abonnement Unibet Coolblue
pi_152127029
Bij de basis heeft seks een simpele functie. A. Man stopt penis in vrouw --> B. 9 maanden later een kind. Omdat A niet altijd raak is moet A regelmatig herhaald worden voor B.

Ok , dus dat betekent dat A een beetje leuk moet zijn, dan komt die herhaling er vanzelf.
Heel slim bedacht van moeder natuur.

Tot zover is het een duidelijk verhaal.

Ik begrijp ook nog de functie van het aantrekkelijk eruit zien, dat zorgt ervoor dat A überhaupt gebeurt.

Maar nu komt de vraag. Orale seks? waarom vinden we dat lekker? Allerlei fetishes? Wablief? Is ons belangrijkste seksuele orgaan ons brein? En waarom zijn er zoveel verschillende voorkeuren? Is het cultuur gebonden of doen papoea's ook aan plasseks? Om maar een willekeurig voorbeeld te noemen.

NB , ik ben nergens op tegen hoor, vraag me gewoon af waarom de naakte aap zo'n uniek en ingewikkeld seksleven heeft in de dierenwereld.
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_152127126
ieder zo zijn hobby.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_152127267
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:01 schreef vaarsuvius het volgende:
Is ons belangrijkste seksuele orgaan ons brein?
Ja. http://www.nature.com/nature/journal/v427/n6973/full/427390a.html
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_152127287
Mijn pener is mijn brein
Uitvinder van de biersmiley.
pi_152127321
Vroeger maakte aantrekkelijk niet uit, een stevige boerin gaf garantie voor veel kinderen dus inkomen.
pi_152127347
Sommigen zaten op een katholieke school.

Ik op een Kamasutraschool.

Medelijden met TS.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152127380
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:13 schreef hoas het volgende:
Vroeger maakte aantrekkelijk niet uit, een stevige boerin gaf garantie voor veel kinderen dus inkomen.
Ja maar dat verklaart niet het bestaan van bondage,of mensen die het lekker vinden on aan andermans tenen te sabbelen of vul maar iets in. Waarom al die rare seksuele voorkeuren?
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_152127393
quote:
6s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:13 schreef El_Matador het volgende:

Medelijden met TS.
:? :?
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_152127405
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:14 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Ja maar dat verklaart niet het bestaan van bondage,of mensen die het lekker vinden on aan andermans tenen te sabbelen of vul maar iets in. Waarom al die rare seksuele voorkeuren?
Omdat wij intelligente wezens zijn.
pi_152127696
Ja maar :')
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_152127702
Beste Vaarsuvius,

Ik ben al sinds 1976 pastoor in een middelgrote gemeenschap. Dat is heerlijk.

Groetjes.
U MAD?
  woensdag 29 april 2015 @ 16:26:59 #12
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152127721
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:14 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Ja maar dat verklaart niet het bestaan van bondage,of mensen die het lekker vinden on aan andermans tenen te sabbelen of vul maar iets in. Waarom al die rare seksuele voorkeuren?
Waarom niet?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_152127880
quote:
14s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:26 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Waarom niet?
Dat is geen bevredigend antwoord. Ik ben gewoon nieuwsgierig
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
  woensdag 29 april 2015 @ 16:31:53 #14
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_152127886
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:14 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Ja maar dat verklaart niet het bestaan van bondage,of mensen die het lekker vinden on aan andermans tenen te sabbelen of vul maar iets in. Waarom al die rare seksuele voorkeuren?
Geen idee hoe veel hier 'vroeger' aan werd gedaan.

Denk dat de gemiddelde mens vooral bezig was te overleven en hard te werken dag in dag uit en hier geen tijd voor had.
En er werd al helemaal niet over gesproken. Dus het heeft zeker wat te maken met de cultuur waar je in leeft, en hoe open die is over dit soort dingen.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_152127899
quote:
3s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:26 schreef de_boswachter het volgende:
Beste Vaarsuvius,

Ik ben al sinds 1976 pastoor in een middelgrote gemeenschap. Dat is heerlijk.

