abonnement Unibet Coolblue
pi_155317078
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 22:34 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Was een nieuwe boor niet goedkoper dan speciaal linksdraaiende boren te kopen? ;)
Buren pesten he! Maar zoals ik zei, dat heb ik gefixed :)
En toch mooi een (nu weer) goed werkende boor in een tijd dat ik er zelf een wilde kopen. Nu nog iene miene mutte welk borenmerk, en voor handvat, maar even ruzie })

Andere nieuwe gereedschap was overigens die schuifmaat van de lidl, nu heb ik in elke kamer een schuifmaat, en die bankschroef van de aldi, of dat wat is weet ik nog nietm heeft m'n zusje gehaald, slechter dan het vorige ding kan het iig niet zijn.
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
  Moderator donderdag 20 augustus 2015 @ 12:09:59 #252
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_155376574




Leek mij voor incidenteel gebruik meer dan prima setje !; die torx- stiftsleutels heb ik niet zo heel veel nodig. Maar die zeskant komen zeker wel van pas ^O^ :Y
pi_155377643
Mooie complete set en de Lidl kwaliteit is ook best OK hoor!
Laat die handjes wapperen!
  Moderator donderdag 20 augustus 2015 @ 12:56:52 #254
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_155377683
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 12:55 schreef Gieliovd het volgende:
Mooie complete set en de Lidl kwaliteit is ook best OK hoor!
Ik heb ook zo'n hekel aan het lenen van gereedschap; of dat nou van vrienden/familie of van collega's is. Wil wat dat betreft gewoon in grootte lijnen zelfvoorzienend zijn. :)
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:04:41 #255
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_155407950
Bosch GSR 18 VE-2-LI met een 4 Ah accu
tweedehands gekocht voor 180 euro zag er goed uit, stof eraf geblazen met de compressor. Afhankelijk van hoelang mijn Bosch GML 20 op deze 4 Ah accu draait, koop ik een tweede 4Ah accu of een 6Ah accu erbij. Max koppel van 80nm. Gister een 4,5x50mm schroef de kop eraf gedraaid omdat ik de slipkoppeling niet had ingesteld :P



De GML 20 is echt een top apparaat. Enige minpunt is dat het geen digitaal radioontvangst heeft en geen bluetooth. Wel: 2 AUX aansluitingen, een SD kaart ingang, USB ingang, 12 volt ingang, subwoofer en op elke hoek een speaker waardoor je een 'surround sound' krijgt :)

Ook gekocht de Bosch FSN 32 OFA kit voor 120euro. Mijn oudere ELU bovenfrees past er helaas niet op :(


Dus moet ik een nieuwe frees, wordt waarschijnlijk een Bosch GKF 600 of een DeWalt D26204K-QS


Mijn huidige ELU frees is 900 watt. De bosch is 600 en de dewalt volgens mij ook 900watt. Heeft iemand nog een andere aanbeveling? Voordeel wat ik van de kantenfreesjes zie is dat ze licht in gewicht zijn, daarmee lever je ook vermogen in. Maar voor hobby gebruik vraag ik mij af wanneer het voorkomt dat ik een 1600 watt bovenfrees nodig heb.

En tenslotte komt er binnen 4 weken een invalzaag. Of de Bosch GKT 55 of de Mafell MT55 CC.
Prijs van de bosch inclusief geleiderail en L-boxx zit op iets van 400-450euro, de Mafell heb ik gezien voor iets van 550 euro, inclusief geleiderail + systainer. Iemand ervaring met de Mafell?

Mafell past op de Bosch geleiderail :)


Dit alles voor de hobby, ben pas 23 dus als ik nu goed gereedschap koop kan dat nog heeeeeeeeeel lang meegaan :):):)
  Knikkerking vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:31:26 #256
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_155408798
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 15:04 schreef Maquez het volgende:
Bosch GSR 18 VE-2-LI met een 4 Ah accu
tweedehands gekocht voor 180 euro zag er goed uit, stof eraf geblazen met de compressor. Afhankelijk van hoelang mijn Bosch GML 20 op deze 4 Ah accu draait, koop ik een tweede 4Ah accu of een 6Ah accu erbij. Max koppel van 80nm. Gister een 4,5x50mm schroef de kop eraf gedraaid omdat ik de slipkoppeling niet had ingesteld :P

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De GML 20 is echt een top apparaat. Enige minpunt is dat het geen digitaal radioontvangst heeft en geen bluetooth. Wel: 2 AUX aansluitingen, een SD kaart ingang, USB ingang, 12 volt ingang, subwoofer en op elke hoek een speaker waardoor je een 'surround sound' krijgt :)

Ook gekocht de Bosch FSN 32 OFA kit voor 120euro. Mijn oudere ELU bovenfrees past er helaas niet op :(
[ afbeelding ]

Dus moet ik een nieuwe frees, wordt waarschijnlijk een Bosch GKF 600 of een DeWalt D26204K-QS
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn huidige ELU frees is 900 watt. De bosch is 600 en de dewalt volgens mij ook 900watt. Heeft iemand nog een andere aanbeveling? Voordeel wat ik van de kantenfreesjes zie is dat ze licht in gewicht zijn, daarmee lever je ook vermogen in. Maar voor hobby gebruik vraag ik mij af wanneer het voorkomt dat ik een 1600 watt bovenfrees nodig heb.

En tenslotte komt er binnen 4 weken een invalzaag. Of de Bosch GKT 55 of de Mafell MT55 CC.
Prijs van de bosch inclusief geleiderail en L-boxx zit op iets van 400-450euro, de Mafell heb ik gezien voor iets van 550 euro, inclusief geleiderail + systainer. Iemand ervaring met de Mafell?
[ afbeelding ]
Mafell past op de Bosch geleiderail :)

Dit alles voor de hobby, ben pas 23 dus als ik nu goed gereedschap koop kan dat nog heeeeeeeeeel lang meegaan :):):)
Vet spul :9~ 8-) :7
Maareh... dan zou ik ook alles van Bosch Blauw nemen :D
Die GKT55 is echt een mega fijne zaag hoor. Ik ken de Mafell niet, maar voor mij was die Bosch Blauw al goed zat.

Enne, inderdaad.. die 80nm is écht MEGA sterk 8-) Leuk ook die beveiligingsfunctie wat erop zit als'ie te snel draait (pols bescherming). Ook daar 100% tevreden over.

Veel plezier me je spullen!!!
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 17:48:48 #257
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_155412611
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 15:31 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Vet spul :9~ 8-) :7
Maareh... dan zou ik ook alles van Bosch Blauw nemen :D
Die GKT55 is echt een mega fijne zaag hoor. Ik ken de Mafell niet, maar voor mij was die Bosch Blauw al goed zat.

Enne, inderdaad.. die 80nm is écht MEGA sterk 8-) Leuk ook die beveiligingsfunctie wat erop zit als'ie te snel draait (pols bescherming). Ook daar 100% tevreden over.

Veel plezier me je spullen!!!
ergens snap ik dat je zegt: neem alles van Bosch.
Maar de vraag is waarom. Want de Mafell past gewoon op de bosch geleiderail. Enige is dat die in een andere systainer zit dan die van Bosch, is voor mij niet zo'n heel probleem.

Plus de Mafell heeft een 'voorrits functie' waarmee je dus splintervrij kan zagen. Weet nog niet hoe dat werkt maar, ik kan de mafell kopen, gratis 30 dagen proberen en daarna betalen of terug zenden.
De Mafell schijnt wel op een aantal punten beter te zijn dan de bosch. En als ik toch al zo'n bedrag uitgeef :P
  Moderator vrijdag 21 augustus 2015 @ 18:34:29 #258
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155413601
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 15:04 schreef Maquez het volgende:
Dit alles voor de hobby, ben pas 23 dus als ik nu goed gereedschap koop kan dat nog heeeeeeeeeel lang meegaan :):):)
Ik ben net zo oud en doe hetzelfde :P

Die GSB 18 VE-2 is echt een machtig apparaat, vandaag ook weer lekker mee gewerkt :)

Ik zou eerlijk gezegd ook voor alles van Bosch gaan. De Bosch GKT 55 wordt bij Mafell gemaakt trouwens dus qua bouw kwaliteit doen ze niet voor elkaar onder (zelfde motor volgens mij). En een systainer past niet op een L-Boxxx :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 18:59:50 #259
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_155414178
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 18:34 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik ben net zo oud en doe hetzelfde :P

Die GSB 18 VE-2 is echt een machtig apparaat, vandaag ook weer lekker mee gewerkt :)

Ik zou eerlijk gezegd ook voor alles van Bosch gaan. De Bosch GKT 55 wordt bij Mafell gemaakt trouwens dus qua bouw kwaliteit doen ze niet voor elkaar onder (zelfde motor volgens mij). En een systainer past niet op een L-Boxxx :P
ik heb de GSR, zit geen klopboorfunctie op die de GSB wel heeft. En de GSB heeft 5nm meer koppel. Vind die GSR alleen al echt abnormaal sterk.. Ondanks de "pols" beveiliging hahah. Volgende machine die ik erbij wil hebben is de GDX 18v EC :) De slag-moersleutel-slag-schroevendraaier in 1. Heeft 180nm koppel, nog gevaarlijker :P

De Bosch wordt inderdaad gemaakt door Mafell. Maar ik vraag mij af in hoeverre bijvoorbeeld de voorrits functie werkt en voor mij belangrijjk is. De systainer past niet op de L-boxx maar ik wil een mooie kast maken voor de l-boxxen. Als de systainer met de mafell de enige is die in de stelling moet staan, dan neem ik dat voor lief.

Ik ben gewoon benieuwd naar de mensen die Mafell ervaring hebben. Het aanbod om de machine 30 dagen gratis te testen staat mij wel heel erg aan. Kan dan altijd nog terug en de Bosch nemen. :)
  Moderator vrijdag 21 augustus 2015 @ 19:37:40 #260
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155415137
Ik heb ook de GSR. Typ(e) fout ;)

Die GDX heb ik ook wel es naar zitten kijken. Machtig ding volgens mij. Die gebruikt die Nm's heel anders. Met een luchtsleutel heb je daar immers ook geen last van.

[ Bericht 41% gewijzigd door derLudolf op 21-08-2015 19:43:00 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 00:16:24 #261
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_155425236
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 19:37 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb ook de GSR. Typ(e) fout ;)

Die GDX heb ik ook wel es naar zitten kijken. Machtig ding volgens mij. Die gebruikt die Nm's heel anders. Met een luchtsleutel heb je daar immers ook geen last van.
haha kan gebeuren:P

Klopt de GDX heeft 180nm, maar dat is niet constant zoals de GSR wel een 80nm constant levert. De slagschroevendraaier is daardoor denk ik beter te besturen:P
Luchtsleutel kan ja, alleen is de bruikbaarheid daar een stuk beperkter van! De slagschroevendraaier kan ik gebruiken om de schroeven in te draaien en met de GSR te boren bijvoorbeeld.
Met de luchtsleutel met een 1/2 dop aansluiting kan ik geen schroeven indraaien:P

Echter is de GDX weer niks vergeleken bij echte slagmoeraanzetters... Het is wel een gouden middenweg waar Bosch mooi het patent op heeft :P
pi_155430950
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 18:59 schreef Maquez het volgende:

[..] Ondanks de "pols" beveiliging hahah.
Zo heeft mijn vader een Makita accu flex. Ik zou zelf niet snel een flex op accu kopen (al is het al vanwege de prijs), maar met iets taais als alu kan het toch wel prettig zijn dat dat ding ineens stilstaat (hetzij vermogen, hetzij beveliging, geen idee).
Zo is het bij mij wel mis gegaan meteen Hitachi vtv-13, byebye dure nieuwe (buizen)transformator.

