Bij ons op de vereniging is er elke zondagochtend een groepje redelijk goede heren waarmee altijd getennist kan worden. Enig nadeel is dat het om 08:30 uur verzamelen is.quote:Op maandag 27 juli 2015 19:40 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
ik zie het!
ik heb voor dinsdag 4 augustus waarschijnlijk nog 7 wedstrijden te spelen![]()
2 kwartfinales, bij het ene onderdeel sta ik eerste geplaatst, bij het andere onderdeel heb ik de 2e geplaatste er al uit gewipt, dus tot en met zondag mogelijk 6 wedstrijden, en dan maandag mijn single in ons toernooi.
ik hoop dat het je lukt komend weekend om nog een balletje te slaan!
ciao
ik neem aan dat je nu de sterren van de hemel aan het slaan bent, zodat we daar dinsdagavond mee door kunnen gaanquote:Op maandag 27 juli 2015 20:01 schreef tja77 het volgende:
[..]
Bij ons op de vereniging is er elke zondagochtend een groepje redelijk goede heren waarmee altijd getennist kan worden. Enig nadeel is dat het om 08:30 uur verzamelen is.
Das mijn laatste noodoplossing.
Succes met je wedstrijden.
quote:Op zondag 2 augustus 2015 09:23 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
ik neem aan dat je nu de sterren van de hemel aan het slaan bent, zodat we daar dinsdagavond mee door kunnen gaan
ik heb inderdaad wel erg lekker staan slaan...... maar jij ook. jouw service moest er nog even inkomen maar daarna heb je er best een aantal lekker geboemd, en de vele lekkere forehand-strepen van jou waren ook erg fijn.... ook al zijn die volgens jou dan nog maar 60%quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 21:47 schreef tja77 het volgende:
Feestkabouter heerstte op de baan
Hoop dat ik de volgende pot wat beter ben, zal nodig zijn tegen waarschijnlijk het geplaatste koppel.
Wat ben jij gemotiveerd zeg? Ooit nog richting 3/4?? On topoc. Gaat goed met de toernooien. Al een hd6 gewonnen en singles vaak halve finalequote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:57 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
ik heb inderdaad wel erg lekker staan slaan...... maar jij ook. jouw service moest er nog even inkomen maar daarna heb je er best een aantal lekker geboemd, en de vele lekkere forehand-strepen van jou waren ook erg fijn.... ook al zijn die volgens jou dan nog maar 60%
gezien jouw eerdere manier van posten heb ik even vraagtekens bij hoe ik deze post van jou moet lezen........ serieus of sarcastisch? ik snap ook niet hoe jij in mijn posts leest dat ik gemotiveerd ben..... nou ja laat ik met mijn positieve mind maar van het goed uitgaan en even serieus op je vraag antwoorden: de illusie van een 4 worden heb ik al opgegeven, daar ben ik echt te oud voor. maar wie weet behaal ik ooit nog eens een actuele rating die net onder de 5.0 is.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 00:34 schreef jantjevertonghen het volgende:
[..]
Wat ben jij gemotiveerd zeg? Ooit nog richting 3/4?? On topoc. Gaat goed met de toernooien. Al een hd6 gewonnen en singles vaak halve finale
Nee ben serieus. Omdat je enorm veel wedstrijden speelt, daar heb je toch echt motivatie voor nodig.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 01:12 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
gezien jouw eerdere manier van posten heb ik even vraagtekens bij hoe ik deze post van jou moet lezen........ serieus of sarcastisch? ik snap ook niet hoe jij in mijn posts leest dat ik gemotiveerd ben..... nou ja laat ik met mijn positieve mind maar van het goed uitgaan en even serieus op je vraag antwoorden: de illusie van een 4 worden heb ik al opgegeven, daar ben ik echt te oud voor. maar wie weet behaal ik ooit nog eens een actuele rating die net onder de 5.0 is.
dat is op zich een interessant gegeven, ik herken het wel en eigenlijk vermoed ik dat veel mensen het wel zullen herkennen (dat is bij deze dan de vraag aan anderen): slechts heel zelden winnen van iemand die ongeveer een heel punt of zelfs iets meer beter staat, en helaas wat vaker verliezen van iemand die een heel punt of iets meer slechter staat.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 00:48 schreef jantjevertonghen het volgende:
Waarvl ik erg mee vastloop isbl dat ik nooit stunt tegen veel betere spelers (heel punt hoger). Daar zou ik meer mee moeten verdienen.
