abonnement Unibet Coolblue
  maandag 13 juli 2015 @ 08:46:54 #76
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154291530
Oh en hoeveel, in het begin gebruik je ongeveer 6-8 luiers per etmaal.
pi_154291549
Wij hebben deze, ooit gekregen voor E die er toen nog niet op paste cq durfde :P maar sinds vorig jaar ofzo is ze niet van het fietsje af te krijgen. Onverwoestbaar fietsje en met handrem ook nog eens :D wel duur zie ik nu :')

http://www.firstbike.nl/modellen/street-pink-met-rem.shtml

[ Bericht 0% gewijzigd door mignonne op 13-07-2015 09:03:06 ]
:)
pi_154291562
wat spees zegt. Ik zou niet groots inslaan in de kleinere maten. Eigk zou ik sowieso niet groot inslaan qua luiers want vaak weet je ook nog niet goed of merk/pasvorm je wel bevallen. Maar als je toch wilt inslaan dan een aantal opeenvolgende maten en niet teveel in de allerkleinste maat.
:)
pi_154291610
Wij hebben inmiddels 3 loopfietsen versleten. Dot is met anderhalf al begonnen op zo'n lelijke goedkope plastic fiets in primaire kleuren met 2 wieltjes voor en achter, toen naar een puky, iets als deze



En vervolgens een irritante houten gekregen waarbij het stuur niet echt ver kon draaien.
Ik vond de puky t fijnst, en zij ook.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 13 juli 2015 @ 09:17:19 #80
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154291834
Kuiken (16 maanden) heeft een puky pukylino en kan daar al aardig mee overweg. Veel meer dan een meter loopt hij er nog niet mee hoor, behalve als je hem duwt, maar hij zit er dagelijks meerdere malen op te wiebelen.



Afgelopen weekend had kuiken ergens een mini micro step gevonden en die vond hij ook wel erg leuk. Je kunt daar ook een zitje op zetten, dan is het een loopfietsje. Die onthouden we denk ik voor Sint of verjaardag.

KuikenGuppy
pi_154292018
Wij hebben die step in een maatje groter. Mooi ding, maar wel erg gevoelig voor balans. Een heel klein beetje leunen is meteen een flinke bocht maken. Daardoor hier nog geen succes (geen extreem handig kind).
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 13 juli 2015 @ 09:36:14 #82
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154292067
Oja,je stuurt inderdaad met je gewicht ipv met het stuur, net als een surfplank of skateboard. Kuiken was er al best handig mee maar dat zal inderdaad per kind verschillen.
KuikenGuppy
pi_154292086
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 08:37 schreef SaskiaR het volgende:
Hoeveel luiers heb je ongeveer nodig voor een pasgeboren baby en welke maat?
Manlief wil naar de Makro om groot in te slaan, maar we hoeven natuurlijk geen 1000 luiers maat 0...
Ik zou, zeker bij de Makro, wel even de aanbiedingen in de gaten houden. Luiers zijn daar alleen goedkoop als het prijspakkers (oid) zijn, anders zijn ze duurder dan bij bijv kruidvat, en daar kan je ze in kleinere hoeveelheden kopen (uitgaande van pampers of huismerk).

Wij hebben nu 2 pakken 1 (gratis uit de kado dozen), 1 pak 2 en 1 pak 3. Wil daar de komende week nog 2 pakken 2 bij halen (zijn met kortingsbon nu 1,25 bij de Etos, eigen merk). Op de pakken staat een kilo-aanduiding en die verschilt sowieso per merk. Maat 0 leek mij alleen voor heel kleine (prematuur of dysmatuur) baby's, ik ga er vanuit dat die van mij daar qua startgewicht al wel boven zit. 1 gaat misschien een week mee ofzo en 2 is al vanaf 3 kilo, wat dus in principe ook een normaal geboortegewicht is. Als je groot wil inslaan zou ik dus voor nr 2 gaan en 1 pak nr 1 voor erbij.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  maandag 13 juli 2015 @ 09:40:07 #84
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_154292131
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 09:37 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Ik zou, zeker bij de Makro, wel even de aanbiedingen in de gaten houden. Luiers zijn daar alleen goedkoop als het prijspakkers (oid) zijn, anders zijn ze duurder dan bij bijv kruidvat, en daar kan je ze in kleinere hoeveelheden kopen (uitgaande van pampers of huismerk).

Wij hebben nu 2 pakken 1 (gratis uit de kado dozen), 1 pak 2 en 1 pak 3. Wil daar de komende week nog 2 pakken 2 bij halen (zijn met kortingsbon nu 1,25 bij de Etos, eigen merk). Op de pakken staat een kilo-aanduiding en die verschilt sowieso per merk. Maat 0 leek mij alleen voor heel kleine (prematuur of dysmatuur) baby's, ik ga er vanuit dat die van mij daar qua startgewicht al wel boven zit. 1 gaat misschien een week mee ofzo en 2 is al vanaf 3 kilo, wat dus in principe ook een normaal geboortegewicht is. Als je groot wil inslaan zou ik dus voor nr 2 gaan en 1 pak nr 1 voor erbij.
Die kilo-aanduidingen zijn - om het makkelijk te maken - niet altijd leidend. Mijn gemiddelde meisjes hebben zeker wel een maand in maat 1 gezeten, maat 2 was echt te groot nog (ook al werden ze dus geboren met 3500 & 3600 gram).
pi_154292172
Nogal ja ;)

Het stomme is dat ze in een keer wegfietste op een fiets zonder zijwieltjes, maar die step gewoon niet lijkt te snappen.

Was nog reactie op Burdie..
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_154292237
Om nog even te reageren op de buggy's. Ik heb me toen wel wat verdiept in zon buggypod. Uiteindelijk niet gedaan omdat het zwaarste gewicht in de zijspan komt want daar zit de peuter in. Dan is het volgens de recensies moeilijk sturen en al helemaal moeilijk stoeprandjes nemen omdat je dus door het zijgewicht niet makkelijk even de wielen kan opwippen.
Een staplankje achter de buggy was hier geen succes. Sowieso wilde Jelle er niet langer dan twee minuten op en je schopt ook regelmatig met je voeten tegen het plankje aan.
Uiteindelijk gekozen voor een duoseat voor op onze mutsy omdat ik niet nog de plaats had om nog een complete duowagen neer te zetten in de gang en dit paste precies. Als ik met een kind ging of met twee volwassenen wisselde ik in een handomdraai de duoseat voor de kinderwagenbak (en ging de oudste in de buggy als papa er bij was).
Dit was voor ons de meest ideale oplossing. De oudste was twee toen de jongste geboren werd, maar was redelijk lui aangelegd qua wandelen ;)

Loopfiets hier iets voor de tweede verjaardag een met twee wielen gekregen (de grotere maat van puky, dat paste precies) en nu bijna vier gaat ie er nog steeds vaak op (meneer heeft totaal geen interesse in z'n fiets met trappers.. Ook niet toen de loopfiets een lege band had en deze nog even niet opgepompt had om de gewone fiets te stimuleren :P )
pi_154292440
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 09:40 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Die kilo-aanduidingen zijn - om het makkelijk te maken - niet altijd leidend. Mijn gemiddelde meisjes hebben zeker wel een maand in maat 1 gezeten, maat 2 was echt te groot nog (ook al werden ze dus geboren met 3500 & 3600 gram).
Maar maat 2 zou je sowieso langer in moeten zitten dan maat 1, dus bij groot inkopen kun je beter de grotere maat aanhouden lijkt me en dan de kleinere los bijkopen voor zover nodig. Maar het is sowieso van te voren lastig inschatten. Lang leve de Etos op de hoek :D
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  maandag 13 juli 2015 @ 10:02:33 #88
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_154292480
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 22:01 schreef kaatjejannie het volgende:
Hier is de loopfiets een enorme hit. Luuk is 2,5 en racet de buurt door. Juist goed een loopfiets, schijnt dat ze dan snel zonder zijwieltjes kunnen. Luuk heeft er een van de lidl. Een metalen. Sofie had een houten. Ik vind de metalen wat steviger ogen.
Wij hebben die ook van de lidl, een lekker fietsje.
En dat ze dan zonder zijwieltjes snel kunnen dat is zeker. Rayen had vanaf zijn 2e jaar een loopfietsje en toen hij 3.5 was hebben we geprobeerd op zijn "trapfiets" zonder zijwieltjes en hoppa hij reed er zo op weg :+

De keerzijde van zo snel leren fietsen is, dat hij nu totaal niet meer op zijn loopfiets wil maar op zijn trapfiets, maar met een 3.5 jarige zie ik het nog niet zo zitten om samen echt te fietsen.
Rayen 2½ jaar!
  maandag 13 juli 2015 @ 10:08:31 #89
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_154292591
Wij hebben een wishbonebike die eerst 3 wielen had en toen verbouwd naar 2 en door het frame om te draaien gaat ie nu al van 2 t/m 4,5jaar mee.
Hij kon er inderdaad snel door fietsen op een gewone fiets.
Zijn loopfiets is echter ook nog steeds wel een hit. Lekker van heuveltjes af en dan je benen op trekken en met de neuzen van je schoenen afremmen :')
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_154293149
Is die wheelybug nu echt zo leuk voor dreumesjes?

Wij hebben een Chillafish fietsje, maar dat is echt nog te instabiel en bij zijn driewieler kan hij niet bij de trappers (daarbuiten snapt ie dat nog niet :+) en ik zag een wheelybug voor weinig op Marktplaats.
  maandag 13 juli 2015 @ 10:39:05 #91
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154293206
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 10:36 schreef Dot. het volgende:
Is die wheelybug nu echt zo leuk voor dreumesjes?

Wij hebben een Chillafish fietsje, maar dat is echt nog te instabiel en bij zijn driewieler kan hij niet bij de trappers (daarbuiten snapt ie dat nog niet :+) en ik zag een wheelybug voor weinig op Marktplaats.
Kuiken vindt er niet zoveel aan nog, maar het kwartje 'loopfiets' is nog maar pas gevallen, dus misschien is het nu weer anders. Zal 'm binnenkort weer eens uit de schuur trekken en verslag doen ;).
KuikenGuppy
  maandag 13 juli 2015 @ 10:42:55 #92
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154293289
De wheeliebug staat hier al anderhalf jaar mooi te zijn. J. wil er niet op.
Op de loopfiets (zo'n Puky tweewieler, gekregen voor z'n 2e verjaardag) ook niet trouwens. Hij vindt t gewoon eng denk ik, J. is niet zo'n held. Over een tijdje proberen we t wel weer. En anders maar hopen dan nr. 2 het tzt wel leuk gaat vinden :+
pi_154293699
Wheeliebug wordt hier wel gebruikt maar niet zo heel veel. Heeft ze gekregen voor haar eerste verjaardag, toen kon ze er nog niet op. En toen ze er wel op kon kon ze ook al snel op een vierwielig loopfietsje wat ze dan toch leuker vind. Hebben we ook geen mega woonkamer om rondjes te scheuren misschien dat dat ook scheelt..

Pampers zou ik in de kleine maatjes niet te veel aanschaffen. Pas vanaf maat 3 zitten ze een hele tijd in een maat (en dat kan ook zo ineens niet meer passen is m'n ervaring ;( )
En bij de Makro hebben ze echt regelmatig goede pampers aanbiedingen (vaak rond het beuren van de kinderbijslag :P
pi_154293941
Oh, dan laat ik hem mooi bij diegene staan :+ Huiskamer is al vol genoeg...
  maandag 13 juli 2015 @ 11:16:50 #95
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_154293976
En hier was de wheelybug een grooooot succes :D. Al heel snel (ze kreeg 'm toen ze nog nèt niet los liep) want prima te gebruiken als loophulp en daarna om keihard het huis mee door te racen.
pi_154352197
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 20:21 schreef Stormqueen het volgende:
Simpele of wat ingewikkeldere vragen voor wie nog weinig of geen ervaring met baby's heeft. Vragen zoals:

• Twaalf hydrofielluiers, kom ik daar de oorlog mee door?

Vragen die voor de ervaren OUD-ers misschien wat knullig overkomen, maar hey, we moeten het allemaal leren!
Grappig dat deze er tussen staat :)
Mijn man en ik liepen afgelopen zaterdag door Babypark met een lijstje aan spullen die we nog moesten aanschaffen. Bij de hydrofiele luiers keken we elkaar aan en vroegen ons hardop af waar we dát nu weer voor nodig hadden. Gelukkig is er internet. Zo zullen we nog wel meer dingen tegenkomen.

Nu ik toch in dit topic zit: we lezen ook veel verschillende meningen over matrasjes. De ene organisatie roept 'waag je niet aan traagschuim, want dat kan leiden tot wiegedood. De verkopers in de winkels prijzen het aan omdat het 'hoofdje dan niet afplat'. Sja ,wat moet je daar nu mee? Het zou leuk zijn als er gewoon één heel goed matras was waar iedereen happy mee was :Y
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_154352266
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 09:22 schreef Natalie het volgende:

[..]

Grappig dat deze er tussen staat :)
Mijn man en ik liepen afgelopen zaterdag door Babypark met een lijstje aan spullen die we nog moesten aanschaffen. Bij de hydrofiele luiers keken we elkaar aan en vroegen ons hardop af waar we dát nu weer voor nodig hadden. Gelukkig is er internet. Zo zullen we nog wel meer dingen tegenkomen.

Nu ik toch in dit topic zit: we lezen ook veel verschillende meningen over matrasjes. De ene organisatie roept 'waag je niet aan traagschuim, want dat kan leiden tot wiegedood. De verkopers in de winkels prijzen het aan omdat het 'hoofdje dan niet afplat'. Sja ,wat moet je daar nu mee? Het zou leuk zijn als er gewoon één heel goed matras was waar iedereen happy mee was :Y
Onze kraamzorg zei dat je voor een wiegje gewoon het goedkoopste matrasje kon kopen omdat ze daar maar kort op slapen en nog amper wat wegen. Voor een ledikantje kan het wel slim zijn om een beter/duurder matrasje te kopen, omdat ze daar vaak veel langer op slapen. En aerosleep werd bestempeld als zonde van het geld en in sommige gevallen zelfs onveiliger dan een gewoon matrasje maar de redenatie daarachter heb ik niet onthouden, alleen dat het duur en overbodig was.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  woensdag 15 juli 2015 @ 09:29:36 #98
149959 SQ
snelle trees
pi_154352288
Dat is een zeer veelbesproken onderwerp, natalie. Ik ben zélf van mening dat een polyether matras gewoon goed is (koudschuim) maar anderen voelen zich pas goed bij het allerduurste aerosleep matras. Er is geen universele standaard. Alle matrassen zijn goed en veilig, dus kies met je eigen hart :)
disclaimer
pi_154352428
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 09:29 schreef Stormqueen het volgende:
Dat is een zeer veelbesproken onderwerp, natalie. Ik ben zélf van mening dat een polyether matras gewoon goed is (koudschuim) maar anderen voelen zich pas goed bij het allerduurste aerosleep matras. Er is geen universele standaard. Alle matrassen zijn goed en veilig, dus kies met je eigen hart :)
+1 :)

De matrassen die hier in NL verkocht worden moeten allemaal aan bepaalde eisen voldoen en zijn dus prima.

@FF Reden waarom aerosleep als onveilig bestempeld wordt is omdat het een bepaalde schijnveiligheid biedt. Door te benadrukken dat er bij hun matrasjes geen rebreathing van oude lucht kan optreden en er door het matrasje heen geademd kan worden, wordt de suggestie gewekt dat baby's er veilig op hun buik op kunnen slapen. Terwijl (in geval van wiegendood) het nu juist het buikliggen zelf is dat het risico vormt. Kindjes slapen dan dieper en kunnen in extreme gevallen 'vergeten' adem te halen. Heeft niks te maken met stikken in het matras als t ware zoals gesuggereerd wordt.

Maar ook daarvoor geldt, als iemand zich beter voelt bij een aerosleep, ga je gang. Maar het advies voor rugligging blijft dan wel nog van kracht, ondanks aerosleep.
:)
  woensdag 15 juli 2015 @ 09:42:01 #100
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_154352435
Traagschuim zou ik niet doen. De meeste babies draaien zelf hun hoofdje linksom en rechtsom, en als je ze op traagschuim legt lijkt me dat je dat juist afremt...

Gewoon koudschuim voldoet prima. Ikea matrasje hier.

Aerosleep molton kan gevaarlijk zijn als je een lekkende kruik hebt want laat geen water door en dan kan je kindje dus in een plas heet water liggen oid. En t idee van aerosleep is bovendien dat t alleen werkt als je alles van aerosleep hebt. Kaching.
Kwak
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')