooibos maar ben bang dat hij dan geen water meer wil :')

Haha sq is ook toevallig zo. Nou ja, toch nog niet het einde dus :D
pi_155564746
Toen ik op werk nog meerdere keren per dag kolfde en dus ook een koelkast in de kolfkamer had, stopte ik de kolfspullen tussendoor ook in de koelkast. Hoef je ook niks af te spoelen. Aan het eind van de dag wel even onder de kraan, en thuis ook even goed schoonmaken natuurlijk. Maar het scheelde qua tijd wel heel veel dat ik zo niet na elke kolfbeurt hoefde af te wassen.
pi_155573437
Vandaag heb ik toch bij mijn baas aangegeven dat ik het niet ga redden in mijn eigen tijd.
Ze schrok een beetje en zei dat ik dom was geweest. (en het tegelijkertijd zo lief vinden hoe flexibel ik ben / hart voor de zaak bla bla <3 )
Ze was ontzettend positief over borstvoeden en vond het geweldig dat ik dit wilde doen.

Zouden jullie met me willen meedenken? Ik moet morgen een antwoord geven namelijk..
Ik wil natuurlijk zo veel mogelijk op dezelfde tijden kolven.
Ik mag een tussenuur plaatsen na mijn grote pauze, maar vind het heel vervelend dat ik dan eigenlijk mezelf in de vingers snijd met mijn klassen. Voor mijn vak is een tussenuur echt een must namelijk.

Wanneer zouden jullie extra tijd vragen?
Mijn baas gaf zelf aan na de grote pauze (middelste streep) en dan op ma / wo en do. Di zo laten (ivm tussenuur)
Het liefst zou ik gewoon elke keer 25 min hebben om te kolven. Een klassenassistent hebben we wel op school,maar ik kan hen nooit inzetten, omdat we 'onderbemand' zijn ofzo. Kan het wel vragen natuurlijk. Scheelt hun ook een hoop gezeik met een nieuw rooster..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_155575165
Kun je op maandag en woensdag niet voor je eerste lesuur kolven? Zit je idd vooral met maandag tussen het 7e en 8e uur.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 26 augustus 2015 @ 22:37:59 #87
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_155575989
Van kolven met regelmaat heb ik geen verstand, ik kolf incidenteel. Sorry :)

Waar kopen jullie de voedingsbh's? Mijne stammen nog uit 2009 en hebben zn beste tijd nu echt wel gehad. Die Mammae vind ik prachtig, maar veel te duur. Beugel is een eis en de maat is 80E.
Roept u maar :)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 26 augustus 2015 @ 22:43:03 #88
149959 SQ
snelle trees
pi_155576180
Ikbenmama.nl!
disclaimer
pi_155576301
Morretje,
Dat doe ik ook.
Ik geef mijn dochtertje om 04:00 en tussen 06:00 en 07:30 de borst. (wanneer zij wakker wordt).
Kolven doe ik nu rond half 10, half 1, en zo rond 14;00.

Ik vraag me alleen af of het kwaad kan dat het niet elke dag op dezelfde tijd is.
Krijg ik dan zometeen last van lekkende borsten? Of een kleinere productie?
Ik kolf nu zo'n 130 ml per keer in ± 20 min.
Ro drinkt 3 x 130 ml op een lange werkdag dus dat heft elkaar mooi op. Thuis krijgt ze gewoon weer de borst. <3

Vlindur,
Ikbenmama.nl. tip; als je iets koopt en je plaatst daarna een recensie krijg je een kortingscode met 10% korting. Die heb ik vandaag gebruikt om een nieuwe kolf te kopen en medela sterilisatie zakjes.
(en gratisverzenden is de kortingscode geloof ik ).
  woensdag 26 augustus 2015 @ 23:17:53 #90
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_155577562
Dank jullie! ^O^
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_155582309
Faptist, ik voed op mijn werkdagen rond 6/6.30 uur voor het laatst en ik kolf 2x op mijn werk. De tijd wisselt voor de eerst keer tussen 9.30 en 11 uur, de tweede keer ergens tussen 14 uur en 15.30. Al naar gelang mijn afspraken en die van mijn medekolver (we proberen het af te stemmen of kolven samen als het niet anders kan). Om 18 uur op z'n laatst ben ik weer thuis voor een live voeding. A. krijgt soms 2 maar vaker 3 flesjes op het kdv. Ligt eraan hoe lang hij slaapt en hoeveel honger hij heeft. Tot nu toe kolf ik altijd voldoende voor een dag en anders staat er een noodvoeding in de vriezer daar. Wat ik maar wil zeggen: ik kolf zeker niet op vaste tijden en vaak ook minder frequent dan A. flesjes krijgt. Maar tot nu toe is mijn productie prima :).

Ik steriliseer mijn kolf trouwens 1x per week. Verder steeds afspoelen na een kolfbeurt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_155592303
Zijn die zakjes van Medela nou zulke rotdingen of snap ik ze gewoon niet?
pi_155592546
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 16:00 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Zijn die zakjes van Medela nou zulke rotdingen of snap ik ze gewoon niet?
Bedoel je de zakjes om te steriliseren of wat anders? En wat snap je niet?
pi_155592895
quote:
5s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 16:11 schreef kazy het volgende:

[..]

Bedoel je de zakjes om te steriliseren of wat anders? En wat snap je niet?
De zakjes om melk in te kolven. Door de slang krijg je dat stuk dat je normaal op het flesje doet bijna niet in het zakje, en dan moet er zo'n plakker over om het een beetje vast te maken. Dus uitkijken, want het hangt een beetje open en als er iets los gaat loopt de melk eruit. Is wel gelukt, maar voelde wel heel provisorisch..
pi_155593001
Oh oke, die heb ik (nog) niet dus ik kan helaas geen ervaring delen. Het klinkt inderdaad wel onhandig!
pi_155593857
Ik gebruik de zakjes alleen om melk in op te slaan (van Elanee, niet de medela). Ik kolf dan in een flesje en giet het over in zo'n zakje.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_155600416
Hihi ik heb voor het eerst mijn melk geproefd :@ Misschien kolf ik straks niet meer dus ik wou dat nu toch een doen. Wat zoet :o
  donderdag 27 augustus 2015 @ 20:06:52 #98
149959 SQ
snelle trees
pi_155600749
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 19:57 schreef Hilmo het volgende:
Hihi ik heb voor het eerst mijn melk geproefd :@ Misschien kolf ik straks niet meer dus ik wou dat nu toch een doen. Wat zoet :o
nu pas joh! :D
disclaimer
  donderdag 27 augustus 2015 @ 20:07:20 #99
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155600771
Nu pas? :P
KuikenGuppy
pi_155600808
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 19:57 schreef Hilmo het volgende:
Hihi ik heb voor het eerst mijn melk geproefd :@ Misschien kolf ik straks niet meer dus ik wou dat nu toch een doen. Wat zoet :o
M'n vriend vindt het naar anijs smaken. Vind jij dat ook?
  donderdag 27 augustus 2015 @ 20:11:58 #101
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_155600950
Heel zoet inderdaad. En dan straks natuurlijk alles suikervrij aanbieden, want wil niet dat kind zoetigheid gewend raakt. :+

Ik heb wel eens wat op de grond gedruppeld, ik was toen wel een beetje bang dat de kat het zou oplikken, dat vond ik dan wel een vies idee.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  donderdag 27 augustus 2015 @ 20:13:46 #102
149959 SQ
snelle trees
pi_155601017
Ik heb het zelfs eens recht uit de bron genuttigd 8-)
disclaimer
pi_155601106
Ik lust geen melk :+
  donderdag 27 augustus 2015 @ 20:19:30 #104
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_155601270
Hmm, daar zou ik een dubbele nekhernia aan overhouden. :o

Ik word trouwens een beetje kriegel van die tsr's die ik buiten het voeden om heb. Bij het lezen van dit topic al. En ba de voeding 's-nachts lig ik 10 minuten wakker omdat ik dan nog een keer of 4 tsr's krijg, irritant en pijnlijk en ik vraag me ook af of dat wel tsr's zijn. Er komt geen melk uit (want leeg, en ik heb sowieso vrij zindelijke boobs), maar krijg wel knoertharde tepels.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_155601657
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:07 schreef Burdie het volgende:
Nu pas? :P
hahahah ik durfde eerder niet :@ _O- Leek me ontzettend goor en raar. Ja geen idee waarom, ben niet zo van nieuwe smaken :P (goh van wie zou R dat hebben :P

Anijs? Hmm nee, meer kokoswater, suikerwater geloof ik. Zal ik morgen nog eens proeven hahahha.

Onze hond vindt het ook lekker :')

Haha sq, ja recht uit de bron, weet ik nog. :D
pi_155602384
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:11 schreef Mariposas het volgende:
Heel zoet inderdaad. En dan straks natuurlijk alles suikervrij aanbieden, want wil niet dat kind zoetigheid gewend raakt. :+
Haha ja inderdaad!

Ik heb het overigens nog niet geproefd.. Ik lust geen (koe)melk waardoor het idee om dit te proeven me ook enigszins tegenstaat :@ Slaat nergens op want het smaakt ongetwijfeld heel anders dan gewone melk :+
  donderdag 27 augustus 2015 @ 20:56:31 #107
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155602903
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:11 schreef Mariposas het volgende:
Heel zoet inderdaad. En dan straks natuurlijk alles suikervrij aanbieden, want wil niet dat kind zoetigheid gewend raakt. :+

Ik heb wel eens wat op de grond gedruppeld, ik was toen wel een beetje bang dat de kat het zou oplikken, dat vond ik dan wel een vies idee.
:D ik gaf de restjes altijd aan de hond :').
KuikenGuppy
pi_155618869
Hallo, ik heb hier nog nooit gepost, maar ik heb een vraag: ik geef nu 13 maanden borstvoeding, maar ik wil er eigenlijk mee stoppen. Het begint me steeds meer tegen te staan (misschien ook omdat ik zwanger ben). Sinds mijn zoontje een jaar is, heb ik al wat afgebouwd en nu krijgt ie nog 's ochtends en 's nachts incidenteel (nou ja, het is meer incidenteel dat ie niet komt).

's Avonds vraagt ie nog wel om melk, maar dan krijgt ie een fles: één om 19.30 (200 ml) en één rond 23.00 (200 ml). Die late fles hebben we er geprobeerd af te halen, maar hij komt toch altijd nog om, ergens tussen 22.00 en 1.00.

Zijn er mensen die ervaring hebben met het stoppen met borstvoeding op deze leeftijd? Hoe doe je dat? Ga je dan 's nachts nog maar een fles geven als ie komt? Als ie niks krijgt, wordt ie zo boos en raakt ie zo overstuur... Maar ja, 3 of 4 flessen geven in de avond/nacht/ochtend lijkt me ook wat overdreven.
pi_155619091
Ik heb geen ervaring met stoppen op die leeftijd, maar ik ben wel voorstander van op verzoek voeden. Ook als dat betekent dat er 's nachts een fles wordt gegeven. Ik weet niet wat voor fles je geeft (moedermelk, kunstvoeding, koemelk...), maar met kunstvoeding even letten op de max per 24u. Overigens huilt hij waarschijnlijk niet van knallende honger, maar omdat hij behoefte heeft aan mama, troost, nabijheid, veiligheid en dat vindt hij aan de borst.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:41:00 #110
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155619405
Heeft hij niet gewoon dorst 's nachts? Je zou wat water kunnen geven dan.
KuikenGuppy
pi_155620378
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 11:29 schreef WupWup het volgende:
Ik heb geen ervaring met stoppen op die leeftijd, maar ik ben wel voorstander van op verzoek voeden. Ook als dat betekent dat er 's nachts een fles wordt gegeven. Ik weet niet wat voor fles je geeft (moedermelk, kunstvoeding, koemelk...), maar met kunstvoeding even letten op de max per 24u. Overigens huilt hij waarschijnlijk niet van knallende honger, maar omdat hij behoefte heeft aan mama, troost, nabijheid, veiligheid en dat vindt hij aan de borst.
+1
Home is where the O+ is...
pi_155620630
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 11:29 schreef WupWup het volgende:
Ik heb geen ervaring met stoppen op die leeftijd, maar ik ben wel voorstander van op verzoek voeden. Ook als dat betekent dat er 's nachts een fles wordt gegeven. Ik weet niet wat voor fles je geeft (moedermelk, kunstvoeding, koemelk...), maar met kunstvoeding even letten op de max per 24u. Overigens huilt hij waarschijnlijk niet van knallende honger, maar omdat hij behoefte heeft aan mama, troost, nabijheid, veiligheid en dat vindt hij aan de borst.
Ja, dat denk ik ook. En daarom vind ik het ook wel weer heel naar om hem dat te ontnemen. Maar ik zie het niet zitten om straks twee kinderen aan de borst te hebben. Ik wilde gewoon dat er een lieve, makkelijke manier bestond om hem van de borst te krijgen ;) .

We geven hem 's avonds kunstvoeding, maar vanaf vanavond gaan we om half 8 een flesje koemelk geven en dan om 23.00 uur kunstvoeding.

Ik ga de tip van Burdie proberen, misschien wil ie ook wel een slokje water. Overdag drinkt ie ook heel vaak kleine beetjes water, dus misschien vind ie dat ook gewoon fijn.

Voeden jullie je kinderen op hun kamer, of bij jullie in bed? Mijn zoontje slaapt op zijn eigen kamer, maar vanaf dat hij wil drinken, slaapt hij in ons bed. Dit is regelmatig na vijven, maar vannacht bijvoorbeeld om 1 uur al. Ik wil nu eigenlijk eerst gaan proberen hem terug te leggen in zijn bed, zodat hij het aan de borst drinken niet meer associeert met lekker bij papa en mama in bed liggen. (Hoewel ik dat ook wel weer ga missen. Pfff. Stom.) En dan na een poosje geen borst meer geven 's nachts, maar een flesje kunstvoeding.
pi_155628654
Wij slapen samen :)
pi_155634365
Ellie slaapt op haar eigen kamer. Ik voed haar in de stoel en leg haar dan slapend weer terug. Dat vindt ze fijn, bij ons in bed wil ze niet slapen.
Home is where the O+ is...
pi_155635474
Skjor, ik zit een beetje inde zelfde situatie. Niet zwanger helaas :P
Wij hebben een beker met water in haar bedje gezet, en die weet ze af en toe zelf te vinden. Verder vind ik het zelf lastig om haar in bed te hebben, maar de borst niet te geven. Dat voelt zo gemeen, ze ruikt het wel, maar krijgt het niet. Daarom hebben we afgesproken dat in een tussenperiode mijn man de nachten op zich neemt, zodat ik niet zo'n enorm schuldgevoel heb (en zodat O niet boos wordt omdat ze wel wil, maar niet krijgt).

We gaan nog niet definitief stoppen overigens, maar we sterk minderen komende tijd.
pi_155647279
Nou vannacht ging het best goed eigenlijk. Hij werd rond vier uur wakker, en ik heb hem eerst een paar slokjes water gegeven. Dat wilde hij wel, maar hij wilde toch ook wel echt borstvoeding. Ik heb hem dus op zijn kamer gevoed en daarna weer in bed gelegd. Hij ging weer lekker slapen en werd pas om 08.30 wakker :o. Dit hadden we dus eerder moeten doen, want normaal is dat laat stuk van de nacht behoorlijk onrustig omdat hij steeds wil drinken. Voel me een beetje dom nu ;).

Maar goed, helemaal vrolijk wakker en toen gewoon gelijk ontbeten zonder borstvoeding of nog een fles. We gaan het nog in ieder geval een week zo doen. Ik laat alleen de volgende keer mijn man hem eerst water geven, kijken hoe dat gaat. Als hij borstvoeding blijft vragen gaan we 's nachts toch een flesje geven.
pi_155648951
Groene poep (soort fijn gesneden bladspinazie) wat houdt dat in?
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 11:49:42 #118
149959 SQ
snelle trees
pi_155648992
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 11:48 schreef coccinelle het volgende:
Groene poep (soort fijn gesneden bladspinazie) wat houdt dat in?
Meestal overproductie. Zie ook:

https://www.borstvoeding.(...)tijd/ontlasting.html
disclaimer
pi_155650031
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 11:49 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Meestal overproductie. Zie ook:

https://www.borstvoeding.(...)tijd/ontlasting.html
Of juist te weinig toch :) (niet te weinig productie hoor, maar te weinig melk drinken)
Tenminste ik heb toen verlengde kraamzorg gehad van de verloskundige omdat de luiers groen met slierten bleven (en ze vonden z'n groei matig).

Met twee dagen bijvoeden (met gekolfde melk) was t opgelost.
(Dit was alleen vk/kraamzorg advies, heeft geen lk toen meegekeken, dus misschien dat sommige hier dat een heel stom advies vonden ;) )
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 12:48:57 #120
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_155650136
Welke electrische kolf kunnen jullie aanraden? Ik zoek een efficiënte kolf waarbij je twee borsten tegelijk kan kolven, liefst ook nog met 1 (of 2 handen) vrij.
Is de Medela Swing maxi ok? Of andere aanraders?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_155650161
Hij ligt zo'n 13 uur per dag aan mijn borst te drinken ( :O ). Wordt er zo onzeker van
pi_155651219
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 12:48 schreef SaskiaR het volgende:
Welke electrische kolf kunnen jullie aanraden? Ik zoek een efficiënte kolf waarbij je twee borsten tegelijk kan kolven, liefst ook nog met 1 (of 2 handen) vrij.
Is de Medela Swing maxi ok? Of andere aanraders?
De Medela Freestyle is nog iets beter geloof ik, maar ook duurder. Ik heb er een maand of vier fulltime mee op mijn werk gekolfd, en was er tevreden mee. Geen ervaring met de Swing maxi.
pi_155653001
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 12:48 schreef SaskiaR het volgende:
Welke electrische kolf kunnen jullie aanraden? Ik zoek een efficiënte kolf waarbij je twee borsten tegelijk kan kolven, liefst ook nog met 1 (of 2 handen) vrij.
Is de Medela Swing maxi ok? Of andere aanraders?
Ik heb gisteren de swing maxi nogwat gekocht, maar nog niet uitgeprobeerd dus aan die mededeling heb je niks, maar wilde zeggen dat vandaag en morgen alle kolfen bij de prenatal nog met 20% korting zijn. Scheelde 50 euro...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_155653268
Ze hebben nu ook een kolf van difrax waarvan je de schelpen gewoon in je bh kan stoppen net slangetjes naar t flesje die gewoon op tafel kan staan geloof ik. Lijkt mij ook wel ideaal.
Ik heb trouwens de swing maxi maar heb de handigheid niet om ontspannen dubbel te kolven dus ik gebruik hem tot nu toe gewoon enkel.
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 15:41:13 #125
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_155653608
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 15:08 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Ik heb gisteren de swing maxi nogwat gekocht, maar nog niet uitgeprobeerd dus aan die mededeling heb je niks, maar wilde zeggen dat vandaag en morgen alle kolfen bij de prenatal nog met 20% korting zijn. Scheelde 50 euro...
Of je koopt 'm bij bol.com voor dezelfde prijs en krijgt er een gratis koeltasje bij. Ik ga 'm denk ik ook bestellen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 15:49:32 #126
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_155653758
Dat heb ik net gedaan ja :) 195 euro plus een gratis koeltasje :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_155653930
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 12:50 schreef coccinelle het volgende:
Hij ligt zo'n 13 uur per dag aan mijn borst te drinken ( :O ). Wordt er zo onzeker van
Hoe oud is ie dan? De helft van de dag is helemaal geen gekke score in de eerste week.
pi_155655946
9 dagen is hij nu. Ik zie nu al op tegen de regeldagen. Ben fysiek en vooral mentaal compleet op ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Morgen komt de verloskundige langs ivm de borstvoeding en baby zijn ontlasting.
pi_155656305
Och coc. ;( Is het niet andersom? Dat je zoon zo'n behoefte aan je borst heeft omdat jij zo gespannen bent?
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 18:12:22 #130
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_155656501
cocci, wat vervelend dat je kraamweek zo verlopen is. ;( Focus je maar eerst op jezelf en je baby en daarna je schoonouders. Zorg dat iemand voor jouw rust waakt, kan je partner dat doen?
Drinkt je zoon wel echt die 13 uur? Of is dat sabbelen? Mijn zoon kan ook de hele dag wel aan de borst hangen, hij accepteert geen speen dus fungeer ik als levende speen. Maar dan drinkt hij dus niet, hij sabbelt.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_155656533
Misschien is 'ie ook gespannen door de drukte, Coccinelle? Voor hem is het natuurlijk ook een enorme overgang van rustige buik naar drukke buitenwereld. Troost uit mama's borst halen is voor hem dan heel fijn.
Het wordt echt beter. Echt, echt, echt.
:* :*
pi_155656548
Schoonouders zijn echt niet belangrijk nu. :W .

Nestel je in je bed of op de bank met je baby. Laat lekker voor je zorgen en verder hoef je helemaal niets. Alleen met jezelf en je kleintje bezig zijn. Als je daar de rust in kan vinden, komt alles zeker weten goed.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_155656556
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 15:41 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Of je koopt 'm bij bol.com voor dezelfde prijs en krijgt er een gratis koeltasje bij. Ik ga 'm denk ik ook bestellen.
Nou ben ik helemaal teleurgesteld dat ik 5 euro teveel heb betaald :( en terugbrengen vind ik teveel moeite...

Nouja, kreeg er wel een 50% kortingsbon voor centerparcs bij die we waarschijnlijk wel gaan gebruiken, daar troost ik mezelf wel mee!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 20:07:19 #134
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_155659166
Sq wat een prachtige foto O+
ik kom bij jou langs om ook een foto te maken, de hele sfeer is zo mooi O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 29 augustus 2015 @ 21:52:29 #135
147316 crew  DJMO
#trut
pi_155662114
gewoon even een leuke anekdote:

ik was vandaag met de boys op pad, na de scouting door naar de kermis en vervolgens macdonalds. (ik was in een fb-groep uitgeloot om mee te doen aan groepsuitje naar de mac ;) ). Afijn; J&G zitten wat te klieren dat ze honger en dorst hadden en ik zeg tegen michael: sjah, jouw eten heb ik altijd bij me jochie??

Jan: ja, zíjn eten heb je altijd bij je!! *insert kwaadkijkend kind* .. waarop ik zeg: jij mag ook wel wat melk hoor ?!?!

Jan met wegrollende ogen : ja, NIET dát soort melk :|W

hmmm .. het was leuker toen ik het meemaakte, dan het hier nu op te schrijven -O-
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_155662322
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 21:52 schreef DJMO het volgende:
gewoon even een leuke anekdote:

ik was vandaag met de boys op pad, na de scouting door naar de kermis en vervolgens macdonalds. (ik was in een fb-groep uitgeloot om mee te doen aan groepsuitje naar de mac ;) ). Afijn; J&G zitten wat te klieren dat ze honger en dorst hadden en ik zeg tegen michael: sjah, jouw eten heb ik altijd bij me jochie??

Jan: ja, zíjn eten heb je altijd bij je!! *insert kwaadkijkend kind* .. waarop ik zeg: jij mag ook wel wat melk hoor ?!?!

Jan met wegrollende ogen : ja, NIET dát soort melk :|W

hmmm .. het was leuker toen ik het meemaakte, dan het hier nu op te schrijven -O-
_O- prachtig!
Professioneel gifmenger.
pi_155698856
SQ, hoe gaat het bij jullie met de bv nu? :*
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_155699982
Sorry, ik kom even binnenvallen.

Ik heb een vraagje. Ik kolf nu sinds 5 dagen. En nu lijkt het net of er wat blaartjes ontstaan op mijn tepel.
Wag kan dit zijn? Het lijken echt "vochtbelletjes". Herkent iemand dit?
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_155700011
Het kunnen talgbultjes zijn, die horen daar of het kunnen zuigblaasjes zijn. Die laatste komen door een scheve kolfschelp, een niet passende kolfschelp of een te hoog vacuüm. Heb je er last van?
  maandag 31 augustus 2015 @ 10:07:31 #140
149959 SQ
snelle trees
pi_155700083
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 07:52 schreef JufMariska het volgende:
SQ, hoe gaat het bij jullie met de bv nu? :*
Nou, we zijn nog steeds niet gestopt :')
Ze drinkt de ene keer beter dan de andere keer, maar er komt nog steeds iets uit, dus gaan we maar door :P En dan alleen 's morgens en 's avonds en gemiddeld 1 op de 3 nachten 's nachts, al drinkt ze dan hoogstens drie slokken ;)
disclaimer
pi_155700171
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 10:01 schreef WupWup het volgende:
Het kunnen talgbultjes zijn, die horen daar of het kunnen zuigblaasjes zijn. Die laatste komen door een scheve kolfschelp, een niet passende kolfschelp of een te hoog vacuüm. Heb je er last van?
Ik heb er nog geen last van. Het lijkt er op vocht wat erin zit. En het is echt een trosje bij elkaar (4-5 bij elkaar). Kan het kwaad voor de baby?

Is het handig om voor mij nu al hulp te vragen aan een lactatiekundige. Ben eigenlijk gewoon gaan kolven. Nog niet heel veel begeleiding gehad.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  maandag 31 augustus 2015 @ 10:21:34 #142
149959 SQ
snelle trees
pi_155700256
Ja, zeker doen Joyce! Het klinkt niet levensbedreigend, maar ook niet als zijnde de bedoeling ;)
Veel verzekeraars vergoeden lactatiekundige hulp, kijk je polis er even op na :) hebben ze in het ziekenhuis eventueel een lk rondlopen?
disclaimer
pi_155700797
Heb net de lactatiekundige van de kraamzorg aan de telefoon gehad en Zoals zij het hoorde klinkt het als vochtblaasjes door het vacuum van het kolven. En is het onschuldig. Wordt het erger of komt er melk in de blaasjes.. Dan moet ik even aan de bel trekken.

Had ook even naar de afdeling van E. gebeld en daar komt de lactatiekundige altijd op woensdag dus daar kunnen we ook een afspraak aanvragen. Even aankijken dus.

Ik voorkom liever dan dan ik straks moet genezen :p Kolven is al echt geen hobby, al wordt het beter omdat ik meer productie krijg.
Meisje aan de borst is alleen nog maar lachen en huilen en spelen ;)
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  maandag 31 augustus 2015 @ 11:05:54 #144
149959 SQ
snelle trees
pi_155700951
Ah fijn Joyce. Hoe vaak mag ze live bij jou aan de borst?
disclaimer
pi_155701247
Nu proberen we haar elke dag 1 keer bij mij aan te leggen. Zodat ze in ieder geval weet dat er een tepel bestaat ;)
Gisteren was de eerste echte keer. Maar ze kan de grote hap nog niet echt maken. En dan na het aanleggen krijgt ze de voeding via de sonde (hevelen) en niet via de fles. Dat kost haar zoveel energie.

Zit nu met kolven qua productie zo goed als gelijk aan wat E. krijgt aan voeding. Dat vind ik al heel fijn!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_155701405
Wat fijn Joycie! Goed dat je bent gaan kolven, en ook daarbij idd lk mee laten kijken kan fijn zijn. Goede stappen!

Toen Lucas nog in het zkh lag dronk hij de laatste dagen 2x per etmaal bij mij, de rest kreeg hij (gekolfde) fles of sonde, afhankelijk van of hij wakker was of niet. Op het laatst was dat alles fles, behalve de 2 bij mij. Toen we naar huis gingen naar 4 om 4, en al gauw helemaal aan de borst. Kan snel gaan! Bij ons hielp het (toch wel wat gewraakte) tepelhoedje trouwens, daar heb ik tot ruim 9 maanden succesvol mee gevoed. Zonder snapte hij niet waar hij moest happen (kan ook aan mijn tepel liggen ;) )
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  maandag 31 augustus 2015 @ 11:22:52 #147
149959 SQ
snelle trees
pi_155701409
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 11:17 schreef J0ycie88 het volgende:
Nu proberen we haar elke dag 1 keer bij mij aan te leggen. Zodat ze in ieder geval weet dat er een tepel bestaat ;)
Gisteren was de eerste echte keer. Maar ze kan de grote hap nog niet echt maken. En dan na het aanleggen krijgt ze de voeding via de sonde (hevelen) en niet via de fles. Dat kost haar zoveel energie.

Zit nu met kolven qua productie zo goed als gelijk aan wat E. krijgt aan voeding. Dat vind ik al heel fijn!
Ze is natuurlijk ook nog heel erg klein. Ik hoop dat ze het snel oppikt, geen ervaring natuurlijk met zo'n heel kleintje, maar er zijn er hier een aantal die dat wel hebben.
En fijn dat je het met kolven bijhoudt en ze het gewoon op 100% borstvoeding kan doen nu!
disclaimer
pi_155731580
Ik heb R net in de tijdens het voorlezen aan groep 3 de borst gegeven. Ik geloof dat L de enige was die het in de gaten had. :D
  dinsdag 1 september 2015 @ 15:04:58 #149
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_155733735
Wat fijn dat het kolven goed gaat, Joycie!

Efficiëntie spring! :)

Hebben jullie tips voor fijne zoogcompressen? Liefst duurzaam en zo natuurlijk mogelijk. Ik heb nu van die wegwerp dingen (toevallig nu van AH maar volgens mij zijn ze van Etos bv hetzelfde), maar ik heb rode jeukende bultjes rond m'n tepelhof, volgens mij doordat die zoogcompressen broeien! :{
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_155735272
Kom ik weer even binnen met een vraag.

Een blaasontsteking is me niet bespaard gebleven.. En nu krijg ik antibiotica. Ben heel de middag al aan het bellen geweest erover. Ze hadden nitrofurantoine voorgeschreven, maar daar had ik geen goed gevoel over dus ben ik op het lijstje van Hale gaag kijken waar Mignonne laatst mee kwam. En daar stond inderdaad dat het wordt afgeraden bij kindjes jonger als een jaar. Nu krijg ik de amoxicilline.
Zijn er borstvoedende mama's die daar bijwerkingen van hebben gemerkt bij hij kleintje?

Ik vind het best spannend om nu nog meer medicatie te slikken tijdens de borstvoeding. Al mogen ze dus alledrie wel. Het voelt voor mij als zoveel.
Heb een lactatiekundige gebeld en die zegt dat ze doorvoeden met de medicijnen die ik slik wel aan zou durven.

*Onzekere mama-alert*
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_155735589
Joycie ik slikte amoxi toen Sticker zes weken was, ik heb geen effecten bij hem gemerkt :)
pi_155735846
Mari, ik heb die van Natusan en die broeien niet. Duurzaam en natuurlijk durf ik je niet te zeggen.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_155736695
Heb je al naar wasbare zoogcompressen gekeken Mari?
Duurzaam en niet broeierig (vind ik dan).
pi_155736747
Ja, wasbaar idd! :Y
Home is where the O+ is...
pi_155736937
Mariposas, pas je op voor spruw?

Joycie, amoxiciline (of augmentin) kan tijdens bv. Elke antibiotica doodt bacteriën, dus ook die in de darmen. De tot nu toe opgebouwde darmflora kan dus weer worden afgebroken. Misschien merk je niks, misschien krijgt baby meer krampjes.
En verder: alert zijn op spruw. De balans wordt verstoord en een schimmel kan zodoende vrij spel krijgen.
pi_155737238
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 17:34 schreef WupWup het volgende:
Mariposas, pas je op voor spruw?

Joycie, amoxiciline (of augmentin) kan tijdens bv. Elke antibiotica doodt bacteriën, dus ook die in de darmen. De tot nu toe opgebouwde darmflora kan dus weer worden afgebroken. Misschien merk je niks, misschien krijgt baby meer krampjes.
En verder: alert zijn op spruw. De balans wordt verstoord en een schimmel kan zodoende vrij spel krijgen.
Ok ik ga het zo bij de verpleging aangeven. Dan kunnen ze er op letten.
Mocht ze erg last krijgen dan kan ik altijd nog besluiten dat ze even die tijd overgaat op flesvoeding en ik door ga met kolven, maar weggooi.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_155737266
Heel ding getypt voor de amoxizooi, knalt internet eruit. Leuk zeg, ziggo.
Maar goed je bent al geholpen. ^O^
  dinsdag 1 september 2015 @ 18:59:36 #158
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_155738945
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 17:34 schreef WupWup het volgende:
Mariposas, pas je op voor spruw?

In welk opzicht bedoel je? Met wasbare zoogcompressen? Of dat ik nu eventueel spruw heb of aan het ontwikkelen ben?

Heb die wasbare zoogcompressen maar weggegooid en er nu een spuugdoekje in. :')
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_155739243
Mag ik storen voor een newbie vraag? :@

Ik wil straks, als de baby er is, borstvoeding gaan geven. Nu twijfel ik alleen over het aanschaffen van een kolf.. Sowieso wil op termijn een elektrische (dubbelzijdig) omdat dat handig is voor na verlof, maar doe je er dan verstandig aan om die direct te kopen? Kan me voorstellen dat je wil kolven bij een moeizame start van de kleine bijv..

Kortom: wanneer hebben jullie een kolf aangeschaft?
pi_155739344
Ik heb mijn kolf pas 1,5 maand geleden aangeschaft, daarvoor gehuurd. Het is een vrij prijzige aankoop, ik zou eerst kijken hoe de bv loopt. Mocht het nodig zijn kan je makkelijk een kolf huren bij een thuiszorgorganisatie of via een lk.
  dinsdag 1 september 2015 @ 19:22:38 #161
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_155739645
Ik heb vandaag een elektrische kolf gekocht(geef nu 6 weken bv), maar ik had wel een handkolf. Die is van mijn schoonzus geweest, ik was wel blij dat ik die had. Ik zou pas na een paar weken bv een duurdere kolf kopen. Hoe graag je ook bv wilt geven en hoe gemotiveerd je ook bent, je weet nooit hoe de borstvoeding zal gaan en hoe jij je er zelf bij voelt. Zou zonde zijn als je straks met een dure kolf zit! Idd gewoon huren voor de 1e periode als het nodig is!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 1 september 2015 @ 19:58:59 #162
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155740832
Ik had ook een handkolf in huis, toevallig ook van mijn schoonzus geweest. Na de bevalling heb ik een simpele tweedehands elektrische kolf gekocht. Maar ik heb nooit heel intensief gekolfd.
KuikenGuppy
pi_155741998
Sillie. Ik huur nu een kolf via de thuiszorg. Misschien een optie voor de eerste weken?
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_155742201
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 20:35 schreef J0ycie88 het volgende:
Sillie. Ik huur nu een kolf via de thuiszorg. Misschien een optie voor de eerste weken?
Dat is ook wel een goede tip ja! Ik zal daar is informeren :)

Of inderdaad een handkolfje om mee te beginnen.
pi_155742363
Hier kostte een kolf drie euro per dag bij de thuiszorg. Ik vond het te duur.
Plus dat ze hier alleen supergrote/superluxe kolven hadden (niet het type dat ik zou kopen).
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 1 september 2015 @ 20:50:23 #166
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155742473
Ik was heel dankbaar voor de Medela Symphony die ik van de thuiszorg huurde. Formaatje olietanker, maar wel de beste om productie mee op te bouwen.

Toen ik erop durfde te vertrouwen dat t zou gaan lukken heb ik een Medela Freestyle gekocht op marktplaats. Alles uitgekookt en hoppa ^O^

Ik zou echt niet al voor de geboorte een nieuwe kopen. Tweedehands misschien, of idd een handkolfje. Maar voor je productie -zeker als dat moeizaam opbouwt, zoals bij mij- is zo'n grote electrische wel echt beter.
pi_155742482
Als je je productie op gang moet krijgen (en je kleintje kan niet bij je drinken), zijn die supergrote huurkolven anders wel ideaal. Dat lukt je met een handkolf waarschijnlijk niet.

Ik zou ook wachten sillie, eerst maar eens kijken hoe het gaat. Ik heb zelf een kolf gehuurd via het kraamzorgbureau en heb later een conversieset bij ze gekocht. De borstschelpen en dergelijk die ik al had (die zijn wel voor persoonlijk gebruik, dus die koop je bij een huurkolf ook) kon ik daarbij gebruiken.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_155743447
Ik hoefde inderdaad geen productie op te bouwen. Dat scheelt.
Professioneel gifmenger.
pi_155746539
Productie opbouwen in het begin is inderdaad veel beter te doen met een professionele huurkolf (Medela Symphony) dan met een door particulieren te kopen kolf. Mocht het in de kraamtijd nodig zijn, dan heeft dat echt de voorkeur. Daarna kan je alsnog een eigen kolf aanschaffen als het eenmaal echt loopt.
pi_155748445
Ik had via de kraamzorg Lansinoh creme gekregen voor m'n tepels en dat kon ik er gewoon op laten zitten bij de borstvoeding. Heb nu lanoline creme van dr swaab, Lansinoh hadden ze niet bij de drogist hier, maar daar zit geen gebruiksaanwijzing bij. Weet iemand of ik dat ook gewoon kan laten zitten, of moet dat afgespoeld worden oid?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_155751312
Als het pure lanoline is hoef je het er niet af te halen voor de voeding.
pi_155751359
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 05:47 schreef -ik86- het volgende:
Als het pure lanoline is hoef je het er niet af te halen voor de voeding.
Oke, dat scheelt! Thanks!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  woensdag 2 september 2015 @ 06:52:11 #173
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155751424
Kuiken is vandaag 18 maanden *O*.
Hij ligt tegenwoordig regelmatig 'lekker' te gebaren tijdens het drinken aan de borst O+.
KuikenGuppy
pi_155751523
Wat lief Burdie. O+ En 18 maanden! *O*
pi_155751548
Weer een mooie mijlpaal! Achttien maanden. Ongelooflijk he? Ik had het echt niet van mezelf verwacht dat ik het zo lang zou volhouden, jij Burdie? I geniet er ook nog zo van. Het zijn echt onze momentjes samen. Als ik vraag: wil je bij mama drinken? Dan kan ze zo heel gelukzalig 'ja' zeggen, en dan met een tevreden zucht gaan drinken. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 2 september 2015 @ 11:02:18 #176
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155754086
Eerlijk gezegd had ik er geen verwachtingen van, al zag ik mezelf nooit als langvoedster. Ik heb altijd gedacht: we zien het wel. Mijn kind vraagt er om, ik kan het hem geven, waarom niet :). Al drinkend zijn ze weer even zo klein he O+.
KuikenGuppy
pi_155765210
Oh ja, we hebben de WHO-norm behaald hier! *O*

Ik heb altijd al lang willlen voeden. Zal niet zeggen dat ik 'trots' ben dat het gelukt is want afgezien van (beter gezegd: dankzij) de hyperlactatie heeft het ons nauwelijks moeite gekost. Blij ben ik er zeker wel mee O+
Home is where the O+ is...
  woensdag 2 september 2015 @ 18:22:36 #178
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155765327
Zo voel ik het zelf ook een beetje Cwen... We zijn er mee begonnen en gewoonweg (nog) niet gestopt. De behoefte is er nog en de wens om die behoefte anders in te vullen ontbreekt.
Maar toch: :D WHO norm gehaald *O*.
KuikenGuppy
  woensdag 2 september 2015 @ 21:15:23 #179
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_155770510
*O* voor WHO normen!

Heeft iemand ervaring met vaatkrampen? Ik was vanochtend bij de huisarts omdat ik toch even wilde checken op spruw. Ze dacht daar niet aan, maar zag dat ik na het voeden een witte tepel kreeg, en in combinatie met mijn verhaal dat ik met name na het voeden pijn heb (ik heb hier al eerder over geschreven maar dacht dat het tsr's waren) dacht ze dat het vaatkrampen kunnen zijn. Echt irritant is het, na de nachtvoedingen lig ik er vaak nog een kwartier wakker van.
Overigens doen we voor de zekerheid maar wel een spruw kuur .
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_155770556
Hoera voor de who-norm! *O*
  woensdag 2 september 2015 @ 21:17:00 #181
149959 SQ
snelle trees
pi_155770563
Mari, ik heb de eerste weken best vaak last gehad van witte tepels na het voeden. Bijzonder pijnlijk. Maar het is bij mij vanzelf over gegaan.

Cwen, WHO! *O*

Burd al anderhalfjaarvoedster! *O*
disclaimer
pi_155771164
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 21:15 schreef Mariposas het volgende:
*O* voor WHO normen!

Heeft iemand ervaring met vaatkrampen? Ik was vanochtend bij de huisarts omdat ik toch even wilde checken op spruw. Ze dacht daar niet aan, maar zag dat ik na het voeden een witte tepel kreeg, en in combinatie met mijn verhaal dat ik met name na het voeden pijn heb (ik heb hier al eerder over geschreven maar dacht dat het tsr's waren) dacht ze dat het vaatkrampen kunnen zijn. Echt irritant is het, na de nachtvoedingen lig ik er vaak nog een kwartier wakker van.
Overigens doen we voor de zekerheid maar wel een spruw kuur .
Ik heb dat ook gehad. Ik gebruikte een rubberen warmwater (kraanwarm niet gekookt warm) kruikje. Dat hielp iets.

Misschien geen al te positief verhaal, maar ik had zoveel pijn ervan dat ik uiteindelijk gestopt ben. Kreeg het ook na kolven en random gedurende de dag op een gegeven moment. Alsof iemand met messen in mijn borsten stak ;(

DaviniaHR heeft er vier jaar mee gevoed dus het is heel persoonlijk hoeveel last je hebt denk ik.
Kwak
  woensdag 2 september 2015 @ 21:53:14 #183
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_155771679
Ja, willekeurig tijdens de dag heb ik ook wel eens.

Ik vind het ook echt wel pittig om bv te geven, want het doet gewoon pijn. Messteken inderdaad, zoiets. En het wordt tot nu toe niet beter, ondanks meekijken en tips van een lactatiekundige. Want aan het aanleggen of techniek ligt het niet. En vandaag elektrisch kolven geprobeerd, dat deed eigenlijk ook behoorlijk pijn. :{ de handkolf doet tot nu toe het minst pijn (alleen wordt m'n duim dan pijnlijk na een aantal sessies :') ). Het is dat ik écht heel graag bv wil geven, minstens een half jaar (en dat ik net een dure elektrische kolf heb besteld :') ), anders had ik aan stoppen gedacht.
Ik hoop maar dat het bij mij ook over gaat of minder wordt.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 2 september 2015 @ 22:08:20 #184
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155772269
Ik heb het ook gehad, vooral in de winter. Warm douchen en goed bedekken vond ik altijd heel fijn daar tegen O+.
KuikenGuppy
pi_155774324
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 21:53 schreef Mariposas het volgende:
Ja, willekeurig tijdens de dag heb ik ook wel eens.

Ik vind het ook echt wel pittig om bv te geven, want het doet gewoon pijn. Messteken inderdaad, zoiets. En het wordt tot nu toe niet beter, ondanks meekijken en tips van een lactatiekundige. Want aan het aanleggen of techniek ligt het niet. En vandaag elektrisch kolven geprobeerd, dat deed eigenlijk ook behoorlijk pijn. :{ de handkolf doet tot nu toe het minst pijn (alleen wordt m'n duim dan pijnlijk na een aantal sessies :') ). Het is dat ik écht heel graag bv wil geven, minstens een half jaar (en dat ik net een dure elektrische kolf heb besteld :') ), anders had ik aan stoppen gedacht.
Ik hoop maar dat het bij mij ook over gaat of minder wordt.
En het tongriempje? Ik denk achteraf dat melba's tongriempje toch wat kort is ondanks dat LK dacht van niet.

Mijn tepels zijn ook vlak en klein dus dat alles was niet optimaal.
Kwak
pi_155775088
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 21:15 schreef Mariposas het volgende:
*O* voor WHO normen!

Heeft iemand ervaring met vaatkrampen? Ik was vanochtend bij de huisarts omdat ik toch even wilde checken op spruw. Ze dacht daar niet aan, maar zag dat ik na het voeden een witte tepel kreeg, en in combinatie met mijn verhaal dat ik met name na het voeden pijn heb (ik heb hier al eerder over geschreven maar dacht dat het tsr's waren) dacht ze dat het vaatkrampen kunnen zijn. Echt irritant is het, na de nachtvoedingen lig ik er vaak nog een kwartier wakker van.
Overigens doen we voor de zekerheid maar wel een spruw kuur .
Ja hoi!
Helaas had ik dat flink. Er is ook een naam voor maar die vergeet ik steeds.
Helaas bleef bij mij de pijn. Elke voeding zat ik te huilen. Daarom na een week gaan afbouwen. Te laat een lk erbij gehaald.(wel 2 mnd nog 2x per dag over kunnen houden en nog een maand 1x. Toen was t op)

Nu wil ik graag een nieuwe poging doen en kwam hier dus alvast even kijken en hopen op tips
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_155778685
.... met gevoel voor drama....
pi_155779100
E. heeft gisteren voor het eerst gedronken aan de borst O+ Wel met behulp van een tepelhoedje. Dat heeft ze echt nog nodig. Maar ze was zo tevreden aan de borst!

Nu heb ik wel een klein vraagje. Ik kom er net achter dat ik een bloedend wondj eheb op mijn tepel. Ik denk naar aanleiding van de blaartjes die ik had. Kan dit kwaad? Heb goed gesmeerd met Purelan, maar of het echt genezen is de volgende kolfbeurt betwijfel ik..
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  donderdag 3 september 2015 @ 09:37:07 #189
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_155780037
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 23:05 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

En het tongriempje? Ik denk achteraf dat melba's tongriempje toch wat kort is ondanks dat LK dacht van niet.

Mijn tepels zijn ook vlak en klein dus dat alles was niet optimaal.
Tongriempje is ook gecheckt door lk en was in orde, verder geen idee daarover.

En vlakke en kleine kindertepeltjes check. Maar met de juiste techniek (hamburgergreep) geen probleem. Wel jammer dat ik dit van te voren niet wist, had me kloven en pijn bespaard.

Toch nog best veel mensen die hier ook last van hebben! Mijn huisarts had het over vitamine b6, op borstvoeding.com staat ook dat dit xou kunnen helpen.

Op die site van kersjes staan tips, lamb! Pijn had ik ook heel erg in het begin, vnl door kloven, maar ik heb nog steeds wel dat ik op m'n tanden zit te knarsen tijdens het voeden. Vaatkrampen kunnen ook komen door overbelasting. Nu is voeden an sich natuurlijk al (over)belasting van de tepel. Ik heb echter een aantal weken L echt heel veel aan de borst gehad omdat dat het enige was dat 'm stil kreeg. Daar ben ik nu ook mee gestopt, hij mag drinken, maar zodra hij gaat sabbelen of alleen af en toe een slok koppel ik 'm af.
Ik hoop dat je er deze keer minder of geen last van hebt, maar als ik zo de ervaringen op internet lees denk ik dat de kans best groot is dat je er weer last van gaat krijgen...

Joycie, klinkt alsof dit komt door de blaar die is opengegaan. Had ik ook. Kan geen kwaad, ook niet als er wat bloed bij de melk komt, maar ik zou wel even laten kijken of dat kolven wel goed gaat, want die blaren zouden ook niet hebben gehoeven met goed kolven.
Ik smeerde zelf alleen wat melk er op, ben geen fan van purelan, maar anderen zweren er wel bij.
Wel ontzettend fijn dat ze bij je gedronken heeft, wat goed joh! Knap dat je dit zo doet!

[ Bericht 14% gewijzigd door Mariposas op 03-09-2015 10:16:45 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_155780878
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 08:19 schreef J0ycie88 het volgende:
E. heeft gisteren voor het eerst gedronken aan de borst O+ Wel met behulp van een tepelhoedje. Dat heeft ze echt nog nodig. Maar ze was zo tevreden aan de borst!

Nu heb ik wel een klein vraagje. Ik kom er net achter dat ik een bloedend wondj eheb op mijn tepel. Ik denk naar aanleiding van de blaartjes die ik had. Kan dit kwaad? Heb goed gesmeerd met Purelan, maar of het echt genezen is de volgende kolfbeurt betwijfel ik..
Nee, het bloed an sich kan geen kwaad. Soms kan bloed in de maag voor misselijkheid zorgen, maar dat is natuurlijk geen risico voor de gezondheid. Ik denk dat de lactatiekundige even met je mee moet kijken naar je maat kolfschelpen en met het gebruik van het kolfapparaat. Je hóórt geen blaren of kloven te krijgen.
  donderdag 3 september 2015 @ 10:32:14 #191
149959 SQ
snelle trees
pi_155780879
Joyce, wat ontzettend fijn dat ze bij jou heeft gedronken! O+ O+
disclaimer
pi_155781004
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2015 10:32 schreef Stormqueen het volgende:
Joyce, wat ontzettend fijn dat ze bij jou heeft gedronken! O+ O+
Oja, en dat natuurlijk!! :@
pi_155783280
Dan ga ik toch eens een afspraak maken met de lactatiekundige van het ziekenhuis. Heb 1 keer met te kleine kolfschelpen gekolfd, gisteren heeft mijn vriend meteen nieuwe gehaald.
Het kolven doet op zich geen pijn, dus dat scheelt.

En nu ik jullie toch met allemaal vragen bombardeer.
Mijn productie is te veel voor wat ze in het ziekenhuis bewaren. Dus ze willen dat ik alleen ga meenemen wat E. drinkt per dag. En ze hebben daar nu al voorraad voor een dag in de vriezer.
Dus nu mag ik thuis gaan invriezen.
Maar ik heb geen idee tot hoeveel ik door moet gaan qua invriezen. Per dag heb ik denk ik 300ml teveel op dit moment.
En hoe kan ik het beste invriezen. Ik heb bakjes van Avent staan. Kan ikndie het beste gewoon helemaal vullen? Of een bepaalde hoeveelheid per bakje/flesje aanhouden?
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  donderdag 3 september 2015 @ 12:30:05 #194
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_155783392
Het lijkt me makkelijk het per portie in te vriezen (desnoods in z'n ijsblokjesbakje, dan kan je zoveel blokjes ontdooien als je nodig hebt per keer).
Overigens hoorde ik ook dat je het niet te lang moet bewaren, want de samenstelling verandert door de tijd heen; dus wat je nu produceert, past over een maand ofzo niet meer bij wat zij nodig heeft.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_155783885
Dat klinkt logisch maar praktisch niet echt haalbaar, dan zou je nooit een goede voorraad opbouwen. Ik geef altijd wat het langst geleden ingevroren is, meestal 2-3 maanden geleden is dat dan.
Je kunt kiezen voor diepvrieszakjes (kleine hoeveelheden). Of voor hoeveelheid per voeding ongeveer. Ik doe meestal tussen de 80-140 in die aventbakjes, dan heb je ook nog wat te combineren.
Wat goed trouwens dat ze bij je gedronken heeft!
pi_155784075
Ik heb ineens een productiedip nu met ruim 9 maanden. Ik kolf nog 2 keer per dag en wilde over een maand terug naar 1 keer gaan in eigen tijd. Nu ik echt te weinig kolf en ik vriezervoorraad aan moet spreken, begin ik daar wel aan te twijfelen. Moeilijk motivatie te vinden voor kolven met te weinig opbrengst, en mijn streven om geen nutrilon te hoeven geven ga ik toch niet halen dan. Ik wil wel graag thuis gewoon doorvoeden als het lukt.
En geen motivatie voor kolven voelt dan toch weer een beetje als stomme reden tussen al deze dames hierboven die er zo hard voor strijden.
pi_155784473
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 12:30 schreef SaskiaR het volgende:
Het lijkt me makkelijk het per portie in te vriezen (desnoods in z'n ijsblokjesbakje, dan kan je zoveel blokjes ontdooien als je nodig hebt per keer).
Overigens hoorde ik ook dat je het niet te lang moet bewaren, want de samenstelling verandert door de tijd heen; dus wat je nu produceert, past over een maand ofzo niet meer bij wat zij nodig heeft.
Fabeltje! ;) In die zin dat de samenstelling wel verandert, maar niet dat je melk niet meer goed zou zijn. Gelukkig maar!
Bij min 18 blijft je melk tot zeker een jaar goed.
Ik vroor zelf in in porties van 50ml of 100ml en dan in moedermelkzakjes. Die nemen niet zoveel ruimte in in de diepvries. Als je melk ontdooid is, dan kun je het nog zo'n 24 uur gebruiken. Vandaar niet te grote porties.
  donderdag 3 september 2015 @ 13:18:41 #198
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_155784537
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2015 13:16 schreef WupWup het volgende:

[..]

Fabeltje! ;) In die zin dat de samenstelling wel verandert, maar niet dat je melk niet meer goed zou zijn. Gelukkig maar!
Bij min 18 blijft je melk tot zeker een jaar goed.
Ik vroor zelf in in porties van 50ml of 100ml en dan in moedermelkzakjes. Die nemen niet zoveel ruimte in in de diepvries. Als je melk ontdooid is, dan kun je het nog zo'n 24 uur gebruiken. Vandaar niet te grote porties.
Ja, het blijft wel goed natuurlijk, je kan het prima eten zonder ziek te worden :)
Maar is dat niet zo, dat de samenstelling verandert? Het lijkt me logisch dat een kind van 2 weken niet dezelfde borstvoeding nodig heeft als een van 18 maanden. Maar goed, logica zegt ook niet alles :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_155784582
De samenstelling verandert wel, maar dat is vooral de eerste weken heel sterk geloof ik. En niet zodanig dat het dan niet meer bruikbaar is voor je kindje. Ook niet 100% 'passende' moedermelk is nog steeds beter dan kv (die tenslotte ook zes maanden lang hetzelfde is).
pi_155784601
Wat je met twee weken kolft, heb je niet meer liggen met 18 maanden, dus dat scheelt weer. En een kind van 18 maanden is ook nog eens niet afhankelijk van moedermelk. Maar goed, ik snap je vergelijking. In de loop der tijd gaat de verhouding eiwit-vet-antistoffen veranderen en dat betekent niet ineens een heel andere melk, maar slechts een iets andere verhouding. Hoe ouder het kindje, hoe minder 'erg'. Dus liever melk van twee weken voor een negen maander dan andersom, maar dan nog is het niet schadelijk en wel voedzaam.
  donderdag 3 september 2015 @ 14:31:38 #201
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_155786044
Wb de raynaud, herkenning hier.
Was een duidelijk geval van te kleine hap en dus totale traumatisering van de tepels.
Heb ik heel veel pijn van gehad, maar omdat de oorzaak duidelijk was, toch doorgezet. "Want tsja, als ik nu stop is de raynaud verdwenen tegen de tijd dat ik heb afgebouwd, dus waarom afbouwen?" was mijn gedachte. Dat het echt wel een paar maanden duurde tot het echt weg was, kon ik van tevoren niet inschatten, natuurlijk.
Toen ik spruw kreeg, werd het wel weer erger.

