dan waren ze zeker vergeten om de tijden vast aan te passen aan de hoeveelheid?quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 20:49 schreef Thomas-sama het volgende:
Was weer rustig vandaag, hield zelfs een beetje tijd over
Hier doen ze dat gelukkig nietquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 21:03 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
dan waren ze zeker vergeten om de tijden vast aan te passen aan de hoeveelheid?
De gewone post gaat ook al mee met burgervaart (boot,trein,vliegtuig). Denk bijvoorbeeld aan MH17. Zat ook post in.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 19:52 schreef zombo het volgende:
Dit al gezien? http://www.nu.nl/beurs/41(...)en-in-bezorging.html
Is het eigenlijk ook niet andersom (begonnen), dat passagiers met de post meerijden? Zoals in Zwitserland de Postauto?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 20:11 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
De gewone post gaat ook al mee met burgervaart (boot,trein,vliegtuig). Denk bijvoorbeeld aan MH17. Zat ook post in.
In o.a Amerika en Australië en andere uitgebreide continenten, gaat de post sinds jaar en dag ook mee met de bus.
Wat in sommige landen niets dan normaal is, doen wij nu ook pas veel later omdat men pas laat gaat beseffen dat duurder niet altijd efficiënter is
Goedkopere logica leren we soms van zogenaamde 'achterstandslanden'
En dan loopt het 'rijke' Westen er mee weg alsof zij het wiel hebben uitgevonden
Interessant en net even wat over gelezen over de Zwitserse Postbusquote:Op woensdag 19 augustus 2015 21:08 schreef zombo het volgende:
[..]
Is het eigenlijk ook niet andersom (begonnen), dat passagiers met de post meerijden? Zoals in Zwitserland de Postauto?
quote:
Hij was best laat vandaagquote:
http://www.rtlnieuws.nl/e(...)t-waardetransporteurquote:Op donderdag 20 augustus 2015 07:03 schreef Pietertje71 het volgende:
Op eens weet je het...Je wordt waardetransporteur
Vroegere tijden herlevenquote:Op donderdag 20 augustus 2015 08:55 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
http://www.rtlnieuws.nl/e(...)t-waardetransporteur
Op Mijn Werk zag ik dat er weer een verhuizing naar de cloud gepland is (alleen later), zal daar misschien mee te maken hebben.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 12:18 schreef Paardindewei het volgende:
Iemand enig idee waarom ik mijn salarisstrook niet kan bekijken? Als ik bij eigen gegevens op salarisstrook klik krijg ik het onderstaande scherm. En ik kan nergens op klikken :S
[ afbeelding ]
In wat voor functie werk je dan? De meeste bezorgers (hier) kunnen geen reiskosten declareren.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 09:53 schreef ann3 het volgende:
Even een vraagje over de reiskostenvergoeding. Normaal werk ik 1 dag in de week maar nu in de vakantie meer, minimaal 3 en vaak 5/6 dagen in de week. Mijn reiskostenvergoeding is het zelfde gebleven. Nu heb ik daar achteraan gemaild maar het antwoord is dat ik mijn reiskosten kan doorgeven via intranet. Het lijkt mij dat dit automatisch moet gaan. Weten jullie hoe dit zit?
Dat ligt eraan hoe ver je van het depot af woont..quote:Op donderdag 20 augustus 2015 13:46 schreef zombo het volgende:
[..]
In wat voor functie werk je dan? De meeste bezorgers (hier) kunnen geen reiskosten declareren.
O ja da's waar, voorbereiders zullen vaak ook verder van de werkplek wonen. O ik zie nu dat wij daar ook een knop voor hebben!quote:Op donderdag 20 augustus 2015 13:48 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Dat ligt eraan hoe ver je van het depot af woont..
Maar voorbereiders krijgen ook gewoon reiskosten vergoeding, dus die functie is ook mogelijk
Voor jou?quote:Op donderdag 20 augustus 2015 14:52 schreef zombo het volgende:
Ik had vandaag zoveel zware post (vakbladen) voor het ziekenhuis dat ze een rolstoel gingen halen
Ja dat vroeg ik ook al Ik stelde ze gerust dat als ik gevallen was (wiebelend met zware tas los op de bagagedrager), de post met de ambulance was bezorgd.quote:
Hier viel het ook redelijk mee. Gemiddeld 1 a 2 tassen per wijk, met een uitschieter naar 2,5. Wel heel veel van die bloedirritantje folders van Staples, een soort A4-formaat vloeipapier in cellofaan. Bij het vossen blijft alles aan elkaar plakken, bij het bezorgen is het onmogelijk zonder verfrommelen langs een tochtborstel te duwen, en om het zonder scheuren te openen is ook nog een hele opgave (vereist een schaar en welhaast chirurgische precisie).quote:Op donderdag 20 augustus 2015 15:01 schreef Pietertje71 het volgende:
Hier aardig te doen. Wat meer brievenbuspakketjes en soms aan elkaar geplakte post(ivm celefaan) wat dan weer voor een ander adres is
)
[..]
Voor jou?
Dat doen we ook. Ik kijk er ergens wel naar uit.. Word een complete chaos.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 21:15 schreef Peterselieman het volgende:
Niet druk over maken en het lekker in de soep laten lopen
Je bent met één stapeltje van die dingen langer aan het VOSsen dan 30 stapels tv-gidsenquote:Op donderdag 20 augustus 2015 21:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier viel het ook redelijk mee. Gemiddeld 1 a 2 tassen per wijk, met een uitschieter naar 2,5. Wel heel veel van die bloedirritantje folders van Staples, een soort A4-formaat vloeipapier in cellofaan. Bij het vossen blijft alles aan elkaar plakken, bij het bezorgen is het onmogelijk zonder verfrommelen langs een tochtborstel te duwen, en om het zonder scheuren te openen is ook nog een hele opgave (vereist een schaar en welhaast chirurgische precisie).
Ik loop op lederen bergschoenen (helaas met goed onderhoud niet echt waterdicht te noemen) Ook met 'speciale' zooltjes, en niet die platte standaard dingen.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 20:17 schreef V__L_N het volgende:
Ik koop mijn schoenen bij decatlon. Ergens tussen de 15 en 40 euro. Wel altijd wandelschoenen of in de winter bergschoenen. Op zulke vlakke zolen kan ik tegenwoordig niet meer lopen. Heb er dus tegenwoordig ook nog eens gelzootjes voor hardlopers er in.
Dadelijk worden sommige postbodes omgeschoold naar chirurg.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 21:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier viel het ook redelijk mee. Gemiddeld 1 a 2 tassen per wijk, met een uitschieter naar 2,5. Wel heel veel van die bloedirritantje folders van Staples, een soort A4-formaat vloeipapier in cellofaan. Bij het vossen blijft alles aan elkaar plakken, bij het bezorgen is het onmogelijk zonder verfrommelen langs een tochtborstel te duwen, en om het zonder scheuren te openen is ook nog een hele opgave (vereist een schaar en welhaast chirurgische precisie).
Bij ons is er 1 route die op papier tot 19:10 staat terwijl de laatste afvoer om 19:00 is. Erg logisch natuurlijk. Maar bij ons blijken veel van die ritten wel vrij ruim te staan, dus de meesten zijn wel ruim voor de geraamde eindtijd terug. Nou weet ik natuurlijk niet hoe hard die chauffeurs rijdenquote:Op donderdag 20 augustus 2015 21:04 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik heb de routes gezien die op ons depot ingevoerd worden ivm het herontwerp.
Allejezus.. Die zijn echt beroerd in elkaar gezet. Mooiste is dat er een route is met als geraamde eindtijd tien over half 8, laatste afvoer gaat om kwart voor 8. CU's geklaagd maar nee. "is haalbaar, punt"
Als je dus een keer in de file staat mag je meteen door naar Nieuwegein. Welke kleuterjuf hebben ze daar op die functie zitten man
Los van het feit dat de routes bizar onlogisch in elkaar zitten. 3 chauffeurs tegelijkertijd in een klein dorp, een route met talloze buslichtingen en sommige helemaal niet. Heen en weer rijden( Ja letterlijk ivm tijdsvensters)
Ow ow ow ow..
Ik ben nu chauffeur, op een dtw contract.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 13:46 schreef zombo het volgende:
[..]
In wat voor functie werk je dan? De meeste bezorgers (hier) kunnen geen reiskosten declareren.
De dagen dat je extra werkt, kun je declareren op mijnpostnl.nl Beetje lastig te vinden allemaal en ik kan je het ook niet goed uitleggen, want ik kan zelf niet inloggen momenteel.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 09:53 schreef ann3 het volgende:
Even een vraagje over de reiskostenvergoeding. Normaal werk ik 1 dag in de week maar nu in de vakantie meer, minimaal 3 en vaak 5/6 dagen in de week. Mijn reiskostenvergoeding is het zelfde gebleven. Nu heb ik daar achteraan gemaild maar het antwoord is dat ik mijn reiskosten kan doorgeven via intranet. Het lijkt mij dat dit automatisch moet gaan. Weten jullie hoe dit zit?
Even een dwaling maken vanuit m'n andere brooddame. Bijna geen enkel leer blijft langdurig waterdicht. Leer moet eigenlijk altijd wel gewaxed worden met speciale waterproof lederwax. Dit omdat het een natuurproduct is. Het heeft dit echt nodig om goed waterdicht te blijven. Alleen lederverzorgende olie of sprays van de schoenmaker zijn eigenlijk niet genoeg.quote:Ik loop op lederen bergschoenen (helaas met goed onderhoud niet echt waterdicht te noemen) Ook met 'speciale' zooltjes, en niet die platte standaard dingen.