Groetjes.
Wat heeft dat met mijn vraag over menselijk seksueel gedrag te maken?
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_152127913
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:32 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Wat heeft dat met mijn vraag over menselijk seksueel gedrag te maken?
Alles Vaarsuvius, alles.
U MAD?
pi_152127943
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:31 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Geen idee hoe veel hier 'vroeger' aan werd gedaan.

Denk dat de gemiddelde mens vooral bezig was te overleven en hard te werken dag in dag uit en hier geen tijd voor had.
En er werd al helemaal niet over gesproken. Dus het heeft zeker wat te maken met de cultuur waar je in leeft, en hoe open die is over dit soort dingen.
eeuh, jij hebt duidelijk de brieven van bepaalde oude Grieken en Romeinen niet gelezen. En de Kamasutra is ook al al 2000 jaar oud..
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
  woensdag 29 april 2015 @ 16:34:32 #18
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_152127981
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:33 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

eeuh, jij hebt duidelijk de brieven van bepaalde oude Grieken en Romeinen niet gelezen. En de Kamasutra is ook al al 2000 jaar oud..
Klopt ja. En waren dat gemiddelde mensen, in die tijden, die zich bezighielden met het opschrijven van dat soort dingen? Nee dus.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_152127987
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:33 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

eeuh, jij hebt duidelijk de brieven van bepaalde oude Grieken en Romeinen niet gelezen. En de Kamasutra is ook al al 2000 jaar oud..
Bonobo's openen geen topics op een forum maar vullen hun vrije tijd in met seks. Geen ideetje voor je?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 29 april 2015 @ 16:34:55 #20
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152127991
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:31 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Dat is geen bevredigend antwoord. Ik ben gewoon nieuwsgierig
Ik kan werkelijk geen andere verklaring bedenken. Om die vraag te beantwoorden zal je de volledige menselijke evolutie in kaart moeten brengen en dat is nogal lastig.

Speculeren kan wel. Persoonlijk denk ik dat interesse in seks nooit nadelig kan zijn. Wat voor soort seks dat dan is maakt niet zoveel uit.

Is mijn gok he.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_152128002
quote:
3s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:32 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Alles Vaarsuvius, alles.
jouw fetish is 'koorknaapjes' ?
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_152128107
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:34 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Klopt ja. En waren dat gemiddelde mensen, in die tijden, die zich bezighielden met het opschrijven van dat soort dingen? Nee dus.
Niet iedereen is een Heleen van Royen, maar dat betekent niet dat men geen seks heeft. Het hebben van vrije tijd is een punt natuurlijk, maar dat hadden mensen vroeger ook wel.

Rome zat vol met werkloze plebejers die de hele dag niks te doen hadden.
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_152128168
Ik vind seks eigenlijk best wel overrated, maar het is wel relaxed om te doen. Bovendien ben je ook wel een keer uit geluld met je partner, dus dan is seks leuk voor de broodnodige afwisseling en ontspanning.
٩๏̯͡๏)۶
pi_152128195
quote:
7s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:34 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik kan werkelijk geen andere verklaring bedenken. Om die vraag te beantwoorden zal je de volledige menselijke evolutie in kaart moeten brengen en dat is nogal lastig.

Speculeren kan wel. Persoonlijk denk ik dat interesse in seks nooit nadelig kan zijn. Wat voor soort seks dat dan is maakt niet zoveel uit.

Is mijn gok he.
Ik weet niet of het waar is, maar je hoort wel eens verhalen van mensen die seksueel niet meer normaal functioneren als hun 'rare voorkeur' niet beschikbaar is. Impotent bij de partner, krijgt hem alleen omhoog bij < vul fetish in>

Dus dat lijkt me best nadelig als het om voortplanting gaat.
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_152128250
quote:
11s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:39 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik vind seks eigenlijk best wel overrated, maar het is wel relaxed om te doen. Bovendien ben je ook wel een keer uit geluld met je partner, dus dan is seks leuk voor de broodnodige afwisseling en ontspanning.
Dat is geen antwoord op de vraag. De vraag is niet, goh waarom vinden we seks leuk... Als je goed leest zie je dat dat al in de OP vermeld wordt. De vraag is, waarom zijn we zo innovatief en verzinnen we rare dingen bij seks.
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
  woensdag 29 april 2015 @ 16:42:23 #26
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152128255
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:40 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Ik weet niet of het waar is, maar je hoort wel eens verhalen van mensen die seksueel niet meer normaal functioneren als hun 'rare voorkeur' niet beschikbaar is. Impotent bij de partner, krijgt hem alleen omhoog bij < vul fetish in>

Dus dat lijkt me best nadelig als het om voortplanting gaat.
Niet als er dus ook nog andere mensen zijn met hetzelfde ;).

Bovendien is natuurlijke selectie op onze soort minder van toepassing dan culturele en seksuele selectie naar mijn mening.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 29 april 2015 @ 16:44:15 #27
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_152128314
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:37 schreef vaarsuvius het volgende:

Rome zat vol met werkloze plebejers die de hele dag niks te doen hadden.
Ja. En die gingen maar experimenteren en hun seksuele fantasieen uitvoeren ipv naar werk en eten te zoeken? :')
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 29 april 2015 @ 16:45:30 #28
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_152128349
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:40 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Ik weet niet of het waar is, maar je hoort wel eens verhalen van mensen die seksueel niet meer normaal functioneren als hun 'rare voorkeur' niet beschikbaar is. Impotent bij de partner, krijgt hem alleen omhoog bij < vul fetish in>

Dus dat lijkt me best nadelig als het om voortplanting gaat.
Ik hoor vaker dat het een leuke aanvulling kan zijn ipv dat ze niet meer zonder kunnen.
Maar ik kan me vergissen.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_152128474
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:44 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Ja. En die gingen maar experimenteren en hun seksuele fantasieen uitvoeren ipv naar werk en eten te zoeken? :')
Ik zeg niet dat z eniks anders deden, maar ze haden duidelijk tijd genoeg voor seks. Iemand claimde dat ze geen tijd voor seks hadden vroeger omdat ze de hele dag moesten zwoegen om te overleven, en dat is duidelijk niet waar. Ze kregen gratis eten (daar komt de uitdrukking brood en spelen vandaan) Zo werkte die maatschappij, Veel mensen waren overbodig geworden door de grote aanvoer van slaven. Ze waren vrij burger met stemrecht, maar van de lage sociale klasse dus geen macht. De heersende klasse betaalde hun levensonderhoud in ruil voor politieke steun.

Overigens is er ook vulgaire grafiiti uit die tijd gevonden, oa op de muren van de door vulkaanas bedolven steden.
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
  woensdag 29 april 2015 @ 16:58:12 #30
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_152128726
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:49 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat z eniks anders deden, maar ze haden duidelijk tijd genoeg voor seks. Iemand claimde dat ze geen tijd voor seks hadden vroeger omdat ze de hele dag moesten zwoegen om te overleven, en dat is duidelijk niet waar. Ze kregen gratis eten (daar komt de uitdrukking brood en spelen vandaan) Zo werkte die maatschappij, Veel mensen waren overbodig geworden door de grote aanvoer van slaven. Ze waren vrij burger met stemrecht, maar van de lage sociale klasse dus geen macht. De heersende klasse betaalde hun levensonderhoud in ruil voor politieke steun.

Overigens is er ook vulgaire grafiiti uit die tijd gevonden, oa op de muren van de door vulkaanas bedolven steden.
Dat heb ik niet gezegd.

Ik heb het over experiment met sex, het uitvoeren van fantasieeen enz. Niet gewoon rechttoe-rechtaan sex.

En die graffitie op muren ging over hoeren geloof ik.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_152128783
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:58 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Dat heb ik niet gezegd.

Ik heb het over experiment met sex, het uitvoeren van fantasieeen enz. Niet gewoon rechttoe-rechtaan sex.

En die graffitie op muren ging over hoeren geloof ik.
jaja en die butterfly van jou gaat over tieten, ik heb het wel door :P
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
  FOK!mycroftheld woensdag 29 april 2015 @ 17:12:30 #32
128465 verified  bondage
niet meer aanwezig op FOK!
pi_152129146
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:15 schreef Trebo het volgende:

[..]

Omdat wij intelligente wezens zijn.
Eens.

quote:
14s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:26 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Waarom niet?
Idem.
  woensdag 29 april 2015 @ 17:17:31 #33
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_152129295
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 17:00 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

jaja en die butterfly van jou gaat over tieten, ik heb het wel door :P
Nee. Is een bril.

En die gebruik ik uiteraard als test voor alle mannen wiens fantasie op hol slaat na het zien van een plaatje. :P
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_152129318
Ik zie het eerder als een mogelijkheid om het leven op allerlei manieren leuker te maken.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_152129484
quote:
Nee hoor. dat is alleen een gedragsverandering ten opzichte van een korte tijd daarvoor. Voor de victoriaanse tijd was de seksuele moraal weer heeel anders. En 500 jaar daarvoor ook weer. En in de oudheid ook weer.

in de oudheid werd bijvoorbeeld helemaal niet in termen van homo en hetero gedacht. Mannen konden het doen met wie ze wilden, ongeacht geslacht en niemand keek er van op. Er waren wel normen. Hooggeplaatste mannen werden geacht niet de ontvangende partij te zijn , dat was een belediging. En vrouwen moesten kuis zijn. ( Keizer Augustus heeft bijvoorbeeld zijn dochter julia verbannen omdat ze overspel pleegde , en uberhaupt nogal aan het rondsletten was volgens de bronnen. wat niet gek was , want haar man was de latere keizer Tiberius en die was jarenlang weg van huis omdat hij het oosten van het rijk moest besturen. )

Dus dat wij in de jaren 60 ook weer eens onze seksuele moraal veranderden zegt helemaal niks over waar ons seks gedrag uit voortkomt.
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_152129534
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 17:17 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Nee. Is een bril.

En die gebruik ik uiteraard als test voor alle mannen wiens fantasie op hol slaat na het zien van een plaatje. :P
een bril jaja... Een róze bril nog wel....
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
  FOK!mycroftheld woensdag 29 april 2015 @ 17:33:23 #38
128465 verified  bondage
niet meer aanwezig op FOK!
pi_152129688
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 17:18 schreef Tamashii het volgende:
Ik zie het eerder als een mogelijkheid om het leven op allerlei manieren leuker te maken.
Ik ook. In plaats van het weg te stoppen geniet ik van mijn fetisj. Ook niets mis mee vind ik, zolang je er maar niemand kwaad mee doet en het op vrijwillige basis gebeurt. Ik heb heel lang mijn gevoelens genegeerd, met mijn ouders kon ik er niet over praten (nog steeds niet) en internet was toen nog niet zo toegankelijk als het nu is. Sinds ik weet dat er veel meer mensen zijn met dezelfde gevoelens als ik praat ik er makkelijker over.
  woensdag 29 april 2015 @ 18:03:19 #39
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_152130317
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:01 schreef vaarsuvius het volgende:
Allerlei fetishes?
Het gebied in de hersenen dat actief word als een man aan voeten denkt ligt vlak bij het gebied dat actief word als een man aan een kutje denkt. Dus een kleine afwijking zorgt al voor een rare fetisch.

En misschien is dat ook een verklaring voor pedoseksualiteit: evolutionair is het voordelig om jonge vrouwen te neuken, maar met een kleine afwijking.....
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_152130695
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:01 schreef vaarsuvius het volgende:

Maar nu komt de vraag. Orale seks? waarom vinden we dat lekker? Allerlei fetishes? Wablief? Is ons belangrijkste seksuele orgaan ons brein? En waarom zijn er zoveel verschillende voorkeuren? Is het cultuur gebonden of doen papoea's ook aan plasseks? Om maar een willekeurig voorbeeld te noemen.

NB , ik ben nergens op tegen hoor, vraag me gewoon af waarom de naakte aap zo'n uniek en ingewikkeld seksleven heeft in de dierenwereld.
Het antwoord op deze vraag is niet zo simpel. De mens heeft het meest complexe brein en de meest complexe psyche van alle dieren, en dus is ook het seksuele gedrag van de mens het meest complex. Zoals papierversnipperaar aangeeft kan een klein 'foutje' in het brein al leiden tot een vreemde fetisj of seksuele afwijking. Bovendien kunnen omgevingsfactoren ook een rol spelen, en ervaringen in het verleden.

Zoals al vermeld heeft de mens een complexe psyche. Vandaar dat er veel fetishes gebaseerd zijn op dominantie of juist onderdanigheid. Waarom sommige mensen precies geil worden van dominantie/onderdanigheid weet ik niet, maar je hebt wel een zekere intelligentie en complexiteit van emoties nodig om hier geil van te worden.

Dus een samenvatting: het complexe brein leidt tot complex seksueel gedrag, en natuurlijke variatie in hoe het brein geconstrueerd is leidt tot een verdere variatie in seksueel gedrag. Bovendien hebben omgevingsfactoren invloed in wat voor seksueel gedrag tot uiting komt.
pi_152132970
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:01 schreef vaarsuvius het volgende:

Ok , dus dat betekent dat A een beetje leuk moet zijn, dan komt die herhaling er vanzelf.
Heel slim bedacht van moeder natuur.

Tot zover is het een duidelijk verhaal.

Ik begrijp ook nog de functie van het aantrekkelijk eruit zien, dat zorgt ervoor dat A überhaupt gebeurt.
....
Maar nu komt de vraag. Orale seks? waarom vinden we dat lekker?
Moeder natuur is niet werkelijk een vrouw, noch een opperwezen. Die heeft geen redenen en motieven, waarom is dan ook de verkeerde vraag. Die kent slechts werkingsmechanismen, de vraag is dus waardoor.

Een vaak terugkerend probleem met begrip van evolutie is dat mensen ook zonder scheppingsverhaal nog steeds menselijke eigenschappen als het hebben van een doel toekennen aan de natuur. Daar hoort dan vervolgens bij dat alles een functie heeft in relatie tot dat doel. Fout, er is geen doel, en niet alles wat niet is uitgestorven heeft daadwerkelijk een functie in het voortbestaan van de soort. Soorten overleven met allerlei eigenschappen, dankzij sommige in bepaalde omstandigheden, ondanks sommige in andere omstandigheden, en andere eigenschappen zijn er gewoon en hebben daar totaal geen invloed op.

De mens heeft zoals alle dieren, op de reuzenpanda na dan, een afdoende seksdrive om zich voort te planten. Die is misschien wel veel groter dan daarvoor nodig, of aan de kleine kant, het is blijkbaar afdoende want de soort bestaat nog. De mens heeft ook veel hersens, misschien ook wel meer dan nodig om te overleven, of zelfs teveel daarvoor. Het houdt iig tot nu toe.

Die twee, de hersens en de seksdrive, laten elkaar niet onberoerd. Die interactie is ook iets wat gewoon gebeurt, het heeft geen functie, geen doel. Het kan betekenen dat het het voorbestaan van de soort gunstig beinvloedt, het kan ook zijn dat het het voortbestaan van de soort ongunstig beinvloedt, het is in ieder geval nog niet zover dat het tot uitsterven leidt, het kan er ook geen invloed op hebben. En dat is eigenlijk het enige dat telt, leidt de mix van eigenschappen tot uitsterven van de soort, of niet, of leidt het tot uitsterven van een deel van de eigenschappen via het uitsterven van een deel van de soort, of niet. Maar een specifieke eigenschap is er gewoon en hoeft helemaal niet beslissend te zijn daarin.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_152140113
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 19:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Moeder natuur is niet werkelijk een vrouw, noch een opperwezen. Die heeft geen redenen en motieven, waarom is dan ook de verkeerde vraag. Die kent slechts werkingsmechanismen, de vraag is dus waardoor.

Geen vrouw hè? Nou echt wel, kijk maar:



quote:
Een vaak terugkerend probleem met begrip van evolutie is dat mensen ook zonder scheppingsverhaal nog steeds menselijke eigenschappen als het hebben van een doel toekennen aan de natuur. <knip>
Ik kort je college even in, want daar ben ik al van op de hoogte. Ik was meer geïnteresseerd in een antwoord vanuit het gezichtspunt van een seksuoloog of een etholoog en niet zozeer van een algemene evolutie bioloog. Maar toch bedankt.
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_152418947
quote:
7s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:34 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik kan werkelijk geen andere verklaring bedenken. Om die vraag te beantwoorden zal je de volledige menselijke evolutie in kaart moeten brengen en dat is nogal lastig.

Speculeren kan wel. Persoonlijk denk ik dat interesse in seks nooit nadelig kan zijn. Wat voor soort seks dat dan is maakt niet zoveel uit.

Is mijn gok he.
Je kunt ook wel naar mensapen kijken. Over het algemeen hebben die ook seks niet alleen voor de voortplanting alleen, maar ook als ondersteuning van sociale interacties. Het feit dat seks (net als eten) erg lekker is - is gewoon evolutionair handig. Als het niet fijn was dan zouden mensen zich veel minder makkelijk voortplanten. Dat de mens ook seksuele dingen lekker vind die daar niet op gericht is lijkt me eerder een soort van leuk extratje. Maakt het leven minder saai en zo.
pi_152433240
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:01 schreef vaarsuvius het volgende:
NB , ik ben nergens op tegen hoor, vraag me gewoon af waarom de naakte aap zo'n uniek en ingewikkeld seksleven heeft in de dierenwereld.
Zijn we echt zo uniek?
De Bonobo's leggen bijvoorbeeld elke ruzie bij met een potje seksen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_152437660
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 16:41 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Zijn we echt zo uniek?
De Bonobo's leggen bijvoorbeeld elke ruzie bij met een potje seksen.
Dat zouden wij ook moeten doen, elke dag neuken en een nieuw kutje volspuiten.
pi_152776721
Tuurlijk zijn je hersens het belangrijkste :D als je aan een roltrap denkt kun je trekken wat je wilt je komt echt niet klaar hoor. Daarnaast zijn er zo heel veel evolutionaire responses die we met onze hersens hebben ingevuld.
pi_152780776
quote:
3s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:26 schreef de_boswachter het volgende:
Beste Vaarsuvius,

Ik ben al sinds 1976 pastoor in een middelgrote gemeenschap. Dat is heerlijk.

Groetjes.
en jou voorkeur gaat uit naar kinderen onder de tien jaar?? Als ik iets goor vind zijn het "heiligen"!
pi_152951434
oerinstingt van overleven van de soort gecombineert met onze oer nieuwschierigheid in combi met hormone .
pi_152959183
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:14 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Ja maar dat verklaart niet het bestaan van bondage,of mensen die het lekker vinden on aan andermans tenen te sabbelen of vul maar iets in. Waarom al die rare seksuele voorkeuren?
Bondage omdat seks met dominante, geweldadige mannen een evolutionair voordeel had voor vrouwen (let op: voor de sex, niet als partner), omdat hun zonen ook hun aantal nakomelingen maximaliseerden door op de verkrachtingstour te gaan.
(waarmee ik moderne bondage nadrukkelijk niet gelijk wil stellen aan verkrachting, voor de goede orde...)

En andere fetishes kunnen zomaar 'kortsluitingen' in de hersenen zijn, die niet overheersen maar ook niet uitgeroeid worden omdat ze geen enkel evolutionair voor- of nadeel hebben. Zoals de één appels lekkerder vindt dan peren: beide zijn ongeveer even voedzaam maar de voorkeur voor het een of het ander heeft geen enkele invloed op je voortplantingskansen,
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_152960048
Beloning voor goed gedrag is de beste methode om gedrag aan te sporen.
De drang is natuurlijk, de wijze waarop het geuit wordt lijkt me cultureel bepaald.
pi_152970540
Je vraagt eigenlijk naar Freud.
Het is ver weg gezegd.
Hij zei dat de mensen functioneerde op driften en dan voornamelijk de seksuele drift.
Hij zei dat kleine kinderen verschillende fasen ontwikkeld. Orale, anale en borstvoeding was er ook 1. Doorloop je die niet goed. Wordt je geobsedeerd door anale, orale seks of borsten.

Homoseksualiteit kwam volgens mij door het niet goed doorlopen van het oedipus verhaal.

Fetish zouden dan ook ws ergens een gemis aan zijn. Weinig liefde gehad dus behoefte aan Slaaf zijn.

Dit staat allemaal wel erg ter discussie maar enige waarheid zit er denk ik wel in.
In mijn werk kom ik regelmatig in aanraking met kinderen die geen ouder liefde hebben gekend en een hechtingsstoornis hebben. Hier zie je dat deze kinderen beter kunnen omgaan met straffen dan belonen. Zegt natuurlijk niet dat deze ook SM willen doen..
  dinsdag 26 mei 2015 @ 14:33:43 #52
37769 erodome
Zweefteef
pi_152974629
Seks is gewoon meer dan alleen voortplanting, het heeft ook een sociale functie. Als je die erbij neemt is alles ineens een stuk logischer.
Dus seks als bindingsmanier, seks als stressverlichting, seks als sociale uiting.

Daarnaast is het mens(het dier) geneigd om naar dingen te zoeken die "lekker" voelen. Of dat nu gaat om suiker, gefermenteerde dranken, andere geestverruimende middelen of seks, het geeft allemaal leuke stofjes in ons lijf die maken dat we dat gevoel vaker willen voelen.

Bij een fetish is er ergens een koppeling gemaakt tussen het vrijkomen van dat soort stofjes met een bepaalde handeling of object. Er is een associatie gelegd in de hersenen die ervoor zorgt dat bij die bepaalde handeling of bepaald object er "genotsstofjes" vrijkomen.

Bij bv bdsm wordt er vaak gespeeld met endorfine's, maar ook met adrenaline en andere "stresshormonen". Gecontroleerde pijn en angst kunnen genot enorm hoog opgooien. Denk dan niet aan je teen vies stoten wat ongecontroleerde pijn is, maar aan bungeejumpen. Gecontroleerde angst dus, wat een "rush" geeft. Het wordt binnen bepaalde (persoonlijke) kaders gehouden waardoor het een positieve ervaring is ipv een negatieve.

De mens is een van nature nieuwsgierig wezen en hersenen kunnen vreemde koppelingen maken, dat samen geeft een wezen dat de vraag stelt, zou dat lekker kunnen zijn?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_152985166
Adrenaline is dat volgens mij. Overigens heb ik ook wel het idee dat pijn net als liefde en seks een soort warmtebron is die verslavend kan zijn voor mensen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')