abonnement Unibet Coolblue
pi_153150432

* Welkom bij het topic voor recreatieve tennissers!



Pats hier met je ranking, achterhaal de ware identiteit van Fokkers, deel je Federer-FAN-momenten of roddel over je tegenstanders: alles kan je kwijt in dit topic!



Om je een beetje op weg te helpen hier wat nuttige links:
KNLTB
TennisDirect - Goedkope tennisspulletjes
TennisPro - Eveneens goedkope tennisspulletjes
TennisActueel.nl - Tennisnieuws van Nederland

steescarna.gifmeeuw2.jpgJoshai.gifChriz2k.jpgtekentje.jpgsmile.jpgava.jpeg

De ratings worden tegenwoordig bijgehouden in een open document op Google! Klik hier om jouw eigen rating bij te werken of te zien!. Om in de lijst met toptennissers te komen kun je je eigen avatar toevoegen aan de OP op Wiki.

Topicreeks: Recreatief Tennis Topic #26: Ongedempt het hardst
Game on :).
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_153150479
*O*
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_153150848
@rhubarb ligt er een beetje aan hoe de wedstrijd verloop is.
Als ze de hele wedstrijd irritant zijn dan zeg ik sorry en claim ik het punt.
pi_153150897
Zo 0.7 punt in de single omhoog gegaan en 0.3 punt in de dubbel deze competitie 8)

Singelen is voor homo's, dus dat doe ik niet meer de rest van het jaar dus volgend jaar sta ik weer 5 :P

Nu lekker nog wat toernooitjes dubbelen en de dubbel-najaarscompetitie *O*
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_153154249
Ik sta er nu ook in! :) Volgende week eerste toernooi!
pi_153156054
quote:
7s.gif Op maandag 1 juni 2015 11:32 schreef Norrage het volgende:
Zo 0.7 punt in de single omhoog gegaan en 0.3 punt in de dubbel deze competitie 8)

Singelen is voor homo's, dus dat doe ik niet meer de rest van het jaar dus volgend jaar sta ik weer 5 :P

Nu lekker nog wat toernooitjes dubbelen en de dubbel-najaarscompetitie *O*
Echte helden klaren het klusje alleen en hebben geen hulp nodig van een medespeler. _O_ Singles
  maandag 1 juni 2015 @ 14:45:52 #7
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_153156312
Kan er een reden zijn dat als je dynamisch 7,0 staat, je wint van een 7,6 dat je helemaal geen score krijgt? Maar je tegenstander er wel een 8,0 bij krijgt? Ik heb namelijk illegaal op iemand zijn pasje getennist afgelopen zaterdag, want ik heb geen dispensatie en had vrijdag al getennist.
Captain heeft zijn knltb nummer en naam ingevoerd, maar ondanks dat ik won, heeft hem dat niks opgeleverd.
  † In Memoriam † maandag 1 juni 2015 @ 14:56:25 #8
21636 Feestkabouter
pi_153156559
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 14:35 schreef Gruisman het volgende:

[..]

Echte helden klaren het klusje alleen en hebben geen hulp nodig van een medespeler. _O_ Singles
Singles zijn inderdaad het gaafste!!
Maar je argument slaat nergens op :P
Dubbelen is gewoon een ander spelletje, dat net effe wat minder leuk is.
  † In Memoriam † maandag 1 juni 2015 @ 14:58:15 #9
21636 Feestkabouter
pi_153156614
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2015 14:45 schreef tja77 het volgende:
Kan er een reden zijn dat als je dynamisch 7,0 staat, je wint van een 7,6 dat je helemaal geen score krijgt? Maar je tegenstander er wel een 8,0 bij krijgt? Ik heb namelijk illegaal op iemand zijn pasje getennist afgelopen zaterdag, want ik heb geen dispensatie en had vrijdag al getennist.
Captain heeft zijn knltb nummer en naam ingevoerd, maar ondanks dat ik won, heeft hem dat niks opgeleverd.
Zeer vreemd..... enige verklaring kan zijn dat nog niet alles is verwerkt in de systemen, denk ik.
Nou zie je dat wel vaker bij competitie-uitslagen die soms half verwerkt zijn, maar wel vreemd om dan nu een specifieke wedstrijd te zien die maar half is verwerkt......
  maandag 1 juni 2015 @ 14:58:59 #10
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_153156637
Ik had "vroeger" echt een hekel aan enkelen. Maar als je zo nu en dan dubbelt, een stuk beter bent dan je dubbelmaatje, dan is enkelen een verademing. Niet dat ik zo'n geweldige tennisser ben, maar de voldoening is gewoon groter als je gewonnen hebt, en de berusting na een nederlaag ook.
pi_153157805
Vroeger speelde ik ook veel liever enkel dan dubbel, maar sta het laatste jaar veel beter te dubbelen dan single te spelen. Deels veroorzaakt door veel blessures, dubbel is toch een stuk minder intensiever.
Vindt het niet zo een probleem om met een minder sterke medespeler te dubbelen, al moet het verschil niet te groot worden. Probeer dan altijd een tandje terug te gaan en gewoon lekker op vastheid de wedstrijden te winnen.
pi_153157854
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 14:58 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

Zeer vreemd..... enige verklaring kan zijn dat nog niet alles is verwerkt in de systemen, denk ik.
Nou zie je dat wel vaker bij competitie-uitslagen die soms half verwerkt zijn, maar wel vreemd om dan nu een specifieke wedstrijd te zien die maar half is verwerkt......
Niet zo vreemd hoor. Waarschijnlijk vervangt die rating een basisrating, maar is de basisrating beter. Was die speler waar hij voor "inviel" eerder in het seizoen veel hoger in rating?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  † In Memoriam † maandag 1 juni 2015 @ 16:00:35 #13
21636 Feestkabouter
pi_153158408
dus stel: je begint het seizoen met een basisresultaat van 6.0 (die staat dan 6 keer fictief in je lijstje met resultaten), je verliest je eerste pot van een 6.2 (je krijgt er dus een 7.2 bij) en je staat daarna 6.2, en je wint vervolgens van een 7.1, dan krijg je er geen 6.1 bij?

maar wat is dan vervolgens je rating?
tellen er dan nog steeds 5 basisratings van 6.0 en die ene 7.2, en blijf je dus 6.2 staan?
op zich ergens wel logisch dan inderdaad....... al LIJKT het niet logisch omdat het in je nadeel LIJKT te zijn.

andere oplossing zou zijn om de 6.1 wel toe te voegen aan je lijst met resultaten, maar dan geen van je basisresultaten te schrappen (uitgangspunt is dan dat die pas worden geschrapt als een winst ook beter is dan het basisresultaat of een verlies slechter dan het basisresultaat).
  maandag 1 juni 2015 @ 16:03:12 #14
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_153158505
quote:
7s.gif Op maandag 1 juni 2015 15:42 schreef Norrage het volgende:

[..]

Niet zo vreemd hoor. Waarschijnlijk vervangt die rating een basisrating, maar is de basisrating beter. Was die speler waar hij voor "inviel" eerder in het seizoen veel hoger in rating?
Volgens mij begon hij het jaar ongeveer 0,6 punten beter dan dat hij nu staat. Want hij is 6 op zijn pasje, en staat dynamisch dus iets van 7,0.

Dit zou dus alleen bij de eerste 6 wedstrijden kunnen gebeuren? Want dan zijn alle basisratings vervangen door resultaten? Of ligt het anders?
pi_153158601
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2015 16:03 schreef tja77 het volgende:

[..]

Volgens mij begon hij het jaar ongeveer 0,6 punten beter dan dat hij nu staat. Want hij is 6 op zijn pasje, en staat dynamisch dus iets van 7,0.

Dit zou dus alleen bij de eerste 6 wedstrijden kunnen gebeuren? Want dan zijn alle basisratings vervangen door resultaten? Of ligt het anders?
Precies.
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 16:00 schreef Feestkabouter het volgende:
dus stel: je begint het seizoen met een basisresultaat van 6.0 (die staat dan 6 keer fictief in je lijstje met resultaten), je verliest je eerste pot van een 6.2 (je krijgt er dus een 7.2 bij) en je staat daarna 6.2, en je wint vervolgens van een 7.1, dan krijg je er geen 6.1 bij?


Precies
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  † In Memoriam † dinsdag 2 juni 2015 @ 16:22:34 #16
21636 Feestkabouter
pi_153189960
quote:
7s.gif Op maandag 1 juni 2015 11:32 schreef Norrage het volgende:

Nu lekker nog wat toernooitjes dubbelen
je bent alweer snel uitgedubbeld!!
meer games winnen en toch de wedstrijd verliezen :{

edit:
oh ik zie dat je vanavond ook weer mag, we gaan elkaar zien.
hij is wel sterk..... zij niet zo, dus als jouw partner ook een beetje leuk slaat moet het kunnen. succes!
  maandag 15 juni 2015 @ 11:38:03 #17
209676 knijn1985
Einhorn maakt nog geen zomer
pi_153544390
jeuh toernooiwinstje!!!
HD6
8-0 in sets en alle sets maar niet meer dan 4 games tegen gehad.
Waren ook 1e geplaatst, maar dat is natuurlijk geen garantie voor succes *O*
pi_153544985
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 16:22 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

je bent alweer snel uitgedubbeld!!
meer games winnen en toch de wedstrijd verliezen :{

edit:
oh ik zie dat je vanavond ook weer mag, we gaan elkaar zien.
hij is wel sterk..... zij niet zo, dus als jouw partner ook een beetje leuk slaat moet het kunnen. succes!
Ja die chick raakte echt alles die pot. Zeer vervelend ;( :( Hadden zeker moeten winnen maar ze hadden ook fokking veel mazzel ;( Rest van het toernooi hebben zij ook ubersimpel gepakt. Kansje gemist wel. En wat betreft Vechtlust zelf, dat waren meer wat gelegenheidsdubbels. Bizar dat we beide potten nog bijna pakten :)

Gisteren gelukkig wel gewonnen. Goede 2-setter gespeeld, al choketen we (ik) nog wel bijna de wedstrijd weg :P 5-4 40-0 3 MPs, en die game nog verliezen _O-
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_153545907
quote:
7s.gif Op maandag 1 juni 2015 16:06 schreef Norrage het volgende:


[..]

Precies
Wat krijg je dan wel? :@

Paar weken geleden speelde ik een toernooi in de HE en heb nadat ik in de kwart finale won toch de wedstrijd opgegeven omdat ik de halve finale zou moeten opgeven omdat ik de zaterdag niet kon spelen en dit was de toernooileiding vergeten. Vond het een beetje stom om een walkover te geven in een halve finale ;(
  † In Memoriam † maandag 15 juni 2015 @ 13:05:02 #20
21636 Feestkabouter
pi_153546640
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:35 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wat krijg je dan wel? :@

Paar weken geleden speelde ik een toernooi in de HE en heb nadat ik in de kwart finale won toch de wedstrijd opgegeven omdat ik de halve finale zou moeten opgeven omdat ik de zaterdag niet kon spelen en dit was de toernooileiding vergeten. Vond het een beetje stom om een walkover te geven in een halve finale ;(
sportief!

antwoord op je vraag: niets, geen rating dus.
  † In Memoriam † maandag 15 juni 2015 @ 18:28:43 #21
21636 Feestkabouter
pi_153554699
quote:
7s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:01 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ja die chick raakte echt alles die pot. Zeer vervelend ;( :( Hadden zeker moeten winnen maar ze hadden ook fokking veel mazzel ;( Rest van het toernooi hebben zij ook ubersimpel gepakt. Kansje gemist wel. En wat betreft Vechtlust zelf, dat waren meer wat gelegenheidsdubbels. Bizar dat we beide potten nog bijna pakten :)

Gisteren gelukkig wel gewonnen. Goede 2-setter gespeeld, al choketen we (ik) nog wel bijna de wedstrijd weg :P 5-4 40-0 3 MPs, en die game nog verliezen _O-
Welke chick bedoelde je (die alles raakte)? Ik had het nog over je Vechtlust-wedstrijden, maar ik neem aan dat jij Hanneke van afgelopen week bedoelde....... heb haar gisteren de finale zien winnen, ze speelt erg goed ja. Knap dat je nog een set van hun hebt gepakt, Loek is in mijn ogen echt heel erg sterk!
pi_153554827
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 18:28 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

Welke chick bedoelde je (die alles raakte)? Ik had het nog over je Vechtlust-wedstrijden, maar ik neem aan dat jij Hanneke van afgelopen week bedoelde....... heb haar gisteren de finale zien winnen, ze speelt erg goed ja. Knap dat je nog een set van hun hebt gepakt, Loek is in mijn ogen echt heel erg sterk!
We hadden dik in 2 sets moeten winnen :'(

edit: zie nu pas dat je post van vorige week was :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_153555350
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:05 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

sportief!

antwoord op je vraag: niets, geen rating dus.
Aha dan wordt mijn opgave nog leuker want dat kostte mij bijna een half punt dus terugwinnen wordt extra lastig
pi_153565422
Zit met een schuin oog naar een nieuw racket te kijken, wat een keuze zeg.. Zag nu dat de wilson blade 98 18*20 in de aanbieding is. Iemand ervaring met dit racket, las wel goede recensies op internet. Mijn huidig racket (head youtek mojo) had ik een jaar terug gekocht in de veronderstelling dat ik niet zoveel zou gaan spelen..
  maandag 15 juni 2015 @ 22:54:02 #25
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_153565571
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 22:50 schreef Parelhoofd het volgende:
Zit met een schuin oog naar een nieuw racket te kijken, wat een keuze zeg.. Zag nu dat de wilson blade 98 18*20 in de aanbieding is. Iemand ervaring met dit racket, las wel goede recensies op internet. Mijn huidig racket (head youtek mojo) had ik een jaar terug gekocht in de veronderstelling dat ik niet zoveel zou gaan spelen..
Wel ervaring met de Blade 98 16x18 volgens mij (kan ook 16x19 zijn hoor).
Fijn frame, stabiel, comfortabel, maar qua balans niet mijn ding. Een iets te hoge swing weight. Maar das allemaal persoonlijk. Gewoon testen, en dan niet een half uurtje, maar een aantal sessies.

edit: de mojo? Is dat niet een beginnersracket? Zou je dan wel overstappen naar een Blade, dat echt wel een wedstrijd georienteerd racket is?
Wat is je speelsterkte?
pi_153566698
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 22:54 schreef tja77 het volgende:

[..]

Wel ervaring met de Blade 98 16x18 volgens mij (kan ook 16x19 zijn hoor).
Fijn frame, stabiel, comfortabel, maar qua balans niet mijn ding. Een iets te hoge swing weight. Maar das allemaal persoonlijk. Gewoon testen, en dan niet een half uurtje, maar een aantal sessies.

edit: de mojo? Is dat niet een beginnersracket? Zou je dan wel overstappen naar een Blade, dat echt wel een wedstrijd georienteerd racket is?
Wat is je speelsterkte?
Haha ja klopt helemaal!. Vroeger meer dan 8 jaar getennist. Toen in studentijd geen racket aangeraak voor meer dan 5 jaar. Nu een jaar weer flink bezig 2.5-3 uur in de week. Inschatting van mijn trainer was dat ik zeker wel met een 6sje mee kan komen. Tijdens training wel paar keer van racket gewisseld, merk gewoon dat die mojo veel te licht is geworden.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 06:27:50 #27
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_153573678
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 23:17 schreef Parelhoofd het volgende:

[..]

Haha ja klopt helemaal!. Vroeger meer dan 8 jaar getennist. Toen in studentijd geen racket aangeraak voor meer dan 5 jaar. Nu een jaar weer flink bezig 2.5-3 uur in de week. Inschatting van mijn trainer was dat ik zeker wel met een 6sje mee kan komen. Tijdens training wel paar keer van racket gewisseld, merk gewoon dat die mojo veel te licht is geworden.

Met een 6-je mee kan komen, zou je dan niet beter voor een racket met 16 lengtesnaren kunnen gaan? Tennist net ff wat comfortabeler, en iets makkelijker om mee te spinnen.
Qua gewicht is de Blade goed, voor een 6-je zou ik gaan voor een racket van 300-315 gram en een balans van tussen de 30,5 en 32,5 cm.
Balans is overigens belangrijker dan gewicht, mijn racket weegt 310 gram, maar heeft een balans van 30,5 cm. oftewel het gewicht zit erg richting handvat. En mensen met een racket van 300 gram, die mijn racket vasthouden, denken dat mijn racket lichter is.
Genereer je zelf veel power kies dan een balans van 30-31 cm. (das makkelijker te manoevreren). Heb je liever een racket dat veel power genereert, kies dan voor 31-33 cm (topzwaar).

Oftewel kies een 3-tal rackets uit met voor jou de goede specs, en test ze.
Ikzelf heb jaaaaaren de Wilson K pro tour gehad, toen een tijdje de Blade 98 met 10 gram lood in het handvat. En tennis nu met de Prince tour 98 ESP, die ik iedereen aan kan raden.
pi_153593811
Ok bedankt voor het advies. Heb die prince tour even opgezocht, maar klopt het dat het snarenpatroon 16*16 is? Heb je dan nog wel voldoende controle?

Ik vond ook nog de Wilson Six One 95S 309 gram en balans 31.5cm en 16*18 snarenpatroon. Nu ook relatief goedkoop. Dit lijkt mij dan ook wel een geschikt racket? Net even gezocht en lees ook veel goede ervaringen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Parelhoofd op 16-06-2015 21:13:15 ]
  dinsdag 16 juni 2015 @ 23:35:35 #29
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_153599325
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 21:07 schreef Parelhoofd het volgende:
Ok bedankt voor het advies. Heb die prince tour even opgezocht, maar klopt het dat het snarenpatroon 16*16 is? Heb je dan nog wel voldoende controle?