Ik ken overigens mensen van 48 die gewoon nog 2.5 staan. Als jij aan je techniek blijft schaven en dergelijke is er ook op latere leeftijd nog progressie mogelijk hoor.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 01:12 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
gezien jouw eerdere manier van posten heb ik even vraagtekens bij hoe ik deze post van jou moet lezen........ serieus of sarcastisch? ik snap ook niet hoe jij in mijn posts leest dat ik gemotiveerd ben..... nou ja laat ik met mijn positieve mind maar van het goed uitgaan en even serieus op je vraag antwoorden: de illusie van een 4 worden heb ik al opgegeven, daar ben ik echt te oud voor. maar wie weet behaal ik ooit nog eens een actuele rating die net onder de 5.0 is.
oh ok, dat van die motivatie was dus niet zozeer een reactie op mijn post. ja ik tennis veel, als ik geen relatie heb is tennis mijn belangrijkste tijdsbesteding en hobby. liefst wel 100 wedstrijden per jaar.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 01:13 schreef jantjevertonghen het volgende:
[..]
Nee ben serieus. Omdat je enorm veel wedstrijden speelt, daar heb je toch echt motivatie voor nodig.
Ik vind 3 wedstrijden in een week al erg veel.
mijn vraag is dan: welke leeftijd hadden ze toen ze dat punt bereikten? of hebben ze misschien zelfs nog hoger gestaan?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 01:14 schreef jantjevertonghen het volgende:
[..]
Ik ken overigens mensen van 48 die gewoon nog 2.5 staan. Als jij aan je techniek blijft schaven en dergelijke is er ook op latere leeftijd nog progressie mogelijk hoor.
Dat is waar. Ze waren al jong erg goed, en hebben dat door geregeld te trainen enigszings op niveau kunnen houden. Dus niet echt vergelijkbaar. Toch moet 4.6 oid er zeker in zitten.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 01:17 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
mijn vraag is dan: welke leeftijd hadden ze toen ze dat punt bereikten? of hebben ze misschien zelfs nog hoger gestaan?
ik sprak er van de week ook 2 van in de 50 die 2 en 3 zijn, maar die zijn jaren geleden ook (A)1 geweest.
Echt? Nou dan is speelsterkte 2 of 3 ook niet echt topsport meer te noemen.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 01:17 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
mijn vraag is dan: welke leeftijd hadden ze toen ze dat punt bereikten? of hebben ze misschien zelfs nog hoger gestaan?
ik sprak er van de week ook 2 van in de 50 die 2 en 3 zijn, maar die zijn jaren geleden ook (A)1 geweest.
maar dankzij mijn adhd ben ik nogal wisselvallig en betwijfel ik die 4.6.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 02:00 schreef jantjevertonghen het volgende:
[..]
Dat is waar. Ze waren al jong erg goed, en hebben dat door geregeld te trainen enigszings op niveau kunnen houden. Dus niet echt vergelijkbaar. Toch moet 4.6 oid er zeker in zitten.
Zeker gezien het enorme aantallen toernooien dat jij speelt
Adhd is extra energie. Al getennist met ritalin? Misschien helpt dat je?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:07 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
maar dankzij mijn adhd ben ik nogal wisselvallig en betwijfel ik die 4.6.
maar ondanks die twijfels blijf ik er wel voor gaan en blijf ik mezelf proberen te verbeteren.
genoeg energie om zoveel te tennissen, dat is het voordeel.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:20 schreef jantjevertonghen het volgende:
[..]
Adhd is extra energie. Al getennist met ritalin? Misschien helpt dat je?
