Of het echt zeker een middenstoel wordt betwijfel ik, je kan wel online inchecken en dan heb je op dat moment nog keuze om wat stoelen te kiezen, dus als je dat een beetje vroeg doet is het 'leed' misschien nog te overzien.quote:Op zondag 13 september 2015 21:06 schreef buzz1291 het volgende:
Vandaag nog een ervaring. Zat al ff te zoeken naar tickets naar Hong Kong. Cathay is al een paar weken de goedkoopste en scheelt 350 euro met KLM. Dus geboekt maar geen mogelijkheid om direct een stoelnte reserveren. Moet je eerst een zgn uitgestelde betaling doen en opnieuw inloggen. OK, toen het bericht dat dit alleen kan in bepaalde tariefsklassen of lid zijn van de Marco Polo Club. Prima toch, nog zo'n stuk plastic erbij. Alles ingevuld en op de laatste pagina of ik ff mijn credit card gegevens wilde invullen want dat kaartje kost dan ff 50 dollar per jaar. Ja hallo! Zal dus wel een middenstoel worden. Na ja die 11 uur kom ik ook wel door.
Hier laat Cathay zich toch een beetje kennen. Nog nooit meegemaakt op een intercontinentale vlucht dat afhankelijk van het tarief je wel of niet een stoel kunt reserveren.
Ik zou het laatste doen, zo heb ik wel vaker extra punten gehaald. Stopover is een pain in the ass zeker op CDG (klote vliegveld), maar goed ..alles voor de puntenquote:Op zondag 13 september 2015 12:10 schreef buzz1291 het volgende:
Ik vind het zo lullig van KLM dat je bij Transavia geen FB level miles kunt sparen. Ik kom er nog een paar te kort dit jaar voor Gold en nu moet ik vlak in de buurt van een vliegveld zijn waar Transavia wel op vliegt (SAW) maar KLM niet. Denk dan dat ik maar gelijk een Air France vlucht met overstap op CDG boek. Iets duurder (voor de baas), gunstigere vliegtijden, maar dan wel gelijk 4 level vluchten erbij.
Volgens mij is het main cabin extra (American Airlines) vliegen voor mensen met Sapphire Status redelijk uniek. Net zoals de vrije middenplaats voor AB Gold bij Airberlin.quote:Op zondag 13 september 2015 21:39 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Of het echt zeker een middenstoel wordt betwijfel ik, je kan wel online inchecken en dan heb je op dat moment nog keuze om wat stoelen te kiezen, dus als je dat een beetje vroeg doet is het 'leed' misschien nog te overzien.
Ik zal overigens nimmer meer met Cathay vliegen, men heeft mij ooit is in een toestel gezet met stoelen die naar voren gleden, ik was gebroken bij aankomst, en 4 vluchten gemaakt, 4 x een stoelkeuze gemaakt en bij daadwerkelijk aan boord gaan elke keer een andere plek gekregen. (en de 747 vervangen voor een A340 op de terugweg kost mij dus 1,5 uur extra vliegen vanaf Hong Kong). Goed het is en blijft Oneworld, en die hebben niet zo'n beste reputatie op het gebied van 'gratis' stoelen toewijzen.
Het is niet netjes, maar vermoedelijk volgens hun voorwaarden. Ik zou proberen iemand met begrip bij de klantenservice te pakken te krijgen, maar bij Wizzair hoef je eigenlijk niet op klantenservice te rekenen. Als je 1 boekingscode hebt voor beide reizen zou het een hele rare gang van zaken zijn, maar verbazen kan Wizzair mij niet meer. Als je twee boekingscodes hebt (en dus 2 enkeltjes geboekt) dan zijn je kansen nul op medewerking van Wizzair.quote:Op maandag 14 september 2015 14:49 schreef Yreal het volgende:
Had eindhoven - Gdansk - groningen geboekt bij Wizz. De eerste vlucht is nou verplaatst waardoor de reis onmogelijk is geworden. Alleen geven ze geen refund voor gdansk -> groningen omdat dat een andere vlucht is en dus niet de retour.
Mag dat?
Dat laatste dus inderdaad. De boevenquote:Op maandag 14 september 2015 15:04 schreef XL het volgende:
[..]
Het is niet netjes, maar vermoedelijk volgens hun voorwaarden. Ik zou proberen iemand met begrip bij de klantenservice te pakken te krijgen, maar bij Wizzair hoef je eigenlijk niet op klantenservice te rekenen. Als je 1 boekingscode hebt voor beide reizen zou het een hele rare gang van zaken zijn, maar verbazen kan Wizzair mij niet meer. Als je twee boekingscodes hebt (en dus 2 enkeltjes geboekt) dan zijn je kansen nul op medewerking van Wizzair.
Mijn ervaringen met de klantenservice Wizzair zijn overigens wel positief. Ik heb ooit op Eindhoven een vlucht geannuleerd zien worden door de weersomstandigheden op International Airprut Eindhoven, en ik had geen zin om de vlucht die in de middag ging te halen, mijn doorvlucht zou echter vanaf Budapest naar Warschau zijn de volgende dag, en de dag daarop via Warschau naar Eindhoven.quote:Op maandag 14 september 2015 15:04 schreef XL het volgende:
[..]
Het is niet netjes, maar vermoedelijk volgens hun voorwaarden. Ik zou proberen iemand met begrip bij de klantenservice te pakken te krijgen, maar bij Wizzair hoef je eigenlijk niet op klantenservice te rekenen. Als je 1 boekingscode hebt voor beide reizen zou het een hele rare gang van zaken zijn, maar verbazen kan Wizzair mij niet meer. Als je twee boekingscodes hebt (en dus 2 enkeltjes geboekt) dan zijn je kansen nul op medewerking van Wizzair.
Doet China Airlines ook.quote:Op zondag 13 september 2015 21:06 schreef buzz1291 het volgende:
Hier laat Cathay zich toch een beetje kennen. Nog nooit meegemaakt op een intercontinentale vlucht dat afhankelijk van het tarief je wel of niet een stoel kunt reserveren.
Was daar ook verbaasd over! Maar blijkbaar komt het dus vaker voor.quote:Preliminary seat selection in the aircraft cabin is allowed for all fare groups except Budget, Promo and Youth fares.
Van KLIA naar KLIA 2 doet de KLIA Express trein er een minuut of 3 over. Er gaan er circa 4 per uur, ervan uitgaande dat je de trein net mist duurt die connectie dus 18 minuten.quote:Op maandag 14 september 2015 20:37 schreef donald_dick het volgende:
Hoe snel doe je er gemiddeld over om van Kuala Lumpur Terminal 1 (KLIA) naar Terminal 2 (KLIA2) te gaan? Ik heb nu een overstap van 1 uur en 10 minuten en dat klinkt erg kort. Is het aan te raden om een vlucht later te nemen?
Ik heb nu een vlucht gevonden van AMS-KUL-KUC (Kuching airport, ook in Maleisie) en vlieg met Maleisia Airlines. AMS-KUL land op Terminal M en KUL-KUC vertrekt ook vanaf Terminal M. Dan hoef ik toch niet met dat stomme treintje? Oftewel, alles vertrek van Terminal 1?quote:Op maandag 14 september 2015 22:09 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Van KLIA naar KLIA 2 doet de KLIA Express trein er een minuut of 3 over. Er gaan er circa 4 per uur, ervan uitgaande dat je de trein net mist duurt die connectie dus 18 minuten.
Daar komt bij als je 1 uur en 10 minuten hebt, ook nog immigratie hebt in Kuala Lumpur, wat over het algemeen wel opschiet, maar soms zit er een vervelend geval voor je die niet voldoet aan de eisen en dan sta je even te wachten. Reken inclusief lopen vanaf het moment dat je bij de gate arriveert tot het treinstation tussen de 20-30 minuten, en zo zit je dus op 48 minuten.
Als je je boarding pass hebt, en dit een domestic vlucht betreft kan je dan snel door de beveiliging naar de gate, beveiliging voor domestic is over het algemeen niet heel druk en de gates zijn dichtbij. Het is krap maar niet onmogelijk.
Vlieg je internationaal en je hebt je boarding pass, dan is het het toch niet mogelijk, je krijgt een centrale security check (nutteloos), paspoortcontrole, minimaal 10 minuten lopen en dan moet je flink doorlopen, en dan nog een centrale security check om bij de daadwerkelijke finger waar de gates zijn te komen. (Dit is ook de plek dat je in de steriele zone gekochte water alsnog kan afgeven). Je kan de drukte vooraf niet beoordelen omdat er 3 'bottlenecks' zijn.
Een vlucht later is aan te raden.
Ja, als de tussenstop in een leuke stad is, waar je makkelijk naartoe kan, doe ik dat wel eens. En een dergelijk tarief geeft soms ook aan dat je ook een langere stop kan maken zonder extra kosten.quote:Op dinsdag 15 september 2015 07:16 schreef DonDruiper het volgende:
Ik zie op bijvoorbeeld skyscanner of momondo veel tickets met reisduur van 32 uur, terwijl het rechtstreeks 11 uur is.
Zijn er echt mensen die dat boeken??
Het lijkt mij dat je sowieso nog door de immigration zal moeten, want die zullen ze in Kuching waarschijnlijk niet hebben. En dat treintje is toch niet zo'n probleem?quote:Op maandag 14 september 2015 22:53 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Ik heb nu een vlucht gevonden van AMS-KUL-KUC (Kuching airport, ook in Maleisie) en vlieg met Maleisia Airlines. AMS-KUL land op Terminal M en KUL-KUC vertrekt ook vanaf Terminal M. Dan hoef ik toch niet met dat stomme treintje? Oftewel, alles vertrek van Terminal 1?
wel voor mijn krappe aansluiting. Scheelt toch weer 20 minuten.quote:Op dinsdag 15 september 2015 08:10 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat je sowieso nog door de immigration zal moeten, want die zullen ze in Kuching waarschijnlijk niet hebben. En dat treintje is toch niet zo'n probleem?
Je kunt toch op 1 ticket boeken? Er zijn 11 directe vluchten per dag (KL - Kuching). Mis je je aansluiting, dan boeken ze je om.quote:Op dinsdag 15 september 2015 08:19 schreef donald_dick het volgende:
[..]
wel voor mijn krappe aansluiting. Scheelt toch weer 20 minuten.
Je moet inderdaad online inchecken bij Ryanair. Dit is gratis. Ga naar de website en klik op de grote knop BEHEER UW BOEKING. Dan kom je op een site met een grote knop ONLINE INCHECKEN. Klik hierop en vanaf hier wijst het zich vanzelf. Je hebt wel je boekingsnummer nodig (staat in je bevestigingsmail) en volgens mij ook je paspoort. Op het einde moet je je boardingpassen uitprinten. Doe dat ook en neem deze ook mee naar het vliegveld. Doe je dit niet dan gaat het je flink kosten.quote:Op maandag 14 september 2015 23:34 schreef einzeinz het volgende:
Wij gaan binnenkort op reis met het vliegtuig, maatschappij is Ryanair. Om in orde te zijn met alles hebben wij nog vragen.
Ik zag iets over online inchecken. Maar is dit verplicht en hoeveel kost dat bij Ryanair? Hoe werkt die hele procedure precies?
Mijn koffer is wel 2cm te breed, maar mits het wat in die bakjes proppen moet het er wel in kunnen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 09:26 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Je moet inderdaad online inchecken bij Ryanair. Dit is gratis. Ga naar de website en klik op de grote knop BEHEER UW BOEKING. Dan kom je op een site met een grote knop ONLINE INCHECKEN. Klik hierop en vanaf hier wijst het zich vanzelf. Je hebt wel je boekingsnummer nodig (staat in je bevestigingsmail) en volgens mij ook je paspoort. Op het einde moet je je boardingpassen uitprinten. Doe dat ook en neem deze ook mee naar het vliegveld. Doe je dit niet dan gaat het je flink kosten.
Als dit je eerste keer vliegen met Ryanair is; zorg dat je je aan HUN regels houdt. Dus denk niet; "ach die afmetingen voor de bagage, dat zijn meer richtlijnen en ik neem gewoon een koffer mee die 2 centimeter te groot is". Nee dus, zo werkt het niet bij Ryanair en de kans is heel groot dat je ervoor moet bijbetalen.
Als je trek krijgt in het vliegtuig kun je of daar (duur) eten kopen of je eigen eten opeten. Je krijgt niets; hou hier ook rekening mee. Na de beveiliging op Eindhoven Airport kun je nog flesjes drinken kopen, deze mag je meenemen het vliegtuig in en daar opdrinken. Koop deze niet voor de beveiliging want die moet je inleveren.
Verder is Ryanair een prima maatschappij maar meer dan een bus in de lucht is het niet. Fijne vlucht!
Als zowel de vlucht van Amsterdam naar Kuala Lumpur en de vlucht van Kuala Lumpur naar Kuching met Malaysia Airlines en geboekt is op één ticket dan hoef je je geen zorgen te maken.quote:Op dinsdag 15 september 2015 08:19 schreef donald_dick het volgende:
[..]
wel voor mijn krappe aansluiting. Scheelt toch weer 20 minuten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |