Dat is wel degelijk directe concurentie voor Schiphol. In het midden oosten willen een grote hub positie bouwen en dat gaat ten koste van de overstappende passagier op Schiphol.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 22:40 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Oneerlijke concurrentie voor de nationale luchthaven? Begrijp ik niet. Zullen wel de nationale blauwe trots bedoelen
De klanten worden inderdaad vooral bij de spokes weggehaald, gezien de enorme frequenties van de Golf-maatschappijen in de omringende landen.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 13:29 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Ik denk ook niet dat het zo zeer dat de Emirates vluchten vanaf Schiphol het probleem zijn. Schiphol zelf heeft meer last van Emirates vluchten vanaf Manchester,Glasgow, Kopenhagen en Hamburg e.d. Vooral vakantiegangers zullen de langere vliegtijd via Dubai accepteren bij de lagere prijzen die ze aanbieden.
Maar ook dat 2 x 6 uur vliegen, nou ja, om en nabij dan, toch heel wat prettiger is dan 1 + 11 uur. Want op die eerste 6 uur eet je wat, kijk je wat en tegen de tijd dat het begint te vervelen al weer landen. 2e leg van zes uur probeer ik dan zo veel mogelijk te slapen met een "niet storen" sticker op de bovenkant van de rugleuning.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 13:29 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Ik denk ook niet dat het zo zeer dat de Emirates vluchten vanaf Schiphol het probleem zijn. Schiphol zelf heeft meer last van Emirates vluchten vanaf Manchester,Glasgow, Kopenhagen en Hamburg e.d. Vooral vakantiegangers zullen de langere vliegtijd via Dubai accepteren bij de lagere prijzen die ze aanbieden.
Dat bedrijf tankt vliegtuigen bij in de lucht voor verschillende krijgsmachten ofzo?quote:Op woensdag 20 mei 2015 22:14 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Gaat niet echt om leeftijd.
Van de zes toestellen zijn 4 geschikt als tankers (N304CS, N309CS, N405CS, N705CS; alleen ooit van British Airways) naast het vervoer van passagiers en wat cargo op de maindeck.
3 v.d. 4 beschikken ook over een main-deck cargo door (N309CS niet).
De overige 2 (N507CS, N703CS, ooit van Pan Am) zijn puur voor passagiers en wat cargo (maar beschikken niet over een main-deck cargo door)
Dat tanker-deel bouw je niet even goedkoop in een willekeurig toestel.
Daarnaast hebben deze toestellen niet lang geleden een grote beurdt gehad en verkeren in goede conditie.
Omega Air vliegt bijvoorbeeld ook met 2 verbouwde 707's en een DC-10 (een 3e 707 is verwoest wanneer het van een baan ging). Geen jonge kisten maar daardoor wel dirt-cheap om aan te komen.
EDIT: oh, enne
[ afbeelding ]
Ze zijn te huren inderdaad.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 21:36 schreef derLudolf het volgende:
Dat bedrijf tankt vliegtuigen bij in de lucht voor verschillende krijgsmachten ofzo?
Ja, maar als je dat afzet tegen de rest is het nog steeds een prima keus.quote:Misschien goedkoop om aan te komen, maar zal het verbruik niet heel wat hoger liggen?
Meer info in de link.quote:Ambtenaren van drie betrokken ministeries willen dat het kabinet voorkomt dat Arkefly vanaf 1 november vanaf Eindhoven Airport gaat vliegen van en naar Curaçao en Aruba. Dat staat in een geheime ambtelijke nota, die Nieuwsuur heeft ingezien.
De kosten om de vluchten te controleren op bolletjesslikkers die mogelijk cocaïne smokkelen, zouden in de tientallen miljoenen lopen en daarmee te hoog zijn. Bovendien is het onmogelijk alle benodigde apparatuur, opvangruimtes en personeel op orde te hebben op 1 november, de datum van de eerste geplande vlucht.
(...)
quote:VILNIUS - De Litouwse luchtvaartmaatschappij Air Lituanica meldt dat het al haar activiteiten vanaf vrijdagmiddag 12.00 uur stop zet. Het management van de luchtvaartmaatschappij denkt niet langer aan de verplichtingen naar de passagiers toe te kunnen voldoen.
Vanochtend is er even voor half 11 nog een vlucht vanaf Schiphol naar Vilnius vertrokken. Ook is er nog gevlogen naar Parijs en Tallinn. De vluchten die voor vrijdag op de planning stonden naar Berlijn, Praag, Brussel en Stockholm zijn geannuleerd.
De Letse luchtvaartmaatschappij airBaltic meldt dat het de komende acht dagen de vluchten van Air Lituanica over. Er wordt naar een oplossing gezocht voor alle vluchten die daarna hadden moeten worden uitgevoerd. AirBaltic opent per direct nieuwe routes van Vilnius naar Brussel, Berlijn, Parijs, Helsinki, Stockholm en Warschau. De luchtvaartmaatschappij vloog al tussen Vilnius en Schiphol. Ook komt airBaltic met een speciaal actietarief voor reizigers die een ticket van Air Lituanica hebben voor reizen op of na 6 juni van dit jaar.
Air Lituanica vloog tot vrijdag zeven keer per week tussen Vilnius en Amsterdam. Ook onder andere Billund, Hamburg en Praag en München maakten deel uit van het routenetwerk. De airline opereerde met een vloot van Embraer toestellen. De luchvaartmaatschappij, die in 2013 de eerste vlucht uitvoerde, hoopte dit zomerseizoen 150.000 passagiers te gaan vervoeren.
Dat zal wel ja, ik denk dat die kisten ook niet zoveel vlieguren maken?quote:Op vrijdag 22 mei 2015 22:09 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ze zijn te huren inderdaad.
[..]
Ja, maar als je dat afzet tegen de rest is het nog steeds een prima keus.
Bijzonder weinig ja. Een fractie wat passagierskisten doen.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 22:27 schreef derLudolf het volgende:
Dat zal wel ja, ik denk dat die kisten ook niet zoveel vlieguren maken?
"Alle vakantievluchten moeten weg van Schiphol"quote:Op vrijdag 22 mei 2015 22:09 schreef Iemand91 het volgende:
Overigens; weer luchtvaart in Nieuwsuur:
Ambtenaren: geen 'bolletjesvluchten' vanaf Eindhoven Airport
[..]
Meer info in de link.
Nu op NPO2.
Herinner ik het mij nou goed dat ze ook zeiden dat ze op lange termijn al dit soort vluchten op Schiphol willen afhandelen?quote:Op vrijdag 22 mei 2015 23:50 schreef FredvZ het volgende:
"Alle vakantievluchten moeten weg van Schiphol"
-"Ja, maar dan moeten we overal dure controles uit gaan voeren"
"Doet u dan toch maar een groter Schiphol"
Het verbaast me eerlijk gezegd dat daar nog nooit eerder over nagedacht is. Bijkbaar heeft men bij de vergunningsprocedure voor het starten van een vliegveld of het uitvoeren van vluchten nooit nagedacht om restricties op te leggen mbt welke vluchten wel of niet uitgevoerd mogen worden.
Ik denk zijn klantenboek.quote:Ik vind de redenatie van die advocaat ook wel mooi: "Meer vluchten naar Aruba/Curaçoa betekent een beter werkgelegenheid en minder noodzaak tot criminaliteit, zoals het slikken van bolletjes." Ben benieuwd of hij dat ook met cijfers kan aantonen.
Ik heb ook even naar deze cijfers gezocht, de cijfers komen al uit 2006 maar geven een kleine indicatie over hoeveel vlieguren zo'n kist nou dagelijks maakt:quote:Op vrijdag 22 mei 2015 22:48 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Bijzonder weinig ja. Een fractie wat passagierskisten doen.
Ik kan de cijfers even niet terugvinden maar KLM kisten hangen de meeste uren van de dag in de lucht; iets van 60-70% of meer geloof ik.
M'n geheugen is dus toch nog aardig goed.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 23:59 schreef mar456 het volgende:
[..]
Ik heb ook even naar deze cijfers gezocht, de cijfers komen al uit 2006 maar geven een kleine indicatie over hoeveel vlieguren zo'n kist nou dagelijks maakt:
- B747-400: 14:50 uur (62%)
- B777-200: 16:06 uur (67%)
- A333-200: 13:28 uur (56%)
Deze cijfers komen van KLM, bij een airline zoals Easyjet of Ryanair zullen deze cijfers richting eerder richting de 18 uur gaan per dag.
Ja, alle vluchten met een 100% controle moeten dan op Schiphol binnenkomen, terwijl overige vakantievluchten vanaf een regionaal vliegveld moeten vertrekken.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 23:57 schreef Iemand91 het volgende:
Herinner ik het mij nou goed dat ze ook zeiden dat ze op lange termijn al dit soort vluchten op Schiphol willen afhandelen?
Dus willen ze aan de ene kant Lelystad uitbreiden maar aan de andere kant hebben ze dus eigenlijk niet de wil/middelen om daar een volledig vliegveld te laten draaien.
Dat valt nog best mee. Ryanair/easyJet vliegen wel veel segmenten maar met gemiddeld een kortere vliegtijd. Een op Eindhoven gebaseerde Ryanair 737 doet vandaag bijvoorbeeld Londen, Dublin en Lissabon. Is misschien een uur of 13 in totaal maar dan zit ie wel vol en dan kom je nog niet in de buurt van de longhaul kisten. Die vertrekken om 8u sochtends en zijn de rest van de dag onderweg, dan zit je al snel aan de 16quote:Op vrijdag 22 mei 2015 23:59 schreef mar456 het volgende:
[..]
Ik heb ook even naar deze cijfers gezocht, de cijfers komen al uit 2006 maar geven een kleine indicatie over hoeveel vlieguren zo'n kist nou dagelijks maakt:
- B747-400: 14:50 uur (62%)
- B777-200: 16:06 uur (67%)
- A333-200: 13:28 uur (56%)
Deze cijfers komen van KLM, bij een airline zoals Easyjet of Ryanair zullen deze cijfers richting eerder richting de 18 uur gaan per dag.
Ik heb dit nog even nagerekend omdat ik in de veronderstelling was dat ze wel veel cycles maken maar ze ook maar een turn-around tijd hebben van een half uur per keer.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 07:39 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Dat valt nog best mee. Ryanair/easyJet vliegen wel veel segmenten maar met gemiddeld een kortere vliegtijd. Een op Eindhoven gebaseerde Ryanair 737 doet vandaag bijvoorbeeld Londen, Dublin en Lissabon. Is misschien een uur of 13 in totaal maar dan zit ie wel vol en dan kom je nog niet in de buurt van de longhaul kisten. Die vertrekken om 8u sochtends en zijn de rest van de dag onderweg, dan zit je al snel aan de 16
Alles om te voorkomen dat er claims mbt vertraging uitgekeerd moeten worden.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 11:22 schreef mar456 het volgende:
Er is dus te zien dat ze voor 14 uur per dag staan ingepland maar dat er maar 11 uur mee is gevlogen, wat ook meteen betekent dat de vliegtijden redelijk ruim zijn genomen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | Gepland: AMS 09:55 AUA 20:35 | 10:40 (00:25 voor in/uitstappen passagiers) AUA 21:00 CUR 22:20 | 01:20 (01:05 voor in/uitstappen passagers + schoonmaak + bijtanken) CUR 23:25 AMS 09:20 | 09:55 T 21:55 Gerealiseerd: AMS 10:13 AUA 20:16 | 10:03 (01:12 voor in/uitstappen passagiers) AUA 21:28 CUR 21:48 | 00:20 (01:51 voor in/uitstappen passagers + schoonmaak + bijtanken) CUR 23:39 AMS 07:51 | 08:12 T 18:35 |
De 747's van KLM gaan wat dat betreft records verbreken.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 07:39 schreef Thetallguy het volgende:
(...)
...dan kom je nog niet in de buurt van de longhaul kisten. Die vertrekken om 8u sochtends en zijn de rest van de dag onderweg, dan zit je al snel aan de 16
Het interesseert de VS allemaal niet zo heel erg:quote:Israeli officials have warned the Obama administration in recent months that the nine Airbus planes could be used by Iran for military purposes and to bolster Hezbollah, according to the people briefed on the deliberations. The Israeli government had pushed the U.S. for months to block the delivery, they said.
Oh, toch wel:quote:"The purchase by Al-Naser airlines of eight long haul Airbus aircraft has been public knowledge at least since October 2014. Yet, no action was taken by U.S. authorities until after the aircraft was delivered to Mahan Air, two weeks ago," said Emanuele Ottolenghi of the Foundation for Defense of Democracies, a Washington think tank that is critical of the Iran diplomacy. "It is hard to imagine, therefore, that U.S. authorities were caught by surprise by this blatant violation of their own sanctions.
http://www.morningstar.co(...)irans-mahan-air.htmlquote:U.S. officials said they have worked aggressively to combat Mahan Air's attempts to procure aircraft illegally. They said Washington disrupted earlier efforts to export two planes and spare parts to the Iranian government, before the recent shipments went through.
These officials said the warnings announced Thursday will make it extremely difficult for Mahan Air to use the nine planes internationally. "We want to disrupt Mahan Air's ability to use them," said a senior U.S. official.
Is er een reden waarom een A340 beter geschikt is voor militair gebruik dan een andere wide body of is het gewoon pesterij?quote:Op maandag 25 mei 2015 13:49 schreef OEM het volgende:
De Israeli's denken natuurlijk dat ze ingezet gaan worden als stealth bombers:
Ik gok op een afleidingsmanoeuvre vanuit Iran om de Amerikanen bezig te houden.quote:Op maandag 25 mei 2015 14:15 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Is er een reden waarom een A340 beter geschikt is voor militair gebruik dan een andere wide body of is het gewoon pesterij?
Hoe serieus moet je Israel nemen als ze gaan lopen mekkeren over een eventuele militaire inzet van een logge passagierskist? Als wat? Transporter? Refueler? Nou, poe-poe.quote:Op maandag 25 mei 2015 14:15 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Is er een reden waarom een A340 beter geschikt is voor militair gebruik dan een andere wide body of is het gewoon pesterij?
De F35? Hmzz.... dan hebben ze wel een punt want die komt er nooit.quote:Op maandag 25 mei 2015 14:48 schreef tripel7 het volgende:
Israel krijg de F-35 als fighter, dan is natuurlijk een A346 al een geduchte en gevaarlijke tegenstander in een dogfight.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |