abonnement Unibet Coolblue
  Admin donderdag 4 juni 2015 @ 10:54:33 #51
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_153241517
Okay, okay, ondertiteling en downloaden is niet het onderwerp van dit topic he? ;)

Ik ben overigens blij dat WP geen Twin Peaks is, maar iets origineels. Wel zie ik de laatste tijd meer series die vertellen over "kleine stadjes" waarin iets aan de hand is. Kijk naar Hemlock Grove, of The Returned, Under the Dome en nu ook weer Between. Zou dat ergens een teken voor zijn?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Moderator donderdag 4 juni 2015 @ 10:54:58 #52
9859 crew  Karina
Woman
pi_153241531
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 08:44 schreef Breuls het volgende:

[..]

Ik vind dat doorgaans geen spoilers. Da's gewoon een trailer om je lekker te maken, en vind ik vaak wel leuk om te zien. Bij Game of Thrones blijf ik bijvoorbeeld juist vaak even zitten om die trailer te zien.

Hier niet overigens; dat zegt misschien iets over hoe interessant ik de serie vind: interessant, maar ik ben nog niet overtuigd. Al ben ik wel geïntrigeerd; het feit dat ik in dit topic geen spoilers openklik zegt daar wel weer iets over. :)

Overigens kijk ik deze serie ook gewoon op FOX. Wel even wennen, die rare reclames steeds, maar het is wel te doen.
Ik lees alle spoilers maakt me niet zoveel uit. Alleen de echt 'grote' zoals bij deze serie: wat is er aan de hand in WP zoek ik niet op (of bij Under the Dome, wat er aan de hand is met die 'Dome').
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_153241532
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 10:54 schreef Breuls het volgende:
Okay, okay, ondertiteling en downloaden is niet het onderwerp van dit topic he? ;)

Ik ben overigens blij dat WP geen Twin Peaks is, maar iets origineels. Wel zie ik de laatste tijd meer series die vertellen over "kleine stadjes" waarin iets aan de hand is. Kijk naar Hemlock Grove, of The Returned, Under the Dome en nu ook weer Between. Zou dat ergens een teken voor zijn?
Ja, ze komen eraan ;)
  Admin donderdag 4 juni 2015 @ 10:57:18 #54
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_153241577
quote:
99s.gif Op donderdag 4 juni 2015 10:54 schreef Karina het volgende:

[..]

Ik lees alle spoilers maakt me niet zoveel uit. Alleen de echt 'grote' zoals bij deze serie: wat is er aan de hand in WP zoek ik niet op (of bij Under the Dome, wat er aan de hand is met die 'Dome').
Bij Under the Dome is dat volgens mij niet op te zoeken, omdat de serie een andere oorzaak hanteert dan het boek. Dus je kunt daar veilig het boek lezen, begreep ik. En Wayward Pines wijkt ook af van Pines en de vervolgboeken (wederom: begreep ik). Daar ben ik altijd wel blij mee, want het voorkomt soms spoilers (of een houding van mensen die het al gelezen hebben en daaraan een soort van status ontlenen ahumkuchgameofthroneskuchahum ;)).
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Moderator donderdag 4 juni 2015 @ 10:58:50 #55
9859 crew  Karina
Woman
pi_153241617
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 10:54 schreef Breuls het volgende:
Zou dat ergens een teken voor zijn?
Geen teken wel een 'modeverschijnsel' denk ik. Of: men ziet dat zo een soort serie succes heeft, zoals Under the Dome en maakt vervolgens nog eentje.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 10:57 schreef Breuls het volgende:

[..]

Bij Under the Dome is dat volgens mij niet op te zoeken, omdat de serie een andere oorzaak hanteert dan het boek. Dus je kunt daar veilig het boek lezen, begreep ik. En Wayward Pines wijkt ook af van Pines en de vervolgboeken (wederom: begreep ik). Daar ben ik altijd wel blij mee, want het voorkomt soms spoilers (of een houding van mensen die het al gelezen hebben en daaraan een soort van status ontlenen ahumkuchgameofthroneskuchahum ;)).
Wat ook wel weer een nadeel is dat het anders is dan het boek, als je het boek hebt gelezen en je kijkt vervolgens de serie dan zit je steeds 'he in het boek was het anders :') ) dat heb ik tenminste altijd als ik bijv. een film kijk die na een boek is gemaakt en het is anders.

Dat het niet op Twin Peaks lijkt ben ik met je eens trouwens. Dat was misschien heel even in het begin, mysterieus stadje, beetje donker gefilmd, naambordje in beeld, maar daarna niet meer.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Admin donderdag 4 juni 2015 @ 11:01:21 #56
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_153241668
quote:
99s.gif Op donderdag 4 juni 2015 10:58 schreef Karina het volgende:

[..]

Geen teken wel een 'modeverschijnsel' denk ik. Of: men ziet dat zo een soort serie succes heeft, zoals Under the Dome en maakt vervolgens nog eentje.
Ja, of het is een wens om werelden te kunnen scheppen die je kunt afsluiten (in figuurlijke zin, maar soms ook letterlijk) van de buitenwereld, zodat je je kunt focussen op iets specifieks. Of het is een teken dat we op zoek zijn naar kleinere communities, als antwoord op de groter wordende global village, bijvoorbeeld. We zijn allemaal zo internationaal georiënteerd, soms is het prettig je even terug te kunnen trekken. Zoiets.
quote:
[..]

Wat ook wel weer een nadeel is dat het anders is dan het boek, als je het boek hebt gelezen en je kijkt vervolgens de serie dan zit je steeds 'he in het boek was het anders :') ) dat heb ik tenminste altijd als ik bijv. een film kijk die na een boek is gemaakt en het is anders.
Ja, dat is soms vervelend. Ook als je het boek leest en een beeld hebt uit de film/serie die niet blijkt te kloppen.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_153241740
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 11:01 schreef Breuls het volgende:

[..]

Ja, of het is een wens om werelden te kunnen scheppen die je kunt afsluiten (in figuurlijke zin, maar soms ook letterlijk) van de buitenwereld, zodat je je kunt focussen op iets specifieks. Of het is een teken dat we op zoek zijn naar kleinere communities, als antwoord op de groter wordende global village, bijvoorbeeld. We zijn allemaal zo internationaal georiënteerd, soms is het prettig je even terug te kunnen trekken. Zoiets.

[..]

Ja, dat is soms vervelend. Ook als je het boek leest en een beeld hebt uit de film/serie die niet blijkt te kloppen.
Veel mensen dromen er wel van om met een select groepje een nieuwe schone community op te bouwen denk ik.

Al dan niet gesloten.
  Moderator donderdag 4 juni 2015 @ 11:05:38 #58
9859 crew  Karina
Woman
pi_153241746
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 11:01 schreef Breuls het volgende:

[..]

Ja, of het is een wens om werelden te kunnen scheppen die je kunt afsluiten (in figuurlijke zin, maar soms ook letterlijk) van de buitenwereld, zodat je je kunt focussen op iets specifieks. Of het is een teken dat we op zoek zijn naar kleinere communities, als antwoord op de groter wordende global village, bijvoorbeeld. We zijn allemaal zo internationaal georiënteerd, soms is het prettig je even terug te kunnen trekken. Zoiets.
Alleen zijn de kleinere 'communities' in de series helemaal niet zo prettig, ze doen me altijd aan een nachtmerrie denken: je probeert weg te komen maar het lukt maar niet.
quote:
Ja, dat is soms vervelend. Ook als je het boek leest en een beeld hebt uit de film/serie die niet blijkt te kloppen.
Zelfde als met hoofdrolspelers die niet kloppen met het beeld wat je in je hoofd had uit het boek.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_153241764
quote:
99s.gif Op donderdag 4 juni 2015 11:05 schreef Karina het volgende:

[..]

Alleen zijn de kleinere 'communities' in de series helemaal niet zo prettig, ze doen me altijd aan een nachtmerrie denken: je probeert weg te komen maar het lukt maar niet.

[..]

Zelfde als met hoofdrolspelers die niet kloppen met het beeld wat je in je hoofd had uit het boek.
Daarom ben ik blij dat die Sherrif dood is, ik haat het als een "slechterik" de baas is en ook zijn zin krijgt.
pi_153241771
Ze zeiden toch ook iets van we need a good guy like you.
  Moderator donderdag 4 juni 2015 @ 11:07:55 #61
9859 crew  Karina
Woman
pi_153241791
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 11:06 schreef JDx het volgende:

[..]

Daarom ben ik blij dat die Sherrif dood is, ik haat het als een "slechterik" de baas is en ook zijn zin krijgt.
Ik denk dat hij niet de baas was. Werd al eerder gepost hier: ik denk dat het de zuster is. Al ben ik het niet met je eens trouwens, ik vind Big Jim in Under the Dome juist geweldig :D Overal mee wegkomen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Admin donderdag 4 juni 2015 @ 11:08:05 #62
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_153241797
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 11:05 schreef JDx het volgende:

[..]

Veel mensen dromen er wel van om met een select groepje een nieuwe schone community op te bouwen denk ik.

Al dan niet gesloten.
Ja, dat misschien. Of misschien minder expliciet. Je gewoon even terug kunnen trekken en even focussen op iets kleins.
quote:
99s.gif Op donderdag 4 juni 2015 11:05 schreef Karina het volgende:

[..]

Alleen zijn de kleinere 'communities' in de series helemaal niet zo prettig, ze doen me altijd aan een nachtmerrie denken: je probeert weg te komen maar het lukt maar niet.
Ja, dat is bij Dome en Pines natuurlijk letterlijk het geval. Maar 'prettig' is ook niet echt de insteek denk ik. Meer gewoon de buitenwereld even van je af zetten en een ons kent ons sfeertje neerzetten.

Misschien lul ik wel gewoon uit m'n nek en probeer ik een cultuurtrend te signaleren die er niet is, hoor. :)

quote:
Zelfde als met hoofdrolspelers die niet kloppen met het beeld wat je in je hoofd had uit het boek.
Ja, dat bedoel ik. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin donderdag 4 juni 2015 @ 11:09:16 #63
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_153241819
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 11:06 schreef JDx het volgende:

[..]

Daarom ben ik blij dat die Sherrif dood is, ik haat het als een "slechterik" de baas is en ook zijn zin krijgt.
Ik denk dat-ie misschien wel helemaal niet dood is. Dat denk ik om twee redenen: deze serie is niet wat het lijkt en die lijn trek ik door naar de gebeurtenissen, en Howard is een grote naam die je niet zomaar uit je serie schrijft. Of juist wel, maar twee grote acteurs beiden in de eerste paar afleveringen laten exitten is wel een grote stap.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin donderdag 4 juni 2015 @ 11:10:00 #64
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_153241844
quote:
99s.gif Op donderdag 4 juni 2015 11:07 schreef Karina het volgende:

[..]

Ik denk dat hij niet de baas was. Werd al eerder gepost hier: ik denk dat het de zuster is. Al ben ik het niet met je eens trouwens, ik vind Big Jim in Under the Dome juist geweldig :D Overal mee wegkomen.
Ik denk dat de sheriff en de zuster beiden niet de baas zijn, maar dat ze net zo onder de duim zitten als anderen. Hun positie is alleen toevallig wat anders dan die van de gemiddelde Piner.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_153241884
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 11:10 schreef Breuls het volgende:

[..]

Ik denk dat de sheriff en de zuster beiden niet de baas zijn, maar dat ze net zo onder de duim zitten als anderen. Hun positie is alleen toevallig wat anders dan die van de gemiddelde Piner.
Natuurlijk zijn ze niet de baas, die psych zit sowieso nog hoger, maar hij was wel de leider tot vorige aflevering en een vrij irritante niet meelevende leider.

Grote acteurs alleen in het begin gebruiken (zowel film/serie) is cheap scoren. ;)
  Moderator donderdag 4 juni 2015 @ 11:12:37 #66
9859 crew  Karina
Woman
pi_153241903
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 11:10 schreef Breuls het volgende:

[..]

Ik denk dat de sheriff en de zuster beiden niet de baas zijn, maar dat ze net zo onder de duim zitten als anderen. Hun positie is alleen toevallig wat anders dan die van de gemiddelde Piner.
De zuster valt wellicht 'net onder' de grote baas en mijn idee daarover was dat het Aliens zijn. Ik hoop niet dat het zoiets flauws is dat op het eind blijkt dat alles een droom was.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Admin donderdag 4 juni 2015 @ 11:13:55 #67
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_153241929
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 11:11 schreef JDx het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn ze niet de baas, die psych zit sowieso nog hoger, maar hij was wel de leider tot vorige aflevering en een vrij irritante niet meelevende leider.
Ja, dat is waar. Maar het is een positie waarin hij is neergezet, lijkt het. Al is het ook wel weer zo dat hij de vrouw en zoon van Ethan van buiten WP naar binnen haalde, dus misschien is het ook wel meer dan dat.
quote:
Grote acteurs alleen in het begin gebruiken is cheap.
Vind ik niet; het laat aan de kijker zien dat je niet bang bent om grote namen eruit te schrijven. Dat is een signaal dat ten eerste geen personage heilig is en ten tweede dat je niet van plan bent acteurs aan te houden vanwege hun naam, ongeacht of ze nog iets kunnen bijdragen aan het verhaal.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin donderdag 4 juni 2015 @ 11:14:45 #68
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_153241937
quote:
99s.gif Op donderdag 4 juni 2015 11:12 schreef Karina het volgende:

[..]

De zuster valt wellicht 'net onder' de grote baas en mijn idee daarover was dat het Aliens zijn. Ik hoop niet dat het zoiets flauws is dat op het eind blijkt dat alles een droom was.
Dat is het niet. Anno 2015 doet niemand dat meer. Mag ik toch hopen.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_153241953
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 11:13 schreef Breuls het volgende:

[..]

Ja, dat is waar. Maar het is een positie waarin hij is neergezet, lijkt het. Al is het ook wel weer zo dat hij de vrouw en zoon van Ethan van buiten WP naar binnen haalde, dus misschien is het ook wel meer dan dat.

[..]

Vind ik niet; het laat aan de kijker zien dat je niet bang bent om grote namen eruit te schrijven. Dat is een signaal dat ten eerste geen personage heilig is en ten tweede dat je niet van plan bent acteurs aan te houden vanwege hun naam, ongeacht of ze nog iets kunnen bijdragen aan het verhaal.
Ik bedoel meer dat ze wel een grote naam willen, maar geen geld hebben voor zo iemand en dus alleen in het begin gebruiken, je hebt ook wel van die films, laatst nog, zat Ryan Reynolds in, maar die ging na 5 minuten dood ofzo.

Dus je kan zo iemand wel crediten, maar je betaalt maar voor 5 minuutjes (iig niet voor een hele film).
  Admin donderdag 4 juni 2015 @ 11:16:17 #70
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_153241974
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 11:15 schreef JDx het volgende:

[..]

Ik bedoel meer dat ze wel een grote naam willen, maar geen geld hebben voor zo iemand en dus alleen in het begin gebruiken, je hebt ook wel van die films, laatst nog, zat Ryan Reynolds in, maar die ging na 5 minuten dood ofzo.
Daar heb ik geen enkel probleem mee. Al vond ik het bij Bryan Cranston in Godzilla wel vreemd, dus ik snap wat je bedoelt, maar in tv-series vind ik het helemaal prima.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_153242079
Ook loven veel mensen Game of Thrones (terecht of onterecht) omdat hoofdpersonen gewoon dood kunnen gaan, wellicht nemen ze dat mee in nieuwe series, zo van kijk wij kunnen dat ook.
pi_153242331
Maar als Wayward Pines vanavond om 22:00 al op FOXNL komt, dan komt het hier dus eerder uit dan in USA? :D
  Moderator donderdag 4 juni 2015 @ 11:38:42 #73
382129 crew  Donna
pi_153242426
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 11:34 schreef JDx het volgende:
Maar als Wayward Pines vanavond om 22:00 al op FOXNL komt, dan komt het hier dus eerder uit dan in USA? :D
Jup, het komt 3.00 onze tijd vannacht in Amerika geloof ik. Dus wij zijn 5 uurtjes eerder.
pi_153242564
Nog nooit meegemaakt dat wij eerder dan US zijn :D
  Moderator donderdag 4 juni 2015 @ 11:53:05 #75
9859 crew  Karina
Woman
pi_153242771
Even nog een vraag tussendoor, kun je het op FOX terugkijken? Ik kijk altijd samen met iemand anders en dat betekent dat we morgen pas kijken.

Ik heb op de site van FOX zitten zoeken maar kom er niet echt wijs uit :')
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')