Hebben de meeste moderne elektrische (hamer/klop/niks)machines eigenlijk een auto stop als je de trekker loslaat, of bij blokkade?
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
  Moderator zaterdag 22 augustus 2015 @ 09:09:37 #263
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155431048
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:16 schreef Maquez het volgende:

[..]

haha kan gebeuren:P

Klopt de GDX heeft 180nm, maar dat is niet constant zoals de GSR wel een 80nm constant levert. De slagschroevendraaier is daardoor denk ik beter te besturen:P
Luchtsleutel kan ja, alleen is de bruikbaarheid daar een stuk beperkter van! De slagschroevendraaier kan ik gebruiken om de schroeven in te draaien en met de GSR te boren bijvoorbeeld.
Met de luchtsleutel met een 1/2 dop aansluiting kan ik geen schroeven indraaien:P

Echter is de GDX weer niks vergeleken bij echte slagmoeraanzetters... Het is wel een gouden middenweg waar Bosch mooi het patent op heeft :P
Oh ik noemde de luchtsleutel alleen omdat die nog met Nm's maar beter te besturen is als een boormachine die je pols om wil draaien :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_155431092
Dit topic is echt heel slecht voor mijn hebberigheid ;(
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_155431131

Mijn nieuwe aankopen.
Eeen sudderplaatje voor mijn metaalsmelt experimenten, pannetje is net te klein en ik kan zo m'n mal makkelijk warmhouden.
Haken die wél in pluggen passen, geen idee waarom standaard 3,8mm gebruikt wordt.
Nu passen ze alsnog niet in het gat dat ik voor ogen had, maar nu heb ik een machine om zelf gaten waar dan ook te maken }) }) }) Verder wat boren, pluggen en dremelspul (al zou ik zelf geen dreml aanraden, deze schijfjes zijn imo geweldig)
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
  zondag 23 augustus 2015 @ 11:29:21 #266
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_155459831
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 08:55 schreef dedodo het volgende:

[..]

Zo heeft mijn vader een Makita accu flex. Ik zou zelf niet snel een flex op accu kopen (al is het al vanwege de prijs), maar met iets taais als alu kan het toch wel prettig zijn dat dat ding ineens stilstaat (hetzij vermogen, hetzij beveliging, geen idee).
Zo is het bij mij wel mis gegaan meteen Hitachi vtv-13, byebye dure nieuwe (buizen)transformator.

Hebben de meeste moderne elektrische (hamer/klop/niks)machines eigenlijk een auto stop als je de trekker loslaat, of bij blokkade?
ik weet dat de professionele machines deze functies hebben. Niet alle machines,
-Ik meen dat Bosch een 1700watt 125mm slijptol heeft met kickback-stop,
-De Bosch GSR en GSB 18volt accu boormachines hebben dus een ''pols bescherming'', zodra de boormachine link- of rechtsomdraait dan slaat die automatisch uit
-Er is in USA een zaagtafel van Bosch blauw te verkrijgen waar het zaagblad naar beneden schiet zodra je je vinger er tegenaan houdt. Zaagblad blijft heel, je moet een of ander ding omdraaien en resetten, kan je weer verder.
-DeWalt heeft een invalzaag met een kickback stop volgens mij, die kan je activeren waardoor je zaag alleen vooruit op de geleiderail kan bewegen en niet achterwaarts (tot je deze beveiliging er zelf af haalt).

Zo zullen de andere merken ook deze beveiligingen hebben, het zit denk ik alleen niet op de ''instap'' modellen. Je hebt van Bosch de GSR bijvoorbeeld ook met een kunstof huls/kop, volgens mij heeft die geen polsbescherming waar de GSR met metalen huls/kop dit wel heeft. Prijs ligt dan ook hoger.
  Moderator zondag 23 augustus 2015 @ 11:41:28 #267
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155459991
Die met metalen kop zijn ook keer zo sterk
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 24 augustus 2015 @ 21:39:05 #268
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_155511495
Vandaag dit setje gebruikt die ik vorige week heb gekocht:


setje inbussleutels van het merk WERA. Met kleur codering om de juiste sleutel snel te zien/pakken.
kostte 35euro vandaag even mee gewerkt, helemaal prima :)
  maandag 24 augustus 2015 @ 22:19:27 #269
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_155513323
Dat is echt een fijn setje! Was van mijn oude setjes altijd wel een inbussleutel of twee kwijt. Deze zijn niet kwijt te maken met die kleurtjes :P
  maandag 24 augustus 2015 @ 23:54:20 #270
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_155516272
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 22:19 schreef bleiblei het volgende:
Dat is echt een fijn setje! Was van mijn oude setjes altijd wel een inbussleutel of twee kwijt. Deze zijn niet kwijt te maken met die kleurtjes :P
Dit is een hele mooie set! de kop aan de lange zijde is als een soort bolletje, zo kan je ook inbus draaien zonder dat je hem er recht in hoeft te doen, super handig dus!

Er is ook een Torx set van, maar die zijn qua lengte wel korter.. De langste inbus, maat 10, zal een lengte hebben van 15-20cm denk ik. Degelijke dingen, zo voelt het tenminste aan! Je kan hem bij gereedschappro bestellen :)
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:17:55 #271
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_155521376
quote:
10s.gif Op maandag 24 augustus 2015 23:54 schreef Maquez het volgende:

[..]

Dit is een hele mooie set! de kop aan de lange zijde is als een soort bolletje, zo kan je ook inbus draaien zonder dat je hem er recht in hoeft te doen, super handig dus!

Er is ook een Torx set van, maar die zijn qua lengte wel korter.. De langste inbus, maat 10, zal een lengte hebben van 15-20cm denk ik. Degelijke dingen, zo voelt het tenminste aan! Je kan hem bij gereedschappro bestellen :)
Naja, dat laatste hoeft dus niet meer :P .
Heb je een linkje naar de Torx? Want die mis ik nog wel.

Edit: Laat maar! Gevonden :P .
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:05:31 #272
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_155538265
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 10:17 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Naja, dat laatste hoeft dus niet meer :P .
Heb je een linkje naar de Torx? Want die mis ik nog wel.

Edit: Laat maar! Gevonden :P .
Voor de geinteresseerde: http://www.gereedschappro(...)lset-blacklaser/2226

En voor bleiblei, ga je hem bestellen? :9
  Moderator dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:15:55 #273
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155538638
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 21:05 schreef Maquez het volgende:

[..]

Voor de geinteresseerde: http://www.gereedschappro(...)lset-blacklaser/2226

En voor bleiblei, ga je hem bestellen? :9
Tsss wat gay al die kleurtjes. Al je de blits wil maken, nemen dan gewoon deze vergulde PB Swiss sleutels #kamperstyle
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:40:26 #274
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_155539515
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 21:05 schreef Maquez het volgende:

[..]

Voor de geinteresseerde: http://www.gereedschappro(...)lset-blacklaser/2226

En voor bleiblei, ga je hem bestellen? :9
Nou, aandelen staan nog een paar 100 eur in de min, had vandaag een lekke band met mijn auto, heb 2 weken terug de rechter voor en achterportier behoorlijk aan gort gereden en het ding remt niet zo fantastisch meer... Dus ik denk dat er voorlopig ff geen gereedschap in zit hier :') .
Kortom, dat setje gaat op de verlanglijst ;) .

quote:
10s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 21:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Tsss wat gay al die kleurtjes. Al je de blits wil maken, nemen dan gewoon deze vergulde PB Swiss sleutels #kamperstyle
Holy moly, wat maakt dat setje 85 euro waard? :{ .
Ik vond die 35 al nogal aan de fikse prijs :P .
  Moderator dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:46:26 #275
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155539762
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 21:40 schreef bleiblei het volgende:


[..]

Holy moly, wat maakt dat setje 85 euro waard? :{ .
Ik vond die 35 al nogal aan de fikse prijs :P .
23.8 karaatsgoud
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')