Moest wel vreselijk lachen om je post laatst. Dat je een wedstrijd stopte omdat iemand alleen maar slice speelde
Hahaha wat een kneus.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 12:03 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
genoeg energie om zoveel te tennissen, dat is het voordeel.
maar op voldoende concentratie hoef ik niet altijd te rekenen. mijn medicatie helpt daarbij helaas niet.
over dat slicen: een paar dagen na die wedstrijd zat ik te kletsen met wat mannen (ik had een HD gekeken van 2 vrienden), ik vertelde over die slicer, en 1 van die tegenstanders van mijn maten meteen: oh was jij diegene die had opgegeven??
ik: ja.
hij: oh wat een leugenaar was dat! ik heb de finale tegen hem gespeeld en ik zag dat zijn vorige tegenstander had opgegeven, dus ik vroeg voor de wedstrijd wat er was gebeurd. toen was het antwoord dat het waarschijnlijk door de warmte kwam. maar na 1 game in de wedstrijd wist ik al: die kerel (jij dus, Feestkabouter) heeft niet opgegeven vanwege de warmte, maar vanwege je kutspel! een paar games later zei ik dat ook tegen hem, en toen gaf ie het wel schoorvoetend toe.
ik ga zo'n wedstrijd ook altijd wel in met de mentaliteit om de ander toch kapot te krijgen, maar ik ben zelf ook maar een mens, en vooral mentaal erg breekbaar.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 01:13 schreef jantjevertonghen het volgende:
[..]
Hahaha wat een kneus.
Misschien moet je proberen het op een slijtage slag te laten uitkomen in een wedstrijd? Dan win je met jouw energie.
Hoe oud ben je overigens dat je nu al aangeeft geen hoop op progressie meer te hebben.
Komt goequote:Op vrijdag 7 augustus 2015 01:27 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
ik ga zo'n wedstrijd ook altijd wel in met de mentaliteit om de ander toch kapot te krijgen, maar ik ben zelf ook maar een mens, en vooral mentaal erg breekbaar.
het antwoord op je vraag is het antwoord op alles.
Ja nog steeds 3e volledig.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 14:30 schreef Feestkabouter het volgende:
Norrage, jij weet dit: najaarscompetitie, zondag, mix, 5 wedstrijden (dus met 2 singles), hebben alle wedstrijden tegenwoordig nog steeds een volledige 3e set?
het is jammer, maar toch was het een mooie pot. ik heb lekker staan spelen, en het waren leuke tegenstanders.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 15:34 schreef tja77 het volgende:
Kuttennis, sorry Feestkabouter ik kreeg het vandaag niet voor elkaar.
Niks liep zoals het hoort te gaan, alles was benedenmaats, en als je dan in 3 sets verliest is dat zwaar kut.
Tip: Ga trainen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 15:34 schreef tja77 het volgende:
Kuttennis, sorry Feestkabouter ik kreeg het vandaag niet voor elkaar.
Niks liep zoals het hoort te gaan, alles was benedenmaats, en als je dan in 3 sets verliest is dat zwaar kut.
No shit Sherlock,quote:
Dat is echt belachelijk ja.Ik zou als tegenstander ook er voor hebben gekozen om je een voorsprong te geven van 2-0. Op deze manier wil je niet winnen in een super-tiebreak.quote:Op zondag 9 augustus 2015 17:23 schreef Feestkabouter het volgende:
wat een tering tyfus kuttoernooi is dat Hambaken in Brabant zeg!!!!!
sta je met 2-0 en 30-30 voor in de 3e set, komt er ineens iemand van de toernooileiding vertellen dat we ipv een 3e set een super-tiebreak moeten spelen. dus jammer van die 2 games die ik al had gewonnen, die gaan de prullenbak in.
BGD nog gebeld, maar die zei hetzelfde.
niemand die ons dat heeft verteld, ja 'het staat op de wedstrijdtafel op papier'. het hele park hangt vol met tig sponsors en allerlei meldingen in allerlei kleuren, maar toch zeggen ze dan dat het MIJN verantwoordelijkheid is om te weten welke regels er gelden...... ik dacht het niet!
ja het staat op die tafel, maar als ik daar aankom kijk ik de mensen gewoon vriendelijk aan ipv dat ik kijk wat voor mededelingen ze eventueel nog op tafel hebben geplakt.
kutzooi.
uiteraard verloren. maar anders had er net zoveel boosheid in deze post gezeten.