Joyce, wat fijn dat je kindje bij je heeft gedronken! Met welke termijn is ze gehaald/ingeleid?
Wb samenstelling, ik heb ooit gehoord dat als je een kindje van 9 maanden voeding van een pasgeborene geeft, dat die voeding dan minder lang verzadigt. Het is wel het beste om de verse gekolfde melk meteen te geven en wat er over blijft in te vriezen. Met het invriezen verlies je toch wat antistoffen.
Fijn dat je zoveel kolft dat je een voorraad kan opbouwen!

Hier is het echt klaar. 5 jaar, 7 maanden en twee weken. 's Avonds naar bed brengen ging meteen goed zonder al teveel morren. De volgende ochtend lag ze wel weer te "drinken", dus direct afgekoppeld "oh ja..." de volgende nacht met sportbh geslapen. Toen was ze wel echt even heel boos. Ze heeft zelfs met mijn schoenen staan gooien.
Maar daarna was het klaar. Ze vraagt niet meer, klaar.
Gek idee. Wel mooi afgesloten, vind ik.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 3 september 2015 @ 14:40:32 #202
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_155786189
N is nu 4 weken oud, dus ik wil langzaamaan beginnen met kolven en de bv in flesjes geven (soms, zodat mijn man haar ook kan voeden). Hoe hebben jullie dit aangepakt, qua ervoor zorgen dat ze ook nog uit de borst drinkt, en zuigverwarring enzo?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_155786358
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 14:40 schreef SaskiaR het volgende:
N is nu 4 weken oud, dus ik wil langzaamaan beginnen met kolven en de bv in flesjes geven (soms, zodat mijn man haar ook kan voeden). Hoe hebben jullie dit aangepakt, qua ervoor zorgen dat ze ook nog uit de borst drinkt, en zuigverwarring enzo?
Ik ben na vijf weken gaan kolven en mijn man gaf dan een flesje. Ging prima, hij dronk later zelfs bij mij uit de fles en bleef ook gewoon uit de borst drinken.
Professioneel gifmenger.
pi_155786396
Wij gebruiken de calma-speen van Medela, die zat bij de kolf. Die zou ervoor moeten zorgen dat ze op dezelfde manier uit een flesje drinken als uit de borst. Kan er nog niet zoveel over zeggen, want ze heeft nog maar drie keer uit een flesje gedronken, maar tot nu toe gaat dat prima.
pi_155804172
quote:
Ik ga mij weer eens inlezen.
Helaas was O. ook een erg onrustige drinker, bijnaam de pitbull van de zusters gekregen :') ... Echt zo met haar hoofdje schudden. Dat resulteerde dus in bloedende kloven op dag 1.

Mijn moeder had het ook... Mij en mijn broer daarom geloof ik ook max een week volledig bv kunnen geven.

Zijn lactatiekundige er wel eens bij meteen na de bevalling voor de eerste keer aanleggen?
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_155805730
Ik denk dat het best zou kunnen Lamb :Y
Informeer van te voren even bij de (ziekenhuis)lactatiekundige. Gezien jouw voorgeschiedenis en je motivatie om het weer te gaan proberen, denk ik dat zoiets best geregeld zou kunnen worden. Onder voorbehoud van enzo uiteraard ;)
En bedenk: het beste is om zo snel mogelijk na de geboorte je baby aan te leggen, maar echt drinken is voor een gezonde baby niet a la minuut noodzakelijk.
Voor de zekerheid zou je ook de contactgegevens van bijv. LLL in je ziekenhuis kunnen stoppen. Er zijn ook vrijwilligers die graag willen begeleiden bij de eerste voedingsmomenten.

Great, nu heb ik mezelf aan het rammelen gekregen met de laatste 2 woorden van hierboven :')
.... met gevoel voor drama....
pi_155811429
Ik heb mijn beide baby's bij de eerste keer liggend gevoed. Dan kun je zelf relaxed liggen en baby kan zelf aanhappen met minimale sturing, hoofdschudden is bijna niet mogelijk. Geen kussens nodig om te stutten, geen moeie armen.
pi_155813243
Ik heb een gekke vraag :@

Ik las dat Yfke Sturm een ongeluk heeft gehad en in coma wordt gehouden. Ze heeft een baby van 1,5 maand, zo triest :{ Maar nou vroeg ik me dus af... Dan lig je toch in coma met enorme stuwing en kun je borstontsteking krijgen? Hoe gaan ze daar in het ziekenhuis dan mee om? :@
pi_155813292
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 12:39 schreef Amsel het volgende:
Ik heb een gekke vraag :@

Ik las dat Yfke Sturm een ongeluk heeft gehad en in coma wordt gehouden. Ze heeft een baby van 1,5 maand, zo triest :{ Maar nou vroeg ik me dus af... Dan lig je toch in coma met enorme stuwing en kun je borstontsteking krijgen? Hoe gaan ze daar in het ziekenhuis dan mee om? :@
Het is niet zo ernstig als eerst geschetst werd, volgens dr vader. Ze is gewoon bij kennis.

En je krijgt niet standaard een borstontsteking bij stuwing, hoor. En if toch, dan gewoon een ab-kuur?
  vrijdag 4 september 2015 @ 13:27:44 #210
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_155814263
De verloskundige kan haar natuurlijk ook afkolven. Misschien ook wel zo prettig voor haar.
Wel heel heftig idd...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_155814295
Ja, of iemand legt de baby bij haar aan..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  vrijdag 4 september 2015 @ 14:19:56 #212
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_155815406
Even een vraagje voor degenen die al langer dan een jaar borstvoeding geven. Ik neem tot nu toe netjes elke dag mijn multivitaminen en extra vitamine D (ooit ergens gelezen dat extra D belangrijk is) maar ik ben er een beetje klaar mee en vergeet het steeds vaker. Nemen jullie nog extra vitaminen in?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  vrijdag 4 september 2015 @ 14:23:38 #213
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155815499
Ja, elke dag nog, gewoon bij het tandenpoetsen.
KuikenGuppy
  vrijdag 4 september 2015 @ 14:26:38 #214
149959 SQ
snelle trees
pi_155815566
Oh ik doe dat al een tijdje niet meer?
disclaimer
pi_155815750
Ben daar na de bevalling eigenlijk al mee gestopt
  vrijdag 4 september 2015 @ 14:40:33 #216
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_155815944
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 14:23 schreef Burdie het volgende:
Ja, elke dag nog, gewoon bij het tandenpoetsen.
Alleen vitamine D of ook andere vitamines? En echt speciaal voor de borstvoeding of nam je altijd al vitaminesupplementen?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_155815952
Potje is leeg :@ :')
  vrijdag 4 september 2015 @ 14:44:19 #218
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155816040
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 14:40 schreef Chanty het volgende:

[..]

Alleen vitamine D of ook andere vitamines? En echt speciaal voor de borstvoeding of nam je altijd al vitaminesupplementen?
Kruidvat mama neem ik (al heel lang), bedoeld voor tijdens het zwanger worden, zwanger zijn en bv-periode. Er zit bijv ook foliumzuur in.
KuikenGuppy
  vrijdag 4 september 2015 @ 14:48:18 #219
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_155816126
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 14:44 schreef Burdie het volgende:

[..]

Kruidvat mama neem ik (al heel lang), bedoeld voor tijdens het zwanger worden, zwanger zijn en bv-periode. Er zit bijv ook foliumzuur in.
Heb heel lang idd ook mamavitamines genomen. Nu gewone multivit en nog extra D omdat die er te weinig inzit. Vraag me alleen af hoe belangrijk het nu eigenlijk nog is. Bij pasgeborenen snap ik het. Maar in geval van oudere kindjes is de melk sowieso meer een extraatje. Genoeg kindjes die geen borstvoeding meer krijgen en dus ook geen vitamine D meer via de moedermelk. Dus hoe erg zou het zijn als ik het niet meer inneem? Hoewel het nu we richting herfst gaan misschien wel goed is om nog door te slikken aangezien we weer minder licht krijgen. Maar dan meer voor mijn eigen tekort :P
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_155816290
Omdat wij onze vit D niet uit voeding kunnen halen, en we zeker als we werken weinig daglicht meekrijgen, is het aanvullen van vit D handig. Ik heb van Bonusan vitamine D in olijfolie en dat nemen we (Ellie en ik) elke dag, behalve als we die dag veel buiten zijn. Omdat het alleen olijfolie is, vinden we 't nog lekker ook ;).

Verder slik ik ook een multivitamine erbij omdat ik merk dat ik dan minder vermoeid ben. Waarschijnlijk is dat m'n vitamine B12, maar ik ben te lui om dat te laten uitzoeken en zolang ik 'm neem, voel ik me prima.
Home is where the O+ is...
pi_155816351
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 14:40 schreef SaskiaR het volgende:
N is nu 4 weken oud, dus ik wil langzaamaan beginnen met kolven en de bv in flesjes geven (soms, zodat mijn man haar ook kan voeden). Hoe hebben jullie dit aangepakt, qua ervoor zorgen dat ze ook nog uit de borst drinkt, en zuigverwarring enzo?
Zelfde als IMA: wij hebben ook de calmaspeen (zat bij de Medelakolf). Inmiddels heeft ze zo'n 5 keer gedronken hiermee (steeds een klein beetje op advies van de dames hier) en dat ging redelijk tot goed. De melk komt iets te snel voor haar dus dat is nog wennen. Man geeft de flesjes. Een keer weigerde ze bij man (man was zelf nogal onrustig), maar vervolgens pakte ze hem bij mij prima!

*newbievraag* Nu vraag ik me alleen af: hoeveel van die flesspenen heb je nodig (voor kdv en andere oppas)? Voor iedere fles die je geeft een nieuwe of is eentje genoeg die je tussendoor schoonmaakt? Zat te twijfelen of ik nog zo'n flesspeen erbij moet kopen of niet.
pi_155817165
Chanty je slikt die vitamines voor jezelf. Als het goed is, suppleer je je kind apart.
ik zal het gauw op mn boodschappenlijstje zetten :') Dank voor de reminder dames
  vrijdag 4 september 2015 @ 15:38:55 #223
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_155817250
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 15:35 schreef WupWup het volgende:
Chanty je slikt die vitamines voor jezelf. Als het goed is, suppleer je je kind apart.
ik zal het gauw op mn boodschappenlijstje zetten :') Dank voor de reminder dames
Maar voor mezelf hoeft het niet zo maar las dat via de melk de vitamines ook weer bij het kind komen nog los van wat hij apart krijgt toegediend. Maar ik heb nog wel voor een paar maanden aan voorraad. Dus dat maak ik op een dan zie ik wel of ik doorga. In de winter zijn extra vitaminen misschien wel verstandig :p misschien verklaren die supplementen ook waarom mijn man steeds ziek is en ik niet.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_155817306
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 14:58 schreef kazy het volgende:

[..]

Zelfde als IMA: wij hebben ook de calmaspeen (zat bij de Medelakolf). Inmiddels heeft ze zo'n 5 keer gedronken hiermee (steeds een klein beetje op advies van de dames hier) en dat ging redelijk tot goed. De melk komt iets te snel voor haar dus dat is nog wennen. Man geeft de flesjes. Een keer weigerde ze bij man (man was zelf nogal onrustig), maar vervolgens pakte ze hem bij mij prima!

*newbievraag* Nu vraag ik me alleen af: hoeveel van die flesspenen heb je nodig (voor kdv en andere oppas)? Voor iedere fles die je geeft een nieuwe of is eentje genoeg die je tussendoor schoonmaakt? Zat te twijfelen of ik nog zo'n flesspeen erbij moet kopen of niet.
Bij ons ging Dr Brown beter dan Medela/Difrax/Avent, omdat dat idd sneller gaat. Medela Slow Flow ging ook wel aardig. Als je nog een Calma wilt, mag je ook tegen verzendkosten van ons overnemen, ik heb er 2 of 3 als het goed is (1 of 2 ongebruikt)

In het begin vonden we 2 wel fijn, wilde ze (op advies) wel na elke voeding ff uitkoken en dat meerdere keren per dag doen had ik niet zo'n zin in. Later steeds minder vaak uitkoken.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_155817476
De eerste maanden na de bevalling heb ik het wel gedaan, voor het aansterken. En toen ik veel afviel en ook vaker ziek was dan anders, heb ik het ook gedaan. Maar nu niet meer. Voel me ook heel goed, sinds ik weer wat ben aangekomen en ben ook al maanden niet meer verkouden, ziek, zwak of misselijk of oververmoeid geweest. Ik heb niet het idee dat je op lange termijn zulke supplementen nodig hebt, als je gezond bent en een gezond leef- en eetpatroon hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_155818808
Ik val nog steeds wat af, lang leve de overproductie :(. Maar het gaat wel langzaam nu, gelukkig.
Home is where the O+ is...
pi_155820185
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 15:41 schreef JufMariska het volgende:

[..]

Bij ons ging Dr Brown beter dan Medela/Difrax/Avent, omdat dat idd sneller gaat. Medela Slow Flow ging ook wel aardig. Als je nog een Calma wilt, mag je ook tegen verzendkosten van ons overnemen, ik heb er 2 of 3 als het goed is (1 of 2 ongebruikt)

In het begin vonden we 2 wel fijn, wilde ze (op advies) wel na elke voeding ff uitkoken en dat meerdere keren per dag doen had ik niet zo'n zin in. Later steeds minder vaak uitkoken.
Bedankt voor je reactie en aanbod! We hebben ook een Dr. Brown, maar die hebben we nog niet geprobeerd. Misschien toch maar even doen en dan kijken wat verstandig is om aan te schaffen. Die Medela Slow Flow ken ik nog niet, zal 'm eens googlen. Ik hou je aanbod in mijn achterhoofd!
pi_155820245
En ik merk helemaal niks van het afvallen i.c.m. BV, jammer genoeg. Dat wordt hier sporten om de extra zwangerschapskilo's kilo's eraf te krijgen vrees ik :P Ik heb wel meer honger, dus misschien ligt het daar aan.
pi_155820476
Ik had vooral ontzettende dorst de eerste tijd (en ook vaak een beetje vreemde smaak in mijn mond). Afvallen ging hier wel geleidelijk hoor! Zeven maanden na de bevalling begon ik onder het startgewicht van voor de zwangerschap te duiken en werd het wat te gortig.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_155820501
Je bent nog maar net begonnen toch Kazy? ;)

Ik slik het hele jaar door visolie en vanaf deze maand weer vit D. Voor mezelf, als ik dat niet doe voel me behoorlijk down en lusteloos/moe. Dit helpt, meestal.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_155820529
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 14:52 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wij gebruiken de calma-speen van Medela, die zat bij de kolf. Die zou ervoor moeten zorgen dat ze op dezelfde manier uit een flesje drinken als uit de borst. Kan er nog niet zoveel over zeggen, want ze heeft nog maar drie keer uit een flesje gedronken, maar tot nu toe gaat dat prima.
Tsja al die borst-like flessen, het is maar de vraag in hoeverre het helpt/nodig is. Onze LK zei dat ernook wat voor te zeggen was om fles als een totaal andere manier van drinken aan te leren, ipv borst-like.

De calma werkte hier niet, snapte meneer helemaal niks van :+ was er te lui voor ook, snotjoch ;) O+
Kwak
  zaterdag 5 september 2015 @ 20:52:04 #232
409579 LuDann
All the way
pi_155849796
Wij gebruiken Dr. Brown flesjes om krampjes te verminderen, die werd ons aangeraden door de kinderarts. Bevalt beter dan de flesjes die we eerst hadden (Nuby), ze lijkt minder lucht binnen te krijgen.

Wolk krijgt sinds de eerste week elke dag zowel fles als borst en we hebben niks van verwarring gemerkt hier. Maar goed, ik voed wel met tepelhoedje dus wellicht dat het verschil tussen borst en fles gewoon niet zo groot is.

Vraagje: ik lees vaak dat baby's uit beide borsten moeten drinken tijdens een voeding. Bijvoorbeeld eerst de ene borst, dan verschonen om baby weer een beetje wakker te krijgen en dan de andere borst. Waarom is het belangrijk dat er twee borsten gegeven worden? Wolk is er na 1 borst wel klaar mee en kan dan zo 3/4 uur slapen.
  zaterdag 5 september 2015 @ 21:04:08 #233
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_155850183
Volgens deze site http://www.borstvoedingtotaal.nl/1-2-borsten-voeding
Is het enerzijds om borstontsteking te voorkomen als je borst te lang niet wordt geleegd. En anderzijds kan de productie teruglopen als de borst te lang niet wordt 'gebruikt'.
N. drinkt ook lang niet allebei de borsten leeg hoor. Maar je zou natuurlijk Wolk eerst de ene kunnen laten drinken, en als ze niet meer hoeft kolf je de andere leeg.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zaterdag 5 september 2015 @ 21:05:22 #234
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155850218
Mijn beide meiden dronken altijd maar 1 borst, nooit een probleem geweest! Ze waren gewoon voldaan na 1, en mijn productie kon dat prima aan
pi_155850435
Ok dit moest een meer gebeuren..

Kolfspullen vergeten in het ziekenhuis. Vriend nu op en neer om ze te halen.

Wat voor kolf raden jullie aan? Ik huur nu de Medela Symphony, maar het ziet er naar uit dat ik toch wel langere tijd moet gaan kolven voordat wij meisje volledig aan de borst kan. Dus wordt het ook langzaam tijd om te gaan orienteren op een kolf om te kopen.
Nu kolf ik nu dubbelzijdig en dat vind ik wel ideaal. Zeker als we straks thuis zijn en ik moet voeden en kolven.
Hebben jullie nog tips? Ik ben er namelijk echt helemaal niet in thuis. En het liefst koop ik de symphony, maar die vind ik te duur :P
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  zaterdag 5 september 2015 @ 21:14:27 #236
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_155850505
Ik ben sinds een paar dagen bezig met de medela maxi swing, die is best ok. Het duurt nog wel lang, maar dat gaat wrs beter als ik meer ga kolven.
Was laatst in de aanbieding bij bol.com :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zaterdag 5 september 2015 @ 21:14:29 #237
409579 LuDann
All the way
pi_155850507
Dat leegkolven is wat ik nu eigenlijk altijd gedaan heb, Saskia, maar omdat ik wat overproductie heb naar mijn idee wil ik eigenlijk overgaan op gewoon maar 1 borst geven.

Sinds 2 dagen ofzo drinkt Wolk opeens redelijk goed en rustig aan de borst (in tegenstelling tot het worstelen, schreeuwen en klauwen van eerst). In 5-10 minuten ofzo is ze klaar met een borst, echt heel snel al. En dan zit ze gewoon vol.

Ik zou haar halverwege af kunnen koppelen en kunnen wisselen, maar ik had iets gelezen over dat ze dan niet genoeg vette melk binnen zou krijgen.

Klinkt goed, Soesa! Ik ga het denk ik ook proberen gewoon, als ik teveel stuwing krijg zie ik wel weer verder.

[ Bericht 5% gewijzigd door LuDann op 05-09-2015 21:19:38 ]
  zaterdag 5 september 2015 @ 21:26:09 #238
409579 LuDann
All the way
pi_155850856
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 21:04 schreef SaskiaR het volgende:
Volgens deze site http://www.borstvoedingtotaal.nl/1-2-borsten-voeding
Is het enerzijds om borstontsteking te voorkomen als je borst te lang niet wordt geleegd. En anderzijds kan de productie teruglopen als de borst te lang niet wordt 'gebruikt'.
N. drinkt ook lang niet allebei de borsten leeg hoor. Maar je zou natuurlijk Wolk eerst de ene kunnen laten drinken, en als ze niet meer hoeft kolf je de andere leeg.
Mmm, na gelezen te hebben wat er op die site beschreven staat is het misschien niet zo'n goed idee om zomaar 1 borst te gaan geven...

Mja, wat ik nu doe (1 borst geven en de andere afkolven) is ook niet echt iets wat ik op de lange termijn kan gaan doen.
  zaterdag 5 september 2015 @ 22:06:17 #239
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_155852294
LuDann, hoe oud is je kindje?
Als je kleintje tevreden is na 1 borst en na een schone luier en een boertje echt niet meer hapt, zal het wel goed zijn.
Als je stuwing krijgt, is dat natuurlijk fijn even weg te kolven, maar hoeft niet standaard.
En als je kindje nu tevreden is met 1 borst, wil dat niet zeggen dat dat altijd zo blijft. Misschien een keer een regeldag of groeispurt en je kindje wil beide borsten (meerdere keren).
Ik zou nu kiezen voor comfort. Zo lang je op verzoek voedt en de klok verder links laat liggen, zal het wel goed komen.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zaterdag 5 september 2015 @ 22:42:10 #240
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155853801
LuDann, kijk naar je kindje :Y
1 borst klinkt prima hier.

Joycie, de Medela Freestyle is een prima dubbelzijdige kolf! Vrij krachtig ook volgens mij, al heb ik geen ervaring met andere kolven (behalve de Symphony ;) )

Mijn peuter blijft overigens stug (droog-)doordrinken :') Ik heb er een paar weken flink pijn van gehad, met vellen eraan enzo, maar t wordt weer beter. Ze wil alleen nog maar rechts. Links is "niet zo lekker", maar wordt nog wel geknuffeld O+
Ben benieuwd of ze uit zichzelf nog helemaal stopt. Lijkt me best heel verwarrend voor haar als er dan ineens een baby aan drinkt waardoor zij dan niet mag. Maar ik heb me voorgenomen om niet te sturen. We'll see.
pi_155860217
Vellen eraan. ;( . Wel knap dat je hebt volgehouden, weet niet of ik dat nog zou trekken nu....Het fijne van lang voeden is dat het zo weinig moeite kost.

Mijn dreumes van 19 mnd wil constant aan de borst dit weekend. Heb vanochtend van 8.00 tot 9.00 al samen met haar in bed gelegen en nu na het gewone ontbijt zit ze weer bij me. (en ik typ dus met 1 hand *) ). Volgens mij komt er geen tand of kies door, ik gok dus maar op sterke mama behoefte na twee weken werken en elkaar minder zien. *; .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_155861388
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 21:26 schreef LuDann het volgende:

[..]

Mmm, na gelezen te hebben wat er op die site beschreven staat is het misschien niet zo'n goed idee om zomaar 1 borst te gaan geven...

Mja, wat ik nu doe (1 borst geven en de andere afkolven) is ook niet echt iets wat ik op de lange termijn kan gaan doen.
Ik geef gewoon 1 borst en die drinkt wurm dan "leeg" als hij dan nog meer honger heeft dan krijgt hij de andere nog even (maar dat komt niet tot zelden voor) en dan krijgt hij bij de volgende voeding de andere. Er zit dan 2,5 a 3 uur tussen. Dat heeft hier geen problemen gegeven dus zo ver. Als hij na een kwartiertje nog eens komt om te "tutten" of drie slokken drinken krijgt hij de borst waar hij zojuist uit heeft gedronken als die nog niet leeg aanvoelt.

Dus zo ver geen ontstekingen of ophopingen in mijn borst. Je laat ze toch rondom leeg drinken (door te voelen waar wat zit en dan een lichte druk er op te geven als dat niet vanzelf gaat?)

Beetje doen waar je jezelf goed bij voelt en wat werkt voor jou/jullie. Wat voor de een werkt hoeft bij een ander niet zo te gaan ;)
Schudden voor gebruik
  zondag 6 september 2015 @ 11:30:22 #243
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_155861460
Dat is zo ongeveer wat wij ook doen, alleen vergeet ik soms welke borst ik bij de vorige voeding als laatse heb gegeven :') Dus dan begin ik de volgende voeding met de borst die het volste aanvoelt.

Nu begonnen met kolven, zodat ik een voorraadje kan aanleggen voor als iemand anders op N. past. Maar dat duurt nog best lang zeg! Na 20 min heb ik 30 cc ofzo... hopelijk gaat dat sneller, want anders ben ik eindeloos bezig om één voeding bij elkaar te kolven.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zondag 6 september 2015 @ 11:38:29 #244
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_155861579
Ik heb ook geen grote hoeveelheden als ik tussen de voeding of na de voeding kolf hoor, Saskia. Ook zoiets. :) gisteren was ik weg en kreeg L een fles. Maar vervolgens besloot hij de hele middag te slapen dus ik stond na 6 uur op ploffen. Toen kolfde ik, om de druk er een beetje af te halen, 30 ml in 4 minuten ofzo.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zondag 6 september 2015 @ 11:40:14 #245
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_155861604
Saskia, hoe vaker je kolft, hoe sneller het gaat. Je borsten moeten ook even wennen aan de andere manier van stimuleren.
En niet naar de opbrengst kijken tijdens het kolven. ;)
Suf tv kijken, boekje lezen, zwijmelen bij een foto van je kindje en die flesjes komen vanzelf vol.
Meestal.
Er zijn ook dames die nooit veel kolven.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zondag 6 september 2015 @ 11:47:43 #246
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_155861741
Oh en vergeten welke borst je als laatste gaf: ik gebruikte een armbandje die ik om de pols deed aan de kant die ik als laatste had gegeven. Ik vergat alleen steeds t armbandje te verwisselen dus nu toch maar uit mn hoofd. :+
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_155862625
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 17:33 schreef kazy het volgende:
En ik merk helemaal niks van het afvallen i.c.m. BV, jammer genoeg. Dat wordt hier sporten om de extra zwangerschapskilo's kilo's eraf te krijgen vrees ik :P Ik heb wel meer honger, dus misschien ligt het daar aan.
Ik heb daar helaas bij de oudste ook nooit iets van gemerkt, afvallen door bv. Had best gemogen van mij. Eens zien hoe dat nu gaat. Tevens verkapte meld met baby :) O+
pi_155865088
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 11:30 schreef SaskiaR het volgende:
Dat is zo ongeveer wat wij ook doen, alleen vergeet ik soms welke borst ik bij de vorige voeding als laatse heb gegeven :') Dus dan begin ik de volgende voeding met de borst die het volste aanvoelt.

Nu begonnen met kolven, zodat ik een voorraadje kan aanleggen voor als iemand anders op N. past. Maar dat duurt nog best lang zeg! Na 20 min heb ik 30 cc ofzo... hopelijk gaat dat sneller, want anders ben ik eindeloos bezig om één voeding bij elkaar te kolven.
Heb je wel een tsr?
Professioneel gifmenger.
pi_155867057
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 21:26 schreef LuDann het volgende:

[..]

Mmm, na gelezen te hebben wat er op die site beschreven staat is het misschien niet zo'n goed idee om zomaar 1 borst te gaan geven...

Mja, wat ik nu doe (1 borst geven en de andere afkolven) is ook niet echt iets wat ik op de lange termijn kan gaan doen.
L had de eerste maanden ook genoeg aan één borst en R nu ook. Nooit last van borstontsteking of onderproductie gehad. Na verloop van tijd ging ze naadloos over op twee.
pi_155869100
Ik gaf eerst 2 borsten, toen 1 want dat vond ik makkelijker en toen las ik al die verhalen op internet over terugvallende productie en ontstekingen: weer terug naar 2 gegaan. In de praktijk komt het er nu alleen inderdaad weer op neer dat ze na eentje wel genoeg heeft. En ik vergeet ook steeds waar ik was. Ik had een lintje van de kraam gehad voor aan mijn bh. Ik vergat hem alleen steeds te wisselen :+

Ik kon trouwens ook eerst amper 20-30 cc kolven en nu zit ik op iets meer dan 50 cc.
  zondag 6 september 2015 @ 18:38:17 #251
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_155871652
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 14:51 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Heb je wel een tsr?
Het begint wel vanzelf te druppen ja. Gewoon blijven oefenen denk ik!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_155875467
Tsr hoe merk/zie ik dat? (Ook met kolven dan kan ik mijn tepel zien)
  zondag 6 september 2015 @ 19:59:27 #253
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_155875533
Sommige mensen kunnen het voelen dat de melk begint te stromen, maar ik heb dat nooit gehad eerlijk gezegd...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zondag 6 september 2015 @ 20:04:27 #254
149959 SQ
snelle trees
pi_155875737
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 18:38 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Het begint wel vanzelf te druppen ja. Gewoon blijven oefenen denk ik!
met een tsr spuit het er meestal wel uit, bij mij in elk geval wel. Als het alleen druppelde had ik geen tsr.

En soms kan het wat prikkend voelen in je tepels :)
disclaimer
pi_155875906
Tsr voelde bij mij alsof er iemand een naald in stak, en daarna spoot de melk eruit. Erg goed te zien in de kolf. *O* opbrengst! *G*

Maar daar had ik een oxytocine-neusspray voor nodig, mijn hersenen waren niet te foppen. Kolf is geen baby, dus geen tsr.
Professioneel gifmenger.
pi_155876364
Het voelde bij mij als een soort kranp in mijn borsten, reactie was idd goed te zien in de kolf :) Of ik voelde 't als er geen baby of kolf in de buurt was :X
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_155876667
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 20:20 schreef JufMariska het volgende:
Het voelde bij mij als een soort kranp in mijn borsten, reactie was idd goed te zien in de kolf :) Of ik voelde 't als er geen baby of kolf in de buurt was :X
Ja, spontaan!! :X zo fijn...hele bh zeiknat, ook als je van die pads had.
Professioneel gifmenger.
pi_155876879
Liefst op de raarste momenten, als je gewoon een broodje aan het eten bent ofzo. :')
pi_155877565
Ik twijfel of ik wel een (goede) tsr heb. Zoon blijft erg lang over de borstvoeding doen. Als ik hem na 20 minuten los koppel wordt hij vaak kwaad en wil weer terug. (Mijnnnnn tepel! En dan met --> :o hoofd in paniek hoofdschudden)
Soms hoor ik dat hij voeding flink weg klokt en laat dan binnen 20 minuten zelf los. Maar dat is zelden.

Met kolven (handkolf) komen er wel straaltjes uit en kolf ik zo'n 50-80cc in 20-30 minuten. De straaltjes worden al snel druppels.
  zondag 6 september 2015 @ 21:00:44 #260
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_155878230
Njoh, geen kramp of pijn in mn borsten... en N. doet er idd vrij lang over (45 min. per voeding ongeveer). Maar ik kan zien dat er veel melk uit komt, soms loopt het uit haar mond omdat ze het niet allemaal in kan slikken. En ik heb wel vaak lekkende tieten, vooral 's nachts.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zondag 6 september 2015 @ 21:07:23 #261
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_155878480
Drinkt hij wel de hele tijd coci? L kan als hij krampjes heeft gerust 1,5 uur aan m'n tepel hangen, maar dan sabbelt hij vnl.
Edit: je zoon is pas 2,5 week bedenk ik nu. Dan vind ik het niet zo gek hoor. Wordt vanzelf beter.

[ Bericht 29% gewijzigd door Mariposas op 06-09-2015 21:16:34 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_155878683
Precies buurpoes }:|

Mijn uk dronk ook lang de eerste tijd, dat werd pas op het laatst 'beter'. Ondanks tsr en efficient drinken 2x30 minuten :Y)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_155882568
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 19:59 schreef SaskiaR het volgende:
Sommige mensen kunnen het voelen dat de melk begint te stromen, maar ik heb dat nooit gehad eerlijk gezegd...
Ik voelde dat heel duidelijk ja. Ook wel gehad dat het kriebelde onder mijn oksels bijvoorbeeld. En daarna in mij borst ook een trekkend, kriebelend gevoel. Maar ik heb nooit meegemaakt dat de melk eruit spoot. Wel druppelen. Bij het kolven voelde ik het veel minder sterk. Duurde vaak wel een tijdje voordat het echt een beetje begon te lopen. Ook nooit enorme kolfopbrengsten gehad. Het is echt bij iedereen weer anders he.

Ik vind het ook wel grappig om te lezen bij hoeveel vrouwen het normaal is dat er vooral of alleen uit 1 borst wordt gedronken. Ik merk dat ik het toch zo heb ingepeperd gekregen door de kraamhulp maar ook door wat ik her en der gelezen had dat je echt om en om moet doen, dat ik dat ook braaf heb gedaan en altijd ben blijven doen. En I is daar ook helemaal aan gewend, want die geeft nu zelf op een gegeven moment aan dat het tijd wordt voor de andere borst. Dan maakt ze zich los, probeert de ene borst op te bergen en zegt gebiedend 'die' al wijzend naar de andere borst. :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 6 september 2015 @ 22:33:33 #264
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155882889
Hier ook een tweeborster, met eentje per keer heeft hij bijna nooit genoegen genomen :'). Overigens heb ik nog nooit een tsr gevoeld of spontaan gelekt ofzo!
KuikenGuppy
pi_155883818
Dat lijkt me zo fijn, geen lekkende borsten. Ik was vorige week mijn zoogcompressen vergeten en ik stond binnen een uur met een natte plek in mijn shirt.

Ik heb op de meeste onhandig momenten een tsr, als ik bloos of mezelf socially awkward vind bijvoorbeeld. :')
  maandag 7 september 2015 @ 07:31:23 #266
149959 SQ
snelle trees
pi_155888633
Ik heb de tweede borst nog heel erg lang aangeboden, maar ze wilde 'm gewoon niet ;) ik heb het dus niet afgedwongen ofzo.
disclaimer
pi_155889048
Hier altijd 1 borst, vind het wel makkelijk ;).

TSR prikt nog steeds in m'n hele borst, of er allemaal naaldjes in steken. Bij kolven had ik die trouwens niet, mijn lijf liet zich ook niet foppen :N.
Home is where the O+ is...
pi_155891840
Hier verschilt het, soms 1, soms 2.

Vraagje, morgenvroeg past mijn schoonmoeder eventjes op M. Het hangt er een beetje om of ze in die tijd echt weer een voeding moet. Ik heb net na een doorslaapnacht wel een goede hoeveelheid kunnen kolven, dus die kan gewoon mee. Maar zal ik hem dan straks invriezen? Of in de koelkast bewaren en morgen invriezen als het niet nodig blijkt te zijn?
  maandag 7 september 2015 @ 11:23:12 #269
149959 SQ
snelle trees
pi_155891865
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 11:22 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Hier verschilt het, soms 1, soms 2.

Vraagje, morgenvroeg past mijn schoonmoeder eventjes op M. Het hangt er een beetje om of ze in die tijd echt weer een voeding moet. Ik heb net na een doorslaapnacht wel een goede hoeveelheid kunnen kolven, dus die kan gewoon mee. Maar zal ik hem dan straks invriezen? Of in de koelkast bewaren en morgen invriezen als het niet nodig blijkt te zijn?
ik zou dat laatste doen! Wel goed koud achterin de koelkast bewaren :)
disclaimer
pi_155891985
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 11:23 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik zou dat laatste doen! Wel goed koud achterin de koelkast bewaren :)
Ja, dat van de koelkast komt goed! Niet meer in de deur ;)
Ok, dan neem ik wel even zo'n kolfzakje mee. Als ze de voeding dan morgen niet hoeft te hebben giet ik het daar in en dan kan die wel bij schoonouders in de vriezer voor noodgevallen.
pi_155901702
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 11:30 schreef SaskiaR het volgende:
Dat is zo ongeveer wat wij ook doen, alleen vergeet ik soms welke borst ik bij de vorige voeding als laatse heb gegeven :') Dus dan begin ik de volgende voeding met de borst die het volste aanvoelt.

Nu begonnen met kolven, zodat ik een voorraadje kan aanleggen voor als iemand anders op N. past. Maar dat duurt nog best lang zeg! Na 20 min heb ik 30 cc ofzo... hopelijk gaat dat sneller, want anders ben ik eindeloos bezig om één voeding bij elkaar te kolven.
Je kunt misschien ook kolven als je baby aan de andere borst lurkt...
Heb je dat al eens geprobeerd?
Schudden voor gebruik
  maandag 7 september 2015 @ 18:50:26 #272
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_155901956
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 18:41 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Je kunt misschien ook kolven als je baby aan de andere borst lurkt...
Heb je dat al eens geprobeerd?
Ja... maar toen kon ik de borstschelp er niet goed op houden en liep alle melk er aan de onderkant van de borstschelp uit. Dat merkte ik pas na 5 min, toen ik me afvroeg waarom N. ineens een nat pakje had :P Er kwam dus wel vrij veel uit, nu nog een handige manier vinden om dit te doen. :')
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_155902061
Hier moest ik trouwens echt even denken wat Tsr was... de afkorting dan. :')

Natte plekken. Ik lek enorm en een straaltje spuit het er gewoon uit vooral als ik start voeden en dan kom ik tot de ontdekking waarom ik zo gek nat aanvoel dat het de borst is die niet gebruikt word op dat moment :') Die pads zitten nog wel eens scheef..... (en ja ik weet dat er een plakker op zit)

Ik denk dat ik binnenkort maar weer ga starten met wat afkolven om in te vriezen er is eind deze maand een bruiloft in zicht en ik weet nog niet precies wat ik wil doen met wurm. Eigenlijk gewoon meenemen in de draagdoek en op tijd weer vertrekken.... maar het start pas om 19:00 met de ceremonie en daarna het feest (dus ook oorbeschermers lenen dan of zo) . Dus misschien wel uit logeren :'( :'( maar ik vind hem daar nog veel te klein voor :'( :'(
Sowieso dus maar eens wat afgekolfde melk in de vriezer krijgen zodat we in ieder geval opties hebben.

Heeft iemand wel eens van die ijsklontzakjes gebruikt? Ik kreeg die tip van iemand......
Ik heb ook bewaarbakjes waar 50cc in gaat die ik kan invriezen. Denk dat ik daar maar mee ga starten. Of iemand anders moet geniale tips hebben..
Hoe vriezen jullie in?
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 18:50 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Ja... maar toen kon ik de borstschelp er niet goed op houden en liep alle melk er aan de onderkant van de borstschelp uit. Dat merkte ik pas na 5 min, toen ik me afvroeg waarom N. ineens een nat pakje had :P Er kwam dus wel vrij veel uit, nu nog een handige manier vinden om dit te doen. :')
Ik weet de vorm van je borst niet, maar soms kan het handig zijn om je borst iets wat te verhogen. Zodat je de kolf er makkelijk op kunt zetten en een beetje druk erop kunt houden zonder dat hij over je heen leegloopt. Dat kan bij sommige dames door een rolletje van een spuugdoekje te maken en die onder je borst te plaatsen. Misschien is dat wat voor je... bij mij helpt dat in ieder geval.
Leegt hij gelijk ook de onderkant van je borst goed ;)
Schudden voor gebruik
pi_155903669
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 18:53 schreef Stippelrientje het volgende:
Heeft iemand wel eens van die ijsklontzakjes gebruikt? Ik kreeg die tip van iemand......
Ik heb ook bewaarbakjes waar 50cc in gaat die ik kan invriezen. Denk dat ik daar maar mee ga starten. Of iemand anders moet geniale tips hebben..
Hoe vriezen jullie in?
Ik geloof dat gewone ijsklontzakjes niet per se bpa-vrij zijn... Ik gebruik milk trays en doe de staafjes in gewone diepvries-zakjes (met zo'n 'ritsje').
pi_155904018
In het kader van voeden op gekke momenten;

Gisteravond, de terugweg vanuit Italië duurde ons guppie te lang. Hij kon niet slapen, mijn entertainmentprogramma was uitgewerkt op de achterbank en ineens begon meneer aan mijn shirt te trekken.
Drinken!!! NU! :(
Hoe in hemelsnaam zonder te stoppen krijg je dat voor elkaar.
Want voor 2 of 3 slokken wat het soms is vonden we niet de moeite.
Ik op de achterbank shirt omhoog, borst ontbloot en halve yoga/kronkel/lenigheidsmove gemaakt en over hem heen gaan hangen met borst eruit.
Drinken drinken drinken :o
En erna tevreden met zijn knuffels en speen in voor zich uit gekeken.

Voeden met 140 km/u in de auto, ik kan 'm afvinken.

Het was al donker en we hebben geblindeerde achterramen, wrs niemand die wat heeft gezien :')
  maandag 7 september 2015 @ 19:58:46 #276
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155904049
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 19:57 schreef BlueEyes het volgende:
In het kader van voeden op gekke momenten;

Gisteravond, de terugweg vanuit Italië duurde ons guppie te lang. Hij kon niet slapen, mijn entertainmentprogramma was uitgewerkt op de achterbank en ineens begon meneer aan mijn shirt te trekken.
Drinken!!! NU! :(
Hoe in hemelsnaam zonder te stoppen krijg je dat voor elkaar.
Want voor 2 of 3 slokken wat het soms is vonden we niet de moeite.
Ik op de achterbank shirt omhoog, borst ontbloot en halve yoga/kronkel/lenigheidsmove gemaakt en over hem heen gaan hangen met borst eruit.
Drinken drinken drinken :o
En erna tevreden met zijn knuffels en speen in voor zich uit gekeken.