Ik vond ook nog de Wilson Six One 95S 309 gram en balans 31.5cm en 16*18 snarenpatroon. Nu ook relatief goedkoop. Dit lijkt mij dan ook wel een geschikt racket? Net even gezocht en lees ook veel goede ervaringen.
Klopt 16x16 gaat iets ten koste van controle, maar de balans van het racket komt dat weer ten goede. Enig nadeel van mijn racket is dat het snaren vreet, heb nu pas een snaar gevonden die het meer dan 10 uur dubbelen uithoudt.
Die Wilson is ook gewoon een heel goed racket, maar echt een racket adviseren kan ik niet, tis heel persoonlijk. Test een stuk of 3 rackets en maak je keuze. Tennis je veel, en breek je nogal eens een snaar, koop dan meteen 2 (of zelfs 3) rackets. Ben je per racket voordeliger uit.
Maar ga eerst testen voordat je tot koop over gaat.
  † In Memoriam † woensdag 17 juni 2015 @ 15:04:13 #30
21636 Feestkabouter
pi_153611975
Jan Siemerink, mail aan de VCL's:

"Heb jij niet gewonnen in de Voorjaarscompetitie? Neem dan revange tijdens de vele toernooien die deze zomer georganiseerd worden."
:{ ;(
pi_153646756
tja77 nog eenmaal een beroep doen op je advies;

Speelde voor kort van een trainingsmaatje eens met de babolat pure drive 2015. Als ik om me heen kijk zie ik veel mensen met dit racket spelen. Zie dat hij online ook niet zo heel duur is. Denk dat dit ook wel een geschikt racket is? Maar zal inderdaad eens een aantal testen.
  donderdag 18 juni 2015 @ 20:01:33 #32
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_153647923
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 19:24 schreef Parelhoofd het volgende:
tja77 nog eenmaal een beroep doen op je advies;

Speelde voor kort van een trainingsmaatje eens met de babolat pure drive 2015. Als ik om me heen kijk zie ik veel mensen met dit racket spelen. Zie dat hij online ook niet zo heel duur is. Denk dat dit ook wel een geschikt racket is? Maar zal inderdaad eens een aantal testen.
Tis niet mijn favoriete racket, balans zit teveel richting de bovenkant van het racket, en het is een stugge frikadel.
Ik hou zelf meer van flexibelere rackets. Maar das persoonlijk hoor, misschien past het racket perfect bij je en jouw spel. Babolat maakt gewoon goede rackets, net als Wilson, Head, Prince enz. dat doen.
Testen is het devies, als je na het testen je keuze niet kan maken, of twijfelt tussen 2 rackets, kan ik misschien wel zeggen welk racket wat biedt. Meer controle, meer comfort, wat vriendelijker voor je gewrichten, of wat duurzamer qua snaarverbruik.
Laat het maar weten.
pi_153713435
Oh leuk topic dit. Mijn single rating is overigens 3.2 en dubbel al weer wat lager.
Kan ik mijn spelersprofiel toevoegen?
Veel plezier allemaal bij de toernooien :D Speel zelf een tijdje niet
Alles is relatief.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 17:05:41 #34
445805 lamourtoujours
Het is wat het is, deal with i
pi_153779415
Verdomme ik weet niet hoe dat invoeren werkt.
Son?
pi_153816217
In hoeverre ga je het voelen als je met een racket met gripmaat 1 naar gripmaat 2 gaat spelen? Was een ongelukje :') met mijn racket gebeurd laatst op een toernooi. Nu wilde ik eenzelfde bestellen (heb graag twee dezelfde rackets), maar deze hebben ze niet meer in dezelfde gripmaat (1). Dus ben ik genoodzaakt gripmaat 2 te nemen.
  † In Memoriam † woensdag 24 juni 2015 @ 23:59:26 #36
21636 Feestkabouter
pi_153819933
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 17:05 schreef lamourtoujours het volgende:
Verdomme ik weet niet hoe dat invoeren werkt.
wat invoeren?
  donderdag 25 juni 2015 @ 00:45:07 #37
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_153821302
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 22:18 schreef Alovenac het volgende:
In hoeverre ga je het voelen als je met een racket met gripmaat 1 naar gripmaat 2 gaat spelen? Was een ongelukje :') met mijn racket gebeurd laatst op een toernooi. Nu wilde ik eenzelfde bestellen (heb graag twee dezelfde rackets), maar deze hebben ze niet meer in dezelfde gripmaat (1). Dus ben ik genoodzaakt gripmaat 2 te nemen.
Heb je zo'n kleine handen???
Mocht het een Head racket zijn, dan kun je je grip gewoon ombouwen. Head werkt met schildjes die je kunt vervangen, en dus op die manier kun je je grip vergroten of verkleinen.
Je merkt het verschil overigens wel tussen gripmaat 1 of 2. Als je hem te dik vindt, kun je misschien een dunnere basisgrip proberen (scheelt iets).
  † In Memoriam † donderdag 25 juni 2015 @ 01:18:28 #38
21636 Feestkabouter
pi_153822020
effe heel wat anders, kwam gisteren ter sprake:
in de tie-break wisselen na de eerste 6 punten....... daarna weer na elke 6 punten? of na elke 12?

en na de tie-break, voordat je de eerste bal van de volgende set gaat spelen:
1-per definitie altijd wisselen tov aan welke kant je stond toen de tie-break eindigde?
2-blijven staan aan de zijde waar je stond toen de tie-break eindigde?
3-de volgende set begin je aan de kant waar je ook stond toen de tie-break begon?
4-de volgende set begin je aan de ANDERE kant dan waar je ook stond toen de tie-break begon?
(bij alle opties geldt dus: ongeacht het aantal keer dat tijdens de tie-break is gewisseld)
pi_153823792
Ik ga weer eens een toernooitje doen.. Rackets bijna een jaar niet aangeraakt :')
pi_153826654
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 01:18 schreef Feestkabouter het volgende:
effe heel wat anders, kwam gisteren ter sprake:
in de tie-break wisselen na de eerste 6 punten....... daarna weer na elke 6 punten? of na elke 12?

en na de tie-break, voordat je de eerste bal van de volgende set gaat spelen:
1-per definitie altijd wisselen tov aan welke kant je stond toen de tie-break eindigde?
2-blijven staan aan de zijde waar je stond toen de tie-break eindigde?
3-de volgende set begin je aan de kant waar je ook stond toen de tie-break begon?
4-de volgende set begin je aan de ANDERE kant dan waar je ook stond toen de tie-break begon?
(bij alle opties geldt dus: ongeacht het aantal keer dat tijdens de tie-break is gewisseld)
Volgens mij is het:
1. per definitie altijd wisselen tov aan welke kant je stond toen de tie-break eindigde
En wisselen na elke 6 gespeelde punten.
pi_153826841
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 11:35 schreef DKkuis het volgende:

[..]

Volgens mij is het:
1. per definitie altijd wisselen tov aan welke kant je stond toen de tie-break eindigde
En wisselen na elke 6 gespeelde punten.
Precies. En verder natuurlijk gewoon door met de serveerder die de tiebreak niet begon.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  † In Memoriam † donderdag 25 juni 2015 @ 11:48:12 #42
21636 Feestkabouter
pi_153826965
quote:
7s.gif Op donderdag 25 juni 2015 11:43 schreef Norrage het volgende:

[..]

Precies. En verder natuurlijk gewoon door met de serveerder die de tiebreak niet begon.
Daarover bestond geen twijfel.
pi_153903258
Zo, wat is er gebeurd tegen Waanders? ;)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 29 juni 2015 @ 11:55:13 #44
209676 knijn1985
Einhorn maakt nog geen zomer
pi_153922671
Hopla 2 toernooien gespeeld in de HD6 en allebei gewonnen.
2 keer de status van 1e geplaatste waar gemaakt.
Deze week met een andere maat dubbelen dus ben benieuwd
Niet als 1e geplaatst ook
  † In Memoriam † woensdag 1 juli 2015 @ 00:21:07 #45
21636 Feestkabouter
pi_153967632
quote:
7s.gif Op zondag 28 juni 2015 15:17 schreef Norrage het volgende:
Zo, wat is er gebeurd tegen Waanders? ;)
hem lukte alles en mij lukte niks.
ik kon er voornamelijk mijn aandacht niet goed bij houden.
binnenkort nog eens overdoen en kijken of ik wat serieuzere weerstand kan bieden.
  woensdag 1 juli 2015 @ 01:36:19 #46
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_153969372
1e geplaatst HD6 in open toernooi op mijn club en alles in straight sets gewonnen.
1e geplaatst in GD5 in een ander open toernooi en alles in straight sets gewonnen.
Sinds ik ander mepmateriaal heb, win ik vrijwel al mijn wedstrijden.
  † In Memoriam † woensdag 1 juli 2015 @ 12:10:51 #47
21636 Feestkabouter
pi_153975090
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 01:36 schreef tja77 het volgende:
1e geplaatst HD6 in open toernooi op mijn club en alles in straight sets gewonnen.
1e geplaatst in GD5 in een ander open toernooi en alles in straight sets gewonnen.
Sinds ik ander mepmateriaal heb, win ik vrijwel al mijn wedstrijden.
In dat geval: HD5 in Empel samen spelen?
http://www.toernooi.nl/sp(...)7D-ACFE-4FE45AE7A467
  woensdag 1 juli 2015 @ 12:16:17 #48
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_153975200
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 12:10 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

In dat geval: HD5 in Empel samen spelen?
http://www.toernooi.nl/sp(...)7D-ACFE-4FE45AE7A467
Godver, ik heb week 30, 31 en 32 vakantie.
Echter is week 30, 31 en week 35 mijn zoontje bij mij, en heb ik dus absoluut geen tijd.
  † In Memoriam † woensdag 1 juli 2015 @ 22:43:36 #49
21636 Feestkabouter
pi_153990237
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 12:16 schreef tja77 het volgende:

[..]

Godver, ik heb week 30, 31 en 32 vakantie.
Echter is week 30, 31 en week 35 mijn zoontje bij mij, en heb ik dus absoluut geen tijd.
jammer, jammer.

iemand anders in de regio Den Bosch die in de laatste week van julie een HD5 of GD5 met mij wil spelen?
  † In Memoriam † woensdag 1 juli 2015 @ 22:45:11 #50
21636 Feestkabouter
pi_153990279
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 00:21 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

hem lukte alles en mij lukte niks.
ik kon er voornamelijk mijn aandacht niet goed bij houden.
binnenkort nog eens overdoen en kijken of ik wat serieuzere weerstand kan bieden.
deze week gaat het weer beter: heb vanmiddag van een 4.6 gewonnen!
ik sta zelf 5.3....
op zich sloeg hij absoluut veel beter (technisch) dan ik, maar ik heb hem zo weinig mogelijk de kans gegeven om lekker uit te halen, en ik kon daarbij ook beter met de warmte omgaan (we gingen om 17.15 de baan op).
zaterdag 2 of misschien 3 wedstrijden!!!
  † In Memoriam † zaterdag 4 juli 2015 @ 01:31:16 #51
21636 Feestkabouter
pi_154049171
ik moet straks om 8 uur (ochtend) en om 11 uur.... en als ik die van 8 uur win moet ik later op de dag ook nog een 3e partij :P
  zaterdag 4 juli 2015 @ 07:00:06 #52
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_154051991
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 01:31 schreef Feestkabouter het volgende:
ik moet straks om 8 uur (ochtend) en om 11 uur.... en als ik die van 8 uur win moet ik later op de dag ook nog een 3e partij :P
8 uur prima, die overige wedstrijden zijn onverantwoord. Maar het moet schijnbaar een keer fout gaan, dan wel daar dan wel bij een club in de buurt.
Een dubbel met 30+ graden wordt vaak al ingekort tot beslissende set super tie break.
  † In Memoriam † zaterdag 4 juli 2015 @ 13:44:24 #53
21636 Feestkabouter
pi_154057094
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 07:00 schreef tja77 het volgende:

[..]

8 uur prima, die overige wedstrijden zijn onverantwoord. Maar het moet schijnbaar een keer fout gaan, dan wel daar dan wel bij een club in de buurt.
Een dubbel met 30+ graden wordt vaak al ingekort tot beslissende set super tie break.
heb ze allebei verloren, maar ik vond het prima te doen.
maar goed, zoals gezegd: ik kan op zich goed met die warmte omgaan.

op zich was de laatste speelronde om 11.30, en daarna pas weer vanaf 16.00.
dus ze hebben er in overleg met de BGD wel rekening mee willen houden.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 15:46:21 #54
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_154060694
Op toernooi.nl staat dat je je singel met 6-1 en 2-0 hebt verloren.
  † In Memoriam † zaterdag 4 juli 2015 @ 18:08:37 #55
21636 Feestkabouter
pi_154064817
Klopt. Heb opgegeven. Hij slicete alles, ook met zijn forehand. Had er geen lol in, wat een kut tennis. Was goedkoper om te stoppen.
pi_154065059
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 18:08 schreef Feestkabouter het volgende:
Klopt. Heb opgegeven. Hij slicete alles, ook met zijn forehand. Had er geen lol in, wat een kut tennis. Was goedkoper om te stoppen.
_O-
  † In Memoriam † zondag 5 juli 2015 @ 16:01:31 #57
21636 Feestkabouter
pi_154087826
Rhubarb, jij vanavond winnen, en wij allebei onze kwartfinale, dan spelen we zaterdag de halve finale tegen elkaar!!
  zondag 5 juli 2015 @ 17:12:46 #58
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_154090303
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 18:08 schreef Feestkabouter het volgende:
Klopt. Heb opgegeven. Hij slicete alles, ook met zijn forehand. Had er geen lol in, wat een kut tennis. Was goedkoper om te stoppen.
:D
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
  † In Memoriam † maandag 6 juli 2015 @ 00:42:44 #59
21636 Feestkabouter
pi_154104934
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 16:01 schreef Feestkabouter het volgende:
Rhubarb, jij vanavond winnen, en wij allebei onze kwartfinale, dan spelen we zaterdag de halve finale tegen elkaar!!
en hij heeft vanavond gewonnen.
nou ik donderdag en hij vrijdag, dan zien we elkaar zaterdag op de baan!
hij krijgt wel een moeilijke tegenstander, maatje van me, is als eerste geplaatst.
pi_154104990
Stond 6-1 4-1 achter. Op 6-5 nog n matchpoint op zijn service overleefd. Toch nog eruit gepielt. De tegenstander slaapt niet lekker vannacht. :p
  † In Memoriam † maandag 6 juli 2015 @ 01:31:57 #61
21636 Feestkabouter
pi_154105893
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 00:45 schreef rhubarb het volgende:
Stond 6-1 4-1 achter. Op 6-5 nog n matchpoint op zijn service overleefd. Toch nog eruit gepielt. De tegenstander slaapt niet lekker vannacht. :p
Good job!
pi_154109794
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 00:42 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

en hij heeft vanavond gewonnen.
nou ik donderdag en hij vrijdag, dan zien we elkaar zaterdag op de baan!
hij krijgt wel een moeilijke tegenstander, maatje van me, is als eerste geplaatst.
Wat voor speler is het?
  † In Memoriam † maandag 6 juli 2015 @ 11:55:34 #63
21636 Feestkabouter
pi_154110347
moeilijk te beschrijven.
ik heb laatst 2 keer tegen hem gespeeld, beide keren gewonnen, 2e keer was ie weer hersteld van zijn blessure en moest ik keihard werken, tie-break 3e set.
hij is geloof ik ooit 3 of 4 geweest, hij slaat wel echt hard, hoog tempo, harde service ook..... hard werken dus!!
  † In Memoriam † vrijdag 10 juli 2015 @ 00:36:41 #64
21636 Feestkabouter
pi_154212325
ik heb vanavond verloren helaas. veel last van mijn arm :'(
als Rhubarb morgen wint hoeft ie dus niet tegen mij zaterdag.
pi_154216136
Bummer
  vrijdag 10 juli 2015 @ 10:21:39 #66
209676 knijn1985
Einhorn maakt nog geen zomer
pi_154216287
Begint al aardig te lopen met de inschrijvingen bij ons toernooi

http://toernooi.nl/sport/(...)D0-B478-3F3627F40815
pi_154232635
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 10:21 schreef knijn1985 het volgende:
Begint al aardig te lopen met de inschrijvingen bij ons toernooi

http://toernooi.nl/sport/(...)D0-B478-3F3627F40815
Bij ons is de inschrijving na 1 dag al vol :D
Sinds jaar en dag berucht om de gezelligheid en de feesten. Inschrijving online? 1 a 2 dagen later alle honderden inschrijving vol :D

Vraagje overigens voor de bespanners: Ik lette effe niet op, want half tv kijkend en heb per ongeluk een snaar patroon verneukt door een lengte en breedtesnaar door het verkeerde gaatje geduwd. Hierdoor zit de buitenste lengte en de bovenste breedtesnaar enigszins scheef. Zou je dat erg merken tijdens het tennis? Heb ooit wel eens een weeffout gemaakt waardoor 2 snaren hetzelfde liepen en daar merkte ik niet veel van...
beter een knipoog dan een blauw oog
  vrijdag 10 juli 2015 @ 22:39:05 #68
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_154235002
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 21:29 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Bij ons is de inschrijving na 1 dag al vol :D
Sinds jaar en dag berucht om de gezelligheid en de feesten. Inschrijving online? 1 a 2 dagen later alle honderden inschrijving vol :D

Vraagje overigens voor de bespanners: Ik lette effe niet op, want half tv kijkend en heb per ongeluk een snaar patroon verneukt door een lengte en breedtesnaar door het verkeerde gaatje geduwd. Hierdoor zit de buitenste lengte en de bovenste breedtesnaar enigszins scheef. Zou je dat erg merken tijdens het tennis? Heb ooit wel eens een weeffout gemaakt waardoor 2 snaren hetzelfde liepen en daar merkte ik niet veel van...
Ik denk niet dat je het merkt. Is het je eigen racket? Dan gewoon zo laten, want je raakt het gros van de ballen toch op de middelste 6-8 snaren. Is het andermans racket? Vertel het hem of haar, en zeg dat deze keer het bespannen gratis was.
pi_154238797
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 22:39 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je het merkt. Is het je eigen racket? Dan gewoon zo laten, want je raakt het gros van de ballen toch op de middelste 6-8 snaren. Is het andermans racket? Vertel het hem of haar, en zeg dat deze keer het bespannen gratis was.
Eigen racket ja :')

beter een knipoog dan een blauw oog
pi_154243004
Gister samen met mijn vriendin voor het eerst getennist. Zij heeft als klein meisje jaren les gehad ik heb als klein jongetje in de wijk getennist maar geen les gehad.

Ze heeft de hele week opgeschept dat ze mij wel ff in zou maken.. 1 set gespeeld en die won ik met 6-2.
Ze heeft het er daar niet meer over gehad dat ze wel ff zou winnen.. heel gek.. :P
pi_154263536
Pff, gisteren slopende halve finale gespeeld van 3.5 uur. 6-7 7-6 3-6 verloren. Hele rare partij door dr wind en de slechte gravel banen. Vocht me in de eerste set nog wel goed terug van 2-5* en 5-6*.

Om 9.00 nieuwe kansen. Eerste ronde nieuw toernooi, liggen op papier zeker kansen voor mij.
pi_154266918
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 07:35 schreef Alovenac het volgende:
Pff, gisteren slopende halve finale gespeeld van 3.5 uur. 6-7 7-6 3-6 verloren. Hele rare partij door dr wind en de slechte gravel banen. Vocht me in de eerste set nog wel goed terug van 2-5* en 5-6*.

Om 9.00 nieuwe kansen. Eerste ronde nieuw toernooi, liggen op papier zeker kansen voor mij.
Jammer man.
pi_154357443
Ik was vroeger (12 jaar terug) 1 van de beste spelers van Groningen provincie :P Wou even patsen sorry :P Als in sowieso in de top 30. Ben gestopt toen ik en de rest 18 was omdat we toen weer overnieuw moesten beginnen bij de senioren, waren ook de beste van de ongeveer 70 clubs in Groningen (TV Noord toen) :P Als we echt in de top wouden spelen moesten we zondagscompetitie doen hehe. Kan nu trouwens vast ook nog wel goed spelen hoor, zoiets verleer je volgens mij niet, als je weer even ingetennist bent, voor wie een potje wil? Genoeg vrije banen in Groningen
Fylax is op televisie geweest
pi_154388973
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2015 20:01 schreef tja77 het volgende:

[..]

Tis niet mijn favoriete racket, balans zit teveel richting de bovenkant van het racket, en het is een stugge frikadel.
Ik hou zelf meer van flexibelere rackets. Maar das persoonlijk hoor, misschien past het racket perfect bij je en jouw spel. Babolat maakt gewoon goede rackets, net als Wilson, Head, Prince enz. dat doen.
Testen is het devies, als je na het testen je keuze niet kan maken, of twijfelt tussen 2 rackets, kan ik misschien wel zeggen welk racket wat biedt. Meer controle, meer comfort, wat vriendelijker voor je gewrichten, of wat duurzamer qua snaarverbruik.
Laat het maar weten.
Heb een aantal rackets geprobeerd en de keuze is gevallen op de Head graphene radical pro. Speelt inmiddels zoveel beter dan mijn vorige racket (head youtek mojo). Begin was wel taai, racket is toch wel een stuk zwaarder. Had ook de Babolat drive geprobeerd, alleen zit er wel erg veel gewicht in het blad lijkt het. Best nog wel veel verschil tussen de rackets, leuk om een keer experimenteren:)
Was alleen wel wat aan het experimenteren met de bespanning. Kon hem gratis laten bespannnen met de Head Hawk snaar (via kctennis.nl). Had hem op 24.5 kilo laten bespannen, maar na 6 keer een goede sessie tenissen hangt het er alweer slap in. Laat hem nu maar op 26 kilo zetten. Ik vind multifilament snaartjes nog het prettigste maar die zijn er echt heel rap doorgegaan (en een twee racket staat mijn budget nog niet toe:p)
  † In Memoriam † vrijdag 17 juli 2015 @ 20:04:43 #75
21636 Feestkabouter
pi_154423138
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 12:16 schreef tja77 het volgende:

[..]

Godver, ik heb week 30, 31 en 32 vakantie.
Echter is week 30, 31 en week 35 mijn zoontje bij mij, en heb ik dus absoluut geen tijd.
en Taxperience in Rosmalen?
http://www.toernooi.nl/sp(...)5C-9AC7-A63A9C9B43D6
dat is week 32

anders wordt het Helmond of Eersel in week 32..... iemand hier op het forum uit die hoek?
of Tilburg, 35+ toernooi......

[ Bericht 3% gewijzigd door Feestkabouter op 17-07-2015 20:11:03 ]
pi_154425203
Graag wil ik jullie mening over een muur waar ik tegen aan loop. Ik begin steeds beter te tennissen en op hoger niveau. Mijn slagen trekken dit gemakkelijk, maar fysiek trek ik het niet. Vorige week ging na 2.5 uur in de 3e set bijna het lichtje uit, ik kon gewoon niet meer.

Ik gebruik voldoende water en sportdrank. Verder moet ik wat meer trainen, cardio etc. Maar kan iets anders mij nog oppeppen zodat ik in een fysieke wedstrijd op een gegeven moment niet op ben? Kan een banaantje of zo'n reep hier wel tegen op? Wellicht een bepaalde isomaltulose drank (bv AA pro energy, langzame energy?).
pi_154425425
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 21:24 schreef Haewk het volgende:
Graag wil ik jullie mening over een muur waar ik tegen aan loop. Ik begin steeds beter te tennissen en op hoger niveau. Mijn slagen trekken dit gemakkelijk, maar fysiek trek ik het niet. Vorige week ging na 2.5 uur in de 3e set bijna het lichtje uit, ik kon gewoon niet meer.

Ik gebruik voldoende water en sportdrank. Verder moet ik wat meer trainen, cardio etc. Maar kan iets anders mij nog oppeppen zodat ik in een fysieke wedstrijd op een gegeven moment niet op ben? Kan een banaantje of zo'n reep hier wel tegen op? Wellicht een bepaalde isomaltulose drank (bv AA pro energy, langzame energy?).
Geen döner meer eten.
pi_154425469
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 21:30 schreef Mozart13 het volgende:

[..]

Geen döner meer eten.
Goede garp. En het is nog waar ook. Echter niet mogelijk ;)
pi_154425507
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 21:32 schreef Haewk het volgende:

[..]

Goede garp. En het is nog waar ook. Echter niet mogelijk ;)
Op welk niveau speel je?
pi_154425891
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 21:33 schreef Mozart13 het volgende:

[..]

Op welk niveau speel je?
5,8. Is dat relevant voor advies?
pi_154425969
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 21:45 schreef Haewk het volgende:

[..]

5,8. Is dat relevant voor advies?
Jeetje... En dan heb je het nu al zwaar? Ik zou een paar keer in de week naar de sportschool gaan en daar niet alleen cardio-, maar zeker ook krachttraining doen. Succes!
pi_154426086
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 21:48 schreef Mozart13 het volgende:

[..]

Jeetje... En dan heb je het nu al zwaar? Ik zou een paar keer in de week naar de sportschool gaan en daar niet alleen cardio-, maar zeker ook krachttraining doen. Succes!
Schijnbaar, maar bedankt voor je positive motivatie _O- . Het studentenleven heeft zijn sporen achtergelaten. Het gaat er mij, als dat nog niet duidelijk was?! meer on het feit dat het 2-2.15 uur goed gaat, en dat ik daarna uitgeput raak. Hoe kan ik dat tegengaan? Te weinig carbs gegeten? Err...
pi_154426162
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 21:51 schreef Haewk het volgende:

[..]

Schijnbaar, maar bedankt voor je positive motivatie _O- . Het studentenleven heeft zijn sporen achtergelaten. Het gaat er mij, als dat nog niet duidelijk was?! meer on het feit dat het 2-2.15 uur goed gaat, en dat ik daarna uitgeput raak. Hoe kan ik dat tegengaan? Te weinig carbs gegeten? Err...
Bij uitputting denk ik eerder aan een minder goede conditie dan aan te weinig gegeten. Maar je kunt natuurlijk eens wat meer pasta of iets dergelijks eten als je een zware partij verwacht.
  † In Memoriam † zaterdag 18 juli 2015 @ 00:06:04 #84
21636 Feestkabouter
pi_154430553
ik single veel in de 5, moet vaak op gang komen, veel wedstrijden van 2 a 3 uur. mijn conditie is goed, en dat maakt juist vaak ook het verschil in die langere potten. veel spelers beginnen na 2 uur singelen wel echt in te kakken. zachter serveren, minder scherp. en soms gaan ze juist meer op safe spelen en gaat het daardoor nog extra veel langer duren....

wat ik wil zeggen: wat je beschrijft is vrij normaal denk ik. maar dat maakt je vraag niet minder interessant natuurlijk.
het zijn vooral de voetballende tennissers die na 2,5 uur nog steeds niet inkakken. het gaat dus echt gewoon om conditie denk ik.
pi_154472878
Iemand ervaring met tennischoenen van Diadora? Zag de Diadora Speed Pro Evo Clay speciaal voor gravel? Nog nooit een schoen van Diadora gehad namelijk.

Huidige schoen speel ik inmiddels een jaartje op Kswiss Men Bigshot Light Omni. Viel een beetje tegen eigenlijk. Met name de grip op gravel en kunstgras is te laag. Hoewel de lengtemaat goed is zit de schoen vrij ruim.
  zondag 19 juli 2015 @ 21:44:30 #86
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_154473046
Week 32 een toernooi met Feestkabouter.
Ik ben benieuwd, heb bijna een week niet getennist, en kan de komende 2 weken ook bijna niet tennissen.
Vorm was voor die tijd gewoon goed...
  † In Memoriam † maandag 20 juli 2015 @ 09:33:25 #87
21636 Feestkabouter
pi_154480667
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 21:44 schreef tja77 het volgende:
Week 32 een toernooi met Feestkabouter.
Ik ben benieuwd, heb bijna een week niet getennist, en kan de komende 2 weken ook bijna niet tennissen.
Vorm was voor die tijd gewoon goed...
Je partner(s) heeft (hebben) nog niet ingeschreven. Dit kunnen ze vandaag nog doen tot 23.59 uur.
  maandag 20 juli 2015 @ 10:19:03 #88
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_154481365
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 09:33 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

Je partner(s) heeft (hebben) nog niet ingeschreven. Dit kunnen ze vandaag nog doen tot 23.59 uur.
Weet ik, ik schrijf altijd pas op het laatste moment in.
  maandag 20 juli 2015 @ 12:40:25 #89
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_154484347
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 21:44 schreef tja77 het volgende:
Week 32 een toernooi met Feestkabouter.
Ik ben benieuwd, heb bijna een week niet getennist, en kan de komende 2 weken ook bijna niet tennissen.
Vorm was voor die tijd gewoon goed...
Wordt het Rosmalen? ;)
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
  maandag 20 juli 2015 @ 14:49:34 #90
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_154487714
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 12:40 schreef Salamando het volgende:

[..]

Wordt het Rosmalen? ;)
Uhu
  † In Memoriam † dinsdag 21 juli 2015 @ 17:46:00 #91
21636 Feestkabouter
pi_154518289
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 12:40 schreef Salamando het volgende:

[..]

Wordt het Rosmalen? ;)
onze ratings liggen ongeveer een heel punt uit elkaar, dus in de single komen we elkaar niet tegen.
pi_154526175
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 21:39 schreef Parelhoofd het volgende:
Iemand ervaring met tennischoenen van Diadora? Zag de Diadora Speed Pro Evo Clay speciaal voor gravel? Nog nooit een schoen van Diadora gehad namelijk.

Huidige schoen speel ik inmiddels een jaartje op Kswiss Men Bigshot Light Omni. Viel een beetje tegen eigenlijk. Met name de grip op gravel en kunstgras is te laag. Hoewel de lengtemaat goed is zit de schoen vrij ruim.
Ik heb twijfel bij die Diadora, wel het juiste vissen graad profiel, alleen niet over de hele zool.
Heb zelf schoenen van Asics met een vissen graad profiel over de hele zool. Heb er een goede grip mee.
pi_154526608
Wilde graag in korte tijd mijn tennis skills verbeteren. Ben nu 7/7 maar wil en kan ook beter. Als ik een degelijke 6/6 ben ben ik voorlopig tevreden. Omdat ik het in korte tijd wil doen zat ik aan een tennisvakantie te denken of anders een tennis-school in het buitenland. Nu heb je in Spanje The Sánchez-Casal Academy van voormalig top tennisser Sanchez. Zou dat wat zijn? Wat ook kan is een tennis vakantie bij tennis vakantiereizen.nl maar als ik naar de foto's kijk is het wel heel erg gericht op senioren dus dat gaat hem niet worden. Ik wil bovendien wel goede training hebben. Dus training voor voetenwerk, techniek training etc. Ik ga geen tennisles volgen voor de gezelligheid (tennisles in Nederland is altijd voor de gezelligheid :( ) maar omdat ik beter wil worden. Iemand die er wat over kan zeggen?
  dinsdag 21 juli 2015 @ 22:49:06 #94
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_154526927
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 22:40 schreef BlauweSporttas het volgende:
Wilde graag in korte tijd mijn tennis skills verbeteren. Ben nu 7/7 maar wil en kan ook beter. Als ik een degelijke 6/6 ben ben ik voorlopig tevreden. Omdat ik het in korte tijd wil doen zat ik aan een tennisvakantie te denken of anders een tennis-school in het buitenland. Nu heb je in Spanje The Sánchez-Casal Academy van voormalig top tennisser Sanchez. Zou dat wat zijn? Wat ook kan is een tennis vakantie bij tennis vakantiereizen.nl maar als ik naar de foto's kijk is het wel heel erg gericht op senioren dus dat gaat hem niet worden. Ik wil bovendien wel goede training hebben. Dus training voor voetenwerk, techniek training etc. Ik ga geen tennisles volgen voor de gezelligheid (tennisles in Nederland is altijd voor de gezelligheid :( ) maar omdat ik beter wil worden. Iemand die er wat over kan zeggen?
Huh? Tennisles in Nederland is voor de gezelligheid? Ik weet niet of je nu les of training bedoelt, maar hier in de buurt heb je goede trainers zat. de trainingen die ik gevolgd heb, waren gewoon erg pittig. Na een uurtje of 1,5 was je behoorlijk bekaf. Je moet er alleen voor zorgen dat je met een groepje traint dat je zelf samenstelt en dus niet te groot is. (4 man of minder). Geef aan wat je speelsterkte is, wat je verbeterpunten zijn, en wat je van je training verwacht. Als jij je trainer goed duidelijk maakt wat je wil verbeteren, dan moet dat gewoon kunnen.
pi_154529191
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 22:26 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Ik heb twijfel bij die Diadora, wel het juiste vissen graad profiel, alleen niet over de hele zool.
Heb zelf schoenen van Asics met een vissen graad profiel over de hele zool. Heb er een goede grip mee.
Had de webshops even gemaild en de diadora schijnt net zo breed te vallen als de KSWISS helaas. Ook begrijp ik dat voor een fatsoenlijke grip op kunstgras een omnizool wel een vereiste is? Zag ook nog de Asics Gel resolution 5 Ze zeiden dat Asics geen omni zolen meer had omdat de huidige ook grip bieden op kunstgrasbanen, weet iemand of dit klopt? Hoewel ik met de omni-zool van de KSWISS schoen (big shot light omni) nu juist te weinig grip had op kunstgras.... Op gravel is die dan weer helemaal goed.
pi_154535436
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 23:57 schreef Parelhoofd het volgende:

[..]

Had de webshops even gemaild en de diadora schijnt net zo breed te vallen als de KSWISS helaas. Ook begrijp ik dat voor een fatsoenlijke grip op kunstgras een omnizool wel een vereiste is? Zag ook nog de Asics Gel resolution 5 Ze zeiden dat Asics geen omni zolen meer had omdat de huidige ook grip bieden op kunstgrasbanen, weet iemand of dit klopt? Hoewel ik met de omni-zool van de KSWISS schoen (big shot light omni) nu juist te weinig grip had op kunstgras.... Op gravel is die dan weer helemaal goed.
De nieuwste Asics hebben nog steeds een omni (OC) zool hoor, draag ze zelf ook. Met de standaard zool van de Asics heb je echt geen grip op kunstgras, deze is specifiek voor hardcourt.
Een vriend van mij zweert bij zijn visgraat zool op kunstgras, heeft volgens hem meer grip dan een omni court zool, al heb ik hier zelf geen ervaring mee. Als je echt veel grip wilt moet je een Adidas schoen hebben met omni court zool, deze vond ik zelf en mijn enkels echter iets teveel grip hebben ;)
pi_154549817
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 10:46 schreef Naggelwauz het volgende:

[..]

De nieuwste Asics hebben nog steeds een omni (OC) zool hoor, draag ze zelf ook. Met de standaard zool van de Asics heb je echt geen grip op kunstgras, deze is specifiek voor hardcourt.
Een vriend van mij zweert bij zijn visgraat zool op kunstgras, heeft volgens hem meer grip dan een omni court zool, al heb ik hier zelf geen ervaring mee. Als je echt veel grip wilt moet je een Adidas schoen hebben met omni court zool, deze vond ik zelf en mijn enkels echter iets teveel grip hebben ;)
Oke daar was ik al een beetje bang voor. Wil je enige grip hebben op kunstgras dan echt een omni zool dus? Welke Asics heb je dan met de omin zool als ik vragen mag? Meeste wedstrijden ga ik denk ik ook op gravel spelen nog...

[ Bericht 1% gewijzigd door Parelhoofd op 22-07-2015 19:53:50 ]
pi_154552907
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:35 schreef Parelhoofd het volgende:

[..]

Oke daar was ik al een beetje bang voor. Wil je enige grip hebben op kunstgras dan echt een omni zool dus? Welke Asics heb je dan met de omin zool als ik vragen mag? Meeste wedstrijden ga ik denk ik ook op gravel spelen nog...
Ik zou een omni of visgraat zool adviseren ja, mocht je één paar schoenen hebben en zoals je zegt de meeste wedstrijden op gravel spelen is een visgraat misschien de beste optie. Omni zool op gravel kan wel maar vind ik niet ideaal.

Zelf heb ik de Gel Resolution 5 en de Gel Solution Speed, beide met omni zool omdat ik tegenwoordig weinig meer op gravel speel.
  maandag 27 juli 2015 @ 19:00:07 #99
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_154681042
Feestkabouter, dinsdag 4 augustus om half 7 de eerste wedstrijd (voor de HD althans). Ik ga mijn best doen om voor die wedstrijd nog minimaal 1 keer vrij te tennissen. Als het me 2 keer lukt, zie ik het toernooi met vertrouwen tegemoet *O*
  † In Memoriam † maandag 27 juli 2015 @ 19:40:43 #100
21636 Feestkabouter
pi_154682352
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 19:00 schreef tja77 het volgende:
Feestkabouter, dinsdag 4 augustus om half 7 de eerste wedstrijd (voor de HD althans). Ik ga mijn best doen om voor die wedstrijd nog minimaal 1 keer vrij te tennissen. Als het me 2 keer lukt, zie ik het toernooi met vertrouwen tegemoet *O*
ik zie het!
ik heb voor dinsdag 4 augustus waarschijnlijk nog 7 wedstrijden te spelen :P
2 kwartfinales, bij het ene onderdeel sta ik eerste geplaatst, bij het andere onderdeel heb ik de 2e geplaatste er al uit gewipt, dus tot en met zondag mogelijk 6 wedstrijden, en dan maandag mijn single in ons toernooi.

ik hoop dat het je lukt komend weekend om nog een balletje te slaan!
ciao
  maandag 27 juli 2015 @ 20:01:19 #101
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_154682941
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 19:40 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

ik zie het!
ik heb voor dinsdag 4 augustus waarschijnlijk nog 7 wedstrijden te spelen :P
2 kwartfinales, bij het ene onderdeel sta ik eerste geplaatst, bij het andere onderdeel heb ik de 2e geplaatste er al uit gewipt, dus tot en met zondag mogelijk 6 wedstrijden, en dan maandag mijn single in ons toernooi.

ik hoop dat het je lukt komend weekend om nog een balletje te slaan!
ciao
Bij ons op de vereniging is er elke zondagochtend een groepje redelijk goede heren waarmee altijd getennist kan worden. Enig nadeel is dat het om 08:30 uur verzamelen is.
Das mijn laatste noodoplossing.

Succes met je wedstrijden.
  † In Memoriam † zondag 2 augustus 2015 @ 09:23:18 #102
21636 Feestkabouter
pi_154836583
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 20:01 schreef tja77 het volgende:

[..]

Bij ons op de vereniging is er elke zondagochtend een groepje redelijk goede heren waarmee altijd getennist kan worden. Enig nadeel is dat het om 08:30 uur verzamelen is.
Das mijn laatste noodoplossing.

Succes met je wedstrijden.
ik neem aan dat je nu de sterren van de hemel aan het slaan bent, zodat we daar dinsdagavond mee door kunnen gaan :)
  zondag 2 augustus 2015 @ 10:20:14 #103
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_154837113
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 09:23 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

ik neem aan dat je nu de sterren van de hemel aan het slaan bent, zodat we daar dinsdagavond mee door kunnen gaan :)
-O-
Ging voor geen meter, ben na een uurtje gestopt, omdat mijn arm eraf viel.
Morgen een uurtje enkelen, hoop dat het beter gaat. Laatste 2 servicegames gewonnen, maar dat mocht ook wel gezien de tegenstand.
  maandag 3 augustus 2015 @ 21:00:10 #104
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_154877635
WO? Feestkabouter?
  † In Memoriam † maandag 3 augustus 2015 @ 22:31:45 #105
21636 Feestkabouter
pi_154880777
ja, erg he? afgelopen week 6 wedstrijden, heb de meeste echt flink moeten werken...... zou normaalgesproken geen probleem voor me moeten zijn, maar mijn arm is niet blij.
had wel zin in de wedstrijd, maar gezien de toestand van mijn arm was het verstandiger om het vandaag toch even niet te doen. eerste pot had ik misschien nog wel kunnen winnen, dus wel jammer dat ik die nou mis......... maar het is beter. heb mijn arm gespaard voor onze HD!
  † In Memoriam † dinsdag 4 augustus 2015 @ 21:07:32 #106
21636 Feestkabouter
pi_154906276
lekker gebald met tja77 samen.
op naar de volgende pot!
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 21:47:05 #107
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_154907917
Feestkabouter heerstte op de baan
Hoop dat ik de volgende pot wat beter ben, zal nodig zijn tegen waarschijnlijk het geplaatste koppel.
  † In Memoriam † woensdag 5 augustus 2015 @ 09:57:06 #108
21636 Feestkabouter
pi_154920293
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 21:47 schreef tja77 het volgende:
Feestkabouter heerstte op de baan
Hoop dat ik de volgende pot wat beter ben, zal nodig zijn tegen waarschijnlijk het geplaatste koppel.
ik heb inderdaad wel erg lekker staan slaan...... maar jij ook. jouw service moest er nog even inkomen maar daarna heb je er best een aantal lekker geboemd, en de vele lekkere forehand-strepen van jou waren ook erg fijn.... ook al zijn die volgens jou dan nog maar 60% :?
  donderdag 6 augustus 2015 @ 00:34:08 #109
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_154945643
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 09:57 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

ik heb inderdaad wel erg lekker staan slaan...... maar jij ook. jouw service moest er nog even inkomen maar daarna heb je er best een aantal lekker geboemd, en de vele lekkere forehand-strepen van jou waren ook erg fijn.... ook al zijn die volgens jou dan nog maar 60% :?
Wat ben jij gemotiveerd zeg? Ooit nog richting 3/4?? On topoc. Gaat goed met de toernooien. Al een hd6 gewonnen en singles vaak halve finale
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
  donderdag 6 augustus 2015 @ 00:48:34 #110
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_154945947
Waarvl ik erg mee vastloop isbl dat ik nooit stunt tegen veel betere spelers (heel punt hoger). Daar zou ik meer mee moeten verdienen.
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
  † In Memoriam † donderdag 6 augustus 2015 @ 01:12:28 #111
21636 Feestkabouter
pi_154946301
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 00:34 schreef jantjevertonghen het volgende:

[..]

Wat ben jij gemotiveerd zeg? Ooit nog richting 3/4?? On topoc. Gaat goed met de toernooien. Al een hd6 gewonnen en singles vaak halve finale
gezien jouw eerdere manier van posten heb ik even vraagtekens bij hoe ik deze post van jou moet lezen........ serieus of sarcastisch? ik snap ook niet hoe jij in mijn posts leest dat ik gemotiveerd ben..... nou ja laat ik met mijn positieve mind maar van het goed uitgaan en even serieus op je vraag antwoorden: de illusie van een 4 worden heb ik al opgegeven, daar ben ik echt te oud voor. maar wie weet behaal ik ooit nog eens een actuele rating die net onder de 5.0 is.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 01:13:16 #112
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_154946315
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 01:12 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

gezien jouw eerdere manier van posten heb ik even vraagtekens bij hoe ik deze post van jou moet lezen........ serieus of sarcastisch? ik snap ook niet hoe jij in mijn posts leest dat ik gemotiveerd ben..... nou ja laat ik met mijn positieve mind maar van het goed uitgaan en even serieus op je vraag antwoorden: de illusie van een 4 worden heb ik al opgegeven, daar ben ik echt te oud voor. maar wie weet behaal ik ooit nog eens een actuele rating die net onder de 5.0 is.
Nee ben serieus. Omdat je enorm veel wedstrijden speelt, daar heb je toch echt motivatie voor nodig.
Ik vind 3 wedstrijden in een week al erg veel.
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
  † In Memoriam † donderdag 6 augustus 2015 @ 01:14:06 #113
21636 Feestkabouter
pi_154946327
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 00:48 schreef jantjevertonghen het volgende:
Waarvl ik erg mee vastloop isbl dat ik nooit stunt tegen veel betere spelers (heel punt hoger). Daar zou ik meer mee moeten verdienen.
dat is op zich een interessant gegeven, ik herken het wel en eigenlijk vermoed ik dat veel mensen het wel zullen herkennen (dat is bij deze dan de vraag aan anderen): slechts heel zelden winnen van iemand die ongeveer een heel punt of zelfs iets meer beter staat, en helaas wat vaker verliezen van iemand die een heel punt of iets meer slechter staat.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 01:14:41 #114
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_154946336
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 01:12 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

gezien jouw eerdere manier van posten heb ik even vraagtekens bij hoe ik deze post van jou moet lezen........ serieus of sarcastisch? ik snap ook niet hoe jij in mijn posts leest dat ik gemotiveerd ben..... nou ja laat ik met mijn positieve mind maar van het goed uitgaan en even serieus op je vraag antwoorden: de illusie van een 4 worden heb ik al opgegeven, daar ben ik echt te oud voor. maar wie weet behaal ik ooit nog eens een actuele rating die net onder de 5.0 is.
Ik ken overigens mensen van 48 die gewoon nog 2.5 staan. Als jij aan je techniek blijft schaven en dergelijke is er ook op latere leeftijd nog progressie mogelijk hoor.
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
  † In Memoriam † donderdag 6 augustus 2015 @ 01:15:41 #115
21636 Feestkabouter
pi_154946346
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 01:13 schreef jantjevertonghen het volgende:

[..]

Nee ben serieus. Omdat je enorm veel wedstrijden speelt, daar heb je toch echt motivatie voor nodig.
Ik vind 3 wedstrijden in een week al erg veel.
oh ok, dat van die motivatie was dus niet zozeer een reactie op mijn post. ja ik tennis veel, als ik geen relatie heb is tennis mijn belangrijkste tijdsbesteding en hobby. liefst wel 100 wedstrijden per jaar.
  † In Memoriam † donderdag 6 augustus 2015 @ 01:17:23 #116
21636 Feestkabouter
pi_154946366
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 01:14 schreef jantjevertonghen het volgende:

[..]

Ik ken overigens mensen van 48 die gewoon nog 2.5 staan. Als jij aan je techniek blijft schaven en dergelijke is er ook op latere leeftijd nog progressie mogelijk hoor.
mijn vraag is dan: welke leeftijd hadden ze toen ze dat punt bereikten? of hebben ze misschien zelfs nog hoger gestaan?
ik sprak er van de week ook 2 van in de 50 die 2 en 3 zijn, maar die zijn jaren geleden ook (A)1 geweest.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 02:00:06 #117
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_154946820
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 01:17 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

mijn vraag is dan: welke leeftijd hadden ze toen ze dat punt bereikten? of hebben ze misschien zelfs nog hoger gestaan?
ik sprak er van de week ook 2 van in de 50 die 2 en 3 zijn, maar die zijn jaren geleden ook (A)1 geweest.
Dat is waar. Ze waren al jong erg goed, en hebben dat door geregeld te trainen enigszings op niveau kunnen houden. Dus niet echt vergelijkbaar. Toch moet 4.6 oid er zeker in zitten.
Zeker gezien het enorme aantallen toernooien dat jij speelt :)
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
  donderdag 6 augustus 2015 @ 02:00:39 #118
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_154946826
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 01:17 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

mijn vraag is dan: welke leeftijd hadden ze toen ze dat punt bereikten? of hebben ze misschien zelfs nog hoger gestaan?
ik sprak er van de week ook 2 van in de 50 die 2 en 3 zijn, maar die zijn jaren geleden ook (A)1 geweest.
Echt? Nou dan is speelsterkte 2 of 3 ook niet echt topsport meer te noemen.
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
  † In Memoriam † donderdag 6 augustus 2015 @ 09:07:04 #119
21636 Feestkabouter
pi_154948657
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 02:00 schreef jantjevertonghen het volgende:

[..]

Dat is waar. Ze waren al jong erg goed, en hebben dat door geregeld te trainen enigszings op niveau kunnen houden. Dus niet echt vergelijkbaar. Toch moet 4.6 oid er zeker in zitten.
Zeker gezien het enorme aantallen toernooien dat jij speelt :)
maar dankzij mijn adhd ben ik nogal wisselvallig en betwijfel ik die 4.6.
maar ondanks die twijfels blijf ik er wel voor gaan en blijf ik mezelf proberen te verbeteren.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 09:20:12 #120
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_154948855
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 09:07 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

maar dankzij mijn adhd ben ik nogal wisselvallig en betwijfel ik die 4.6.
maar ondanks die twijfels blijf ik er wel voor gaan en blijf ik mezelf proberen te verbeteren.
Adhd is extra energie. Al getennist met ritalin? Misschien helpt dat je?
Moest wel vreselijk lachen om je post laatst. Dat je een wedstrijd stopte omdat iemand alleen maar slice speelde
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
  † In Memoriam † donderdag 6 augustus 2015 @ 12:03:10 #121
21636 Feestkabouter
pi_154952100
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 09:20 schreef jantjevertonghen het volgende:

[..]

Adhd is extra energie. Al getennist met ritalin? Misschien helpt dat je?
Moest wel vreselijk lachen om je post laatst. Dat je een wedstrijd stopte omdat iemand alleen maar slice speelde
genoeg energie om zoveel te tennissen, dat is het voordeel.
maar op voldoende concentratie hoef ik niet altijd te rekenen. mijn medicatie helpt daarbij helaas niet.

over dat slicen: een paar dagen na die wedstrijd zat ik te kletsen met wat mannen (ik had een HD gekeken van 2 vrienden), ik vertelde over die slicer, en 1 van die tegenstanders van mijn maten meteen: oh was jij diegene die had opgegeven??
ik: ja.
hij: oh wat een leugenaar was dat! ik heb de finale tegen hem gespeeld en ik zag dat zijn vorige tegenstander had opgegeven, dus ik vroeg voor de wedstrijd wat er was gebeurd. toen was het antwoord dat het waarschijnlijk door de warmte kwam. maar na 1 game in de wedstrijd wist ik al: die kerel (jij dus, Feestkabouter) heeft niet opgegeven vanwege de warmte, maar vanwege je kutspel! een paar games later zei ik dat ook tegen hem, en toen gaf ie het wel schoorvoetend toe.
  † In Memoriam † vrijdag 7 augustus 2015 @ 00:57:49 #122
21636 Feestkabouter
pi_154972515
tja-boemboem-77 en ik hebben echt een topwedstrijd gespeeld!!
halve finale zaterdag (of misschien pas zondag)
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 01:13:43 #123
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_154972934
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 12:03 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

genoeg energie om zoveel te tennissen, dat is het voordeel.
maar op voldoende concentratie hoef ik niet altijd te rekenen. mijn medicatie helpt daarbij helaas niet.

over dat slicen: een paar dagen na die wedstrijd zat ik te kletsen met wat mannen (ik had een HD gekeken van 2 vrienden), ik vertelde over die slicer, en 1 van die tegenstanders van mijn maten meteen: oh was jij diegene die had opgegeven??
ik: ja.
hij: oh wat een leugenaar was dat! ik heb de finale tegen hem gespeeld en ik zag dat zijn vorige tegenstander had opgegeven, dus ik vroeg voor de wedstrijd wat er was gebeurd. toen was het antwoord dat het waarschijnlijk door de warmte kwam. maar na 1 game in de wedstrijd wist ik al: die kerel (jij dus, Feestkabouter) heeft niet opgegeven vanwege de warmte, maar vanwege je kutspel! een paar games later zei ik dat ook tegen hem, en toen gaf ie het wel schoorvoetend toe.
Hahaha wat een kneus.
Misschien moet je proberen het op een slijtage slag te laten uitkomen in een wedstrijd? Dan win je met jouw energie.
Hoe oud ben je overigens dat je nu al aangeeft geen hoop op progressie meer te hebben.
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
  † In Memoriam † vrijdag 7 augustus 2015 @ 01:27:19 #124
21636 Feestkabouter
pi_154973228
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 01:13 schreef jantjevertonghen het volgende:

[..]

Hahaha wat een kneus.
Misschien moet je proberen het op een slijtage slag te laten uitkomen in een wedstrijd? Dan win je met jouw energie.
Hoe oud ben je overigens dat je nu al aangeeft geen hoop op progressie meer te hebben.
ik ga zo'n wedstrijd ook altijd wel in met de mentaliteit om de ander toch kapot te krijgen, maar ik ben zelf ook maar een mens, en vooral mentaal erg breekbaar.

het antwoord op je vraag is het antwoord op alles.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 10:06:49 #125
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_154977415
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 01:27 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

ik ga zo'n wedstrijd ook altijd wel in met de mentaliteit om de ander toch kapot te krijgen, maar ik ben zelf ook maar een mens, en vooral mentaal erg breekbaar.

het antwoord op je vraag is het antwoord op alles.
Komt goe
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
  † In Memoriam † vrijdag 7 augustus 2015 @ 14:30:38 #126
21636 Feestkabouter
pi_154984282
Norrage, jij weet dit: najaarscompetitie, zondag, mix, 5 wedstrijden (dus met 2 singles), hebben alle wedstrijden tegenwoordig nog steeds een volledige 3e set?
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 14:42:45 #127
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_154984628
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 14:30 schreef Feestkabouter het volgende:
Norrage, jij weet dit: najaarscompetitie, zondag, mix, 5 wedstrijden (dus met 2 singles), hebben alle wedstrijden tegenwoordig nog steeds een volledige 3e set?
Ja nog steeds 3e volledig.
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
pi_155014697
Is dit een western of een semi western forehand grip?

plaatje bij de link
https://answers.yahoo.com(...)0150807161535AAwUtKA
#pizza
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 15:34:37 #129
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_155014747
Kuttennis, sorry Feestkabouter ik kreeg het vandaag niet voor elkaar.
Niks liep zoals het hoort te gaan, alles was benedenmaats, en als je dan in 3 sets verliest is dat zwaar kut.
  † In Memoriam † zaterdag 8 augustus 2015 @ 15:45:19 #130
21636 Feestkabouter
pi_155015036
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 15:34 schreef tja77 het volgende:
Kuttennis, sorry Feestkabouter ik kreeg het vandaag niet voor elkaar.
Niks liep zoals het hoort te gaan, alles was benedenmaats, en als je dan in 3 sets verliest is dat zwaar kut.
het is jammer, maar toch was het een mooie pot. ik heb lekker staan spelen, en het waren leuke tegenstanders.
jammer tja, volgend jaar proberen we het misschien weer.

nou heb ik dit toernooi wel Salamando leren kennen......... in de zin van dat ik weet wie hij is, maar nog steeds niet ontmoet. wie weet volgend jaar dan maar weer.
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 16:36:11 #131
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_155016325
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 15:34 schreef tja77 het volgende:
Kuttennis, sorry Feestkabouter ik kreeg het vandaag niet voor elkaar.
Niks liep zoals het hoort te gaan, alles was benedenmaats, en als je dan in 3 sets verliest is dat zwaar kut.
Tip: Ga trainen.
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 17:38:52 #132
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_155018062
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 16:36 schreef jantjevertonghen het volgende:

[..]

Tip: Ga trainen.
No shit Sherlock,
Ik heb een kut voorbereiding gehad, omdat ik een aantal weken niet heb kunnen tennissen, en ik sloeg tijdens het inspelen de bespanning van mijn ene racket kapot. Ik heb 2 dezelfde rackets maar op een andere manier bespannen (polyester om multifilament, 23 om 25 kg) omdat ik nog aan het uitvogelen ben, welke bespanning het beste bij het racket en mijn spel past. Tuurlijk ligt het niet aan mijn racket of bespanning, maar als je spel niet loopt, helpt dat er ook niet echt aan mee.
Tegenstanders waren goed, maar als ik mijn niveau haal, en Feestkabouter tennist zoals hij dat deed, dan winnen we die pot gewoon.
Het kutte is, dinsdag sta ik weer om de kat z'n kut te tennissen, en raak ik ze weer gewoon zoals het hoort.
  † In Memoriam † zondag 9 augustus 2015 @ 17:23:27 #133
21636 Feestkabouter
pi_155050008
wat een tering tyfus kuttoernooi is dat Hambaken in Brabant zeg!!!!!

sta je met 2-0 en 30-30 voor in de 3e set, komt er ineens iemand van de toernooileiding vertellen dat we ipv een 3e set een super-tiebreak moeten spelen. dus jammer van die 2 games die ik al had gewonnen, die gaan de prullenbak in.
BGD nog gebeld, maar die zei hetzelfde.

niemand die ons dat heeft verteld, ja 'het staat op de wedstrijdtafel op papier'. het hele park hangt vol met tig sponsors en allerlei meldingen in allerlei kleuren, maar toch zeggen ze dan dat het MIJN verantwoordelijkheid is om te weten welke regels er gelden...... ik dacht het niet!
ja het staat op die tafel, maar als ik daar aankom kijk ik de mensen gewoon vriendelijk aan ipv dat ik kijk wat voor mededelingen ze eventueel nog op tafel hebben geplakt.

kutzooi.
uiteraard verloren. maar anders had er net zoveel boosheid in deze post gezeten.
  zondag 9 augustus 2015 @ 22:25:21 #134
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_155060019
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 17:23 schreef Feestkabouter het volgende:
wat een tering tyfus kuttoernooi is dat Hambaken in Brabant zeg!!!!!

sta je met 2-0 en 30-30 voor in de 3e set, komt er ineens iemand van de toernooileiding vertellen dat we ipv een 3e set een super-tiebreak moeten spelen. dus jammer van die 2 games die ik al had gewonnen, die gaan de prullenbak in.
BGD nog gebeld, maar die zei hetzelfde.

niemand die ons dat heeft verteld, ja 'het staat op de wedstrijdtafel op papier'. het hele park hangt vol met tig sponsors en allerlei meldingen in allerlei kleuren, maar toch zeggen ze dan dat het MIJN verantwoordelijkheid is om te weten welke regels er gelden...... ik dacht het niet!
ja het staat op die tafel, maar als ik daar aankom kijk ik de mensen gewoon vriendelijk aan ipv dat ik kijk wat voor mededelingen ze eventueel nog op tafel hebben geplakt.

kutzooi.
uiteraard verloren. maar anders had er net zoveel boosheid in deze post gezeten.
Dat is echt belachelijk ja.Ik zou als tegenstander ook er voor hebben gekozen om je een voorsprong te geven van 2-0. Op deze manier wil je niet winnen in een super-tiebreak.
Zuur, lekker door naar het volgende toernooi.
Weet nu wel dat je Luc heet haha
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
  zondag 9 augustus 2015 @ 22:27:31 #135
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_155060114
Of Xander.. of nog een optie hahaha
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
  zondag 9 augustus 2015 @ 22:30:04 #136
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_155060221
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 22:25 schreef jantjevertonghen het volgende:

[..]

Dat is echt belachelijk ja.Ik zou als tegenstander ook er voor hebben gekozen om je een voorsprong te geven van 2-0. Op deze manier wil je niet winnen in een super-tiebreak.
Zuur, lekker door naar het volgende toernooi.
Weet nu wel dat je Luc heet haha
Ik kan ontkrachten dat Feestkabouter Luc heet.
Ik vind trouwens dat het de taak is van de toernooileiding om duidelijk aan elke speler te melden wanneer er sprake is van een 3e set super tie break. En bij een gewone derde set, niks melden.
  zondag 9 augustus 2015 @ 22:32:27 #137
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_155060328
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 22:30 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ik kan ontkrachten dat Feestkabouter Luc heet.
Ik vind trouwens dat het de taak is van de toernooileiding om duidelijk aan elke speler te melden wanneer er sprake is van een 3e set super tie break. En bij een gewone derde set, niks melden.
Dat zijn ze zelfs verplicht. Sterker nog: Bij het toernooi op ons park was er iets soortgelijks.
Bij 3 potten op een dag waren ze het vergeten te vertellen. Die hebben ze gewoon de hele sets laten spelen. Zo hoort het, en dus had je vol in verzet moeten gaan. Die tijd die dat kost had dan ook gebruikt kunnen worden voor hele sets, die ze je dan vast ook wel zouden laten spelen.
Nee serieus, het is nogal genaaid. Maar boeiend.
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
  † In Memoriam † zondag 9 augustus 2015 @ 23:13:34 #138
21636 Feestkabouter
pi_155061904
ik heb me aardig verzet, kwartier van de baan af geweest, in kantoortje met BGD gebeld, maar ik kreeg een simpele keuze: opgeven of die 2 games in de prullenbak gooien en een super tie-break spelen.

mijn verweer was dat ze het slecht hebben gecommuniceerd. ja het staat in het reglement, maar ten eerste heb ik geen akkoord gegeven voor het reglement (via email ingeschreven na sluiting van de inschrijving), ten 2e gaat niet iedereen onthouden bij welk toernooi dit soort details van toepassing zijn die je ooit bij inschrijving hebt gelezen.

ik heb ook gevraagd: wat loopt er in de soep als we nu gewoon bij 2-0 doorgaan?
ze wilden gewoon geen precedent scheppen, en het was daarnaast mijn eigen schuld: ik had moeten weten wat de regels daar zijn. voor het feit dat zij die niet goed genoeg communiceerden stonden ze niet open.
pi_155062057
Wat was uberhaupt de reden van de 3e set tiebreak? Slecht weer? :?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_155062231
quote:
7s.gif Op zondag 9 augustus 2015 23:18 schreef Norrage het volgende:
Wat was uberhaupt de reden van de 3e set tiebreak? Slecht weer? :?
Ik denk de drukte (wel raar want via via hoorde ik dat het aantal mensen dat uitgeloot is minimaal is itt andere jaren) maar vooral de gemeente die handhaaft op doven lampen en sluiten bar
  † In Memoriam † zondag 9 augustus 2015 @ 23:22:58 #141
21636 Feestkabouter
pi_155062250
quote:
7s.gif Op zondag 9 augustus 2015 23:18 schreef Norrage het volgende:
Wat was uberhaupt de reden van de 3e set tiebreak? Slecht weer? :?
nee gewoon standaard om wat meer vat op de planning te houden, minder uitloop.
heel gek: alle wedstrijden in poules en de finales hebben wel een volledige 3e set, alle voorrondes t/m halve finales hebben een super-tie-break.
  zondag 9 augustus 2015 @ 23:25:07 #142
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_155062344
quote:
7s.gif Op zondag 9 augustus 2015 23:18 schreef Norrage het volgende:
Wat was uberhaupt de reden van de 3e set tiebreak? Slecht weer? :?
Soms bij een te vol gepland toernooi wordt dat nog wel eens gedaan om uitlopen tegen te gaan. Het kloterige is, dat wanneer je in poules speelt, en 1 wedstrijd gaat per ongeluk toch over een volledige 3e set, dat je als organisatie een probleem hebt. In een sheet maakt het mijn inziens niks uit. Heb al ooit een toernooi gespeeld dat ze op 1 dag (finale weekend zaterdag) vanwege de hoge temperaturen alle 3e sets super tie breaks deden.
Een ander toernooi was 1,5 speeldag volledig weggeregent. Oplossing was, de komende 3 dagen alle sets van alle wedstrijden beginnen met 2-2 in games. Dus korte setjes.
pi_155062511
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 23:25 schreef tja77 het volgende:

[..]
Oplossing was, de komende 3 dagen alle sets van alle wedstrijden beginnen met 2-2 in games. Dus korte setjes.
Dan honderd keer liever een supertiebreak

Als iemand vooraf een wedstrijd opgeeft, dan heeft dat toch geen invloed op zijn rating? En bij het berekenen van het resultaat van een wedstrijd, wordt nu gekeken naar je rating begin jaar ook al ben je een punt gezakt?
pi_155062851
Wat een onzin zeg, als vol is dan loot je toch gewoon mensen uit? Als ik zou weten dat ik evt supertiebreak of verkorte sets zou moeten zonder dat het raar weer is, zou ik überhaupt niet aan zo'n toernooi meedoen. Kansloos
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 10 augustus 2015 @ 00:03:07 #145
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_155063536
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 23:22 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

nee gewoon standaard om wat meer vat op de planning te houden, minder uitloop.
heel gek: alle wedstrijden in poules en de finales hebben wel een volledige 3e set, alle voorrondes t/m halve finales hebben een super-tie-break.
Sorry was erg onprofessioneel om je naam te noemen. Maar vent, wat speel jij ongekend veel tennistoernooien zeg. prachtig die passie. Hoe combineer je dat met alles?
Je bent wel in rating gedaald zie ik.
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
  † In Memoriam † maandag 10 augustus 2015 @ 00:04:09 #146
21636 Feestkabouter
pi_155063571
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 23:40 schreef Norrage het volgende:
Wat een onzin zeg, als vol is dan loot je toch gewoon mensen uit?
het aantal wedstrijden dat je mag toelaten in het toernooi blijft gelijk, dus het zou niet moeten uitmaken.
  maandag 10 augustus 2015 @ 00:05:48 #147
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_155063624
k zou overigens wel eens zelf zo een toernooi willen organiseren.
Weet iemand hoeveel tijd je aan de organisatie kwijt bent? Hondenbaan?
En is het lastig om in wedstrijdleiding te komen ergens?
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
  † In Memoriam † maandag 10 augustus 2015 @ 00:06:45 #148
21636 Feestkabouter
pi_155063651
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 23:30 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dan honderd keer liever een supertiebreak

Als iemand vooraf een wedstrijd opgeeft, dan heeft dat toch geen invloed op zijn rating? En bij het berekenen van het resultaat van een wedstrijd, wordt nu gekeken naar je rating begin jaar ook al ben je een punt gezakt?
walkover geven betekent dat sowieso niemand een rating krijgt voor die wedstrijd.

bij het berekenen van het resultaat van een wedstrijd wordt altijd gekeken naar de actuele rating.
  † In Memoriam † maandag 10 augustus 2015 @ 00:10:10 #149
21636 Feestkabouter
pi_155063753
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 00:05 schreef jantjevertonghen het volgende:
k zou overigens wel eens zelf zo een toernooi willen organiseren.
Weet iemand hoeveel tijd je aan de organisatie kwijt bent? Hondenbaan?
En is het lastig om in wedstrijdleiding te komen ergens?
bij de meeste verenigingen zitten ze altijd te springen om vrijwilligers. maar je moet wel samen kunnen werken, in je eentje is het echt teveel werk, en tijdens het toernooi ook met mensen (deelnemers) kunnen omgaan...... en gezien onze eerdere aanvaringen in deze topicreeks vraag ik me af of je geschikt bent voor die aspecten.
en vooral het plannen en alles wat daarbij komt kijken is iets waar je in moet groeien. meekijken met anderen en flink inzicht krijgen voordat je zelf aan de slag gaat.
  maandag 10 augustus 2015 @ 00:11:14 #150
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_155063794
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 00:10 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

bij de meeste verenigingen zitten ze altijd te springen om vrijwilligers. maar je moet wel samen kunnen werken, in je eentje is het echt teveel werk, en tijdens het toernooi ook met mensen (deelnemers) kunnen omgaan...... en gezien onze eerdere aanvaringen in deze topicreeks vraag ik me af of je geschikt bent voor die aspecten.
en vooral het plannen en alles wat daarbij komt kijken is iets waar je in moet groeien. meekijken met anderen en flink inzicht krijgen voordat je zelf aan de slag gaat.
Aardig wel.
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
  † In Memoriam † maandag 10 augustus 2015 @ 00:15:06 #151
21636 Feestkabouter
pi_155063878
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 00:03 schreef jantjevertonghen het volgende:

[..]

Sorry was erg onprofessioneel om je naam te noemen. Maar vent, wat speel jij ongekend veel tennistoernooien zeg. prachtig die passie. Hoe combineer je dat met alles?
Je bent wel in rating gedaald zie ik.
zeer onprofessioneel, maar ik neem aan dat posten op een forum dan ook niet je professie is? :P

gelukkig heb ik me met een kleine tweak/leugen hier en daar dermate ingedekt dat je niet makkelijk zult achterhalen wie ik werkelijk ben. toevallig noemde je mijn doopnaam, maar die is op internet nergens te vinden :D
ik speel nog meer toernooien dan die naam die je in gedachten had.

hoe ik het combineer met alles? zoals wat? ik combineer niks, ik tennis gewoon. de rest is een beetje bijzaak.
en gelukkig ben ik niet in rating gedaald.....
  maandag 10 augustus 2015 @ 00:16:59 #152
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_155063940
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 00:15 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

zeer onprofessioneel, maar ik neem aan dat posten op een forum dan ook niet je professie is? :P

gelukkig heb ik me met een kleine tweak/leugen hier en daar dermate ingedekt dat je niet makkelijk zult achterhalen wie ik werkelijk ben. toevallig noemde je mijn doopnaam, maar die is op internet nergens te vinden :D
ik speel nog meer toernooien dan die naam die je in gedachten had.

hoe ik het combineer met alles? zoals wat? ik combineer niks, ik tennis gewoon. de rest is een beetje bijzaak.
en gelukkig ben ik niet in rating gedaald.....
Hoe je het combineert met een eventuele relatie baan of studie
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
  † In Memoriam † maandag 10 augustus 2015 @ 00:20:55 #153
21636 Feestkabouter
pi_155064038
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 00:16 schreef jantjevertonghen het volgende:

[..]

Hoe je het combineert met een eventuele relatie baan of studie
d: geen van bovenstaande
  maandag 10 augustus 2015 @ 01:07:24 #154
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_155065451
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 00:20 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

d: geen van bovenstaande
Dusbjij leeft als een tennisprof? Hele dag uitkijken maar een tenniswedstrijd
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
  † In Memoriam † maandag 10 augustus 2015 @ 02:01:38 #155
21636 Feestkabouter
pi_155066747
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 01:07 schreef jantjevertonghen het volgende:

[..]

Dusbjij leeft als een tennisprof? Hele dag uitkijken maar een tenniswedstrijd
als je dat zo wil zien.....
  maandag 10 augustus 2015 @ 06:42:35 #156
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_155068498
Goed om te weten feestkabouter. Ik doe daar ook mee :P
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_155069463
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 00:04 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

het aantal wedstrijden dat je mag toelaten in het toernooi blijft gelijk, dus het zou niet moeten uitmaken.
Dan moeten ze minder toelaten. Achterlijk toernooi
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 10 augustus 2015 @ 12:18:37 #158
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_155072858
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 00:20 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

d: geen van bovenstaande
Ambitieus
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
pi_155077596
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 12:18 schreef jantjevertonghen het volgende:

[..]

Ambitieus
Ga ergens anders vervelend doen als je iemands situatie niet goed kent :')
  maandag 10 augustus 2015 @ 16:26:31 #160
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_155081187
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 14:41 schreef rhubarb het volgende:

[..]

Ga ergens anders vervelend doen als je iemands situatie niet goed kent :')
Hoezo is toch gewoon grapje, hierdoor gekwetst voelen lijkt me wat overdreven,
Wie speelt er vandaag nog een potje :) ?
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
  † In Memoriam † maandag 10 augustus 2015 @ 20:11:30 #161
21636 Feestkabouter
pi_155089998
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 16:26 schreef jantjevertonghen het volgende:

[..]

Hoezo is toch gewoon grapje, hierdoor gekwetst voelen lijkt me wat overdreven,
ik kan wat hebben, ik zit er niet mee, maar een hoop mensen die in dezelfde situatie zitten zouden je reactie een stuk minder goed trekken denk ik.

en met jouw wispelturige post-gedrag is het soms erg moeilijk inschatten in hoeverre je iets als een grapje bedoelt.
  maandag 10 augustus 2015 @ 20:46:20 #162
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_155091644
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 20:11 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

ik kan wat hebben, ik zit er niet mee, maar een hoop mensen die in dezelfde situatie zitten zouden je reactie een stuk minder goed trekken denk ik.

en met jouw wispelturige post-gedrag is het soms erg moeilijk inschatten in hoeverre je iets als een grapje bedoelt.
Dat is het probleem van een forum, je weet nooit hoe erg iemand zijn problemen zijn.
Ik kreeg de indruk dat je gewoon een gevalletje zoals ik bent: Adhd, lui en vaak tennissen (Zonder succes want beide nog altijd speelsterkte 5 a 6).
Dat er een erg verhaal achter schuilt wist ik absoluut niet, en dus neem ik mijn woorden terug...
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 00:13:17 #163
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_155101339
Schaam me diep.
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
  † In Memoriam † vrijdag 14 augustus 2015 @ 17:43:35 #164
21636 Feestkabouter
pi_155216201
handig, weekend net een half uur begonnen en er liggen services bij de KNLTB plat. nou kan ik mijn inschrijvingen niet controleren.........
en de KNLTB tot maandag niet te bereiken natuurlijk.
pi_155218194
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 23:22 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik denk de drukte (wel raar want via via hoorde ik dat het aantal mensen dat uitgeloot is minimaal is itt andere jaren) maar vooral de gemeente die handhaaft op doven lampen en sluiten bar
Ik hoor het al, een tennis minnend gemeente bestuur
Kan de gemeente het nou echt niet toestaan dat 1 week per jaar de lichten langer aan mogen
Heb dit ook al vrij vaak meegemaakt :(
pi_156270527
Zo weer najaars *O*

Hoe gaat het bij jullie? :)

En Kaboutertje is nu lid bij mijn club. Nu moet ik een beetje een team voor hem zien te vinden, pff ;) O-)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  † In Memoriam † maandag 21 september 2015 @ 14:48:11 #167
21636 Feestkabouter
pi_156270590
Ik ben flexibel Nor, dus het gaat vast lukken.
Graag een mixteam met lekkere vrijgezelle dames van tussen de 30 en 40 :P

Afgelopen weekend alle 4 mijn wedstrijden gewonnen. Vorige week 1 verloren.
pi_156271278
Eerste dag een 3,4 gescoord in de dubbel als 5je. Beetje jammer alleen dat ik in de haast een krabbel zet onder een wedstrijdformulier waarop staat dat we tegen hun mindere dubbel gespeeld zouden hebben. :+
  † In Memoriam † maandag 21 september 2015 @ 18:51:42 #169
21636 Feestkabouter
pi_156276503
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 15:20 schreef rhubarb het volgende:
Eerste dag een 3,4 gescoord in de dubbel als 5je. Beetje jammer alleen dat ik in de haast een krabbel zet onder een wedstrijdformulier waarop staat dat we tegen hun mindere dubbel gespeeld zouden hebben. :+
gewoon effe achteraan gaan bellen, zetten ze toch wel recht.
captain die het bij de knltb invulde moet even mailen naar wedstrijdtennis@knltb.nl
pi_156277633
quote:
7s.gif Op maandag 21 september 2015 14:44 schreef Norrage het volgende:
Zo weer najaars *O*

Hoe gaat het bij jullie? :)

En Kaboutertje is nu lid bij mijn club. Nu moet ik een beetje een team voor hem zien te vinden, pff ;) O-)
ik heb nog nooit zo weinig verloren :p
  maandag 21 september 2015 @ 19:46:36 #171
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_156277922
Vorige week 2 dubbels verloren maar niet gezakt in ranking, gister 2 dubbels gewonnen en niks gestegen in ranking :P
Volgende week speel ik weer eens een single, ik ben benieuwd :)
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_156283352
Mede vanwege de vormcrisis van mijn tegenstander (5,1), en kunstgras, mijn hoogste rating ooit behaald _O_ _O_ 5,5
pi_156288313
Bezocht laatst een tenniswinkel en de verkoper beweerde dat de Prestige eigenlijk alleen voor goede 3tjes en beter bedoeld is. Wat is jullie mening daarover? Of hij er echt veel verstand van had weet ik niet, want hij beweerde ook dat de Prestige een heel stijf racket is. Als de Prestige iets niet is is het een stijf racket. Het is een control racket en die zijn nooit stijf.

Wat vinden jullie verder van dit racket: M5.0

HEADSIZE: 100sq.inch
UNSTRUNG WEIGHT: 277g
UNSTRUNG BALANCE: 330mm
  dinsdag 22 september 2015 @ 06:22:47 #174
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_156288881
quote:
5s.gif Op dinsdag 22 september 2015 01:34 schreef BlauweSporttas het volgende:
Bezocht laatst een tenniswinkel en de verkoper beweerde dat de Prestige eigenlijk alleen voor goede 3tjes en beter bedoeld is. Wat is jullie mening daarover? Of hij er echt veel verstand van had weet ik niet, want hij beweerde ook dat de Prestige een heel stijf racket is. Als de Prestige iets niet is is het een stijf racket. Het is een control racket en die zijn nooit stijf.

Wat vinden jullie verder van dit racket: M5.0

HEADSIZE: 100sq.inch
UNSTRUNG WEIGHT: 277g
UNSTRUNG BALANCE: 330mm
Prestige alleen voor 3-tjes gaat me wat te ver.
Ken iemand die 5 is, en die er ook prima mee uit de voeten kan. Maar als je met de Prestige wilt gaan tennissen lijkt me wel dat je een goede techniek nodig hebt, en het liefst een lange slag. Racket is zwaar, en is met een korte slag veel moeilijker in beweging te krijgen dan met een lange slag.
Een controle racket is nooit stijf zeg je? Dat klopt niet helemaal want een stijf racket geeft juist meer controle en meer power en precisie. Een flexibel racket is armvriendelijker en zwabbert wat meer. Dit gaat ten koste van de controle.
De nieuwe Prestige heeft een RA van 63, dat is overigens niet zo heel stijf dat is wel waar. Er zijn rackets met een RA van 70 of meer.

Het racket dat je post is echt een beginnersracket. Eigenlijk zijn alle rackets beneden de 280-290 gram beginnersrackets. De balans is top weight, oftewel het racket is topzwaar, waardoor het wat moeilijker te manouvreren is.

Edit: wat voor speelsterkte ben je? En wat voor type slag heb je? Korte snelle slag? Of juist een lange slag? Baseline rammer, of meer het subtiele werk? En wat zoek je in een racket? Power? Controle? Comfort? Spin?

[ Bericht 5% gewijzigd door tja77 op 22-09-2015 06:57:16 ]
pi_156292484
7tje, ik pas mijn spel altijd een beetje aan aan de tegenstander. Gaat die hard en vlak slaan dan doe ik dat ook. Worden het boogballetjes dan speel ik dat. Ik zou wel graag een 16 bij 19 of 16 bij 18 snaren patroon willen, heb je toch wat meer spin-potentieel.
pi_156418514
Gister toch weer een verschrikkelijk competitie dagje zeg _O-

Onze dubbel tegenstanders :'), nooit zulke onsportieve gasten meegemaakt. Ze gaven het begrip spelvertraging echt een nieuwe dimensie _O- serieus gewoon op een slakkentempo rond sjokken tussen de punten door, op je gemakje naar het bankje lopen om even 30 sec je veters te strikken terwijl het gewoon 30-30 staat, even aan de zijlijn met een toeschouwer praten terwijl ik gewoon net wil serveren en we midden in een game zitten en boos worden als je een bal terug het net overslaat nadat de service net uit vliegt.

En dan die single tegenstander :') was een invaller met een 3,8 rating (viel in voor een 5.3 ofzo :') ) stond er echt bij alsof die er absoluut geen zin in had en deed een aantal keer nadat die een punt pakte tegen me (5,5 dus het was absoluut nooit spannend ofzo) dit:


En dan die fucking Tretorn ballen :r , vrijwel elke vereniging in district Den Haag speelt met die dunlop ballen maar nee hoor ]zij moeten weer lekker speciaal doen met hun Tretorn _O- altijd gezeik bij die club.

Verder was het gewoon een hartstikke leuke dag
  zondag 27 september 2015 @ 19:08:22 #177
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_156428109
Vandaag 3-2 gewonnen tegen een heel jong team. M'n enkel gewonnen van een jochie van 16, in de dubbel stond er een van 15 naast.
En ze waren beter dan wij, maar ze waren wat wild en slordig en mentaal waren wij sterker, dus ik heb m'n enkel en dubbel gewonnen vandaag :)
Jammer dat ze een dame van speelsterkte 4 als invaller hadden, dus de dames dubbel en de mix verloren.
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_156428215
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 12:19 schreef Gruisman het volgende:
Gister toch weer een verschrikkelijk competitie dagje zeg _O-

Onze dubbel tegenstanders :'), nooit zulke onsportieve gasten meegemaakt. Ze gaven het begrip spelvertraging echt een nieuwe dimensie _O- serieus gewoon op een slakkentempo rond sjokken tussen de punten door, op je gemakje naar het bankje lopen om even 30 sec je veters te strikken terwijl het gewoon 30-30 staat, even aan de zijlijn met een toeschouwer praten terwijl ik gewoon net wil serveren en we midden in een game zitten en boos worden als je een bal terug het net overslaat nadat de service net uit vliegt.

En dan die single tegenstander :') was een invaller met een 3,8 rating (viel in voor een 5.3 ofzo :') ) stond er echt bij alsof die er absoluut geen zin in had en deed een aantal keer nadat die een punt pakte tegen me (5,5 dus het was absoluut nooit spannend ofzo) dit:


En dan die fucking Tretorn ballen :r , vrijwel elke vereniging in district Den Haag speelt met die dunlop ballen maar nee hoor ]zij moeten weer lekker speciaal doen met hun Tretorn _O- altijd gezeik bij die club.

Verder was het gewoon een hartstikke leuke dag
wat een koning
pi_156434797
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 11:16 schreef BlauweSporttas het volgende:
7tje, ik pas mijn spel altijd een beetje aan aan de tegenstander. Gaat die hard en vlak slaan dan doe ik dat ook. Worden het boogballetjes dan speel ik dat. Ik zou wel graag een 16 bij 19 of 16 bij 18 snaren patroon willen, heb je toch wat meer spin-potentieel.
Maar hoe win je dan? Als je je aanpast aan de favoriete speelstijl van de tegenstander ben je toch altijd net iets minder :?
Als je namelijk in al die speelstijlen net wat beter bent, dan moet je rating ook veel hoger zijn. Als ik tegen een ouwe boogballetjesknakker boogballetjes terug ga slaan verlies ik toch echt. Dan ga ik die ballen toch mooi de hoeken injagen (al kom ik boogballetjesknakkers in de 3/4 gelukkig niet meer tegen :D )
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_156435585
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 01:27 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

ik ga zo'n wedstrijd ook altijd wel in met de mentaliteit om de ander toch kapot te krijgen, maar ik ben zelf ook maar een mens, en vooral mentaal erg breekbaar.

het antwoord op je vraag is het antwoord op alles.
Ik word volgende maand dezelfde leeftijd en word elk jaar nog beter na jarenlang op 4.5 - 5 gezweefd te hebben. Sinds ik weer 1 a 2x per week tennis en veel goede 4-tjes en regelmatig een drietje tref merk ik dat mijn niveau nog steeds vooruit ga, al word ik wel trager. Mijn slagen zijn harder dan ooit en ook word ik nog elk jaar vaster. Ik geef mezelf nog een paar jaar om onder de 3.5 te duiken. In ieder geval in de dubbel. Zweef nu telkens tussen de 3.8 en 4.0 met een uitschietertje naar 3.6 . Dus het kan nog steeds ;)

Enige minpunt is mijn backhand. Daar kan ik net niet genoeg druk mee zetten al vind iedereen het een hele mooie slag (linkspootje, enkelhandig, kan topspin cross de baan uit, slice, vlak). Als mensen die onder druk zetten kan ik ze niet diep genoeg meer slaan.
beter een knipoog dan een blauw oog
  † In Memoriam † maandag 5 oktober 2015 @ 00:05:41 #181
21636 Feestkabouter
pi_156610661
najaarscompetitie: dit weekend weer alle 4 mijn wedstrijden gewonnen!
2 heerlijke speeldagen qua weer, en vandaag ook echt heel spannende potten en heel gezellige tegenstanders.
over de anticlimax van gisteren zal ik binnenkort effe een stukkie schrijven, ik zit nog steeds met mijn bek open van verbazing......

dit najaar: reeds 14 wedstrijden gespeeld, 12 winsten.
  maandag 5 oktober 2015 @ 11:58:20 #182
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_156615893
Gister mochten we op kunstgras, wat is dat toch een straf :')
De enkel verloren, maar dat kwam ook wel doordat ik niet topfit ben en het dus na anderhalve set niet meer helemaal kon belopen, 6-2 2-6 2-6
De dubbel wel eenvoudig gewonnen. in de dubbel sta ik nu 8.0, dus ik heb nog kans om 7 te worden in de dubbel :P
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
  maandag 5 oktober 2015 @ 12:16:10 #183
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_156616291
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 11:58 schreef TradeMarkie het volgende:
Gister mochten we op kunstgras, wat is dat toch een straf :')
Je kunt gewoon niet tennissen >:)
  maandag 5 oktober 2015 @ 12:28:51 #184
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_156616473
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2015 12:16 schreef tja77 het volgende:

[..]

Je kunt gewoon niet tennissen >:)
Dat zal ik niet ontkennen :+
Maar kunstgras verschilt gewoon veel van andere ondergronden, dat frustreert wel, aangezien de tegenstander er wel aan gewend is.
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
  maandag 5 oktober 2015 @ 12:36:34 #185
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_156616608
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 12:28 schreef TradeMarkie het volgende:

[..]

Dat zal ik niet ontkennen :+
Maar kunstgras verschilt gewoon veel van andere ondergronden, dat frustreert wel, aangezien de tegenstander er wel aan gewend is.
Aan de andere kant heeft die tegenstander nadeel als hij bij jullie competitie komt tennissen.
Ik maak me er niet zo druk om, zolang de banen maar bespeelbaar zijn en er geen gevaarlijke situaties ontstaan door slecht onderhoud o.i.d.
  maandag 5 oktober 2015 @ 12:40:09 #186
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_156616658
Uiteindelijk verlies ik ook niet vanwege de ondergrond, maar ik vind het gewoon niet lekker spelen.
Volgende week trouwens naar Zoetermeer, op hardcourt, dat zal me helemaal benieuwen.
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
  maandag 5 oktober 2015 @ 12:54:18 #187
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_156616866
Bij mijn vereniging tennissen ze op kunstgras. Nu zijn die banen aan het slijten, en probeer ik de eigenaar ervan te overtuigen dat er betere opties zijn.
Ik zou graag die all weather gravelbanen bij ons zien. Oftewel echt gravel met een andere onderlaag, waardoor er toch het hele jaar op getennist kan worden.
  maandag 5 oktober 2015 @ 12:58:22 #188
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_156616928
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2015 12:54 schreef tja77 het volgende:
Bij mijn vereniging tennissen ze op kunstgras. Nu zijn die banen aan het slijten, en probeer ik de eigenaar ervan te overtuigen dat er betere opties zijn.
Ik zou graag die all weather gravelbanen bij ons zien. Oftewel echt gravel met een andere onderlaag, waardoor er toch het hele jaar op getennist kan worden.
die gravelbanen hebben wij sinds vorig seizoen, bevalt prima :)
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
  † In Memoriam † dinsdag 17 november 2015 @ 23:55:03 #189
21636 Feestkabouter
pi_157639149
2 jaar geleden van 6/6 naar 5/5 gegaan, vorig jaar 6/5 geworden, nu 5/6 geworden.
ik blijf een beetje rond die grenzen hangen.

iets anders, voor de tennissers die in Utrecht wonen en/of tennissen:
http://www.utk.nu/
Utrechtse Tennis Kampioenschappen
pi_157730433
Tegenwoordig stuurt de KNLTB een mail rond met je nieuwe speelsterkte.
Mag het weer een jaartje op 4/4 proberen *O*
beter een knipoog dan een blauw oog
  zondag 22 november 2015 @ 09:36:57 #191
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_157734238
Wederom 8/8
In de dubbel had ik nog even de hoop 7 te worden, maar de laatste 2 competitierondes waren daarvoor niet goed genoeg :P
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
  maandag 15 februari 2016 @ 14:13:31 #192
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_159935341
Iemand enig idee wanneer de indeling voor de voorjaarscompetitie bekend wordt?

iBood heeft momenteel Head-rackets in de aanbieding, wellicht interessant als extra racket voor de fanatieke tennissers hier?

http://www.ibood.com/spor(...)p-tennisrackets.html
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_159935437
quote:
3s.gif Op maandag 15 februari 2016 14:13 schreef InTrePidIvity het volgende:
Iemand enig idee wanneer de indeling voor de voorjaarscompetitie bekend wordt?

iBood heeft momenteel Head-rackets in de aanbieding, wellicht interessant als extra racket voor de fanatieke tennissers hier?

http://www.ibood.com/spor(...)p-tennisrackets.html
Meestal maart.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 15 februari 2016 @ 15:39:20 #194
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_159937458
quote:
7s.gif Op maandag 15 februari 2016 14:17 schreef Norrage het volgende:

[..]

Meestal maart.
Dat is al bijna! Ik kan niet wachten, ben benieuwd of ze weer een straal van 50km hanteren :')
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_159950239
Nieuw racket aangeschaft; Yonex Ezone DR 98.

Vorige racket was een Head graphene radical pro. Fantastisch racket werkelijk maar te stijf uiteindelijk. Had hem bespannen met een hybride (Lengte: Prince synthetic Gut (25.5) / Breedte met co-poly (25 kg) Gedaan om comfort te vergroten. Nadeel was dat het minder toegankelijk was voor spin.

De yonex laten bespannen op 25 kg met een Yones poly tour spin (polyester snaar), was bijna gratis. Enorm veel spinpotentieel alleen de power is me nu te laag, comfort nog wel OK. Wil eigenlijk weer hybride proberen. Prince synthetic gut wil ik eigenlijk weer in de lengte met een babolat RPM Blast in de breedte, of kan het ook andersom op meer spin te krijgen? En wat denk jullie wat betreft het aantal kilo's? De co-poly op minder kilo dan de Nylon (-2?), dus bv 24-26??
  maandag 15 februari 2016 @ 22:40:10 #196
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_159951038
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 22:16 schreef Parelhoofd het volgende:
Nieuw racket aangeschaft; Yonex Ezone DR 98.

Vorige racket was een Head graphene radical pro. Fantastisch racket werkelijk maar te stijf uiteindelijk. Had hem bespannen met een hybride (Lengte: Prince synthetic Gut (25.5) / Breedte met co-poly (25 kg) Gedaan om comfort te vergroten. Nadeel was dat het minder toegankelijk was voor spin.

De yonex laten bespannen op 25 kg met een Yones poly tour spin (polyester snaar), was bijna gratis. Enorm veel spinpotentieel alleen de power is me nu te laag, comfort nog wel OK. Wil eigenlijk weer hybride proberen. Prince synthetic gut wil ik eigenlijk weer in de lengte met een babolat RPM Blast in de breedte, of kan het ook andersom op meer spin te krijgen? En wat denk jullie wat betreft het aantal kilo's? De co-poly op minder kilo dan de Nylon (-2?), dus bv 24-26??
Bespan de poly eens een kg. lichter. Dan krijg je al meer power. Je zou de poly sowieso 10% minder strak moeten bespannen dan een multifilament.
Doorgaans zet je de poly in de lengte (duurzaamheid) en de multi in de breedte.
De lengtesnaar bepaalt voor 75% wat je voelt, dus een full poly of hybride maakt wel wat uit, maar niet een gigantisch groot verschil.
Wil je toch de PSG in de lengte, zet hem dan op 25 kg. en de poly in de breedte op 23 of 23,5 kg.
Ik meen dat 1 kg. minder strak bespannen ervoor zorgt dat de bal 1 meter dieper komt.

Heb je trouwens 16 of 18 lengtesnaren?

En wil je reviews over snaren en rackets? Kijk eens op het messageboard van

Tenniswarehouse.com

Of speciaal voor snaren op:

stringforum.net

Daar kun je filteren en sorteren op snaar eigenschappen (power, comfort, durability enz).

Tis vaak een kwestie van experimenteren en proberen en persoonlijke voorkeur.
Zo weet ik niet wat voor speler je bent, (baseliner, aanvallend, verdedigend) en wat je speelsterkte is. Wat voor slagen je hebt (power, vlak, top spin). En of je veel snaren sloopt.
Bespan je zelf? Pre stretch je je snaren? Enz enz.
pi_160342070
Yeaaa indeling competitie is bekend!! :D
Alleen ligt de knltb site er half uit. Net als de site van de belastingdienst. :z :z
  † In Memoriam † woensdag 2 maart 2016 @ 11:48:18 #198
21636 Feestkabouter
pi_160363313
het zegt helaas nog zo weinig.
ik weet van de tig herenteams op zondag echt niet in welke ik zit.
pas als ik bericht krijg van de VCL weet ik iets.
  woensdag 2 maart 2016 @ 19:46:16 #199
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_160374221
Ik speel dit jaar ook voor het eerst competitie :). Ben vorig jaar ingevallen in een team en doe nu voor het eerst echt mee. Vorig jaar ook een paar tornooitjes gedaan (in de 8, was mijn eerste jaar als toernooi-speelster, maar de 8 was wel te makkelijk, we wonnen dik.)

Ik ben enkel 8 (want ik enkel bijna nooit :P) en dubbel 7.

Heb er veel zin in!

Ik heb een vraagje over bespanning, wie weet kunnen jullie mij helpen. Ik heb mijn racket laatst opnieuw laten bespannen. Maar sindsdien kruipt mijn bespanning om de haverklap naar elkaar toe :{. Ik kan na iedere game mijn snaren weer recht schuiven.

Met mijn oude bespanning had ik dit nooit. Wat zou er anders moeten aan mijn bespanning? Meer/minder kg's?
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  woensdag 2 maart 2016 @ 20:02:26 #200
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_160374719
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:46 schreef MaLo het volgende:
Ik speel dit jaar ook voor het eerst competitie :). Ben vorig jaar ingevallen in een team en doe nu voor het eerst echt mee. Vorig jaar ook een paar tornooitjes gedaan (in de 8, was mijn eerste jaar als toernooi-speelster, maar de 8 was wel te makkelijk, we wonnen dik.)

Ik ben enkel 8 (want ik enkel bijna nooit :P) en dubbel 7.

Heb er veel zin in!

Ik heb een vraagje over bespanning, wie weet kunnen jullie mij helpen. Ik heb mijn racket laatst opnieuw laten bespannen. Maar sindsdien kruipt mijn bespanning om de haverklap naar elkaar toe :{. Ik kan na iedere game mijn snaren weer recht schuiven.

Met mijn oude bespanning had ik dit nooit. Wat zou er anders moeten aan mijn bespanning? Meer/minder kg's?
Wat voor snaar zit er in? Merk en type?
De ene bespanning schiet vanzelf terug in zijn oorspronkelijke positie, de andere niet.
Wellicht zit er nu een synthetic gut of iets soortgelijks in, en voorheen een polyester.

Jij doet het na iedere game, ik na elk punt als ik met niet polyester tennis. Er is niks verkeerds aan, ff een momentje van rust, snaren goed zetten, koppie leeg maken, en weer opbouwen die concentratie.

Maar kijk eerst es of je iets van een merk en type kunt achterhalen ajb.
  woensdag 2 maart 2016 @ 20:14:25 #201
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_160375119
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 20:02 schreef tja77 het volgende:

[..]

Wat voor snaar zit er in? Merk en type?
De ene bespanning schiet vanzelf terug in zijn oorspronkelijke positie, de andere niet.
Wellicht zit er nu een synthetic gut of iets soortgelijks in, en voorheen een polyester.

Jij doet het na iedere game, ik na elk punt als ik met niet polyester tennis. Er is niks verkeerds aan, ff een momentje van rust, snaren goed zetten, koppie leeg maken, en weer opbouwen die concentratie.

Maar kijk eerst es of je iets van een merk en type kunt achterhalen ajb.
Ga ik uitzoeken! Ik vind het zelf vreselijk irritant, telkens weer die snaren rechtzetten. Mij stoort het juist in mijn ritme :).
Ik doe het nu minimaal na iedere game, soms vaker. Het lukt ook vaak niet goed, dan heb ik geen mooie blokjes maar blijft het wat scheef. Alsof de snaar te lang is voor het racket :')

Mijn racket is een Head Instinct MP. De oude bespanning was van Head zelf, af fabriek dus. En die bespanning beviel me verrassend goed.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  woensdag 2 maart 2016 @ 20:27:10 #202
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_160375575
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 20:14 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ga ik uitzoeken! Ik vind het zelf vreselijk irritant, telkens weer die snaren rechtzetten. Mij stoort het juist in mijn ritme :).
Ik doe het nu minimaal na iedere game, soms vaker. Het lukt ook vaak niet goed, dan heb ik geen mooie blokjes maar blijft het wat scheef. Alsof de snaar te lang is voor het racket :')

Mijn racket is een Head Instinct MP. De oude bespanning was van Head zelf, af fabriek dus. En die bespanning beviel me verrassend goed.
Het is juist goed om rustig aan te doen na een punt. Elke topper heeft zo zijn of haar routines.

Kg's verhogen helpt iets maar niet heel veel. Daarmee krijg je wel iets meer controle, en iets minder power. Een snaar die niet vanzelf teruggaat in zijn oorspronkelijke positie is zijn rek/elasticiteit kwijt. Maar ook na een paar uurtjes in de regen tennissen kan het oppervlak van de snaar opruwen, waardoor de snaar zich wat vaster zet na ieder balcontact.

Er zijn stringsavers te verkrijgen die je op je snaren kunt zetten. Deze zet je op de kruispunten van de lengte- met de breedtesnaar. Deze houden je snaar beter op z'n plek.

Edit: deze bedoel ik

  maandag 7 maart 2016 @ 13:43:39 #203
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_160488200
Terugkomend op mijn snaren: er waren inderdaad synthetische snaren ingezet. Heb het racket opnieuw laten bespannen. Ik heb nu polyester snaren en ben weer helemaal happy. Spin is terug, controle is terug en qua power heb ik niets ingeleverd O+. Merk nu pas dat spin en controle ook weer beter zijn dan met mijn vorige bespanning.

Ik lees trouwens wel dat polyester snaren over het algemeen niet zo geschikt zijn en/of veel gebruikt worden door recreanten, maar ik vind het echt veel fijner spelen.

Edit: en waar het mee begon, mijn snaren verschuiven niet meer :P.

[ Bericht 19% gewijzigd door Arizona op 07-03-2016 14:04:27 ]
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_160492743
Tennissers uit Utrecht en omgeving, het Attila Open dubbel toernooi komt er weer aan:: http://toernooi.nl/sport/(...)63-AF2B-A811143D35B1
  † In Memoriam † maandag 7 maart 2016 @ 16:53:21 #205
21636 Feestkabouter
pi_160493089
Rhubarb, ik weet niet of jij een inschatting kunt maken van de flexibiliteit van de toernooicommissie....... als ik nou maar aan 1 onderdeel meedoe en aangeef dat ik op de halve finaledag eventueel om uiterlijk half 12 kan worden ingedeeld (belangrijke afspraken later die dag), zouden ze dat accepteren denk je?

Edit: ik heb de commissie maar meteen even een email gestuurd met deze vraag
  maandag 7 maart 2016 @ 22:50:40 #206
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_160505023
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 16:53 schreef Feestkabouter het volgende:
Rhubarb, ik weet niet of jij een inschatting kunt maken van de flexibiliteit van de toernooicommissie....... als ik nou maar aan 1 onderdeel meedoe en aangeef dat ik op de halve finaledag eventueel om uiterlijk half 12 kan worden ingedeeld (belangrijke afspraken later die dag), zouden ze dat accepteren denk je?

Edit: ik heb de commissie maar meteen even een email gestuurd met deze vraag
Zit die homo niet zelf in de toernooicommissie ;)?
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  † In Memoriam † maandag 7 maart 2016 @ 23:48:32 #207
21636 Feestkabouter
pi_160506822
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 22:50 schreef The_BoezelaaR het volgende:

[..]

Zit die homo niet zelf in de toernooicommissie ;)?
ik ken hem een beetje, denk niet dat ie homo is.
maar op zich zou het kunnen wat je zegt......... ik merk het wel als ik antwoord krijg op mijn email.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 09:13:33 #208
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_160510544
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 16:53 schreef Feestkabouter het volgende:
Rhubarb, ik weet niet of jij een inschatting kunt maken van de flexibiliteit van de toernooicommissie....... als ik nou maar aan 1 onderdeel meedoe en aangeef dat ik op de halve finaledag eventueel om uiterlijk half 12 kan worden ingedeeld (belangrijke afspraken later die dag), zouden ze dat accepteren denk je?

Edit: ik heb de commissie maar meteen even een email gestuurd met deze vraag
Vaak is dat wel te regelen.
Maar wist je dat je uit geloofsovertuiging zelfs er voor mag kiezen om niet te spelen op zondag? Dan moet de wedstrijdleiding dat honoreren :D

Moet natuurlijk wel van te voren worden aangegeven.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  † In Memoriam † dinsdag 8 maart 2016 @ 10:07:09 #209
21636 Feestkabouter
pi_160511405
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 09:13 schreef Komakie het volgende:

[..]

Vaak is dat wel te regelen.
Maar wist je dat je uit geloofsovertuiging zelfs er voor mag kiezen om niet te spelen op zondag? Dan moet de wedstrijdleiding dat honoreren :D

Moet natuurlijk wel van te voren worden aangegeven.
Ja dat heb ik 2 jaar geleden geleerd
  dinsdag 8 maart 2016 @ 10:10:24 #210
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_160511468
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 10:07 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

Ja dat heb ik 2 jaar geleden geleerd
Ik vind het altijd wel grappig aangezien je in het finale weekend nooit verhinderingen mag opgeven. Behalve als het vanuit geloofsovertuiging is... :|W
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_160511741
Zo gisteren eerste potje van het jaar gewonnen ^O^
Verbazingwekkend goed gespeeld :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  † In Memoriam † dinsdag 8 maart 2016 @ 17:36:29 #212
21636 Feestkabouter
pi_160521250
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 10:26 schreef Norrage het volgende:
Zo gisteren eerste potje van het jaar gewonnen ^O^
Verbazingwekkend goed gespeeld :D
qua rating had je pittige tegenstanders, gefeliciteerd!
pi_160537763
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 17:36 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

qua rating had je pittige tegenstanders, gefeliciteerd!
Ja ging wel aardig :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 9 maart 2016 @ 19:27:09 #214
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_160548453
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 13:43 schreef MaLo het volgende:
Terugkomend op mijn snaren: er waren inderdaad synthetische snaren ingezet. Heb het racket opnieuw laten bespannen. Ik heb nu polyester snaren en ben weer helemaal happy. Spin is terug, controle is terug en qua power heb ik niets ingeleverd O+. Merk nu pas dat spin en controle ook weer beter zijn dan met mijn vorige bespanning.

Ik lees trouwens wel dat polyester snaren over het algemeen niet zo geschikt zijn en/of veel gebruikt worden door recreanten, maar ik vind het echt veel fijner spelen.

Edit: en waar het mee begon, mijn snaren verschuiven niet meer :P.
Polyester was voorheen uitsluitend voor gevorderde tennissers (zeg maar speelsterkte 5 en beter). Dat was in de tijd dat polyester net op de markt kwam. Luxilon was toen hofleverancier en langzaam maar zeker zag je toen de ATP spelers overstappen van natuurdarm naar polyester. Luxilon maakt nog steeds zeer stugge en harde snaren (big banger alu zo uit mijn hoofd). Maar voor de goede tennissers maakt dat niet veel uit, die raken 95 van de 100 ballen perfect op de sweetspot.
Vandaag de dag zijn er ondertussen 100-en verschillende polyester, en co-polyester snaren. En daar zitten er zat bij waarmee een recreant prima uit de voeten kan. De ene polyestersnaar is de andere niet.

Doorgaans wordt een polyestersnaar met 10% minder kg. aangetrokken. Normaal 25kg. met polyester 22,5-23 kg. Dit omdat een polyestersnaar veel minder rek heeft, en dus creeer je zelf rek door de snaar iets minder hard aan te trekken.
  woensdag 9 maart 2016 @ 19:41:12 #215
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_160548807
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 19:27 schreef tja77 het volgende:

[..]

Polyester was voorheen uitsluitend voor gevorderde tennissers (zeg maar speelsterkte 5 en beter). Dat was in de tijd dat polyester net op de markt kwam. Luxilon was toen hofleverancier en langzaam maar zeker zag je toen de ATP spelers overstappen van natuurdarm naar polyester. Luxilon maakt nog steeds zeer stugge en harde snaren (big banger alu zo uit mijn hoofd). Maar voor de goede tennissers maakt dat niet veel uit, die raken 95 van de 100 ballen perfect op de sweetspot.
Vandaag de dag zijn er ondertussen 100-en verschillende polyester, en co-polyester snaren. En daar zitten er zat bij waarmee een recreant prima uit de voeten kan. De ene polyestersnaar is de andere niet.

Doorgaans wordt een polyestersnaar met 10% minder kg. aangetrokken. Normaal 25kg. met polyester 22,5-23 kg. Dit omdat een polyestersnaar veel minder rek heeft, en dus creeer je zelf rek door de snaar iets minder hard aan te trekken.
Dank voor je toelichting!
Bij mij is de bespanning op 24 kg gezet. Ik heb een oversized blad en dan schijn je de bespanning juist weer iets hoger te moeten zetten dan bij een racket met een normaal blad, is mij verteld door de nieuwe bespanner. Dus dat lijkt me dan goed :). Ik tennis er in ieder geval heerlijk mee.

Merk van de bespanning is Paficic Poly Force (en heeft een zalmkleur O+ ) . Ik zorg dat ik het nu goed onthoud, als het dan blijft bevallen weet ik waar ik de volgende keer om moet vragen ;).

Zucht, bij onze club zijn ze weer goed bezig met de competitie-indeling. Er staan twee 6e teams op de site en geen 5e team :') . En onze aanvoerster krijgt maar geen antwoord. Dus nu weten we nog niet in welke poule we spelen.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_160569245
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 16:53 schreef Feestkabouter het volgende:
Rhubarb, ik weet niet of jij een inschatting kunt maken van de flexibiliteit van de toernooicommissie....... als ik nou maar aan 1 onderdeel meedoe en aangeef dat ik op de halve finaledag eventueel om uiterlijk half 12 kan worden ingedeeld (belangrijke afspraken later die dag), zouden ze dat accepteren denk je?

Edit: ik heb de commissie maar meteen even een email gestuurd met deze vraag
Denk dat er in overleg wel wat mogelijk is. :)
  † In Memoriam † donderdag 10 maart 2016 @ 17:15:27 #217
21636 Feestkabouter
pi_160569468
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 17:04 schreef rhubarb het volgende:

[..]

Denk dat er in overleg wel wat mogelijk is. :)
de smiley is overtuigend, ik ga een partner vragen!
pi_160905449
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 17:15 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

de smiley is overtuigend, ik ga een partner vragen!
Leuk, mag nog tegen je spelen ook :-) #fokbattle
pi_160924013
Was even oude topics aan het teruglezen. Was alweer veel vergeten over mijn wedstrijden :o.
  † In Memoriam † vrijdag 25 maart 2016 @ 09:38:46 #220
21636 Feestkabouter
pi_160927727
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 23:07 schreef luckass het volgende:
Was even oude topics aan het teruglezen. Was alweer veel vergeten over mijn wedstrijden :o.
vergeten of verdrongen? :P
pi_160938850
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 09:38 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

vergeten of verdrongen? :P
Positief en negatief. Het begint wel weer te kriebelen nu :P.
  maandag 28 maart 2016 @ 15:08:34 #222
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_160999019
Hoi, een nieuweling in het tennis-gedeelte hier! Vanaf 6 April zal ik beginnen aan tennisles, ben erg benieuwd hoe dat zal lopen.

Misschien een rare vraag, maar hebben jullie nog tips voor beginnelingen? :)
With love :*
  † In Memoriam † maandag 28 maart 2016 @ 17:42:28 #223
21636 Feestkabouter
pi_161002224
veel tennissen.
in het begin niet teveel van jezelf verwachten, het moet groeien.
gewoon veel doen.
  maandag 28 maart 2016 @ 17:48:32 #224
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_161002340
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:08 schreef girlnextdoor. het volgende:
Hoi, een nieuweling in het tennis-gedeelte hier! Vanaf 6 April zal ik beginnen aan tennisles, ben erg benieuwd hoe dat zal lopen.

Misschien een rare vraag, maar hebben jullie nog tips voor beginnelingen? :)
Voetenwerk is heilig!
  † In Memoriam † maandag 28 maart 2016 @ 18:14:29 #225
21636 Feestkabouter
pi_161002908
nooit gestrekte benen, altijd met gebogen knieen klaarstaan om de bal te ontvangen
  † In Memoriam † maandag 28 maart 2016 @ 18:15:54 #226
21636 Feestkabouter
pi_161002951
en blijven kijken naar de bal.
de bal komt over het net jouw kant op, blijf je ogen gericht hebben op de bal tot je racket de bal raakt. als je dat vanaf het begin goed doet ontwikkel je het snelst een goed raakmoment.
pi_161017962
Niet gelijk voor de winner willen gaan, maar ballen op 65% van je kunnen slaan. Als je beter wordt kun je dat percentage steeds verder omhoog krikken.
  † In Memoriam † dinsdag 29 maart 2016 @ 10:24:43 #228
21636 Feestkabouter
pi_161018316
het was nog een spannende 3e set zie ik!
gefeliciteerd!
je andere HD-pot wordt ook wel erg gaaf denk ik......

en woensdag onze FOK-clash, leuk!!!
  dinsdag 29 maart 2016 @ 11:00:16 #229
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_161018793
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:15 schreef Feestkabouter het volgende:
en blijven kijken naar de bal.
de bal komt over het net jouw kant op, blijf je ogen gericht hebben op de bal tot je racket de bal raakt. als je dat vanaf het begin goed doet ontwikkel je het snelst een goed raakmoment.
  † In Memoriam † dinsdag 29 maart 2016 @ 13:10:14 #230
21636 Feestkabouter
pi_161020886




  woensdag 30 maart 2016 @ 00:18:04 #231
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_161041631
quote:
Haha, okee het punt is gemaakt :D bedankt voor de tips iedereen.

Alles is inmiddels gekocht, helaas nog een week wachten tot ik mee kan doen met de training. Can't wait :)
With love :*
  † In Memoriam † woensdag 30 maart 2016 @ 22:08:56 #232
21636 Feestkabouter
pi_161061945
Gefeliciteerd R-JL!
Ook van Rhubarb ;)
pi_161090859
Kan ik redelijk eenvoudig van een L1 grip een L3 grip maken?
  vrijdag 1 april 2016 @ 10:16:03 #234
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_161091600
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 09:16 schreef Daan2x256 het volgende:
Kan ik redelijk eenvoudig van een L1 grip een L3 grip maken?
Wat voor merk racket?

Head werkt(e)? met schaaltjes die je gemakkelijk kunt vervangen. Andere manier is een smeltsok, maar hou er rekening mee dat je racket anders aanvoelt. (Andere balans en gewicht).
pi_161140581
http://www.tennis-point.n(...)-02013402510000.html

Zijn deze schoenen ook goed te gebruiken op kunstgras? of is dat echt een groot controle verlies?
  † In Memoriam † zondag 3 april 2016 @ 12:47:28 #236
21636 Feestkabouter
pi_161141323
ik heb er niet echt veel verstand van, maar ik zou het niet doen denk ik.
ik verwacht vooral met zijwaarts bewegen te weinig grip.
  zondag 3 april 2016 @ 13:15:52 #237
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_161141980
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 12:16 schreef truedestiny het volgende:
http://www.tennis-point.n(...)-02013402510000.html

Zijn deze schoenen ook goed te gebruiken op kunstgras? of is dat echt een groot controle verlies?
Er staat bij, schoenen voor op zand.
Kunstgras is ingestrooid met zand, dus het zou normaliter gewoon moeten kunnen.
Ik zweer bij mijn Baricades (ook op kunstgras) en daar zit ook een visgraat motief op de zolen.
Ik ben wel een glijer.
pi_161150717
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 13:15 schreef tja77 het volgende:

[..]

Er staat bij, schoenen voor op zand.
Kunstgras is ingestrooid met zand, dus het zou normaliter gewoon moeten kunnen.
Ik zweer bij mijn Baricades (ook op kunstgras) en daar zit ook een visgraat motief op de zolen.
Ik ben wel een glijer.
Toch wel echt een gravel schoen. Ik denk dat het ook wel goed komt bij de enkele keren dat ik op kunstgras moet spelen.
  † In Memoriam † zondag 3 april 2016 @ 21:49:56 #239
21636 Feestkabouter
pi_161156191
3e toernooiwinst van dit jaar al binnengehaald!
alle 3 de keren in de GD, single en HD beide 1 keer geprobeerd al, maar nog geen finale gehaald.
pi_161170774
Lekker bezig!!

Ik ben op vakantie geveld door een blessure dus de eerste weken even geen tennis vrees ik :( :(
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_161214583
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 22:08 schreef Feestkabouter het volgende:
Gefeliciteerd R-JL!
Ook van Rhubarb ;)
Dank je wel Feestkabouter, ik zie het nu pas ;)

Ps: Gaan we trouwens nog eens een Fok Clash doen?
  † In Memoriam † woensdag 6 april 2016 @ 17:53:04 #242
21636 Feestkabouter
pi_161227005
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 08:14 schreef R-JL het volgende:

[..]

Dank je wel Feestkabouter, ik zie het nu pas ;)

Ps: Gaan we trouwens nog eens een Fok Clash doen?
ja moet nog steeds een keer he....
komende weken kan Norrage alleen helaas niet door een blessure :N
als ie weer kan ga ik data voorstellen!

ik heb vorige week nog tegen Rhubarb getennist, en met Norrage zit in nu in de TC, dus ik spreek hem zo'n beetje dagelijks via de app :)
  † In Memoriam † donderdag 7 april 2016 @ 08:48:40 #243
21636 Feestkabouter
pi_161247248
Wie helpt?
Vrijdagavond gemengd met HE een DE: volledige 3e set of super tiebreak?
pi_161256156
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 08:48 schreef Feestkabouter het volgende:
Wie helpt?
Vrijdagavond gemengd met HE een DE: volledige 3e set of super tiebreak?
Bij ons op de vereniging wordt het volgende gehanteerd:
Telling in avondcompetities (vrijdag- en zaterdagavondteam):
Alle avondcompetities (met uitzondering van de “competities op tijd”) zijn verplicht om in iedere partij een wedstrijdtiebreak (10 punten) als vervangende beslissende (derde) set te spelen.
pi_161256189
Ja dat schijnt hier toch ook de regel te zijn, al mogen de teams het altijd ook wel zelf afspreken met de tegenstander :-)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_161279936
Eindelijk mezelf na 30 jaar eens terug op video gezien :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Interessant om bewezen te zien wat ik altijd al vermoedde: Het ziet er op camera langzamer uit dan in werkelijkheid. In het echt ligt het tempo van de toppers die je op TV ziet veel hoger. Voor ons gevoel speelden we ook op een veel hoger tempo.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_161279996
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 15:03 schreef Knipoogje het volgende:
Eindelijk mezelf na 30 jaar eens terug op video gezien :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Interessant om bewezen te zien wat ik altijd al vermoedde: Het ziet er op camera langzamer uit dan in werkelijkheid. In het echt ligt het tempo van de toppers die je op TV ziet veel hoger. Voor ons gevoel speelden we ook op een veel hoger tempo.
Hey ziet er aardig uit :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_161281661
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 15:03 schreef Knipoogje het volgende:
Eindelijk mezelf na 30 jaar eens terug op video gezien :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Interessant om bewezen te zien wat ik altijd al vermoedde: Het ziet er op camera langzamer uit dan in werkelijkheid. In het echt ligt het tempo van de toppers die je op TV ziet veel hoger. Voor ons gevoel speelden we ook op een veel hoger tempo.
Atalanta?
pi_161281886
Morgen begint het feest weer. Voor het eerst op zaterdag, ben benieuwd hoe dat bevalt. Al weken niet meer getennist, dus dat wordt interessant... :')
pi_161282889
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 april 2016 16:13 schreef Mozart13 het volgende:

[..]

Atalanta?
Nee gewoon NL, maar ik ga volgend jaar waarschijnlijk naar de States voor een paar weken en wilde wel eens weten wat voor toernooi ik me moest inschrijven.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_161283029
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 17:20 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Nee gewoon NL, maar ik ga volgend jaar waarschijnlijk naar de States voor een paar weken en wilde wel eens weten wat voor toernooi ik me moest inschrijven.
https://www.tcatalanta.nl/ :D
pi_161287243
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_161287878
Morgen is het zo ver. De competitie begint weer. *O* *O*
pi_161299945
Ik ga klop krijgen *O*
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_161316841
2-6 4-5 achter maar toch nog gewonnen. 2-6 7-5 6-4 *O*
  zondag 10 april 2016 @ 07:32:17 #256
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_161321924
Ik moet vandaag om 9 uur...wat een tijd...
Maar wel zin in *O*
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
  zondag 10 april 2016 @ 10:27:29 #257
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_161323252
Nou, ik heb zowel mijn enkelpartij als mijn dubbelpartij verloren.
Ik speelde (zeker in de dubbel) behoorlijk goed voor mijn doen maar de tegenstander(s) waren gewoon beter.
Volgende week beter :)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  zondag 10 april 2016 @ 10:28:00 #258
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_161323260
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 22:53 schreef Gruisman het volgende:
2-6 4-5 achter maar toch nog gewonnen. 2-6 7-5 6-4 *O*
O, dat is zooo lekker winnen :D
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_161323745
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 11:30 schreef Knipoogje het volgende:
Ik ga klop krijgen *O*
0-6 0-6 inderdaad ;(

tegenstander was 2.9
beter een knipoog dan een blauw oog
  zondag 10 april 2016 @ 20:09:20 #260
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_161334929
Tegenstanders konden er echt niks van, 6-0 6-0 in de enkel en 6-1 6-0 in de dubbel
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
  † In Memoriam † zondag 10 april 2016 @ 22:14:06 #261
21636 Feestkabouter
pi_161340299
ik ook 06 06 verloren van een 3 (ik 5)
paar leuke rallies gepakt
pi_161345133
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 22:14 schreef Feestkabouter het volgende:
ik ook 06 06 verloren van een 3 (ik 5)
paar leuke rallies gepakt
Echt bizar die 3 _O- 5e klasse zondag _O-

Gisteren 3e klasse zondag lopen kijken, daar was de beste heer een 4.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 11 april 2016 @ 09:58:26 #263
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_161345209
quote:
7s.gif Op maandag 11 april 2016 09:54 schreef Norrage het volgende:

[..]

Echt bizar die 3 _O- 5e klasse zondag _O-

Gisteren 3e klasse zondag lopen kijken, daar was de beste heer een 4.
Wij spelen 5e klasse zaterdag (dames) en daar zitten ontzettend veel 5en en 6en in, voor wat we nu hebben gezien. En wij zijn 7's en vooral 8en :') . Vorig jaar speelden we vooral tegen 7 en 8, met af en toe een 6 erbij.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_161346191
Het was voor mij lekker afzien. half 9 aanwezig moeten zijn op de club.
Meteen aan de bak tegen een 4. 3-6, 6-4, 6-7 verloren.
Langzame start meteen 0-5 achter gelukkig nog terug gekomen tot 3-6, in de 3e set kunnen uitserveren sla 2 goede eerste service,waarvan allebei de returns via de net band dood achter het net vallen....
Wel een lekkere pot als eerste van het seizoen meteen 3 uur lang.

De dubbel gelukkig kunnen winnen, ook in 3 sets. Totaal 5 1/2 uur op de baan gestaan.
pi_161347671
Meer mensen die last van van slijtplekken onder de grote teen in de inlegzool? Heb best wel goede schoenen van Asics alleen ben met beide grote tenen nu dwars door de inlegzool heen gesleten...

Heb dit probleem niet met gewone schoenen of hardloopschoenen.
  maandag 11 april 2016 @ 16:18:12 #266
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_161351908
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 12:23 schreef Parelhoofd het volgende:
Meer mensen die last van van slijtplekken onder de grote teen in de inlegzool? Heb best wel goede schoenen van Asics alleen ben met beide grote tenen nu dwars door de inlegzool heen gesleten...

Heb dit probleem niet met gewone schoenen of hardloopschoenen.
Altijd al last van gehad.
Ik speel al jaren met Adidas Barricades, gaat een half jaar goed (met 2 keer in de week tennis). En idd precies ter plekke van de grote teen een gat in de inlegzool. De rest van de zool ijft vrijwel intact. Ik heb nu 3 paar Barricades die ik door rouleer, en afstem op de rest van mijn outfit.
Een half jaar is het max. dat ik haal met een paar tennisschoenen. Nike's houden het een maand of 3-4 vol.
pi_161352077
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 16:18 schreef tja77 het volgende:

[..]

Altijd al last van gehad.
Ik speel al jaren met Adidas Barricades, gaat een half jaar goed (met 2 keer in de week tennis). En idd precies ter plekke van de grote teen een gat in de inlegzool. De rest van de zool ijft vrijwel intact. Ik heb nu 3 paar Barricades die ik door rouleer, en afstem op de rest van mijn outfit.
Een half jaar is het max. dat ik haal met een paar tennisschoenen. Nike's houden het een maand of 3-4 vol.
Zoiets als dit.
Ik had ooit een Barricade die het 2 jaar volhield, speciale Murray editie en was wat steviger, maar verder houden mijn schoenen het max een half seizoen vol. Of rechts een gat, of inderdaad bij de grote teen.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 11 april 2016 @ 17:39:40 #268
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_161353193
Als ik glij (ja ik ben een glijer) sleep ik met de binnenkant van de wreef van mijn achterste voet over de grond. De Barricades hebben een versteviging daar, de zool wordt daar als het ware omhoog doogetrokken.
Merken schoenen die dat niet hebben, kunnen na een paar weken in de prullenbak, gewoon omdat er gaten komen op die plek.
pi_161353297
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 17:39 schreef tja77 het volgende:
Als ik glij (ja ik ben een glijer) sleep ik met de binnenkant van de wreef van mijn achterste voet over de grond. De Barricades hebben een versteviging daar, de zool wordt daar als het ware omhoog doogetrokken.
Merken schoenen die dat niet hebben, kunnen na een paar weken in de prullenbak, gewoon omdat er gaten komen op die plek.
Precies, heb ik ook. Maar de nieuwe Barricades lijken er niet meer tegen bestand te zijn :(
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 11 april 2016 @ 17:58:20 #270
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_161353540
quote:
7s.gif Op maandag 11 april 2016 17:44 schreef Norrage het volgende:

[..]

Precies, heb ik ook. Maar de nieuwe Barricades lijken er niet meer tegen bestand te zijn :(
Deze heb ik nu, die donkergroene nopjes, worden na het schuiven geel.

  maandag 11 april 2016 @ 17:58:54 #271
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_161353550
En niet haten op mijn schoenen...
pi_161353595
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 17:58 schreef tja77 het volgende:

[..]

Deze heb ik nu, die donkergroene nopjes, worden na het schuiven geel.

[ afbeelding ]
Ja deze heb ik ook, soort van vorige versie. Superlelijk ja. _O-
Die zijkant blijft het nog wel een beetje houden maar mij hele neus is al bijna kapot en hij wordt er maar lelijker op..
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  † In Memoriam † maandag 11 april 2016 @ 18:47:16 #273
21636 Feestkabouter
pi_161354318
Nog lelijker....
pi_161354488
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 18:47 schreef Feestkabouter het volgende:
Nog lelijker....
Beeld je in: Wit, en dan die vakjes die daar geel zijn ook, en die werdene na 1 keer spelen rood door het gravel. Alsof ik schoenen met de mazelen heb. Ondertussen is alles weggesleten dus ziet er iets normaler uit,,..

Tsja, ik kreeg ze gratis (van de garantie) omdat andere barricades na 3 weken al kapot waren.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_161355682
O een bekend probleem dus! Zat er aan te denken om nu de zool te vervangen door zo een inlegzool. Misschien eens kijken bij Runner World of iets dergelijks. Weet van mijzelf dat ik lichte x-benen heb waardoor wat meer druk valt op de binnenkant van mijn voeten. Maar goed, bij tennis zet je natuurlijk continue af en beweeg je vln heen waarbij je met redelijk wat kracht afzet.
Ik baal ook van al die kleurtjes op schoenen tegenwoordig. Gewoon wit is bijna niet meer te krijgen
  maandag 11 april 2016 @ 20:02:38 #276
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_161356385
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 18:47 schreef Feestkabouter het volgende:
Nog lelijker....
Hey, denk erom jij.
De foto doet geen eer aan de ware schoonheid van deze pattas.
  maandag 11 april 2016 @ 20:04:27 #277
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_161356434
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 19:40 schreef Parelhoofd het volgende:
O een bekend probleem dus! Zat er aan te denken om nu de zool te vervangen door zo een inlegzool. Misschien eens kijken bij Runner World of iets dergelijks. Weet van mijzelf dat ik lichte x-benen heb waardoor wat meer druk valt op de binnenkant van mijn voeten. Maar goed, bij tennis zet je natuurlijk continue af en beweeg je vln heen waarbij je met redelijk wat kracht afzet.
Ik baal ook van al die kleurtjes op schoenen tegenwoordig. Gewoon wit is bijna niet meer te krijgen
Bij Adidas en Nike heb je de mogelijkheid je eigen schoen samen te stellen. Kun je de mooiste kleuren combineren, of gewoon helemaal wit, of een klein kleurtje ergens.
pi_161396842

Ondanks ons 2-2 gelijkspel toch eerste na dag 1. :D :D
Zelf de HD gewonnen 3-6 6-4 10-7, met een netbal op matchpoint! Haha! ~O> :@
De GD ook gewonnen. :)
7-5 2-1 voor, zelf aan service, lange rally. Helemaal buiten adem. :') Daardoor game weg gegevens en de volgende 2 games ook. Bij 2-5 achter de set bewust weggegeven. Even water halen. Hoofd leeg en dan de supertiebreak in. Na 5 punten staat het 5-0 voor ons. :s) Verder de tiebreak goed uitgespeeld. 10-4 winst. O+
pi_161398030
Haha, alles gelijkspel :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_161406287
Alle kansen nog, haha. Al moesten we deze wel winnen. Zijn wel veel goede teams. :)
Wel leuk veel uit regio utrecht bij jullie.
pi_161406813
LTC Vechtlust _O- wat een naam
  † In Memoriam † woensdag 13 april 2016 @ 22:23:10 #282
21636 Feestkabouter
pi_161412150
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 19:56 schreef Gruisman het volgende:
LTC Vechtlust _O- wat een naam
Ja grappig :+
pi_161414409
Vechtlust Utrecht. 1 keer uit gespeeld tijdens competitie. Wat een leuke club met heerlijke gravelbanen. :)
Jammer dat ze dit jaar naar ons komen.
pi_161417749
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 19:56 schreef Gruisman het volgende:
LTC Vechtlust _O- wat een naam
8-)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zaterdag 16 april 2016 @ 14:38:06 #285
224960 highender
Travellin' Light
pi_161468104
Gisteravond 3-1 gewonnen, had eigenlijk 4-0 moeten zijn maar een supertiebreak :X verpestte het feestje. Wel erg lekker getennist en voorlopig staan we #1.
  zaterdag 16 april 2016 @ 14:42:50 #286
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_161468187
Gisteren in mogen vallen bij mixteam 1 dat hoofdklasse speelt.
4-0 gewonnen, en bijna 3 tiendevan mijn DSS afgeknabbelt. Waren om 02:00 uur thuis, dus redelijk vroeg. Waar zijn de tijden gebleven dat het steevast 05:00 uur werd?

Een ander team waarin ik ook tennis, had deze uitslagen gescoord vandaag (gewonnen team). Ik ben blij dat ik niet meedeed



[ Bericht 33% gewijzigd door tja77 op 16-04-2016 17:32:33 ]
pi_161511639
Weer klop gehad :')



Toch 4 games *O*
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_161516556
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 23:29 schreef Knipoogje het volgende:
Weer klop gehad :')

[ afbeelding ]

Toch 4 games *O*
Wat voor klasse speel jij _O-
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_161518328
quote:
7s.gif Op maandag 18 april 2016 11:03 schreef Norrage het volgende:

[..]

Wat voor klasse speel jij _O-
Zaterdag 1e klasse.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_161519486
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 12:16 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Zaterdag 1e klasse.
Serieus? _O-
En dan 2tjes? :D Voor hoofdklasse is dat nog hoog. En nu al 2 teams op rij :D

[ Bericht 10% gewijzigd door Norrage op 18-04-2016 13:12:38 ]
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_161521178
quote:
7s.gif Op maandag 18 april 2016 13:06 schreef Norrage het volgende:
Serieus? _O-
En dan 2tjes? :D Voor hoofdklasse is dat nog hoog. En nu al 2 teams op rij :D
Eerste single is meestal een goeie 3, daarna loopt het af naar 4 en eindigt soms met een 5. Maar ja, ik moet telkens die 1e spelen haha.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_161697477
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 14:38 schreef highender het volgende:
Gisteravond 3-1 gewonnen, had eigenlijk 4-0 moeten zijn maar een supertiebreak :X verpestte het feestje. Wel erg lekker getennist en voorlopig staan we #1.
Bij welke club speel je?
Wij vrijdag ook 3-1 winst. Zoals de rest van de wedstrijden in de poule ook 3-1 haha.
pi_161700058
7-6 6-7 1-5 matchpoint tegen, en toch nog gewonnen met 7-6 6-7 7-6 in de single _O-
pi_161703491
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 13:38 schreef rhubarb het volgende:
7-6 6-7 1-5 matchpoint tegen, en toch nog gewonnen met 7-6 6-7 7-6 in de single _O-
:D
pi_161705787
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 13:38 schreef rhubarb het volgende:
7-6 6-7 1-5 matchpoint tegen, en toch nog gewonnen met 7-6 6-7 7-6 in de single _O-
Netjes! Hier precies omgekeerd... 6-3 5-1, paar matchpunten voor en toch de wedstrijd verliezen ;(
Dan denk je, zo laatste game, lekker aan de bitterballen! Kun je vervolgens nog een uur in de kou vernikkelen omdat je maten de wedstrijd uit handen geven :(
beter een knipoog dan een blauw oog
  † In Memoriam † maandag 9 mei 2016 @ 11:44:19 #296
21636 Feestkabouter
pi_162033763
Goed: dus de VCL krijgt op 4 mei een email van de KNLTB met de melding dat de inschrijvingen voor de najaarscompetitie op 1 juni binnen moeten zijn!!!!!

Ze zijn nog steeds gestoord.
  maandag 9 mei 2016 @ 11:54:00 #297
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_162033974
Zaterdag heel verrassend een dubbel gewonnen tegen een 5.1 en een 7.1. Wij waren 7.7 en 7.8.

Op zich waren zij beter, maar we konden ze uit hun spel halen door actief netspel en lobs O+. Die lobs vertraagden hun snelle spel en daardoor forceerden zij hun slagen.

Weet niet wie er meer verbaasd was dat wij wonnen, 6-4 6-4 :P.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_162034144
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 11:44 schreef Feestkabouter het volgende:
Goed: dus de VCL krijgt op 4 mei een email van de KNLTB met de melding dat de inschrijvingen voor de najaarscompetitie op 1 juni binnen moeten zijn!!!!!

Ze zijn nog steeds gestoord.
_O- :'(

Achja....
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_162034153
Ik ook weer gespeeld en meteen 3 uur in de hitte. En het ging goed. en gewonnen *O* dubbeltje. Sta nu weer 4.x O+
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  † In Memoriam † vrijdag 13 mei 2016 @ 20:35:41 #300
21636 Feestkabouter
pi_162162082
Gisteren skate-ongeluk gehad, ziekenhuis, niks gebroken maar minimaal 4 weken mitella en rust en geen tennis :'( :'( :'(
  woensdag 18 mei 2016 @ 22:58:26 #301
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_162311898
dicht
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')