abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 12 juni 2015 @ 16:57:53 #1
442308 De_Kaas
Maak me gek
pi_153474773
Tijdens het ontstaan van de kredietcrisis werd AEX gevormd, omdat de topics in WGR zo hard gingen dat een eigen subforum gerechtvaardigd was. Helaas is die tijd voorbij. Then again: de sluiting van AEX lijkt me de meest objectieve en betrouwbare indicator dat de crisis voorbij is. 8-)

Nu moet er natuurlijk wel een eindafrekening komen. Wie mag zich kronen tot Mr. (of Miss :o ) AEX, wie is de meest legendarische AEX-user, wie is de definitieve beursheld?

Kom maar door met de nominaties! Evt. een kleine toelichting is altijd leuk. ;)
  vrijdag 12 juni 2015 @ 16:58:44 #2
442308 De_Kaas
Maak me gek
pi_153474789
Ik nomineer SeLang alvast als meest legendarische AEX-user. :D

Met eervolle vermeldingen voor (willekeurige volgorde):

Kowloon/Bolkesteijn
sitting_elfling
Drive-r
Dinosaur
Miro86
Sokz
iamcj
Igen
snabbi
Monkeyy
Jaco
Arcee
dvr
Pietjepuk
Perrin
HiZ

en een hoop mensen die ik nu helaas vergeet.

Stiekem maakten ikweethetookniet, Bankfurt, michaelmoore/HD9, Japie77 e.a. AEX ook tot wat het was. :D

Ik kom eigenlijk al twee jaar zo weinig in AEX dat ik 'recente' users niet echt ken. :P Zelf heette ik hier vroeger gewoon "Kaas-".

[ Bericht 10% gewijzigd door De_Kaas op 12-06-2015 17:50:02 ]
pi_153474797
SeLang absoluut.

Op goeie tweede plaats dvr. LXIV mag er ook wel wezen, is meestal bondig en toch raak.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 17:14:07 #4
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_153475100
SeLang idd ^O^

Eervolle vermeldingen:
- Dinosaur_Sr (en zijn sarcastische clone(s)) voor zijn diepgaande analyses van sommige bedrijven (tot aan de kleine lettertjes in de jaarverslagen).
- Jaco voor zijn fundamentele analyses en zijn boekbesprekingen
- Monkeyy voor haar inzichten in het dividendbeleggen
- piepeloi55 en dv-r voor het macroverhaal en het macrodebat (inflatie vs deflatie)
- LXIV voor zijn kennis over opties en zijn NL-stockpicks
- sitting_elfling voor zijn modwerk en alles wat betrekking heeft op het daytraden
Ik vergeet er vast nog een paar.

[ Bericht 0% gewijzigd door JimmyJames op 12-06-2015 17:19:32 ]
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_153475587
SeLang, met afstand. Grondige en dus interessante analyses, bereid om in discussie te gaan met anderen in plaats van alleen maar te ventileren en misschien nog wel het belangrijkste: put your money where your mouth is. _O_

Users en hun posts waar ik met plezier aan terug denk:
- sitting_elfling, helaas nooit gezien op een van de meets. :D Bedankt voor de modinzet.
- jaco, waardevolle posts en ook in het aardig een aardige kerel.
- Monkeyyy, jaarverslagen zijn aan deze dame wel besteed.
- Dinosaur_Sr, veel kennis van zaken en bedankt voor de modinzet.
- LXIV, niet verlegen om ferme uitspraken, net als in POL en NWS.
- dvr, interessante posts met een goede eigen mening (goud), daar hou ik wel van.
- piepeloi55, degelijke posts.
- tjoptjop, van alle markten thuis en volgens mij in het echt ontmoet bij de RBS Jim Rogers bijeenkomst.
- HiZ, wat was ik het soms oneens met deze user inzake Griekenland, maar wel goede posts.
- PietjePuk007, bedankt voor de modinzet.
- Perrin, prima user om er bij te hebben.
- Igen, net als in POL en NWS een uitstekende discussiepartner.
- miro86, veel kennis van zaken, volgens mij ook omdat hij zelf in de financiële sector werkt.
- Drugshond, in POL onnavolgbaar, heeft zich volgens mij uitstekend vermaakt met de kredietcrisis.
- Kaas-, heeft een aantal zeer degelijke posts op zijn naam staan en een prima opvolger van Dino.
- deelnemer, kritisch en objectief, twee eigenschappen die hem een goede discussiepartner maken.
- Bolkesteijn, dat ben ik zelf. :P
pi_153475633
Handige site voor wie even niet op de namen van de veel-posters kan komen:
https://www.thuisserver.n(...)zfiiha&tab=tab_table

