abonnement Unibet Coolblue
pi_152007633


Welkom in Bulls, Bears & Bucks, de WGR reeks (begonnen in NWS) die is voortgekomen uit de topics mbt tot de val van de dollar en de koersval op de beurzen. In dit topic kun je discussiëren over financieel-economisch nieuws en de achtergronden bij het nieuws.

Enkele definities.
quote:
Deflation – A fall in the general price of goods and services. This problem, seen during the Great Depression, hurts economic growth as consumers wait for prices to fall. By contrast, "disinflation" is a benign reduction in the inflation rate.

Inflation – A rise in the general price of goods and services. When out of control, it constrains saving and investment in the economy. The rate of inflation is most often measured by changes in the Labor Department's consumer price index.

Recession – A sharp contraction in economic activity and employment. A common but informal measure is two consecutive quarters with a decline of national output. A recession is officially declared by a committee of the National Bureau of Economic Research in Boston – this occurs after the fact when final data have arrived and been analyzed.

Stagflation – A combination of stagnation (manifested as significant unemployment and slow or negative economic growth) and entrenched inflation – a phenomenon that characterized the 1970s in America.
Eerdere topics

[NWS] Dollar
Topicreeks: De dag dat de dollar viel

[WGR] Dollar
WGR / De dollar... Hoe diep gaat hij zinken?
WGR / De Amerikaanse dollar in verval: hoe diep zinkt-ie? deel 2.

[NWS] / [AEX] Huidige reeks
Topicreeks: AEX: Bulls, Bears & Bucks

Ook handig...

NWS / Achtergronden : De Kredietcrisis.
Tegenlicht: De dag dat de dollar viel
Marketwatch: laatste nieuws Amerikaanse markten
De Financiële Telegraaf: Nederlands nieuws
De belangrijkste banken/verzekeraars (trader grafieken)

Meerjarige grafieken

Euro/Dollar - 1 jaar


S&P 500 - 5 jaar


AEX / Dow Jones - 2 jaar


Hang Seng - 2 jaar


OP

De OP vind je hier.
Voeg wel steeds een link naar het net gesloten topic toe, onderaan bij "[NWS] Huidige reeks" (in de Wiki dus en dan kopiëren naar FOK!).
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 25 april 2015 @ 09:55:43 #2
78918 SeLang
Black swans matter
pi_152008022
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 09:07 schreef Basp1 het volgende:
Als ik de wikipagina over die a share accounts lees mogen die alleen door locals gekocht worden. Wat vinden de vrije markten organisaties daarvan? Alles moet toch door iedereen op de wereld op te kopen zijn anders verstoord dit de vrije handel, is dit geen vorm van markt protectie?
China is ook geen vrije markt. Als de staat zowel wisselkoers als rente bepaalt dan kun je geen vrije kapitaalstromen hebben.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_152008140
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 09:55 schreef SeLang het volgende:

[..]

China is ook geen vrije markt. Als de staat zowel wisselkoers als rente bepaalt dan kun je geen vrije kapitaalstromen hebben.
Zijn we als westerse (vrije markt dogma) wereld dan niet heel hypocriet dat we zulke gedraging van zo'n land toestaan en er ondanks dat wel zoveel handel mee drijven?

Zijn de chinese b share aandelen in vergelijking met de a ook zo aan het stijgen?
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 25 april 2015 @ 10:22:08 #4
78918 SeLang
Black swans matter
pi_152008337
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2015 10:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zijn we als westerse (vrije markt dogma) wereld dan niet heel hypocriet dat we zulke gedraging van zo'n land toestaan en er ondanks dat wel zoveel handel mee drijven?
Het westen is ook steeds minder een markteconomie. In welke normaal functionerende markteconomie handelt $5T aan staatsobligaties van overheden met obscene schuld (en dus ook nog eens default risico) met negatieve yields, of met andere woorden: een van te voren gegarandeerd verlies?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_152008744
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 10:22 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het westen is ook steeds minder een markteconomie. In welke normaal functionerende markteconomie handelt $5T aan staatsobligaties van overheden met obscene schuld (en dus ook nog eens default risico) met negatieve yields, of met andere woorden: een van te voren gegarandeerd verlies?
Welke marktentiteiten handelen dan met die staatsobligaties? Banken, die zouden toch sinds 2008 weer aan risicoprofielen moeten doen en dus niet hierin gaan handelen, of verplichten overheden dit?
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 25 april 2015 @ 10:48:57 #6
78918 SeLang
Black swans matter
pi_152008847
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2015 10:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Welke marktentiteiten handelen dan met die staatsobligaties? Banken, die zouden toch sinds 2008 weer aan risicoprofielen moeten doen en dus niet hierin gaan handelen, of verplichten overheden dit?
Banken, verzekeraars etc. Geen keus. De centrale bank heft 0,2% belasting op cash dus ze moeten nu kiezen waar ze het minste gegarandeerde verlies op lijden.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_152011429
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 10:48 schreef SeLang het volgende:

[..]

Banken, verzekeraars etc. Geen keus. De centrale bank heft 0,2% belasting op cash dus ze moeten nu kiezen waar ze het minste gegarandeerde verlies op lijden.
Waarom kunnen ze het niet gewoon als cash aanhouden maar moeten ze het stallen bij de ecb?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 25 april 2015 @ 13:10:32 #8
78918 SeLang
Black swans matter
pi_152011711
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 12:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Waarom kunnen ze het niet gewoon als cash aanhouden maar moeten ze het stallen bij de ecb?
Dat was ook het eerste wat ik opzocht toen ze die -0,2% deposit rate invoerden. Maar volgens mij is het gedefinieerd als de excess cash boven wat wettelijk vereist is, dus je zou dat ook kwijt zijn als je dat geld in fysieke bankbiljetten aanhoudt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_152011734
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 13:10 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat was ook het eerste wat ik opzocht toen ze die -0,2% deposit rate invoerden. Maar volgens mij is het gedefinieerd als de excess cash boven wat wettelijk vereist is, dus je zou dat ook kwijt zijn als je dat geld in fysieke bankbiljetten aanhoudt.
Er is dus een grens aan de hoeveelheid cash (giraal of niet) een bank maag aanhouden?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_152011837
http://www.volkskrant.nl/(...)rnetgedrag~a3980289/

China doet er in ieder geval alles aan om burgers in de gaten te gaan houden en dus opstanden zo vroeg mogelijk te proberen te ontdekken.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 25 april 2015 @ 13:23:53 #11
862 Arcee
Look closer
pi_152012103
Vorige deeltje was het traagste ooit uit deze reeks. :Y)
  zaterdag 25 april 2015 @ 13:28:22 #12
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_152012252
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 13:23 schreef Arcee het volgende:
Vorige deeltje was het traagste ooit uit deze reeks. :Y)
Stilte voor de storm :X
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 25 april 2015 @ 13:36:54 #13
78918 SeLang
Black swans matter
pi_152012547
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 13:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Er is dus een grens aan de hoeveelheid cash (giraal of niet) een bank maag aanhouden?
Nee daar zit geen grens aan, alleen rukt de centrale bank je dan een poot uit.

Dit is een extreem bizarre situatie, zeker als je bedenkt dat dit slechts 6,5 jaar is na de Lehman crisis! Want extra cash maakt het systeem stabieler (minder risico bij eventuele bankruns want er is plenty cash aanwezig).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 25 april 2015 @ 14:01:40 #14
862 Arcee
Look closer
pi_152013200
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2015 13:28 schreef Perrin het volgende:
Stilte voor de storm :X
Dat horen we al zes jaar. :Y)
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 26 april 2015 @ 16:27:58 #15
78918 SeLang
Black swans matter
pi_152043628
Interessant: vanwege de negatieve rente er zijn er nu zelfs pensioenfondsen in Zwitserland die geld van de banken af halen en het in een verzekerde kluis leggen. Dat bespaart ongeveer 25.000 per 10 miljoen frank. Ze worden echter door de banken tegengewerkt, terwijl het gaat om geld op een zichtrekening (dus dat moet direct opneembaar zijn volgens de wet). Vermoedelijk ligt de Zwitserse centrale bank hier dwars, maar die gaat daarmee haar boekje te buiten.

http://www.srf.ch/news/wi(...)e-bargeld-auszahlung
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_152091866
quote:
3s.gif Op zondag 26 april 2015 16:27 schreef SeLang het volgende:
Interessant: vanwege de negatieve rente er zijn er nu zelfs pensioenfondsen in Zwitserland die geld van de banken af halen en het in een verzekerde kluis leggen. Dat bespaart ongeveer 25.000 per 10 miljoen frank. Ze worden echter door de banken tegengewerkt, terwijl het gaat om geld op een zichtrekening (dus dat moet direct opneembaar zijn volgens de wet). Vermoedelijk ligt de Zwitserse centrale bank hier dwars, maar die gaat daarmee haar boekje te buiten.