Voeden met 140 km/u in de auto, ik kan 'm afvinken.

Het was al donker en we hebben geblindeerde achterramen, wrs niemand die wat heeft gezien :')
Dat heb ik ook eens gedaan _O-. Hier alleen geen geblindeerde ramen alleen, en het was overdag :')
  maandag 7 september 2015 @ 20:34:52 #277
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_155905134
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 19:57 schreef BlueEyes het volgende:
In het kader van voeden op gekke momenten;

Gisteravond, de terugweg vanuit Italië duurde ons guppie te lang. Hij kon niet slapen, mijn entertainmentprogramma was uitgewerkt op de achterbank en ineens begon meneer aan mijn shirt te trekken.
Drinken!!! NU! :(
Hoe in hemelsnaam zonder te stoppen krijg je dat voor elkaar.
Want voor 2 of 3 slokken wat het soms is vonden we niet de moeite.
Ik op de achterbank shirt omhoog, borst ontbloot en halve yoga/kronkel/lenigheidsmove gemaakt en over hem heen gaan hangen met borst eruit.
Drinken drinken drinken :o
En erna tevreden met zijn knuffels en speen in voor zich uit gekeken.

Voeden met 140 km/u in de auto, ik kan 'm afvinken.

Het was al donker en we hebben geblindeerde achterramen, wrs niemand die wat heeft gezien :')
Zijn hier pics van? _O_
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_155905232
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 20:34 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Zijn hier pics van? _O_
Ja
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Professioneel gifmenger.
pi_155906698
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 20:37 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ja
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed geblindeerde ramen :D

ik vind het knap je (B.E) tussen de stoelen door wurmen en zulks.. _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door Stippelrientje op 07-09-2015 21:29:55 ]
Schudden voor gebruik
pi_155907422
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 21:11 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Goed geblindeerde ramen :D

ik vind het knap je tussen de stoelen door wurmen en zulks.. _O_
Is mij nooit gelukt. Buurkitten kreeg mijn pink om op te zuigen, dat haalde ik nèt. -O-
Professioneel gifmenger.
  maandag 7 september 2015 @ 22:14:24 #281
409579 LuDann
All the way
pi_155909507
Ik voelde de eerste 2 weken geen tsr maar tegenwoordig wel. Doet best zeer, voelt als een brandend/stekend gevoel in mijn borsten. En heb het ook op random momenten ja. In college bijvoorbeeld. Thank god for breastpads.

Stippel: je kunt speciale moedermelkbewaarzakjes kopen (online bijvoorbeeld). Die zijn bpa vrij. Ik vries verschillende hoeveelheden in, 100, 120, 140 en 50 cc bijvoorbeeld. Ligt er ook een beetje aan hoeveel ik kolf.

Ik heb nu al zo'n 2 liter liggen. *)

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 22:06 schreef DaviniaHR het volgende:
LuDann, hoe oud is je kindje?
Als je kleintje tevreden is na 1 borst en na een schone luier en een boertje echt niet meer hapt, zal het wel goed zijn.
Als je stuwing krijgt, is dat natuurlijk fijn even weg te kolven, maar hoeft niet standaard.
En als je kindje nu tevreden is met 1 borst, wil dat niet zeggen dat dat altijd zo blijft. Misschien een keer een regeldag of groeispurt en je kindje wil beide borsten (meerdere keren).
Ik zou nu kiezen voor comfort. Zo lang je op verzoek voedt en de klok verder links laat liggen, zal het wel goed komen.
Ze is 4 weken. :)

Na een rare koortsaanval afgelopen nacht is mijn productie weer wat gedaald en toen wilde ze wel 2 borsten. Dus ja, zo zie je maar. :P
pi_155910327
Vandaag weer een klein flesje geprobeerd om te oefenen, maar M. kreeg het niet meer voor elkaar. Kokhalzen en een beetje sabbelen, zowel bij man als bij mij, terwijl het dezelfde fles was als voorgaande keren. (En breeduit lachen op een gegeven moment met die speen in d'r mond :') ) Meer gebeurde er niet. Uiteindelijk was er wel wat uit de fles, maar er lag ook wel veel naast dus ik denk niet dat ze veel op heeft. De foospeen weigert ze ook al de hele dag (normaal wil ze niet zonder slapen en nu ineens wel gek genoeg). Zijn er meer baby's die dat hebben gehad? Ik hoop dat het alleen vandaag is.. Morgen nog maar eens proberen.

En knap hoor BlueEyes! :D
pi_155910467
Hmm en nadat ik dit heb getypt, vraag ik me ineens af of het misschien komt doordat er de vorige keren te veel melk kwam (uit die fles) en ze nu dacht van dikke doei met die fles. Morgen maar eens de Dr Browns proberen.
pi_155910478
Ik zat al ter vermaak op de achterbank hoor!
Alhoewel ik regelmatig achterstevoren op mijn knieën zit op de voorstoel, zo lenig ben ik nou ook weer niet dat ik er tussendoor wurm :D
pi_155933471
Even specifieke vraag over de Medela serie...

Ik las hier wat over de te huren medela symphony. Daar moet je dan zelf een afkolfset bijkopen, las ik op de thuiszorgwinkel site. Maar als je dan vervolgens dat ding niet meer huurt, heb je eigenlijk niets meer aan die afkolfset toch?

Of kun je de onderdelen van de afkolfset ook gebruiken i.c.m. een zelf aan te schaffen medela swing of harmony??

[ Bericht 27% gewijzigd door JantinaGr op 08-09-2015 21:52:11 ]
  dinsdag 8 september 2015 @ 21:52:45 #286
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155933852
Ik ken de symphony niet, maar lees op internet dat je de afkolfset evt later kunt gebruik op de handkolf (harmony) of swing.
KuikenGuppy
  dinsdag 8 september 2015 @ 21:55:30 #287
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_155933937
Ja, de onderdelen kun je ook op de Swing maxi gebruiken. Echter als je een kolf koopt is die compleet, dus die afkolfset zit er al bij. Heb je dus hooguit wat aan als reserveonderdeel.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 8 september 2015 @ 21:57:26 #288
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_155934002
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 21:41 schreef JantinaGr het volgende:
Even specifieke vraag over de Medela serie...

Ik las hier wat over de te huren medela symphony. Daar moet je dan zelf een afkolfset bijkopen, las ik op de thuiszorgwinkel site. Maar als je dan vervolgens dat ding niet meer huurt, heb je eigenlijk niets meer aan die afkolfset toch?

Of kun je de onderdelen van de afkolfset ook gebruiken i.c.m. een zelf aan te schaffen medela swing of harmony??
Klopt, schelpen + slangetjes passen ook op andere types, iig op de swing. De set die daarbij zat was voor mij niet de goede maat, dus was blij met ijn set die ik had gekregen in het ziekenhuis :Y

Net als die handige kolfflesjes die ze in het ziekenhuis hebben ^O^ . Vond er vorige week nog 2 nieuwe, die staan nu als reservefles in de kast, want doppen van kruidvatflessen passen er ook gewoon op :D
pi_155934132
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 21:55 schreef Mariposas het volgende:
Ja, de onderdelen kun je ook op de Swing maxi gebruiken. Echter als je een kolf koopt is die compleet, dus die afkolfset zit er al bij. Heb je dus hooguit wat aan als reserveonderdeel.
Hmm... goed te weten!

Stel dat ik de swing tweedehands koop, kan ik dus alsnog mijn eigen afkolfset gebruiken.
De kraamzorg gebruikt de medela symphony in het geval van op gang brengen van de bv... dus dan is de swing misschien een logische keuze voor de kolf na die tijd.
pi_155934165
En reserveonderdelen kunnen best fijn zijn. Man kookte heel lief alles uit in een te kleine pan. En toen hadden alle onderdelen net de bodem en rand van de pan geraakt en zaten dus gesmolten plekken aan.
Ik had de kolf toen 2 weken ofzo en kon dus alle losse onderdelen nieuw bestellen :{
  dinsdag 8 september 2015 @ 22:02:35 #291
409579 LuDann
All the way
pi_155934198
Ik heb ook 2 kolfsetjes, superhandig als je veel kolft (ivm afwassen enzo). Eentje uit het ziekenhuis, net als MM.

Ook een hele berg opbergflesjes meegekregen, want die zouden ze anders weggooien. Vet praktisch om melk tijdelijk in de koelkast in te bewaren. *O*
  dinsdag 8 september 2015 @ 22:02:43 #292
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_155934200
Dat zou idd een goede optie zijn. Maar wordt het kolven standaard door de kraamzorg gebruikt om de productie op gang te krijgen? Meestal is dat namelijk helemaal niet nodig als alles goed gaat.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_155934219
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 22:02 schreef Mariposas het volgende:
Dat zou idd een goede optie zijn. Maar wordt het kolven standaard door de kraamzorg gebruikt om de productie op gang te krijgen? Meestal is dat namelijk helemaal niet nodig als alles goed gaat.
Is bij mij ook niet gebeurd.
Professioneel gifmenger.
pi_155934320
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 22:02 schreef Mariposas het volgende:
Dat zou idd een goede optie zijn. Maar wordt het kolven standaard door de kraamzorg gebruikt om de productie op gang te krijgen? Meestal is dat namelijk helemaal niet nodig als alles goed gaat.
Neehoor, ik hoop dat alles ook direct goed gaat, maar ik wilde mij even inlezen, voor het geval dat het allemaal niet zo natuurlijk wil lopen. Wilde graag weten wat dan de mogelijkheden zijn.
pi_155942203
Ik krijg als van mijn pomp er iets stuk gaat dan in de winkel omgeruild voor een nieuw exemplaar (gratis en zonder bon). Als ik wat kwijt raak van de pomp dan kan ik mailen naar het bedrijf en dan sturen ze vervanging op als extra service.

Ik heb een handpomp van Nuby O+ Die gaat echt als een tierelier O+
(En nee die hoef je niet non stop te pompen ^^, )
Schudden voor gebruik
  woensdag 9 september 2015 @ 10:31:30 #296
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_155942606
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:08 schreef Stippelrientje het volgende:
Ik krijg als van mijn pomp er iets stuk gaat dan in de winkel omgeruild voor een nieuw exemplaar (gratis en zonder bon). Als ik wat kwijt raak van de pomp dan kan ik mailen naar het bedrijf en dan sturen ze vervanging op als extra service.

Ik heb een handpomp van Nuby O+ Die gaat echt als een tierelier O+
(En nee die hoef je niet non stop te pompen ^^, )
Ah, die je in december al had gekocht? :D heb je het speentje nog omgeruild? ;)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_155942693
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:31 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ah, die je in december al had gekocht? :D heb je het speentje nog omgeruild? ;)
jawel ^^, met de 9mnd beurs al. Hij (vertegenwoordiger) moest er hard om lachen. Had toen nog tig extra cadeautjes gehad van hem.
We hebben nog steeds (mail)contact trouwens. Ander halve week geleden kwam hij op kraamvisite :D Even vanuit Friesland gereden! :o mja hij moest redelijk in de buurt zijn dus dat gecombineerd. Lekker zitten kletsen over van alles en niets.

Ben super blij met de pomp en toebehoren. Ook makkelijk schoon te maken, grote ingang voor mijn tepel (geen nare randjes), past gemakkelijk in de hand.
Schudden voor gebruik
pi_155943110
Goed verhaal BlueEyes :D

Vraagje: hoe veel cc dronken jullie 9/10 maanden baby's nog per keer? Ging bij jullie naast het aantal voedingen, ook het aantal cc per keer omlaag? Elke baby is anders snap ik, maar ter referentie ;)
  woensdag 9 september 2015 @ 11:45:56 #299
149959 SQ
snelle trees
pi_155943939
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 19:57 schreef BlueEyes het volgende:
In het kader van voeden op gekke momenten;

Gisteravond, de terugweg vanuit Italië duurde ons guppie te lang. Hij kon niet slapen, mijn entertainmentprogramma was uitgewerkt op de achterbank en ineens begon meneer aan mijn shirt te trekken.
Drinken!!! NU! :(
Hoe in hemelsnaam zonder te stoppen krijg je dat voor elkaar.
Want voor 2 of 3 slokken wat het soms is vonden we niet de moeite.
Ik op de achterbank shirt omhoog, borst ontbloot en halve yoga/kronkel/lenigheidsmove gemaakt en over hem heen gaan hangen met borst eruit.
Drinken drinken drinken :o
En erna tevreden met zijn knuffels en speen in voor zich uit gekeken.

Voeden met 140 km/u in de auto, ik kan 'm afvinken.

Het was al donker en we hebben geblindeerde achterramen, wrs niemand die wat heeft gezien :')
Like a pro! _O- _O_ Hahaha! Dat verslaat mijn capriool big time :')

Helio, ze drinkt nu tussen de 80 en 150 per keer. Dus gemiddeld 120?
De behoefte wordt minder omdat ze nu veel voedingsstoffen uit boterhammen en karton enzo haalt :)
disclaimer
pi_155944504
Nee, juist steeds wat meer. Ik denk toen zo'n 90-100, nu met 18 maanden drinkt ze zo'n 120-150. Behalve karton haalt mijn smurf ook veel uit aarde en gras, liefst voorgemaaid.
pi_155944744
:D dan is dat het probleem, de mijne drinkt liever badwater met sop.

Oké, lekker variabel dus :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')