[ Bericht 0% gewijzigd door Kowloon op 12-06-2015 17:52:02 ]
  vrijdag 12 juni 2015 @ 17:51:37 #7
442308 De_Kaas
Maak me gek
pi_153475794
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 17:43 schreef Kowloon het volgende:
Handige site voor wie even nu op de namen van de veel-posters kan komen:
https://www.thuisserver.n(...)zfiiha&tab=tab_table
Handig.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 18:02:14 #8
442308 De_Kaas
Maak me gek
pi_153476068
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 16:58 schreef De_Kaas het volgende:
Ik nomineer SeLang alvast als meest legendarische AEX-user. :D

Met eervolle vermeldingen voor (willekeurige volgorde):

Kowloon/Bolkesteijn
sitting_elfling
Drive-r
Dinosaur
Miro86
Sokz
iamcj
Igen
snabbi
Monkeyy
Jaco
Arcee
dvr
Pietjepuk
Perrin
HiZ

en een hoop mensen die ik nu helaas vergeet.

Stiekem maakten ikweethetookniet, Bankfurt, michaelmoore/HD9, Japie77 e.a. AEX ook tot wat het was. :D

Ik kom eigenlijk al twee jaar zo weinig in AEX dat ik 'recente' users niet echt ken. :P Zelf heette ik hier vroeger gewoon "Kaas-".
Ik hoop trouwens dat iedereen die in AEX post(te) straks ook gewoon in POL en WGR blijft posten. De onderwerpen blijven gewoon bestaan natuurlijk.

En de SC's leven daar ook wat meer dan die van AEX. :P
  vrijdag 12 juni 2015 @ 18:17:33 #9
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_153476412
huizenmarkt-zeepbel natuurlijk _O_
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_153476464
ikweethetzonetnogniet, moet ik nog even overnadenken.
so long and thanks for all the fish
pi_153477602
Ik wil nog de mooiste username nomineren:

fedsingularity, het zal vast door mijn interesse in astronomie komen, maar dit is echt een mooie en toepasselijke username.
pi_153477706
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 19:12 schreef Kowloon het volgende:
Ik wil nog de mooiste username nomineren:

fedsingularity, het zal vast door mijn interesse in astronomie komen, maar dit is echt een mooie en toepasselijke username.
Weet je, en weet de Fed (als ik zo vrij mag zijn om koosnaampjes te gebruiken), dat die domeinnaam nog vrij is ;)

Ik heb wel eens overwogen die te reggen, en er een klein forumpje op te beginnen :P
so long and thanks for all the fish
pi_153478202
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 19:12 schreef Kowloon het volgende:
Ik wil nog de mooiste username nomineren:

fedsingularity, het zal vast door mijn interesse in astronomie komen, maar dit is echt een mooie en toepasselijke username.
Haha het zwarte gat wat de Fed veroorzaakt moet nog aan kracht winnen maar gaat vast de hele financiële wereld verzwelgen ;)
Het duurt alleen wat langer als verwacht.

Ontopic:
SeLang. baas. blijft onderbouwen en speelt nooit op de man. Erg leerzame topics en topics ook al is het lastig een goede discussie in een topic te voeren vanwege het kennisgat.

LXIV, contrair en aparte invalshoek. altijd interessante posts.
DVR, heerlijke discussies met piepeloi. wie er gelijk krijgt gaan we zien ;)
Piepeloi, zie DVR,.
Dino, SE, Jaco dank voor de kijk in de wereld van de goochelarij.
Monkyyy Sokz, leuk meelezen hoe jullie toch leuk mee lijken te snoepen van de markten.
Igen, HiZ, goede bijdragen in de eurotopics!
Perrin, thx voor de nieuwsdumps en de fantastische oneliner die in mijn sig staat 8-)
Arcee, top dat je de stats bij hebt gehouden.
VanderGeld bedankt dat je hebt bewezen dat Elliott wave bullshit is :)

Ikweethetookniet, DAM, CC, Xeno, RemcoDelft, best uitgesproken maar dat mag best.