http://www.srf.ch/news/wi(...)e-bargeld-auszahlung
Daar kun je op wachten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 28 april 2015 @ 11:59:54 #17
78918 SeLang
Black swans matter
pi_152091977
Het is wachten op het eerste "physical cash" ETF dat belegt in bankbiljetten in een verzekerde kluis!
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_152092849
quote:
3s.gif Op zondag 26 april 2015 16:27 schreef SeLang het volgende:
Interessant: vanwege de negatieve rente er zijn er nu zelfs pensioenfondsen in Zwitserland die geld van de banken af halen en het in een verzekerde kluis leggen. Dat bespaart ongeveer 25.000 per 10 miljoen frank. Ze worden echter door de banken tegengewerkt, terwijl het gaat om geld op een zichtrekening (dus dat moet direct opneembaar zijn volgens de wet). Vermoedelijk ligt de Zwitserse centrale bank hier dwars, maar die gaat daarmee haar boekje te buiten.

http://www.srf.ch/news/wi(...)e-bargeld-auszahlung
Wacht eens even doet de zwitserse centrale bank dan ook met de race naar de laagst mogelijke rente? Ik had verwacht dat die nog een beetje normaal beleid zouden voeren, maar het lijkt wel of alle centrale bankiers dan besmet zijn met dit zo laag mogelijke rente virus.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 28 april 2015 @ 12:53:42 #19
78918 SeLang
Black swans matter
pi_152093141
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 12:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wacht eens even doet de zwitserse centrale bank dan ook met de race naar de laagst mogelijke rente? Ik had verwacht dat die nog een beetje normaal beleid zouden voeren, maar het lijkt wel of alle centrale bankiers dan besmet zijn met dit zo laag mogelijke rente virus.
De Zwitserse centrale bank is nog erger dan de rest. Deposit rate -0,75% !
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_152093180
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 12:53 schreef SeLang het volgende:

[..]

De Zwitserse centrale bank is nog erger dan de rest. Deposit rate -0,75% !
Doen ze dat dan alleen om de koers van de frank te blijven drukken ten opzichte van euro nadat ze de vaste wisselkoers losgelaten hebben?
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 28 april 2015 @ 13:23:29 #21
78918 SeLang
Black swans matter
pi_152093816
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 12:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Doen ze dat dan alleen om de koers van de frank te blijven drukken ten opzichte van euro nadat ze de vaste wisselkoers losgelaten hebben?
Ze hebben de repressie sindsdien verhoogd maar ook daarvoor hadden ze al een negatieve deposit rate.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 1 mei 2015 @ 19:06:24 #22
78918 SeLang
Black swans matter
pi_152187620
Dit is serieus een aandelenkoers van een echt aandeel



After jumping by the maximum-allowed 44 per cent from the offer price when it floated in Shenzhen just over a month ago, the stock has risen by the daily maximum of 10 per cent every day since.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_152188659
Wat maken ze ?, even Googlen leert ons dit:
quote:
Beijing Baofeng Technology Co Ltd is an Internet video company.
The Company develops and operates a series of softwares which include the ‘storm’ PC, ‘storm wireless’ application (APP) and ‘BFVCenter’ video browser.
The Company through these softwares provides multi-terminal comprehensive video services and Internet advertising information services for users
-O-
http://www.reuters.com/fi(...)=66&symbol=300431.SZ
  vrijdag 1 mei 2015 @ 19:42:51 #24
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_152188770
Ziet er enigszins speculatief uit :P
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_152333646
quote:
Handelaar 'flash crash' vindt dat hij niks fout deed
De beurshandelaar die in Groot-Brittannië is gearresteerd op verdenking van betrokkenheid bij de zogenoemde flash crash op Wall Street in 2010 heeft naar zijn mening niks verkeerds gedaan.
Dat liet hij woensdag weten in een Londense rechtbank.

Op 6 mei 2010 ging de toonaangevende Dow-Jonesindex in een paar minuten tijd zeer sterk omlaag, waarna de index alweer snel flink herstel liet zien. De opgepakte handelaar, Navinder Singh Sarao, wordt verdacht van fraude en marktmanipulatie bij de flash crash. De Amerikaanse autoriteiten hebben om zijn uitlevering gevraagd.

‘Ik heb niets verkeerds gedaan behalve dat ik goed ben in mijn werk’, aldus Sarao, die vorige maand werd opgepakt. Hij mocht op borgtocht vrijkomen, maar kon dat bedrag van circa 5 miljoen pond (6,7 miljoen euro) niet betalen. Een verzoek om de borg te verlagen, werd verworpen door de rechter en Sarao blijft daarom vastzitten.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')