Ik kan ontkrachten dat Feestkabouter Luc heet.quote:Op zondag 9 augustus 2015 22:25 schreef jantjevertonghen het volgende:
[..]
Dat is echt belachelijk ja.Ik zou als tegenstander ook er voor hebben gekozen om je een voorsprong te geven van 2-0. Op deze manier wil je niet winnen in een super-tiebreak.
Zuur, lekker door naar het volgende toernooi.
Weet nu wel dat je Luc heet haha
Dat zijn ze zelfs verplicht. Sterker nog: Bij het toernooi op ons park was er iets soortgelijks.quote:Op zondag 9 augustus 2015 22:30 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik kan ontkrachten dat Feestkabouter Luc heet.
Ik vind trouwens dat het de taak is van de toernooileiding om duidelijk aan elke speler te melden wanneer er sprake is van een 3e set super tie break. En bij een gewone derde set, niks melden.
Ik denk de drukte (wel raar want via via hoorde ik dat het aantal mensen dat uitgeloot is minimaal is itt andere jaren) maar vooral de gemeente die handhaaft op doven lampen en sluiten barquote:Op zondag 9 augustus 2015 23:18 schreef Norrage het volgende:
Wat was uberhaupt de reden van de 3e set tiebreak? Slecht weer?
nee gewoon standaard om wat meer vat op de planning te houden, minder uitloop.quote:Op zondag 9 augustus 2015 23:18 schreef Norrage het volgende:
Soms bij een te vol gepland toernooi wordt dat nog wel eens gedaan om uitlopen tegen te gaan. Het kloterige is, dat wanneer je in poules speelt, en 1 wedstrijd gaat per ongeluk toch over een volledige 3e set, dat je als organisatie een probleem hebt. In een sheet maakt het mijn inziens niks uit. Heb al ooit een toernooi gespeeld dat ze op 1 dag (finale weekend zaterdag) vanwege de hoge temperaturen alle 3e sets super tie breaks deden.quote:Op zondag 9 augustus 2015 23:18 schreef Norrage het volgende:
Dan honderd keer liever een supertiebreakquote:Op zondag 9 augustus 2015 23:25 schreef tja77 het volgende:
[..]
Oplossing was, de komende 3 dagen alle sets van alle wedstrijden beginnen met 2-2 in games. Dus korte setjes.
Sorry was erg onprofessioneel om je naam te noemen. Maar vent, wat speel jij ongekend veel tennistoernooien zeg. prachtig die passie. Hoe combineer je dat met alles?quote:Op zondag 9 augustus 2015 23:22 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
nee gewoon standaard om wat meer vat op de planning te houden, minder uitloop.
heel gek: alle wedstrijden in poules en de finales hebben wel een volledige 3e set, alle voorrondes t/m halve finales hebben een super-tie-break.
het aantal wedstrijden dat je mag toelaten in het toernooi blijft gelijk, dus het zou niet moeten uitmaken.quote:Op zondag 9 augustus 2015 23:40 schreef Norrage het volgende:
Wat een onzin zeg, als vol is dan loot je toch gewoon mensen uit?
walkover geven betekent dat sowieso niemand een rating krijgt voor die wedstrijd.quote:Op zondag 9 augustus 2015 23:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dan honderd keer liever een supertiebreak
Als iemand vooraf een wedstrijd opgeeft, dan heeft dat toch geen invloed op zijn rating? En bij het berekenen van het resultaat van een wedstrijd, wordt nu gekeken naar je rating begin jaar ook al ben je een punt gezakt?
bij de meeste verenigingen zitten ze altijd te springen om vrijwilligers. maar je moet wel samen kunnen werken, in je eentje is het echt teveel werk, en tijdens het toernooi ook met mensen (deelnemers) kunnen omgaan...... en gezien onze eerdere aanvaringen in deze topicreeks vraag ik me af of je geschikt bent voor die aspecten.quote:Op maandag 10 augustus 2015 00:05 schreef jantjevertonghen het volgende:
k zou overigens wel eens zelf zo een toernooi willen organiseren.
Weet iemand hoeveel tijd je aan de organisatie kwijt bent? Hondenbaan?
En is het lastig om in wedstrijdleiding te komen ergens?
Aardig wel.quote:Op maandag 10 augustus 2015 00:10 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
bij de meeste verenigingen zitten ze altijd te springen om vrijwilligers. maar je moet wel samen kunnen werken, in je eentje is het echt teveel werk, en tijdens het toernooi ook met mensen (deelnemers) kunnen omgaan...... en gezien onze eerdere aanvaringen in deze topicreeks vraag ik me af of je geschikt bent voor die aspecten.
en vooral het plannen en alles wat daarbij komt kijken is iets waar je in moet groeien. meekijken met anderen en flink inzicht krijgen voordat je zelf aan de slag gaat.
zeer onprofessioneel, maar ik neem aan dat posten op een forum dan ook niet je professie is?quote:Op maandag 10 augustus 2015 00:03 schreef jantjevertonghen het volgende:
[..]
Sorry was erg onprofessioneel om je naam te noemen. Maar vent, wat speel jij ongekend veel tennistoernooien zeg. prachtig die passie. Hoe combineer je dat met alles?
Je bent wel in rating gedaald zie ik.
Hoe je het combineert met een eventuele relatie baan of studiequote:Op maandag 10 augustus 2015 00:15 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
zeer onprofessioneel, maar ik neem aan dat posten op een forum dan ook niet je professie is?
gelukkig heb ik me met een kleine tweak/leugen hier en daar dermate ingedekt dat je niet makkelijk zult achterhalen wie ik werkelijk ben. toevallig noemde je mijn doopnaam, maar die is op internet nergens te vinden
ik speel nog meer toernooien dan die naam die je in gedachten had.
hoe ik het combineer met alles? zoals wat? ik combineer niks, ik tennis gewoon. de rest is een beetje bijzaak.
en gelukkig ben ik niet in rating gedaald.....
d: geen van bovenstaandequote:Op maandag 10 augustus 2015 00:16 schreef jantjevertonghen het volgende:
[..]
Hoe je het combineert met een eventuele relatie baan of studie
Dusbjij leeft als een tennisprof? Hele dag uitkijken maar een tenniswedstrijdquote:
als je dat zo wil zien.....quote:Op maandag 10 augustus 2015 01:07 schreef jantjevertonghen het volgende:
[..]
Dusbjij leeft als een tennisprof? Hele dag uitkijken maar een tenniswedstrijd
Dan moeten ze minder toelaten. Achterlijk toernooiquote:Op maandag 10 augustus 2015 00:04 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
het aantal wedstrijden dat je mag toelaten in het toernooi blijft gelijk, dus het zou niet moeten uitmaken.
Hoezo is toch gewoon grapje, hierdoor gekwetst voelen lijkt me wat overdreven,quote:Op maandag 10 augustus 2015 14:41 schreef rhubarb het volgende:
[..]
Ga ergens anders vervelend doen als je iemands situatie niet goed kent
ik kan wat hebben, ik zit er niet mee, maar een hoop mensen die in dezelfde situatie zitten zouden je reactie een stuk minder goed trekken denk ik.quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:26 schreef jantjevertonghen het volgende:
[..]
Hoezo is toch gewoon grapje, hierdoor gekwetst voelen lijkt me wat overdreven,
Dat is het probleem van een forum, je weet nooit hoe erg iemand zijn problemen zijn.quote:Op maandag 10 augustus 2015 20:11 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
ik kan wat hebben, ik zit er niet mee, maar een hoop mensen die in dezelfde situatie zitten zouden je reactie een stuk minder goed trekken denk ik.
en met jouw wispelturige post-gedrag is het soms erg moeilijk inschatten in hoeverre je iets als een grapje bedoelt.
Ik hoor het al, een tennis minnend gemeente bestuurquote:Op zondag 9 augustus 2015 23:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik denk de drukte (wel raar want via via hoorde ik dat het aantal mensen dat uitgeloot is minimaal is itt andere jaren) maar vooral de gemeente die handhaaft op doven lampen en sluiten bar
gewoon effe achteraan gaan bellen, zetten ze toch wel recht.quote:Op maandag 21 september 2015 15:20 schreef rhubarb het volgende:
Eerste dag een 3,4 gescoord in de dubbel als 5je. Beetje jammer alleen dat ik in de haast een krabbel zet onder een wedstrijdformulier waarop staat dat we tegen hun mindere dubbel gespeeld zouden hebben.
ik heb nog nooit zo weinig verloren :pquote:Op maandag 21 september 2015 14:44 schreef Norrage het volgende:
Zo weer najaars
Hoe gaat het bij jullie?
En Kaboutertje is nu lid bij mijn club. Nu moet ik een beetje een team voor hem zien te vinden, pff![]()
Prestige alleen voor 3-tjes gaat me wat te ver.quote:Op dinsdag 22 september 2015 01:34 schreef BlauweSporttas het volgende:
Bezocht laatst een tenniswinkel en de verkoper beweerde dat de Prestige eigenlijk alleen voor goede 3tjes en beter bedoeld is. Wat is jullie mening daarover? Of hij er echt veel verstand van had weet ik niet, want hij beweerde ook dat de Prestige een heel stijf racket is. Als de Prestige iets niet is is het een stijf racket. Het is een control racket en die zijn nooit stijf.
Wat vinden jullie verder van dit racket: M5.0
HEADSIZE: 100sq.inch
UNSTRUNG WEIGHT: 277g
UNSTRUNG BALANCE: 330mm
wat een koningquote:Op zondag 27 september 2015 12:19 schreef Gruisman het volgende:
Gister toch weer een verschrikkelijk competitie dagje zeg![]()
Onze dubbel tegenstanders, nooit zulke onsportieve gasten meegemaakt. Ze gaven het begrip spelvertraging echt een nieuwe dimensie
serieus gewoon op een slakkentempo rond sjokken tussen de punten door, op je gemakje naar het bankje lopen om even 30 sec je veters te strikken terwijl het gewoon 30-30 staat, even aan de zijlijn met een toeschouwer praten terwijl ik gewoon net wil serveren en we midden in een game zitten en boos worden als je een bal terug het net overslaat nadat de service net uit vliegt.
En dan die single tegenstanderwas een invaller met een 3,8 rating (viel in voor een 5.3 ofzo
) stond er echt bij alsof die er absoluut geen zin in had en deed een aantal keer nadat die een punt pakte tegen me (5,5 dus het was absoluut nooit spannend ofzo) dit:
En dan die fucking Tretorn ballen, vrijwel elke vereniging in district Den Haag speelt met die dunlop ballen maar nee hoor ]zij moeten weer lekker speciaal doen met hun Tretorn
altijd gezeik bij die club.
Verder was het gewoon een hartstikke leuke dag
Maar hoe win je dan? Als je je aanpast aan de favoriete speelstijl van de tegenstander ben je toch altijd net iets minderquote:Op dinsdag 22 september 2015 11:16 schreef BlauweSporttas het volgende:
7tje, ik pas mijn spel altijd een beetje aan aan de tegenstander. Gaat die hard en vlak slaan dan doe ik dat ook. Worden het boogballetjes dan speel ik dat. Ik zou wel graag een 16 bij 19 of 16 bij 18 snaren patroon willen, heb je toch wat meer spin-potentieel.
Ik word volgende maand dezelfde leeftijd en word elk jaar nog beter na jarenlang op 4.5 - 5 gezweefd te hebben. Sinds ik weer 1 a 2x per week tennis en veel goede 4-tjes en regelmatig een drietje tref merk ik dat mijn niveau nog steeds vooruit ga, al word ik wel trager. Mijn slagen zijn harder dan ooit en ook word ik nog elk jaar vaster. Ik geef mezelf nog een paar jaar om onder de 3.5 te duiken. In ieder geval in de dubbel. Zweef nu telkens tussen de 3.8 en 4.0 met een uitschietertje naar 3.6 . Dus het kan nog steedsquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 01:27 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
ik ga zo'n wedstrijd ook altijd wel in met de mentaliteit om de ander toch kapot te krijgen, maar ik ben zelf ook maar een mens, en vooral mentaal erg breekbaar.
het antwoord op je vraag is het antwoord op alles.
Je kunt gewoon niet tennissenquote:Op maandag 5 oktober 2015 11:58 schreef TradeMarkie het volgende:
Gister mochten we op kunstgras, wat is dat toch een straf
Dat zal ik niet ontkennenquote:
Aan de andere kant heeft die tegenstander nadeel als hij bij jullie competitie komt tennissen.quote:Op maandag 5 oktober 2015 12:28 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Dat zal ik niet ontkennen
Maar kunstgras verschilt gewoon veel van andere ondergronden, dat frustreert wel, aangezien de tegenstander er wel aan gewend is.
die gravelbanen hebben wij sinds vorig seizoen, bevalt primaquote:Op maandag 5 oktober 2015 12:54 schreef tja77 het volgende:
Bij mijn vereniging tennissen ze op kunstgras. Nu zijn die banen aan het slijten, en probeer ik de eigenaar ervan te overtuigen dat er betere opties zijn.
Ik zou graag die all weather gravelbanen bij ons zien. Oftewel echt gravel met een andere onderlaag, waardoor er toch het hele jaar op getennist kan worden.
Meestal maart.quote:Op maandag 15 februari 2016 14:13 schreef InTrePidIvity het volgende:
Iemand enig idee wanneer de indeling voor de voorjaarscompetitie bekend wordt?
iBood heeft momenteel Head-rackets in de aanbieding, wellicht interessant als extra racket voor de fanatieke tennissers hier?
http://www.ibood.com/spor(...)p-tennisrackets.html
Bespan de poly eens een kg. lichter. Dan krijg je al meer power. Je zou de poly sowieso 10% minder strak moeten bespannen dan een multifilament.quote:Op maandag 15 februari 2016 22:16 schreef Parelhoofd het volgende:
Nieuw racket aangeschaft; Yonex Ezone DR 98.
Vorige racket was een Head graphene radical pro. Fantastisch racket werkelijk maar te stijf uiteindelijk. Had hem bespannen met een hybride (Lengte: Prince synthetic Gut (25.5) / Breedte met co-poly (25 kg) Gedaan om comfort te vergroten. Nadeel was dat het minder toegankelijk was voor spin.
De yonex laten bespannen op 25 kg met een Yones poly tour spin (polyester snaar), was bijna gratis. Enorm veel spinpotentieel alleen de power is me nu te laag, comfort nog wel OK. Wil eigenlijk weer hybride proberen. Prince synthetic gut wil ik eigenlijk weer in de lengte met een babolat RPM Blast in de breedte, of kan het ook andersom op meer spin te krijgen? En wat denk jullie wat betreft het aantal kilo's? De co-poly op minder kilo dan de Nylon (-2?), dus bv 24-26??
Wat voor snaar zit er in? Merk en type?quote:Op woensdag 2 maart 2016 19:46 schreef MaLo het volgende:
Ik speel dit jaar ook voor het eerst competitie. Ben vorig jaar ingevallen in een team en doe nu voor het eerst echt mee. Vorig jaar ook een paar tornooitjes gedaan (in de 8, was mijn eerste jaar als toernooi-speelster, maar de 8 was wel te makkelijk, we wonnen dik.)
Ik ben enkel 8 (want ik enkel bijna nooit) en dubbel 7.
Heb er veel zin in!
Ik heb een vraagje over bespanning, wie weet kunnen jullie mij helpen. Ik heb mijn racket laatst opnieuw laten bespannen. Maar sindsdien kruipt mijn bespanning om de haverklap naar elkaar toe. Ik kan na iedere game mijn snaren weer recht schuiven.
Met mijn oude bespanning had ik dit nooit. Wat zou er anders moeten aan mijn bespanning? Meer/minder kg's?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |