abonnement Unibet Coolblue
pi_155016445
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 15:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik snap de ongeloofelijke Mac Demarco hype niet helemaal.
Is het een pitchfork lieveling ofzo?
Ja. Maakt verder wel leuke muziek, goede songwriter maar echt niet iets baanbrekends ofzo.
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 16:40:35 #227
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_155016469
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 16:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Hype: Plotselinge rage rond persoon of zaak
Had er nog nooit van gehoord, nu is hij opeens overal.
Of zijn albums goed of slecht zijn doet er verder niet zoveel toe. Het gaat om de plotselinge populariteit.
Ik weet niet waar je op baseert dat die populariteit zo plotseling is? De Pandora puilde vorig jaar bij zijn show op Le Guess Who al compleet uit z'n voegen.

edit: en hij had in mei 2014 De Melkweg Oude Zaal ook al uitverkocht. Plus praktisch al z'n eerdere soloshows op Nederlandse bodem...

[ Bericht 4% gewijzigd door Grobbel op 08-08-2015 16:58:30 ]
pi_155017762
quote:
5s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 16:40 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je op baseert dat die populariteit zo plotseling is? De Pandora puilde vorig jaar bij zijn show op Le Guess Who al compleet uit z'n voegen.

edit: en hij had in mei 2014 De Melkweg Oude Zaal ook al uitverkocht. Plus praktisch al z'n eerdere soloshows op Nederlandse bodem...
Dit. Wat is een "hype" die al 3 jaar aanhoudt, ondertussen bij officiële release nummer 4/5? Áls het een hype is geweest, was dat het eind 2012 ten tijde van release '2' en 'Freaking Out The Neighborhood' niet te vermijden was. (En track die hij overigens niet eens altijd speelde de keren dat ik hem zag, ik kan dat wel waarderen.)
pi_155018143
Ik wilde een Bob Dylan-nummer aan een vriend laten horen dat niet op mijn telefoon stond, en toen trof ik deze wel heel aparte versie van 'Shelter From The Storm' aan.
pi_155019135
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 17:42 schreef Trollscience het volgende:
Ik wilde een Bob Dylan-nummer aan een vriend laten horen dat niet op mijn telefoon stond, en toen trof ik deze wel heel aparte versie van 'Shelter From The Storm' aan.
Je had 'm natuurlijk deze versie moeten tonen/laten horen:

  zaterdag 8 augustus 2015 @ 22:31:10 #231
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_155028943
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 10:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Het spotify aanbod vind ik ook erg beperkt, wilde laatst bij iemand die dat geberuikte voor zijn muziek wat opzetten. Maar na 3 of 4 bands die ze niet hadden ben ik maar naar youtube gegaan.
Verder heb ik ook helemaal geen behoefte om mee te betalen aan royalties voor populaire rotzooi.
Muziek is echt zo'n business waar geld de kwaliteit van het geleverde werk niet hoger maakt.
Je overdrijft nogal met te zeggen dat het aanbod erg beperkt is. Maar dat weet je zelf ook wel, denk ik.

Je komt inderdaad wel regelmatig iets tegen wat er niet op staat. Vooral bij ouder werk zijn er wel wat hiaten, ook van artiesten die wel materiaal op spotify hebben, maar al bij al valt dat reuze mee. Het is zeker meer de uitzondering dan de regel dat je iets niet vindt. En je merkt ook dat veel zaken langzamerhand worden toegevoegd, ook de oudere albums. Veel albums die ik twee jaar geleden nog miste staan er ondertussen wel op.

Ook voor recenter werk heb je echt wel al het meeste op spotify, je moet gewoon wat meer geduld hebben. Ik heb nu een map met 81 nieuwe albums uit 2015, en ik kan niet zeggen dat ik er veel mis. Vooral die van drag city mis ik (Jessica pratt, Jim Orourke), maar verder....
pi_155030539
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 09:35 schreef kciR het volgende:
Dit kan ook wel een interessante samenwerking worden. Matt van The National, met Ramona Falls. EL VY heet het, en komt in oktober uit.

Ja dat zag ik ook voorbij komen. Ramona Falls heeft 2 geweldige albums gemaakt, The National ook een aantal. Eerste nummer samen kan me nog niet echt overtuigen, beetje lafjes. Hopelijk kan het album dat wel...

Dit blijft toch zo'n heerlijk nummer _O_ Echt een indie-klassieker imo.

Beetje jammer (maar ook weer niet), dat een vergelijkbare band als Alt-J zoveel bekender is geworden.....


Wel sneu dat ik het blijf proberen na al die jaren :')

http://www.musicmeter.nl/album/170576
http://www.musicmeter.nl/album/246790

[ Bericht 14% gewijzigd door Moody op 08-08-2015 23:38:23 ]
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_155030879
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 22:31 schreef Beregd het volgende:

[..]

Je overdrijft nogal met te zeggen dat het aanbod erg beperkt is. Maar dat weet je zelf ook wel, denk ik.

Je komt inderdaad wel regelmatig iets tegen wat er niet op staat. Vooral bij ouder werk zijn er wel wat hiaten, ook van artiesten die wel materiaal op spotify hebben, maar al bij al valt dat reuze mee. Het is zeker meer de uitzondering dan de regel dat je iets niet vindt. En je merkt ook dat veel zaken langzamerhand worden toegevoegd, ook de oudere albums. Veel albums die ik twee jaar geleden nog miste staan er ondertussen wel op.

Ook voor recenter werk heb je echt wel al het meeste op spotify, je moet gewoon wat meer geduld hebben. Ik heb nu een map met 81 nieuwe albums uit 2015, en ik kan niet zeggen dat ik er veel mis. Vooral die van drag city mis ik (Jessica pratt, Jim Orourke), maar verder....
Spotify is gemak. Ik begrijp dat veel mensen daar voor kiezen. Het staat me alleen niet aan dat je je leven lang moet betalen om je bibliotheek te kunnen gebruiken.
Ik "steel" liever veel muziek, waarna ik het luister. Daarna koop ik de albums die ik goed vind. Zo komt het geld op de goede plek terecht en heb ik fysiek in bezit waar ik voor betaal :)
Duurder dan Spotify, maar je hebt je uitgegeven geld in handen, niet ergens in de cloud. Restwaarde.

Bij dit soort streaming diensten heb ik altijd het gevoel dat ik er voornamelijk voor zorg dat de grote artiesten een 6e of 7e auto kunnen kopen.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_155031847
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 23:17 schreef Moody het volgende:

[..]

Spotify is gemak. Ik begrijp dat veel mensen daar voor kiezen. Het staat me alleen niet aan dat je je leven lang moet betalen om je bibliotheek te kunnen gebruiken.
Ik "steel" liever veel muziek, waarna ik het luister. Daarna koop ik de albums die ik goed vind. Zo komt het geld op de goede plek terecht en heb ik fysiek in bezit waar ik voor betaal :)
Duurder dan Spotify, maar je hebt je uitgegeven geld in handen, niet ergens in de cloud. Restwaarde.
Precies hetzelfde hier.
pi_155032062
The Rubens hebben ook weer een nieuw album uit.

Waren in 2012 verantwoordelijk voor deze uber-aanstekelijke nummertjes:

Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_155032817
Terugkerende vragen in het indietopic:
- Wat is er nou goed aan Mac DeMarco?
- Wat is er nou goed aan Nicolas Jaar?
  Moderator zondag 9 augustus 2015 @ 00:21:10 #237
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_155033104
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 00:12 schreef Xrenity het volgende:
Terugkerende vragen in het indietopic:
- Wat is er nou goed aan Mac DeMarco?
- Wat is er nou goed aan Nicolas Jaar?
- Wat is er nou nog goed aan The Beatles?
Aangevuld.
pi_155033108
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 00:12 schreef Xrenity het volgende:
Terugkerende vragen in het indietopic:
- Wat is er nou goed aan Mac DeMarco?
- Wat is er nou goed aan Nicolas Jaar?
Mac DeMarco maakt toch gewoon catchy nummers? Het knappe is dat hij elke keer weer een nieuwe hook bedenkt en daar een nummertje omheen schrijft. Stem en productie is niet perfect, dat zorgt ervoor dat hij geen radiohits scoort en daarbij populair blijft bij de hipsters. Opgelost :P
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  zondag 9 augustus 2015 @ 01:25:31 #239
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_155034680
Ik vind Psychic niet zo heel bijzonder. Maar ik begrijp de aantrekkingskracht van het album wel. De warme, organische en heldere klanken bieden uiteraard een zeer aangename luisterervaring. Alsof je je in n zacht bed laat vallen, om even weg te kunnen dromen. - Space Is Only Noise ligt alleen veel lekkerder, als je het mij vraagt.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_155035694
Sean Price is overleden. :'( Kan wel janken, een van mijn favoriete rappers.
  zondag 9 augustus 2015 @ 06:11:07 #241
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_155038044
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 23:17 schreef Moody het volgende:

[..]

Spotify is gemak. Ik begrijp dat veel mensen daar voor kiezen. Het staat me alleen niet aan dat je je leven lang moet betalen om je bibliotheek te kunnen gebruiken.
Ik "steel" liever veel muziek, waarna ik het luister. Daarna koop ik de albums die ik goed vind. Zo komt het geld op de goede plek terecht en heb ik fysiek in bezit waar ik voor betaal :)
Duurder dan Spotify, maar je hebt je uitgegeven geld in handen, niet ergens in de cloud. Restwaarde.

Bij dit soort streaming diensten heb ik altijd het gevoel dat ik er voornamelijk voor zorg dat de grote artiesten een 6e of 7e auto kunnen kopen.
Ik luister in mijn wagen met mijn GSM via bluetooth, thuis op de stereo met de tablet, en 's avonds op de PC met oortjes in. Dus streaming is gewoon verdomd praktisch voor mij. Totaal onzinnig om nog kopieën af te halen. En ik denk dat kleine artiesten met albumverkoop nu ook niet zoveel verdienen.

Ik heb ook nog maar heel weinig meegemaakt dat een van mijn favoriete artiesten een album weer weghaalt van spotify. Enkel Neil Young recent... Dus dat risico van het niet in bezit te hebben zie ik ook niet zo.
  zondag 9 augustus 2015 @ 06:16:01 #242
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_155038051
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 00:12 schreef Xrenity het volgende:
Terugkerende vragen in het indietopic:
- Wat is er nou goed aan Mac DeMarco?
- Wat is er nou goed aan Nicolas Jaar?
Ik denk dat het een soort wetmatigheid is.

Als de discussie in dit topic over een bepaalde artiest/band lang genoeg blijft doorgaan, komt er uiteindelijk wel iemand die hem/ze maar matig vindt (meestal Lord-Ronddraai :P ).

[ Bericht 0% gewijzigd door Beregd op 09-08-2015 06:31:29 (Je leestekens, Beregd.) ]
  zondag 9 augustus 2015 @ 06:24:51 #243
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_155038067
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 00:12 schreef Xrenity het volgende:
Terugkerende vragen in het indietopic:
- Wat is er nou goed aan Mac DeMarco?
- Wat is er nou goed aan Nicolas Jaar?
Wat is er nou goed aan Kraftwerk?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_155038087
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 15:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
nieuwe kurt vile alweer 2dagen gelekt maar ik zit in Duitsland op een supergare wifi :(
En als je hem in Duitsland download heb je kans dat je een advocatenbureau achter je aan krijgt. :D (Of meer waarschijnlijk heeft de eigenaar van de wifi dat probleem).
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_155038090
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 06:24 schreef richolio het volgende:

[..]

Wat is er nou goed aan Kraftwerk?
Wat maakt muziek nou goed?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  zondag 9 augustus 2015 @ 06:52:07 #246
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_155038121
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 06:38 schreef Felagund het volgende:

[..]

Wat maakt muziek nou goed?
Ik heb me wel eens oprecht afgevraagd hoe van die statische geluiden als een hi-hat of een snare (rim) zo goed kunnen klinken :@ Wel onder begeleiding van andere muziek, maar een goede drumsolo vind ik ook wel lekker soms
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_155038537
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 06:38 schreef Felagund het volgende:

[..]

En als je hem in Duitsland download heb je kans dat je een advocatenbureau achter je aan krijgt. :D (Of meer waarschijnlijk heeft de eigenaar van de wifi dat probleem).
Eén van mijn huisgenoten in Berlijn had op een gegeven moment een boete te pakken van 700 euro n.a.v. het downloaden van een plaat van de Kaiser Chiefs. Sneuer krijg je het niet.
  zondag 9 augustus 2015 @ 09:07:19 #248
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_155038575
quote:
10s.gif Op zondag 9 augustus 2015 09:03 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Eén van mijn huisgenoten in Berlijn had op een gegeven moment een boete te pakken van 700 euro n.a.v. het downloaden van een plaat van de Kaiser Chiefs. Sneuer krijg je het niet.
Damn, ik heb eergister 45 albums gedownload. Ben ik even blij dat ik daar niet woon.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zondag 9 augustus 2015 @ 09:09:25 #249
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_155038596
quote:
10s.gif Op zondag 9 augustus 2015 09:03 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Eén van mijn huisgenoten in Berlijn had op een gegeven moment een boete te pakken van 700 euro n.a.v. het downloaden van een plaat van de Kaiser Chiefs. Sneuer krijg je het niet.
_O-
pi_155040770
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 06:38 schreef Felagund het volgende:

[..]

En als je hem in Duitsland download heb je kans dat je een advocatenbureau achter je aan krijgt. :D (Of meer waarschijnlijk heeft de eigenaar van de wifi dat probleem).
Tja ik kon me niet inhouden, maar op zo'n privé tracker denk ik dat de kans heel klein is dat er een vervolg aan komt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')