Ik ben er vast nog een berg vergeten maar misschien komen die nog wel eens terug als er weer een volgende crisis ontstaat.

game on! ^O^
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_153483548
Als fanatieke lurker absoluut SeLang _O_

Dat is niks ten koste van anderen maar hij springt er gewoon positief bovenuit
  vrijdag 12 juni 2015 @ 22:15:56 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_153483982
Van mij mag het Selang zijn.
Die heeft toch echt wel veel werk gestopt zijn zijn *SPAM*-topics over Schiller et cetera.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 22:17:37 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_153484054
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 19:17 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Weet je, en weet de Fed (als ik zo vrij mag zijn om koosnaampjes te gebruiken), dat die domeinnaam nog vrij is ;)

Ik heb wel eens overwogen die te reggen, en er een klein forumpje op te beginnen :P
Nu is je kans. Het AEX-topic gaat nu eenmaal sluiten. Technisch is zo'n forumpje opzetten niet zo moeilijk hoor!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_153484539
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 22:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nu is je kans. Het AEX-topic gaat nu eenmaal sluiten. Technisch is zo'n forumpje opzetten niet zo moeilijk hoor!
Dat weet ik ;)
so long and thanks for all the fish
pi_153484939
Zonder twijfel ben ik dat natuurlijk. Waarom, omdat ik mezelf nooit heb laten leiden door de waan van de dag, altijd gezien dat het systeem afhankelijk is van de onzekerheden en trends van de dag.

Daarom vind ik dat ik de titel verdien, niet omdat ik het meest geprofiteerd heb van de ontwikkelingen.. Nee, omdat ik doorzag dat het een spel is met winnaars en verliezers, waarvan de uitkomst al vaststond voordat de kaarten verdeeld waren.
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
  vrijdag 12 juni 2015 @ 22:59:10 #19
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_153485742
SeLang natuurlijk.
The more debt, the better
pi_153486191
Dat kan alleen SeLang zijn ja. :P

En als nummer twee nomineer ik HiZ. Omdat die een keer, nadat ik een flauwe flamebait postte, me met keiharde cijfers onder de tafel lulde zodat ik compleet van mening moest veranderen. Kijk, daar hou ik nou van, dat zouden meer mensen op Fok! moeten doen.
pi_153489706
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 22:15 schreef LXIV het volgende:
Van mij mag het Selang zijn.
Die heeft toch echt wel veel werk gestopt zijn zijn *SPAM*-topics over Schiller et cetera.
Oja, Shiller, en dat nog voordat hij de Nobelprijs krijg.
pi_153489783
Nog een stem voor SeLang.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  zaterdag 13 juni 2015 @ 02:28:38 #23
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_153491095
SeLang natuurlijk. Jaco, Piepeloi, Dvr. Sitting_elfling en Monkeyy zijn ook goed.

Van HiZ kan ik mij geen zinvolle bijdrages herinneren, moet jaren geleden zijn in ieder geval.
Bedankt Hans.
pi_153491796
Alleen SeLang verdient deze eer.

SeLang is het orakel van AEX vanwege zijn Shiller P/E gebaseerde analyses. Dankzij zijn onvermoeibare gehamer op de conclusies daarvan zijn deze nu in mijn beleggingsfilosofie verankerd.

SeLang volgt zijn theorie zonder enige wijfeling of afleiding in de praktijk. Hij blijft geheel uit equity, terwijl professionele en particuliere clowns al jaren scoren met overgewaardeerde aandelen die nog verder overgewaardeerd raken.

De tijd zal leren of SeLang gelijk heeft. Ik denk van wel. (Ik zit zelf 10% in equity, omdat ik het niet laten kan). Mocht er inderdaad een mean reversion naar een gemiddelde CAPE ratio plaatsvinden, dan hebben Shiller en SeLang mij veel schade bespaard.

Ik hoop dat de Shiller P/E discussie blijft doorgaan, ondanks de m.i. onnodige reorganisatie van het AEX forum. Ik wacht op de dag dat SeLang aankondigt dat hij 100% long equities gaat en we de jarenlange Shiller P/E discussie op waarde kunnen schatten.
pi_153495657
#1 ItaloDancer (voor het oprichten van dit subforum, de reeksen Beursvloer, Bulls, Bears & Bucks en het actieve modereerwerk aan het prille begin waardoor dit forum uberhaupt een succes werd)
#2 SeLang (behoeft geen uitleg)
#3 jaco (voor zijn consistente aanvoer van onbevooroordeelde analyses)

#4 pberends krijgt van mij nog een extra vermelding voor het delen van zijn Marc Faber nieuwsbrieven. Wat een tijd was dat.
One man's trash, another man's treasure.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')