Ik ga binnenkort voor deze (leather waterproof-versie):
De routes zoals ze er nu zijn hebben veel gaten, in ieder geval bij ons. Dat is weer het andere uiterste. Ik heb een collega met een gap van een uur.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 21:41 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Bij ons is er 1 route die op papier tot 19:10 staat terwijl de laatste afvoer om 19:00 is. Erg logisch natuurlijk. Maar bij ons blijken veel van die ritten wel vrij ruim te staan, dus de meesten zijn wel ruim voor de geraamde eindtijd terug. Nou weet ik natuurlijk niet hoe hard die chauffeurs rijden
Als in: dat die dingen dan de hele loop lang in de weg liggen...quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 09:27 schreef Rafierafie het volgende:
Ik lees nu net over een proef waarbij de ze de pakjes bovenop de bundels in de tassen gaan doen in plaats van tussen de bundels.
Dat hebben we jaren geleden moeten doen: apart, ernaast, ertussen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 09:27 schreef Rafierafie het volgende:
Ik lees nu net over een proef waarbij de ze de pakjes bovenop de bundels in de tassen gaan doen in plaats van tussen de bundels.
Hier hetzelfde. Gisteren stonden zomaar opeens de zomerdaltijden er weer.quote:Bij mij stond in het begin van de week ook weer de normale tijd op de planning. Inmiddels is dat alweer naar beneden bijgesteld.
Volgende week zou hier in elk geval de laatste week met aangepaste tijden moeten zijn... Ik ben benieuwd.
quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 10:21 schreef superkimmi het volgende:
het feit dat de kloof tussen voorbereiden en bezorgen steeds groter wordt helpt ook niet in de communicatie over wat handig is en wat niet. Ik mis echt de tijd van het zetten van mijn eigen wijk. Je weet welke straat je waar wil, je weet hoe dik je je bundels wil, je weet waar je de pakketjes hebt gestopt. En fouten zijn je eigen stomme schuld dus die komen minder vaak voor
Ik zal kijken of ik het kan vinden. Bedankt!quote:Op donderdag 20 augustus 2015 22:42 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
De dagen dat je extra werkt, kun je declareren op mijnpostnl.nl Beetje lastig te vinden allemaal en ik kan je het ook niet goed uitleggen, want ik kan zelf niet inloggen momenteel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik me goed voorstellen. In de VOS gaan er in korte tijd zoveel bundels met grote items doorheen dat er soms iets in de verkeerde bak kan belanden. Bij ons heb je daar anderhalf uur voor, maar er zijn teams bij die slechts een uur hebben voordat de sorteerders komen. Daar komt het regelmatig voor dat ze nog met het laatste bezig zijn, terwijl de sorteerders al aan de kasten bezig zijn.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 11:41 schreef VixenFromHell het volgende:
Ahja duidelijk! De teleurstelling was wel groot toen ik dichterbij kwam en zag dat het geen stapel HAH was.. en dat het ook nog eens voor mijn wijk was
Ja ik had voor het eerst tijd over (meer dan een paar minuten). Mag ook wel een keer na al dat bijclaimen de laatste maanden.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 13:30 schreef superkimmi het volgende:
het leek vandaag wel oude tijden herleven: had echt een maandag hoeveelheid..
Was te verwachten. Niet alles is te doen op een scootertjequote:Op vrijdag 21 augustus 2015 12:24 schreef ann3 het volgende:
In de wandelgangen bij ons heb ik gehoord dat ze de eerste twee scooterbestellingen alweer hebben terug gedraaid naar een autobestelling.
Heeft vele oorzaken. Combinatie van ongemotiveerde pbz's die dachten lekker met het scootertje rond te tuffen en afentoe ergens in een afgeleven boerderij/woning/bedrijf een brief binnen te gooien(werd ons (eerste lichting) overigens wel voorgespiegeld)), tot verkeerde berekeningen qua hoeveelheid tassen/post/tijd e.d..quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 12:24 schreef ann3 het volgende:
In de wandelgangen bij ons heb ik gehoord dat ze de eerste twee scooterbestellingen alweer hebben terug gedraaid naar een autobestelling.
Is hier ook al gebeurd. Sommige adressen zijn niet per scooter te bereiken, dus gaan ze weer naar de autobestelling. Meestal gaat dan meteen de hele postcode over, aangezien ze niet 1 los adres kunnen overzetten postcodetechnisch gezien.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 14:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Was te verwachten. Niet alles is te doen op een scootertje
Werd hier net over gebeld, dat er een klacht ingediend was. Betreffende kaart is 4x opnieuw gestuurd en nooit aangekomen. Heb het geval uitgelegd, want ik wist het nog wel (inclusief de naam). Moet daar morgen toevallig weer lopen dus of ik het dan even uit kon leggen aan de bewonerquote:Op zondag 16 augustus 2015 15:59 schreef VixenFromHell het volgende:
Sommige mensen zijn ook niet zo slim he.. had ik er van de week een kaartje bij zitten, verstuurd met KaartWereld. Geen huisnummer, kon ook niet achterhalen waar ie naar toe moest. Zat er gisteren weer eentje bij. Diegene zal wel gedacht hebben, stom niet aangekomen, ik stuur er nog wel 1. Maar dus opnieuw zonder huisnummer dus ja helaas, ook die kon ik niet bezorgen.
dat mensen dat echt 4x op rij niet doorhebbenquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 15:44 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Werd hier net over gebeld, dat er een klacht ingediend was. Betreffende kaart is 4x opnieuw gestuurd en nooit aangekomen. Heb het geval uitgelegd, want ik wist het nog wel (inclusief de naam). Moet daar morgen toevallig weer lopen dus of ik het dan even uit kon leggen aan de bewoner
waarom zou dat niet goed gaan? Hier loopt het al een jaar en er zijn nog niet veel wijzigingen geweest, al kan het wel eens voorkomen dat een scooterbestelling door een autochauffeur uitgevoerd wordt met een auto als er een bezorger te weinig is.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 14:54 schreef ann3 het volgende:
Wat ik heb gehoord is dat ze hier autobestellingen van minimaal 6 uur op een scooter van maximaal 3 1/2 uur hebben gezet, zelfs in de zomer kan dat niet goed gaan.
quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 15:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
waarom zou dat niet goed gaan? Hier loopt het al een jaar en er zijn nog niet veel wijzigingen geweest, al kan het wel eens voorkomen dat een scooterbestelling door een autochauffeur uitgevoerd wordt met een auto als er een bezorger te weinig is.
Zei al tegen de TL, was van zo'n online kaartensite, en dan kun je gewoon klikken om de bestelling te herhalen. Dan kan het gebeuren dat je dit mist, zeker als ze het adres niet tonen ter controle. Maar ik vond het ook wel een beetje dom, en ook wel jammer want ik heb best geprobeerd om ze af te leverenquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 15:49 schreef superkimmi het volgende:
[..]
dat mensen dat echt 4x op rij niet doorhebben
Per toeval vandeweek ook 3 kaartjes van onlinekaart-iets bezorgd. 1 zonder huisnummer, 1met 2maal het huisnummer en 1 met het goedequote:Op vrijdag 21 augustus 2015 15:44 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Werd hier net over gebeld, dat er een klacht ingediend was. Betreffende kaart is 4x opnieuw gestuurd en nooit aangekomen. Heb het geval uitgelegd, want ik wist het nog wel (inclusief de naam). Moet daar morgen toevallig weer lopen dus of ik het dan even uit kon leggen aan de bewoner
Hier krijgen we idd ook pas met het laatste mailtje voor vertrek dat ze er niet meer zijn...quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 10:19 schreef VixenFromHell het volgende:
Het valt mee de planning was idd eigenlijk al gemaakt, maar het is wel aangepast gelukkig
Weet niet of ze overal pas zo kort van te voren melden dat ze op vakantie gaan? Hier doen ze dat vrijwel altijd op vrijdag, zodat ze er alleen zaterdag nog zijn. En als de vervanger dan bepaalde zaken niet behandelt..
Klopt. ik ookquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 10:32 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Hier krijgen we idd ook pas met het laatste mailtje voor vertrek dat ze er niet meer zijn...
Bij ons volgende week nog wel de zomerdaltijden, zag ik. Maar vorig jaar hebben ze dat ook tot ver in september volgehouden. Nou ja, gewoon maar weer bijplussen volgende week.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 16:19 schreef superkimmi het volgende:
hier volgende week nog gewoon zomerdal. Maar de scholen beginnen hier ook een week later
Retoursticker er op: Geweigerd.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 17:56 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier was het ook aardig wat. Ook een adres waar niet open gedaan werd toen ik aanbelde ivm te kleine brievenbus, al hoorde ik toch duidelijk stemmen binnen. Toen ik bij het lopen van die straat er nog weer langs kwam zag ik door het raam ook dat er toch echt mensen aanwezig waren.. tsja
Geen medelijden dat die nog een paar dagen mogen wachten op hun pakje
Wij hadden er 1 en die vond het te zwaar om de hah op dinsdag erbij te lopen dus die liep ze altijd op woensdag.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 18:14 schreef V__L_N het volgende:
Vixen: Dat vind ik dan echt zo irritant...
Zomerdal is inderdaad wel echt voorbij. Was druk vandaag, lekker uurtjes maken. Kan niet wachten op de kerst
Morgen een dubbele wijk. Kom ik vanmiddag terug van me wijk. Heeft de bezorger van de wijk die ik morgen extra loop een deel van de folders laten staan. Doet ze vaker, verdelen over 2 dagen. Maar ik was niet van plan om haar folders morgen te gaan lopen. Tc gebeld dat ik daar dus echt geen trek in had, dus die ging het regelen. Maar mijn hemel, dat bedenk je toch zelf wel als bezorger.
En wat heb je er mee gedaan?quote:Wij hadden er 1 en die vond het te zwaar om de hah op dinsdag erbij te lopen dus die liep ze altijd op woensdag.
Vroegah deed ze het elke week. Meer dan 1x bijladen deed ze niet. Wat dan niet mee ging bleef liggen voor de volgende dag. Het is geen geheim dat ze het doet. Ze heeft het zelfs een tijdje met donderdagfolders gedaan. Maar tegenwoordig is het rustiger, dus gaat het meestal wel mee. Maar als ze er voor bij moet laden doet ze het niet.quote:Vreemd dat zo'n bezorger die zelf maar even bepaald om het huis aan huis op een andere dag te bezorgen niet meteen op non actief wordt gesteld. De klant betaalt er toch gewoon voor om het op een bepaalde dag te laten bezorgen
Hier had ik een bol.com-pakketje ook voor een adres waarbij de gleuf van de buitenbus prima voldeed, alleen de achterliggende ruimte niet.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 17:56 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier was het ook aardig wat. Ook een adres waar niet open gedaan werd toen ik aanbelde ivm te kleine brievenbus, al hoorde ik toch duidelijk stemmen binnen. Toen ik bij het lopen van die straat er nog weer langs kwam zag ik door het raam ook dat er toch echt mensen aanwezig waren.. tsja
Geen medelijden dat die nog een paar dagen mogen wachten op hun pakje
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 18:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Retoursticker er op: Geweigerd.
quote:Had vandaag een pakje voor een bedrijf met een te kleine buitenbus (dwz: de afmetingen van de gleuf klopten wel, maar de ruimte er achter was te klein). Dus ik loop naar binnen, en wil het pakje afgeven bij de receptie. Maar die mevrouw wil het niet aannemen, en zegt dat ik naar de servicedesk moet. Ze wijst waar ik heen moet, maar uiteraard heb ik niet het benodigde toegangspasje, dus strand ik gelijk bij het toegangspoortje. Dus ik weer terug naar de receptie, en die mevrouw opent het poortje met haar eigen pasje. Ik door het poortje, leg het pakje bij de servicedesk, en wil weer terug. Stuit ik godverdomme weer op dat tyfuspoortje, en moet ik weer die baliemuts erbij roepen om het poortje te openen. De volgende keer dat ik weer een pakje heb voor die lui gaat er meteen een sticker "te kleine brievenbus" op.
Ik heb het één keer op een andere dag gedaan.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 19:03 schreef dud0r het volgende:
[..]
Wij hadden er 1 en die vond het te zwaar om de hah op dinsdag erbij te lopen dus die liep ze altijd op woensdag.
Helemaal niks mee gedaan. Niet mijn afdeling.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:57 schreef V__L_N het volgende:
[..]
En wat heb je er mee gedaan?
[..]
Vroegah deed ze het elke week. Meer dan 1x bijladen deed ze niet. Wat dan niet mee ging bleef liggen voor de volgende dag. Het is geen geheim dat ze het doet. Ze heeft het zelfs een tijdje met donderdagfolders gedaan. Maar tegenwoordig is het rustiger, dus gaat het meestal wel mee. Maar als ze er voor bij moet laden doet ze het niet.
En vandaag was het druk dus paste het niet... Het zal mij benieuwen of ze het nog gedaan heeft. Het was kwart voor 5 voor ik terug was op het depot en het heeft hier gehoosd daarna. Dus de verwachtingen zijn niet zo hoog.
Overigens heeft ze een vast contract, ze werkt al 6 jaar voor de post. Over een paar maanden mag ze er uit en dan gaat ze ook, dus verwacht niet dat ze iets gaan doen. Daar ging het ook niet echt om.
quote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:45 schreef zombo het volgende:
[..]
Sommige mensen kun je beter een paar dagen op *actief* zetten
Ik denk dat webcare dit tot de bodem gaat uitzoeken. Vervelend dat u dit overkomt!quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:44 schreef anti-loper het volgende:
Even een bedankje aan alle postbodes.
Verzend regelmatig en telkens is het de volgende dag binnen
Wel mooi, maar het zijn, om in wasmachinetermen te spreken, allemaal voorladers, terwijl bovenladers (met de gleuf in de bovenkant) het in het algemeen beter doen voor Bol.com-achtige pakjes.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 06:18 schreef Pietertje71 het volgende:
Overigens mooie brievenbussen van deze maatschappij die ik nu zo her en der tegen kom, maar las men de gleuf nu wat lager/anders had neergezet, dan konden de bol.com-pakketjes er zo in. Nu kan je die hoek net niet maken
ik heb een wijk vol met die groene dingen. Wat een verademing! Alles past, je fietst er zo langs, ze klemmen niet en ze zijn nog altijd prima!quote:Op woensdag 26 augustus 2015 15:44 schreef blijevis het volgende:
[..]
Wel mooi, maar het zijn, om in wasmachinetermen te spreken, allemaal voorladers, terwijl bovenladers (met de gleuf in de bovenkant) het in het algemeen beter doen voor Bol.com-achtige pakjes.
Die oude donkergroene pvc buitenbussen van de PTT waren eigenlijk zo slecht nog niet.
En nóg fijner als ze 'm niet afsluiten, tenminste... dat vond ik gisteren toen ik inviel voor de vijand concurrent en allemaal te dikke koffiedoosjes had.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 15:46 schreef superkimmi het volgende:
[..]
ik heb een wijk vol met die groene dingen. Wat een verademing! Alles past, je fietst er zo langs, ze klemmen niet en ze zijn nog altijd prima!
Ja in die wijk sluit bijna niemand m af. ideaal idd.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 15:53 schreef zombo het volgende:
[..]
En nóg fijner als ze 'm niet afsluiten, tenminste... dat vond ik gisteren toen ik inviel voor de vijand concurrent en allemaal te dikke koffiedoosjes had.
Ik ken die tochtstroken. Vaak zitten deze niet recht achter de klep aan de buitenkant gemonteerd. Duw je een pakje (van bijv. bol.com) erdoor, raak je de omlijsting van de tochtstrook, die vervolgens als een twijgje knapt.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 18:37 schreef Peterselieman het volgende:
Er zijn ook wel erg kleine schroeven gebruikt bij de montage. Mocht niets kosten zeker
Nou dat zie ik hier niet gebeuren. Zag d'r vandaag langskomen, duidelijk onderweg naar depot. 5 Minuten later kwam ze langs met tasje folders achterop. Geen idee of ze het bezorgd heeft, maar niet mijn probleem.quote:TL buiten en de manager hebben een gesprek met de gehad, verklaring in moeten leveren. Paar dagen non actief.
Sorry, het zal voortaan nog maar in de helft van de gevallen voorkomen. Daar gaan we aan werken.quote:Even een bedankje aan alle postbodes.
Verzend regelmatig en telkens is het de volgende dag binnen
Dat mensen daar echt nog een klacht voor doen. Met kranten er in gooien gebeurd dat zoooo vaak. Maar goed, je moet toch wat te zeuren hebben.quote:Je kan natuurlijk ook gewoon een kwalitatief goede tochtstrip kopen, en deze op vakkundige wijze laten monteren
Dat gesprek ga je toch niet serieus voeren? Daar heb je dus een klantenservice voor. Laten die dat lekker gaan uitzoeken, met zulke flauwekul ga ik me echt niet bezig houden.quote:Ik heb dat ook eens gehad, niet eens met een pakje, maar met een dikke envelop. Volgens meneer had ik als een bezetene staan rammen, en was daardoor z'n bus beschadigd. Hij eiste 60 euro voor een nieuwe borstel. (Je koopt zo'n tochtborstel bij elke bouwmarkt voor ongeveer 4 euro). Ik vroeg hem toen of hij de envelop nog had, en die bleek geheel onbeschadigd. Op mijn vraag hoe het mogelijk was om met een papieren envelop een plastic tochtstrip geheel te ruïneren, en dan ook nog eens zonder de envelop te beschadigen, had hij geen antwoord.
Ze hadden geklaagd bij de klantenservice, die hadden het doorgestuurd aan mijn TC, en die vond op zijn beurt dat ik daar persoonlijk excuses moest gaan maken en de schade inspecteren.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 19:08 schreef V__L_N het volgende:
Dat gesprek ga je toch niet serieus voeren? Daar heb je dus een klantenservice voor. Laten die dat lekker gaan uitzoeken, met zulke flauwekul ga ik me echt niet bezig houden.
In die groene, mits er geen slotje op zit ,past elk brievenbuspakketje. Ik kom ze nog regelmatig(ook de latere modellen) tegenquote:Op woensdag 26 augustus 2015 15:44 schreef blijevis het volgende:
[..]
Wel mooi, maar het zijn, om in wasmachinetermen te spreken, allemaal voorladers, terwijl bovenladers (met de gleuf in de bovenkant) het in het algemeen beter doen voor Bol.com-achtige pakjes.
Die oude donkergroene pvc buitenbussen van de PTT waren eigenlijk zo slecht nog niet.
Klopt. vaak een brede brievenbusgleuf en een goedkoop te klein tochtstrip ala de foto.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 18:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik ken die tochtstroken. Vaak zitten deze niet recht achter de klep aan de buitenkant gemonteerd. Duw je een pakje (van bijv. bol.com) erdoor, raak je de omlijsting van de tochtstrook, die vervolgens als een twijgje knapt.
In feite zit mevrouw fout, want haar brievenbus voldoet niet aan de eisen. Die staan immers slechts een soepele tochtborstel toe, wat betekent dat je bij het inwerpen van de post geen weerstand mag ondervinden.
quote:Op woensdag 26 augustus 2015 19:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ze hadden geklaagd bij de klantenservice, die hadden het doorgestuurd aan mijn TC, en die vond op zijn beurt dat ik daar persoonlijk excuses moest gaan maken en de schade inspecteren.
De klantenservice gaat daar ook helemaal in mee, die gaan niet vragen of de tochtstrip wel fatsoenlijk gemonteerd was. "Oh wat vervelend voor u meneer, onze excuses, we gaan de postbode er op aanspreken hoor!".quote:Op woensdag 26 augustus 2015 19:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ze hadden geklaagd bij de klantenservice, die hadden het doorgestuurd aan mijn TC, en die vond op zijn beurt dat ik daar persoonlijk excuses moest gaan maken en de schade inspecteren.
Serieus heeft die man totaal geen straatervaring ofzo? Wat een knullige actie.quote:Ze hadden geklaagd bij de klantenservice, die hadden het doorgestuurd aan mijn TC, en die vond op zijn beurt dat ik daar persoonlijk excuses moest gaan maken en de schade inspecteren.
Oh ja die H&M 'pakjes' zeer vervelend idd Heb je meestal 2 handen voor nodig, maar 1 hand heb je al de bundel vast En in sommige gevallen zijn ze ook nog te dik.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 22:23 schreef Duufje het volgende:
Herkenbaar die klachten. Ik heb de laatste tijd ook elke keer van die lenzen doosjes van Pearle die niet in de brievenbussen passen, laatst drie keer in een wijk . Terwijl het gewoon 'standaard' brievenbussen zijn.
Wat ik het ergste vind zijn brievenbuspakjes zonder vaste vorm, bijv een tshirt in een plastic zakje. Dat is echt rot om die in de brievenbus gefrot te krijgen.
Oh ehh hoi trouwens ik bezorg nu een jaar 1x per week post, soms in de vakanties meer. Eerst op zaterdag en vanaf deze week ben ik geswitcht naar de dinsdag, provincie Utrecht.
En dan een kleiner dan gangbaar formaat brievenbusgleuf met veer er achter treffen....quote:Op woensdag 26 augustus 2015 22:23 schreef Duufje het volgende:
Herkenbaar die klachten. Ik heb de laatste tijd ook elke keer van die lenzen doosjes van Pearle die niet in de brievenbussen passen, laatst drie keer in een wijk . Terwijl het gewoon 'standaard' brievenbussen zijn.
Wat ik het ergste vind zijn brievenbuspakjes zonder vaste vorm, bijv een tshirt in een plastic zakje. Dat is echt rot om die in de brievenbus gefrot te krijgen.
Oh ehh hoi trouwens ik bezorg nu een jaar 1x per week post, soms in de vakanties meer. Eerst op zaterdag en vanaf deze week ben ik geswitcht naar de dinsdag, provincie Utrecht.
Nu met gratis kreukelservice aan huisquote:Op donderdag 27 augustus 2015 00:34 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Oh ja die H&M 'pakjes' zeer vervelend idd Heb je meestal 2 handen voor nodig, maar 1 hand heb je al de bundel vast En in sommige gevallen zijn ze ook nog te dik.
Leuk he. Ik heb ze laatst eens moeten VOSsen in mijn uppie. Na een paar uurtjes en ruim honderd blauwe bakken verder was ik er wel klaar meequote:
nah, karretje voor het pad neerzetten en de aandacht trekken, zodat de deur open gaat. Was blij dat ik het niet door de bus hoefde proppenquote:
Ook voor Staplesquote:Op donderdag 27 augustus 2015 12:04 schreef V__L_N het volgende:
Zachte pakketjes moet je sandwichen tussen 2 poststukken (als kan natuurlijk).
Als ze het flexvolume doorschuiven naar zaterdag wordt het wel drukker . wij hebben ook alle flex doorgeschoven. Zou je dat niet doen dan blijft het rustig.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Flink drukke dag vandaag, maar liefst 12 tassen voor 2 wijken. Geen Raboreaders, wel een mailing van Telfort, Igopost, stapels brochures van de een of andere mij onbekende kantoorartikelengroothandel (soms wel 10-20 per adres!) en helaas ook een of andere autistische voorbereider die per se alles PER VAKJE MOET AFBUNDELEN. Dus op daldagen heb je dan 1 verfrommeld bankafschrift met een elastiekje er omheen, en vandaag bundels van 20 cm dik en 5 kg.
Op zaal zag ik ook alweer pallets vol zooi staan, dus de voorspelling van de alhier op dit forum aanwezige TC dat het zaterdag heel rustig gaat worden, neem ik maar met een flinke schep zout.
Als ze het vandaag hadden meegegeven was het helemaal krankzinnig druk geweest. Ik had nu al een wijk met 15 blauwe bakken.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:44 schreef dud0r het volgende:
[..]
Als ze het flexvolume doorschuiven naar zaterdag wordt het wel drukker . wij hebben ook alle flex doorgeschoven. Zou je dat niet doen dan blijft het rustig.
Dat herken ik. Om tijd te besparen hebben ze met de invoering van de HSM in 2003 besloten dat je in de voorbereiding achteruit moet werken. Dus de bundel die je als laatste loopt komt als eerste uit de machine. Als men dit op de juiste manier doet, zitten de segmenten in omgekeerde loopvolgorde in de bakken, maar zit de post binnen de segmenten wel op loopvolgorde. Helaas is dat voor veel mensen toch een te ingewikkelde methode.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:48 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Dat afbundelen is wel één van de meest hinderlijke dingen sinds ik mijn eigen wijken niet meer voorbereid. Komt vaak genoeg voor dat ik een dikke bundel heb met straat a+b en dan de volgende bundel straat b+c. Waardoor je voor straat b in twee bundels kan gaan graaien.
Daarbij worden nieuwe flats om één of andere manier verkeerd opgenomen in het systeem. Hierdoor krijg je met doorbundelen bundels als 80 t/m 120, 40 t/m 80 en onderop 2- 40.
De fout volgorde ontstaat als je het tweede segment voor je eerste segment zet op je stelblok (volledig volgens de werkwijze dus). Daarom lijkt het ook meer een fout in het systeem te zijn. Kom het ook alleen tegen bij nieuwbouwflats.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat herken ik. Om tijd te besparen hebben ze met de invoering van de HSM in 2003 besloten dat je in de voorbereiding achteruit moet werken. Dus de bundel die je als laatste loopt komt als eerste uit de machine. Als men dit op de juiste manier doet, zitten de segmenten in omgekeerde loopvolgorde in de bakken, maar zit de post binnen de segmenten wel op loopvolgorde. Helaas is dat voor veel mensen toch een te ingewikkelde methode.
Wij kunnen wijzigingen gewoon doorgeven en 1 keer per maand (rond de 15e) wordt het dan aangepast in het systeem. Duurt dus zeker geen jaren.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 17:34 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Dat soort wijzigingen duren altijd jaren. Heb ook meerdere malen moeten doorgeven dat één straat gewoon een normale loopvolgorde had, en nummer 219 dus niet bij 209 moest zitten. Geen idee of het nu wel klopt aangezien ik er al een tijdje niet meer gelopen heb.
In theorie kan het ook wel. Maar in de praktijk gaat het vaak mis tussen het doorgeven het aanpassen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 17:45 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Wij kunnen wijzigingen gewoon doorgeven en 1 keer per maand (rond de 15e) wordt het dan aangepast in het systeem. Duurt dus zeker geen jaren.
Thanks voor de tip! Binnenkort uitproberenquote:Op donderdag 27 augustus 2015 12:04 schreef V__L_N het volgende:
Zachte pakketjes moet je sandwichen tussen 2 poststukken (als kan natuurlijk). Het lijkt onvoordeliger omdat het dikker wordt. Maar die pakketje frummelen meestal. Wanneer je ze plat drukt tussen 2 poststukken glijden ze met minder weerstand naar binnen = minder frummelen = makkelijker.
Klopt, met een normale brievenbus gaat dat primaquote:Op donderdag 27 augustus 2015 22:55 schreef Duufje het volgende:
[..]
Thanks voor de tip! Binnenkort uitproberen
Soms kleine dingen, en heel afentoe uitschieters wat minder is als dat adres een paar 100 meter terug is. Gisteren was het ook raak. Ik doe er zelden melding van, omdat ik weet dat mijn vaste voorbereid(st)er meer goed doet dan foutjes maakt. Iedereen kan een slechte dag hebbenquote:Op donderdag 27 augustus 2015 23:06 schreef Duufje het volgende:
Over het sorteren van de post, vind het wel irritant dat ze in een bundel nummers 40-20,19-39 doen en in andere bundel 18-2,1-17 ook als het niet veel is, dus als ik dan de hele straat in een keer wil lopen moet ik het eerst goed leggen.
Maar ik ben wel echt tevreden over de sortering, toen ik begon vorig jaar was het een puinhoop. Brieven over het hele land in mn bundels en veel post van mijn wijk in verkeerde bundels... Nu natuurlijk nog wel af en toe een foutje, maar he dat kan.
Hoe gaat dat bij jullie?
Wat een verrassende ontwikkeling.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:58 schreef V__L_N het volgende:
https://postnl-dev-commun(...)e=00P24000001wjozEAA
Big brother is watching you...
Het komt af en toe voor dat de volgorde in de rode bak afwijkt van die in de boekjes. Welke moet je dan aanhouden?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 06:31 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Soms kleine dingen, en heel afentoe uitschieters wat minder is als dat adres een paar 100 meter terug is. Gisteren was het ook raak. Ik doe er zelden melding van, omdat ik weet dat mijn vaste voorbereid(st)er meer goed doet dan foutjes maakt. Iedereen kan een slechte dag hebben
Ook minder als je een tijdelijke voorbereid(st)er hebt die woonwijken sorteert ipv buitenwijken
Enkele malen gedaan, ook toen de voorbereiding anders ging werken dan de sorteervolgorde. Dat was gewoon niet te doen.
De volgorde is nu nogsteeds niet optimaal(een paar adressen waarbij ik standaard ene bundel nakijk/hersorteer). Al meerdere malen doorgegeven maar dan alleen dat ze er naar zullen kijken, niets aangedaan.
In het begin was de rij/loop-volgorde een rommeltje. De vorige collega( 's) hebben hiervan nooit melding gedaan dus is dat op zijn beloop gegaan. Het heeft een paar maanden geduurd eerdat dit beter werd.
Wel leuk voor de eerste keer een route lopen/rijden zonder enige kennis, en dan in die weken ook nog aan moeten geven hoe de route verbeterd moest worden. Dat was amper te doen
Idd, dus daarom gemeld.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het komt af en toe voor dat de volgorde in de rode bak afwijkt van die in de boekjes. Welke moet je dan aanhouden?
Als ik iemand als voorbereider krijg die de route kent/ooit heeft gelopen oid, staat alles op goede volgorde=niet volgens het boekjequote:Daarnaast zet ik bij een bepaalde wijk een bundeltje in tegenstelling tot het boekje en de rode bak andersom. Scheelt de bezorger twee minuten, omdat ik weet hoe het daar in de praktijk loopt
Wilde net melden dat ik een update kreeg van MijnWerkquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:58 schreef V__L_N het volgende:
https://postnl-dev-commun(...)e=00P24000001wjozEAA
Big brother is watching you...
Helemaal niets mee te makenquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:58 schreef V__L_N het volgende:
https://postnl-dev-commun(...)e=00P24000001wjozEAA
Big brother is watching you...
Dat is het grote probleem, dat het boekje niet aansluit bij de praktijk en je de praktijk niet kent.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:12 schreef Pietertje71 het volgende:
Als ik iemand als voorbereider krijg die de route kent/ooit heeft gelopen oid, staat alles op goede volgorde=niet volgens het boekje
Wil je even zwaaien naar de webcam...links boven je..ja daarquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Helemaal niets mee te maken
quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is het grote probleem, dat het boekje niet aansluit bij de praktijk en je de praktijk niet kent.
Bij die wijk waar ik een bundel andersom zet kan ik met een andere bundel echt helemaal niets. Dat is een ware rampenbundel die je op de weg goed moet zetten, ondanks dat ik precies weet welke adressen het zijn. Voorheen zaten die logisch over meerdere vakjes verdeeld, maar samen past het niet bij elkaar en is een logische volgorde ver te zoeken. Als het aan mij zou liggen draaien ze de route op dat stuk weer om en kun je het weer mooi in twee delen knippen ...
En met kerst hoefde je dan alleen maar te vragen waar oom Piet en tante Griet woonden. Je kreeg meteen een staat en huisnummer.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:42 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Praktijk ervaring heb ik op de werkvloer geleerd van postbodes van de oude stempel die maling hadden van wat de toenmalige TC wilde/eiste. Vaak wel leuk die vele discussies (schreeuwpartijen) aan te horen
En het werkte in de praktijk nog veel beter dan al die onderzoekjes en niet meer mogen communiceren met de postbezorger of die nog een goede suggesties had in hoe de route beter gezet kon worden.
Ook deze postbodes konden zowat elke route die er werd voorbereidt
Iddquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 11:08 schreef ann3 het volgende:
[..]
En met kerst hoefde je dan alleen maar te vragen waar oom Piet en tante Griet woonden. Je kreeg meteen een staat en huisnummer.
Van mij mogen ze 'm houden, die app. Ik vind het niks dat ze op deze manier precies kunnen uitpeilen waar jij je op welke tijd bevindt. Het staat ook zo leuk in die nieuwsbrief: we doen nu nog niks met deze functionaliteit. Dus ze gaan het straks wel doen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 11:41 schreef V__L_N het volgende:
Ik heb er wel een probleem mee. Tenminste zolang het hier bij blijft nog niet, Maar het is wel op het randje van de privacy. Zodra dat kreng zelf gps gaat bedienen is het over.
Die app is niet verplichtquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 15:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Van mij mogen ze 'm houden, die app. Ik vind het niks dat ze op deze manier precies kunnen uitpeilen waar jij je op welke tijd bevindt. Het staat ook zo leuk in die nieuwsbrief: we doen nu nog niks met deze functionaliteit. Dus ze gaan het straks wel doen.
Of het in strijd is met privacywetten, weet ik eerlijk gezegd niet. Veel koeriersbedrijven hebben GPS-trackers in hun auto's zitten, en hoorde ik hier niet ook het gerucht dat de nieuwe scooters ook GPS zouden hebben?
Verschil is echter wel dat het hier gaat om bezorgers die de app op hun eigen privé-toestel hebben geïnstalleerd. Dat een bedrijf hun eigendom van een tracker voorziet is tot daaraan toe, maar andermans eigendom? Wat is het volgende? Krijgen we een chip in onze schedel geïmplanteerd? Of een anal probe?
Nee, dat zou er nog eens bij moeten komen.quote:
South Park - Cartmanquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 15:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Van mij mogen ze 'm houden, die app. Ik vind het niks dat ze op deze manier precies kunnen uitpeilen waar jij je op welke tijd bevindt. Het staat ook zo leuk in die nieuwsbrief: we doen nu nog niks met deze functionaliteit. Dus ze gaan het straks wel doen.
Of het in strijd is met privacywetten, weet ik eerlijk gezegd niet. Veel koeriersbedrijven hebben GPS-trackers in hun auto's zitten, en hoorde ik hier niet ook het gerucht dat de nieuwe scooters ook GPS zouden hebben?
Verschil is echter wel dat het hier gaat om bezorgers die de app op hun eigen privé-toestel hebben geïnstalleerd. Dat een bedrijf hun eigendom van een tracker voorziet is tot daaraan toe, maar andermans eigendom? Wat is het volgende? Krijgen we een chip in onze schedel geïmplanteerd? Of een anal probe?
Het is wat anders als bedrijfsvoertuigen een gps hebben. Maar je mag werknemers niet in hun vrije tijd kunnen traceren. En gezien het mijn prive telefoon is mag dat dus niet.quote:Van mij mogen ze 'm houden, die app. Ik vind het niks dat ze op deze manier precies kunnen uitpeilen waar jij je op welke tijd bevindt. Het staat ook zo leuk in die nieuwsbrief: we doen nu nog niks met deze functionaliteit. Dus ze gaan het straks wel doen.
Of het in strijd is met privacywetten, weet ik eerlijk gezegd niet. Veel koeriersbedrijven hebben GPS-trackers in hun auto's zitten, en hoorde ik hier niet ook het gerucht dat de nieuwe scooters ook GPS zouden hebben?
Verschil is echter wel dat het hier gaat om bezorgers die de app op hun eigen privé-toestel hebben geïnstalleerd. Dat een bedrijf hun eigendom van een tracker voorziet is tot daaraan toe, maar andermans eigendom? Wat is het volgende? Krijgen we een chip in onze schedel geïmplanteerd? Of een anal probe?
Voorlopig komt die app er nog niet omdat nog te weinig bezorgers gebruik maken van de Windows Phone, aldus een bericht op intranetquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 17:19 schreef Duufje het volgende:
Tja over die app, ik heb een Windows Phone dus ookal zou ik die app willen kan dat niet want hij is (nog? Weet iemand of die er wel komt?) niet voor Windows Phone.
Laat staan mijn collega, die altijd in mijn postcode plast (boomrijke wijk)quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 17:19 schreef Duufje het volgende:
Ik vind niet dat het postnl wat aangaat als ik tijdens het lopen even naar huis ga om naar het toilet te gaan, als ik die tijd maar als eigen tijd reken.
Wil je eens vrolijk op bevestigen klikken (bij mij klopt het wel), kan dat niet als er geen wijken staan.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:29 schreef Thomas-sama het volgende:
Volgende week een leeg rooster. Ik zal vast niet hoeven werken
"Zeg wat doe je toch elke keer in die andere wijk?" Ja geef daar maar antwoord opquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 18:42 schreef zombo het volgende:
[..]
Laat staan mijn collega, die altijd in mijn postcode plast (boomrijke wijk)
Je vraagt je ook af: waarom repareren mensen die deurbel niet gewoon?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 15:50 schreef VixenFromHell het volgende:
Werd hier vandaag aangesproken door iemand die een zending niet ontvangen heeft.. zelfde wijk als die kaartjes en ze had het eigenlijk verwacht op een dag dat ik daar liep. Heb het zelf meteen ook maar even doorgegeven aan de TL, maar ik baal er wel een beetje van want dan heb ik zo natuurlijk weer een klacht/melding aan mijn broek hangen
En die vorige bleek dan wel niet mijn schuld, maar het is toch verdacht als er over mijn dienst ineens steeds klachten komen...
https://twitter.com/PinkTlayd/with_replies
Over een deurbel die het niet doet en dat het toch logisch is dat je klopt als je geen geluidje van de bel hoort. "Moet ik nou bij elk pakketje op de deur aangeven dat mijn #deurbel het niet doet?? @postnl #dhl en nog vele andere bedrijven???"
Er valt niets te repareren bij Teresa, ze heeft het ding zelf uitgezet.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 23:02 schreef blijevis het volgende:
[..]
Je vraagt je ook af: waarom repareren mensen die deurbel niet gewoon?
Maak dan een app die werkt met alle telefoon /besturingssystemenquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 17:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Voorlopig komt die app er nog niet omdat nog te weinig bezorgers gebruik maken van de Windows Phone, aldus een bericht op intranet
Ja dan moet je eigenlijk gewoon niet zeuren idd maar ik zie die briefjes zoveel en vraag me ook wel eens af waarom ze die niet maken. Sommige briefjes hangen er al jarenquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 00:55 schreef Zelva het volgende:
[..]
Er valt niets te repareren bij Teresa, ze heeft het ding zelf uitgezet.
Sorry, maar dat ligt veel te veel voor de hand. Dat kan gewoon echt niet om iets meteen goed aan te pakken.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 12:45 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Maak dan een app die werkt met alle telefoon /besturingssystemen
Hier niet. Het was behoorlijk druk, met oa Villa d'Arte, een bijna hah-mailing van de lokale thuiszorgorganisatie, een mailing van de Zonnebloem, en een mailing van Center Parcs. Helaas had Center Parks last van vuile printerkoppen, waardoor er bij veel brieven een streep precies door het huisnummer liep.quote:
Moesje nie wachte dan?quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 17:16 schreef V__L_N het volgende:
Weet iemand waar de code wachte voor staat op het rooster? Heb deze week 1 uur en 10 minuten gekregen onder die noemer... Maar geen idee waar dat nu weer over gaat.
Ik hoef idd niet te werken. Afgekeurd verlof toch teruggedraaid, alleen dinsdag opdraven.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:29 schreef Thomas-sama het volgende:
Volgende week een leeg rooster. Ik zal vast niet hoeven werken
Ik heb heul geen idee. Ik ga altijd pas een half uur na levertijd naar het depot. Die gasten zijn altijd net te laat en dat hok is niet groot genoeg om daar met veel rond te hangen. (Plus dat ik me collega niet aardig vind)quote:Moesje nie wachte dan?
Geen idee, ik krijg nooit spontaan iets aangeboden bij die club. Misschien per ongeluk de wachttijd van iemand anders gekregen? Er zou wel alvast iets veranderen mbt de nieuwe h-a-h-regeling.... nee, dat heette anders (NBW: noodzakelijk bijzonder werk).quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 17:58 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik heb heul geen idee. Ik ga altijd pas een half uur na levertijd naar het depot. Die gasten zijn altijd net te laat en dat hok is niet groot genoeg om daar met veel rond te hangen. (Plus dat ik me collega niet aardig vind)
Maar goed, betekend dat het ook echt?
Nou, het komt niet vaak voor dat ik hun reacties leuk vind, maar dit is wel origineel en goed bedachtquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 19:56 schreef zombo het volgende:
https://twitter.com/mklerx/status/637652292951482368/photo/1
lolquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 16:02 schreef Pietertje71 het volgende:
Middag
Wat een benauwdheid zeg, en dat terwijl ik met jas aan naar het depot vertrok
Affijn, het was een prima piekdagje met enkele folders te kort in 1 wijk en bij de andere wijk 1 stapel te veel. Waar het aan ligt: geen probleem. Men weet het aantal adressen, maar of de afdeling HAH communiceert met het 'postvak' zal mij een kanariepietje wezen.
Ik ga weekend vieren...toedeloe
[..]
Sorry, maar dat ligt veel te veel voor de hand. Dat kan gewoon echt niet om iets meteen goed aan te pakken.
Dus het probleem ben jij met je WINDOWSphone!
quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 19:56 schreef zombo het volgende:
https://twitter.com/mklerx/status/637652292951482368/photo/1
quote:
Gezien mijn uren voor volgende week zal dat hier ook wel zijn.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 16:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
.
En volgende week schijnt het nog veel drukker te worden
geniet er van!quote:Op zondag 30 augustus 2015 16:08 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Lekker enkele weken vakantie.
Heerlijk, niet 3x per week om 6.00 uur de wekker
Dank je wel !quote:
Sta je wel op standby? .....quote:Op zondag 30 augustus 2015 16:08 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Lekker enkele weken vakantie.
Heerlijk, niet 3x per week om 6.00 uur de wekker
Telefoon staat op stil (gna gna gna)quote:Op maandag 31 augustus 2015 05:28 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh
[..]
Sta je wel op standby? .....
Geniet van je vakantie
Als de desbetreffende persoon die het verzend het pakketje 'gewoon' heeft verzonden (dus niet bijv aangetekend) hoeft er bij ontvangst geen legitimatie getoond te worden. Dan wordt er puur op adres bezorgd en kan het dus prima naar een ander adres gestuurd worden.quote:Op maandag 31 augustus 2015 19:05 schreef fruitsalade007 het volgende:
Hey ik had een vraag medewerkers van postNL. Ik ben zelf niet bereid op mijn thuisadres een pakketje te ontvangen (pakket van een persoon, niet van een webshop o.i.d.), maar het kan ook niet opgehaald worden bij een postNL bedrijf, heeft de persoon mij verteld waarmee ik contact heb. Hoe kan ik dit pakketje nu ontvangen..? Kan ik het bijv. naar een vriends adres laten sturen? Alleen vroeg me dan wel af.. moet diegene zich dan niet legitimeren waardoor ze erachter komen dat hij/zij mij niet is? Alvast bedankt voor de reactie.
Overigens ben ik 17 en is de bestelling al betaald. Degene die 'm eventueel zou ontvangen zal ook rond de 17 zijn of zijn/haar ouders ontvangen het, kan ook.
Lil' Kleine zingt er zeker overquote:Op maandag 31 augustus 2015 19:05 schreef fruitsalade007 het volgende:
Hey ik had een vraag medewerkers van postNL. Ik ben zelf niet bereid op mijn thuisadres een pakketje te ontvangen (pakket van een persoon, niet van een webshop o.i.d.), maar het kan ook niet opgehaald worden bij een postNL bedrijf, heeft de persoon mij verteld waarmee ik contact heb. Hoe kan ik dit pakketje nu ontvangen..? Kan ik het bijv. naar een vriends adres laten sturen? Alleen vroeg me dan wel af.. moet diegene zich dan niet legitimeren waardoor ze erachter komen dat hij/zij mij niet is? Alvast bedankt voor de reactie.
Overigens ben ik 17 en is de bestelling al betaald. Degene die 'm eventueel zou ontvangen zal ook rond de 17 zijn of zijn/haar ouders ontvangen het, kan ook.
quote:Op maandag 31 augustus 2015 21:58 schreef Peterselieman het volgende:
De betrokkenheidsmonitor komt er weer aan
Dan wijst uit dat 35% ernstig overtrokken is...ehm....quote:Op dinsdag 1 september 2015 08:01 schreef superkimmi het volgende:
ooh dat ding dat 35% invult en waarbij ze dan zeggen dat er toch heel betrokken wordt gereageerd. Even vergeten dat 65% blijkbaar zodanig niet betrokken is dat ze hem niet eens invullen.
Ik ga 'm ook niet meer invullen. Dat is de enige manier nog om een signaal af te geven. Bovendien is het niet helemaal anoniem, want vorig jaar kreeg ik een herinnering dat ik 'm nog niet had ingevuld.quote:Op dinsdag 1 september 2015 08:22 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Dan wijst uit dat 35% ernstig overtrokken is...ehm....
Retour afzender doenquote:Op dinsdag 1 september 2015 09:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik ga 'm ook niet meer invullen. Dat is de enige manier nog om een signaal af te geven. Bovendien is het niet helemaal anoniem, want vorig jaar kreeg ik een herinnering dat ik 'm nog niet had ingevuld.
Ja privacy..... uche...quote:Op MijnPostNL leggen ze nu ook uit hoe het nu zit met de anonimiteit. In feite komt het er op neer dat het inderdaad niet helemaal anoniem is, omdat het onderzoeksbureau wel weet wie er wat heeft ingevuld, maar PostNL krijgt vervolgens alleen de eindrapportage te zien, en niet de namen.
Hier ook, aangevuld met Peter Hahn en heel veel extra dikke omroep Max-bladen, waar blijkbaar mijn halve wijk lid van is. Het zomerdal is voorbij, en dat zullen we weten ookquote:Op dinsdag 1 september 2015 17:54 schreef Pietertje71 het volgende:
Middag
Het was aardig veel volume, mede doordat de helft bestond uit Engelbert Strauss boekjes.
De posttassen werden 15 minuten later gebracht, maar door met goede reden. Gelukkig niet zo druk op de weg dus had de 'achterstand' van 15 minuten mooi kunnen bijtrekken ondanks de postvolume. Ook mooi prima binnen de opgestelde tijd
je had iig geen Veronica, want dat was vorige week een dubbelnummerquote:Op dinsdag 1 september 2015 18:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier ook, aangevuld met Peter Hahn en heel veel extra dikke omroep Max-bladen, waar blijkbaar mijn halve wijk lid van is. Het zomerdal is voorbij, en dat zullen we weten ook
Mooi, wou het morgen al bij mijn ouders navragen. Dacht al iets te missen vandaag. Zit er donderdag gelukkig niet bij. Vond het best rustig vandaag. 2 halve tasjes die prima in één tas hadden gepast.quote:Op dinsdag 1 september 2015 18:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je had iig geen Veronica, want dat was vorige week een dubbelnummer
Waarom moet je een app hebben om korting te krijgen? Ik heb niet eens een smartphone. Is een PostNL-legitimatiebewijs niet afdoende?quote:Op dinsdag 1 september 2015 22:47 schreef Duufje het volgende:
Ik las vandaag dat als je gebruik wilt maken van de 10% korting voor fietsreperaties bij sommige fietsenmakers (hier te ver vandaan dus heb er sowieso niks aan) dat je dan je postnl app op je smartphone moet laten zien als 'bewijs'. Uhhh ja hoor ga eerst die app beschikbaar maken voor iedereem voor je dat soort stomme dingen bedenkt.
Lijkt mij ook (wat ik overigens niet heb) of je personeelsnummer zou ook voldoende moeten zijn.quote:Op dinsdag 1 september 2015 23:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Waarom moet je een app hebben om korting te krijgen? Ik heb niet eens een smartphone. Is een PostNL-legitimatiebewijs niet afdoende?
"Fietsreparatiesquote:Op dinsdag 1 september 2015 23:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Waarom moet je een app hebben om korting te krijgen? Ik heb niet eens een smartphone. Is een PostNL-legitimatiebewijs niet afdoende?
Joh....quote:Op woensdag 2 september 2015 10:13 schreef Duufje het volgende:
[..]
"Fietsreparaties
Als je bij de winkels van de Dynamo Retail Group je fiets laat repareren, krijg je 10 procent korting op onderdelen en accessoires. Je krijgt de korting op vertoon van de Mijn werk-app op je smartphone."
https://mijnpostnl.mijnpo(...)ngenvoorjefiets.aspx
Hier ook, maar dan op de studie. Gisteren begonnen met colleges. Van het weekend twee deadlines.quote:
Nee, die wanten met flappers vind ik niks. Ik heb deze:quote:Op donderdag 3 september 2015 11:44 schreef V__L_N het volgende:
Die van de postnl? Die wanten zijn alleen aan de bovenkant waterdicht. De onderkant kun je wel waterdicht sprayen.
Ja op de naden moet je echt sprayen.quote:Op donderdag 3 september 2015 09:17 schreef bikkie het volgende:
Dat heb ik vorige week al mogen doen. Conclusie: helemaal doorweekt
quote:
Ik dacht dat zoiets werd (na)geleverd door PostNL/autobedrijf?quote:Op donderdag 3 september 2015 16:37 schreef bikkie het volgende:
Afgelopen dinsdag was er hier een scooterwijk die 18 tassen post had (en ook nog 3 HAH).
Allemaal opgespaarde post van bedrijven die vakantie hadden.
Waarschijnlijk is die collega er nu nog mee bezig
Ronflonflon avec Jacques Plafond. Legendarischquote:Op donderdag 3 september 2015 20:54 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Ik noem die dingen nog steeds: radiogids ipv tvgids
En ik kom toch echt uit de tijd dat de tv bestond.
Vroeger wel kijken welke radioprogramma's er op de radio kwamen/waren.
Ko de boswachtershow e.d.
quote:Op donderdag 3 september 2015 21:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ronflonflon avec Jacques Plafond. Legendarisch
Succes morgenquote:Op vrijdag 4 september 2015 14:48 schreef Peterselieman het volgende:
morgen weer eens een voor mij nieuw wijkje. Ben benieuwd hoe makkelijk dit weg gaat lopen. Ken de straten gelukkig wel, omdat ik er vroeger regelmatig langsfietste.
Ik ga morgen ook een nieuw wijkje doen :-) Hoewel....niet helemaal nieuw; ik heb er in mijn studententijd in de jaren '90 een aantal jaar gewoond.quote:morgen weer eens een voor mij nieuw wijkje. Ben benieuwd hoe makkelijk dit weg gaat lopen. Ken de straten gelukkig wel, omdat ik er vroeger regelmatig langsfietste.
Als ze dat doen werkt de tracking niet meer.quote:Op vrijdag 4 september 2015 22:10 schreef Ori het volgende:
Neemt PostNL bij de grens pakketten over die uit de VS komen met de USPS?
Zo ja, werkt de tracking dan nog?
Mooi om te horen... was een goeie week om vrij te zijnquote:Op zaterdag 5 september 2015 15:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Sodeknetter, wat een berg post vandaag. Wijkjes die doorgaans 2 tot hooguit 3 blauwe bakken hadden, hadden er nu ineens 7. Tot bijna 8 uur staan vossen, en om 13.30 eindelijk de straat op. Lang geleden dat het zo ontiegelijk druk was.
Jup. zeer druk. Was zelf kwart over twaalf de weg op en moest twee wijken wegbrengen. Dat werd dus een latertjequote:Op zaterdag 5 september 2015 15:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Sodeknetter, wat een berg post vandaag. Wijkjes die doorgaans 2 tot hooguit 3 blauwe bakken hadden, hadden er nu ineens 7. Tot bijna 8 uur staan vossen, en om 13.30 eindelijk de straat op. Lang geleden dat het zo ontiegelijk druk was.
Goed onthouden, de lijst komt er weer aanquote:Op zaterdag 5 september 2015 19:24 schreef V__L_N het volgende:
Ik was vergeten waarom ik normaal in september altijd 3 weken vrij neem
Precies en dan vlak van tevoren er achter komen dat op 'moeilijke' dagen (weinig beschikbaarheid) bijna iedereen toegekend verlof heeft....quote:Op zaterdag 5 september 2015 20:24 schreef V__L_N het volgende:
Oh ja. Die moet je natuurlijk minstens 3 maanden voor het einde van het jaar invullen, anders kan de administratie niet op tijd reageren.
Ik heb een goede timing qua vakantie, lees ik ..quote:Op zaterdag 5 september 2015 19:24 schreef V__L_N het volgende:
Ik was vergeten waarom ik normaal in september altijd 3 weken vrij neem
Het is toch schandalig. De gewone zegel kost 69 cent. 10% kan er al niet eens meer af.quote:aar goed, over de KNJ geen zorgen: 64 cent voor een supervoordelige kerstzegel! (Omrekenen in guldens is al niet meer te doen.) Duurt niet lang meer of we krijgen een verplichte verlofweek in december!
Een aantal teams bij ons had vorig jaar in december al niet eens meer de maximale bezettingquote:Op zaterdag 5 september 2015 20:37 schreef zombo het volgende:
[..]
Precies en dan vlak van tevoren er achter komen dat op 'moeilijke' dagen (weinig beschikbaarheid) bijna iedereen toegekend verlof heeft....
Maar goed, over de KNJ geen zorgen: 64 cent voor een supervoordelige kerstzegel! (Omrekenen in guldens is al niet meer te doen.) Duurt niet lang meer of we krijgen een verplichte verlofweek in december!
Helemaal schandalig omdat kerstpost er 72 uur over mag doen ipv 24 (en vorig jaar deden heel wat kaartjes die ik verzonden had er bijna een week over, een paar zelfs nog langer, terwijl ik ze ook nog eens verstuurd had voordat de echte drukte begon, mijn kaarten naar andere landen kwamen in veel gevallen eerder aan dan die naar Nederlandse adressen), dus het is veel langer onderweg en het prijsverschil is verwaarloosbaar.quote:Op zaterdag 5 september 2015 23:14 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Het is toch schandalig. De gewone zegel kost 69 cent. 10% kan er al niet eens meer af.
Bij ons ook niet, maar het meest ernstige daarvan was eigenlijk nog wel dat het ook gewoon niet echt nodig was. Een paar jaar terug werden er altijd nog allerlei extra mensen aangenomen voor de kerstperiode, zat je met 2 mensen voor de kast om alles maar enigszins op tijd af te krijgen, maar vorig jaar en het jaar daarvoor was het gewoon,voor een kerstperiode, eigenlijk helemaal niet druk. Toen was het meer dat we ons iedere dag hardop afvroegen wanneer de echte drukte nu zou komen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 23:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een aantal teams bij ons had vorig jaar in december al niet eens meer de maximale bezetting
Goede geldbelegging, postzegelsquote:Op zondag 6 september 2015 09:14 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik verstuur er geen kaartje minder om, maar ik heb nog zegels van een paar jaar eerder, omdat ik toen meteen aardig wat vellen gekocht had, aangezien ik er al vanuit was gegaan dat ze nog wel een stuk duurder zouden gaan worden.
Ik vul hem ook niet meer in, om dezelfde reden. Het enige wat ze doen is juichen dat de betrokkenheid enorm is toegenomen en vaak nog positief ook (omdat de vragen geen gelegenheid bieden om de knelpunten aan te geven).quote:Op dinsdag 1 september 2015 09:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik ga 'm ook niet meer invullen. Dat is de enige manier nog om een signaal af te geven. Bovendien is het niet helemaal anoniem, want vorig jaar kreeg ik een herinnering dat ik 'm nog niet had ingevuld.
Op MijnPostNL leggen ze nu ook uit hoe het nu zit met de anonimiteit. In feite komt het er op neer dat het inderdaad niet helemaal anoniem is, omdat het onderzoeksbureau wel weet wie er wat heeft ingevuld, maar PostNL krijgt vervolgens alleen de eindrapportage te zien, en niet de namen.
Het punt is ook dat juist omdat (althans bij ons) de overgrote meerderheid 'm niet invult, de anonimiteit nog eens extra in het gedrang komt.quote:Op zondag 6 september 2015 18:54 schreef zombo het volgende:
[..]
Ik vul hem ook niet meer in, om dezelfde reden. Het enige wat ze doen is juichen dat de betrokkenheid enorm is toegenomen en vaak nog positief ook (omdat de vragen geen gelegenheid bieden om de knelpunten aan te geven).
Niet dat ik mij zorgen maak om de anonimiteit, heb niet de indruk dat iemand geïnteresseerd is in mijn mening. Een BHM kan gekoppeld zijn aan een code en daarmee aan e-mailadressen waarnaar die herinnering uitgaat, daar kan ik me nog wel iets bij voorstellen. Maar vorig jaar las ik een stukje dat er onderzoek is gedaan naar het verband tussen betrokkenheid en ziekteverzuim. Daarvoor moeten ze toch behoorlijk in persoonlijke dossiers duiken. Dus zo anoniem als ik dacht is het niet, ook al krijgt een leidinggevende waarschijnlijk alleen de resultaten in cijfers te zien (zonder namen).
Bij zaterdagbestellers wordt dit niet meer gedaan.quote:Op zondag 6 september 2015 20:40 schreef Peterselieman het volgende:
gebeurt dat laatste nog dan? Bij mij is het bijna een eeuw geleden dat er zo'n gesprek plaats heeft gevonden
In gespreksvorm heb ik ook al in tijden niet meegemaakt, maar je wordt als het goed is nog wel ieder jaar beoordeeld waar je dan een brief over ontvangt.quote:Op zondag 6 september 2015 20:40 schreef Peterselieman het volgende:
gebeurt dat laatste nog dan? Bij mij is het bijna een eeuw geleden dat er zo'n gesprek plaats heeft gevonden
beetje vreemd natuurlijk, zeker omdat we de hoeren van kantoor zijn en overal inzetbaar zijn.quote:Op zondag 6 september 2015 20:59 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Bij zaterdagbestellers wordt dit niet meer gedaan.
Naar zaterdagbestellers wordt sowieso weinig gecommuniceerd hier. Veranderingen over werkwijzes worden alleen verteld doordeweeks. Kom je er zelf dus pas een paar weken te laat achter, op het moment dat iemand ziet dat je het foutief doet. Dan nog wel het meeste kromme, de roostermakers. Die hadden besloten mij op dinsdag een wijk te geven. Iets wat normaal geen probleem is. Ze hadden het echter alleen op mijn werk gezet, en dat rooster kan ik dus niet zien. Niet zo vreemd dus dat die wijk op het depot achterbleef...quote:Op zondag 6 september 2015 21:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
beetje vreemd natuurlijk, zeker omdat we de hoeren van kantoor zijn en overal inzetbaar zijn.
O ja die standaardbriefquote:Op zondag 6 september 2015 20:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
In gespreksvorm heb ik ook al in tijden niet meegemaakt, maar je wordt als het goed is nog wel ieder jaar beoordeeld waar je dan een brief over ontvangt.
quote:Op zondag 6 september 2015 21:16 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Naar zaterdagbestellers wordt sowieso weinig gecommuniceerd hier. Veranderingen over werkwijzes worden alleen verteld doordeweeks. Kom je er zelf dus pas een paar weken te laat achter, op het moment dat iemand ziet dat je het foutief doet. Dan nog wel het meeste kromme, de roostermakers. Die hadden besloten mij op dinsdag een wijk te geven. Iets wat normaal geen probleem is. Ze hadden het echter alleen op mijn werk gezet, en dat rooster kan ik dus niet zien. Niet zo vreemd dus dat die wijk op het depot achterbleef...
Nog nooit een gesprek gehad, wel afgelopen december voor het eerst een brief. En dat sinds 2009.quote:Op zondag 6 september 2015 20:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
In gespreksvorm heb ik ook al in tijden niet meegemaakt, maar je wordt als het goed is nog wel ieder jaar beoordeeld waar je dan een brief over ontvangt.
waarschijnlijk omdat de chauffeur eerst nog andere adressen heeft om langs te gaan, als ie eerst terug gaat naar jouw depot is hij elders weer te laat. En misschien zit hij ook wel vrij ver van het depot af nuquote:Op dinsdag 8 september 2015 14:13 schreef Duufje het volgende:
Hmpff. Een van mn tassen (of toch twee? Dat weet ik nog niet) van vandaag waren op een verkeerd depot bezorgd. Dus ik zit nu thuis te wachten tot ik het laatste stuk van mn wijk kan gaan lopen.
Ik snap alleeen niet waarom het nog 2,5u duurt om de tas naar het depot te brengen als de tas op een depot hier nog geen 10km vandaan staat.
Als ze dan als tegemoedkoming de tas naar mijn huis kwamen brengen (op de route naar het depot en dichter bij mijn wijk) maar nee ik mag leuk een extra keer naar het depot..
Maar het is toch niet mijn probleem dat zij een tas verkeerd afleveren? Dat ik dan maar moet wachten vind ik echt dikke onzin. Als je een fout maakt moet je het ook herstellen, niet iemand anders ermee opzadelen.quote:Op dinsdag 8 september 2015 14:53 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
waarschijnlijk omdat de chauffeur eerst nog andere adressen heeft om langs te gaan, als ie eerst terug gaat naar jouw depot is hij elders weer te laat. En misschien zit hij ook wel vrij ver van het depot af nu
Ik heb een uur gewacht, waarvan ik een deel op de fiets heb doorgebracht, groot deel thuis en een deel op het depot. Alleen de tijd dat ik op het depot heb gewacht krijg ik uitbetaald.quote:Op dinsdag 8 september 2015 15:02 schreef Peterselieman het volgende:
Gewoon zorgen dat jouw wachttijd volledig uitbetaald wordt
Ik zeg ook niet dat het jouw probleem is, maar ze moeten natuurlijk wel eerst iemand vinden die het op kan lossen. En niet alle depots worden via een busje bevoorraad, sommige via een gewone auto. En het is natuurlijk ook niet heel erg handig als ze eerst weer naar jouw depot gaan, waardoor er alleen maar nog meer wachtende mensen zijn. Ik weet niet hoe het daar bij jullie is qua autobedrijf, maar hier zitten ze niet heel ruim qua bezetting volgens mij, ja, dan kun je dit soort problemen krijgen. Op zich lijkt dat me trouwens wel juist een taak voor de teamcoach buiten, die heeft een auto ter beschikkingquote:Op dinsdag 8 september 2015 16:25 schreef Duufje het volgende:
[..]
Maar het is toch niet mijn probleem dat zij een tas verkeerd afleveren? Dat ik dan maar moet wachten vind ik echt dikke onzin. Als je een fout maakt moet je het ook herstellen, niet iemand anders ermee opzadelen.
Het was trouwens geen busje die het bracht, maar een postnl auto.
Ik geloof best dat ze onderbezet zijn, beetje jammer. Ik heb het een keer eerder gehad (al waren toen al mn tassen foetsie) toen kwam inderdaad mn leidinggevende het brengen per auto, die leverde het teminste thuis af, scheelt mij weer veel tijd. Helaas was thuisbezorgen door het autobedrijf geen optie.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:54 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het jouw probleem is, maar ze moeten natuurlijk wel eerst iemand vinden die het op kan lossen. En niet alle depots worden via een busje bevoorraad, sommige via een gewone auto. En het is natuurlijk ook niet heel erg handig als ze eerst weer naar jouw depot gaan, waardoor er alleen maar nog meer wachtende mensen zijn. Ik weet niet hoe het daar bij jullie is qua autobedrijf, maar hier zitten ze niet heel ruim qua bezetting volgens mij, ja, dan kun je dit soort problemen krijgen. Op zich lijkt dat me trouwens wel juist een taak voor de teamcoach buiten, die heeft een auto ter beschikking
Maar wie bedoel je dan met "je"? Als jouw tassen op een verkeerd depot staan is het 9 van de 10x niet de fout van de chauffeur, maar van de voorbereider (verkeerde labels op tassen gedaan) of de postverdeler (tassen op verkeerde container gezet).quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:25 schreef Duufje het volgende:
[..]
Als je een fout maakt moet je het ook herstellen, niet iemand anders ermee opzadelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |